Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 370 371 Laatste
Acties:

• Tivoler
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:03
Geen matches
Aangezien ik HA graag in docker draai - ja daar heb ik redenen voor - zijn addons niet mogelijk om te installeren simpelweg omdat HA geen DIND ondersteunt.

Dus, dan maar zelf docker containers starten want dat zou opzich prima moeten werken; mits deze beslissing niet gemaakt is destijds: https://github.com/home-a...configuration.md#decision

Ik probeer momenteel een MQTT broker via the configuraion.yaml te integreren maar dat kan dus niet meer; bewuste (nare) keuze van HA mijns inziens maar ook wel iets voor te zeggen. Omdat ik de hoop niet direct op wil geven en hierdoor naar een ander alternatief wil kijken vraag ik me af of er mensen zijn die dit nog wel (hebben) kunnen configureren of dat iedereen gewoon locked out is.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Geen matches
@Tivoler Je kunt in HA MQTT toevoegen als integratie en die verwijzen naar je broker die in een losse docker container draait. Integraties heb je wel in HA die je in docker draait, add-ons inderdaad niet.

[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 26-01-2026 12:20 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
@Tivoler wat @JBS zegt. Dus gewoon de MQTT-integration aanslingeren en instellen met het adres en credentials van je losse MQTT-broker.

Waarom je over een nare beslissing uit 2020 spreekt begrijp ik niet. Daar staat (kort door de bocht) dat besloten is dat je dit soort dingen via de GUI instelt en je niet in configuration.yaml hoeft te klooien. Waarom is het zo nadelig (of zelfs naar) dat je de MQTT integration toevoegt en instelt via de GUI? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tivoler
Geen matches
JBS schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:19:
@Tivoler Je kunt in HA MQTT toevoegen als integratie en die verwijzen naar je broker die in een losse docker container draait. Integraties heb je wel in HA die je in docker draait, add-ons inderdaad niet.
Die grote blauwe knop rechts onderin... Tja 8)

Merci!

• Tivoler
Geen matches
Gizz schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:31:
@Tivoler wat @JBS zegt. Dus gewoon de MQTT-integration aanslingeren en instellen met het adres en credentials van je losse MQTT-broker.

Waarom je over een nare beslissing uit 2020 spreekt begrijp ik niet. Daar staat (kort door de bocht) dat besloten is dat je dit soort dingen via de GUI instelt en je niet in configuration.yaml hoeft te klooien. Waarom is het zo nadelig (of zelfs naar) dat je de MQTT integration toevoegt en instelt via de GUI? :)
Omdat ze meer naar de app-store wilden; dat was eigenlijk snel wel duidelijk.

Maar integratie is verder OK; je bent iemand die vanuit de basics dingen wil kunnen doen en daar bovenop is Automation... ik leef op de commandline voor veel zaken.

• Rusl84
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Geen matches
Septillion schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:27:
[...]

Je bent beetje schaars met de details. Wat heb je exact op de ESP draaien nu?

En denk dat je dan nog de Bluetooth integratie moet toevoegen aan HA.
Ja ik ben ook niet helemaal handig in zulke dingen maar ik kom met chatgpt een aardig eind maar nu loop ik dus vast. Vandaar dat ik ook niet helemaal handig heel veel erover kan vertellen.

Ik heb nu arduino erop staan , gedownload via de computer en met usb erop gezet.
Al ik in de logs kijk bij de esphome add on ( waar mijn esp32 heb geinstaleerd staat er wel, ble activ etc. dus dat zou ook moeten werken.
Als ik bij home assistant->instellingen->apparaten en diensten->bluetooth kijk, staat mijn esp32 er ook bij.
Als ik dan een ble lamp oid wil toevoegen moet di dan toch automatisch bij de bluetooh terecht komen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Rusl84 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:41:
Ik heb nu arduino erop staan , gedownload via de computer en met usb erop gezet.
Al ik in de logs kijk bij de esphome add on ( waar mijn esp32 heb geinstaleerd staat er wel, ble activ etc. dus dat zou ook moeten werken.
Dit is verwarrend, heb je nu in de Arduino IDE iets geprogrammeerd en op je ESP gezet, of staat er ESPHome als firmware op je ESP? Ik neem aan dat laatste, maar wat je dan met Arduino erop zetten bedoelt? :P

Ik zou niet te veel op chatgpt vertrouwen, die komt regelmatig met onzin. Qua ESPHome kun je deze wizard doorlopen om een bluetooth-proxy te maken. Flashen van firmware gaat gewoon via je browser, daar komt geen Arduino IDE of firmware bij kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 26-01-2026 12:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Geen matches
@Rusl84 Zowel Arduino als ESPhome zijn frameworks. Zonder code of configuratie is het niets concreets. Dus wat heb je exact draaien?
Pagina: 1 ... 370 371 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.