De aansluiting voor een AAN-UIT thermostaat, welke een Adlar technicus aangesloten heeft op de punten T1-18 en T1-20, heb ik volgens @HeHoe zijn aansluitschema aangepast: nu op T1-19 en T1-20.
Parameter P05 heb ik op 2 gezet (open = stand-by, gesloten is stooklijn volgen).
De thermostaat is een Evohome bedieningspaneel ATC928G3000 en een draadloze relaiskastje BDR91T. Dit had ik allemaal nog vanuit mijn gasgestookte CV-tijdperk.
De eerste week is nu achter de rug en ik moet zeggen, het regelt prima. Het voordeel van deze regeling boven alleen een (geregelde) stooklijn is dat externe warmtebronnen zoals de zon of veel mensen de Adlar vrij snel op stand-by zet. Ook zonder Homey Pro als automatisering worden de pieken deels voorkomen.
Er zit in de Adlar nog geen mogelijkheid om een eigen stooklijn te programmeren, dit moet nu nog met externe automatisering. Dat is een issue als anderen in huis geen benul hebben hoe dat allemaal werkt, zeker niet als het vastloopt of om andere redenen in de hik gaat. Ik ben niet altijd thuis om het in goede banen te leiden.
Ik heb nu mijn eigen thuis.adlar.com. Deze site lijkt mij een prima plek om een eigen stooklijn te programmeren die in het bedieningskastje of de Jan geladen kan worden. Idee voor Adlar-technici!