RobertMe schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:44:
[...]
De influx integratie staat helemaal los van de recorder. Waarbij, v.z.i.w. de influx integratie ook elke state change wegschrijft. Nu doe ik niks met Influx, maar heb het wel ingericht, en die keren dat ik zeer incidenteel keek had ik ook het idee dat ik alle datapunten had, inclusief ook tussen verschillende waarden (/lijnen) kleine afwijkingen.
Nu heb ik jouw originele post teruggezocht, maar als ik het goed begrijp heb je maar data "per uur"?! (/Influx ontvangt alleen elk uur nieuwe waardes). Dat lijkt mij dan dus zeer zeker een configuratiefout aan jouw kant. Want de laatste keer dat ik iets met Influx heb gedaan kon ik "live" de updates zien (dus bv elke minuut refreshen dat er dan ook nieuwe measurements zijn).
De influx integratie kan ik zo ver ik kan vinden niet laten forceren dat HA met een bepaalde interval altijd een "nieuwe" waarde stuurt.
In mijn originele post had ik hier over een periode van een uur, dat bedoel jij hierboven toch?
[quote]
Nu veranderd ik mijn setpoint niet zo vaak. dus binnen een uur is deze verdwenen van mijn grafiek want home assistant vindt het niet nodig om iedere keer dezelfde waarde naar influxdb te sturen. fill(previous) werkt niet, want dat werkt alleen zolang er minimaal 1 waarde binnen de tijdsreeks valt.
[/quote}
Waar ik op doel is, dat mijn setpoint dagenlang hetzelfde is. Maar mijn airco grafiek een tijdspan van 1 uur tot 24 uur heeft, afhankelijk van wat ik wil zien. Maar een uur of 24 uur na een verandering van mijn setpoint, verdwijnt deze dus helemaal van de grafiek.
Voor de goede orde influx ik ontvangen veel regelmatiger nieuwe data in influx, sommige sensor updaten iedere 10 seconde consistent met nieuwe waardes. Ik heb ook gewoon auto-refresh aanstaan.
Plaatje van een van mijn airco's tijdspanne 12 uur, als de "doel" lijn is mijn setpoint, als ik daar dus van af blijf nu, dan zal deze dus verdwijnen. En natuurlijk is dat in dit geval niet zo ontzettend irritant.
Hier is een deel van mijn Grafana energiedashboard, wat nu dus stuk is. Onder de 731W verbruiksmeting moet een kWh meting van die dag zichtbaar zijn. Deze doet (Normaalverbruik+dalverbruik-normaallevering-dallevering), echter als ik 1 van de 4 mis dan is meteen de hele berekening stuk. en zie je dus dit.
Het kan aan mij liggen hoor, ik ben geen programmeur dus ik zie het misschien niet, maar iedere keer als ik weer op google onderzoek ga krijg ik maar geen oplossing gevonden of bedacht.
Dat is wat ik verwacht te zien, zelfde setup maar dan een paar maanden terug toen de zon nog wel een scheen.