Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:13
NightShadow22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:17:
[...]

- Sidequests zijn erg goed omdat ze veel toevoegen aan het enorm goede verhaal
Als je dit oprecht vindt, dan ben je óf niks gewend, óf je hebt echt een gigantische roze bril op :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 10:11
SparksNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Als je dit oprecht vindt, dan ben je óf niks gewend, óf je hebt echt een gigantische roze bril op :9
Ben het er eigenlijk wel mee eens. De opdrachten in de side missions slaan nergens op maar de dialogen voegen redelijk wat achtergrond toe aan het verhaal. Geen noodzakelijk informatie maar wel gewoon wat meer dan dat je anders gehoord/gelezen zou hebben.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Van alles gewend, The witcher tot knights of the old republic, mass effect, de souls games noem het maar op.

En daarbij ook groot fan van cinematic experiences. En dat doet deze game als geen ander, dat er mensen met weinig geduld zijn daar kan ik niks aan doen, maar iedere sidequest voegt daadwerkelijk wat toe aan het steengoede verhaal.

Een van de laatste is zelfs essentieel voor de postcredit cutscene en ze zijn verhaalmatig perfect uitgewerkt.

Dit is mijn mening en totaal geen roze bril op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Ben het er eigenlijk wel mee eens. De opdrachten in de side missions slaan nergens op maar de dialogen voegen redelijk wat achtergrond toe aan het verhaal. Geen noodzakelijk informatie maar wel gewoon wat meer dan dat je anders gehoord/gelezen zou hebben.
Precies, en de laatste sidequests zijn essentieel voor het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Jasphur schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Dus als een side quest achtergrond informatie verstrekt dan is dat "erg goed"? 8)7

Side quests zoals je ze terugziet in Witcher 3 vind ik "erg goed". Maar misschien ligt mijn lat wat hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Dus als een side quest achtergrond informatie verstrekt dan is dat "erg goed"? 8)7

Side quests zoals je ze terugziet in Witcher 3 vind ik "erg goed". Maar misschien ligt mijn lat wat hoger :+
*Edit dubbele post.

[ Voor 14% gewijzigd door NightShadow22 op 12-07-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

NightShadow22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:03:[/b]

Heb persoonlijk meer plezier en ooh's en ahhh's gehad in mn 80 uur ff16, dan in mn 125 uur met the witcher 3.

Vreemd ook om het af te doen alsof jou lat / smaak superieur is aan die van mensen met een andere mening

[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 12-07-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
SparksNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Nja “erg goed” vind ik persoonlijk ook een beetje overdreven maar ben dan ook nog lang niet klaar.

Als ik de side missions die ik tot nu toe heb gespeeld in FFXVI vergelijk met bijvoorbeeld een Assasins Creed. Dan voegen ze qua verhaal meer toe dan in AC. Alleen AC heeft leukere acties imho.

Witcher 3 heb ik helaas nooit kunnen spelen, kan kan gewoon niet overweg met de controls in de game. Heel erg jammer want ik vind de boeken enorm gaaf en had de game graag gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Deleted

[ Voor 199% gewijzigd door Stefan! op 12-07-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
NightShadow22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:04:
NightShadow22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:03:[/b]

Heb persoonlijk meer plezier en ooh's en ahhh's gehad in mn 80 uur ff16, dan in mn 125 uur met the witcher 3.

Vreemd ook om het af te doen alsof jou lat / smaak superieur is aan die van mensen met een andere mening
Dat je meer plezier met FFXVI dan Witcher 3 hebt gehad kan ik inkomen. Aan je eerdere reacties valt ook wel af te leiden dat je FFXVI een erg goede game vindt.

Dat je vindt dat de side quests iets toevoegen aan de game door je als speler van achtergrond informatie te voorzien, kan ik ook nog inkomen.

Maar als je daardoor stelt dat de side quests erg goed zijn, dan ben je me toch echt kwijt 😅 Vrijwel alle reviewers delen deze mening volgens mij toch ook wel.

Overigens helemaal niet vervelend bedoeld en excuses als het op jou zo wel is over gekomen!

[ Voor 10% gewijzigd door SparksNL op 12-07-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Redblader schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:56:
[...]

offtopic:
Einde mini-review :+
_/-\o_
Amen, niets aan toe te voegen.
Al zou ik door dezelfde plus en minpunten op een 6je komen.

Edit: al twijfel ikzelf een beetje over het combat. plus of min. 🤔

[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 12-07-2023 17:56 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:26:
[...]

Dat je meer plezier met FFXVI dan Witcher 3 hebt gehad kan ik inkomen. Aan je eerdere reacties valt ook wel af te leiden dat je FFXVI een erg goede game vindt.

Dat je vindt dat de side quests iets toevoegen aan de game door je als speler van achtergrond informatie te voorzien, kan ik ook nog inkomen.

Maar als je daardoor stelt dat de side quests erg goed zijn, dan ben je me toch echt kwijt 😅 Vrijwel alle reviewers delen deze mening volgens mij toch ook wel.

Overigens helemaal niet vervelend bedoeld en excuses als het op jou zo wel is over gekomen!
Nee ieder zn mening en dat begrijp ik, dus no offence taken.

Maar voor mij is de hoofdrolspeler in deze game het verhaal en daarom noem ik de sidequests erg goed vooral de laatste omdat ze gewoon belangrijk zijn voor het verhaal en het begrijpen van het verhaal.

Omdat het verhaal zo goed is heb ik persoonlijk minder moeite met de minpunten die je opnoemt , Maar ik begrijp dat het voor jou en anderen anders kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 23:56
NightShadow22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:01:
[...]

Nee ieder zn mening en dat begrijp ik, dus no offence taken.

Maar voor mij is de hoofdrolspeler in deze game het verhaal en daarom noem ik de sidequests erg goed vooral de laatste omdat ze gewoon belangrijk zijn voor het verhaal en het begrijpen van het verhaal.

Omdat het verhaal zo goed is heb ik persoonlijk minder moeite met de minpunten die je opnoemt , Maar ik begrijp dat het voor jou en anderen anders kan zijn.
Wat overigens vreemd is, want je wilt niet dat spelers zijn afgehaakt door de fetch quests in het begin, waardoor ze die laatste 'belangrijke' sidequests missen. Dat hadden ze dus mooi kunnen vervangen met een van de hoofdquests als de 'Letting of Steam' quests. Man, wat waren die dramatisch. De game heeft last van wat pacing issues en ik als final fantasy fan erken dat gewoon. De game is zeker niet perfect, maar de sterke punten houden wel een prima game overeind. Een eerlijk cijfer is denk ik een 8. Verhaal, muziek, ervaring, top. Voice acting verdient ook een aparte benoeming, zo goed heb ik het in tijden niet meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Casual_T schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Wat overigens vreemd is, want je wilt niet dat spelers zijn afgehaakt door de fetch quests in het begin, waardoor ze die laatste 'belangrijke' sidequests missen. Dat hadden ze dus mooi kunnen vervangen met een van de hoofdquests als de 'Letting of Steam' quests. Man, wat waren die dramatisch. De game heeft last van wat pacing issues en ik als final fantasy fan erken dat gewoon. De game is zeker niet perfect, maar de sterke punten houden wel een prima game overeind. Een eerlijk cijfer is denk ik een 8. Verhaal, muziek, ervaring, top. Voice acting verdient ook een aparte benoeming, zo goed heb ik het in tijden niet meer gehoord.
Ik kan me daar persoonlijk echt niet in vinden. Voor mij is het een dikke 10/10.

Verder alle pluspunten die opnoemt helemaal mee eens.

Heb me uiteindelijk nergens aan gestoord en alleen maar genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 14:39
Kan ook niet zeggen dat de side quests boeiend zijn, zelfs niet als ze wat characters “verdiepen”. Ik kan bvb niet zeggen dat ik enorm invested was in de verschillende personages in de dorpen. Het is nu niet dat de backstories zo geweldig waren ala barret, red, yufie etc om er maar een paar te noemen van FFVII.

Het main verhaal en de combat houden de game staande. Muziek kan ik helaas niet over oordelen want met een kleintje in huis staat die altijd relatief zacht 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 16:49
Annan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:40:
Kan ook niet zeggen dat de side quests boeiend zijn, zelfs niet als ze wat characters “verdiepen”. Ik kan bvb niet zeggen dat ik enorm invested was in de verschillende personages in de dorpen. Het is nu niet dat de backstories zo geweldig waren ala barret, red, yufie etc om er maar een paar te noemen van FFVII.

Het main verhaal en de combat houden de game staande. Muziek kan ik helaas niet over oordelen want met een kleintje in huis staat die altijd relatief zacht 🤷‍♂️
Dit is wel echt schandalig. :+

Je noemt hier van FF7 ook niet echt side characters zoals sommige van de karakters in de FF16 side-quests. Een Barret of Yuffie is meer vergelijkbaar met een Cid of Gav. Nou moet ik zeggen dat FF7R ook best wat saaie side-quests had overigens, heb die destijds ook niet allemaal gedaan.

Sommige side-quests in FF16 voegen wel echt wat toe voor belangrijke personages of de wereld maar ik ben het er ook mee eens dat er zeker genoeg oninteressante quests tussen zitten.

Ik vind dat maar weinig games écht interessante side-quests hebben. Mijn favoriet hiermee is dan waarschijnlijk toch Witcher 3 omdat er echt goede complete verhalen in side-quests zitten bij dat spel. Ook zie je daarna in de main story regelmatig de gevolgen van het doen van bepaalde side-quests, dit doen niet veel spellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Redblader op 13-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Redblader schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Je noemt hier van FF7 ook niet echt side characters zoals sommige van de karakters in de FF16 side-quests. Een Barret of Yuffie is meer vergelijkbaar met een Cid of Gav.
Klopt, maar dat is het voordeel van een party te hebben. Je geraakt bijna automatisch invested in the characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Annan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:54:
[...]

Klopt, maar dat is het voordeel van een party te hebben. Je geraakt bijna automatisch invested in the characters.
Maar bedoel je dus ook dat je niet invested was in karakters zoals Cid, Gav en Jill? Want dat heb ik zelf toch anders ervaren. Voor mij waren deze en enkele andere karakters echt wel genoeg aanwezig om er om te geven, in mijn ervaring zeker niet minder dan een Barret of Yuffie. Of een karakter speelbaar is heeft voor mij uiteindelijk niet zo heel veel invloed als ze wel heel aanwezig zijn.

Uiteraard is dit weer een erg subjectief iets. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 13-07-2023 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
Ik was wel invested in Cid, Gav, Jill, maar vele minder in de andere (zonder al teveel te spoilen). En veel side-quests gingen niet over Cid, Jill, Gav. Die werden (meestal) door de main quest afgehandeld

Ach ja, les gouts et les couleurs.. Wat ik wilde zeggen is dat ik toch ook vooral het gevoel had: "laat me nu maar verder doen met de main quest" waar ik dat minder had in de "oude" games. Misschien heb ik gewoon al teveel sidequests gespeeld in men leven :D

ps: omdat ik toch een beetje completionist ben, heb ik ze toch allemaal gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:42

CoeliJoeli

Gamer

De side-quests doe ik voor de crafting materials. Verder zijn ze naar mijn mening niet de moeite waard. Er is maar één sidequest die leuk vind, omdat ik op de gesprekken moest lachen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Einde gatekeeping nu a.u.b.??

Spel uitgespeeld inmiddels. Zels Svarog en de Behemoth King moesten er uiteindelijk aan geloven; even de Eikon abilities omgooien heeft hierbij geholpen :)
Het einde was best leuk gedaan.
De nieuwe game+ modus werd aangeboden, maar ik wacht nog even. Eerst andere games spelen, en wie weet worden er in de komende maanden nog wat plooien gladgestreken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
Ik zie niemand hier bezig zijn met gatekeeping? Er worden alleen verschillende meningen en ervaringen gedeeld, dat moet gewoon kunnen en is toch ook de reden waarom we dit topic hebben?
Nyarlathotep schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:21:
Spel uitgespeeld inmiddels. Zels Svarog en de Behemoth King moesten er uiteindelijk aan geloven; even de Eikon abilities omgooien heeft hierbij geholpen :)
Het einde was best leuk gedaan.
De nieuwe game+ modus werd aangeboden, maar ik wacht nog even. Eerst andere games spelen, en wie weet worden er in de komende maanden nog wat plooien gladgestreken.
Ik ga zelf ook nog even wachten met NG+, zijn nog veel andere games die ik nog moet uitspelen waaronder Tears of the Kingdom. :P

Er gaat kennelijk wel DLC komen voor FF16 ook, hoewel dat waarschijnlijk nog wel even gaat duren aangezien ze er nog niet aan zijn begonnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Redblader op 13-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Redblader schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:32:
[...]

Ik zie niemand hier bezig zijn met gatekeeping? Er worden alleen verschillende meningen en ervaringen gedeeld, dat moet gewoon kunnen en is toch ook de reden waarom we dit topic hebben?

[...]

Ik ga zelf ook nog even wachten met NG+, zijn nog veel andere games die ik nog moet uitspelen waaronder Tears of the Kingdom. :P

Er gaat kennelijk wel DLC komen voor FF16 ook, hoewel dat waarschijnlijk nog wel even gaat duren aangezien ze er nog niet aan zijn begonnen.
Zou best jammer zijn als er dlc komt , maar waarschijnlijk gaan ze voor de cash.

Game had een bevredigend einde waar je lang over na kan denken.

spoiler:
Vond het erg mooi om te zien hoe de ster Metia doofde en Jill en Torgal samen huilden ( Torgal huilt zoals wolven doen om de roedel naar huis te leiden) en Jill huilt omdat voor Jill Metia gelijk staat aan het uitkomen van haar gebeden en wensen en door het doven van Metia dacht zij dat Clive dood is, Terwijl voor Clive de ster doofde na Valisthea te ontdoen van alle magick en aether, Voor het doven van Metia bij het vertrek van Clive heeft Jill nog een laatste wens gedaan dat hij veilig terug thuis mag komen, en in een van de laatste sidequests met hippocrates zei hij dat hij hoopte dat Clive ooit het zwaard zou neerleggen en het zou inruilen voor de pen en zijn levensverhaal zou opschrijven in een boek ( het boek in de post credits cutscene Final Fantasy By Joshua Rosfield het psuedoniem dat Clive heeft aangenomen na het overlijden van Joshua om zijn Legacy te eren zoals hij ook deed bij het overlijden van Cidolfus, De curse had uiteindelijk ook effect op de hand van Clive maar omdat alle magick en eather uit de wereld is verdwenen na het onklaar maken van Origin. had het alleen effect op zn hand en schreef hij het boek. Vandaar aan het einde veranderd de emotie van Jill en Torgal naar opgelucht bij zonsopkomst omdat ze weten dat Clive nog leeft. het is lang geleden dat ik een game met zo een firme en perfecte conclusie van het verhaal heb gespeeld dus eigenlijk is DLC niet nodig

[ Voor 45% gewijzigd door NightShadow22 op 13-07-2023 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
NightShadow22 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Zou best jammer zijn als er dlc komt , maar waarschijnlijk gaan ze voor de cash.

Game had een bevredigend einde waar je lang over na kan denken.
Dat had Horizon Forbidden West ook en toch was de Burning Shores DLC erg tof :P. Maar goed ik ben nog (lang) niet bij het einde van FF. Hoop dit weekend weer lang te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Dat had Horizon Forbidden West ook en toch was de Burning Shores DLC erg tof :P. Maar goed ik ben nog (lang) niet bij het einde van FF. Hoop dit weekend weer lang te kunnen spelen
Ja die is toch net wat anders, omdat Horizon met een cliffhanger eindigd omdat het een Trilogy word.

Bij deze is dat net anders, maar ik ga helemaal niks spoilen want ik wil je het graag zelf laten ervaren en je bent nog niet erg ver in het verhaal! ben jaloers haha! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Die State of the Realm wil ik in meer games terug zien. Heerlijke info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Annan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:40:

Als ik je advies/tip mag geven. Kijk eens of je een koptelefefoon kan vinden met een open kast. Ik game zelf altijd met de uitvoering: Grado SR60e (Zwart) en dankzij de open kast kan ik en mn omgeving horen maar ook gewoon het geluid van de game via de kabel die je in de controller prikt. Ding wordt ook niet warm aan de oren in de zomer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:42

CoeliJoeli

Gamer

Gisteren voor het eerst in het spel game over gegaan. Het is allemaal toch niet zo makkelijk als we denken haha . Dit was bij een S class hunt. Te greedy met aanvallen geweest.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
Wat mij betreft hadden ze een groot deel van die randzaken achterwege gelaten, nu lijken het vooral dingen die er even in zijn gestopt. Daarnaast hadden ze meer werk moeten maken van de vijanden, diversiteit en AI daarvan.
Als ze wat meer moeite hadden gestopt in de gameplay zelf, was dit een fantastisch spel geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Intussen ook uitgespeeld na 52 uur. Mooi einde wel en de sidequests werden tegen het einde ook beter en kwamen veelal tot hun conclusie.

Ik merkte wel dat ik veel dialoog uit de sidequests skipte omdat de pacing en delivery zo traag was. Maar de main quest is echt fantastisch met boss battles waar de vroegere God of War games jaloers op mogen zijn. Episch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mister_S schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:15:
Wat mij betreft hadden ze een groot deel van die randzaken achterwege gelaten, nu lijken het vooral dingen die er even in zijn gestopt. Daarnaast hadden ze meer werk moeten maken van de vijanden, diversiteit en AI daarvan.
Als ze wat meer moeite hadden gestopt in de gameplay zelf, was dit een fantastisch spel geweest.
zonder te spoilen, welke randzaken bedoel je? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
Dit is duidelijk een action game waar RPG elementen in zijn gepropt. Dingen als level, stats, loot, crafting etc. zijn compleet nutteloos.
Ik vind het nog steeds een geweldig spel, maar van mij hoefden die dingen er niet in als ze toch niets toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Idd, m.i. is dit een action game met een aantal RPG-elementen als afterthought en voor de vorm. Nauwelijks tot geen strategie nodig in gevechten maar button bashing.

Heb me er goed mee vermaakt, maar zoals gezegd als action game. Speel Final Fantasy/Square Enix games sinds de SNES en dit is denk ik de mooiste maar niet de beste.

Voel ook geen enkele aandrang om NG+ te gaan spelen, heb alle side quests in de eerste run gedaan dus heb volgens mij alles wel gezien.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Laatst online: 30-05 20:53
Van het weekend eindelijk uitgespeeld, bijna alle trophies ook gehaald. Einde zat prima in elkaar, alleen was het jammer dat er net voor je de laatste missie gaat doen nog onwijs veel sidequests om je oren worden gegooid.

Al met al erg tevreden, New Game+ laat ik voorlopig nog even voor wat het is!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Ik herken zo onwijs veel FFIX, FFXII en FFXV melodieen in de muziek… prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Over muziek gesproken. Weet iemand wanneer de volledige OST op de streaming diensten beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat is de toegevoegde waarde om dit spel in het japans te spelen eigenlijk? De personages lijken nog niet eens op japanners en zelfs de namen zijn amerikaans.

Niet dat ze amerikaans lijken verder, maar omdat de japanse taal zo wordt geprezen. Bij japanse personages heeft het zeker een meerwaarde, maar in dit spel krijg ik het niet mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Farabi op 23-07-2023 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:58:
Wat is de toegevoegde waarde om dit spel in het japans te spelen eigenlijk? De personages lijken nog niet eens op japanners en zelfs de namen zijn amerikaans.

Niet dat ze amerikaans lijken verder, maar omdat de japanse taal zo wordt geprezen. Bij japanse personages heeft het zeker een meerwaarde, maar in dit spel krijg ik het niet mee.
Is er niet, de devs hebben ook verteld dat de lipsync alleen in het engels is gecaptured dus zien in ff16 andere talen er zelfs een beetje vreemd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Jasphur schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:18:
Over muziek gesproken. Weet iemand wanneer de volledige OST op de streaming diensten beschikbaar komt?
Hier is volgens mij nog geen datum voor gecommuniceerd maar dat duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje. Je kan momenteel alleen het volledige album fysiek of digitaal kopen (op bijvoorbeeld iTunes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Gisteren voor het eerst eens een sessie kunnen spelen van 5 uur. Echt heerlijk! Gewoon op het gemakje toch een beetje door de wereld heen lopen ook al weet je dat je niks bijzonders gaat tegenkomen. Behalve een verdwaalde schatkist of ineens een hunt :D

Zelfde geldt voor de side quests, lekker alles lezen en ook telkens even op het gemak de huidige stand van zaken doornemen in de State of the Realm.

Ben net voorbij het gevecht met
spoiler:
Titan
en mijn god wat was dat episch :D

Hopelijk dit weekend weer tijd voor zo'n lange sessie. Zit nu op ongeveer 30 uur in de game maar dat gevoel heb ik bijlange na niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:03
Main Story ook uitgespeeld, nu nog even vlug door Final Fantasy mode gaan voor de laatste 2 trophies voor de Platinum
Goed om te weten dat je bij New Game+ iig een redelijk groot stukje van het begin skipped en eigenlijk meteen in de actie komt met wat nieuwe vijanden op plekken waar ze eerst niet zaten :).
Voor zover ik heb gezien is zowat elke dialoog te skippen dus dat gaan we ook maar doen om er zo snel mogelijk doorheen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Gisteren heb ik het ook uitgespeeld, ik weet niet wat ik er over moet denken. Zelden een spel gezien die zo middelmaat combineert met geweldige dingen. Als het geen FF titel had gehad en alle nutteloze zaken er niet in zaten (dus een pure action game eigenlijk), was het een dikke 8.5 geweest. Als het daarbij betere enemy AI en een iets betere combat had gehad, een geweldige 9.5.
Je moet een spel echter als geheel beoordelen, en dan kom ik voor mijn gevoel niet hoger uit dan 7.5. Erg genoten, maar het had wel veel meer potentieel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
mister_S schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:42:
Gisteren heb ik het ook uitgespeeld, ik weet niet wat ik er over moet denken. Zelden een spel gezien die zo middelmaat combineert met geweldige dingen. Als het geen FF titel had gehad en alle nutteloze zaken er niet in zaten (dus een pure action game eigenlijk), was het een dikke 8.5 geweest. Als het daarbij betere enemy AI en een iets betere combat had gehad, een geweldige 9.5.
Je moet een spel echter als geheel beoordelen, en dan kom ik voor mijn gevoel niet hoger uit dan 7.5. Erg genoten, maar het had wel veel meer potentieel.
50% van de game is echt zeer middelmatig (en mss dat niet eens!).. veel voelt echt nutteloos en vooral heel erg saai.. praat met handpop x in een slome saaie dialoog.. run naar x en kill wat mobs..
De anders 50% is ultra dik, top van de top! Muziek, cutscenes, acties, verhaal.. als het alleen dat was zo het bijv. GoW ver overclassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 08:43
Paar dagen terug ook de game uitgespeeld en herken me veel in wat ik hier (vooral op de laatste pagina, heb deze thread vermeden sinds ik begonnen ben met de game) lees. De game voelde qua sfeer anders dan voorgaande Final Fantasy games en tegelijkertijd maakt dat bij die epische momenten ook weer een stuk minder uit. Natuurlijk zijn er de herkenbare dingen als Eikons, Chocobo, Moogle, namen, etc. Maar het speelt gewoon zo totaal verschillend, met een crafting systeem wat enorm vreemd in elkaar steekt (althans, voor mij? Elke keer kon ik gewoon direct zo gauw er nieuwe equipment was deze forgen, behalve de laatste golden sword/accessories). Waarom stop je t er dan uberhaupt in? Level difference merk je wel als je via die halls of virtue of hoe die steen dan ook maar heet oudere levels nog eens gaat spelen (trophy hunter representing!).

Moet wel zeggen dat ik die Chronolith trials super vond dat die er in zitten en verplicht zijn voor Platinum. Het dwingt je gewoon om alle Eikons met alle abilities ten minste 1 keer uitgeprobeerd te hebben waardoor ik (pas aan t einde van de game, dat wel) realiseerde dat sommige Eikons veel beter waren dan ik dacht. Ik heb praktisch de hele game gespeeld met
spoiler:
Phoenix skillset, Garuda skillset en uiteindelijk dan Shiva passive met Judgement bolt en Gigaflare (geen idee of dit spoilen is...
. Fight, stagger half, pull, stagger 2nd half, dmg, repeat. In hele game maar 1 keer dood gegaan in de moeilijkste S hunt.

Muziek is wel echt prachtig; ik heb geen zin om mijn hele middag in de hideout te lopen DJen, maar ik hoop echt dat die OST snel beschikbaar komt, man wat mooi en herkenbaar ook weer!

Sidequests vond ik ook net als veel heer enorm ruk in het begin, was echt bang voor continue fetch/talk/return quests, maar uiteindelijk werden ze wel een stuk beter en krijg je ook wat meer character building met je hideout crew en je 4 matties door t hele land heen. Helaas niet zoveel bonding als de main staff, maar dat is wel logisch.

Cinematics wel echt gaaf gedaan, zeer indrukwekkend vaak. Stemmen soms schijt irritant (Mid anyone?)

Nu net als Akaendra ook begonnen met Final Fantasy difficulty voor de laatste 2 trophies; de gevechten zijn wel cool nu maar merk dat ik t wel echt ga rushen en dus ook mijn skillset en equipment daar op aanpas. Wel grappig dat ze nu ook nieuwe crafting items weer hebben!

Vond de afwikkeling van het verhaal wel heel mooi! En een aankomende DLC zal neem ik aan niet afspelen na de verhaallijn maar eerder lijkt mij. Grote kans dat die zal gaan over onze vermiste Eikonische vriend in het water!

Al met al, heel andere weg ingeslagen qua gameplay dat zeker niet slecht heeft uitgepakt maar helaas voor mij wel dat nostalgische gevoel niet weet te behouden. Muziek en Eikonische battles wel, de gewone gevechten niet. Nu maar even kijken of ik met de sporadische uurtjes tijd voor gamen even mijn weg door New Game+ kan Zantetsukenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Inmiddels na zowat alles te skippen weer bij endgame aangekomen :)
Heb wel de evasion ring gebruikt om er zo snel mogelijk doorheen te komen en dat maakt de game, zelfs op FF mode, wel een beetje simpel magoed, het is maar dat ik de platinum trophy heb.

wat ik heb aan huidige skill setup:

spoiler:
Phoenix: Scarlet Cyclone/Rising Phoenix Titan: Diamond Dust/Upheaval Odin: Dancing Blade/Giga Flare. Zantetsuken is eigenlijk onmisbaar als je snel ergens doorwilt, lvl 5 is zowat gegarandeerd instakill op alle non miniboss mobs en de combo zelf komt meestal bij een stagger mob uit rond de 150k damage, zeker niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Akaendra schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:20:
Inmiddels na zowat alles te skippen weer bij endgame aangekomen :)
Heb wel de evasion ring gebruikt om er zo snel mogelijk doorheen te komen en dat maakt de game, zelfs op FF mode, wel een beetje simpel magoed, het is maar dat ik de platinum trophy heb.

wat ik heb aan huidige skill setup:

spoiler:
Phoenix: Scarlet Cyclone/Rising Phoenix Titan: Diamond Dust/Upheaval Odin: Dancing Blade/Giga Flare. Zantetsuken is eigenlijk onmisbaar als je snel ergens doorwilt, lvl 5 is zowat gegarandeerd instakill op alle non miniboss mobs en de combo zelf komt meestal bij een stagger mob uit rond de 150k damage, zeker niet slecht
Haha ik heb het idee dat we via dezelfde trophy guide aan Final Fantasy mode zijn begonnen want ik heb exact dezelfde skill setup en gebruik ook die ring om te rushen samen met de extra EXP en AP ringen.

Mij lukt die 150k DMG echter niet... doe vast iets verkeerd want ik lees dat je
spoiler:
2x zantetsuken moet kunnen toepassen in 1 stagger van een boss maar mij lukt dat tot nu toe echt niet. Zo gauw hij in stagger komt doe ik Zantetsuken, gigaflare, dancing steel, fill zantetsuken bar, maar die krijg ik niet tot lvl 5... ben nu pas bij de visit aan Rosaria met Jill, kan niet zo veel spelen helaas, maar maybe heb je wat tips @Akaendra wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Sjoerdje131 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Haha ik heb het idee dat we via dezelfde trophy guide aan Final Fantasy mode zijn begonnen want ik heb exact dezelfde skill setup en gebruik ook die ring om te rushen samen met de extra EXP en AP ringen.

Mij lukt die 150k DMG echter niet... doe vast iets verkeerd want ik lees dat je
spoiler:
2x zantetsuken moet kunnen toepassen in 1 stagger van een boss maar mij lukt dat tot nu toe echt niet. Zo gauw hij in stagger komt doe ik Zantetsuken, gigaflare, dancing steel, fill zantetsuken bar, maar die krijg ik niet tot lvl 5... ben nu pas bij de visit aan Rosaria met Jill, kan niet zo veel spelen helaas, maar maybe heb je wat tips @Akaendra wat ik verkeerd doe?
spoiler:
Zoals ik het doe, want ik krijg die 2de zantetsuken ook echt nooit, dus geen idee hoe men dat doet.
Stagger > Limit break (mits beschikbaar) Upheaval > Scarlet Cyclone > Rising Phoenix > Zantetsuken lvl 5 > Gigaflare > Dancing Blade (en meestal eindigt hier de stagger en krijg je die tweede zantetsuken lvl 5 dus nooit)

Gebruik zelf de XP ring niet, alleen de AP ring. AP ring is trouwens wel te upgraden via Blackthorne maar dan moet je de 2de via Charon kopen (alleen NG+). XP ring vond ik tot nu toe zelf nog niet zo heel nuttig, zeker later in de game is de normale xp die je krijgt zo verwaasloosbaar weinig dat ik het niet echt nodig vond om die nog te equippen.
Heb zelf nog de Torgal ring equipped, vooral omdat ik me dan niet constant zorgen hoef te maken dat dat beest niets doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb net ifrit na iron giant verslagen. Hoe lang duurt het spel nog vanaf hier? (Ik doe alleen main quests)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 30-07-2023 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:48
Normaal kan je de vooruitgang controleren in de hoofdmenu PS5 (is wel niet 100% nauwkeurig)

spoiler: Als je het echt wil weten!
Er zijn in totaal 49 chapters en je begin nu aan chapter 20

Man man die OST is echt wel :o

Masayoshi Soken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik zeg dit eigenlijk niet snel over games. Maar van mij het het fast-travelsysteem beperkter mogen zijn. Het kunnen fast-travellen vanuit elke random plek had in deze game niet gehoeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Jasphur schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:33:
Ik zeg dit eigenlijk niet snel over games. Maar van mij het het fast-travelsysteem beperkter mogen zijn. Het kunnen fast-travellen vanuit elke random plek had in deze game niet gehoeven. :P
Vind je oprecht? Ik vind het persoonlijk heerlijk dat er niet onnodig veel tijd gewaste hoeft te worden met continue dezelfde stukken route lopen maar dat je gewoon snel heen en weer kan reizen. Vooral in new game plus waar ik toch alles aan t rushen ben is het een verademing!

Wellicht komt dit ook een beetje omdat voor mij alle random encounters totaal doelloos voelen in de game. Je levelt snel genoeg met alle missies en sidequests die er zijn dus random encounters voelen totaal doelloos en ik vermijd ze dan ook eigenlijk volledig. Dit is niet typisch voor een FF game, waar je normaliter juist wel veel encounters doet om goed te levelen voor gevechten. Maybe speelt dat mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Wellicht. Vind het persoonlijk wel leuk om juist ergens naar toe te moeten lopen voordat ik een fast travel kan doen. Ik vind bijvoorbeeld in Horizon de 'slaapzak" om mee te reizen ook niet leuk. Loop liever naar een kampvuur om vanuit daar verder te reizen. Nu staan die dingen echt overal in die game, dus dikke prima.

Tijdje geleden FFIX weer eens uitgespeeld en die heeft helemaal geen fast travel (wel een automatische piloot als je eenmaal een airship hebt) en dat vond ik dan echt weer fantastisch. In FFXII kun je alleen tussen crystals reizen en dan ook nog eens alleen maar als je daarvoor de juiste accessoire hebt.

FFXV is al een vrij makkelijke game, maar door overal en nergens fast travel toe te staan wordt de game nog wel een flink stukje makkelijk of in ieder geval ga je er sneller doorheen.

Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen over waarom de gemakkelijke fast travel in deze game meer stoort dan in andere games.

Volgens mij begin ik in de end game te geraken, zal zodra ik de game heb uitgespeeld eens een beknopte review schrijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Persoonlijke mening voor fast travel

Spreuk = overal. Het is tenslotte een spreuk

Tent/kampvuur = niet (alleen voor hp/mp refill en voor save)

Crystal (of iets anders) = ook prima. Vaste plekken

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 22:05
(jarig!)
Ik heb geen problemen met het fast travelen. De grote stukken werelden zijn vrij kaal en niet echt interessant om doorheen te reizen. Bij een game als bijvoorbeeld The Witcher 3 is het juist leuk om door een wereld te reizen. In elk hoekje is wel wat te doen, kom je personages tegen die weer een queste kunnen bieden of je kan grondstoffen verzamelen voor het maken van armor, wapens en het brouwen van drankjes. In FF16 heb je dat allemaal niet en is ook niet echt een open wereld game. Ik ben bijna bij het einde van het spel. Het spel doet veel dingen goed, maar ook veel dingen minder goed. Ik heb het idee dat de game niet zo goed weet wat het wil zijn. Veel open stukken, maar niet open wereld. Je kunt wapens upgraden, maar het gaat niet heel diep. Het wil ook een actie game zijn zoals, Devil May Cry, maar mist net die diepgang van laatstgenoemde. De personages zijn dan wel weer interessant en de muziek is fantastisch en natuurlijk de Eikon gevechten niet te vergeten. Misschien moet Square Enix terug naar de tegentafel voor de serie en kijken wat ze nu precies willen met de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Denk dat dat het goed samenvat @bRuud83; had in een eerdere post een beetje dezelfde strekking. Hoop systemen die het allemaal net niet zijn, maar de epische gevechten en muziek maken een hoop goed.

Ik ben momenteel dus new game plus aan het doen en skip dan alle cutscenes en gesprekken en dan race je letterlijk door de game heen. Dit maakt voor mij eigenlijk pijnlijk duidelijk hoe weinig gameplay er echt in de game zit. Ik vond het verhaal super vet hoor en ook sommige gesprekken waren prima en boeiend, maar de oude final fanatasy games zitten boordevol gameplay (maybe soms wat repetitief) en veel minder cutscenes en kunnen toch ook een goed verhaal neerzetten.

Denk ook dat ik momenteel met 2 kleine kinderen wat minder geduld/tijd heb voor zaken in een game die voelen als fillers. Ik betrap me er op dat ik extreem ongeduldig ben geworden in bijvoorbeeld deze game. Goed voorbeeld is de hideaway waar ik naar t uiteinde loop, bijvoorbeeld naar Mid, om vervolgens met fast travel terug naar de ingang te gaan om naar de volgende quest giver te gaan... weet niet wat het is maar deed dit ook al bij mijn eerste playthrough; zal wel aan mij liggen maar steeds dezelfde NPC lines horen als je langs een groepje mensen loopt gaat ook vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Begint wel erg langdradig te worden nu.

Ik ben nu bij after the storm. Gamevooruitgang 58%. Gespeeld 17 uur. Hoe lang heb ik nog ongeveer?

Heb alleen mainquests gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32
Jasphur schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:39:
Wellicht. Vind het persoonlijk wel leuk om juist ergens naar toe te moeten lopen voordat ik een fast travel kan doen. Ik vind bijvoorbeeld in Horizon de 'slaapzak" om mee te reizen ook niet leuk. Loop liever naar een kampvuur om vanuit daar verder te reizen. Nu staan die dingen echt overal in die game, dus dikke prima.

Tijdje geleden FFIX weer eens uitgespeeld en die heeft helemaal geen fast travel (wel een automatische piloot als je eenmaal een airship hebt) en dat vond ik dan echt weer fantastisch. In FFXII kun je alleen tussen crystals reizen en dan ook nog eens alleen maar als je daarvoor de juiste accessoire hebt.

FFXV is al een vrij makkelijke game, maar door overal en nergens fast travel toe te staan wordt de game nog wel een flink stukje makkelijk of in ieder geval ga je er sneller doorheen.

Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen over waarom de gemakkelijke fast travel in deze game meer stoort dan in andere games.

Volgens mij begin ik in de end game te geraken, zal zodra ik de game heb uitgespeeld eens een beknopte review schrijven :)
100% eens hoor, voor mij ook één van de(vele) irritatiepunten van deze FF. Soms wil je gewoon richting een plek lopen / moeten rennen voordat je er werkelijk bent.

Dat was zo vet bij games zoals Elden Ring, dat je in de verte iets epics ziet en dat je er heen moet lopen. Als je er eenmaal bent geweest en een epic battle hebt gehad of een waypoint hebt gevonden vind ik fast travel prima. Maar nu "krijg" je van te voren al een fast travel punt....

Ik wil zelf naar die berg / kasteel lopen. Incl random (coole...) quests / (rare)mobs whatever.

En je krijgt zo vaak zwaard/item updates dat ik ook niets met die items had. En die items met een paar % meer damage geven... Bah, doe items met kans op poison/freeze/fire oid. Ze hadden het er beter uit kunnen laten dan het huidige systeem.

Ik heb in het hele spel niks verkocht, je hebt ook werkelijk nooit gil nodig tenzij je die geluid boekjes verzameld oid...Oh ja! Hier ligt 5 gil op de grond... wat?! Laat je mij hiernaartoe lopen?

Voor mij een erg slechte Final Fantasy iig. Ik geeft het een 7/10. Coole gevechten hoor, maar soms TE flashy. Daarnaast had ik echt NIKS met mijn team mates. Cid was verre weg het vetste... Maar die Jill... ugh zo blend.

Ik had er meer van gehoopt

/rant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
sbmuc schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Ik heb in het hele spel niks verkocht, je hebt ook werkelijk nooit gil nodig tenzij je die geluid boekjes verzameld oid...Oh ja! Hier ligt 5 gil op de grond... wat?! Laat je mij hiernaartoe lopen?
Haha echt he... in de hele game zitten volgens mij 2 kistjes die iets nuttigs hebben (waarvan ik er 1 gemist heb omdat ik er klaar mee was). Al die random loot in die kistjes is useless. Al die items op de grond zijn useless. Die 2 gil is wel het toppunt van alles; het lijkt er op alsof ze veel meer plannen hadden met crafting en shopping maar het uiteindelijk gereduceerd hebben tot niets.

Ik heb wel spul verkocht maar precies voor de reden die jij noemt; die muziek kopen. De muziek in die game is geweldig dus als ik dan toch met regelmaat naar de hideout ga is t wel leuk om andere muziek te kunnen horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
haha herkenbaar inderdaad.

De highs and lows liggen zover uit elkaar in deze game dat de lows echt als low low low aanvoelen. Maar ik vermaak mij ondanks dat toch echt wel goed met de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik blijf het zeggen. Er zitten zoveel melodietjes van eerdere FF delen in de muziek van dit deel. Net bij Drake’s Spine een liedje met een melodie uit FFIX. Ik krijg daar echt nostalgische gevoelens van en dan vergeet ik alweer dat ik net een redelijk eentonig stukje voorbij ben geweest. Echt, de muziek maakt de game zo onwijs veel beter

• Jasphur
De voice-casting van Ultima is spot-on trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Uitgespeeld. Ongeveer 60 uur gespeeld. Even op mij laten inwerken en dan zal ik een kleine review schrijven. Dikke voldoende in ieder geval, maar wel met verbeterpunten. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Het is een langere review geworden dan dat ik gepland had :P
Final Fantasy XVI, PS5 review door Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 21:44
Hmmm ik heb er nu ci 1/3e opzitten. Merk wel dat ik alles begin te rushen om de main story af te ronden. Fights met randoms slaan echt nergens op. Je wint alles. Eigenlijk ook met de bosses maar daar maak je nog wel eens een foutje waardoor je het in de tweede keer wel lukt.

Ja het is een toffe Final fantasy echter het is soms meer een film waar je tussendoor wat acties kan uitvoeren dan een spel. Ook dit is zowel positief als negatief. Positief omdat de main story echt goed is en de eickon battles epic. Negatief omdat ik soms echt het oude final fantasy mis waarin je met spells kan experimenteren, je teamleden kan aanpassen, tactieken kan toepassen in fights etc. FF16 is eigenlijk een hack and slash (en toch weer niet)..

Voor nu een 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nog iemand tips om ultima te verslaan? Niet te doen dit voor mij. Als ik op youtube een walkthrough bekijk zie ik dat die gasten overpowered zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:13
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:14:
Nog iemand tips om ultima te verslaan? Niet te doen dit voor mij. Als ik op youtube een walkthrough bekijk zie ik dat die gasten overpowered zijn.
Overpowered leek ik niet te zijn en moeilijk was het ook niet. Ik heb wel alles gedaan, sidequests en van daar uit de hoeveelheid potions upgraded, gear maxed, favoriete skills maxed e.d. ik was geloof ik lvl 42. geen helpende rings gebruikt.
Beetje de patronen leren denk ik als tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:14:
Ik was ook niet overpowered. Wel alle side-quests and alle hunts gedaan. Daardoor kreeg ik genoeg materiaal om volgens mij de beste wapens te kunnen maken.

Daarnaast had ik een accessoire welke mij bij een succesvolle dodge een tijdelijke attack power boost gaf, een accessoire die mij +500HP gaf en eentje die mijn defence een bepaald percentage liet stijgen. Weet even niet meer welke.

In ieder geval had ik geen Timely Assists (heel de game niet gebruik eigenlijk en speelde op action focust)

Overigens heeft Ultima een (vrij) voorspelbaar ritme, ik wil je aanraden gewoon de tijd te nemen om dat ritme te leren herkennen. :)

Succes!

edit: ik was overigens level 48 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ja, dacht al dat ik daar de mist in ging. Ben level 40 en niks gedaan qua sidequest of looten. Ga maar inderdaad de ritme aanleren hier van onze beste vriend.

Wat zijn die getallen die linksboven komen? Iets met zantestuten? Wat kan je daarmee?

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 25-08-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:11:
Ja, dacht al dat ik daar de mist in ging. Ben level 40 en niks gedaan qua sidequest of looten. Ga maar inderdaad de ritme aanleren hier van onze beste vriend.

Wat zijn die getallen die linksboven komen? Iets met zantestuten? Wat kan je daarmee?
Ah u heeft Odin als 1 van de Eikons in uw battle plan.

Als je naar je equipment of skill tree overzicht gaat en de core ability van Odin selecteert dan krijg je een korte video met tekst te zien. Deze geeft je uitleg over deze ability

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Ah u heeft Odin als 1 van de Eikons in uw battle plan.

Als je naar je equipment of skill tree overzicht gaat en de core ability van Odin selecteert dan krijg je een korte video met tekst te zien. Deze geeft je uitleg over deze ability
Ik kom langzaam erachter dat ik de mechanics van dit spel niet goed heb begrepen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

In ieder geval had ik geen Timely Assists (heel de game niet gebruik eigenlijk en speelde op action focust)

edit: ik was overigens level 48 :P
Ik had verwacht dat ik wel rings zou gebruiken maar de game was een stuk makkelijker dan het me voor de tijd leek te zijn dus ook nooit gebruikt na de demo.

Kan ook zijn dat ik een hoger lvl was maar zo veel verschil maakt je lvl niet geloof ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Ik kom langzaam erachter dat ik de mechanics van dit spel niet goed heb begrepen :P
Opnieuw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mutatie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:03:
[...]

Ik had verwacht dat ik wel rings zou gebruiken maar de game was een stuk makkelijker dan het me voor de tijd leek te zijn dus ook nooit gebruikt na de demo.

Kan ook zijn dat ik een hoger lvl was maar zo veel verschil maakt je lvl niet geloof ik :)
Nou… bij de hunt op Behemoth King van lvl 47 (dacht ik) lukt mij het niet hem te verslaan toen ik lvl 44/45 was. Met dezelfde gear en lvl 47 lukt mij het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Jasphur schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

Nou… bij de hunt op Behemoth King van lvl 47 (dacht ik) lukt mij het niet hem te verslaan toen ik lvl 44/45 was. Met dezelfde gear en lvl 47 lukt mij het wel.
Hmm oke, kan het verkeerd hebben. Als je ziet dat je attributes maar met 3 ofzo per lvl omhoog gaan lijkt het niet veel te doen. Maar dat kan natuurlijk wel zo zijn.
Ik kan het me zo niet meer precies herinneren maar Behemoth had ik in 1x wel down.

Blijft een lastige game om te beoordelen. Echt de highsest highs en tussendoor zoveel mediocre. Zoveel momenten die echt zo epic gedaan waren en bij blijven.

Maar echt veel meer zin in FF7Rebirth. Na 16 waardeerde ik de Remake nog meer dan ik al deed.

Zelfs FF15 Royal Edition opgepikt na 16 (nog in de verpakking) En ben begonnen met Octopath Traveller 2, dat is ook echt een heerlijke rpg.

16 was echt heel erg gaaf, maar voelt toch meer als een action spinoff imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik begin het spel echt vervelend te vinden langzamerhand. Het spel wordt continue kunstmatig verlengd door dezelfde vijanden terug te laten keren.

Net uitgespeeld. Jezus, het spel mocht mij ook niet meer blijkbaar. Bij ultima ging het balkje bovenin niet leeg. Ik was een uur lang aan het slaan. Nadat ik het hoofdstuk opnieuw heb gestart, zag ik dat het een vervelende bug was.

Kort samengevat: prachtige cutscenes, hele goede HDR weergave. Maar echt onnodig te lang. 46 uur over gedaan om een lineaire spel uit te spelen. En dat terwijl ik alleen de main missies heb gedaan.

Maar kan iemand mij het verhaal snel samenvatten? Was de draad al snel kwijt in het begin. Het werd een warboel van termen. Blight? Enz.

[ Voor 66% gewijzigd door Farabi op 26-08-2023 01:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:06:
Ik begin het spel echt vervelend te vinden langzamerhand. Het spel wordt continue kunstmatig verlengd door dezelfde vijanden terug te laten keren.

Net uitgespeeld. Jezus, het spel mocht mij ook niet meer blijkbaar. Bij ultima ging het balkje bovenin niet leeg. Ik was een uur lang aan het slaan. Nadat ik het hoofdstuk opnieuw heb gestart, zag ik dat het een vervelende bug was.

Kort samengevat: prachtige cutscenes, hele goede HDR weergave. Maar echt onnodig te lang. 46 uur over gedaan om een lineaire spel uit te spelen. En dat terwijl ik alleen de main missies heb gedaan.

Maar kan iemand mij het verhaal snel samenvatten? Was de draad al snel kwijt in het begin. Het werd een warboel van termen. Blight? Enz.
Blight is een stuk land zonder Aether. De Aether is het spul wat de Twins in leven houdt maar ook de branded en de Dominants hun ‘magie’ geeft. De vijf Mother Crystals zuigen al die Aether op waardoor het land dus veranderd naar een levenloos gebied.

Het is eigenlijk de hele rede waarom die vijf provincies verdeeld of Storm and Ash met elkaar in oorlog zijn. Even los van hoe Ultima dit spelletje speelt.

Als je even hebt, ga in the Hide Out naar Harpocrates en lees al je verzamelde informatie terug.

Het verhaal van FFXVI is echt goed en gaat best diep zonder uiterst complex te worden.

In de State of the Realm die je kan vinden bij Vivian Ninetales kun je ook door de al gespeelde hoofdstukken scrollen. Begin bij 1 en bekijk even wat er allemaal gebeurd is in the Twins en welke relaties er ontstaan/breken tussen de side én main characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
FFXVI is naar mijn mening echt een game waar je even voor moet gaan zitten om te spelen. Elke sessie minstens een uur. Beetje hetzelfde als bij games zoals Last of Us en Uncharted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nieuwe update incoming https://gamerant.com/final-fantasy-16-news-update/

Vooral een update voor de Arcade modus en hints voor DLC met Cid
En een (verrassend) leuke read van IGN https://www.ign.com/artic...nd-why-theyre-significant

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 27-08-2023 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 21:44
Farabi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:06:

Oeh dat is wel jammer. Heb het nog niet uitgespeeld maar zit ergens op de helft. Echter juist het verhaal is wat mij zo aantrekt van ff16. Ja het is soms complex maar daarom tegelijkertijd heel interessant. Tip: soms even op pauze zetten en namen of termen opzoeken. Geniaal overigens hoe die meid in de hide out achtergrond informatie geeft over zaken. I like it.

Dit ff verhaal is wellicht wel een van de complexere uit de serie. Kan mij overigens nog goed herinneren hoe ik als tiener voor het eerst een final fantasy speelde (ff7). Vond het een geweldig spel maar begreep weinig van het verhaal. Was ik simpelweg nog te jong voor.

Ff 16 is dan ook meer voor mij een A+ blockbuster film waar je tussendoor wat speelt :) (en dat is voor nu even helemaal prima)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Word tijd dat ze met een PC release date komen imo :P Wil hem zo graag spelen maarja ga gewoon geen Ps5 aanschaffen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ricmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:36:
Word tijd dat ze met een PC release date komen imo :P Wil hem zo graag spelen maarja ga gewoon geen Ps5 aanschaffen
Voila nieuws: Square Enix bevestigt komst pc-versie van Final Fantasy XVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja had het gezien ja :D top .. can't wait. En hopelijk word het een goeie port en niet zoals een laatste paar die veel beter konden (ratchet and clank was wel heel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Drie september is update 1.10 gereleased.
De release notes: https://www.square-enix-g.../update-final-fantasy-xvi

Flinke update geweest wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 22:05
(jarig!)
Gisteren dan eindelijk FF16 uitgespeeld, 64 uur erop zitten en alle zijmissies voltooid. Alleen de Hall of Virtues heb ik nog niet gedaan. Einde was fantastisch. Hoofdverhaal is subliem, maar al die zijmissies er tussendoor voelde wel als onnodig oprekken van de game. Ik wil nog graag een new game plus doen in Final Fantasy mode, maar voor nu ben ik er wel even klaar mee. Nog nooit eerder heeft een Final Fantasy game voor mij zoveel hoogte punten gehad met evenveel diepte punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:34

SkyStreaker

Move on up!

bRuud83 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:12:
Gisteren dan eindelijk FF16 uitgespeeld, 64 uur erop zitten en alle zijmissies voltooid. Alleen de Hall of Virtues heb ik nog niet gedaan. Einde was fantastisch. Hoofdverhaal is subliem, maar al die zijmissies er tussendoor voelde wel als onnodig oprekken van de game. Ik wil nog graag een new game plus doen in Final Fantasy mode, maar voor nu ben ik er wel even klaar mee. Nog nooit eerder heeft een Final Fantasy game voor mij zoveel hoogte punten gehad met evenveel diepte punten.
En dat is het, het verhaal is best goed. Mooi gemotiveerde karakters, het spel vermaakt. Alleen is de herspeelbaarheid voor mij 0,0. Ondertussen pak ik FF7:Re voor de 4e keer opnieuw op en dat is dus eigenaardig. Waarom lukt het daar wel en bij deze niet. :?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wellicht omdat het nieuwe/spetterende er af is? Maar vermoed vooral omdat er heel wienig te ontdekken valt in de wereld van Storm & Ash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 11:06
Deze week begonnen met de game, mijn eerste FF game.
Best wel veel cutscenes, dat is even wennen maar verder zit ik er al aardig in na een uur of 6.
Kan alleen nog niet helemaal wennen aan de performance mode.
Die kies ik eigenlijk standaard, maar dropt toch behoorlijk in deze game gevoelsmatig.

Heeft iemand tips voor instellingen om het zo smooth mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Racierox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:42:
Deze week begonnen met de game, mijn eerste FF game.
Best wel veel cutscenes, dat is even wennen maar verder zit ik er al aardig in na een uur of 6.
Kan alleen nog niet helemaal wennen aan de performance mode.
Die kies ik eigenlijk standaard, maar dropt toch behoorlijk in deze game gevoelsmatig.

Heeft iemand tips voor instellingen om het zo smooth mogelijk te maken?
Quality mode :P En dan de motion blur een beetje lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Toch wel raar. Zat net How to Catch a killer te kijken mer de stemacteur van Cid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Als FF fan waarbij ik begin met FF VI moet ik wel weer even wennen aan deze versie.
Het is wel wat meer button bashen en ik vind de gevechten erg gemakkelijk verlopen zonder dat ik echt in de problemen kom. Ik ben nog niet zo ver in het verhaal dus hopelijk verandert dit nog een beetje.

Verder is de muziek heerlijk en de graphics prachtig, maar het voelt allemaal wel een beetje lineair en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft iemand hier de eerste DLC al gespeeld? Ik lees her en der dat het niet echt veel om het lijf heeft. Ik wacht denk ik even af tot de 2e DLC uitkomt dit jaar, die een stuk groter zou zijn en dan pak ik de eerste DLC meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

kazuka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:55:
Heeft iemand hier de eerste DLC al gespeeld? Ik lees her en der dat het niet echt veel om het lijf heeft. Ik wacht denk ik even af tot de 2e DLC uitkomt dit jaar, die een stuk groter zou zijn en dan pak ik de eerste DLC meteen mee.
Heb de game helaas na uitspelen al verkocht dus DLC zit er helaas niet voor me in. Jammer dat dat soort dingen niet stand alone zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

kazuka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:55:
Toevallig van de week met de missus gespeeld. Het is érg kort. en ze verhogen de level cap naar 55, maar als je al 50 bent ga je op zijn max 1 level omhoog tussen begin en einde DLC.

Ik heb er max een uur of 2 over gedaan denk ik. Mooie nieuwe omgeving met een lore die potentie heeft (maar niet echt laat blijken) en een tegenvallende auditieve prestatie van Joshua (ik dacht zelfs dat het een andere stemacteur was tbh :? Maar zo te zien niet)

spoiler:
De omgeving laat zich uitstekend lenen om een soort grinding plek / toren te zijn waar je oneindig doorkan met vechten tegen de aldaar aanwezige (nieuwe ) vijanden. Maar zodra de DLC verhaaltechnisch voorbij is, kan je er niet meer heen....

Hopen dat de volgende DLC groter is

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Final Fantasy XVI komt op 17 september naar de PC. De demo is nu uit!De game kost op de PC €50. Er is ook een complete editie met de 2 DLC packs erbij voor €70.

Bron: RPG Site

[ Voor 45% gewijzigd door Mog op 19-08-2024 18:40 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mog schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:34:
Final Fantasy XVI komt op 17 september naar de PC. De demo is nu uit!De game kost op de PC €50. Er is ook een complete editie met de 2 DLC packs erbij voor €70.

Bron: RPG Site
YES! Damn hier zat ik op te wachten :D

Nu FFVII Remake part 2 nog en dan ben ik helemaal gelukkig .

Maar deze staat op de wishlist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel een PC release, maar nog steeds niet de volledige OST en score op de muziekstreamingdiensten :'(
Hopen dat ooit de fysieke discs (die niet meer te koop staan) te streamen zijn

[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 20-08-2024 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yay de game is uitgekomen op pc :D
Kan hem alleen nog niet spelen haha.. soontm

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 23:17
Jasphur schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:33:
Wel een PC release, maar nog steeds niet de volledige OST en score op de muziekstreamingdiensten :'(
Hopen dat ooit de fysieke discs (die niet meer te koop staan) te streamen zijn
Inmiddels staat de OST wel op de streamingdiensten: https://sqex.lnk.to/vPfoY9. En ook de DLC soundtrack From Spire to Sea: https://sqex.lnk.to/JB75Nb. 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zidane007nl schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:13:
[...]

Inmiddels staat de OST wel op de streamingdiensten: https://sqex.lnk.to/vPfoY9. En ook de DLC soundtrack From Spire to Sea: https://sqex.lnk.to/JB75Nb. 🎶
Op Spotify staat het release jaar van het album op 1987… huh?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste