Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 415 416 Laatste
Acties:

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@TheFes ziet er gezellig uit, zijn er dingen die voorheen top secret waren, die je daar geleerd hebt en nu in dit topic kan/mag delen? :P

Over meetings gesproken: loopt de organisator van de meetup in Amsterdam op 7 november ook in dit topic rond? Ik weet van meerdere mensen, inclusief mezelf, dat ze zich meteen vorige week woensdag hebben ingeschreven. Maar omdat we nog niet officieel toegelaten zijn door de organisator blijft de meeting vrij leeg met alleen de organisator als deelnemer. Dat heeft dan niet echt een aanzuigende werking. De andere meetings in Nederland zien er wel al gezellig uit qua aantal deelnemers :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
Gizz schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:27:
@TheFes ziet er gezellig uit, zijn er dingen die voorheen top secret waren, die je daar geleerd hebt en nu in dit topic kan/mag delen? :P

Over meetings gesproken: loopt de organisator van de meetup in Amsterdam op 7 november ook in dit topic rond? Ik weet van meerdere mensen, inclusief mezelf, dat ze zich meteen vorige week woensdag hebben ingeschreven. Maar omdat we nog niet officieel toegelaten zijn door de organisator blijft de meeting vrij leeg met alleen de organisator als deelnemer. Dat heeft dan niet echt een aanzuigende werking. De andere meetings in Nederland zien er wel al gezellig uit qua aantal deelnemers :)
Het is vandaag begonnen, en duurt nog tot en met donderdag.
Vandaag was een introductie vanuit Paulus en Nabu Casa en Apollo hebben een presentatie gegeven.
Vanuit NC komt zit er een device om oude audio devices in HA te krijgen en een IR device in de pijplijn. Verder zijn zij de afgelopen periode vooral bezig geweest met het loskoppelen van de OHF en het bouwen van een eigen identiteit. Vanuit Apollo ook een audio device een beetje vergelijkbaar met de Chromecast Audio.

Verder net een interactieve sessie over de toekomst van HACS gehad, waarbij er ideeën zijn om het standaard in HA te integreren en wat daarvan de implicaties zouden kunnen zijn.

Home Assistant configuratie

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:28
Een IR device vanuit Nabu Casa zou echt top zijn. Ik zat te kijken naar een versie van Seedstudio maar die heeft een hoog hobby gehalte (3d geprinte case etc.).

En OHF? De handventilator van Mediamarkt?

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29
Even een succesje rapporteren dat anderen wellicht op weg kan helpen. Wij hebben vier screens en 2 rolluiken met Somfy IO-motoren. De afgelopen jaren gezocht naar de oplossingen voor koppelen aan HA, maar ik liep uiteraard aan tegen het gesloten protocol dat Somfy ervoor gebruikt. Steeds een paar maanden laten liggen en dan weer op onderzoek gegaan. Ik had geen zin voor een belachelijk bedrag een hub aan te schaffen puur en alleen voor koppeling aan HA, waar je ook nog eens moeite moet doen het niet via internet te laten lopen.

Op advies van de verschillende projecten had ik al eens een ESP32-LoRA-bordje aangeschaft en had ik al wel eens communicatie van de Somfyafstandbediening via Arduino in beeld gekregen. Dit weekend maar weer eens rondgekeken en toen tegen dit project (home_io_control) op Github aangelopen. Hiermee lukt het me nu eindelijk de IO-motoren te koppelen.

Onze rolluiken hebben de oudste motoren, en willen niet via 2W-communicatie praten. De wandschakelaars zijn van het type IO, dus ik zou denken dat het wel gewoon IO-motoren zijn. Gelukkig kunnen ze wel in 1W-modus gekoppeld worden. De screens praten netjes terug.

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Impossibl3 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:27:
Een IR device vanuit Nabu Casa zou echt top zijn. Ik zat te kijken naar een versie van Seedstudio maar die heeft een hoog hobby gehalte (3d geprinte case etc.).

En OHF? De handventilator van Mediamarkt?
OHF Open Home Foundation. de stichting waar HA, MA, en ESPhome ondervallen.
Pagina: 1 ... 415 416 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags ("Taal: yaml" in de visuele editor) om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.