@smesjz het werkt weer gesmeerd..ik zag net 5,1 watt (niet gemiddeld). Ik wordt daar vrolijk van. Ik draai haos in een vm onder proxmox. Dat om eventueel nog wat met file-sharing te doen of een soort nas te creeren. Nog niet gedaan. Ha in een LXC container onder proxmox, is ongetwijfeld zuiniger met RAM , maar wellicht ook met CPU?.Maar ik las ook dat het weer iets minder veilig is..qua scheiding...maar ik ben meer een naprater, dan dat ik er verstand van heb. Heb begrepen dat je de kernel dan deelt vh host systeem...in mijn geval zal dan Debian(proxmox) zijn.smesjz schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 00:04:
[...]
2026.7.2 is uit dus update en je probleem zou opgelost moeten zijn. Ik denk dat iedereen met Dsmr via USB er last van had, maar als je niet naar stroom verbruikt of CPU temp kijkt valt het niet op. CPU verbruik zit ook meer in kernel dan in homeassistant Python bij mij (LXC container).
Een synology nas en daarop ha melde ook nog iemand. Ik wil gewoon 1 doos met weinig verbruik voor ha en nas. Nu een oude laptop...ik sta open voor tip om nog meer stroom te besparen.Heb ook al aan een hp prodesk 400 g5 mini zitten denken. Maar ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn overpeinzingen.
Ik ben erg blij met de fix.
[ Voor 16% gewijzigd door demonk op 11-07-2026 01:43 ]