Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Heb nu vrijwel de hele dag de soundtrack aanstaan. Wat een genot om naar te luisteren. Zou bijna de game weer eens opstarten voor een nieuwe run. Wellicht…

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Hoe is de speel ervaring op de PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik ben 3 dagen geleden eens begonnen aan deze game, speel hem op de Playstation 5.

Ik ben heel eerlijk, ik heb in het verleden verschillende Final Fantasy games gespeeld, en buiten 14 Online nooit echt ver gekomen, maar deze bevalt me tot nu toe goed.

Alleen voor mijn gevoel soms iets te veel filmpjes, maar ze zijn wel tof gemaakt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Geen idee of je standaard met een koptelefoon speelt @Linksquest, maar mocht je dat niet doen dan is dat bij deze wel mijn advies haha. Mee eens dat er veel QTE en cutscenes in zitten, maar dat heeft mij eigenlijk helemaal niet gestoord. De side-quests daarentegen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:27:
Geen idee of je standaard met een koptelefoon speelt @Linksquest, maar mocht je dat niet doen dan is dat bij deze wel mijn advies haha. Mee eens dat er veel QTE en cutscenes in zitten, maar dat heeft mij eigenlijk helemaal niet gestoord. De side-quests daarentegen... :P
Goed advies, ga ik zeker proberen, speel momenteel met een LG Atoms Soundbar, en ik vind daar het geluid ook al heel mooi op.

Tot nu toe pas 2 Side-Questen tegen gekomen, deze stelde niet veel voor, maar heb ze gedaan voor het extra geld :D

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 17-02-2025 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Heb nu mijn eerste kracht gestolen, leuk dat je heel makkelijk tussen die krachten kunt wisselen zonder moeilijk in het menu te moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik zag toevallig gisteren dat er ook 2 DLC zijn, weet even niet hoever ik ben momenteel, maar mijn vraag aan jullie, zijn die ook de moeite waard om te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Was daar niet van op de hoogte. Even de trailers bekeken en ziet er uit als meer van het zelfde met wat nieuwe en bekende namen. Denk wel dat ze een keer ga binnen halen als ik mij ga vervelen. Maar sowieso eerst Final Fantasy VII Rebirth uitspelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Jasphur schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:24:
Was daar niet van op de hoogte. Even de trailers bekeken en ziet er uit als meer van het zelfde met wat nieuwe en bekende namen. Denk wel dat ze een keer ga binnen halen als ik mij ga vervelen. Maar sowieso eerst Final Fantasy VII Rebirth uitspelen :P
Ik zag dat een DLC €19,99 koste en de ander €9,99, een bundel met ze alle 2 erin kost €24,99. Heb me die bundel op mijn Wischlist gezet voor als die een keer in de sale gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:07
Nevermind.
Dacht we het hier hadden over FF14 xD

[ Voor 83% gewijzigd door Jeroenzer op 21-02-2025 16:27 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
@Jasphur heb vandaag eens een uur met de headset op gespeeld, omdat de vrouw nog lag te slapen. Ik heb een Turtle Beach Stealth 600 Gen 3, en inderdaad het klinkt erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik heb net het 2de kristal vernietigd, blijft een hele mooi game, soms wel wat lange filmpjes, maar wel een hele leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Inmiddels zit ik op 75% van het spel, volgens Playstation. Het is een leuk spel, maar sommige gesprekken komen wat te vaak en zijn vaak best lang. Vooral bij Submissie merk ik dat. Sommige gevechten zijn wel echt episch als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik heb de game uitgespeeld, ook alle submissies en hunt missies gedaan.

Leuke game, grafisch top en muziek is erg mooi, maar de aantal filmpjes en de lengte ervan had minder gemogen voor mijn gevoel. Weet niet hoe jullie hier over denken, maar dat was wel, vooral richting het einde een minpunt geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Same. Dacht dat ik wel wat gewend was qua cutscenes en Final Fantasy, maar XVI spande soms wel echt de kroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:13:
Same. Dacht dat ik wel wat gewend was qua cutscenes en Final Fantasy, maar XVI spande soms wel echt de kroon.
Dit is zeg maar, buiten 14 online, de eerste Final Fantasy game die ik gespeeld heb, maar die andere zijn niet zo extreem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:13:
Ik had juist het gevoel/idee dat ik voortaan té oud ben om naar zo’n cutscene te kijken.

Als ik tegenwoordig een game ga/wil spelen (nu is dat ~3X per maand), dan wil ik ook een spel spelen. En niet tientallen minuten lang naar een filmpje kijken. Dan kijk ik wel een serie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 24 maart 2025 @ 05:58:
[...]

Ik had juist het gevoel/idee dat ik voortaan té oud ben om naar zo’n cutscene te kijken.

Als ik tegenwoordig een game ga/wil spelen (nu is dat ~3X per maand), dan wil ik ook een spel spelen. En niet tientallen minuten lang naar een filmpje kijken. Dan kijk ik wel een serie.
Nu vind ik bij sommige games niet zo erg, maar er waren submissies van 25 minuten, waarvan 20 minuten gesprek en filmpje was. Maar ook scenes waarin je dus tijdens het vechten onderbroken word voor gesprekken. Voor de rest was het geen verkeerde game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Inmiddels is deze game op de XBox Series beschikbaar.

Ik heb hem direct gekocht en inmiddels een aantal uren in zitten, geen moment spijt van gehad. Heerlijk herkenbaar en toch compleet anders dan andere FF delen. De combat vind ik eigenlijk wel verfrissend voor een FF deel, helaas niet echt diepgaand, maarja dat verwacht je ook niet bij deze games.

Edit: wellicht de titel aanpassen naar [Multi] ?

[ Voor 6% gewijzigd door janus_freggel op 10-06-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

janus_freggel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:11:
Inmiddels is deze game op de XBox Series beschikbaar.

Ik heb hem direct gekocht en inmiddels een aantal uren in zitten, geen moment spijt van gehad. Heerlijk herkenbaar en toch compleet anders dan andere FF delen. De combat vind ik eigenlijk wel verfrissend voor een FF deel, helaas niet echt diepgaand, maarja dat verwacht je ook niet bij deze games.

Edit: wellicht de titel aanpassen naar [Multi] ?
Yes. Gedaan!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Holeefoek. Na eindeloos cutscenes te moeten kijken en 10.000 keer de vierkant combo aan te moeten zien ben ik bij de end credits aangekomen... nevernooit dat ik deze game of een zelfde FF game ooit weer zal gaan spelen. Het is echt 80% nutteloze cutscenes kijken met af en toe een vette boss battle.

Ik heb final fantasy XIV online tot en met de voorlaatste uitbreiding uitgespeeld en de overeenkomsten zijn overduidelijk. Mede natuurlijk doordat het door hetzelfde ontwikkelaarsteam is gemaakt. Het grootste pijnpunt is dan ook dat de quest stijl goed werkt voor een MMO maar totaal niet voor een losstaande final fantasy. Het bijna totaal ontbreken van RPG elementen helpt dit alles ook niet.

Qua combat slaat de game de plank goed mis. Vergeleken met de gouden standaarden (Devil may cry en/of oude god of war) zijn er te weinig variaties, hebben de kleine vijanden veel te veel health, heb je slechts één (!!!!) wapen en geen (!!!!!!!) teamgenoten die je kunt besturen. Er is geen spheregrid of uitgebreid combo systeem dat je via RPG elementen kunt verbeteren. Wat een treurnis. Na de eerste 6 a 8 uur was ik er eigenlijk wel klaar mee. Waarom werkt Devil may cry dan wel? Omdat het combosysteem simpelweg 10x beter uitgewerkt is, je veel meer karakters/wapens hebt, de afwisseling en werking van vijanden goed werkt en de game niet 40 uur duurt.

Qua level design... is alles mis. Geen exploratie, slechts een linear pad. Geen towns/cities zoals de oudere final fantasy's, dit was vaak één van de hoogtepunten. MMO stijl quests om.. dingetjes te zoeken en af te leveren of met NPC's te praten. Je rent rechtdoor door de levels, hier en daar wat items (die je automatisch oppakt...)

Waarom dan toch uitspelen Jellybrah? Omdat tsja, ik de bossbattles en een gedeelte van het verhaal tof vind. Alle filler cutscenes heb ik dan ook allemaal geskipt dat resulteerde in een tochwat snelle afronding zonder de kern van het verhaal te missen.

Op gegeven moment kun je je nog afvragen wat final fantasy, final fantasy maakt. In dit geval zijn het slechts de namen en designs van karakters & monsters en de EIKONS, oftewel summons. Voor de rest? 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
@jellybrah Die cut scenes waren inderdaad te veel, soms te lang en vaak ging het nergens over. Dat met de gameplay kun je wat moeilijker maken via de instellingen, dan moet je namelijk spels enzo ook zelf uitvoeren, en dan komt er meer bij kijken dan alleen nutteloos het vierkantje aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Herkenbaar, ik ben dan ook heel erg benieuwd naar deel 17. Ik hoop dat SE inziet dat de manier waarop FFVII Rebirth is opgezet, werkt.

Ik kan natuurlijk wel vast een topic daarvoor openen, kunnen we lekker fantaseren ( :+ ) maar er is nog niet eens een gerucht de wereld in geholpen dat gaat over de start van de ontwikkeling van de volgende mainline FF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
jellybrah schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:02:
Holeefoek. Na eindeloos cutscenes te moeten kijken en 10.000 keer de vierkant combo aan te moeten zien ben ik bij de end credits aangekomen... nevernooit dat ik deze game of een zelfde FF game ooit weer zal gaan spelen. Het is echt 80% nutteloze cutscenes kijken met af en toe een vette boss battle.

Ik heb final fantasy XIV online tot en met de voorlaatste uitbreiding uitgespeeld en de overeenkomsten zijn overduidelijk. Mede natuurlijk doordat het door hetzelfde ontwikkelaarsteam is gemaakt. Het grootste pijnpunt is dan ook dat de quest stijl goed werkt voor een MMO maar totaal niet voor een losstaande final fantasy. Het bijna totaal ontbreken van RPG elementen helpt dit alles ook niet.

Qua combat slaat de game de plank goed mis. Vergeleken met de gouden standaarden (Devil may cry en/of oude god of war) zijn er te weinig variaties, hebben de kleine vijanden veel te veel health, heb je slechts één (!!!!) wapen en geen (!!!!!!!) teamgenoten die je kunt besturen. Er is geen spheregrid of uitgebreid combo systeem dat je via RPG elementen kunt verbeteren. Wat een treurnis. Na de eerste 6 a 8 uur was ik er eigenlijk wel klaar mee. Waarom werkt Devil may cry dan wel? Omdat het combosysteem simpelweg 10x beter uitgewerkt is, je veel meer karakters/wapens hebt, de afwisseling en werking van vijanden goed werkt en de game niet 40 uur duurt.

Qua level design... is alles mis. Geen exploratie, slechts een linear pad. Geen towns/cities zoals de oudere final fantasy's, dit was vaak één van de hoogtepunten. MMO stijl quests om.. dingetjes te zoeken en af te leveren of met NPC's te praten. Je rent rechtdoor door de levels, hier en daar wat items (die je automatisch oppakt...)

Waarom dan toch uitspelen Jellybrah? Omdat tsja, ik de bossbattles en een gedeelte van het verhaal tof vind. Alle filler cutscenes heb ik dan ook allemaal geskipt dat resulteerde in een tochwat snelle afronding zonder de kern van het verhaal te missen.

Op gegeven moment kun je je nog afvragen wat final fantasy, final fantasy maakt. In dit geval zijn het slechts de namen en designs van karakters & monsters en de EIKONS, oftewel summons. Voor de rest? 0,0
Ik had in iets mindere mate hetzelfde gevoel tijdens en een tijdje na het spelen. Maar, achteraf gezien voelt dit toch als 1 van de beste games (of mss beter gezegd game ervaringen) die ik ken. Een wat langere tijd na het uitspelen tijd zag ik het als een ander game dan FF altijd is. Maar puur de wereld, het verhaal, hoe alles gebracht werd is uniek epic en best diep. De karakters vind ik ook echt goed. De gameplay geef ik een 8, in de boss battles een 10. Een RPG is het niet. Destijds keek men (en ikzelf ook) er puur naar wat het allemaal niet is.
Ik heb echt respect voor wat ze gedurfd en gemaakt hebben. 2 jaar later voelt het als een zwaar ondergewaarde juweel.
Maar dit is puur mijn persoonlijke mening ofc.

Maar laat ze met de mainline FF games meer traditioneel blijven. De Remakes ( en dan vooral Rebirth) vind ik de beste FF games so far. Maar als ze 17 TB maken ook helemaal goed. SE heeft al gemeld dat ze wel inspiratie uit Clair Obscur willen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 30-06-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Mutatie Herkenbaar, het kwam bij mij ook pas later 'binnen'. Maar er zat gewoon nog zoveel potentie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:59:
@Mutatie Herkenbaar, het kwam bij mij ook pas later 'binnen'. Maar er zat gewoon nog zoveel potentie in.
Er had inderdaad veel meer in mogen zitten en dan met name qua rpg systems denk ik. Nja en betere sidequests, al werden die later wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Linksquest schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:04:
@jellybrah Die cut scenes waren inderdaad te veel, soms te lang en vaak ging het nergens over. Dat met de gameplay kun je wat moeilijker maken via de instellingen, dan moet je namelijk spels enzo ook zelf uitvoeren, en dan komt er meer bij kijken dan alleen nutteloos het vierkantje aantikken.
Die instelling had ik ook gevonden. Maar het gekke is dat ik niet het idee had dat ik zo meer damage deed dan dr standaard combo / eikon power spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Mutatie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Ik had in iets mindere mate hetzelfde gevoel tijdens en een tijdje na het spelen. Maar, achteraf gezien voelt dit toch als 1 van de beste games (of mss beter gezegd game ervaringen) die ik ken. Een wat langere tijd na het uitspelen tijd zag ik het als een ander game dan FF altijd is. Maar puur de wereld, het verhaal, hoe alles gebracht werd is uniek epic en best diep. De karakters vind ik ook echt goed. De gameplay geef ik een 8, in de boss battles een 10. Een RPG is het niet. Destijds keek men (en ikzelf ook) er puur naar wat het allemaal niet is.
Ik heb echt respect voor wat ze gedurfd en gemaakt hebben. 2 jaar later voelt het als een zwaar ondergewaarde juweel.
Maar dit is puur mijn persoonlijke mening ofc.

Maar laat ze met de mainline FF games meer traditioneel blijven. De Remakes ( en dan vooral Rebirth) vind ik de beste FF games so far. Maar als ze 17 TB maken ook helemaal goed. SE heeft al gemeld dat ze wel inspiratie uit Clair Obscur willen halen.
Ik snap dat -als je het als andere game ziet, het op die manier kan waarderen. Maar als long-time final fantasy fan voel ik me bedrogen. Dit was al wel bij deel 15 die alle systemen "dommer" maakte maar dit is een niveautje hoger. Deel 10 start ik om de twee jaar opnieuw op, met een oude 7, 8, 9 en 12 om het jaar afgewisseld (nu de 8 remaster! :D). Dat zijn allen veel completere games met zoveel geheimen en endgame.. ik hoop dat 17 weer die richting op gaat. En daar bedoel ik heel veel gameplay elementen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
jellybrah schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Ik snap dat -als je het als andere game ziet, het op die manier kan waarderen. Maar als long-time final fantasy fan voel ik me bedrogen. Dit was al wel bij deel 15 die alle systemen "dommer" maakte maar dit is een niveautje hoger. Deel 10 start ik om de twee jaar opnieuw op, met een oude 7, 8, 9 en 12 om het jaar afgewisseld (nu de 8 remaster! :D). Dat zijn allen veel completere games met zoveel geheimen en endgame.. ik hoop dat 17 weer die richting op gaat. En daar bedoel ik heel veel gameplay elementen mee.
Daar ben ik het wel mee eens hoor, dat bedrogen gevoel had ik ook wel. En inderdaad, bij 13 en helemaal 15 ging het mis. Zelf al fan sinds deel 6. Bij mij start 7 om de zoveel tijd nog op. Paar jaar terug 10 en 12 nog helemaal gedaan :)

En inderdaad, ik denk hetzelfde over 17. Laat 16 maar een eenmalig iets zijn als main FF.

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 30-06-2025 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
jellybrah schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Die instelling had ik ook gevonden. Maar het gekke is dat ik niet het idee had dat ik zo meer damage deed dan dr standaard combo / eikon power spam.
Ik ben heel eerlijk, buiten Final Fantasy XIV Online, heb ik nooit echt een Final Fantasy Game door gespeeld. Ja heb 10, 13 en 15 wat gespeeld, maar 16 was de eerste die ik met veel plezier heb doorgespeeld. Hij was zeker niet perfect, maar het is voor mij ook lastig om hem te vergelijken met andere.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste