Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jasphur schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:01:
Maken jullie veel gebruik van de Arete Stone?
Ja wel vaak experimenteren I.c.m. het resetten van de Ability Points om na te gaan of een upgrade bijvoorbeeld iets waard is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Slim!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
In het begin heb ik het wel wat gedaan, maar werd al snel "tedious" en ik ben gebrand om verder te gaan met het verhaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

SparksNL schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:37:
Poah ik zit nu toch wel echt even in een lang saai stuk hoor. Voelt echt alsof ik al 2 uur in de wachtrij van een achtbaan sta. Side quests zijn ook nog stuks belabberd slecht. Hopen dat er ik snel mag instappen, want dit moet niet al te lang meer duren 😅

Edit: Oké ik ben weer ingestapt 😂

spoiler:
Zit nu net na het stuk waar ik met de oom van Clive ben herenigd. Terug in de hideaway en klaar om weer ergens op afgestuurd te worden.
Dat was een mooi stuk ja. Die beste man had ook wat meer mimiek in zijn gezicht.

Voor het verhaal speel ik ook nog door. De gameplay is maar mwoah... Nu heb ik de bounty's er bij maar ook dat valt een beetje tegen. Zeker als 1 van die monsters op 40% health gewoon AoE gaat spammen. Dat vind ik altijd zo'n zwaktebod...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Age of Empires in Final Fantasy XVI!!?? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23
I see what you did there d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Tricto als je dat gevat vond. De laatste dertig seconden van de podcast :P .geek: Tweakers Podcast #275 - Rekeningrijders, Robin Hood-rechtszaken en ECB...

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Kan iemand me (in spoiler tags) vertellen hoever ik ongeveer ben?

spoiler:
Zojuist tegen Kupka gevochten en weer terug in de hideaway

Ik merk namelijk dat ik de interesse begin te verliezen. Vind er echt té veel trage stukken in zitten. Veel “opvulmateriaal” om het allemaal wat uit te rekken. Feit dat je continu terug naar de hideaway gaat helpt ook niet mee. Niet echt het idee dat het ergens naar toe gaat allemaal. Dialogen begin ik versneld af te spelen en dialogen van side quests skip ik nu gewoon helemaal.

Speel nu eigenlijk alleen nog voor de vette momenten (cutscenes) en de combat stukken, die dan weer wél erg vet zijn. Om die reden wil ik de game wel graag uitspelen, maar dan moet het allemaal niet al te lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28

Audione0

Strijdt der titanen

SparksNL schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:24:

spoiler:

Ik merk namelijk dat ik de interesse begin te verliezen. Vind er echt té veel trage stukken in zitten. Veel “opvulmateriaal” om het allemaal wat uit te rekken. Feit dat je continu terug naar de hideaway gaat helpt ook niet mee. Niet echt het idee dat het ergens naar toe gaat allemaal. Dialogen begin ik versneld af te spelen en dialogen van side quests skip ik nu gewoon helemaal.

Speel nu eigenlijk alleen nog voor de vette momenten (cutscenes) en de combat stukken, die dan weer wél erg vet zijn. Om die reden wil ik de game wel graag uitspelen, maar dan moet het allemaal niet al te lang meer duren.
Hier idem, elke paar stappen die je zet, weer een film stukje.. In mijn ogen echt veel te veel.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54

spoiler:

Je kan in het playstation home menu zien op hoeveel procent je zit van de main storyline

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Holy Shit, die Bahamut battle en alles wat er na gebeurt. _O-

Voor de oude garde, ZetaFlare bestond nog niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik merk namelijk dat ik de interesse begin te verliezen. Vind er echt té veel trage stukken in zitten.

Dialogen begin ik versneld af te spelen en dialogen van side quests skip ik nu gewoon helemaal.
Zeer herkenbaar, moet me er ook doorheen worstelen op sommige momenten, maar dan ineens krijg je weer iets episch voorgeschoteld. Zoals ik dus al eerder zei, echt 2 extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Greatsword schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:09:

Niet normaal he! dat stuk heb ik vanavond ook afgemaakt echt een epische game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Sluuz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:08:
[...]

Je kan in het playstation home menu zien op hoeveel procent je zit van de main storyline
1 van de mindere features van de Playstation :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Greatsword schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:09:

Zetaflare komt uit Kingdom Hearts toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gister weer een avondje genoten hoor!
Wat zijn die epische momenten toch dik! En de kwaliteit zowel grafisch, muziek, acting gaat dan naar 12/10!

Maar man wat zit er ook veel mega duffe dode filler in.. lege liniaire stukken, matige looks, houten poppen animaties en muziekje op repeat.. en dan de telkens dezelfde one-liner als je de bar binnenloopt..

Lijkt echt wel of er 2 teams aan hebben gewerkt, ofdat ze bewust schakelen tussen 2 kwaliteitsstanden.

FF16 schommelt tussen 10/10 en dan weer 6.5/10.. waar GoW gewoon constant 9.5/10 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Is dit het eerste deel ooit waar je Chocobo’s kan killen? :p
Ik heb alles gespeeld behalve 11 en 14 en dit is wel nieuw voor mij.
Maar ik deel precies hetzelfde als het bericht hier boven!
Zit nu op 44% met 14 uur volgens het PS dashboard, side missies zijn om te janken zo slecht, maar het verhaal blijft gelukkig heel interessant en niet normaal wat een dikke cutscenes er in deze game zitten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Deel 12 kon je ook al Chocobo's verslaan. Alleen niet de gele :P De andere kleuren (dacht zwart en rood) kon je als random encounter tegenkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Ben het wel eens met deze berichten. Ben nu net voorbij dat saaie stuk bij
spoiler:
Martha
, dat je die
spoiler:
Fallen Temple
in gaat. Dan zit je gewoon 2/3 uur een beetje op je gemak simpele vijanden te doden, allemaal Magicked Ash op te rapen en ineens is het dan weer spannend en mysterieus.

Er zitten ook 3 types cutscenes in lijkt het wel:
- In game, dialoog kan je doorskippen. Lip sync lijkt nergens op en houten klazen animaties
- Semi in game, dialoog kan je niet doorskippen. Voor de wat meer verhalende zaken. Lip sync wat beter.
- Epische shit, dialoog kan je ook niet doorskippen. CGI zoals we van Square gewend zijn, alles zit er top uit.

Inderdaad of het verschillende teams zijn geweest met wisselende kwaliteiten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sluuz schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:30:
Ben het wel eens met deze berichten. Ben nu net voorbij dat saaie stuk bij
spoiler:
Martha
, dat je die
spoiler:
Fallen Temple
in gaat. Dan zit je gewoon 2/3 uur een beetje op je gemak simpele vijanden te doden, allemaal Magicked Ash op te rapen en ineens is het dan weer spannend en mysterieus.

Er zitten ook 3 types cutscenes in lijkt het wel:
- In game, dialoog kan je doorskippen. Lip sync lijkt nergens op en houten klazen animaties
- Semi in game, dialoog kan je niet doorskippen. Voor de wat meer verhalende zaken. Lip sync wat beter.
- Epische shit, dialoog kan je ook niet doorskippen. CGI zoals we van Square gewend zijn, alles zit er top uit.

Inderdaad of het verschillende teams zijn geweest met wisselende kwaliteiten.
Sommige scenes zijn pre-rendered, bijvoorbeeld die grote veldslag in het begin. De rest is in-game, met inderdaad slechte lip-sync en houten gezichten.

De bossfights zijn eigenlijk best wel tof. Af en toe is het complete chaos, en dan is het toch erg gaaf als je een precision dodge weet uit te voeren. Het gevecht tegen
spoiler:
Hugo
is hier een goed voorbeeld van. Luid, episch, chaotisch en dan ook nog met een coole afloop. Zwaar onthand 8)

Ik denk dat veel reviews van spelers gebaseerd zijn op de demo. En omdat het tegenwoordig een sport is om niet alleen zo snel mogelijk je review te plaatsen, maar hier ook nog eens érg vocaal over te zijn...
Je ziet nu steeds meer mensen die de game tegen vinden vallen, om de al eerder aangehaalde punten: slechte gezichtanimaties, geen exploration, matige side-quests, te veel cutscenes die de vaart uit het spel halen etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Nyarlathotep op 30-06-2023 15:40 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het verschil in kwaliteit vind ik niet zo boeiend. Vind het vooral jammer dat er inderdaad wrinig te verkennen valt. Mis ook wat mini-games.

Maar vreemd genoeg is het verhaal mega verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

De Hellfire attack van Ifrit tegen
spoiler:
Ultima
was wel heel Dragonball Z :P
Goku's Spirit bomb tegen Freeza lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

GekkeR schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:16:
[...]

Had hem uitgespeeld en even NG+ gedaan maar ik laat het hierbij denk ik :)
Ik ga hem wel weer een keer spelen op de PC met 60+fps in de verre toekomst.

Game was een toppertje, de rit een goede 9 a 9.5 denk ik, het einde geef ik een 7 en totaal een 8.9 (de rit weeg ik zwaarder).
Damn, jij bent er wel heel snel doorheen. Heb je alle side missies geskipped of zo?
Rickokun schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Ik heb in reviews gelezen dat dit spel verschrikkelijk makkelijk is om te spelen.
Het is inderdaad makkelijk, maar gelukkig zitten er ook zaken in als Monster Hunts en daarbij zijn de S Rank monsters echt wel pittig, ben nu zelf level 35 en voor de gein even op bezoek geweest bij een Level 50 Monster, kreeg hem met moeite half dood en toen was het over ;)
NightShadow22 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Zijn er meerdere modes of maar een? ik speel als souls veteraan wel het liefst lekker uitdagend heb gelezen over de final fantasy mode na je de game hebt uitgespeeld , maar over de rest nog niks.
Net voor het einde heb je nog de Chronolith Trial's voor extra uitdaging. Ben er zelf nog niet maar volgens mij zijn dat dan de ultieme bazen en uitdagingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Greatsword schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Damn, jij bent er wel heel snel doorheen. Heb je alle side missies geskipped of zo?

[...]

Het is inderdaad makkelijk, maar gelukkig zitten er ook zaken in als Monster Hunts en daarbij zijn de S Rank monsters echt wel pittig, ben nu zelf level 35 en voor de gein even op bezoek geweest bij een Level 50 Monster, kreeg hem met moeite half dood en toen was het over ;)

[...]

Net voor het einde heb je nog de Chronolith Trial's voor extra uitdaging. Ben er zelf nog niet maar volgens mij zijn dat dan de ultieme bazen en uitdagingen.
Oeiii tof man ! wist ik nog niet lijkt me erg leuk :9

Ik heb sinds ik ooit de 16% marker zag de game alleen nog vanuit restmode opgestart omdat ik hem werkelijk waar zo tof vind dat ik niet eens wil weten hoe ver ik ben haha :X

Tot nu toe echt een solide 9.5/10 denk ook wel een serieuze game of the year contender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Greatsword schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Alle story content gedaan, alle sidequests complete, alle hunts complete.
Totaal iets over 60 uur (volgens de PS5 zelf dan).

Alleen Trials vond ik niet echt leuk en NG+ laten liggen voor een volgende keer.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

GekkeR schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Alle story content gedaan, alle sidequests complete, alle hunts complete.
Totaal iets over 60 uur (volgens de PS5 zelf dan).

Alleen Trials vond ik niet echt leuk en NG+ laten liggen voor een volgende keer.
Op story mode dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Action mode, wat mij betreft hadden ze FF mode direct mogen unlocken maar ok ;)
Alleen bij de S rank
spoiler:
Svarog
ben ik 1x echt dood gegaan (vrijwel 1-shot), daarnaast 2x overig in de game omdat ik simpelweg niet wou healen maar zat te wachten op mn limit break (om daarvan te healen).

Ik moet toegeven dat ik de game redelijk makkelijk vond (niet TE makkelijk, dus een goede mix I guess).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

GekkeR schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:08:
[...]

Action mode, wat mij betreft hadden ze FF mode direct mogen unlocken maar ok ;)
Alleen bij de S rank
spoiler:
Svarog
ben ik 1x echt dood gegaan (vrijwel 1-shot), daarnaast 2x overig in de game omdat ik simpelweg niet wou healen maar zat te wachten op mn limit break (om daarvan te healen).

Ik moet toegeven dat ik de game redelijk makkelijk vond (niet TE makkelijk, dus een goede mix I guess).
Ja ik deel je mening in dat! had hem zelf ook liever gespeeld op FF mode gelijk .

En new game + doe ik eigenlijk nooit bij zo een soort story driven game alleen bij soulsgames, Vind hem zelf ook te makkelijk behalve dan dus bv de S grade hunt types zo had ik graag de gehele game gehad.

Ik ben nog niet klaar, maar heb je wel heel snel gedaan man! :*) nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Ik vond het zo raar dat, als je dan bij een boss toch een keer doodging, je respawnde met de boss op half health en met alle potions, ook al had je geen potions. Op action mode. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:46:
Ik vond het zo raar dat, als je dan bij een boss toch een keer doodging, je respawnde met de boss op half health en met alle potions, ook al had je geen potions. Op action mode. Bizar.
Ja dat was inderdaad heel apart, paar keer dood gegaan tijdens zo’n Eikon Battle, omdat het op sommige momenten zo chaotisch was dat ik even niet meer volgde wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Ja echt slecht idd .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
Predje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:25:
Gister weer een avondje genoten hoor!
Wat zijn die epische momenten toch dik! En de kwaliteit zowel grafisch, muziek, acting gaat dan naar 12/10!

Maar man wat zit er ook veel mega duffe dode filler in.. lege liniaire stukken, matige looks, houten poppen animaties en muziekje op repeat.. en dan de telkens dezelfde one-liner als je de bar binnenloopt..

Lijkt echt wel of er 2 teams aan hebben gewerkt, ofdat ze bewust schakelen tussen 2 kwaliteitsstanden.

FF16 schommelt tussen 10/10 en dan weer 6.5/10.. waar GoW gewoon constant 9.5/10 was.
Goed verwoord :Y Het is lang geleden dat ik me er echt toe moet zetten om te spelen. Elke andere game had ik al weggelegd/verkocht, maar ik moet en zal alle cutscenes gezien hebben 😂

Ik begrijp ook echt niet waarom de vele critics hier een 9 voor gegeven hebben. Alles buiten de cutscenes en sommige battles om is zeer magertjes. Ik zat eerst op een 8 maar ben inmiddels gezakt naar een krappe 7. Maar… game nog niet uitgespeeld dus wie weet wat er nog gaat komen 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Je gaat dood? :P

Okay okay ik ben nog niet zo ver in de game. Maar ik speel in action mode zonder ringen (mega fijn om Torgal zelf te beheersen ook) maar ben na 6 uurtjes spelen nog geen 1 keer dood gegaan. Maar again… wellicht wordt het al snel pittiger. Ik moet doorspelen, mja tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:47:
[...]

Goed verwoord :Y Het is lang geleden dat ik me er echt toe moet zetten om te spelen. Elke andere game had ik al weggelegd/verkocht, maar ik moet en zal alle cutscenes gezien hebben 😂

Ik begrijp ook echt niet waarom de vele critics hier een 9 voor gegeven hebben. Alles buiten de cutscenes en sommige battles om is zeer magertjes. Ik zat eerst op een 8 maar ben inmiddels gezakt naar een krappe 7. Maar… game nog niet uitgespeeld dus wie weet wat er nog gaat komen 😄
Ben ik totaal niet met je eens, het moet je liggen maar vind dit echt een dikke 9.5 en serieuze game of the year contender .

Vind hem bv persoonlijk beter dan beide GOWS.

Ik stop juist soms omdat ik de game niet wil uitspelen zo goed is ie.

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 30-06-2023 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Ben ik totaal niet met je eens, het moet je liggen maar vind dit echt een dikke 9.5 en serieuze game of the year contender .

Vind hem bv persoonlijk beter dan beide GOWS.

Ik stop juist soms omdat ik de game niet wil uitspelen zo goed is ie.
Dat kan en mag. Meningen verschillen zo blijkt ook uit de reacties hier 😄 Maar wat vind je (objectief gezien) dan zo goed aan deze game?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:28:
[...]

Dat kan en mag. Meningen verschillen zo blijkt ook uit de reacties hier 😄 Maar wat vind je (objectief gezien) dan zo goed aan deze game?
Het verhaal is fantastisch. De game had daarom echt betere combat, sidequests en leveldesign verdient imo. Dan was het makkelijk richting goty gegaan.

Nu is alles tof, behalve de gameplay en quests imo haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:28:
[...]

Het verhaal, de cinematografie, de characters, de combat, de nooit eerder vertoonde boss fights met next level graphics, het schrijfwerk.

Ik heb bv gister bij de bahamut scene waar @Greatsword het over had zitten juichen op de bank *O*

Gewoon echt alles.

[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 30-06-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Het verhaal is fantastisch. De game had daarom echt betere combat, sidequests en leveldesign verdient imo. Dan was het makkelijk richting goty gegaan.

Nu is alles tof, behalve de gameplay en quests imo haha.
Sidequest zijn later zeker wel tof en voegen veel toe aan het verhaal en diepen de characters uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Het verhaal, de cinematografie, de characters, de combat, de nooit eerder vertoonde boss fights met next level graphics, het schrijfwerk.

Gewoon echt alles.
Maar wat vindt je precies zo goed aan de combat dan? Het was voor mijn gevoel vrij simpel button bashen en continu op de timer wachten tot je je specials weer kon gebruiken. Er komt 0 skill bij kijken. Hetzelfde voor de boss fights, met de veel te makkelijke QTE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel eens dat die bossfights cinematisch parels zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Maar wat vindt je precies zo goed aan de combat dan? Het was voor mijn gevoel vrij simpel button bashen en continu op de timer wachten tot je je specials weer kon gebruiken. Er komt 0 skill bij kijken. Hetzelfde voor de boss fights, met de veel te makkelijke QTE's.
De beeldvorming, ik ben het met wat je zegt eens maar cinematografisch en kwa verhaal is alles zo goed gedaan dat ik het zie als een interactieve film en daar houd ik persoonlijk wel van.

Ik zit echt voor elke cutscene weer op het puntje van mn stoel en vind bv persoonlijk Ragnarok en vele andere games ook gewoon ordinair button bashen.

De enige games die zig daarvan onderscheiden vind ik de souls games, dus dat vind ik niet zo een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Het verhaal, de cinematografie, de characters, de Combat, de nooit eerder vertoonde boss fights met next level graphics, het schrijfwerk.

Gewoon echt alles.
Met al deze punten eens, maar het is een game, geen film 😄 Wat vind je van de gameplay?

Zo vind ik (bijv.) dat er maar bar weinig gameplay elementen in de game verwerkt zijn. Er is eigenlijk (buiten het verhaal om) bar weinig in de game te doen. Je hebt (vind ik) saaie side quests en je kunt hunts doen, maar volgens mij houdt het dan een heel eind op.

Ik speel op dit moment enkel nog de main story, maar ook daar heb ik last van serieus pacing issues. Het ene moment heb je een dik gevecht, om vervolgens daarna een uur lang van a naar b te rennen om iemand een dienst te bewijzen. Die momenten voegen (vind ik) ook weinig toe aan wat er in de spel wereld gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond het combatsysteem van Ragnorak echt een stuk toffer wel. Daar kwam je met button bashen niet ver bij de moeilijkere tegenstanders. Maar kan ook zijn omdat die AI een stuk beter was - daar vechten enemies echt terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:41:
Ik vond het combatsysteem van Ragnorak echt een stuk toffer wel. Daar kwam je met button bashen niet ver bij de moeilijkere tegenstanders. Maar kan ook zijn omdat die AI een stuk beter was - daar vechten enemies echt terug.
Ja dat is meer de AI denk ik idd , de AI in deze is wel echt heel slecht heb Ragnarok op de hoogste difficulty uitgespeeld en daar kan niks in FF16 aan tippen.

Alleen de S type enemies zijn wel een leuke challenge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:42:
[...]

Ja dat is meer de AI denk ik idd , de AI in deze is wel echt heel slecht heb Ragnarok op de hoogste difficulty uitgespeeld en daar kan niks in FF16 aan tippen.

Misschien is dat mijn grootste issue. De AI. Als tegenstanders actief terug hadden gevochten had dat de game een stuk leuker gemaakt. Je hebt in FF meer het gevoel dat je tegen een boksbal aanslaat die af en toe terugbounced dan dat ze actief meedansen en boksen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:40:
[...]

Met al deze punten eens, maar het is een game, geen film 😄 Wat vind je van de gameplay?

Zo vind ik (bijv.) dat er maar bar weinig gameplay elementen in de game verwerkt zijn. Er is eigenlijk (buiten het verhaal om) bar weinig in de game te doen. Je hebt (vind ik) saaie side quests en je kunt hunts doen, maar volgens mij houdt het dan een heel eind op.

Ik speel op dit moment enkel nog de main story, maar ook daar heb ik last van serieus pacing issues. Het ene moment heb je een dik gevecht, om vervolgens daarna een uur lang van a naar b te rennen om iemand een dienst te bewijzen. Die momenten voegen (vind ik) ook weinig toe aan wat er in de spel wereld gaande is.
Ik vind beide de sidequests en hunts erg leuk om te doen.

En de dialogen vind ik ook erg leuk en al het leeswerk in de omgeving, maar zoals ik al zei je moet echt van zoiets houden en het moet je ding zijn.

Voor mij is gameplay niet puur gericht op combat persoonlijk, ik hou van diepe verhalen en het zo ver mogelijk uitdiepen.

En van veel cine in games van mij hoeft een game niet per se een game game te zijn, ik ben ook all about the cutscenes en de eye candy die daarbij komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Misschien is dat mijn grootste issue. De AI. Als tegenstanders actief terug hadden gevochten had dat de game een stuk leuker gemaakt. Je hebt in FF meer het gevoel dat je tegen een boksbal aanslaat die af en toe terugbounced dan dat ze actief meedansen en boksen.
Ja dat ben ik helemaal met je eens, en het had fijn geweest dat de FF mode gewoon vanaf het begin beschikbaar was want aan NG+ ga ik niet beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Maar vanuit een gameplay standpunt als je daar puur op gericht bent dan begrijp ik jou en @Timothy3000 zeker.

Dan kan het wat tegenvallen , het is maar net wat je ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:42:
[...]

Daar zijn denk ik van wat ik heb gehoord de Final Fantasy en Ultimaniac mode voor.

Ikzelf wil het allemaal niet te moeilijk maar ook niet te simpel, FF16 zit daar voor mij precies goed.

Maar ik twijfel met een cijfer geven, een dikke 9 of toch een 8,5. Of toch een 9,5 maar mss een 9 :+

De gameplay vind ik erg tof, de combo's, evade, counters. het hele design van de game, wereld, enemies. het verhaal is echt heel gaaf, de wereld karakters ook. En het spektakel als alles losgaat! En de muziek!!!!
Ik vind de slome stukken dan ook helemaal niet erg, heerlijk rustig een beetje onderdompelen in deze wereld. Maar dan kom ik dus wel bij waarom ik het mss een 8,5 - 9 geef. Er mist wat inhoud, te ontdekken, craften, minigames.
En waarom kunnen we niet gewoon lekker gaan vissen ofzo...dat was in 15 dan wel weer erg tof :o

Maar wat de game wel is is echt geweldig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Ik vind beide de sidequests en hunts erg leuk om te doen.

En de dialogen vind ik ook erg leuk en al het leeswerk in de omgeving, maar zoals ik al zei je moet echt van zoiets houden en het moet je ding zijn.

Voor mij is gameplay niet puur gericht op combat persoonlijk, ik hou van diepe verhalen en het zo ver mogelijk uitdiepen.

En van veel cine in games van mij hoeft een game niet per se een game game te zijn, ik ben ook all about the cutscenes en de eye candy die daarbij komt kijken.
Als je de game als een interactieve film beschouwt begrijp ik je enthousiasme wel. Wat mij betreft hadden ze er beter een film of mini serie van kunnen maken op Netflix 😅

Ik verwacht alleen iets meer diepgang in een game. Zeker een game met RPG roots. Dat mis ik hier een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Mutatie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Daar zijn denk ik van wat ik heb gehoord de Final Fantasy en Ultimaniac mode voor.

Ikzelf wil het allemaal niet te moeilijk maar ook niet te simpel, FF16 zit daar voor mij precies goed.

Maar ik twijfel met een cijfer geven, een dikke 9 of toch een 8,5. Of toch een 9,5 maar mss een 9 :+

De gameplay vind ik erg tof, de combo's, evade, counters. het hele design van de game, wereld, enemies. het verhaal is echt heel gaaf, de wereld karakters ook. En het spektakels als alles losgaat! En de muziek!!!!
Ik vind de slome stukken dan ook helemaal niet erg, heerlijk rustig een beetje onderdompelen in deze wereld. Maar dan kom ik dus wel bij waarom ik het mss een 8,5 geef. Er mist wat inhoud, te ontdekken, craften, minigames.
En waarom kunnen we niet gewoon lekker gaan vissen ofzo...dat was in 15 dan wel weer erg tof :o

Maar wat de game wel is is echt geweldig!
Goed dat je het zegt! de soundtrack en dat mag echt niet! was ik helemaaaal vergeten te noemen Soken heeft echt weer een meesterwerk geleverd _/-\o_

En leuk dat je het over het vissen hebt dat dacht ik zelf laatst ook toen ik aan het rondstruinen was in Dhalmekia en die visjes zag in de mooie azuur blauwe wateren :9

Verder helemaal eens met alles wat je zegt, Minigames, craften etc hadden er zeker in mogen zitten.

Het crafting systeem is nu echt zo erg versimpeld dat het gewoon letterlijk door de story en de hunts progressen is en elke x het beste wapen wat beschikbaar is selecteren, dat vind ik persoonlijk ook erg jammer.

Mischien kan ik het niet helemaal goed verwoorden maar op een of andere manier overtreffen voor mij toch alle pluspunten , deze kleine maar eigenlijk RPG wise grote minpunten....... Maar dan komen we op het punt dat ze eigenlijk het hele RPG gedeelte achterwege hebben gelaten en de game zig een beetje vermomd als een semi RPG , maar eigenlijk gewoon een ordinaire actie game is, en een hele goede ook!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Als je de game als een interactieve film beschouwt begrijp ik je enthousiasme wel. Wat mij betreft hadden ze er beter een film of mini serie van kunnen maken op Netflix 😅

Ik verwacht alleen iets meer diepgang in een game. Zeker een game met RPG roots. Dat mis ik hier een beetje.
Ik begrijp jou ook totaal, Je moet het ook zo zien voor deel 16 hebben ze gewoon eigenlijk het hele RPG gedeelte finaal links laten liggen.

Maar ze hebben hun intenties daarin ook nooit verborgen, ze hebben het daar constant over gehad.

Dit is een ordinaire super goede cinematische action game.

[ Voor 7% gewijzigd door NightShadow22 op 30-06-2023 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Ik begrijp jou ook totaal, Je moet het ook zo zien voor deel 16 hebben ze gewoon eigenlijk het hele RPG gedeelte finaal links laten liggen.

Maar ze hebben hun intenties daarin ook nooit verborgen, ze hebben het daar constant over gehad.

Ze verkopen het wel als RPG.
The first fully fledged Action RPG in the mainline Final Fantasy series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:00:
[...]

Ze verkopen het wel als RPG.

[...]
Dat is kwa marketing niet zo een slimme zet, maar uit alle Q&A´s etc heb ik toch meer een cinematografische action packed rollercoaster ride opgemaakt.

Het was voor mij persoonlijk wel duidelijk dat ze alle conservatieve onderdelen van een old school FF zouden verlaten voor dit deel en dat vind ik persoonlijk ook niet zo erg.

Maar ik vind dat 7 Remake daar al een flink begin aan heeft gemaakt, en XV eigenlijk ook al , al was XV dan heel slecht uitgewerkt en was dat letterlijk de attack button indrukken en alles zig vanzelf zien ontvouwen dus vind dat ze dat hier een stuk beter hebben uitgewerkt.

[ Voor 43% gewijzigd door NightShadow22 op 30-06-2023 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk dat daar ook wel veel teleurstelling wegkomt. Vooral bij gamers die al lang fan zijn van de serie.

Ze brengen een nieuwe game uit in deze langlopende RPG serie, halen alle RPG elementen uit de game maar verkopen de game als RPG.

Wellicht als ze dat anders hadden aangepakt dat de verwachtingen bij velen ook wat anders was geweest. Vooral voor mensen die er blind instappen maar wel het genre checkten.

Betekent niet dat het een slechte game voor mensen is, maar vooral dat ze toch iets anders verwachten te kopen.

Ik kocht blind elke Final Fantasy op release maar zal dat bij de volgende nu niet snel meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:06:
Ik denk dat daar ook wel veel teleurstelling wegkomt. Vooral bij gamers die al lang fan zijn van de serie.

Ze brengen een nieuwe game uit in deze langlopende RPG serie, halen alle RPG elementen uit de game maar verkopen de game als RPG.

Wellicht als ze dat anders hadden aangepakt dat de verwachtingen bij velen ook wat anders was geweest. Vooral voor mensen die er blind instappen maar wel het genre checkten.

Betekent niet dat het een slechte game voor mensen is, maar vooral dat ze toch iets anders verwachten te kopen.

Ik kocht blind elke Final Fantasy op release maar zal dat bij de volgende nu niet snel meer doen.
Ja ik snap je helemaal, Maar ik ben dan zelf ook weer die raare Dude ff offtopic dan hebben we het onder mekaar altijd over muziek van vroeger dat die beter was, en ik ben dan net die persoon die altijd in is voor vernieuwing en de charme van de new school wel in kan zien en dus bij deze ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
NightShadow22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Toegegeven ik heb (bewust) zo goed als niets bekeken vooraf aan het kopen van deze game. Ga er liever blanco spoiler vrij in. In het begin was het dus even schakelen want ik verwachtte een RPG met een real-time battle systeem, maar dat ging gelukkig vrij snel.

Maar zelfs als ik het als een action game beschouw vind ik er te veel saaie/trage momenten in zitten. Prima dat je even ergens tot rust kan komen om je gear e.d. te checken, upgraden etc. Maar ga me niet 4x achter elkaar van poppetje A naar poppetje B sturen om weer een of andere toegangspas te krijgen 😅 Dat voelt echt als bezigheidstherapie aan. Alsof ze de action game van 20 uur proberen te rekken naar 40 uur. Had ‘m dan gewoon 20 uur gemaakt denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Toegegeven ik heb (bewust) zo goed als niets bekeken vooraf aan het kopen van deze game. Ga er liever blanco spoiler vrij in. In het begin was het dus even schakelen want ik verwachtte een RPG met een real-time battle systeem, maar dat ging gelukkig vrij snel.

Maar zelfs als ik het als een action game beschouw vind ik er te veel saaie/trage momenten in zitten. Prima dat je even ergens tot rust kan komen om je gear e.d. te checken, upgraden etc. Maar ga me niet 4x achter elkaar van poppetje A naar poppetje B sturen om weer een of andere toegangspas te krijgen 😅 Dat voelt echt als bezigheidstherapie aan. Alsof ze de action game van 20 uur proberen te rekken naar 40 uur. Had ‘m dan gewoon 20 uur gemaakt denk ik dan.
Ik snap helemaal wat je daar zegt en kan me daar ook wel deels in vinden, Mss vind ik persoonlijk gewoon de characters te leuk en hou ik ook wel van wat filler content, Voor mij kunnen sommige games net als deze niet lang genoeg duren en ik ben ook een sucker voor het aanhoren en lezen van convos.

Bv bij deze ( later in de game hebben niet alle npcs meer ingesproken txt lines maar ook old school rpg style lines die je moet lezen ) en zelfs dat doe ik met alle plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Later in de game? Zit er dus pas 6 uur in en kwam in Hide al een stuk of drie NPC tegen welke info deelde over hun verleden via tekst ipv speech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:06:

Ik snap niet echt waarom je dat zegt, wat noem jij RPG elementen? Is dit flexibilieit in je build? Final Fantasies hebben dat namelijk zelden, ik heb zelf FF7/8/10/15 gespeeld en die hebben zeer beperkte build flexibility, in vergelijking met een dark souls bijvoorbeeld.

Als je andere RPG elementen bedoeld dan ben ik benieuwd welke, want voor mij voelt FFXVI toch wel een beetje als een RPG en zeer zeker als een Final Fantasy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
SCIxX schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 00:02:
[...]

Ik snap niet echt waarom je dat zegt, wat noem jij RPG elementen? Is dit flexibilieit in je build? Final Fantasies hebben dat namelijk zelden, ik heb zelf FF7/8/10/15 gespeeld en die hebben zeer beperkte build flexibility, in vergelijking met een dark souls bijvoorbeeld.

Als je andere RPG elementen bedoeld dan ben ik benieuwd welke, want voor mij voelt FFXVI toch wel een beetje als een RPG en zeer zeker als een Final Fantasy.
Echt roleplaying. Dus het beheren van je party (die is hier niet), jobs, craften (valt wat tegen in FF16), de exploration naar gear en weapons, het wat tactischer moeten vechten, het belang van levelen (is hier wel maar stelt weinig voor), etc. De mogelijkheid tot het veranderen van de manier van vechten door het aanpassen van je skills en customizen van je gear enzo.

FF16 is gewoon puur een action game. Je hoeft niet na te denken over je build of level, er is nul exploration, er is geen party. Niets wat je doet of verandert heeft echt invloed op de gameplay (buiten de animation om) De combat blijft altijd gelijk en ook altijd even makkelijk. Elk wapen voelt hetzelfde. Je kunt een vuur enemy met vuur verslaan. Het maakt allemaal niet uit. Er is nul strategie nodig en dat is voor mij van essentieel belang in een RPG.

Het is gewoon een simpele hack n slash game met een prachtig verhaal en fenomenale soundtrack. Meer God of War dan Zodiac Age zeg maar. En zelfs in Ragnorak zat meer exploration voor betere gear enzo.

Imo is dit een action adventure game, geen rpg.

Waarin voelt FF16 voor jou wel als een RPG?

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 01-07-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Misschien heb je ook wel gelijk trouwens. Het is niet zo zeer dat ze alle elementen eruit hebben gesloopt als dat de lichte rpg elementen die er er wel inzitten in deze game nul invloed hebben op de gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
Volgens mij zijn de meeste het er toch wel over eens dat FFXVI geen RPG is, maar hier komt ie…

- Geen party samenstellen.
- Geen jobs/classes of iets wat daarvoor doorgaat.
- Geen items, enkel wat potions.
- Geen diepgang in gear (bijv. een zwaard met vuur damage). Dit doet zelfs GOW beter wat niet eens een RPG is.
- Geen uitgebreide skill tree.
- Geen spells of andere skills (slow, steal, …).
- Geen status effects.
- Geen exploration drang (rewards).

En zo kan de lijst nog wel verder worden uitgebreid 😄 IMO heeft GOW meer RPG elementen dan FFXVI en dat noemt zichzelf een action adventure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
Is Remake 7 dan zoveel meer RPG als deze ?
Voor mij hoeft een game geen hokjes aan te vinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:51:
Ja, absoluut. Puur door het meer tactische battle system en de party builds (materia combos ed) die echt invloed hadden in de combat. In die game kon je ook grinden (al was het ook daar niet echt nodig) en waren er betere weapon upgrades e.d. Dat zit hier allemaal niet in.

Voor mij hoeft hokjesdenken ook niet echt maar ben gewoon nieuwsgierig waarom SE RPG als genre bij deze game heeft gezet haha.

[ Voor 49% gewijzigd door Timothy3000 op 01-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
jori040 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:51:
Voor mij hoeft een game geen hokjes aan te vinken.
Nou nee, dat niet per se. Maar het is wel fijn als een game een bepaald genre aanhoudt. Zo speel je een Forza Motorsport of Gran Turismo als je zin hebt om te racen. Dan heb je automatisch bepaalde verwachtingen zoals een grote selectie aan auto’s en circuits.

FF omschrijft zichzelf als een action RPG. De RPG elementen zijn echter ver te zoeken in de game. En de RPG elementen welke er nog wel in zitten hebben weinig diepgang.

Voorbeeld: je hebt meerdere Eikon abilities, maar gameplay-technisch maakt het niks uit welke je pakt. Het is niet zo dat een Eikon ability van een wind Eikon meer damage doet op enemy type XYZ. Je kiest degene die je leuk vindt.

Men heeft gekozen voor meer actie georiënteerde gameplay. De actie gameplay is ook erg goed, maar er zitten te veel trage momenten in de game waardoor je weer te vaak uit de actie gehaald wordt. Zo moet ik nu voor de (jawel) 3e keer (of 4e keer? tel kwijtgeraakt ☺️) weer wat onnozele fetch quests doen voor een of andere toegangspas. Dit haalt je echt onnodig uit de flow. Alsof ze dit erin hebben gestopt om de speeltijd wat op te rekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Voor dat je een game koopt is er genoeg info waar je kan zien of het iets voor jou is.Dat veel bekenede RPG elementen hier niet in zitten was voor mij geen verrassing.Wat je hier wel krijgt is een heel vet combat systeem + een goed verhaal.

Tijdens de State of Play waren alle mechanics duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 01-07-2023 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Correct. Maar verwacht wel dat de game nog beter had kunnen zijn als er inderdaad 1 of 2 mini games in hadden gezeten en iets van een mechaniek omtrent weak/strong (water/elektrisch) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:19:
Voor dat je een game koopt is er genoeg info waar je kan zien of het iets voor jou is.Dat veel bekenede RPG elementen hier niet in zitten was voor mij geen verrassing.Wat je hier wel krijgt is een heel vet combat systeem + een goed verhaal.

Veel mensen die er blind instappen he. Het is een langlopende serie, mensen willen niet gespoiled worden, die hebben een verwachting van een FF game. Die zien RPG als genre staan.

Of dat combat systeem vet is is ook subjectief. Ik vond ook dat vrij simpel en mager.

Een love it or hate it game lijkt. Ik hoop dat de volgende FF toch weer meer richting de RPG gaat iig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ben er ook benieuwd naar :P echtrr vind ik dit deel niet vallen onder de zwarte schapen deel 13 en 15. (Hoewel ik ondertussen voor dee 13 wel wat meer begrip heb gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:29:
Ben er ook benieuwd naar :P echtrr vind ik dit deel niet vallen onder de zwarte schapen deel 13 en 15. (Hoewel ik ondertussen voor dee 13 wel wat meer begrip heb gekregen)
Ik vond 15 echt fantastisch! Ook geen al te best combat systeem maar zo'n leuke party. Aan het kampvuur hangen, vissen, de fotografie. Goeie herinneringen aan.

Maar als je niks met de karakters hebt is het geen tof spel haha. En flut ook dat de game uit werd gebracht terwijl hij nog niet helemaal af was. Royal Edition is wel zeer de moeite imo.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 01-07-2023 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
jori040 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:19:

Beetje een dooddoener dit. Ik heb weinig tot geen beelden gezien vooraf om spoilers tegen te gaan. Verder ook geen spijt van de aankoop (die 60-70 euro boeit me vrij weinig…)

Maar even los van de discussie of dit wel/niet een RPG is, heb ik ook gemengde gevoelens over wat de game wél te bieden heeft.

Aan de ene kant heb je de fantastische cutscenes, epische boss battles en toffe combat. Aan de andere kant heb je ontzettend veel trage/saaie stukken (opvul materiaal).

Ik vergelijk het zelf met een attractiepark. Je wilt graag in die toffe achtbaan, maar daarvoor moet je wel eerst 2,5u in de wachtrij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Jasphur schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:25:
Correct. Maar verwacht wel dat de game nog beter had kunnen zijn als er inderdaad 1 of 2 mini games in hadden gezeten en iets van een mechaniek omtrent weak/strong (water/elektrisch) :)
Ik had hem pas slecht gevonden als de Chocobo er niet in zat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Aangezien er geen FF algemeen topic is hier de vraag even en sorry voor eventuele offtopic:

Is die X - X2 remaster een beetje de moeite?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Ik vond 15 echt fantastisch! Ook geen al te best combat systeem maar zo'n leuke party. Aan het kampvuur hangen, vissen, de fotografie. Goeie herinneringen aan.

Maar als je niks met de karakters hebt is het geen tof spel haha. En flut ook dat de game uit werd gebracht terwijl hij nog niet helemaal af was. Royal Edition is wel zeer de moeite imo.
Wat voor mij in FF15 ontbrak heb ik nu wel in FF16 en op een aantal punten omgekeerd :P
Maar voor mij, in games, gaat het verhaal boven alles.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2023 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:35:
Aangezien er geen FF algemeen topic is hier de vraag even en sorry voor eventuele offtopic:

Ja

Bedenk wel dat X een game changer was voor de reeks. De aller eerste met oa voice acting en wat meer 3D achtige omgevingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2023 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL

Ik vond FFX echt heel tof 😄 FFX-2 nooit gespeeld, maar staat nog wel op het lijstje. Toevallig was ik Marktplaats al een beetje aan het afstruinen voor de Switch versie, maar denk dat ik eerst voor Octopath Traveler 2 ga ☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Wat voor mij in FF15 ontbrak heb ik nu wel in FF16 en op een aantal punten omgekeerd :P
Maar voor mij, in games, gaat het verhaal boven alles.
Haha ja precies dat! Op de helft van 15 kreeg ik een oh oh gevoel, dat dit het zo ongeveer was. En mistte zoveel, verhaal, epic moments. Het gevoel dat er zoveel in die wereld gepland was maar eruit geknipt was. Dat heeft 16 allemaal, maar hier ontbreken weer dus de andere dingen, meer het rpg gebeuren dus wat hier al veel besproken is.

Ik mis wel een inn, het lijkt een beetje vreemd dat als je hp low is je alleen met potions kan healen die je dan moet kopen terwijl je ook gewoon dood kan gaan en weer opnieuw met full hp en potions verder kan. Waarom zou ik ze dan kopen?

@Timothy3000

Ik ben geen souls of extreme action game speler. Maar nu heb ik 5 eikon abilities en moet ik wel gaan nadenken over mn "build" Gebruik ik abilities die keihard counteren, of puur damage doen bv. Je kan zeg maar gaan kiezen op welke manier je het liefst speelt lijkt het. High risk high reward, of meer defensief bv.

X is echt heel tof (al vind ik Tidus persoonlijk een beetje meh, popi sport dude :+ en blitzball sucks) maar verder echt een enorm goede game. X-2 is erg goed, wel veel hetzelfde, de area's enzo. En bereid je dan voor op een girly dressup party!

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 01-07-2023 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1 groot nadeel van de X remaster vond ik dat er bij de laatste boss of Dark Aeon battles geen RNG was.

Vroeger kon je dus bijvoorbeeld je save file reloaden als je niet blij was met het item dat werd gedropped en zo kon je bijvoorbeeld voor iedereen een Ribbon als accessoire krijgen.

Hierdoor heb ik er echt flink minder plezier aan gehad, maar verder is FF X mijn favoriete FF game. Ongelooflijk hoeveel je daar te doen had, dus ik zou hem nooit niet kunnen aanraden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Gisterenavond was ik voorbij die missie in Eastpool, geen idee hoever ik ben en wat er nog komen gaat. Het spel heeft zijn tekortkomingen (simpel level design, grafische kwaliteit gaat van erg mooi naar net OK, RPG elementen zijn erg licht, AI van de normale vijanden is slecht etc), maar het ik geniet er wel enorm van. Het is een rollercoaster ride. Zal ik deze ooit noemen in mijn top 5 lijst? Nee. Is dit voor mij een GOTY? Nee. Maar het is wel erg mooi gemaakt met veel passie, en bij vlagen is het enorm sterk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Geef Final Fantasy XII: The Zodiac Age een kans als je die nog niet gespeeld hebt. Naar mijn mening een van de betere delen.
Ook het combat system vind ik geweldig. Zit zo veel diepgang en mogelijkheden in _O_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
streamnl schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:15:
[...]

Geef Final Fantasy XII: The Zodiac Age een kans als je die nog niet gespeeld hebt. Naar mijn mening een van de betere delen.
Ook het combat system vind ik geweldig. Zit zo veel diepgang en mogelijkheden in _O_
+1, helemaal mee eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
[...]

Ook mee eens! Mss niet de beste in de serie maar tm XII is het allemaal echt meer traditioneel FF jrpg. En gelukkig heeft de PS4 versie een speed up optie want my god wat was het vaak een sleur om door de areas te lopen op de ps2. Enorme gebieden en battles gaan op een gegeven moment met de gambits automatisch

FFXVI
spoiler:
Nu ook de net (eerste) battle met Kupka gehad, was zo'n beetje handsfree uiteindelijk :o }) En wat doe jij nou ineens Torgal!!?!?!! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 01-07-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
[...]

+1! FFXII was ook erg goed 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Na een epische boss fight
spoiler:
Bahamut super vet!
weer terug bij de hideout, alsof je thuiskomt na een harde dag werken. En net alsof er niets is gebeurd word ik weer op pad gestuurd om welgeteld 3 totaal onbelangrijke quests te doen. Ik kan me er niet meer toe zetten #klaarmee :)

Na al enige tijd de onbelangrijke cutscenes/dialogues versneld af te spelen/skippen, besloten om de game maar op Youtube verder af te kijken. Zodoende kan ik nóg sneller door de taaie stukken heen maar zie ik nog wel de epische cutscenes/bossfights en weet ik hoe het verhaal afloopt.

Daarna tijd voor Octopath Traveler 2 :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
SparksNL schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:00:
Na een epische boss fight
spoiler:
Bahamut super vet!
weer terug bij de hideout, alsof je thuiskomt na een harde dag werken. En net alsof er niets is gebeurd word ik weer op pad gestuurd om welgeteld 3 totaal onbelangrijke quests te doen. Ik kan me er niet meer toe zetten #klaarmee :)

Na al enige tijd de onbelangrijke cutscenes/dialogues versneld af te spelen/skippen, besloten om de game maar op Youtube verder af te kijken. Zodoende kan ik nóg sneller door de taaie stukken heen maar zie ik nog wel de epische cutscenes/bossfights en weet ik hoe het verhaal afloopt.

Daarna tijd voor Octopath Traveler 2 :+
Ieder zn mening natuurlijk :) Maar ik snap het probleem niet zo, zelf hou ik er van zoals ik eerder al zei. En mss is XVI niet echt een RPG, zulke "saaie" stukken zaten er toch altijd wel in? Veel heen en weer geloop, praten, grinden (wat hier wel mist), simpele dingen doen en dan weer verder.

En mss is het om de game te rekken, van mij mag het. Geeft mij zelfs juist een beetje dat FF gevoel. Ik kijk er juist naar uit om na heftige stukken even relaxed in die wereld te zijn :)

FFVIIR had dat ook en ik vind die game werkelijk geweldig.

Octopath Traveler 2 wil ik ook nog graag, al staat me de opzet een klein beetje tegen met die verschillende character en verhalen los van elkaar groot deel vd game.

Ik kijk zelf erg uit naar Sea of Stars, en mss daarna dat ik Octopath Traveler 2 eens op pak :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 01-07-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Over grinden vallen in een jRPG vind ik sowieso vreemd. Vrijwel alle spellen gemaakt door Japanse devs zijn eigenlijk om het grinden en/of lange rustige stukken heen gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
mister_S schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:10:
Over grinden vallen in een jRPG vind ik sowieso vreemd. Vrijwel alle spellen gemaakt door Japanse devs zijn eigenlijk om het grinden en/of lange rustige stukken heen gebouwd.
Ik vind lange rustige stukken in een RPG niet erg. Grinden heb ik niet genoemd, maar ook dat vind ik in een RPG niet erg. Dat vind ik juist wel tof, lekker je party sterker maken, zolang het binnen de perken blijft uiteraard 😄 Bij games als FFX, FFXII, DQ11, Persona, Tales of Arise (list goes on…) vind ik dit helemaal geen probleem.

Het punt is: dit is geen RPG maar een action adventure, en dan zit ik niet te wachten op die trage lange stukken. In GOW gebeurt dit ook niet en met een goede reden ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik noemde grinden: Ik miste dat juist in deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik krijg het gevoel dat je 2 kampen hebt.

Kamp 1, personen die al jaren (20 jaar?) FF (jrpg) spelen en dit gewoon geen goeie FF game vinden. Zij zien dit niet als een jrpg. Wil niet zeggen dat ze niet genieten van sommige scènes.

Kamp 2, personen die nog niet zo lang FF spelen en dit een geweldige en mooie game vinden. En (bijna) alles goed vinden wat ze moeten doen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk dat dat te zwartwit is. Er zijn ook veel mensen die openstaan voor alle soorten games die het gewoon middelmatig vinden en Final Fantasy fans die dit fantastisch vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zit (duidelijk :+ ) in kamp 1 en kan me waarschijnlijk daarom ook moeilijk voorstellen dat er personen zijn die al jaren FF spelen, dit deeltje een goeie, traditionele JRPG vinden.
Dus mijn bril is wel gekleurd.
Want in mijn ogen is dat het niet. Sorry.

Maar eens, er zullen inderdaad ook mensen zijn die FF niet kennen en dit helemaal geweldig vinden. 3 kampen dus :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
streamnl schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:48:
Ik zit (duidelijk :+ ) in kamp 1 en kan me waarschijnlijk daarom ook moeilijk voorstellen dat er personen zijn die al jaren FF spelen, dit deeltje een goeie, traditionele JRPG vinden.
Dus mijn bril is wel gekleurd.
Want in mijn ogen is dat het niet. Sorry.

Maar eens, er zullen inderdaad ook mensen zijn die FF niet kennen en dit helemaal geweldig vinden. 3 kampen dus :+
Oh zo, nee zo bedoelde ik het niet. Het is ook totaal geen JRPG.

Ik bedoelde meer dat er ook veel Final Fantasy fans zijn die het een toffe game vinden en het niet erg vinden dat het geen RPG meer is. De FF Reddit is grotendeels lyrisch iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
Timothy3000 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:41:
Ik denk dat dat te zwartwit is. Er zijn ook veel mensen die openstaan voor alle soorten games die het gewoon middelmatig vinden en Final Fantasy fans die dit fantastisch vinden.
Dit dus. Ik game al 31 jaar (ik ben 36 ☺️) en heb altijd voor allerlei soorten games/genres opengestaan. Heb in die tijd ook een paar FF games gespeeld, maar niet allemaal en noem mezelf ook zeker geen fan van de serie.

Hetgeen wat FFXVI te bieden heeft vind ik gewoon zeer magertjes. Ja, sommige cutscenes en boss fights zijn episch, maar al het andere vind ik zeer middelmatig.

Maar de vocale meerderheid vindt de game wél goed, als je idd naar Reddit of Metacritic kijkt. De kans is dus zeer groot dat de volgende FF game een soortgelijke game zal worden. Die zal ik dus overslaan 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
Ik begrijp de kritiek trouwens, het spel is erg versimpeld ten opzichte van de gloriedagen van FF.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Elke FF had zo zijn goede en slechte punten. Maar ik heb in al die jaren dat ik Final Fantasy speel nog nooit gehad dat de goede punten zo goed waren dat ze een flink deel van wat mindere punten laten verwijden :P

Ik geniet met volle teugen van dit deel en ik ontken de slechte dingen zeker niet. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
streamnl schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:37:
Ik krijg het gevoel dat je 2 kampen hebt.

Kamp 1, personen die al jaren (20 jaar?) FF (jrpg) spelen en dit gewoon geen goeie FF game vinden. Zij zien dit niet als een jrpg. Wil niet zeggen dat ze niet genieten van sommige scènes.

Kamp 2, personen die nog niet zo lang FF spelen en dit een geweldige en mooie game vinden. En (bijna) alles goed vinden wat ze moeten doen.
Dat snap ik dus niet, als je al zo lang FF speelt weet je dat FF16 precies speelt als een moderne versie van waar FF begon, FF1 en 2.
FF1/2 Hadden niks met Jrpg te maken buiten het feit dat je een party had, FF16 voelt als een moderne ode aan die games. En doet dat imho op een hele goede manier.

Het hele argument 'het voelt niet als FF'... wat 'voelt' dan wel als FF? Die reeks is altijd al hoog experimenteel geweest en heeft gedurende de series toch meer dan eens een complete shift gehad in gameplay. Kijk alleen al naar het verschil tussen een FF2/4 en een 6, of de drastische ommedraai van FF9 naar 10/12.

Imho is dit gewoon een hele goede game, heel veel klopt. De storyline, de OST, de combat, het klikt gewoon allemaal heel lekker in elkaar.
Voor de mensen die traditionele jrpg's willen spelen is dit inderdaad geen game, maar dat had je kunnen weten want dat is FF al een hele tijd niet meer. Wil je die zekerheid hebben, speel dan gewoon Dragon Quest, Persona of de Tales games en tegenwoordig de Yakuza series (sinds LAD is dat ook een jrpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Krukar schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:06:
[...]
FF1/2 Hadden niks met Jrpg te maken buiten het feit dat je een party had, FF16 voelt als een moderne ode aan die games. En doet dat imho op een hele goede manier.
Op welke manier dan precies?

En op welke manier hadden ze niks met het JRPG genre te maken? Die volg ik niet. Het waren toch turnbased roleplaying games met dungeons, een party, exp en classes (1 iig, 2 had die laatste twee volgens mij niet)

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 02-07-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Timothy3000 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Op welke manier dan precies?
Op welke manier niet? :D
Story centric / main character centric game. Tijdelijke party members. Groot deel van de game zit je 'op rails' (overigens niet eens alleen in de oude, da's bij de meeste ff's zo). De manier waarop het verhaal opbouwt. Een wereld met meerdere facties die oorlog voeren met elkaar, Plot twists in het verhaal.
Het is gewoon storybook ff1/2, natuurlijk met een hoop dingen erbovenop omdat dit een moderne game is, maar de essentie van de game en de 'feel' tijdens het vehaal is duidelijk geïnspireerd op de oudere ff's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat mij vooral opvalt is dat de hoogtepunten echt heel erg goed zijn met boss battles, Eikon battles en cinematics maar dat er ineens een erg groot contrast is tussen de langzamere fetch quests met hele matige cinematics en tergend trage pacing. Je ziet hier denk ik ook een beetje de MMO invloed van FFXIV, aangezien hier grotendeels hetzelfde team aan heeft gewerkt. Dat grote contrast is er bij de andere mainline FF games wat minder naar mijn idee.

Ik vermaak me er verder prima mee maar FF7 remake en zelfs FF XV vind ik overal toch fijner spelen denk ik, ondanks dat die de hoogtepunten van deze game qua niveau niet echt benaderen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste