Hallo allemaal,
Ook ik ben sinds kort met HA begonnen en daar nu het e.e.a. in aan het automatiseren. Zo ben ik begonnen met de afzuiging m.b.v. de Open-AIR elders op het forum.
Wat ik nu wil doen is op basis van automation mijn ATAG warmtepomp aansturen in de goedkope uren van mijn dynamisch contract. Ik heb al diverse tests gedaan voor het aansturen van de warmtepomp en dat werkt goed. Ik loop echter vast in het combineren met de goedkope uren.
Ik was bezig met de
EPEX Spot integratie met Tibber connectie, waarmee je ook makkelijk een sensor kunt maken. Maar deze sensor heeft verplicht een 'duration' nodig en dat is voor de warmtepomp niet heel handig. Deze moeten eigenlijk altijd aanstaan, maar bij de dure uren 'uitschakelen'.
Zoals ik het nu functioneel in mijn hoofd heb is dat de thermostaat altijd op 21.5 moet staan en bij de duren uren op 20.5. De verwarming schakelt dan vanzelf uit. In de goedkope uren gaat de thermostaat weer naar 21.5 en als de ruimtetemperatuur lager is, schakelt de verwarming weer vanzelf in. Maarja, wat is dan de definitie van dure en goedkope uren, want dat verschilt natuurlijk ook weer per dag?
Ik kan me zomaar voorstellen dat hier mensen rondlopen die dit raadsel al hebben opgelost, hoe hebben jullie dit aangevlogen of hoe zouden jullie het aanvliegen? Alvast bedankt voor de hulp! Ik ga me nu verdiepen in
PriceAnalyzer.