Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Wat is zo’n eerste ervaring in zo’n game als dit toch prachtig, echt genieten… Het spat ook allemaal van het scherm af. Echt een game die je eigenlijk helemaal niet uit wil spelen. Ik zou ook haast weer opnieuw beginnen om er zeker van te zijn dat ik niets gemist heb :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:30:
[...]

Ja speel nu de hele avond met sensitivity 4 en voelt stukken beter en mooier dan performance mode. Even wennen maar ik hoef niet meer terug. Hoop alleen dat de motion blur een keer eruit gepatchet wordt
Goed om te horen dat het fijn voor je heeft uitgepakt.

Ik moet toch op die ps4 opmerking terug komen, Ik heb nu een paar boss fights gedaan en man man man dit is echt ongelofelijk die zijn echt niet mogelijk op een ps4 niet eens op de pro.

Echt ik ben helemaaaaal weggeblazen wat een ongelofelijk mooie game, een cinematisch meesterwerk :9~ :9~

[ Voor 28% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 04:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Nol_NL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 01:00:
Wat is zo’n eerste ervaring in zo’n game als dit toch prachtig, echt genieten… Het spat ook allemaal van het scherm af. Echt een game die je eigenlijk helemaal niet uit wil spelen. Ik zou ook haast weer opnieuw beginnen om er zeker van te zijn dat ik niets gemist heb :)
Haha ik heb dat vandaag gedaan opnieuw beginnen, maar nu speel ik toch echt door :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:37:
[...]

Soken is de GOAT! anders moet je eens FF XIV OST's opzoeken. Zitten ook heel veel goeie tussen.
Heb heel ff 14 uitgespeeld en idd al het moois meegekregen. Ik bedoelde vooral dat hij kwaliteit blijft afleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 01:28:
[...]

Goed om te horen dat het fijn voor je heeft uitgepakt.

Ik moet toch op die ps4 opmerking terug komen, Ik heb nu een paar boss fights gedaan en man man man dit is echt ongelofelijk die zijn echt niet mogelijk op een ps4 niet eens op de pro.

Echt ik ben helemaaaaal weggeblazen wat een ongelofelijk mooie game, een cinematisch meesterwerk :9~ :9~
Wat bedoel je precies met cinematisch meesterwerk? Dat het net een film is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:53
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:56:
Op basis van jullie comments en die op andere fora lijkt het wel alsof ik, voor een optimale ervaring, toch beter af ben om de game te retourneren en even wat patches af te wachten. Klopt het als ik zeg dat even wachten hier wellicht toch de beste optie is?
Als jij denkt dat je met bepaalde dingen niet kan leven dan moet je dat doen.Mijn mening is dat het een super vet spel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
To each his own :)

Maar ik moet wel zeggen (nog steeds zonder de game gespeeld te hebben, behalve de demo) dat ik bij Final Fantasy XVI het gevoel heb dat het qua graphics niet heel veel uitmaakt of je de game nu speelt of over een jaar. Ik verwacht niet heel veel optimalisaties. Wellicht alleen wat meer accessibility. Dat is bij sommige games wel anders :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2023 08:36 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:33:

Maar ik moet wel zeggen (nog steeds zonder de game gespeeld te hebben, behalve de demo) dat ik bij Final Fantasy XVI het gevoel heb dat het qua graphics niet heel veel uitmaakt of je de game nu speelt of over een jaar. Ik verwacht niet heel veel optimalisaties. Wellicht alleen wat meer accessibility. Dat is bij sommige games wel anders :P
Heb geen keus, PC speler hier dus zal nog wel anderhalf jaar duren :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:33:

Nee, eens hoor. Ik ben vooral benieuwd of ze performance fixen en een motion blur toggle patchen. Als ze dat doen ben ik achteraf blij dat ik heb gewacht. Al kriebelt het zeker hem gewoon uit het plastic te halen en te installeren.

Al 2x gestoken geweest dit jaar (Forspoken op release, die nu veel beter speelbaar is en Jedi Survivor) dus vandaar dat ik wat voorzichtig ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Ja dat zou wel fijn zijn inderdaad, hoop dat ze dat voor mekaar krijgen voor ik m heb uitgespeeld.
Precies de reden waarom ik wacht. Het is me nu al te vaak gebeurd dat een game grafische en/of performance patches krijgt nadat ik de game al heb uitgespeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59
Dat het (soms) eruit zou zien als een PS4 spel (zie je vooral op Reddit voorbijkomen) begrijp ik niets van. Het is geen hoogvlieger wat betreft graphics, maar dit heb ik zeker nog nooit gezien op mijn PS4 Pro. Ik denk dat veel mensen door een grote nostalgiebril kijken naar de PS4 spellen.

Verder was het een erg goed begin, al heb ik maar een uur kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
Denk niet dat er een motion blur toggle/patch komt. Het is met opzet zo intensief gemaakt om de resolutie drops te verbloemen die anders nog meer zouden opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:51:
Dat het (soms) eruit zou zien als een PS4 spel (zie je vooral op Reddit voorbijkomen) begrijp ik niets van. Het is geen hoogvlieger wat betreft graphics, maar dit heb ik zeker nog nooit gezien op mijn PS4 Pro. Ik denk dat veel mensen door een grote nostalgiebril kijken naar de PS4 spellen.

Verder was het een erg goed begin, al heb ik maar een uur kunnen spelen.
Als ik Digital Foundry zie lijkt het mij op momenten toch wel een hoogvlieger op gebied van graphics. Prachtig.
De resolutie op performance en de zeer onstabiele fps doet dan wel weer zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Laatst online: 14:37
Misschien ben ik gewoon te oud, maar ik vind de timing van de combo's wel tricky. Vooral de timing van square - triangle - square - triangle.... is gevoelig en lukt me mss 50% van de keren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Als ik Digital Foundry zie lijkt het mij op momenten toch wel een hoogvlieger op gebied van graphics. Prachtig.
In de demo was het in quality mode echt een ontiegelijk mooi spel. In performance wat minder.

Ik had dit spel (en mezelf haha) een stabiele 40fps mode zonder RT gegund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:01:
[...]

Wat bedoel je precies met cinematisch meesterwerk? Dat het net een film is?
Klopt maar niet alleen door de cutscenes, gewoon alles in zn gehele opzet het is echt werkelijk waar prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:21:
[...]

Klopt maar niet alleen door de cutscenes, gewoon alles in zn gehele opzet het is echt werkelijk waar prachtig.
Moet de demo nog proberen (als dat nog kan)
Maar wij waren het aardig eens over de blurry graphics in Jedi Survivor (die laat ik nog steeds links liggen en wellicht niet eens meer spelen)

Maar hoe zit het in deze game? Is het iig beter qua graphics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Sipio schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Moet de demo nog proberen (als dat nog kan)
Maar wij waren het aardig eens over de blurry graphics in Jedi Survivor (die laat ik nog steeds links liggen en wellicht niet eens meer spelen)

Maar hoe zit het in deze game? Is het iig beter qua graphics?
Adembenemend op momenten.

Spelen op quality mode met de hdr settings van gamingtech ( video staat op de volgende pagina @Raem heeft de meest up to date ondertussen gepost ) en camera sensetivity op 4 zetten.

Je gaat er geen spijt van krijgen, heb gister echt uren met mn mond open gezeten na bepaalde bossfights en scenes, de game is extreem polished.

niet vergelijkbaar met het Jedi Survivor fiasco.

[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Is het niet juist aardig vergelijkbaar met Jedi? Prima in quality mode, slecht in performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Vraagje aan iemand die de game heeft. Welke versie heb je? Ik lees her en der dat sommige spelen op 1.02 maar dat andere 1.03 al hebben?? whut..?

Of haal ik nou demo en main game door elkaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Wat een heerlijk spel! Ik hou wel van lekker veel cutscenes en over the top action!
Doet me ergens ook wel denken aan Nier Automata (1 van mijn alltime favs!) kwa actie, boembastische scenes en epische muziek.

Van de combat heb ik alleen niet zo'n hoge dunk. Het ziet er echt geweldig uit! Maar het maakt totaal niet uit wat ik doe, ik sla alles tot moes. Button bashen = win. Ik zie nog niet echt combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Predje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:30:
Wat een heerlijk spel! Ik hou wel van lekker veel cutscenes en over the top action!
Doet me ergens ook wel denken aan Nier Automata (1 van mijn alltime favs!) kwa actie, boembastische scenes en epische muziek.

Van de combat heb ik alleen niet zo'n hoge dunk. Het ziet er echt geweldig uit! Maar het maakt totaal niet uit wat ik doe, ik sla alles tot moes. Button bashen = win. Ik zie nog niet echt combo's.
Kijk even of je niet (per ongeluk) een ring om hebt die je helpt bij het button bashen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:41
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Door de motion blur? je kan proberen de camera sensetivity op 4 te zetten beide.

Werkt best goed.
Ga ik vanavond ook eens proberen, ik ga ook niet zo lekker op de motion blur (eerste setting die ik in iedere game disable) dat is verder de enige klacht so far. Wordt er altijd licht duizelig van.

Game bevalt verder super goed! De voice acting vind ik echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Kijk even of je niet (per ongeluk) een ring om hebt die je helpt bij het button bashen ;)
die staan standaard niet equipped (in action mode toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:05:
Is het niet juist aardig vergelijkbaar met Jedi? Prima in quality mode, slecht in performance?
Nee, Jedi survivor ziet er niet uit en haalt nooit locked 60.

Ze hebben bij FF ook van tevoren gezegd targeting 60 fps in combat , en dat is waargemaakt.

Jedi survivor is gewoon een groot technisch drama , daar kan je FF niet mee vergelijken.

Jedi Survivor is in beide quality mode en performance onspeelbaar.

FF is heel goed speelbaar op quality mode vind de performance mode bij deze zelfs totaal overbodig.

[ Voor 16% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Annan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:49:
[...]

die staan standaard niet equipped (in action mode toch)
Correct, maar wie weet heb je ze per ongeluk toch equipped :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Sorry maar in ff haal je ook nooit de 60 enkel en actie doordat het zakt naar 720.

Toch jammer.. 30 fps is voor mij onspeelbaar door de motion blur.

Waarom geen optie 40 fps met vrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Stuur een mailtje naar SE en vraag het ze? :P
Denk dat weinig mensen of misschien wel niemand je vraag kan beantwoorden in dit topic. (Of iemand moet interne communicatie/noties hebben opgerakeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005

Geen idee of deze al gedeeld was. GamingTech heeft altijd goede tips en instellingen voor HDR.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Die problemen zorgen ervoor dat het geen hoogvlieger is op grafisch gebied. De nieuwe consoles werden met veel bombarie aangekondigd, zelfs (upscaled) 4K op 120fps moest kunnen, maar we lijken nu steeds meer naar 30 fps terug te gaan. Erg jammer. Hopelijk zien we over een aantal jaren echte (current) next-gen spellen verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Die problemen zorgen ervoor dat het geen hoogvlieger is op grafisch gebied. De nieuwe consoles werden met veel bombarie aangekondigd, zelfs (upscaled) 4K op 120fps moest kunnen, maar we lijken nu steeds meer naar 30 fps terug te gaan. Erg jammer. Hopelijk zien we over een aantal jaren echte (current) next-gen spellen verschijnen.
Ben ik met je eens, waardeloos die stap terug naar 30fps. Dan maak je de games maar minder mooi. Of geef iig 40fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wat dat betreft kunnen devs het voor de console eigenlijk nooit goed doen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:00:
Wat dat betreft kunnen devs het voor de console eigenlijk nooit goed doen he :P
Zeker wel. Een standaard motion blur toggle en de mogelijkheid om RT uit te zetten zou al wonderen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Raem schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:38:
[YouTube: Final Fantasy 16 - Best HDR Settings For LG CX/G2/G3 & Samsung S95C/S95B]
Geen idee of deze al gedeeld was. GamingTech heeft altijd goede tips en instellingen voor HDR.
Thx, ik had m nog op zijn settings voor de demo staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Annan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:09:
Misschien ben ik gewoon te oud, maar ik vind de timing van de combo's wel tricky. Vooral de timing van square - triangle - square - triangle.... is gevoelig en lukt me mss 50% van de keren.
Ik weet niet hoe ver je bent maar als je deze skill naar "mastery" upgrade dan wordt de window om de ranged skills te weaven met je melee hits veel groter. Dan is het dus een stuk makkelijker te doen. :)

Sowieso een algemene tip: Je kan met driehoekje extra informatie tonen voor skills. Hier wordt ook aangegeven wat er veranderd aan de skill als je hem upgrade.

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 23-06-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Zeker wel. Een standaard motion blur toggle en de mogelijkheid om RT uit te zetten zou al wonderen doen.
En dan ziet het er zonder die twee ineens allemaal slecht uit voor een bepaalde groep mensen. :P Dus is het weer niet goed. En als ze het aanzetten is de framerate weer niet goed.. Voor wellicht diezelfde groep mensen.

Ik ben het met je eens hoor. Games kunnen echt veel meer toggles of andere settings inbouwen. Vind Horizon Forbidden West daar echt een goed voorbeeld voor, maar iedereen kunnen pleasen is lastig.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2023 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:58:
[...]

En dan ziet het er zonder die twee ineens allemaal slecht uit voor een bepaalde groep mensen. :P Dus is het weer niet goed. En als ze het aanzetten is de framerate weer niet goed.. Voor wellicht diezelfde groep mensen.

Ik ben het met je eens hoor. Games kunnen echt veel meer toggles of andere settings inbouwen. Vind Horizon Forbidden West daar echt een goed voorbeeld voor, maar iedereen kunnen pleasen is lastig.
Maar een toggle voor RT of motion blur is optioneel. Net als bv een 40fps mode. Nu geven ze de optie gewoon standaard niet, waar je geen keuze kunt maken. Dat doen games als bv idd Horizon wel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Had zelf gekozen voor actionmode, maar wel deze items equipped dus ik was me wel bewust dat ik zelf ook wel easymode had aangezet. :)

Zag net een filmpje van iemand die 50 uur combat had gedaan, dat zag er geruststellend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Iemand al wat hunts aan het doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:22:
Iemand al wat hunts aan het doen ?
Nog niet, duurt aardig lang voor de sidequests unlocken ben nu eindelijk met mn 4de bezig😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
De hunt voor het missende pakketje met daarin de game disc wel :P maar de hunt in de game zelf niet ... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Nog niet, duurt aardig lang voor de sidequests unlocken ben nu eindelijk met mn 4de bezig😅
Welk level[Clive] ben jij nu ?

Stage select in de hub net gedaan.Super tof om met hoop nieuwe krachten zo'n stuk opnieuw te doen.

PS4 game ?
De combat brengt zo'n toffe visuals met zich mee dat dit echt alleen op een PS5 kan.

[ Voor 32% gewijzigd door jori040 op 23-06-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Welk level[Clive] ben jij nu ?

Stage select in de hub net gedaan.Super tof om met hoop nieuwe krachten zo'n stuk opnieuw te doen.

PS4 game ?
De combat brengt zo'n toffe visuals met zich mee dat dit echt alleen op een PS5 kan.
lvl 18 geloof ik! :P , en inderdaad dit kan echt niet op de last gen consoles pohhhh je weet waar ik het over heb maar ik heb gister toch bazen voorbij zien komen in een kasteel.

En het stuk erna , dat is echt nog nooit vertoond zoiets, Bepaalde npc models en omgevingen zouden kunnen gerendered worden op een ps4 maar the full package hell no! .

Het gaat zelfs zo ver dat ik m alleen nog maar vanuit restmode speel , omdat ik gewoon niet wil weten hoe ver ik gevorderd ben zo mooi is de game, als ik m uit heb gespeeld ga ik wel een klein gamer traantje van geluk en verdriet laten haha :'( :+

[ Voor 23% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
De hunt voor het missende pakketje met daarin de game disc wel :P maar de hunt in de game zelf niet ... -O-
ahhh kak, nog steeds niet terecht? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:38:
[...]

ahhh kak, nog steeds niet terecht? :F
De dame heeft bijna 45 minuten in de wacht gestaan met PostNL om te horen dat de status in de app niet klopt. Dat wisten wij ook wel toen we de buren hadden geappt. Welke status dan wel wist diegene niet, maar de app zou 'binnenkort' wel een update geven.

DHL is trouwens met een ander pakketje net zo'n ramp.. what is happening met de bezorgservices?? (ander topic)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:40:
[...]

De dame heeft bijna 45 minuten in de wacht gestaan met PostNL om te horen dat de status in de app niet klopt. Dat wisten wij ook wel toen we de buren hadden geappt. Welke status dan wel wist diegene niet, maar de app zou 'binnenkort' wel een update geven.

DHL is trouwens met een ander pakketje net zo'n ramp.. what is happening met de bezorgservices?? (ander topic)
Met Dhl weet ik niet, maar bij Postnl regent het klachten las ik laatst een heel artikel over.

https://www.ad.nl/economi...en-week-wachten~a7d0270a/

Sowieso altijd een ramp postnl, gellukig gaat het hier in het dorp bijna altijd goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik lees hier veel terug dat mensen de voorkeur aan Graphics mode geven. Zodra ik ‘m op Graphics mode zet en ik de camera snel beweeg (camera sensitivity op 4) wordt het scherm ontzettend wazig/blurry. Dit ondervinden jullie niet of storen jullie je hier niet aan? 😄

Ik speel op een Sony Bravia XR OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SparksNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:52:
Ik lees hier veel terug dat mensen de voorkeur aan Graphics mode geven. Zodra ik ‘m op Graphics mode zet en ik de camera snel beweeg (camera sensitivity op 4) wordt het scherm ontzettend wazig/blurry. Dit ondervinden jullie niet of storen jullie je hier niet aan? 😄

Ik stoor me daar minder, dan aan een resolutie van 720p en framedrops.

Wel zou ik graag een 40 fps 120hz mode zien en een motion blur toggle , maar voor mij overheersen de positieve dingen de paar kleine minpuntjes het is echt een dijk van een game.

En erop wachten heb ik ook geen zin in, ik heb een wachtkamer trauma door Jedi Survivor.

Ik speel op een LG C1.

[ Voor 7% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
SparksNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:52:

Dat is dan die motion blur toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Start m nou maar gewoon op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Hij is alweer richting Amazon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Hij is alweer richting Amazon. :)
Ahhh nee 8)7 |:( haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Zou zomaar kunnen. Ik stoor me er in ieder geval wél aan, maar gelukkig niet aan de Performance mode 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:34:
[...]

lvl 18 geloof ik! :P , en inderdaad dit kan echt niet op de last gen consoles pohhhh je weet waar ik het over heb maar ik heb gister toch bazen voorbij zien komen in een kasteel.

En het stuk erna , dat is echt nog nooit vertoond zoiets, Bepaalde npc models en omgevingen zouden kunnen gerendered worden op een ps4 maar the full package hell no! .

Het gaat zelfs zo ver dat ik m alleen nog maar vanuit restmode speel , omdat ik gewoon niet wil weten hoe ver ik gevorderd ben zo mooi is de game, als ik m uit heb gespeeld ga ik wel een klein gamer traantje van geluk en verdriet laten haha :'( :+
Ben nu 24 en ik ik kan de hunt nog niet doen maar ik zie nu net wel al het hunt bord. ;) Verder vind ik de soundtrack zo extreem goed in deze game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Skill up heeft er niks van begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:08:
[...]

Ben nu 24 en ik ik kan de hunt nog niet doen maar ik zie nu net wel al het hunt bord. ;) Verder vind ik de soundtrack zo extreem goed in deze game. :)
Prachtig he! ik speel m met earbuds en zit er serieus over na te denken de soundtrack aan te gaan schaffen.

echt kippenvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Komaan... kritiek moet kunnen. Ik vond het juist een vrij evenwichtige en goed geformuleerde recensie.

Je leest op andere fora ook heel verdeelde kritieken. De 1 vindt het een prachtige game, de ander vindt het allemaal wat tegenvallen.

Dat is over het algemeen alleen maar goed toch. Je kunt niet iedereen altijd tevreden stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ik schrok ook van die review.

Heel veel RPG achtige dingen die men nu mist is terug te vinden in de geweldige combat.Dat is het systeem waar je mee kan experimenteren in deze FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Komaan... kritiek moet kunnen. Ik vond het juist een vrij evenwichtige en goed geformuleerde recensie.

Je leest op andere fora ook heel verdeelde kritieken. De 1 vindt het een prachtige game, de ander vindt het allemaal wat tegenvallen.

Dat is over het algemeen alleen maar goed toch. Je kunt niet iedereen altijd tevreden stellen.
#EDIT

Na uitleg snap ik je punt helemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik geloof je absoluut dat deze game beter werkt dan Star Wars hoor. En vind het oprecht te gek dat je ervan geniet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:13:
[...]

Ik schrok ook van die review.

Heel veel RPG achtige dingen die men nu mist is terug te vinden in de geweldige combat.Dat is het systeem waar je mee kan experimenteren in deze FF.
Precies, van mij hoeft sowieso dat hele turn based gedoe niet FF7 remake was ook semi action en heel weinig rpg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wacht wel tot er een toggle komt voor motion blur, is echt vreselijk nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:19:
Ik geloof je absoluut dat deze game beter werkt dan Star Wars hoor. En vind het oprecht te gek dat je daarvan geniet. :)
Thanks, nee maar ik respecteer jou mening ook altijd en we zijn het vaak eens of oneens.

Maar had toch gehoopt dat je niet op sommige opinions afging en het zelf uit zou proberen :P

Ik gun je deze experience , maarja natuurlijk ieder zn preferenties ik hoop dat je er later wel van kan genieten want het is echt amazing!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
Zo, een nachtje doorgehaald en net de battle met Garuda gehad

OMFG wat een spektakel!! :D :9~ *O*

Zoiets is nog nooit vertoond!!

En jammer van al die nitpickers, geen idee wat ze missen _O-

Ik ben gewoon op graphics mode begonnen. Na een half uur zag ik de 30fps niet meer en is het gewoon vloeiend.

En stilstaand lijkt het soms iets PS4 (tot je echt de verte in kijkt). Maar voor de rest echt onmogelijk op een PS4, helemaal als de game echt losgaat. Insane gewoon :D
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
Oowh balen! Maar je mocht de game pas krijgen op je verjaardag? Dus er is nog tijd :)

Hier ging het ook gaar, bij de MM stond de deluxe versie al een week lang op niet te pre orderen, niet op te halen. Ik zag het somber in, klantenservice zei dat het niet geleverd kon worden. Dus heb ik de gameshop gebeld en die had er genoeg op voorraad dus daar een opgepikt. Kreeg ik later mail van de MM dat ik hem kon ophalen. 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Mutatie op 24-06-2023 02:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:19:
[...]

Precies, van mij hoeft sowieso dat hele turn based gedoe niet FF7 remake was ook semi action en heel weinig rpg.
Ja idd de RPG mechanics zijn daar ook ver te zoeken.Ik zie 7 remake als een action game met een goed verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Ja idd de RPG mechanics zijn daar ook ver te zoeken.Ik zie 7 remake als een action game met een goed verhaal.
Ik ook, kan persoonlijk niet wachten op Rebirth maar vind 16 niet echt heel ver afstaan van die mechanics.

Vind het eigenlijk een vooruitgang op 7 omdat het op hetzelfde neerkomt met minder inputs.

[ Voor 12% gewijzigd door NightShadow22 op 23-06-2023 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Ik ook, kan persoonlijk niet wachten op Rebirth maar vind 16 niet echt heel ver afstaan van die mechanics.
Zo sta ik er ook in.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 17:18
Vandaag nogmaals langs Postnl ophaal punt geweest en gelukkig is het pakket gevonden. Er was een verkeerd huisnummer opgeschreven. Vanavond even lekker aan de slag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmvOBXuDEbNE04aOOi4VYHRkonI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enBpXMgLplzL92P1ursHJ5xA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben (nog) niet echt kapot van het battlesysteem, het is een behoorlijk portie button mashen en die Quick Time Events zijn echt vreselijk.

Moet je trouwens alle Abilities in zo’n cirkel kopen voordat er een nieuw upgrade pad komt? Heb aardig wat points maar zie niet echt iets waar ik het nu aan wil uitgeven. (Ik weet dat je kan respeccen)

[ Voor 42% gewijzigd door Greatsword op 23-06-2023 18:06 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
Greatsword schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:01:
Ik ben (nog) niet echt kapot van het battlesysteem, het is een behoorlijk portie button mashen en die Quick Time Events zijn echt vreselijk.
Volledig onder de knie heb ik het ook nog niet (tot nu ook nog niet de ringen gebruikt, ik heb de neiging die timely evasion ring te gaan gebruiken, dan is de focus op combo's en aanvallen e.d. beter te doen, nog maar zien wat ik ermee doe) Maar het voelt wel goed imo en met meer skills ook meer skills nodig. Maar "mooi" spelen lukt me nog niet goed, en dat is zeker wel mogelijk.

En ik snap dat gebash op quicktime events niet zo. Hier lijkt het juist geweldig gedaan, zoals ze het noemen, cinematic events, het houd je in de game en maakt voor echt geweldige scenes en aktie. Het is ook lekker simpel en kan niet echt misgaan.

Maargoed smaken verschillen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Mutatie ja klopt wel dat ik nog even moet wachten. Maar er is wel een verschil in weten dat het in huis is of niet weten waar het pakketje uberhaupt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mutatie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Volledig onder de knie heb ik het ook nog niet (tot nu ook nog niet de ringen gebruikt, ik heb de neiging die timely evasion ring te gaan gebruiken, dan is de focus op combo's en aanvallen e.d. beter te doen, nog maar zien wat ik ermee doe) Maar het voelt wel goed imo en met meer skills ook meer skills nodig. Maar "mooi" spelen lukt me nog niet goed, en dat is zeker wel mogelijk.

En ik snap dat gebash op quicktime events niet zo. Hier lijkt het juist geweldig gedaan, zoals ze het noemen, cinematic events, het houd je in de game en maakt voor echt geweldige scenes en aktie. Het is ook lekker simpel en kan niet echt misgaan.

Maargoed smaken verschillen :)
Ze zitten ook in God of War en hoor daar niemand over :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Ze zitten ook in God of War en hoor daar niemand over :P
Bij die game vond ik het storend.Deze trekt mij er zo in dat het juist voelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeaVlE-9QyWGAiCDMcl5C98hq74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xcEKFRLHaGqk2MlxUJQSlsHJ.jpg?f=user_large
En ik vind het wél jammer dat FF hiervan is afgestapt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd. Ik vermaak me prima met Devil May Cry, Kingdom Hearts maar ik vond het ook erg fijn dat FF “gewoon “ bij turnbase was gebleven.

Edit: en toch… ga ik ook dit spel gewoon weer braaf spelen. Hopelijk ga ik net als jullie genieten van het verhaal.

[ Voor 28% gewijzigd door streamnl op 23-06-2023 18:58 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

streamnl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:56:
[...]

[Afbeelding]
En ik vind het wél jammer dat FF hiervan is afgestapt.
haha geniaal die meme :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
Ik geef ook de voorkeur aan turn-based RPG, maar realiseer (accepteer) ook dat FF hierin een keuze gemaakt heeft. Sowieso kun je discussiëren of je FFXVI überhaupt nog een RPG kan noemen. Dan kun je (vind ik) GOW ook een RPG stempel geven 😄

Dat gezegd hebbende vermaak ik me prima met de game, maar vind het nog te vroeg om (zoals eerder hier aangegeven) dit een “masterpiece” te noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Iedereen die loopt te zeuren over 30fps, 40fps, 60fps en blur moet verplicht spelen tot en met dat eerste grote gevecht en dan nog even met droge ogen komen beweren dat het een PS4 game is en het allemaal tegenvalt….

Dan weet ik wie ik niet meer serieus kan nemen :).

Holy shit wat vet was dat!

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Sluuz schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:40:
Iedereen die loopt te zeuren over 30fps, 40fps, 60fps en blur moet verplicht spelen tot en met dat eerste grote gevecht en dan nog even met droge ogen komen beweren dat het een PS4 game is en het allemaal tegenvalt….

Holy shit wat vet was dat!
Niet normaal he! je zal je ogen niet geloven met wat je later nog gaat tegenkomen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Sluuz schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:40:

Heh? Mensen die over de fps en motion blur klagen doen dat niet omdat ze het een PS4 game vinden, maar omdat ze het technische aspect graag gefixt zien. Dat staat los van elkaar.

Ik denk dat vrijwel iedereen het straks wel eens is dat het gewoon een goed spel is. :)

Bedoel je daarmee trouwens dat eerste grote gevecht dat ook al ergens aan het einde van het eerste gedeelte van de demo zat? Waarmee ze dat eerste gedeelte afsloten?

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 23-06-2023 23:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redblader
Ben ondertussen alweer een stuk verder gekomen met een boel meer skills unlocked. De combat komt echt heel erg goed samen en wordt alleen maar beter. :D

Heb verder geen flauw idee hoe ver ik ondertussen ben, gevoelsmatig heb ik nog een hoop te gaan. Echt een gigantische single player game dit, geweldig.

Ik moet zeggen dat het hier op het forum wel erg veel over de performance gaat nog steeds. Het is niet perfect maar naar mijn mening gewoon prima en ik beleef ontzettend veel plezier aan dit spel. Ik game ook op een PC met een RTX 4080 en een 4k 144hz scherm, dus ik ben wel wat gewend.

Soms moet je je er ook gewoon bij neerleggen dat iets niet perfect is en gewoon genieten van wat het wel is en dat is gewoon een prachtig spel. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Redblader schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 02:18:
Ik moet zeggen dat het hier op het forum wel erg veel over de performance gaat nog steeds. Het is niet perfect maar naar mijn mening gewoon prima en ik beleef ontzettend veel plezier aan dit spel. Ik game ook op een PC met een RTX 4080 en een 4k 144hz scherm, dus ik ben wel wat gewend.

Soms moet je je er ook gewoon bij neerleggen dat iets niet perfect is en gewoon genieten van wat het wel is en dat is gewoon een prachtig spel. :)
Volgens mij zijn dat maar een of twee personen, waarvan één het spel ook geen eens heeft. Maar het geeft hier inmiddels een beetje een negatieve zweem, terwijl er inhoudelijk zoveel moois is te melden over deze FF. Uiteindelijk best jammer, omdat het inderdaad een prachtige game is.

[ Voor 5% gewijzigd door Nol_NL op 24-06-2023 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Ik merk niks van heel die fps🤷‍♂️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
Nol_NL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 03:13:
[...]

Volgens mij zijn dat maar een of twee personen, waarvan één het spel ook geen eens heeft. Maar het geeft hier inmiddels een beetje een negatieve zweem, terwijl er inhoudelijk zoveel moois is te melden over deze FF. Uiteindelijk best jammer, omdat het inderdaad een prachtige game is.
Ik heb er misschien iets teveel over gepost idd. Excuus. Ik hou erover op. :)

Benieuwd naar al jullie ervaringen en de dingen die jullie in de game gaan meemaken. Hopelijk kan ik snel aansluiten. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 24-06-2023 07:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
Nu ik wat verder in de game kom begint ook de combat beter te worden. Meer abilities en variatie in vijanden. Tip die ik nog wil meegeven is om het rustig aan te doen. Ga niet lopen button bashen maar neem ook eens de tijd om op de aanvallen van de vijanden te anticiperen. Het is echt veel leuker als je een hele groep neerhaalt met abilities, dodges (counters) zonder daarbij geraakt te worden 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Het komt wel goed @Timothy3000 :P
Zoals ik al zei je bent verre van de enige die de motion blur klacht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Sony heeft een website live gezet voor personen die niet of minder bekend zijn met Final Fantasy.

What is Final Fantasy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb nog niet zo lang kunnen spelen, dus ik heb geen idee waar het verhaal heen gaat, maar het is wel erg dark fantasy. Ik vind het erg goed, maar ik kan me goed voorstellen dat het FF fans zou afschrikken. Werden de verhalen geleidelijk harder door de serie heen, of is dit uniek voor FF16? De moderne FF spellen heb ik niet gespeeld.

Motion blur is wel erg aanwezig ja, hopelijk gaan ze daar snel wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mister_S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:58:
Ik heb nog niet zo lang kunnen spelen, dus ik heb geen idee waar het verhaal heen gaat, maar het is wel erg dark fantasy. Ik vind het erg goed, maar ik kan me goed voorstellen dat het FF fans zou afschrikken. Werden de verhalen geleidelijk harder door de serie heen, of is dit uniek voor FF16? De moderne FF spellen heb ik niet gespeeld.

Motion blur is wel erg aanwezig ja, hopelijk gaan ze daar snel wat aan doen.
Over het algemeen waren de meeste verhalen uit de delen altijd al wel wat duister. Verraad, slavernij en oorlog is niks nieuws voor Final Fantasy. Alleen sommige delen brachten het wat… luchtig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Inmiddels de game enkele uren bij een maatje gespeeld.
(20+ jaar geleden, dat ik bij een maatje een game gespeeld heb omdat ik de game zelf niet heb 😅)
Het is niet echt een game om “samen” te spelen. Maar ja, dat wisten we van te voren. Met een pot bier is elke game gezellig om samen te spelen…

Bizar hoe mooi het kán zijn. Ik zeg kán omdat het heel vaak (het grootste deel) niet strak is. Dat is heel erg jammer.

Maar potverdikkie, wat heb ik soms prachtige beelden gezien. Dus het kan wel…

Over het vechten, tja, ik blijf bij mijn mening. Dit is goed in elkaar gezet maar persoonlijk had ik dit liever niet bij FF gehad. Ik wil rustig tactisch kunnen nadenken wat slim is om de doen.
Dat kan nu niet. Dodge, counter. Dodge, counter. Dodge, counter.
Het zijn zeker wel mooie beelden, maar… ik denk als je goed kan counteren, je heel ver kan komen. Eigenlijk hoe je (bijna) alles kan verslaan in Assassin's Creed zodra je dat eenmaal door hebt.

Ook begreep ik van mijn kameraad dat je pas de ultieme wapen in de game + kan krijgen… euh… wat?? Why? Ik wil hem in mijn eerste run kunnen halen/kopen/verdienen.

En (misschien komt dat nog), ik mis een team. Normaal ga je op avontuur en jouw team wordt steeds groter. Je ziet ook dat ze een band krijgen. Dat zag ik nu (nog) niet.
Aan de andere kant, gelukkig is het niet zoals de “bro” van het vorige deel. Dan zie ik veel liever zoals ze het nu hebben gedaan.

De hoofdrolspeler en zijn achtergrond vind ik erg goed. FF waardig :Y
Ook zijn stem klopt.

TLDR: helaas is ook dit deeltje niet wat ik er van verwacht had. En dat vind ik heel erg jammer. Op final fantasy 14 na (sinds ff6), heb ik ze allemaal met liefde gespeeld. Tot de laatste 2.
Misschien ben ik niet meer de doelgroep voor FF

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Ik was een FF van t/m FF9, daarna ben ik afgehaakt. De combat van FF7 remake was even wennen en het had me een paar uur gekost om eraan te wennen, maar daarna was het erg goed. Dat heb ik ook met dit spel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat FF ooit tactisch of moeilijk was, eigenlijk was je ook in de turn-based tijd gewoon dezelfde attacks aan het spammen met wat specials. De combat in de oude spellen was nooit zo tactisch als de TB spellen met echt hele sterke combat. Vandaar dat de overgang naar dit syteem mij niet stoort denk ik.

Grafische kwaliteit (fidelity en kwaliteit van de artstyle) heeft wel een hele grote bandbreedte van OK naar prachtig inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 24-06-2023 12:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Pakketje is binnen *O*

Nu wachten op mn verjaardag en een vrij moment om te kunnen gamen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
streamnl schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:53:
Inmiddels de game enkele uren bij een maatje gespeeld.
(20+ jaar geleden, dat ik bij een maatje een game gespeeld heb omdat ik de game zelf niet heb 😅)
Het is niet echt een game om “samen” te spelen. Maar ja, dat wisten we van te voren. Met een pot bier is elke game gezellig om samen te spelen…

Bizar hoe mooi het kán zijn. Ik zeg kán omdat het heel vaak (het grootste deel) niet strak is. Dat is heel erg jammer.

Maar potverdikkie, wat heb ik soms prachtige beelden gezien. Dus het kan wel…

Over het vechten, tja, ik blijf bij mijn mening. Dit is goed in elkaar gezet maar persoonlijk had ik dit liever niet bij FF gehad. Ik wil rustig tactisch kunnen nadenken wat slim is om de doen.
Dat kan nu niet. Dodge, counter. Dodge, counter. Dodge, counter.
Het zijn zeker wel mooie beelden, maar… ik denk als je goed kan counteren, je heel ver kan komen. Eigenlijk hoe je (bijna) alles kan verslaan in Assassin's Creed zodra je dat eenmaal door hebt.

Ook begreep ik van mijn kameraad dat je pas de ultieme wapen in de game + kan krijgen… euh… wat?? Why? Ik wil hem in mijn eerste run kunnen halen/kopen/verdienen.

En (misschien komt dat nog), ik mis een team. Normaal ga je op avontuur en jouw team wordt steeds groter. Je ziet ook dat ze een band krijgen. Dat zag ik nu (nog) niet.
Aan de andere kant, gelukkig is het niet zoals de “bro” van het vorige deel. Dan zie ik veel liever zoals ze het nu hebben gedaan.

De hoofdrolspeler en zijn achtergrond vind ik erg goed. FF waardig :Y
Ook zijn stem klopt.

TLDR: helaas is ook dit deeltje niet wat ik er van verwacht had. En dat vind ik heel erg jammer. Op final fantasy 14 na (sinds ff6), heb ik ze allemaal met liefde gespeeld. Tot de laatste 2.
Misschien ben ik niet meer de doelgroep voor FF
offtopic:
Schiet mij net te binnen. Volgend jaar Dragon Quest 12 toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redblader
Heb zojuist mijn eerste A-rank Hunt gedaan, voelde al een stuk gevaarlijker! Kreeg uiteindelijk ook genoeg XP om 2 levels omhoog te gaan. :P

Ben nu op een punt aangekomen waar ik genoeg ability points heb om wat meer te mix en matchen met mijn build, erg fijn om het zo iets meer te personaliseren. Ook fijn dat je mastered skills bij elke willekeurige eikon kan indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:23:
[...]

offtopic:
Schiet mij net te binnen. Volgend jaar Dragon Quest 12 toch?
Geen idee, ik heb er eigenlijk niks van meegekregen. Bedankt voor de tip!
Wist ik niet

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Ik twijfel om FF16 te kopen.
Heb nooit eerder een FF game gespeeld.
Ik weet wel dat ik een hekel had aan The Witcher 3 omdat er teveel gepraat werd. Is dit ook zo een game?

Voor de rest houd ik wel van ARPG's. Meer Rpg dan standaard action games waarmee je 2 knopjes spamt zonder te te denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Bij een maat geprobeerd vanmiddag. Die werd wat motion sick van quality. Ik had dat toch een stuk minder dus mocht hem even lenen en vanmiddag toch maar opgestart. Nu een paar uur in de game. Toch wel al aan het spelen dus!
Atsiz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:23:
Ik twijfel om FF16 te kopen.
Heb nooit eerder een FF game gespeeld.
Ik weet wel dat ik een hekel had aan The Witcher 3 omdat er teveel gepraat werd. Is dit ook zo een game?

Voor de rest houd ik wel van ARPG's. Meer Rpg dan standaard action games waarmee je 2 knopjes spamt zonder te te denken.
Er is een drie uur durende demo.

Maar ik zou zeggen: Nee. Als je het gepraat in The Witcher al veel vond. FF16 zit boordevol cutscenes en wat ik er vooralsnog van gespeeld heb is het de definitie van vechten zonder na te denken. Meer actiongame dan rpg.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 24-06-2023 18:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:08:
Bij een maat geprobeerd vanmiddag. Die werd wat motion sick van quality. Ik had dat toch een stuk minder dus mocht hem even lenen en vanmiddag toch maar opgestart. Nu een paar uur in de game. Toch wel al aan het spelen dus!

[...]

Er is een drie uur durende demo.

Maar ik zou zeggen: Nee. Als je het gepraat in The Witcher al veel vond. FF16 zit boordevol cutscenes en wat ik er vooralsnog van gespeeld heb is het de definitie van vechten zonder na te denken. Meer actiongame dan rpg.
Haha nice!.... ik zit echt zooooo hard te genieten de game is echt abnormaal en ik zeg dat eigenlijk nooit 12 keer .

Deze staat hoog in mn lijstje van mn beste games ooit gespeeld.

En inderdaad als je niet van cutscenes en veel gepraat houd moet je deze game zeker overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Ik had soms toch wat moeite met de battles. Tuurlijk heb je genoeg potions, maar in begin is het toch even trial and error om de moves te leren kennen
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste