Ah, slim! Ik ga eens een kleine PoV maken / zoeken om te zien of het zo 'makkelijk' is als het klinktBiG-GuY schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:13:
[...]
Heb Apple Music 'geïntegreerd' in HA door input boolean helpers aan te maken in HA voor elke radio/playlist die ik aanroep in HomeKit. Deze via HomeKit Bridge gekoppeld en vervolgens in HomeKit een Automatisering toegevoegd die de playlist start via een HK Scene op specifieke AirPlay speakers in huis en ervoor gezorgd dat binnen HomeKit de andere 'playlists' dan weer uitgezet worden in Home Assistant.
[Afbeelding]
Bijkomend voordeel is dat de plaatjes oplichten in de originele kleuren zodra ze 'aan' zijn. En je dus makkelijk ziet in HA welke playlist draait. De HomePod (2023) start de stream vanaf het internet en streamt deze door naar alle AirPlay speakers die je selecteert in de HK Scene. Waardoor je alles ook mooi kan besturen via andere Apple apparaten zoals je Watch en iPhone.
Die zag ik al aantal keer voorbij komen inderdaad. Ga eens zien wat deze tegenwoordig kost 2e hands of op pricewatch.
Thanks