Vreemd dat de verkoper die optie niet heeft genoemd, om een t stuk te plaatsen.MrBas schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:25:
Ik denk dat ze het in jou geval direct op de vloerverwarmingsverdeler wilden aansluiten. Dit is ook de reden waarom dus in hun voorstel alleen beneden verwarmd zou worden.
Als ze 2 tstukken toepassen zal dit op de aanvoer/retour VOOR de verdeler worden aangesloten in plaats van dus direct erop dan wordt alles in de installatie meegenomen.
Via zolder kan mogelijk een probleem opleveren omdat je 2x omhoog en omlaag gaat. Wellicht is de pompkracht dan niet afdoende (?).Je retour zal dan vanaf de verdeler beneden weer helemaal omhoog gepompt moeten worden om dan weer te gaan zakken naar de adlar en dan weer omhoog pomp voor aanvoer welke dan weer zakt.
Of de pompkracht een probleem oplevert heb ik ook geen idee van. Daar hebben ze niet over gezegd.
De buitenunit komt aan de gevel en moet dan 3 meter omhoog en 6meter horizontaal. Vanaf daar gaan de hoofdleidingen weer in rechte streep naar beneden richting badkamer, slaapkamers, en begane grond vloerverwarming.
Ik mag toch hopen dat het apparaat dat gewoon kan?
In geval van aansluiten voor de verdeler komt de unit nog steeds op het dak. Hij zal dan 2.5 meter naar beneden gaan, 5 meter horizontaal, om uit te komen bij de vloerverwarming. Voor de badkamer moet hij echter dan ook weer omhoog via bestaande leidingen. Lijkt mij lood om oud ijzer? De vvw pompt natuurlijk zelf.ook, omdat ik een actieve verdeler heb.
[ Voor 12% gewijzigd door pentaw1nz op 18-09-2024 19:46 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024