Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 371 372 Laatste
Acties:

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Geen matches
@Just_A_User Schedule helper van @CappieL is een goed idee. Dan is de automation iets als:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
alias: Utility meter spits/daluren
description: ""
mode: single
triggers:
  - trigger: state
    entity_id:
      - schedule.spitsuren
    to:
      - "on"
    id: Spits
  - trigger: state
    entity_id:
      - schedule.spitsuren
    to:
      - "off"
    id: Dal
conditions: []
actions:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
            id:
              - Spits
        sequence:
          - action: select.select_option
            metadata: {}
            target:
              entity_id: select.utility_meter_tariff
            data:
              option: Spitsuren
    default:
      - action: select.select_option
        metadata: {}
        target:
          entity_id: select.utility_meter_tariff
        data:
          option: Daluren

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen matches
Sharky schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Ik heb een skyconnect die op zich goed werkt, maar niet alles reageert even snel. Merk je daar ook vooruitgang? En hoe makkelijk is de migratie?
Migratie is echt een eitje, dat hebben ze goed voor elkaar.
Ik heb weinig gemerkt qua snelheidswinst, ligt soms aan device zelf bij mij. Maar ik had daar al heel weinig klachten over.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
Geen matches
CappieL schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:35:
@Just_A_User Je kunt een scheduler-helper aanmaken waarin je de spitsuren opneemt.
Die helper geeft je dan een status "True" indien spits en een "False" indien geen-spits.

Hoe je automation er dan verder uitziet, moet ik even over nadenken ;)
Maar hoe doe ik dat dan? want ik heb dus nu een schema-helper aangemaakt, die heb ik Engie Slim Laden Uit genoemd, immers, in de genoemde tijdsvensters die ik heb geselecteerd in die helper, is Slim Laden uit. Met andere woorden, momenteel heeft die helper de status 'Aan', omdat we nu in het tijdsvenster zitten waarop Slim laden uit staat.

Hm, beetje onhandig gekozen naam, ik kan het beter inactief noemen.

Inmiddels aangepast, dus het ding heet nu Engie Slim Laden Inactief, en die heeft dan 2 mogelijke statussen, namelijk Aan en Uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Just_A_User op 29-01-2026 16:21 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Geen matches
@Just_A_User Welke uren je aan wilt geven in de helper moet je natuurlijk zelf weten. Ik zou de minste aangeven :+

En dan is het een kwestie van aan de aan/uit stand dus het juiste tariff te selecteren. Moet je denk ik wel uitkomen met mijn voorbeeld :)

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:38

CWH

Geen matches
Advies gevraagd. Heb een Odroid N2+ die vanmiddag niet meer herstartte. Op het laatste zag ik alleen nog een rode led branden, de blauwe, die ik normaal ook zag deed niets meer. Op advies van ChatGPT, een andere microSD geflashed (Balena). Deed niets, althans, de blauwe was terug, maar bleef hangen op "Starting kernel" . Geen cursor of beweging verder. Een andere SD-card geprobeerd, ook niks. Een usb-stick geflashed (sd-card eruit), ook niks. Een rode permanent en de blauwe in een vast ritme.
Volgens ChatGPT kan ik 'm nu weggooien.
Iemand nog een suggestie?
(Hij boot dus met microSD en er hangt een SSD aan voor de data.)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Geen matches
Zijn er mensen met Aqara vibration sensor die ook de angles terugkrijgen? Ik draai de nieuwste Z2MQTT versie maar krijg alleen action terug als bruikbare waarde

Zigbee2mqtt site zegt:
battery, device_temperature, vibration, strength, sensitivity, angle_x, angle_y, angle_z, x_axis, y_axis, z_axis, voltage, power_outage_count, action

Ik wil juist de angles en axis gebruiken.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:30
Geen matches
Ik heb mijn best gedaan, maar ik kom er niet uit… Heb de myggbett sensoren van Ikea binnen, inclusief de dirigera hub. Ik kan de sensoren wel vinden en koppelen binnen dirigera, maar vervolgens koppelen aan HA lukt niet. Ik heb de green en een ZBT-2 waar Zigbee op draait, dus ik heb wel een separate matter over thread hub nodig. Alleen deze setup werkt dus niet.

Vele anderen met dezelfde setup hebben vergelijkbare problemen. Maar nu vroeg ik mij af of er een andere instelling/setup mogelijk is. Ik ben een redelijke HA noob en ik heb alles redelijk standaard (ik ben niet goed met code), wat misschien niet meehelpt, maar ik had het wel veel met plug and play verwacht.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 371 372 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.