RobertMe schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Welke stick heb je? Ik heb een antieke ZWave.me stick en dat lijkt nog prima te werken met mijn Fibaro spul (1 multisensor, 2 plugs waarvan 1 "always on" voor verbruiksmeting en de ander "niet" in gebruik, 2 double switches en 1 roller shutter).
Overigens was er recentelijk IIRC geen vereiste voor ZWave JS te updaten meen ik? Dus waarschijnlijk had je dan al een gat in updates? En draai je ZWave JS server of ZWave JS UI? En in geval van laatstgenoemde, werkt het dan ook niet in UI? (Wat dus zou wijzen op een issue tussen HA & UI en niet het ZWave verhaal op zich).
Even kijken of ik antwoord kan geven op je vragen:
1. De stick is 99% zeker een Zwave.Me Usb stick. Deze stick heeft 0 problemen gegeven op vorige installaties, alle stekkers waren online en bleven online.
2. Jawel ,want ik zat nog op een vrij oude installatie, juist omdat ik denk 'never change a running system'. Het issue daarmee is dat op een gegeven moment de mobile app geen verbinding meer maakt, en dan ben je gedwongen te updaten. Dus ja, er zaten een aantal updates tussen degene die ik uiteindelijk installeerde, te weten 2023.7.1, en waar ik vanaf kwam. Bij de updates staat dan dat er een nieuwe versie is van HA OS en Core, etc, en daar stond toen ook een Zwave JS update bij.
4. Ik denk dat ik Zwave JS UI draai, en niet JS Server. Waar kan ik dit zien?
5. Als ik UI draai, hoe kan ik dan testen of het in UI werkt of niet? Want ik snap hier niet helemaal wat je bedoeld.
Wat ik weet is dat ik VOOR ik de update deed, alle stekkers in huis altijd en overal online en bereikbaar waren. Ik doe de update, en ineens begint het uit te vallen. Er is ook geen aanwijzing voor, maar ik heb dus een dashboard-tab gemaakt waarop ik het energieverbruik van die stekkers zie. Alles is in orde en dan ineens is er 1 of meerdere stekkers NIET bereikbaar. Dat vernacheld dan je hele dashboard natuurlijk.
Vaak kan ik dan klikken op Ping en dan ineens werkt het weer. De locatie in huis waar de HA controller hangt is niet verandert. De locatie van de Z-Wave stick is daarmee dus ook niet verandert.
Alles is zoals het was, en het werkte voor de update feilloos.
Alles is nog steeds zoals het is, ik doe de update, en het begint te bokken.
Och ja, je moet toch wat he.