@Raven Hernoemen doe je toch gewoon per device, niet per entiteit. Dus veel meer werk dan standaard is het niet.
Ik zag vandaag een nieuwe Z-wave JS update (1.1.0) beschikbaar:Witlof schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:18:
Sinds de update gisteren, blijven vanmorgen de gordijnen dicht. Na een inspectie bleek de Fibaro rollershutter (Z-Wave) op 'closing' te staan i.p.v. closed. Bij 'opening' ging het ook niet goed. Moest dus opnieuw kalibreren om dit op te lossen. Meer mensen dit probleem of is het gewoon toeval dat het samen valt met een update om opnieuw te kalibreren?
Bugfixes
Fixes an issue where the moving state of certain covers could be stuck on "opening" or "closing"
@Witlof de laatste commit is van drie maanden geleden. Daar zie ik versie 4.0.1 staan. Waar jij informatie vindt over versie 5 weet ik niet.
Edit: ah, gevonden.
Interessant is dat de EnergyZero integration door dezelfde persoon lijkt te worden onderhouden als degene die python-energyzero onderhoudt. Maar blijkbaar heeft hij de integration al een tijdje niet geupdate, terwijl python-energyzero sinds december kwartiersprijzen ondersteunt.
Er staat ook een feature request open voor de update zodat kwartiersprijzen werken, maar blijkbaar ligt dat stil.
Zelf heb ik geen dynamische prijzen en ook geen ervaring met integrations die prijzen ophalen. Maar zijn er tegenwoordig niet veel meer integrations die je kan gebruiken om de prijzen op te halen die wel ook de kwartierprijzen laten zien?
Interessant is dat de EnergyZero integration door dezelfde persoon lijkt te worden onderhouden als degene die python-energyzero onderhoudt. Maar blijkbaar heeft hij de integration al een tijdje niet geupdate, terwijl python-energyzero sinds december kwartiersprijzen ondersteunt.
Er staat ook een feature request open voor de update zodat kwartiersprijzen werken, maar blijkbaar ligt dat stil.
Zelf heb ik geen dynamische prijzen en ook geen ervaring met integrations die prijzen ophalen. Maar zijn er tegenwoordig niet veel meer integrations die je kan gebruiken om de prijzen op te halen die wel ook de kwartierprijzen laten zien?
[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 25-03-2026 09:02 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Thanks @Gizz! Ik wist het zelf niet meer te vinden, maar nu snap ik waarom. Zal daar de verwarring ook bij mij in hebben gezeten. Ik heb zelf ook nog geen dynamisch contract, maar ben wel aan het kijken of het wellicht wat kan zijn voor als mijn huidig contract afloopt.Gizz schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:56:
@Witlof de laatste commit is van drie maanden geleden. Daar zie ik versie 4.0.1 staan. Waar jij informatie vindt over versie 5 weet ik niet.
Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.