Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 363 364 Laatste
Acties:

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:01

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Vanaf vandaag hebben we hier een dynamisch contract voor elektriciteit.
Gebruik natuurlijk noordpool, maar zou mijn vaste kosten willen toevoegen aan dit bedrag.

Heb het al met een helper geprobeerd, maar die rond teveel af:
0,137 + Nordpool current price 0,02 = 0.200

Iemand een idee of een oplossing ?

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
alexke1988 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:08:
Vanaf vandaag hebben we hier een dynamisch contract voor elektriciteit.
Gebruik natuurlijk noordpool, maar zou mijn vaste kosten willen toevoegen aan dit bedrag.

Heb het al met een helper geprobeerd, maar die rond teveel af:
0,137 + Nordpool current price 0,02 = 0.200

Iemand een idee of een oplossing ?
Wat heb je voor helper gebruikt dan?

Home Assistant configuratie

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:47
The Eagle schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:23:
Inmiddels HA in een proxmox VM draaien. Was even stoeien maar draait. Goede handleiding gevonden, zal hem hier later delen :)

Wat is de goedkoopste dongle om de P1 uit te lezen via netwerk (wifi/ethernet)? Zie er meerdere.
Heb nu een USB dongle maar als ik die wil blijven gebruiken moet ik hem hard op op de VM coderen en moet mijn servertje in de meterkast, terwijl ik hem liever elders heb staan.
Ik heb een Homewizard P1, vond die er het elegantst uitzien, hangt rechtstreeks aan de poort zonder extra kabeltjes. Via de app voelt het heel erg cloud-based aan, maar heeft lokale API (al moet je dat bij het verbinden wel aanzetten in de app).

https://www.homewizard.com/nl-be/shop/wi-fi-p1-meter-2/

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:01

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

TheFes schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:17:
[...]

Wat heb je voor helper gebruikt dan?
Combineer status van verschillende sensoren.
Had een numerieke helper gehad voor de vaste kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84BC8jDW_rrpAZLYAOVp0wui1SU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KfoD9pZwOSGbbQZmFlVY0xQX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV5pEIgIWLJkaQiPz7-jy1E2_3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P09mJmMLUG8gDSIO30zwNn0B.png?f=fotoalbum_large

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
alexke1988 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:19:
[...]

Combineer status van verschillende sensoren.
Had een numerieke helper gehad voor de vaste kosten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt de precision op 1 gezet, dus rondt hij het af op 1 decimaal. Zet die eens op 3

Home Assistant configuratie

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:57
mussov schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:54:
Ik krijg het volgende maar niet voor elkaar, mogelijk dat iemand weet hoe dit alsnog kan. Ik heb een Reolink camera hangen en deze zit in home assistant. Via homekit bridge is deze als aparte accessoire beschikbaar gemaakt in HomeKit. Wanneer er motion gedetecteerd wordt kan deze een melding sturen naar (o.a.) de Apple TV. Echter wil ik niet de default motion sensor gebruiken die gekoppeld/exposed wordt maar mijn eigen (trigger op basis van eigen logica). Echter kijk je de Reolink sensor niet te kunnen overriden? En ik krijg het niet voor elkaar om zelf een motion sensor te maken en te koppelen aan de Reolink camera zodat deze in HomeKit als accessoire bij de camera beschikbaar is.
Iemand die hier wellicht een oplossing voor heeft of hoe dit te bereiken is? :)
Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.