Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
@Jasphur Haha, daar hintte ik ook al naar. Ook de Aerith scene heeft volgens mij bloed.
Vloeken was alleen Barret voor zover ik me kan herinneren, maar ook weer niet dusdanig veel.

@Redblader Ik heb er verder ook geen moeite mee, maar vond het wel overdadig voor een FF game zeg maar. Op een gegeven moment was dat het enige wat er geroepen werd. :D
Maar wellicht is dat alleen het begin stuk en de huurlingen, daarna heb ik het eigenlijk niet echt meer voorbij zien komen met de royals.

@Seroczynski Heb dat ook wel eens geopperd bij mijn vrouw met dan Engelse subs, maar die ziet dat niet zitten. Vind het absoluut wat hebben om de voice in Japans te zetten (denkt terug aan het kijken van Final Fantasy Unlimited), maar zij heeft dan toch liever Engels.

Hoop dat ze ooit weer een turn based FF gaan maken. Echt zoals vroeger. Battle in en dan tegenover elkaar (niet zoals in de eerste FF games natuurlijk, maar wel die strekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:04:

Hoop dat ze ooit weer een turn based FF gaan maken. Echt zoals vroeger. Battle in en dan tegenover elkaar (niet zoals in de eerste FF games natuurlijk, maar wel die strekking).
Amen. Helemaal mee eens.
Het liefst zoals bij FFX.
Dat je ook rustig kan kijken naar je personage waar hij terecht komt als je een bepaalde move wil doen.
En dan toch besluiten om iets anders te gaan doen als je te ver naar beneden zakt :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@streamnl Inderdaad. Dacht dat XIII nog de laatste is geweest met ongeveer hetzelfde systeem. Even de MMORPG varianten zoals XI en XIV buiten beschouwing gelaten (die heb ik ook nog aardig gespeeld rond die tijd). Daarna is het allemaal soort van realtime geworden en vooral het heen en weer vliegen zoals XV vond ik echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ik vrees er voor. De massa is denk ik wel klaar met TBB. Er zijn verder nog wel genoeg games die wel turn based battles bevatten. Beste voorbeeld is denk ik Octopath Traveller, welke ook van SquareEnix is trouwens :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Jasphur Octopath heb ik ook inderdaad. En die scratched the itch ook wel, maar vind het wel jammer omdat ik erg fan ben van de verhalen van FF. Maar goed, dat is gewoon een gevoel. Blind FF kopen (net als Zelda overigens) en weten dat je er veel plezier aan beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:43
Mja, ik zou ook FF graag weer terug hebben naar Turnbased.
Action mag, maar die domme Stagger er dan wel uit en maak er iets anders van. Stagger was echt het minste sinds ff13 het begon met gebruik ervan.

We weten allemaal dat Square het wel kan hoor, en dat TBB rpg's nog altijd best populair zijn (zie ook Persona, om er maar een te noemen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:21
Ik vind het vloeken en bloed zelf wel wat toevoegen aan de rauwheid. Maar goed. Het wordt m’n eerste FF. Dus ik weet niet beter. Wil ook de remake van VII wel is gaan spelen.

Normaal houd ik niet zo van cutscenes. Maar in de demo vond ik het genieten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Hoop dat ik 'm ergens eerder kan scoren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik vind het wel jammer dat ze dat uit de Remake hebben gehaald. Ook het deel in het Shinra hoofdkwartier bv. Het maakte het wat rauwer, en de dreiging van Sephiroth wat groter en enger. Die paarse goo doet het hem echt niet en vond ik zelfs wat cheesy
Arunia schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:04:
@Jasphur Haha, daar hintte ik ook al naar. Ook de Aerith scene heeft volgens mij bloed.
Dat deel dan weer niet, het was al traumatisch genoeg zonder :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 16-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Bij VII remake kun je duidelijk de nonsens van Nomura zien. Gelukkig ligt deel 2 en 3 niet bij hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyyUwkyaQAUOj1I?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Final Fantasy 16's New Game Plus Brings a Whole New Challenge: YouTube: Final Fantasy 16's New Game Plus Brings a Whole New Challenge – IGN ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Gister ook het tweede deel van de demo gespeeld, man wat vet. De sfeer, de combat, de muziek, allemaal echt top notch. Het laatste gevecht ook erg epic gedaan.

Kan me niet heugen meer dat ik stiekem zo enthousiast ben geweest over een final fantasy deel. Wel voorgenomen erg op te passen met spoilers, dat wordt nog een uitdaging zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Waar ik in de trailers totaal nog niet overtuigd was van de personages is dat met de demo goed gemaakt.Het gaat denk zowel in verhaal & gamelay een topper worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Benieuwd of dit dan komt door geklaag van de demo-spelers of dat ze het zelf al hadden gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jasphur schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Benieuwd of dit dan komt door geklaag van de demo-spelers of dat ze het zelf al hadden gezien
Toch goed dat ze ruim voor release een reactie geven.Ja goed als je ergens in maart al bericht dat de game gold is tja dan hebben spelers ook een hoge verwachting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46

Geen idee wat er gezegd wordt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 17-06-2023 19:25 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:56
90 gb ps5 download 20 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Valt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Had meer als 100 verwacht eigenlijk. Het is launch week morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hoop dat de game iets eerder in de brievenbus te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
jori040 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:14:
Hoop dat de game iets eerder in de brievenbus te vinden is.
Geen last van de brievenbus. Digitaal pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Fijn, maar ik vertrouw nog weinig developers. Eerst zien dan geloven :) Kan maar zo zijn dat deze patch niet op dag één klaar is en je dan alsnog een deel van de game met veel framedrops spelen moet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Wolverine9000 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Geen last van de brievenbus. Digitaal pre order
Hij moet niet per ongeluk een dag later komen want dat ga ik ook digitaal. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Letten we straks wel even op spoilers (gebruik de spoilertag) in dit topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zullen we doen. Spoiler sowieso toch niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zijn er trouwens al veel leaks beschikbaar? Zie hier en daar toch mensen verschijnen met een fysical edition in de hand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hoezo?
Ik heb de game (nog) niet en van mij hoeven er geen spoilers te komen.

Je weet zodra je hier bent, dat je info over de game krijgt. Tenminste, dat is mijn intentie.
Dan zijn spoilers “lastig “ en maken een tread minder leuk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Er is nogal een verschil in iets spoilen alsin een grote gebeurtenis/plot twist of in het vertellen dat je iets bent tegen gekomen wat bijvoorbeeld al lang en breed in trailers te zien is geweest.

Ik vraag alleen maar om daar even over na te denken voordat je iets post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 18:38
jori040 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Hij moet niet per ongeluk een dag later komen want dat ga ik ook digitaal. ;)
Hier ook niet. Dan ga ik gelijk naar de mediamarkt ofzo om hem daar op te halen. Maar zelf verwacht ik niet dat ze de game eerder versturen na de tweat die ze een paar dagen geleden op Twitter hebben gezet. Want ze gaan kijken naar de winkels die hem al hadden verkocht. Die zouden best een grote boete kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Gamer1988
Sowieso komt het nog zelden voor dat ik een game bv in de winkel eerder kan scoren.Eerder in de brievenbus heb ik zelf nog nooit ervaren.

In de tijd van de Replay winkels had ik een nieuwe AAA game op dinsdag al. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Ik ga hem gewoon in de mediamarkt halen. Zoals reeds aangehaald is ie daar €10 goedkoper (tov digital)

[ Voor 7% gewijzigd door Annan op 18-06-2023 19:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jori040
Final Fantasy XVI krijgt toch een Day One patch:
https://www.gamed.nl/view/145703

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
300mb dat is niet echt een heel grote patch.. Ergens jammer dat de game dus toch wel een day one patch nodig heeft aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat is de game (hopelijk) nog weer een beetje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Deze wist ik niet: zat mij al helemaal voor te bereiden op twee discs :P
Het is niet de enige verandering die de ontwikkelaar door heeft gevoerd. Ongeveer zes maanden voorafgaande aan de launch was het plan om de game op twee discs uit te brengen, tot ze erachter kwamen dat alles op één disc paste. Mede om de productiekosten terug te dringen besloten ze om de game op één disc te publiceren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

Ik snap het gedoe rondom die day-1-patch echt niet. Volgens mij zeiden ze letterlijk dat er geen plannen voor waren. "OMG. Ze doen geen day-1!! Zo zou het altijd moeten zijn!!" Nu blijkt er toch eentje te komen en lijkt de tendens: "Zie je wel!!" Het interesseert me echt geen reet. Volgens mij is de game in een prima staat zonder (vast vergelijkbare performance met de demo, die toegegeven wel wat hapert qua FPS in Framerate-mode). Dat dat vroeger of later verbeterd wordt, kom maar op. Motion blur als optie (zoiets las ik voor een latere patch) vind ik ook top. Motion blur vind ik zelf niet lekker kijken.

Edit: heb hem overigens wel in de pre-order gegooid nadat ik een recruitment-bonus van werk kreeg en hij daardoor gratis voelde. :+ Na de demo weet ik het vrij zeker dat dit helemaal in mijn straatje past. Annuleren zie ik niet meer gebeuren, of de recensies moeten alsnog moordend zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ap3nr0ts op 19-06-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb de demo een beetje gespeeld, maar dit keer is het geen turn-based spel begreep ik? (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Klopt. Afhankelijk van hoe je TBB (turn-based battles) defineert, is denk ik deel 12 het laatste deel wat nog een beetje TBB had.

Wat vond je tot nu toe van de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Farabi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:26:
ik heb de demo een beetje gespeeld, maar dit keer is het geen turn-based spel begreep ik? (gelukkig)
Het voelt als "echt vechten" inderdaad. Ik heb het idee dat vijanden - in de demo althans - minder als sponzen aanvoelen dan in FF7 remake het geval was. Je kan met die Eikon-krachten ook vrij makkelijk 2 of meer mobs tegelijkertijd de wereld uit slaan. Je hebt af en toe sterkere vijanden (of eindbazen) die wel een inmiddels bekende stagger-balk hebben. Die gaan wat langer mee, maar ik vind die gevechten tot nu toe best onderhoudend en niet als onnodig lang aanvoelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:56:
Wat vond je tot nu toe van de demo?
lekker simpel combat-spelletje met gave cut-scenes net als het vorig deel. precies wat ik zoek. maar wilde niet te lang doorgaan ivm spoilers.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 19-06-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Grrr jammer dat de PC nog lang op zich laat wachten. Lees er weinig over behalve dat SE er nogal geheimzinnig over doet en dat het tussen een half jaar en 2 jaar kan duren.. jammer.

Ben heel benieuwd hoe "grand" het verhaal is. Ik vond de verhalen van 7 tm 12 erg vet en hoop dat 16 ook weer zo is (15 voelde qua verhaal niet als FF).
Ik kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Farabi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:21:
[...]

lekker simpel combat-spelletje met gave cut-scenes net als het vorig deel. precies wat ik zoek. maar wilde niet te lang doorgaan ivm spoilers.
Demo bevat geen spoilers en is, althans zo begreep ik het, de proloog van het verhaal. Waarschijnlijk ga je in de game hetzelfde stukje nog eens spelen. Volgens mij kun je er eventueel voor kiezen om je demo save game te gebruiken. Ik weet dan alleen niet of je dit stukje overslaat of dat je eigenlijk een soort van new game+ begint..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Jasphur schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Demo bevat geen spoilers en is, althans zo begreep ik het, de proloog van het verhaal. Waarschijnlijk ga je in de game hetzelfde stukje nog eens spelen. Volgens mij kun je er eventueel voor kiezen om je demo save game te gebruiken. Ik weet dan alleen niet of je dit stukje overslaat of dat je eigenlijk een soort van new game+ begint..
Het eerste gedeelte van de demo is ook het begin van het volledige spel, deze save kan je ook meenemen naar het volledige spel.

Het tweede deel van demo dropt je een stuk verder in het spel, midden in een dungeon waarbij je de beschikking hebt over meer Eikon powers. De voortgang van dit stuk neem je niet mee naar de volledige game. Ik heb er zelf voor gekozen om dit tweede deel van demo niet te spelen omdat ik dit stuk graag op de juiste volgorde speel. :)
Farabi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:21:
[...]

De combat krijgt uiteindelijk wel een stuk meer diepgang vergeleken met wat in de prologue beschikbaar is maar door middel van de accessoires valt het nog steeds zo simpel te maken als je zelf wilt natuurlijk. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Redblader op 19-06-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Redblader schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Het eerste gedeelte van de demo is ook het begin van het volledige spel, deze save kan je ook meenemen naar het volledige spel.

Het tweede deel van demo dropt je een stuk verder in het spel, midden in een dungeon waarbij je de beschikking hebt over meer Eikon powers. De voortgang van dit stuk neem je niet mee naar de volledige game. Ik heb er zelf voor gekozen om dit tweede deel van demo niet te spelen omdat ik dit stuk graag op de juiste volgorde speel. :)

[...]

De combat krijgt uiteindelijk wel een stuk meer diepgang vergeleken met wat in de prologue beschikbaar is maar door middel van de accessoires valt het nog steeds zo simpel te maken als je zelf wilt natuurlijk. :)
kwartje valt nu pas... Dat tweede stuk is inderdaad het stuk wat vrij komt nadat je het eerste demo gedeelte hebt gespeeld..

In mijn hoofd was het eerste stuk het stuk dat je met Clive speelde en het tweede stuk het gedeelte dat je met Joshua speelde... Ik heb geen idee hoe dat zo in mijn hoofd terecht is gekomen. 8)7

Dat tweede stuk met de Eikon skills heb ik ook niet gespeeld om dezelfde rede als jij inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46
Jasphur schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:56:
Klopt. Afhankelijk van hoe je TBB (turn-based battles) defineert, is denk ik deel 12 het laatste deel wat nog een beetje TBB had.
Deel 13 ook nog wel.

Deel 12 kon je jezelf met Gambits trouwens zo overpowered maken dat je zelf alleen nog maar de controller vast hoefde te houden. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ontwikkelaar DMC-gevechten noemt Final Fantasy 16 'persoonlijk meesterwerk': https://pu.nl/artikelen/n...-persoonlijk-meesterwerk/

Dat systeem van DMC 5 was ook steengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Embargo vervalt de 21ste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jasphur schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:16:
Embargo vervalt de 21ste toch?
Yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Er staat een disclaimer bij het tweede deel van de demo dat die niet 1:1 in de final game zit en specifiek voor de demo is aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Super indrukwekkend om dit zo in een stad te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Nooit interesse in FF gehad (vnl omdat ik niet van Turn Based Combat hou).

Demo aangeslingerd en hoewel ie wel cutscene heavy was compleet siked voor deze game :D Zonder demo had ik deze nooit geprobeerd denk, ik nu ga ik hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het blijft redelijk frappant dat een en hetzelfde bedrijf eerder dit jaar 1 van de slechtste demo's van het jaar uitbrengt en nu 1 van de beste :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Vildhjarta schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:00:
Nooit interesse in FF gehad (vnl omdat ik niet van Turn Based Combat hou).

Demo aangeslingerd en hoewel ie wel cutscene heavy was compleet siked voor deze game :D Zonder demo had ik deze nooit geprobeerd denk, ik nu ga ik hem kopen.
Ik merk dat de demo qua hype wonderen heeft gedaan.Is een goede keuze van Square geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Om middernacht kunnen we beginnen downloaden dacht ik....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
De demo heeft zeker de hype wat aangewakkerd alleen ik kan niet zo goed zien hoe erg dat is aangewakkerd buiten mijn bubbel om :P De personen in mijn bubbel waren al erg hyped namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
vraagje uit de demo

spoiler:
Iemand enig idee wat die gele balken waren onder iedere Eikon?

[ Voor 12% gewijzigd door Annan op 20-06-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Nu hopen dat allyourgames een dagje eerder verzend.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:51:
Ontwikkelaar DMC-gevechten noemt Final Fantasy 16 'persoonlijk meesterwerk': https://pu.nl/artikelen/n...-persoonlijk-meesterwerk/

Dat systeem van DMC 5 was ook steengoed.
In dit topic lees je verschillende reacties. Mensen die er blij mee zijn, en een paar die dat niet zijn. Ik hoor bij die laatste groep. Ik blijf het vreemd vinden om FF met DMC vergeleken te zien worden. Hoop dat SquareEnix ooit nog eens met een echte FF vervanger komt met turn-based combat (blij met Octopath, maar dat is niet wat ik bedoel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
Seroczynski schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:25:
[...]

In dit topic lees je verschillende reacties. Mensen die er blij mee zijn, en een paar die dat niet zijn. Ik hoor bij die laatste groep. Ik blijf het vreemd vinden om FF met DMC vergeleken te zien worden. Hoop dat SquareEnix ooit nog eens met een echte FF vervanger komt met turn-based combat (blij met Octopath, maar dat is niet wat ik bedoel).
Elke FF game doet in wezen toch altijd iets anders dan de vorige.

Het lijkt wel of er een groep mensen is die er nu meer een punt van maken dan bij FF15[vrij actief systeem]
Tov FF15 is dit systeem super goed uitgewerkt.

Er zijn ook veel lui die klagen dat er veel cutscenes in demo zitten.Laat dat nou iets zijn dat heel erg Final Fantasy is.

Sowieso vind ik het juist tof dat Square Enix in hun grote AAA titel durft te experimenteren.En qua production value gaat dit DMC toch wel voorbij hoor.

De wat meer traditionele FF gaan we begin 2024 al weer zien. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Helemaal eens met @jori040. BIj FF heb je tenminste nog het idee dat ze nieuwe dingen proberen en de volgende stap willen zetten. Als ik voor meer turn-based wil gaan, heb ik nog de halve Cold Steel-reeks te gaan, komen er genoeg Persona's uit tegenwoordig, en zijn er nog genoeg andere games die die specifieke itch krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
Voorlopig lijkt uit de demo het spel echter vrij lineair te zijn en laat dat nu (voor mij) net heel "on-RPG" te zijn.
Ik wil random encounters zodat ik wat kan oefenen, wat kan levelen en wat kan overlevelen.

Als het aantal vijanden op voorhand is vastgelegd, heeft een lvling systeem natuurlijk weinig nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
ap3nr0ts schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:53:
Helemaal eens met @jori040. BIj FF heb je tenminste nog het idee dat ze nieuwe dingen proberen en de volgende stap willen zetten. Als ik voor meer turn-based wil gaan, heb ik nog de halve Cold Steel-reeks te gaan, komen er genoeg Persona's uit tegenwoordig, en zijn er nog genoeg andere games die die specifieke itch krabben.
Er zijn idd meer turn-based games dan games die dit systeem op een erg goede manier doen.
Het lijkt wel of dat de turn-based jongens bang zijn dat ze dit systeem niet onder de knie krijen.Of zijn ze bang dat het button-bashen gaat worden ?

Postief punt:Heb gisteren van een reviewer al begrepen dat je met button-bashen niet heel ver gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Annan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:06:
Voorlopig lijkt uit de demo het spel echter vrij lineair te zijn en laat dat nu (voor mij) net heel "on-RPG" te zijn.
Ik wil random encounters zodat ik wat kan oefenen, wat kan levelen en wat kan overlevelen.

Als het aantal vijanden op voorhand is vastgelegd, heeft een lvling systeem natuurlijk weinig nut
Je gaat echt via een kaart na wat grotere gebieden.Zo extreem lineair als FF7 remake gaat deze niet zijn.
Persoonlijk ben ik fan van de FF16 structuur.In de FF showcase van laatst was daar namelijk meer over te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Elke FF game doet in wezen toch altijd iets anders dan de vorige.

Het lijkt wel of er een groep mensen is die er nu meer een punt van maken dan bij FF15[vrij actief systeem]
Tov FF15 is dit systeem super goed uitgewerkt.

Er zijn ook veel lui die klagen dat er veel cutscenes in demo zitten.Laat dat nou iets zijn dat heel erg Final Fantasy is.

Sowieso vind ik het juist tof dat Square Enix in hun grote AAA titel durft te experimenteren.En qua production value gaat dit DMC toch wel voorbij hoor.

De wat meer traditionele FF gaan we begin 2024 al weer zien. ;)
Na FF13 heb ik geen FF meer gespeeld. Ik heb 1 t/m 7 allemaal uitgespeeld, daarna wat minder tijd aan de serie besteed. Wat betreft de cutscenes ben ik het met je eens, dat hoort er gewoon bij.
Nu dat FF16 weer wat meer de medievil setting heeft heb ik besloten om de game eens nauwlettend te gaan volgen, iig voor de release. Daarbij kan ik niet anders concluderen dat ik de turn-based combat gewoon enorm mis (had hetzelfde met 15, maar die heb ik vanwege de setting sowieso links laten liggen).
ap3nr0ts schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:53:
Persona is wel weer een andere slag. Vind het gewoon jammer. Ik neem aan dat mensen hetzelfde zouden hebben als bijvb. God of War ineens een RTS wordt, ik noem maar wat.
jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Er zijn idd meer turn-based games dan games die dit systeem op een erg goede manier doen.
Het lijkt wel of dat de turn-based jongens bang zijn dat ze dit systeem niet onder de knie krijen.Of zijn ze bang dat het button-bashen gaat worden ?

Postief punt:Heb gisteren van een reviewer al begrepen dat je met button-bashen niet heel ver gaat komen.
Goed, de demo heeft wel laten zien dat je er met button bashen wel komt iig :+ Ik zeg niet dat het huidige systeem niet goed is, daar gaat het niet om.

In general heb ik niet het idee dat ik de game zit af te branden, vond de demo prima. Maar als fan van de OG games is het toch even wennen als je dan terugkomt. Wil FF16 zeker nog wel een keer proberen, maar ik zit niet in 'kamp pre-order' of op de hype-train. Vind het dan wel interessant om te kijken hoe de algemene consensus is en wat er hier op Tweakers over gezegd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
@Seroczynski
Zou zeggen houd dit topic bij en misschien begint het dan einde van de week toch te jeuken. ;)
Morgen de reviews.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 20-06-2023 09:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Integendeel.
Het lijkt wel of FF bang is dat de button-bashen jongeren niet meer tactisch kunnen/willen nadenken.

Wat ik al eerder aanhaalde. Ik vond het super dat je kon zien wie, wanneer aan de beurt was zoals bij FFX.
Hoe vaak ik niet getwijfeld heb bij een Boss, wat ik zou doen.

Stel ik doe actie X, dan kan de Boss mij daarna 2X aanvallen :X :X
Doe ik actie Y (bijv. potion pakken), dan kan ik misschien de klap opvangen van de Boss en daarna actie Z doen...
(ik noem maar iets)

Dát, een goed verhaal lijn, (dark) aeons/GF en geweldige cutscenes... dat is voor mij FF.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Annan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:06:

misschien wel on-RPG maar niet echt vreemd voor JRPG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
streamnl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Integendeel.
Het lijkt wel of FF bang is dat de button-bashen jongen niet meer tactisch kunnen/willen nadenken.

Wat ik al eerder aanhaalde. Ik vond het super dat je kon zien wie, wanneer aan de beurt was zoals bij FFX.
Hoe vaak ik niet getwijfeld heb bij een Boss, wat ik zou doen.

Stel ik doe actie X, dan kan de Boss mij daarna 2X aanvallen :X :X
Doe ik actie Y (bijv. potion pakken), dan kan ik misschien de klap opvangen van de Boss en daarna actie Z doen...
(ik noem maar iets)

Dát, een goed verhaal lijn, (dark) aeons/GF en geweldige cutscenes... dat is voor mij FF.
Daarom is het ook goed dat de volgende FF[part 2] weer even beide werelden gaat gaat bedienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redblader
Ik snap dat het teleurstellend kan zijn als een franchise een richting op gaat waar je minder interesse in hebt maar uiteindelijk is het ook goed dat de ontwikkelaar zich niet laat limiteren door bijvoorbeeld een bepaald combat systeem enkel omdat dit al jaren zo is.

Feit is wel gewoon dat turn-based gameplay minder populair is geworden over de jaren bij het mainstream publiek en Final Fantasy als franchise heeft ondertussen ook al een stuk van de oorspronkelijke prestige verloren. Het is dus begrijpelijk dat ze gekozen hebben voor een meer ''modern'' real-time combat systeem dat beter aansluit bij deze generatie. Er worden nog steeds turn-based games gemaakt maar over het algemeen gaan dit geen écht grote AAA titels meer zijn ben ik bang. Zelfs een populair spel zoals Persona 5 komt niet in de buurt van de verkopen van een Zelda, God of War of Elden Ring en dit is het soort succes dat ze graag ook willen zien voor een main Final Fantasy game.

Ik stoor me overigens wel aan de enigszins denigrerende houding van sommige turn-based fans. Zoals gezegd snap ik heel goed dat het teleurstellend is als een franchise een richting op gaat waar jij persoonlijk geen fan van bent, maar dit maakt het niet meteen slechter of ''dommer''. Ook games met action-combat vereisen strategie en nadenken, met ''button-bashen'' kom je simpelweg niet ver en zal je ook nooit ''goed'' worden in een spel zoals FF16.

Natuurlijk, als je op easy speelt en alle accessoires gebruikt dan kan je zonder veel nadenken wel door het spel heen beuken, maar dit is niet anders voor turn-based spellen die je op easy mode speelt of waarin je veel levels grind. Je kan (bijna) elk spel wel op een bepaalde manier trivialiseren maar dit maakt het spel niet meteen ''dom''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
Ik heb op zich geen problemen met het nieuwe combat systeem (hoewel ik ook een lichte voorkeur heb voor TBB), maar het verhaal moet vooral goed zijn.

Mijns inziens zijn ze daar vooral in gefaald bij de laatste FFs (de laatste echt goede FF was X voor mij). Hierbij is het natuurlijk moeilijk om te bepalen wat daar juist de oorzaak voor is en misschien delen anderen totaal mijn mening niet, maar ik heb dan de neiging kort door de bocht te gaan en te zeggen: misschien hebben ze teveel focus op de combat gezet.

Neem bijvoorbeeld FFXV: nieuw battle systeem, maar wat een barslecht verhaal. Er gebeurde 75% van het spel niets. Ik geraakte totaal niet verbonden met de characters. Het leken me eerder "brats". Pas op, ik heb me op zich wel geamuseerd, maar een memorabele FF was het voor mij zeker niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
@Annan
Even over die random encounters/oefenen waar jij het over had:Voor zo ver ik weet kan je steed terug naar bezochte gebieden.

De game gaat je echt ruimte geven om alle systemen tot je te nemen.Er gaan bv ook leuke hunts missies in zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 11:19
Annan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:15:
Ik heb op zich geen problemen met het nieuwe combat systeem (hoewel ik ook een lichte voorkeur heb voor TBB), maar het verhaal moet vooral goed zijn.

Mijns inziens zijn ze daar vooral in gefaald bij de laatste FFs (de laatste echt goede FF was X voor mij). Hierbij is het natuurlijk moeilijk om te bepalen wat daar juist de oorzaak voor is en misschien delen anderen totaal mijn mening niet, maar ik heb dan de neiging kort door de bocht te gaan en te zeggen: misschien hebben ze teveel focus op de combat gezet.

Neem bijvoorbeeld FFXV: nieuw battle systeem, maar wat een barslecht verhaal. Er gebeurde 75% van het spel niets. Ik geraakte totaal niet verbonden met de characters. Het leken me eerder "brats". Pas op, ik heb me op zich wel geamuseerd, maar een memorabele FF was het voor mij zeker niet
Final Fantasy XV was oorspronkelijk Final Fantasy Versus XIII. Niet alleen de naam is veranderd, maar ook het verhaal volgens mij. Uiteindelijk Is de game in development hell terecht gekomen en is het uiteindelijke product voor mij met een halfbakken gameplay, lege wereld op de markt gebracht. Het verhaal was redelijk en de characters waren goed uitgewerkt. Dat was het beste onderdeel van het spel.
Final Fantasy 7 Remake vind ik wel weer erg goed en is de actievolle gameplay beter uitgewerkt dan deel 15. Ook beleef ik nog steeds veel plezier aan deel XIV Online. In Final Fantasy XVI heb ik veel vertrouwen in. De ontwikkeling is zeer soepel gegaan en de demo heeft me nog meer vertrouwen in de game gegeven. Voor Turn-based games wijk ik naar de Persona serie. Deel 5 vond ik erg geslaagd en ik kijk uit naar Persona 3 Reload.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader

Jammer genoeg was naar mijn mening ook het combat systeem van FFXV niet geweldig, dit was zelfs de voornaamste reden dat ik het spel na een paar uurtjes heb opgegeven. :/

Ik heb het al vaker genoemd in dit topic maar FFXIV heeft echt een fantastisch verhaal, waarschijnlijk één van de beste verhalen in de hele franchise. Het is alleen wel een MMO en niet iedereen heeft hier interesse in natuurlijk, hoewel je FFXIV prima als een semi-single player RPG kan spelen alleen voor het verhaal.

Ik heb het volle vertrouwen in het verhaal van FF16 simpelweg omdat CBU3 al vele jaren heeft laten zien geweldige verhalen te kunnen vertellen met FFXIV. Ik ben er van overtuigd dat dit bij FF16 niet anders zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Okay, even offtopic vraag stellen waar een kort antwoord op volstaat: Is FF14 solo spelen vandaag de dag een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Seroczynski schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:33:
Okay, even offtopic vraag stellen waar een kort antwoord op volstaat: Is FF14 solo spelen vandaag de dag een optie?
Heb die game zelf nog nooit gespeeld maar ik weet van anderen dat solo prima kan.Doe dat nog maar even goed checken voor je een aankoop doet.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 20-06-2023 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 11:19
Absoluut. Ik speel het zelf ook solo. Dungeons kun je ook solo doen met NPC's. Je hoeft gelukkig niet meer te wachten op andere spelers. Vooral als je in het verhaal van de base game zit, waar ook dungeons in verweven zijn, kan het lang duren voordat je andere spelers vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redblader
jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Heb die game zelf nog nooit gespeeld maar ik weet van anderen dat solo prima kan.Doe dat nog maar even goed checken voor je een aankoop doet.
In steeds meer content kan je FFXIV helemaal alleen spelen met NPC parties voor dungeons en bosses die je voor de main quest moet doen. Dit is nog wel iets waar ze nog mee bezig zijn, je zal dus wel tegen wat content aanlopen die je met andere mensen zal moeten doen. Dit gaat wel gewoon via een queue systeem, je hoeft nooit zelf een groep te maken.

Het basis spel en de eerste uitbreiding van FFXIV zijn overigens volledig gratis te spelen, de trial heeft geen tijdslimiet. Het kost je dus alleen wat tijd om het te proberen. De kwaliteit van het spel gaat sterk omhoog vanaf de eerste uitbreiding, waarbij ook de voice acting. Als je het na de eerste uitbreiding nog niet interessant vind dat is het waarschijnlijk niets voor je maar hier kan je met de trial in ieder geval achter komen.

Het is vooral een unieke ervaring omdat het MMO format er voor zorgt dat je een ongelooflijk lang doorlopend verhaal krijgt waardoor je echt een band krijgt met bepaalde karakters en er ook veel ruimte is voor ontwikkeling van deze karakters. Je speelt dus ondanks het MMO format wel als de ''main character'' van het verhaal en je hebt ook gewoon een groep comrades waar je een band mee vormt zoals in andere Final Fantasy games.

Daarnaast is de muziek ook gewoon top-notch. De kwaliteit van FFXIV heeft me vanaf het begin al enthousiast gemaakt voor FF16, dit team heeft echt passie voor Final Fantasy en dat merk je met alles. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 20-06-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Redblader
Ben niet zo van de MMO maar als ik het zo eens lees dan moet ik deze misschien toch een keer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
heb gezworen nooit meer MMO's te spelen nadat ik er eens teveel tijd in stak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56

Ik vond het verhaal in XV fantastisch. De reis met Noctis en zijn maten was voor mij, mede door de personages, 1 van de fijnste reizen in een FF game ooit.

7 Remake vond ik aardig aan de saaie kant.

Het liefst zie ik weer een turnbased FF komen maar die kans zal er wel niet snel meer inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
XV had heel erg de feature film nodig om het verhaal compleet te maken... de originele VII niet, maar er zijn zoveel dingen naast gekomen dat wel het eea veel duidelijker is geworden :P

Ik hoop dat het verhaal van XVI gewoon verteld kan worden in de game en niet ook allerlei dingen on the side nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jasphur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:25:

Ik hoop dat het verhaal van XVI gewoon verteld kan worden in de game en niet ook allerlei dingen on the side nodig heeft.
Dit is heel belangrijk inderdaad. alle extra's zijn mooi meegenomen maar het moet niet zo zijn dat het benodigd is om het compleet te maken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Jasphur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:25:
XV had heel erg de feature film nodig om het verhaal compleet te maken... de originele VII niet, maar er zijn zoveel dingen naast gekomen dat wel het eea veel duidelijker is geworden :P

Heb de film niet gezien en niet het gevoel gehad dat ik verhaaltechnisch veel miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Timothy3000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Heb de film niet gezien en niet het gevoel gehad dat ik verhaaltechnisch veel miste.
Totdat je de film ziet :P
Hij staat op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mogren rond 16:00 gaan de reviews online

Wat denken jullie ?

Ik gok een 90 op Metacritic.Normaal durf ik de 90 nooit aan te tikken maar ik heb er nu gewoon veel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:44:

Wat denken jullie ?

Ik gok een 90 op Metacritic.Normaal durf ik de 90 nooit aan te tikken maar ik heb er nu gewoon veel vertrouwen in.
Ik denk vooral..... dat een review mij vrij weinig boeit op dit moment :+

Heb zin én vertrouwen in de game. De enige FF die ik helemaal niets vond, was Type-0. Alle andere waren een genot om te spelen. Ik vertrouw dus blind op de kwaliteit, al helemaal na de demo :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
jori040 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Ik merk dat de demo qua hype wonderen heeft gedaan.Is een goede keuze van Square geweest.
Zou gewoon standaard aangeboden moeten worden. Zeker aangezien veel mensen (waaronder ik, de digitale versies kopen die je niet kunt retourneren)

Een demo kunnen proberen is de perfecte manier om mij over de streep te halen, of ook niet. De demo van Forspoken had me destijds weer van het omgekeerde overtuigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Notna schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Ik denk vooral..... dat een review mij vrij weinig boeit op dit moment :+

Heb zin én vertrouwen in de game. De enige FF die ik helemaal niets vond, was Type-0. Alle andere waren een genot om te spelen. Ik vertrouw dus blind op de kwaliteit, al helemaal na de demo :Y
Ik speel ook genoeg games die op Metacritic ergens in de 70 hangen hoor.Na het toch wel mindere 13 & 15 is het voor de serie zelf ook goed om weer een keer lekker te scoren.

En mocht het heel goed zijn dan gun ik Square-Enix ook die cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:44:

Wat denken jullie ?

Tussen de 75 en 85. Mede wegens het lineaire karakter en omdat hij technisch wellicht niet perfect draait.

Al maakt het weinig uit, als de game tof is is hij tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Tussen de 75 en 85. Mede wegens het lineaire karakter en omdat hij technisch wellicht niet perfect draait.

Lineaire karakter kan je puur op basis van de demo zeggen ja.Het gaat zeker meer open zijn dan bv 7 remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Timothy3000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Het lineaire karakter? Dat valt echt heel erg mee hoor. Je hebt verder in het spel gewoon een hub, je kan terug reizen naar verschillende gebieden voor sidequests en je krijgt ook de beschikking over een chocobo om te gebruiken in latere zones die dus ook groter zullen zijn dan het stuk in de demo. Lijkt me dus niet iets waar het spel op afgerekend gaat worden, niet elk spel hoeft volledig open-world te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Redblader schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:10:
[...]

Het lineaire karakter? Dat valt echt heel erg mee hoor. Je hebt verder in het spel gewoon een hub, je kan terug reizen naar verschillende gebieden voor sidequests en je krijgt ook de beschikking over een chocobo om te gebruiken in latere zones die dus ook groter zullen zijn dan het stuk in de demo. Lijkt me dus niet iets waar het spel op afgerekend gaat worden, niet elk spel hoeft volledig open-world te zijn.
Precies dat.Ik ben juist blij dat het geen open-wereld is.

Verder gaat de game een interessante NG+ hebben + nog een arcade-mode waar je los kan gaan met je hoge score.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 20-06-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het wat jammer, geeft me wat Stranger of Paradise vibes. Het voelt wat minder als een RPG op die manier en meer als een DmC titel.

Los daarvan: Denk dat veel recensenten het ook op die manier gaan beoordelen. Terecht of onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Timothy3000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:14:
Ik vind het wat jammer, geeft me wat Stranger of Paradise vibes. Het voelt wat minder als een RPG op die manier en meer als een DmC titel.

Los daarvan: Denk dat veel recensenten het ook op die manier gaan beoordelen. Terecht of onterecht.
Ik heb Strangers of Paradise nooit gespeeld maar ik meen me te herinneren dat DmC bijvoorbeeld gewoon levels heeft. Dat is hier toch niet het geval? Je kan gewoon de kaart openen en naar andere gebieden reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Redblader schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Ik heb Strangers of Paradise nooit gespeeld maar ik meen me te herinneren dat DmC bijvoorbeeld gewoon levels heeft. Dat is hier toch niet het geval? Je kan gewoon de kaart openen en naar andere gebieden reizen.
Deze stuctuur is idd heel anders dan DMC.Puur de combat is DMC/Bayonetta achtig.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 20-06-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, is puur persoonlijk hoor. Zo'n hub zorgt voor mij voor veel minder binding met de wereld en minder immersie. Ook in bv Crisis Core. Je kan wel terug maar heb daar dan op de 1 of andere manier nooit zin in. Het voelt voor mij dan puur als levels. Ga het dan daardoor zelf meer als action rpg spelen: Puur het verhaal uitspelen, levelen boeit me dan ook weinig en dan heb ik het wel gezien.

Maar wat ik zei, dat is persoonlijk. Kan me voorstellen dat anderen dit totaal niet hebben.

Dit is trouwens puur op basis van de demo, met die map waarin je van plekje naar plekje reist naar de lineaire levels. Bewust niet teveel gelezen dus wellicht werkt het heel anders.

En desondanks alsnog veel zin in.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 20-06-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Timothy3000
Vond jij die combat in 15 dan heel sterk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb me er toen goed mee vermaakt maar jaren terug dat ik hem speelde.

Ben ik correct als ik denk dat deze game qua hub en reizen te vergelijken is met Kingdom Hearts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:28:
Ik heb me er toen goed mee vermaakt maar jaren terug dat ik hem speelde.

Ben ik correct als ik denk dat deze game qua hub en reizen te vergelijken is met Kingdom Hearts?
Ja idd daar lijkt het op.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste