Dit werkt niet meer, en ik heb geen idee waarom. Ik heb 3 van die sensoren gebouwd, op jouw voorbeeld, en in ieder geval de variant voor 'Thuis' werkt niet meer. Er is een update geweest van die Mini integratie, en ik zie de entiteiten werken zoals voorheen, maar deze logica werkt niet meer. Ik doe dan voorzichtig de aanname dat de rest ook niet meer werkt. (werk & totaal).
De logica is dit:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| - triggers:
- trigger: state
entity_id: sensor.battery_hv_state_of_charge
not_to:
- unavailable
- unknown
not_from:
- unavailable
- unknown
conditions:
- condition: state
entity_id: device_tracker.location
state: home
- condition: state
entity_id: sensor.charging_ev_charging_state
state: CHARGINGACTIVE
sensor:
- unique_id: 9f2251e3-c891-4444-ac52-c2f41a7761e7
name: Car charged at home total
state: >
{% set current = this.state | float(0) %}
{% set from = trigger.from_state.state | float %}
{% set to = trigger.to_state.state | float %}
{% set delta = (to - from) * 0.362 %}
{{ current + delta }}
unit_of_measurement: kWh
device_class: energy
state_class: total_increasing |
sensor.battery_hv_state_of_charge bestaat nog steeds, gebruik ik ook op het dashboard voor die auto om de SoC weer te geven, vanochtend heeft de auto opgeladen, en die balk is gegaan van 70% naar 100%.
sensor.charging_ev_charging_state bestaat ook nog steeds, en krijgt nog steeds de waarde CHARGINGACTIVE op het moment dat de auto geladen wordt.
device_tracker.location bestaat ook nog steeds, en de auto was thuis, is thuis, werd op het moment van laden ook weergegeven, dus dat lijkt me ook goed.
Dus de aanwezige sensoren in de logica bestaan nog steeds, en krijgen nog steeds dezelfde waarden als vóór de update van de integratie, en tóch blijft de teller op 0,00 kWh staan, terwijl er werkelijkheid 11,258 kWh is geladen. Schiet mij maar lek.
Och ja, je moet toch wat he.