Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 337 338 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27
Ik heb een vraagje aangezien ik iets zoek wat ik tot op heden niet kan vinden.

Ik gebruik de Sonos card in Home Assistant. Nu zoek ik een knop die ik vanuit mijn dashboard kan aanklikken en die dan de Sonos card opent in bijv. een soort popup.

Weet iemand of dit kan en hoe dit moet?
Ik vind hem te groot om op te nemen in mijn standaard dashboard maar ik wil hem wel snel kunnen bereiken met een knop.

[ Voor 17% gewijzigd door Flappie op 05-09-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

pietje63

RTFM

@Flappie volgens mij kun je en apart Dashboard maken met enkel de sonos card, dit dashboard default niet tonen maar enkel via de link / button

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Flappie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:45:

Ik gebruik de Sonos card in Home Assistant. Nu zoek ik een knop die ik vanuit mijn dashboard kan aanklikken en die dan de Sonos card opent in bijv. een soort popup.

Ik vind hem te groot om op te nemen in mijn standaard dashboard maar ik wil hem wel snel kunnen bereiken met een knop.
Ik gebruik daar (popups) momenteel de popup van https://github.com/Clooos/Bubble-Card voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

CappieL schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:11:
[...]

De azimut kun je op sites als Google Maps / OpenStreet oid achterhalen.
Declinatie is afhankelijk van waar de panelen op liggen (plat dak of schuin dak).
De hellingshoek van je dak kun je evt. opmeten. Bij plat dak zou Zonneplan dat misschien wel in de offerte/opdrachtsbevestiging hebben gezet?

Zoals TheFes zegt inderdaad voor elke orientatie een extra input van de integratie doen.
Zie hier ook voorbeeld van mijn integratie.
[Afbeelding]
Hoe is je resultaat hiermee? Ik krijg het maar niet accuraat. Soms zie ik screenshots dat het heel goed klopt maar bij mij lijkt het meestal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Flappie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:45:

Ik heb dergelijke popups gemaakt met browser mod en de popup card. In die popup card kun je 1 of meerdere (via grid card) cards naar keuze plaatsen.

Zo heb ik popups voor:
-Deurbelcamera als er aangebeld wordt
-afvalschema onder 1 knop
-laadstatus en instellingen van beide auto's onder 1 knop
-bevestiging voor routines die je niet per ongeluk wilt activeren (alle lampen en apparaten in 1x uit bv)

Voor diverse kamers gebruik in de area card plus, die heeft een ingebouwde popup.

[ Voor 25% gewijzigd door guido66 op 06-09-2025 09:37 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ben(V) schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:36:
Ook dat is simpel te automatiseren in HA.
Is dat wel zo? Want als ik voor mijn gevoel logisch nadenk, dan gaat wanneer een schakelaar fysiek is aangesloten op een zigbee dimmer de lamp eerst weer uit, voordat de automation hem naar 100% zet.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Pagina: 1 ... 337 338 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.