Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 393 394 Laatste
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Geen matches
Na een Home Assistent Operating System update van 15.x naar 17.3 wordt mijn Conbee II stick niet meer herkend. Als ik deCONZ probeer te starten krijg ik:
code:
1
Device '/dev/ttyACM0' does not exist in deCONZ (core_deconz).
Een reboot fixte het helaas ook niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Geen matches
@Andre-85

Kan een andere naam gekregen hebben, 1 ipv 0. De juiste manier is via "serial-by-id", die verandert nooit.

Bijvoorbeeld:
/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DExxxxxxx-if00

[ Voor 31% gewijzigd door RudolfR op 06-05-2026 21:42 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Geen matches
@RudolfR
Als ik in onder System Hardware kijk kan ik zulke devices niet terug vinden. Ook geen `/dev/ttyACMx`.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Geen matches
Andre-85 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 22:27:
@RudolfR
Als ik in onder System Hardware kijk kan ik zulke devices niet terug vinden. Ook geen `/dev/ttyACMx`.
Waar draai je HA op?

who put a "stop payment" on my reality check

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Geen matches
Andre-85 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:18:
Na een Home Assistent Operating System update van 15.x naar 17.3 wordt mijn Conbee II stick niet meer herkend. Als ik deCONZ probeer te starten krijg ik:
code:
1
Device '/dev/ttyACM0' does not exist in deCONZ (core_deconz).
Een reboot fixte het helaas ook niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik ben van HAOS 17.2 naar 17.3 gegaan en mijn USB-Stick-Zigbee-Zwave/Aeotec_Z-stick_10_Pro (Zigbee deel via Zigbee2MQTT), geeft de foutmelding dat /dev/ttyUSB0 al in gebruik is.
/dev/ttyUSB0 staat gespecificeerd bij de configuratie van de Zigbee2MQTT App (Add-on).
Ik draai Home Assistent (HA) op een een x86 mini-pc met alleen HAOS.

Ik heb onder HA hardware gekeken en dat klopt , daar staat na de HAOS 17.3 update:
- /dev/ttyUSB0 is nu gekoppeld aan mijn P1 Slimme meter (USB-kant)
- /dev/ttyUSB1 is nu gekoppeld aan mijn USB-Stick-Zigbee-Zwave/Aeotec_Z-stick_10_Pro
Ik heb bij de configuratie van Zigbee2MQTT /dev/ttyUSB0 verandert in /dev/ttyUSB1 , de App gestart en alles loopt weer prima. Dus wat @RudolfR hier post als oorzaak/oplossing werkt voor mij op mijn X86 mini- PC met alleen HAOS. Het kan zijn dat op andere hardware of op X86 met HA onder bijv. Proxmox of VM het net weer anders werkt ( het waarom @DaRk PoIsOn naar je hardware/setup van HA vraagt).

In mijn review van de Aeotec_Z-stick_10_Pro staat dit "probleem nieuwe versie HAOS" ook beschreven. Zie foto 7 en 8 (achteraan scherp uit te vergroten). Aldaar in de review reactie van @Raymond Deen wordt de oplossing "gebruik Alias" aangegeven (met in een link naar de uitleg). Ik ben nog "te lui" om het eens uit te zoeken en hierop aan te passen, Zie review:
Aeotec Z-Stick 10 Pro (Zigbee 3.0 & Z-wave-LR) review door Antonio di

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

Pagina: 1 ... 393 394 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.