@
Ortep de volgende stappen heb ik gedaan.
De apparaten eruit gegooid:
Instellingen - Apparaten en diensten - bij je stick (voor mij de ConBee II) klik je op x (het aantal wat gekoppeld is) apparaten - dan klik je op het apparaat wat je wilt verwijderen (uiteindelijk alles behalve de zigbee coördinator) - bij apparaat info druk je op de drie puntjes en kies je verwijderen en bevestig met oke. Herhalen totdat alle apparaten weg zijn behalve de Zigbee coördinator (als alles goed gaat dan komen ze in pairing mode te staan waardoor je ze zo kunt toevoegen, bij mij waren de Hue lampen eigenwijs en moest ik ze resetten).
In de configuratie plaats je nu je configuratie om het kanaal te bepalen, de kanalen 15, 20 en 25 worden aangeraden in de documentatie. Ik heb het geforceerd op 1 kanaal om zeker te zijn dat dat kanaal wordt toegepast, bij het proberen kwam ik tegen dat het gekozen kanaal wordt genegeerd. Herstart home assistant om de configuratie te laden.
De stick resetten om een nieuw toegangspunt te maken.
Instellingen - je stick en klik op configureer - bij netwerk instellingen klik op radio migreren - opslaan - migreren naar een nieuw toegangspunt - opslaan - opslaan - selecteer je apparaten en klik op opslaan - wis netwerkinstellingen en vorm een nieuw netwerk - voltooien
Ververs de pagina en nu zou bij netwerkinstellingen het goede channel vermeld moeten staan. Daarna kan je op apparaat toevoegen drukken om alles weer toe te voegen.
Als je je lampen wilt uitzoeken dan heb je de mogelijkheid om identify the drukken om te kijken welke lamp het is, dit vind je op de pagina waar je ook de apparaten eruit heb gegooid. Maar ook als je naar de apparaten laat zoeken klik je in dat scherm op het blauwe vierkantje met een pijltje omhoog zodat je de lampen gelijk goed kunt toevoegen (opent een nieuw scherm en bovenaan zie je de identify optie met klik erachter, zodra je die selecteert gaat de lamp kortstondig knipperen). Dit werkt bij mij ook bij de slimme stekker.
Voor de schakelaars gaat het wat lastiger, je zou de optie kunnen volgen door van alle apparaten het IEEE nummer kunnen documenteren om het wat makkelijker te maken.
Hopelijk is het zo duidelijk en kom je eruit, anders vraag gerust.
Ik heb nog geen automatiseren erop zitten, maar alleen op het dashboard, als je je benamingen gelijk houd dan werkt het bij mij zonder problemen. Probeer anders eens met 1 lamp eruit te gooien en dan weer toe te voegen onder dezelfde naam, dan weet je het zeker voordat je de omzetting gaat doen.
[
Voor 6% gewijzigd door
MdBruin op 24-04-2023 12:24
]