Nou, het heeft een paar dagen geduurd, maar volgens mij lijkt LT8 + JAN nu een aardige 'stabiliteit' gevonden te hebben.
De Temp Set gaat nu steeds zeldzamer onder de 20 en blijft keurig (relatief snel) opschalen en afschalen.
Het enige probleem wat ik nu nog denk te hebben blijft de thermostaat. Ik weet natuurlijk niet wat er op de achtergrond met OpenTherm plaatsvind qua data, maar op de 'voorgrond' is het gewoon waanzin.
De ene temperatuur sensor van de T6 geeft 20 aan.
De andere temperatuur sensor van de T6 geeft 19 aan.
En weer een andere sensor schiet tussen 18 en 20 maar blijft over t algemeen op 19 staan. No inbetweens, terwijl die ook eenmalig naar 20,5 ging toen we de houtkachel aanzette? Dus toen wel weer op 0,5 reageerde.
Merkwaardig. Maar nu is de vraag: Hoe reageert de warmtepomp daar op, op de achtergrond?
Het verbruik lag de afgelopen dagen (nu ook de 0 graden snachts wordt aangetikt) op 7kWh en 8kWh per dag. Dit 'voelt' relatief hoog, maar het huis blijft over t algemeen wel keurig op 19 graden.
Echter, doordat de T6 niet de 19,5 en 20 graden ziet, blijft die soms onnodig lang doorstoken/opwarmen, heb ik het idee.
negeer de temp set spikes, dat zijn mn vette vingers die in de HA app perongeluk het schuifbalkje aanraken.
Helaas nog steeds geen antwoord over de P89 (ventilator ECO stand stiller), vloerverwarmings instelling of T6 perikelen waar ik bij Adlar nagevraagd heb. Maar ik hoop dat binnenkort nog te ontvangen.
Maar gezien de T6 nog steeds verre van ideaal is, ga ik er denk ik maar werk van maken om ook, net als de rest hier, een Tado aan te schaffen.
Want hoe kan je bepaalde 'problemen' uitsluiten qua werking van het gehele systeem als 1 van de onderdelen gewoon totaal onduidelijke informatie weergeeft?
Volgende week ga ik denk ik even terug naar de stooklijnen.
Toen het 8 tot 16 graden per dag was ging het erg goed op Stooklijn 6. Met 1 tot 3 kWh verbruik per dag.
Dus ben nieuwsgierig wat er nu nodig is om de woning op relatieve temperatuur te houden.
Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |