Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Is de verwachting dat het spel redelijk goed afgewerkt is? Wat is de track record van deze gasten? FF7 Remake laat maar op zich wachten, dus ik wil deze in het weekend al kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:33
mister_S schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:54:
Is de verwachting dat het spel redelijk goed afgewerkt is? Wat is de track record van deze gasten? FF7 Remake laat maar op zich wachten, dus ik wil deze in het weekend al kopen.
Als de Day1 patch de framerate dipjes weg weet te poetsen dan gaat deze game verder gepolijst zijn.Dit is het paradepaardje van Square-Enix ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:33
Nooit echt deze franchise gespeeld, gister de demo van deze gedownload en na het uitspelen hiervan gelijk de game in bestelling gezet! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Nou. Laat de reviews maar komen!

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2023 07:37 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
ik was stiekem ook al aant zoeken, maar nog niks gevonden op de "major" sites

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jori040
Annan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:23:
ik was stiekem ook al aant zoeken, maar nog niks gevonden op de "major" sites
Pas om 16:00

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

Kennelijk is Famitsu tevreden. Dan ben ik al gerustgesteld moet ik zeggen.

https://www.gematsu.com/2...-review-scores-issue-1803

(Het is 39/40. Staat verder niks in dat artikel.)

Edit met wat highlights tekst: https://www.reddit.com/r/...ves_ffxvi_a_3940/joxhkpd/

[ Voor 38% gewijzigd door ap3nr0ts op 21-06-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Argh. De dame stuurt een screenshot door dat het pakketje morgen komt (als PostNL geen vertraging heeft) maar ik ben pas volgende week jarig …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:32:
Argh. De dame stuurt een screenshot door dat het pakketje morgen komt (als PostNL geen vertraging heeft) maar ik ben pas volgende week jarig …
Mag je het dan pas uitpakken? Ik heb zelf iets met werk dat vanaf vandaag tot en met vrijdag eigenlijk altijd inclusief eten en borrels/feesten is. Dat betekent dat ik logischerwijs toch pas zaterdag echt in de game kan duiken. Allyourgames vertrouw ik wel. PostNL inderdaad minder. Maar dan hebben ze wel wat speling. ;)

Zaterdag wel in agenda gezet dat ik even niks sociaals hoef, voordat mijn vrouw ervoor zorgt dat ik zaterdagavond aan een bordspel of in een restaurant zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
ap3nr0ts schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:21:
Kennelijk is Famitsu tevreden. Dan ben ik al gerustgesteld moet ik zeggen.

https://www.gematsu.com/2...-review-scores-issue-1803

(Het is 39/40. Staat verder niks in dat artikel.)

Edit met wat highlights tekst: https://www.reddit.com/r/...ves_ffxvi_a_3940/joxhkpd/
Famitsu zijn vrijwel altijd wel positief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ap3nr0ts schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:52:
[...]

Mag je het dan pas uitpakken? Ik heb zelf iets met werk dat vanaf vandaag tot en met vrijdag eigenlijk altijd inclusief eten en borrels/feesten is. Dat betekent dat ik logischerwijs toch pas zaterdag echt in de game kan duiken. Allyourgames vertrouw ik wel. PostNL inderdaad minder. Maar dan hebben ze wel wat speling. ;)

Zaterdag wel in agenda gezet dat ik even niks sociaals hoef, voordat mijn vrouw ervoor zorgt dat ik zaterdagavond aan een bordspel of in een restaurant zit. :+
Joah. Verjaardagscadeau is een verjaardagscadeau he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sadistisch om dat screenshot van die PostNL app door te sturen haha. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:14:
Sadistisch om dat screenshot van die PostNL app door te sturen haha. :P
Ach. Vermaak nog wel even mey een replay van een andere SquareEnix game. Just Case 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:50
Lang geleden dat ik zo hyped ben geweest voor een spel. Morgen vrij, dus vannacht meteen knallen! Benieuwd naar de reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Zironako schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:53:
Lang geleden dat ik zo hyped ben geweest voor een spel. Morgen vrij, dus vannacht meteen knallen! Benieuwd naar de reviews
komt toch pas morgen uit?

hier ook de bevestiging dat het pakketje vandaag het magazijn verlaat }:O

edit: oh je bedoelt wsl digital download om 12u starten?

[ Voor 8% gewijzigd door Annan op 21-06-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:50
Annan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:54:
[...]

Vannacht 00:00 als je hem digitaal hebt gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Annan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:54:
[...]

Je kan bij de digitale versie sinds gisteren de game al pre-loaden zodat je vannacht om 00:00 meteen kan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 11:19
Helaas nog geen mail gehad voor verzending van de game. Hopelijk wordt de game vandaag verzonden en morgen geleverd. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Status geeft momenteel awaiting pickup aan.
Kan niet wachten tot collector editie morgen binnenkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Geen idee of dit al bekend was, maar dit vind ik wel mooi oOo
Square Enix heeft laten weten dat Final Fantasy 16 een New Game Plus-mode heeft die je onder andere toegang geeft tot een Final Fantasy-mode.
De Final Fantasy-mode wordt beschikbaar na het uitspelen van de game. Je gaat verder met je huidige build, inclusief behaalde level, items en vaardigheden. Daarnaast wordt de level cap verhoogd naar 100, zijn de levels van je vijanden hoger en kun je er het Ultima Weapon craften.

Spelers die de game in deze mode nogmaals volledig doorlopen, worden beloond met een gold trophy.
Brandonvds schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:18:
Status geeft momenteel awaiting pickup aan.
Kan niet wachten tot collector editie morgen binnenkomt.
Die figurine is wel fantastisch mooi. Wel plaatjes posten he?!

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 21-06-2023 14:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nou. Het is 16:00 uur! Let’s go!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie scores hoor. Het lijkt in elk geval een mooie stap voorwaarts ten opzichte van XV, en die vond ik al zeer vermakelijk. Dus voor mij lag de drempel blijkbaar al niet zo hoog :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNyg1hiByA7wDMGxBzH6V-ak0ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7e9SammLCGUusu7H9QhwQcqC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kga hem over een paar uurtjes spelen. ik probeer mijn bevindingen te geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Op basis van de demo en reviews besloten even een framerate patch (Jedi Survivor Trauma) af te wachten maar hou hem zeker in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:42:
Op basis van de demo en reviews besloten even een framerate patch (Jedi Survivor Trauma) af te wachten maar hou hem zeker in de gaten.
Nu kan ik natuurlijk niet voor anderen bepalen hoe ze iets ervaren, maar was de performance van de demo echt zo'n negatieve ervaring? Ik merkte inderdaad ook wel wat framedrops hier en daar, maar ik heb bijvoorbeeld ook Tears of the Kingdom gespeeld en tsja.. die framedrops waren veel erger maar dat mocht de pret ook niet drukken. Volgens mij had Jedi Survivor ook echt veel grotere performance issues.

Merk wel dat Nintendo games trouwens veel minder afgerekend worden op performance maar dat is een hele andere discussie. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:42:
Ik kan je zeggen dat deze niet zo dramatisch als die game.Ik heb er nu al uren in zitten[soms heb je geluk] en voor mij is dit de next-gen game op de PS5!

De game is op elk gebied geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hear hear!
Active Time Lore should become a standard throughout all story-heavy video games.
IGN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Redblader schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Nu kan ik natuurlijk niet voor anderen bepalen hoe ze iets ervaren, maar was de performance van de demo echt zo'n negatieve ervaring? Ik merkte inderdaad ook wel wat framedrops hier en daar, maar ik heb bijvoorbeeld ook Tears of the Kingdom gespeeld en tsja.. die framedrops waren veel erger maar dat mocht de pret ook niet drukken. Volgens mij had Jedi Survivor ook echt veel grotere performance issues.

Merk wel dat Nintendo games trouwens veel minder afgerekend worden op performance maar dat is een hele andere discussie. :P
Haha ja, maar dat is ook enorm verouderde hardware.

Vond het in de demo storend en PU zeurt er ook wat over dus hou even mijn geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat bedoelen ze hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Haha ja, maar dat is ook enorm verouderde hardware.

Vond het in de demo storend en PU zeurt er ook wat over dus hou even mijn geduld.
PU zeurt er te erg over.Oke ze geven een nette 90 maar dit is wel een next-gen game!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redblader
Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:00:
[...]

wat bedoelen ze hiermee?
Active Time Lore is een systeem in FF16 waarbij je tijdens bijvoorbeeld cutscenes de game kan pauzeren en een menu oproepen waar je voor elke relevante partijen in de huidige situatie wat achtergrond informatie kan ophalen. Hiermee kan je zorgen dat je altijd de situatie goed begrijpt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:00:
[...]

wat bedoelen ze hiermee?
Zat ook al in de demo. Je kan tijdens een dialog cutscene op pauze drukken en de ATL openen. Je krijgt dan de optie om extra informatie te lezen over de locatie waar je je op dat moment bevind en over de characters welke deelnemen aan de cutscene.

Overigens word informatie van dezelfde personen steeds ververst naar of nieuwe informatie die relevant is voor de cutscene of uitgebreid omdat er een bepaald event heeft plaats gevonden.

Kortom: achtergrond informatie bij een gesprek om of je geheugen op te frissen of om gewoon meer informatie te geven. Hierdoor worden cutscenes net even wat dieper door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Met het risico om als zeurpiet over te komen (en nogmaals, ik kijk echt uit naar de game), ben ik daar niet zo'n fan van. Als je als schrijvers tijdens cutscenes extra menu's nodig hebt om je ingewikkelde dialogen, situaties en locaties uit te leggen of beschrijven dan had je wellicht beter die in de eerste plaats wat helderder kunnen schrijven.

Dat continu op time lore drukken tijdens cutscenes lijkt me vrij immersiebrekend. Was in demo gelukkig niet nodig, hopelijk is het een extraatje.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 21-06-2023 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:21
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:09:
Met het risico om als zeurpiet over te komen (en nogmaals, ik kijk echt uit naar de game), ben ik daar niet zo'n fan van. Als je als schrijvers tijdens cutscenes extra menu's nodig hebt om je ingewikkelde dialogen uit te leggen dan had je wellicht beter die dialogen in de eerste plaats wat helderder kunnen schrijven.
Ik heb maar weinig tijd om te gamen. Misschien een uurtje of 2 per week. Deze functie is voor mij dan ook echt een hele uitkomst. Zodat ik me precies kan inlezen in dingen die ik wellicht al vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:09:
Met het risico om als zeurpiet over te komen (en nogmaals, ik kijk echt uit naar de game), ben ik daar niet zo'n fan van. Als je als schrijvers tijdens cutscenes extra menu's nodig hebt om je ingewikkelde dialogen uit te leggen dan had je wellicht beter die dialogen in de eerste plaats wat helderder kunnen schrijven.
Het is echt achtergrond informatie of een reminder over een event dat al gebeurd is.
Je kan deze gewoon skippen als je dat niet wilt.

Een voorbeeld van informatie (in demo) was bijvoorbeeld de balkon scene met Jill en Clive en dat de camera staat de maan in beeld had. Beide characters refereerde er naar maar ik dacht dat het over die maan ging. Via de ATL las ik dat het niet over de maan ging maar over een rode ster er naast..

Ik had prima zonder deze informatie gekund en het verhaal was er niet minder om geworden maar het geeft net wel even een klein beetje extra context.

Het is, van wat ik tot nu toe gezien heb, geen verhaalsturende teksten die je daar leest.

Oh en met dat immersie brekende ben ik wel met je eens, maar de toegang naar de ATL zit verstopt in de pauze menu. Je kan dus niet direct naar de ATL vanuit de cutscene en het staat ook niet in beeld als de cutscene wordt afgespeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2023 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040

Als de video te lang is ga dan naar de eindconclusie van John.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Alleen het laatste hoofdstuk van de video geluisterd (niet gezien) en wauw! Als DF zo’n conclusie geeft…
Nu thuis, dus even de hele video kijken op mn tv :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2023 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ah, uit de video van DF. Het wereld design komt dus overeen met hoe het in FFX werkt. Je kan dus over de hele wereld lopen, maar het is geen open world. Vind dat zelf erg fijn in tegestelling tot de open world van FFXV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Speel hem nu op performance. De framerate drops zijn gepatched. Het speelt lekker vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik ben ook net begonnen in performance mode. Bewust niet de demo gespeeld dus ga er lekker blanco in 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Aantal winkels afgeweest, nergens gaven ze hem mee. Wachten nog maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Neig nu toch wel naar de Graphics mode. Performance ziet er toch wel flink softer uit dan Graphics, en ook die framedrops vond ik niet zo fijn in de non-combat delen.

Hoop toch nog op een 40 fps mode, maar die zal er vast niet zijn bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Goede reviews gelukkig! Erg veel tofs om naar uit te kijken, met name de worldbuilding en karakters worden als grootste pluspunt genoemd. Ook wel een paar grote negatieven voor mij persoonlijk zoals de erg versimpelde rpg elementen, weinig items en gear en het feit dat je dus weer maar met 1 karakter speelt en deze hoeft te levelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
jellybrah schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:32:
Goede reviews gelukkig! Erg veel tofs om naar uit te kijken, met name de worldbuilding en karakters worden als grootste pluspunt genoemd. Ook wel een paar grote negatieven voor mij persoonlijk zoals de erg versimpelde rpg elementen, weinig items en gear en het feit dat je dus weer maar met 1 karakter speelt en deze hoeft te levelen.
Wel mee eens, is ook wel jammer. En ik las dat de sidequests toch weer heel simpel zijn. Had ondanks de actie focus stiekem wel op een meer RPG gevoel gehoopt.

Ik blijf erbij, FF en The Witcher 3 zouden een baby moeten maken :+
Dan zou je denk ik de gaafste game ooit hebben.

Maar hoe dan ook zin in de game!! Morgen ophalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:16:
Speel hem nu op performance. De framerate drops zijn gepatched. Het speelt lekker vloeiend.
Heh, echt? Hoe ver ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:16:
Oeps was te snel. Toch nog wat probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mutatie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:49:
[...]

En ik las dat de sidequests toch weer heel simpel zijn.
Van wat ik zo hoor lijkt dit later in de game veel beter te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Eerste indruk is goed! Meteen lekker veel cutscenes e.d. om je het verhaal in te zuigen. Wel valt me op dat ze met FFXVI bepaalde aspecten wel érg versimpeld hebben, of ik word gewoon oud 😅

Voorbeelden:

- Je hoeft geen knop in te drukken om ergens onderdoor te kruipen of overheen te springen. Gebeurt allemaal automatisch.

- Er zijn geen kistjes die je open hoeft te maken. Je hoeft enkel over een glimmend balletje (bij gebrek aan betere omschrijving 😂) heen te lopen.

- Je krijgt meteen 4 accessories waarmee je automatisch kan dodgen, combo’s kan maken etc. Je hoeft ze uiteraard niet te gebruiken, maar wel bijzonder dat je ze krijgt.

Overigens pas een uurtje of 2 bezig, dus misschien verandert e.a. later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het valt me wel op hoe vrouwelijk sommige mannelijke personages eruit zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:45:
Is dit de eerste keer dat je een JRPG speelt? Of uberhaubt een Japans spel met fantasy characters? :+

Want 'dat hoort erbij'.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 21-06-2023 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:45:
In FF is dat niets nieuws hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Is dit de eerste keer dat je een JRPG speelt? Of uberhaubt een Japans spel met fantasy characters? :+
Nee, maar als die joshua een vent moet voorstellen dan weet ik het ook niet meer :9

Clive even daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Notna schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Want 'dat hoort erbij'.
haha dus dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik kom meer van het yakuza universum. Dus de japanse macho-wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Nee, maar als die joshua een vent moet voorstellen dan weet ik het ook niet meer :9

Clive even daargelaten.
Bijzonder dat het je nu dan pas opvalt, want dat is eigenlijk wel de standaard in dit soort spellen. Al helemaal in FF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Veel plezier met spelen voor de mensen die de game al hebben of vannacht gaan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:54:
Ik kom meer van een yakuza universum. Dus de japanse macho-wereld :P
Yakuza is nog extremer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Bijzonder dat het je nu dan pas opvalt, want dat is eigenlijk wel de standaard in dit soort spellen. Al helemaal in FF.
Dit is mijn tweede FF. Ik ben dus wel nieuw met FF. Maar niet met japanse jrpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Welke karakter lijkt daar op een vrouw dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:56:
[...]

Welke karakter lijkt daar op een vrouw dan? :P
Haha het is niet zozeer het uiterlijk maar de gedragingen van bv Ichiban in like a dragon en van vele characters zijn zeer vrouwelijk.

En ook vele typetjes onder de enemies etc. :P

Het is gewoon echt iets Japans net zoals in de animes, Heeft zo wel zn charmes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Prachtig spel. Zelfs voor een noob als ik zijn de menu's en het upgrade systeem overzichtelijk.
De punten die jij hebt opgenoemd heeft dit spel voor mij toegankelijk gemaakt hierdoor @SparksNL

De setting lijkt wel op die van house of the dragon. Wat me heel goed bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KJTsaQmh4w5OXmbfxwaTMzUi8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHEzZ2KmYcXmK2KAX1czr3Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Zin in vanavond😁 alvast veel plezier voor iedereen die om 12u gaat spelen, en veel plezier tweakers die nu al bezig zijn... I envy you hehe🤤

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
SparksNL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:44:
Eerste indruk is goed! Meteen lekker veel cutscenes e.d. om je het verhaal in te zuigen. Wel valt me op dat ze met FFXVI bepaalde aspecten wel érg versimpeld hebben, of ik word gewoon oud 😅

Voorbeelden:

- Je hoeft geen knop in te drukken om ergens onderdoor te kruipen of overheen te springen. Gebeurt allemaal automatisch.

- Er zijn geen kistjes die je open hoeft te maken. Je hoeft enkel over een glimmend balletje (bij gebrek aan betere omschrijving 😂) heen te lopen.

- Je krijgt meteen 4 accessories waarmee je automatisch kan dodgen, combo’s kan maken etc. Je hoeft ze uiteraard niet te gebruiken, maar wel bijzonder dat je ze krijgt.

Overigens pas een uurtje of 2 bezig, dus misschien verandert e.a. later nog.
De accessories zijn de accessibility / easy mode van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SCIxX schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:40:
[...]

De accessories zijn de accessibility / easy mode van de game.
Zijn er meerdere modes of maar een? ik speel als souls veteraan wel het liefst lekker uitdagend heb gelezen over de final fantasy mode na je de game hebt uitgespeeld , maar over de rest nog niks.

[ Voor 27% gewijzigd door NightShadow22 op 21-06-2023 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:04
NightShadow22 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Zijn er meerdere modes of maar een? ik speel als souls veteraan wel het liefst lekker uitdagend heb gelezen over de final fantasy mode na je de game hebt uitgespeeld , maar over de rest nog niks.
Ik heb in reviews gelezen dat dit spel verschrikkelijk makkelijk is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Rickokun schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Ik heb in reviews gelezen dat dit spel verschrikkelijk makkelijk is om te spelen.
Hehe ja ik dus ook, Vandaar ook de vraag.

Maarja zou het nog steeds voor geen goud willen missen i loveee FF en deze schijnt erg goed te zijn :*)

Dat nemen we dan maar voor lief ik ben ook all about cinematografische ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Zijn er voor wat betreft accesebillity opties verbeteringen in de release versie ten opzichte van de demo?

En dan doel ik eigenlijk op de optie om UI en teksten groter te maken.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rickokun schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Volgens mij geld het ‘verschrikkelijk’ gedeelte van verschrikkelijk makkelijk vooral op mensen die met alle rings om en in story mode spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:12:
[...]

Volgens mij geld het ‘verschrikkelijk’ gedeelte van verschrikkelijk makkelijk vooral op mensen die met alle rings om en in story mode spelen.
Nee dat was wel in general.... ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent maar ik hou er wel rekening mee na meerdere reviews.

Ik speel alle games op hardcore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Nu ik er zo over nadenk. Volgens mij heb ik met geen enkele FF die ik gespeeld heb moeite gehad. Het werd pas moeilijk toen ik de monsters van hunts of side quests wilde verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Nu ik er zo over nadenk. Volgens mij heb ik met geen enkele FF die ik gespeeld heb moeite gehad. Het werd pas moeilijk toen ik de monsters van hunts of side quests wilde verslaan.
Ik vond FF7 remake op de hoogste difficulty soms best uitdagend vooral dat enorm grappige huis in die arena :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
NightShadow22 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:14:
[...]

Nee dat was wel in general.... ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent maar ik hou er wel rekening mee na meerdere reviews.

Ik speel alle games op hardcore.
Ah okay. Ik heb ook met ‘vreselijk makkelijk’ geen probleem. Maar ik ga in ieder geval wel die rings uit zetten :P dat werd mij wel duidelijk in de demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:18:
[...]

Ah okay. Ik heb ook met ‘vreselijk makkelijk’ geen probleem. Maar ik ga in ieder geval wel die rings uit zetten :P dat werd mij wel duidelijk in de demo
Ja ik ook, ik zag ze ook ooit eerder al eens in geloof ik de state of play en ze gaven ook duidelijk aan dat dat accessibility opties waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
De slow motion evade en pet ring waren wel handig in de demo. Zo 1 of 2 vijanden dodgen was ok maar werd al wel trickier als het er meerdere werden. Maar mss ook een kwestie van gewenning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dikke kans van wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Frez schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:09:
Zijn er voor wat betreft accesebillity opties verbeteringen in de release versie ten opzichte van de demo?

En dan doel ik eigenlijk op de optie om UI en teksten groter te maken.
Ik hoop het! Vond sommige teksten echt te klein of wat moeilijk leesbaar door het gekozen lettertype. Maar ik zit dan ook wat ver van mn tv :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:26:
[...]

Ik hoop het! Vond sommige teksten echt te klein of wat moeilijk leesbaar door het gekozen lettertype. Maar ik zit dan ook wat ver van mn tv :P
Ik denk dat er wel wat aangepast gaat zijn wat je noemt was een gedeelte van de patch notes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
Wat een super toffe game is dit zeg. Het verhaal en hoe het gebracht wordt, erg goed gedaan. Combat is ook wel prima, al mag het wel wat uitgebreider worden (komt vast wel, pas paar uurtjes bezig). De game ademt in ieder geval kwaliteit uit en dat is tegenwoordig een zeldzaamheid. Genieten!
[...]

Ik speel op action mode zonder rings en ik kan bevestigen dat hij dan nog steeds erg makkelijk is. In ieder geval de eerste paar uurtjes.
Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:26:
[...]

Ik vind de lettertypes erg klein, maar dat heb ik de laatste tijd vaker met recente games. Misschien toch maar een keer aan een bril 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
Man man wat een game!
Zelf vind ik de moeilijkheidsgraad prima voor een 1e run.Doe ook alles zonder hulp items.

De mensen die om 00:00 kunnen beginnen wens ik veel plezier.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 21-06-2023 23:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Lang geleden dat ik Quality mode over performance mode heb geprefereerd ,man man man dit is wel echt next gen! prachtige game.

Voor de Oled gebruikers, Als een van de weinige games is dynamic tone mapping de betere optie dan HGIG

Super nice ook active time lore dat waardeer ik wel terwijl ik even rustig een sigaretje rook en wat drink.

@Timothy3000 Deze kan je rustig kopen.... je weet hoe erg ik getraumatiseerd ben van Jedi Survivor mss nog wel erger als jij hehe :+.....speelt echt super op quality mode ben helemaal weggeblazen 7(8)7

[ Voor 30% gewijzigd door NightShadow22 op 22-06-2023 03:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
kan je geloven dat ik nog moet spelen op een HD tv (1080p) :X |:(

komt hopelijk eind dit jaar verandering in als ik de wederhelft kan overtuigen voor een nieuwe tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Misschien ben je zelfs beter uit op een 1080 tv als ik de tech review van DF zo zie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
NightShadow22 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Je hebt action focussed en story focussed, de eerste is de moeilijkere optie. In beide modus heb je dan de ringen om het nog makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Annan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:20:
kan je geloven dat ik nog moet spelen op een HD tv (1080p) :X |:(

komt hopelijk eind dit jaar verandering in als ik de wederhelft kan overtuigen voor een nieuwe tv
Als ik bij mij ouders kom dan sta ik er soms van te kijken dat bv een film nog heel mooi oogt op hun 1080p Sony scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:41
Misschien ben ik simpel vandaag maar welke mode is nu quality mode? Graphics of Framerate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Graphics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:23:
Lang geleden dat ik Quality mode over performance mode heb geprefereerd ,man man man dit is wel echt next gen! prachtige game.

Voor de Oled gebruikers, Als een van de weinige games is dynamic tone mapping de betere optie dan HGIG

Super nice ook active time lore dat waardeer ik wel terwijl ik even rustig een sigaretje rook en wat drink.

[YouTube: Final Fantasy XVI PS5 Demo - HDR Settings for LG OLED CX / G2 - Samsung S95C]

@Timothy3000 Deze kan je rustig kopen.... je weet hoe erg ik getraumatiseerd ben van Jedi Survivor mss nog wel erger als jij hehe :+.....speelt echt super op quality mode ben helemaal weggeblazen 7(8)7
Ik wil hem alleen op performance spelen haha. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:41
Check, thanks!!

Verder gisteren even stukje gespeeld (na de savepoint na de demo). Game was moeilijk uit te zetten, nooit gedacht dat te hebben bij een FF game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zien jullie groot verschil tussen performance en graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 11:19
Gisteren een track & trace ontvangen van Postnl dus als het goed is vandaag binnen. Ik heb gisteren de Digital Foundry review van FF16 gekeken. Zij raden aan in graphics mode te spelen, omdat dit de meest stabiele ervaring geeft. In performance mode zijn er veel dips buiten gevechten om. Ga vooral in graphics mode beginnen en ga niet van performance naar graphics mode. Dan is het makkelijker te wennen aan 30fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:57:
zien jullie groot verschil tussen performance en graphics?
Ja de game oogt net wat beter.Persoonlijk kies ik ten alle tijden toch voor performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Ja de game oogt net wat beter.Persoonlijk kies ik ten alle tijden toch voor performance mode.
Hoe speelt de performance mode met de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Vet spel!!, PS5 performance valt me toch erg tegen de laatste tijd. De tijden van 'next gen consoles' lijken voorbij. Hopelijk toveren ze met de PS6 weer iets unieks uit de hoge hoed ipv van reguliere PC hardware met een iets snellere SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Hoe speelt de performance mode met de patch?
Er zitten duidelijk nog stukken in waar hij onder de 60 gaat maar het is al beter dan in de demo.Laat je daar niet te veel door tegen houden zou ik zeggen.

Dat de game in performance mode een lage resolutie heeft dat boeit me totaal niet.Het is namelijk nog steeds een prachtige game om te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 22-06-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Chefbierrr schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:58:
Vet spel!!, PS5 performance valt me toch erg tegen de laatste tijd. De tijden van 'next gen consoles' lijken voorbij. Hopelijk toveren ze met de PS6 weer iets unieks uit de hoge hoed ipv van reguliere PC hardware met een iets snellere SSD.
In de tech analysis van Digital Foundry is de laadtijd voor het hervatten van de game vanuit de home screen naar het moment dat je weer in de game zit 10 seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Dat gaat idd heel rap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SCIxX schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:34:
[...]

Je hebt action focussed en story focussed, de eerste is de moeilijkere optie. In beide modus heb je dan de ringen om het nog makkelijker te maken.
Ja het is jammergenoeg wel extreem makkelijk allemaal.

De Final fantasy mode had wel vanaf het begin kiesbaar mogen zijn.

Maar dat mag de pret niet drukken
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste