Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ik wil hem alleen op performance spelen haha. :)
Zou ik bij deze echt niet doen!, quality loopt super smooth en je mist grafisch echt veel.

Performance loopt 720p in exploration en steady 60 in battles maar de resolutie zakt dan onder de 720p.

Dit is een van die zeldzame game die heel goed speelt op quality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Vildhjarta schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:56:
[...]

Check, thanks!!

Verder gisteren even stukje gespeeld (na de savepoint na de demo). Game was moeilijk uit te zetten, nooit gedacht dat te hebben bij een FF game.
Moest mezelf ook dwingen m uit te zetten.

Het is echt een prachtig verteld verhaal waar je van wil.dat het nooit eindigd.

Baal echt van die irritante spoilery feature op de ps5 waarbij hij in de dashboard spoiled op hoeveel % vd game je zit😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Op zich is het in de Final Fantasy delen nooit gegaan om moeilijke battle (gedurende de main story). Recentelijk de delen IX en XII gespeeld Die vond ik ook erg makkelijk en ik was al heel snel over powered. Dus het is niet heel vreemd dat dit deel dat ook is :)

Ik weet niet of iemand al een hunt begonnen is hier? Maar wellicht dat die wat uitdagender zijn?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:43:
Op zich is het in de Final Fantasy delen nooit gegaan om moeilijke battle (gedurende de main story). Recentelijk de delen IX en XII gespeeld Die vond ik ook erg makkelijk en ik was al heel snel over powered. Dus het is niet heel vreemd dat dit deel dat ook is :)

Ik weet niet of iemand al een hunt begonnen is hier? Maar wellicht dat die wat uitdagender zijn?
Ik vond FF7 op zn moeilijkst echt best pittig.

IX en XII waren inderdaad niet zo moeilijk maar wat meer keuze in difficulty had wel fijn geweest.

Maar verder echt een geweldige game ik zat gister op het puntje van mn stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:48:
[...]

Ik vond FF7 op zn moeilijkst echt best pittig.

IX en XII waren inderdaad niet zo moeilijk maar wat meer keuze in difficulty had wel fijn geweest.

Maar verder echt een geweldige game ik zat gister op het puntje van mn stoel.
De VII Remake is een "recente" release. En kon pittig zijn inderdaad. De originele VII is (in mijn hoofd, erg lang geleden voor het laatst gespeeld) niet heel lastig. De main story dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Zou ik bij deze echt niet doen!, quality loopt super smooth en je mist grafisch echt veel.

Performance loopt 720p in exploration en steady 60 in battles maar de resolutie zakt dan onder de 720p.

Dit is een van die zeldzame gamea die heel goed speelt op quality.
Ik wil een action game als deze liever niet op 30fps spelen. Graphics interesseren me minder dan goeie snelle gameplay. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000

PU had het over een enorm pittige game.
Final Fantasy 16 is bovendien behoorlijk hardcore. Er zijn accessoires om de game gemakkelijker mee te maken, maar zonder hulp is het behoorlijk aanpoten en zal je echt alle moves van je tegenstander uit je hoofd moeten leren. Ik denk dat zelfs soulslike-liefhebbers hier hard op zullen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
:D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ti3CbKmVzCcq40dJcT5OePCxFDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xw24wMJknFwGSfhkGpY5D6Az.png?f=user_large

OpenCritic

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2023 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:54:
[...]

[...]
Als de rest van de critics en de reviewers het anders ziet :P Ligt het dan aan PU of aan de game?
Maar ik ben dan wel benieuwd of het de main story battles zijn of de side quests

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45

IX en XII hebben zowel de moeilijkste als de langste gevechten in een final fantasy game. IX heeft Ozma. XII heeft Yiazmat (uurtje of 6 ot 8 mee bezig zonder gein, je kunt tussendoor saven), ultima weapon en Zodiark.

Beide ook mijn absolute favorieten trouwens. Er zat zoveel gameplay in, goed uitgewerkte subplots en quests.
XII had een heerlijk battle system met gambits dat gewoon erg goed werkt en het zodiac job system. De Spheregrid in X was ook erg uitgebreid, hiervoor kon je ook geheime spheres vinden in de wereld (teleport, luck spheres etc.). Ik vind het wel erg jammer dat er niet een nieuw uitgebreid systeem in XVI zit ;w

[ Voor 23% gewijzigd door jellybrah op 22-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit is een van de weinige keren dat ik eens ben met de hoge reviewcijfers. (na 3 uurtjes spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
jellybrah schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:57:
[...]

IX en XII hebben zowel de moeilijkste als de langste gevechten in een final fantasy game. IX heeft Ozma. XII heeft Yiazmat (uurtje of 6 ot 8 mee bezig zonder gein, je kunt tussendoor saven), ultima weapon en Zodiark.

Beide ook mijn absolute favorieten trouwens. Er zat zoveel gameplay in, goed uitgewerkte subplots en quests.
XII had een heerlijk battle system met gambits dat gewoon erg goed werkt en het zodiac job system. De Spheregrid in X was ook erg uitgebreid, hiervoor kon je ook geheime spheres vinden in de wereld (teleport, luck spheres etc.). Ik vind het wel erg jammer dat er niet een nieuw uitgebreid systeem in XVI zit ;w
Yeah. maar Ozma (FFIX Chocobo Sky Garden) en Yiazmat (FFXII Final Hunt) zijn optionele bosses. Ik doelde op alleen de main story line. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Jasphur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Yeah. maar Ozma (FFIX Chocobo Sky Garden) en Yiazmat (FFXII Final Hunt) zijn optionele bosses. Ik doelde op alleen de main story line. :)
Ah dan wel inderdaad ;) vooral IX is goed doorheen te komen.
Zelf baseer ik de moeilijkheidsgraad altijd op de extra en superbosses.
X had ook wel toffe eigenlijk, dark aeons en penance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

[...]

[...]
De Pu review was deze keer echt off.... beetje een vreemde review.

Overigens als je de graphics minder belangrijk vind , kan je de performance mode prima spelen .

Combat is steady 60fps alleen exploration minder.

[ Voor 23% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

[...]

[...]
#Edit

Dubbele post

[ Voor 17% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Had de PU review nog niet gelezen. Maar de reviewer maakt het zichzelf wel lastig. Als ik de review zo lees denk ik echt, oh dit gaat naar een onvoldoende en dan BAM! staat er een 90 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze game open world of is dit een soort Uncharted 4 waarbij alles vrij lineair is? En is die demo op de PS5 getimed of kun je die gewoon altijd spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
1: Lineair, maar je kan van map naar map lopen, of fast travellen vanuit de world map. Sommige maps zijn vrij groot en kunnen daardoor vrij "open world" aanvoelen.
2: Demo is echt een demo zoals je die vroeger wel eens kreeg op een schijfje. Je loopt in het eerste deel door de proloog van de main game en er is een tweede deel wat je vrij speelt na het uitspelen van het eerste deel, wat een snippet laat zien van hoe het er later in de game aan toe gaat als je meer Eikons tot je beschikking hebt. Volgens mij kun je de demo eindeloos blijven spelen alleen je schiet er niet veel mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:50:
1: Lineair, maar je kan van map naar map lopen, of fast travellen vanuit de world map. Sommige maps zijn vrij groot en kunnen daardoor vrij "open world" aanvoelen.
2: Demo is echt een demo zoals je die vroeger wel eens kreeg op een schijfje. Je loopt in het eerste deel door de proloog van de main game en er is een tweede deel wat je vrij speelt na het uitspelen van het eerste deel, wat een snippet laat zien van hoe het er later in de game aan toe gaat als je meer Eikons tot je beschikking hebt. Volgens mij kun je de demo eindeloos blijven spelen alleen je schiet er niet veel mee op :P
Thanks! Soms zit je met die getimede demo's en daar ben ik echt helemaal klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
Jasphur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:50:
Er zit in het hub gedeelte ook nog een arcade mode war je los kan gaan voor hoge score.Gebieden opnieuw spelen kan ook via die hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Tweakjur Nog steeds geen tijd gekregen om een game met een average van 89 te reviewen? :P :+
#durftevragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Zojuist een refund aangevraagd complete tegenvaller.
geen steady 60PFPS op een playstation5 in performance mode vind ik niet meer van deze tijd.
Op grafisch gebied ben ik het eens met PU lijkt voor een groot gedeelte wel op een PS4 game.
Eerste 2 sidemissies sloegen helemaal nergens op.

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
sn0ww schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:29:
geen steady 60PFPS op een playstation5 in performance mode vind ik niet meer van deze tijd.
Dat was al een paar weken bekend.... waarom dan tocj preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Dat was al een paar weken bekend.... waarom dan tocj preorderen?
uhmm, omdat je dat bij een demo misschien kan verwachten, maar niet bij het volledige spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:40:
[...]
uhmm, omdat je dat bij een demo misschien kan verwachten, maar niet bij het volledige spel?
Ze hadden in eerste instantie zelfs gezegd dat er geen one day patch zou komen.... er was nul reden om aan te nemen dat het probleem gefixt zou zijn bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Ze hadden in eerste instantie zelfs gezegd dat er geen one day patch zou komen.... er was nul reden om aan te nemen dat het probleem gefixt zou zijn bij launch.
dat hoeft niet in te houden dat ze het spel ondertussen niet kunnen verbeteren voor de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:44:
[...]

dat hoeft niet in te houden dat ze het spel ondertussen niet kunnen verbeteren voor de launch.
Hoe bedoel je? De game was gold gegaan, er zou in eerste instantie geen patch komen, dus de demo is wat we zouden krijgen. :)

Vervelend maar niet onverwacht.

Dat gezegd, los daarvan schijnt de game fantastisch te zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Niet iedereen heeft dezelfde definitie van fantastische natuurlijk :D even los van het technische gedeelte. Als de game voor een persoon niet goed voelt, dan voelt het niet goed.

Ik heb dat zelf met The Witcher 3. Hoe graag ik de game ook fantastisch wil vinden... ik kom er maar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat een vette game, maar de cut scènes :') 1 op 1 met gametime ongeveer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:38

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:04:
@Tweakjur Nog steeds geen tijd gekregen om een game met een average van 89 te reviewen? :P :+
#durftevragen
Had tot vanmorgen de game nog niet. Moet ff kijken of een review er in gaat zitten, gezien de tijd die nodig is om dit goed te reviewen en in de wetenschap dat ik ook nog wat vrije dagen moet inhalen... maar ga zeker even spelen natuurlijk.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Op grafisch gebied ben ik het eens met PU lijkt voor een groot gedeelte wel op een PS4 game.
Hahaha wat is dit nou voor overtrokken bericht? Dus omdat sommige dingen er volgens jou uitzien als PS4 en er twee sidequests zijn die je welgeteld 2 minuten van je leven kosten, ga je een refund aanvragen als een soort statement?

En overal lees je en hoor je (bv Digital Foundry) dat de game heel erg “af” aanvoelt tov andere recente releases en dan toch een paar framepjes die gemist worden is onoverkomelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 22-06-2023 13:58 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Er is deze x geen probleem ,Het is geen Jedi survivor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Je bent wel heel streng voor jezelf.Heb je überhaupt iets met Final Fantasy ?

Verder vind ik de PU review heel lachwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
ik had tijdens een eerste indruk van de demo al aangegeven niet echt blown away te zijn door de animaties van de characters (lopen, facial expressions, spreken) en had inderdaad soms het gevoel dat bepaalde previous-gen games (bvb God of war) ook wel deden of zelfs beter. Dus ik begrijp het sentiment in de pu review wel.

maar zal me niet tegen houden om het spelen en van te genieten :)
bijna einde werkdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:31:
[...]
In welk opzicht? Ik vond het alleen wat maf dat hij de game erg moeilijk vond. Verder stonden er geen rare dingen in imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:34:
[...]

In welk opzicht? Ik vond het alleen wat maf dat hij de game erg moeilijk vond. Verder stonden er geen rare dingen in imo.
- Een halve next-gen game
- Voelt als spin-off

Het ding is dat je hier duidelijk Japans game design ziet/voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:42:
[...]

- Een halve next-gen game
- Voelt als spin-off

Het ding is dat je hier duidelijk Japans game design ziet/voelt.
Maar zo maf is dat toch niet? De performance werkt niet optimaal en het komt inderdaad over als bv Strangers of Paradise, maar dan wel goed. Is niks mis mee imo.

Hij geeft de game ook een mooie 9,0. Die review heeft me wat enhousiaster gemaakt de game snel te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Maar zo maf is dat toch niet? De performance werkt niet optimaal en het komt inderdaad over als bv Strangers of Paradise, maar dan wel goed. Is niks mis mee imo.

Hij geeft de game ook een mooie 9,0. Die review heeft me wat enhousiaster gemaakt de game snel te spelen.
De performance is wel optimaal, hij is gewoon gemaakt met 30 fps in gedachte wat met dit soort grafisch geweld ook te begrijpen is. 30fps kan goed zijn met goede framepacing en dat heeft deze game.

Daarbij voelt de game niet als 30 fps en is het een smooth experience films draaien ook op 30 fps en de game is zeer cinematisch.

Ik denk dat je jezelf tekort doet om hem daarom over te slaan, Hij is zo mooi dat ik net weer overnieuw begonnen ben om het ff te beseffen wat ik gisternacht allemaal gezien heb :+

Stuurde allemaal videos die ik tijdens het spelen had gemaakt naar een maat , en die zei laat CGI maar aan Square Enix over.... ik zo nee man dit is ingame.

[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Je bent wel heel streng voor jezelf.Heb je überhaupt iets met Final Fantasy ?

Vind de Pu review ook een joke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Kun je de motion blur uitzetten? Die vond ik in de demo behoorlijk slecht, maar in de demo kon je het niet uitschakelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Raem schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:09:
Kun je de motion blur uitzetten? Die vond ik in de demo behoorlijk slecht, maar in de demo kon je het niet uitschakelen.
Nog niet. Naar mijn weten werken ze daar nog aan. Of het had al in de Update 1.02 moeten zitten:
  • Fix a control flag issue which can make progress impossible under very specific circumstances.
  • Fix an issue wherein the game could close unexpectedly under very specific circumstances
  • Optimize performance in several places.
  • Fix some minor text errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Raem schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:09:
Nee komt later een patch voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Ho ho, ze gingen kijken wat ze konden doen. Dat betekent niet dat het later per definitie komt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Bijna elke FF heeft een andere setting + combat dus vreemd om dit een spin-off te noemen.En volgens mij is de production value in een Square-Enix game nog nooit zo hoog geweest als hier.

Dit is op en top FF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Bijna elke FF heeft een andere setting + combat dus vreemd om dit een spin-off te noemen.En volgens mij is de production value in een Square-Enix game nog nooit zo hoog geweest als hier.

Dit is op en top FF. :)
Maar in dat geval was Strangers of Paradise ook niet echt een spinoff. Dat voelde ook heel erg FF. (En best heel tof). Al was dat overduidelijk wel een spinoff natuurlijk.

Dus ik snap Florian gevoelsmatig wel, al is het verwarrend en slaat het inderdaad ergens ook weer helemaal nergens op. Want dit spel is gewoon weer wel echt totaal een main Final Fantasy game.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 22-06-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Maar in dat geval was Strangers of Paradise ook niet echt een spinoff. Dat voelde ook heel erg FF.
Nou als je richting de Dark Souls gaat qua game structuur dan wijk je best wel van de nummer serie af.En de coole personages die de nummmer serie heeft waren daar ook niet in te vinden.

Square wilde met die game gewoon met de Souls wind mee gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 22-06-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Maar in dat geval was Strangers of Paradise ook niet echt een spinoff. Dat voelde ook heel erg FF. (En best heel tof). Al was dat overduidelijk wel een spinoff natuurlijk.

Dus ik snap Florian gevoelsmatig wel, al is het verwarrend en slaat het inderdaad ergens ook weer helemaal nergens op. Want dit spel is gewoon weer wel echt totaal een main Final Fantasy game.
Dat was wel een spin off en een hele slechte ook.

FF16 is Chefs kiss een meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Dat was wel een spin off en een hele slechte ook.

FF16 is Chefs kiss een meesterwerk.
Ik vond dat echt best een toffe game. Goeie combat, geinige karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Sluuz schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:25:
Ho ho, ze gingen kijken wat ze konden doen. Dat betekent niet dat het later per definitie komt.
ja wel dat is toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:43:
[...]

De Combat etc was inderdaad wel echt heel goed.

Maar ik vond de characters de dialogen echt erg cheesy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:46:
[...]

De Combat etc was inderdaad wel echt heel goed.

Maar ik vond de characters de dialogen echt erg cheesy.
Haha, dat is bij FF vaker zo. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Haha, dat is bij FF vaker zo. :P
Ja klopt daar heb je gelijk in , Daarom vind ik tot nu toe 16 en 7 Remake het tofst.

7 had ook wel zn cheesy momenten maar toch wat meer ingetogen , in strangers of paradise gingen ze wel echt all out haha :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
ik ben benieuwd wat ze met FF7 rebirth gaan doen. FF7 remake was leuk, iets in mij zei: moesten ze nu echt zo hard afwijken van het origineel :'(

(ps: ff7 is voor mij zowat de holy grail. Zot gespeeld, dus super excited over de remake, maar een beetje te verzot op het origineel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Annan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:51:
ik ben benieuwd wat ze met FF7 rebirth gaan doen. FF7 remake was leuk, iets in mij zei: moesten ze nu echt zo hard afwijken van het origineel :'(

(ps: ff7 is voor mij zowat de holy grail. Zot gespeeld, dus super excited over de remake, maar een beetje te verzot op het origineel)
Het was inderdaad wel echt een hele andere interpetatie van het verhaal , maar wel echt heeeeel goed gedaan.

Ik kan niet wachten op Rebirth :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
was crisis core remake goed?
ook al een tijdje naar aant kijken, mr wacht grotere kortingen af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Ik wilde die game wel echt leuk vinden hoor.Nee ik kreeg geen klik met die combat.
In deze combat[FF16] voel ik me als een vis in het water!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Annan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:56:
Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Annan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:56:
Heel lineair en verouderd. Ik vond die niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:17:
[...]

was die niet mooi nee? zat er aan te denken die voor rebirth te spelen maar dan sla ik m over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
ik speel hem wsl wel, mr dan als ie goed is afgeprijsd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Een vrij simpel vechtsysteem en verhaalsgewijs niet heel boeiend. Meer voor fans van het origineel denk ik, die hem nog eens wilde spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:17:
[...]

In basis is dat een handheld[PSP] game.Dat hij verouderd aan kan voelen dat neem ik wel van je aan.
Ik wil hem sowieso nog eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Tweakjur schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Had tot vanmorgen de game nog niet. Moet ff kijken of een review er in gaat zitten, gezien de tijd die nodig is om dit goed te reviewen en in de wetenschap dat ik ook nog wat vrije dagen moet inhalen... maar ga zeker even spelen natuurlijk.
Benieuwd hoe jij er over denkt :)
Had je de demo toevallig al wel gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

ap3nr0ts

hoi

Allyourgames. Niks vandaag. Gelukkig sta ik nog op een borrel van werk. Dus ik vind het totaal niet erg. Echt niet. :'(

Andere mensen ook PostNL-teleurstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ap3nr0ts schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:24:
Allyourgames. Niks vandaag. Gelukkig sta ik nog op een borrel van werk. Dus ik vind het totaal niet erg. Echt niet. :'(

Gewoon digitaal kopen en terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:36

Hier gewoon binnen van allyourgames 😉 staat nu te installeren, na het avondeten lekker van start *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Pakket was gisteren netjes verzonden door Game Resource en volgens PostNL vandaag geleverd bij ophaalpunt. Twee medewerkers hebben gezocht en niets gevonden. Heb ik weer. 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Nu online

ap3nr0ts

hoi

NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Gewoon digitaal kopen en terugsturen.
Dat verschil is me een avondje niet waard. Misschien morgen of zaterdagochtend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bRuud83 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:12:
Pakket was gisteren netjes verzonden door Game Resource en volgens PostNL vandaag geleverd bij ophaalpunt. Twee medewerkers hebben gezocht en niets gevonden. Heb ik weer. 😭
Ik heb ook bij GR besteld, maar het is gewoon brievenbus post? Waarom is het naar een ophaalpunt gegaan? Weet je zeker dat het niet gewoon in de brievenbus zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 22-06-2023 18:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Same here. De dame zou hem vandaag moeten hebben gekregen via de brievenbus. De app zegt dat ie bij de buren ligt, mja. Welke? :P achja. Moet toch nog wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier net binnen van Amazon dus het avontuur kan beginnen.

Zag de review van FightingCowboy en voor hem was het tot nu toe Game of the Year.

Sinds de “Souls” serie boeien verhalen me niet meer zo, dus hopelijk kan ik er weer inkomen want voor die tijd was Final Fantasy mijn favoriete reeks.

Dit keer jammer genoeg geen Official Strategy Guide dus ga er echt helemaal blind in, hopelijk lukt het om zonder ook een goede ervaring te krijgen en hopelijk zijn er geen misbare items/missies etc ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54

DHL was onderweg en zou voor 19:30 uur leveren, nu staat er opeens zending vertraagd met 1 of 2 dagen. Top weer! Denk dat de bezorger geen zin meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb ook bij GR besteld, maar het is gewoon brievenbus post? Waarom is het naar een ophaalpunt gegaan? Weet je zeker dat het niet gewoon in de brievenbus zit?
Ik heb de special edition gekocht. Misschien gaat deze in een doos die niet door de brievenbus kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Nu online

ap3nr0ts

hoi

Splendid schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:51:
[...]

DHL was onderweg en zo voor 19:30 uur leveren, nu staat er opeens zending vertraagd met 1 of 2 dagen. Top weer! Denk dat de bezorger geen zin meer had.
Als ik daar was, zou ik je een knuffel geven. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Laat ik vooropstellen dat alle positieve dingen over dit spel helemaal kloppen. Ik zit er helemaal in. En ben pas 2 uurtjes voorbij de demo.

Wat ik echter enorm storend vind is toch de fps in performance mode. Ik snap ook niet waarom dit niet vaker terug is gekomen in reviews? Vrijwel nergens is het 60fps imo, zoals bijv. God of War of Forbidden West. Ik heb t gevoel continue op 40fps te spelen. En de resolutie is vaak nogal blurry. De graphics vallen mij enorm tegen. (Niet de cutscenes!)

Verder is t verhaal tot nu toe pakkend en verwacht ik dat de combat nog wat uitdagend zal worden.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Splendid schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:51:
[...]

DHL was onderweg en zou voor 19:30 uur leveren, nu staat er opeens zending vertraagd met 1 of 2 dagen. Top weer! Denk dat de bezorger geen zin meer had.
Exact dat had ik bij een andere game twee weken terug en die waren ze kwijt. Ik zou morgen gewoon een winkel in stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23

Same. Niet bezorgd helaas. Staat wel in de post nl app als aankomende post. Helaas nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Ik zit wat OST's te luisteren en man.. wat is die Soken goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Nu online

ap3nr0ts

hoi

Tricto schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Same. Niet bezorgd helaas. Staat wel in de post nl app als aankomende post. Helaas nog even afwachten.
Ik dacht wel heel skeer: morgenavond wil ik toch wel spelen, dus ik bestel hem even bij Bol.com. Maar, dan kan ik hem niet retourneren, gezien ik die pre-order-Gil-bonus-accessoire wel wil, en dat staat er nu bij Bol niet meer bij. Geduld dan maar. Of iemand moet nog een snelle webshop met pre-order-spul weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:01:
Laat ik vooropstellen dat alle positieve dingen over dit spel helemaal kloppen. Ik zit er helemaal in. En ben pas 2 uurtjes voorbij de demo.

Wat ik echter enorm storend vind is toch de fps in performance mode. Ik snap ook niet waarom dit niet vaker terug is gekomen in reviews? Vrijwel nergens is het 60fps imo, zoals bijv. God of War of Forbidden West. Ik heb t gevoel continue op 40fps te spelen. En de resolutie is vaak nogal blurry. De graphics vallen mij enorm tegen. (Niet de cutscenes!)

Verder is t verhaal tot nu toe pakkend en verwacht ik dat de combat nog wat uitdagend zal worden.
Ik zou m voor je eigen plezier op quality zetten, je doet de game echt tekort met die resolutie van 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:02:
[...]

Ik zou m voor je eigen plezier op quality zetten, je doet de game echt tekort met die resolutie van 720p.
Ik wordt kotsmisselijk van de quality mode, niet te doen. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dan wellicht even wachten. Tussen alle “de game is zo fantastisch” berichten, lees ik meer mensen die niet kunnen wachten totdat ze de motionblur uit kunnen zetten. Hopelijk leest SquareEnix mee en komen ze snel met de/een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Ik wordt kotsmisselijk van de quality mode, niet te doen. Helaas.
Door de motion blur? je kan proberen de camera sensetivity op 4 te zetten beide.

Werkt best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:02:
[...]

Ik game op een Sony 4K/HDR scherm en het ziet er geweldig uit in performance mode.Ik lees her en der dat bepaalde stukken 720p zijn maar dat valt me nergen echt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:31:
[...]

Ik game op een Sony 4K/HDR scherm en het ziet er geweldig uit in performance mode.Ik lees her en der dat bepaalde stukken 720p zijn maar dat valt me nergen echt op.
Daar valt het waarschijnlijk wat minder op dan op bv een Oled.

De resolutie is tijdens de exploration ook prima met wat drops hier en daar.

alleen zodra je in battles verzeild raakt , switched de game naar een locked 60 met een zwaare resolutie drop waardoor alle details wazig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
ap3nr0ts schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:50:
[...]

Ik dacht wel heel skeer: morgenavond wil ik toch wel spelen, dus ik bestel hem even bij Bol.com. Maar, dan kan ik hem niet retourneren, gezien ik die pre-order-Gil-bonus-accessoire wel wil, en dat staat er nu bij Bol niet meer bij. Geduld dan maar. Of iemand moet nog een snelle webshop met pre-order-spul weten. :+
Ja precies. Twijfelde nog even om m elders / digitaal te kopen. Maar bij de pre order zaten ook wat leuke extra’s. Dus ik wacht gewoon maar even af. Wellicht dat ie morgen wordt bezorgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Door de motion blur? je kan proberen de camera sensetivity op 4 te zetten beide.

Werkt best goed.
Ja. Misschien mis ik wat met mijn LG C9. Maar de quality mode voelt mega haperig. Maar goed, ik kan gewoon niet meer wennen aan 30fps op een groot scherm denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Ja. Misschien mis ik wat met mijn LG C9. Maar de quality mode voelt mega haperig. Maar goed, ik kan gewoon niet meer wennen aan 30fps op een groot scherm denk ik
Dat ligt inderdaad niet aan je tv denk ik, gewenning zoals je zegt.

Ik heb er zelf ook last van als een quality mode niet goed geimplimenteerd is maar vind hem bij deze en bv The Callisto protocol echt erg goed gedaan.

Al snap ik nu wel wat sommige zeggen over de graphics , nadat ik meerdere locaties heb bezocht vraag ik me toch af waarom het niet mogelijk is dit op een steady locked 60 te laten draaien en waarom ze geen 120hz locked 40 mode hebben kunnen implimenteren.

De prologue is echt spectaculair en de game is in zn geheel heel mooi , maar er zitten toch ook inderdaad wel cross gen stukjes in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Dat ligt inderdaad niet aan je tv denk ik, gewenning zoals je zegt.

Ik heb er zelf ook last van als een quality mode niet goed geimplimenteerd is maar vind hem bij deze en bv The Callisto protocol echt erg goed gedaan.

Al snap ik nu wel wat sommige zeggen over de graphics , nadat ik meerdere locaties heb bezocht vraag ik me toch af waarom het niet mogelijk is dit op een steady locked 60 te laten draaien en waarom ze geen 120hz locked 40 mode hebben kunnen implimenteren.

De prologue is echt spectaculair en de game is in zn geheel heel mooi , maar er zitten toch ook inderdaad wel cross gen stukjes in.
Nou dat dus. Dat is ook geen aanval op de game maar een constatering. Zeker als je vergelijkt met ps5 exclusives als god of war en forbidden west. Het doet niks spectaculairders dan die games op het hebied van graphics.

[ Voor 3% gewijzigd door Frez op 22-06-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:28:
[...]

Nou dat dus. Dat is ook geen aanval op de game maar een constatering. Zeker als je vergelijkt met ps5 exclusives als god of war en forbidden west. Het doet niks spectaculairders dan die games op het hebied van graphics.
Ja je hebt daar een punt, het verbaasd me ook een beetje dat zelfs Forspoken de 120hz mode had met raytracing maar dit paradepaardje niet.

Al zit ik er nu zo diep in dat ik absoluut geen geduld heb om op een patch te wachten hehe, Al duurde het bij Horizon ook een hele tijd voor dat de game optimaal was ik heb m gewoon vanilla uitgespeeld.

En dacht toen ik aan burning shores begon en zag hoe alles was verbeterd had ik maar gewacht :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frez
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:31:
[...]

Ja je hebt daar een punt, het verbaasd me ook een beetje dat zelfs Forspoken de 120hz mode had met raytracing maar dit paradepaardje niet.

Al zit ik er nu zo diep in dat ik absoluut geen geduld heb om op een patch te wachten hehe, Al duurde het bij Horizon ook een hele tijd voor dat de game optimaal was ik heb m gewoon vanilla uitgespeeld.

En dacht toen ik aan burning shores begon en zag hoe alles was verbeterd had ik maar gewacht :+
Overigens die sensitivity op 4 helpt enorm. Speel m nu in quality. Eens kijken of ik eraan kan wennen want ik wil eigenlijk optimaal genieten van de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Overigens die sensitivity op 4 helpt enorm. Speel m nu in quality. Eens kijken of ik eraan kan wennen want ik wil eigenlijk optimaal genieten van de graphics.
Ja dat is echt de sweetspot he? ik vind het zelf ook heel fijn, Ik had hem daarnet even 1 seconde voor een rondje camera draaien op performance gezet maar eigenlijk is dit zo goed als hetzelfde met betere graphics.

Ben nu in een bos no spoilers maar dat is toch wel weer indrukwekkend hoor :9~ , het is heel wisselend maar er zitten wel veel indrukwekkende stukken in.

[ Voor 6% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Op basis van jullie comments en die op andere fora lijkt het wel alsof ik, voor een optimale ervaring, toch beter af ben om de game te retourneren en even wat patches af te wachten. Klopt het als ik zeg dat even wachten hier wellicht toch de beste optie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:56:
Op basis van jullie comments en die op andere fora lijkt het wel alsof ik, voor een optimale ervaring, toch beter af ben om de game te retourneren en even wat patches af te wachten. Klopt het als ik zeg dat even wachten hier wellicht toch de beste optie is?
Nee ik zou je echt niet zoiets aanraden of goed spreken over een quality mode terwijl ik zelf ook de grootste FPSOFIEL ben hehe.

Je kan m prima gaan spelen op quality mode met de sensitivity op 4 het is een masterpiece, je gaat ervan genieten.

Het is ook helemaal niet zeker of de game uberhaupt locked 60 gaat draaien na patches en de resolutie moet daarvoor nog verder omlaag dan 720p.

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 23:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik wacht iig even tot motion blur uit te zetten is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:01:
Ik wacht iig even tot motion blur uit te zetten is. :)
Ja dat zou wel fijn zijn inderdaad, hoop dat ze dat voor mekaar krijgen voor ik m heb uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Hier ook een C9. Kan normaal echt niet spelen op 30 fps. Maar denk dat ik t toch maar ga proberen als ik dit zo lees. Als het spel eindelijk eens wordt bezorgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Frez schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Herken wel het choppy gevoel op een C9. Maakt de sensitivity zoveel uit? Ga ik morgen even proberen dan :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
Casual_T schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:52:
[...]

Herken wel het choppy gevoel op een C9. Maakt de sensitivity zoveel uit? Ga ik morgen even proberen dan :).
Ja speel nu de hele avond met sensitivity 4 en voelt stukken beter en mooier dan performance mode. Even wennen maar ik hoef niet meer terug. Hoop alleen dat de motion blur een keer eruit gepatchet wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

jellybrah schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:40:
Ik zit wat OST's te luisteren en man.. wat is die Soken goed zeg.
Soken is de GOAT! anders moet je eens FF XIV OST's opzoeken. Zitten ook heel veel goeie tussen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste