Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54
@beerse wat bedoel je met schakelaar ipv logica?
ik had 'vroeger' ook altijd overal aparte flows voor maar met die advanced flow vind ik het wel lekker om alles in 1 flow te doen.
Al zou ik nog meer met logica slimme dingen kunnen/moeten doen.

Heb nu alle 60+ devices goed werkend, redelijk wat leuke dingen er in gemaakt maar het moet/mag nog slimmer allemaal. Ben geen programmeur van huis uit dus heb nog wat te leren in logische zaken (maak het vaak te moeilijk haha)
Zo heb ik heel veel lampen die automatisch gaan op beweging, tijd etc. En als de laatste naar bed ga gaat veel ook meteen uit. Alleen een paar lampen niet omdat daar de logica nog niet goed zit. Maar dat is voor een ander moment. Komende maanden wordt het eindelijk wat rustiger dus heb ik hopelijk daar meer tijd voor.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 21:38
RoelsRules schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:07:
@beerse wat bedoel je met schakelaar ipv logica?
ik had 'vroeger' ook altijd overal aparte flows voor maar met die advanced flow vind ik het wel lekker om alles in 1 flow te doen.
Al zou ik nog meer met logica slimme dingen kunnen/moeten doen.
een virtuele schakelaar: NieuwApparaat -> Homey -> VirtueleSchakelaar.

Die kan je in flows opnemen waar je wilt en je kan ze met flows instellen. On top of alles: als je ze 'favoriet' maakt (het hartje inkleuren) dan komen ze op de voorpagina. Pas ook lekker het plaatje aan.

Zelf heb ik zo schakelaars gemaakt voor 'aanwezig' en voor 'vakantie'. Dan kan ik snel zien of homey ziet of er iemand thuis is of niet. De stand 'vakantie' gebruik ik om aan te geven of ik op werkdagen vroeg of laat ontbijt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@RoelsRules En zorg dat je met zon schijnt drempels en vertraging hebt. Simpel voorbeeld:
Als helderheid >1000 dan zet variabele ZonSchijnt 1
Als helderheid <200 en ZonSchijnt = 1, dan start timer 15 minuten
Als helderheid >1000 en timer loopt, dan stop timer
Als timer leeg, dan zet ZonSchijnt 0

En dan laat je ZonSchijnt je screens triggeren. Denk ook na over hoogte van de zon, regen, windkracht, etc. Misschien wil je in de winter wel juist de warmte van de zon binnen laten.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 07:32

fmb

RoelsRules schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:24:
denk dat ik het probleem heb gevonden; de 'all' kaart houdt het tegen, als ik het namelijk als onderstaande doe dan gaan de schermen keurig omlaag bij een verandering. Net of de melding toch niet tegelijk aankomt bij de all kaart. (Zie laatste plaatje in vorige post, dit is volgens mij hoe jullie het ook adviseerde toch?)

ze gaan nu in ieder geval omlaag. Ga ik nu even puzzelen hoe ik het met vertraging kan laten werken zonder dat hij direct bij eerste beste zon naar beneden gaat

hoe het nu werkt;
[Afbeelding]
Ik ken de advanced flows nog niet, maar ik zou verwachten dat dit inderdaad werkt zoals ik bedoelde (ALS helderheid verandert EN helderheid groter dan … DAN doe iets slims)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:09
fmb schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:22:
[...]

Ik ken de advanced flows nog niet, maar ik zou verwachten dat dit inderdaad werkt zoals ik bedoelde (ALS helderheid verandert EN helderheid groter dan … DAN doe iets slims)
Maar zoals hij het nu heeft doet de kaart ALS helderheid is veranderd niks.
ALS helderheid veranderd, EN helderheid is groter dan DAN.....
Als het kleiner is dan gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 02-05 07:32

fmb

mike123 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Maar zoals hij het nu heeft doet de kaart ALS helderheid is veranderd niks.
ALS helderheid veranderd, EN helderheid is groter dan DAN.....
Als het kleiner is dan gebeurd er niks.
Nee, dat is waar, ik had me nu op alleen sluiten gericht. Voor het weer openen heb je een ander drempel en aanvullend deel in de flow nodig. Ik zou dan wel een andere, lagere drempel kiezen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
jwhoogervorst schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:27:
@RoelsRules : bedankt!
@DON PAPA : ik zat ook al te denken aan een aqara sensor.
Ik zit alleen met de “uitdaging” dat ik een appartement op de derde verdieping woon. En dat is wat lastig voor mijn huishoudelijke hulp om in zo’n behuizing de batterijen te verwisselen.

En om alleen dáárvoor een Somfy Tahoma box te kopen gaat me te ver.

Ik moet er nog eens verder over nadenken.

Update: ik heb deze gevonden:
https://www.amazon.nl/dp/...UV0D&ref_=chk_typ_imgToDp
Eigenlijk schijnt dat een “survivalbox” te zijn, maar ik zie het probleem niet om er een sensor in te bouwen…
Heb de aquara light sesor al een jaar buitenhangen zonder box eromheen, gaat prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 07:33
Update zojuist:
https://homey.app/en-us/b...blog-homey-pro-early-2023

Shipping Status
The first Homey Pro shipment, containing thousands of products, is right now on it's way from Shenzhen, China to our fulfilment center in The Netherlands by plane ✈️.

We expect to ship individual orders, up until order no. #58300, next week. One week later, we expect to ship orders between #58301 and #61981. Newer orders are expected to ship around the beginning of April. Orders placed today or later are expected at the end of April. You can always find the current expected shipping date on https://homey.app/pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
Inunekko schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Heb de aquara light sesor al een jaar buitenhangen zonder box eromheen, gaat prima
Bij mij wil ik hem aan de oostkant hebben. Dus lijkt me bescherming verstandig.
Uiteindelijk ging het na 2 jaar ook mis met een Xiaomi temperatuursensor op de plaats waar ik ‘m wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door jwhoogervorst op 28-02-2023 18:00 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 09:46
iisworks schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:16:
Update zojuist:
https://homey.app/en-us/b...blog-homey-pro-early-2023

Shipping Status
The first Homey Pro shipment, containing thousands of products, is right now on it's way from Shenzhen, China to our fulfilment center in The Netherlands by plane ✈️.

We expect to ship individual orders, up until order no. #58300, next week. One week later, we expect to ship orders between #58301 and #61981. Newer orders are expected to ship around the beginning of April. Orders placed today or later are expected at the end of April. You can always find the current expected shipping date on https://homey.app/pro.
Ik zit zelf helaas in de 74000 range, dus dat betekent dat er meer dan 15000 pre-orders geplaatst zijn. Dat vind ik toch behoorlijke aantallen. Well done Athom!

De 'expected shipping date' ten tijde van bestellen was maart, maar dat gaat dus niet gehaald worden. Hopen dat het niet te lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 07:33
Tijdens de aankondiging was het ordersysteem overbelast waardoor veel orders toen zijn mislukt. Zo heb ik heb zelf 3 orders staan, waarvan 1 betaling was gelukt. Mijn bestellingen zitten allemaal rond #50000, dus binnenkort hopelijk dan eindelijk geleverd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:21
Crosspost vanuit Homey forum inzake een verbeterde NUKI - Homey integratie. Wellicht relevant voor Tweakers die dezelfde issues ervaren.

----------
Spend the day to do a redesign of the NUKI - Homey integration to adress three issues that I experienced with the "official" NUKI app:
  1. Delayed event messaging, which results in late triggering of flows (30 ~ 90 sec delay)
  2. Missing open door / unlatch event
  3. Missing username in events for logging and advanced flow triggering (if unlocked by person X, trigger flow Y)
To tackle these issues I ended up connecting three methods of integration:
  1. NUKI Direct app for ultra-fast response times. Standard app functionality is used for triggering lock / unlock actions and listen to lock / unlock events.
  2. HTTP API callback for catching the raw event data, including the "unlatch" event. Required me to use the HTTP request flowcards app to setup a webhook and register this URL withing the NUKI HTTP API on the bridge.
  3. WEB API calls to enrich the basic event data with the username info. Used *HTTP request flowcards* to enforce a NUKI WEB sync and retrieve the smartlock logfile. Username is extracted from the log and timestamp is used to ensure succesfull sync.
Advanced flow showing the lock / unlock / unlatch events including username:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAjgpC7m6bopjTnyOEX0MGsV3H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHaTWqL4u87zlVGcy2BGHt0w.jpg?f=fotoalbum_large

End result in our private smarthome Slack channel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSR71TO20gZ-M6oCw6iS74z069E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZb2KHRteuDmEPFA9zR9MlsK.jpg?f=fotoalbum_large

Important closing notes:
  • Response times of this setup. The lock / unlock events (without username) are < 1 second. The unlatch event (without username) is ~10 seconds. The full event data including username takes 60 seconds due to the NUKI WEB log sync delay. Up to you to choose the right balance between speed and data enrichtment which suits your needs.
  • I found it is key to enable lock/unlock notifications in the NUKI app which promotes the WEB-log-sync to a higher priority (semi-real time instead of intervalled batch processing).
  • This setup is hacked together and I found it to be working stable. Nevertheless a more robust solution is desired and is currently in development by NUKI through the new MQTT implementation. This includes all of the required functionality and can't wait for the release. Please find more info here.
If any additional info on the integrations, API-calls or Homeyscript is of use: let me know!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Inunekko schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Hier hangt hij ook al een jaar buiten zonder box en gaat prima.

Ik zit met pre-order op 59... dus hoop hem over 2 weken te hebben

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
@Inunekko ,@KSR ik hoop dat jullie licht-sensoren het langer dan 2 jaar uithouden, maar ik heb minder geluk met de temperatuur-sensor.
Maar bij mij zit hij op de oostgevel, op 3-hoog. Dat zal mogelijk óók invloed hebben.

Ik heb order #60046, dus krijg ‘m als Athom niet nog meer vertraging oploopt in de week van 13 maart, als ik het goed heb begrepen.

Toevoeging: heb ik het nou goed begrepen dat de achterkant van die sensor magnetisch is?
En dat ik ‘m dus zonder verder montage-plaatje op de (stalen) achterkant van dat doosje kan kleven?

[ Voor 21% gewijzigd door jwhoogervorst op 01-03-2023 10:56 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

[b]jwhoogervorst in "Homey — A Better Smart Home (Deel 2)"jwhoogervorst schreef op woensdag 1 maart 2023 @

Toevoeging: heb ik het nou goed begrepen dat de achterkant van die sensor magnetisch is?
En dat ik ‘m dus zonder verder montage-plaatje op de (stalen) achterkant van dat doosje kan kleven?
Ja klopt helemaal, ik heb een metaal plaatje aan de dakgoot geschroefd, en daar zit hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 11:55

Amiet01

Master_A

Ben al aardig onderweg met wat leuke (relatief simpel voor velen denk ik) flows in Homey. Ik vind Advanced Flows overigens veel makkelijker en intuïtiever aanvoelen dan de normale. Jammer natuurlijk dat je dat alleen op de pc kan doen, maar wel begrijpelijk ivm complexiteit.

Nou heb ik ook een aantal dingen met mijn HEOS speakers gedaan met de D&M Heos app in de community store. Eén ding wat je er echter niet mee kunt, is speakers groeperen en de-groeperen. Dit kan dus wel met Home Assistant, welke ik nu op mijn Synology NAS heb draaien.

Ik weet dat er een HA app is voor Homey en daarmee zie ik mijn HA devices in Homey. Ik vroeg me eigenlijk af wat ik nodig heb om HA flows te kunnen triggeren/implementeren in Homey? In HA zou ik namelijk alleen HEOS willen hebben ivm groeperen functionaliteit. Idee is dan bijv. als ik de scene-knop van mijn Zwave dimmer dubbelklik --> groepeer met andere ruimte waar muziek speelt.

Hier op Reddit legt iemand zijn HA setup uit:
https://www.reddit.com/r/..._perfect_multiroom_setup/

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:29:
Is hier iets aan te doen? Erg vervelend omdat ook je history helemaal weg is...

[Afbeelding]

Aqara temperatuur sensor.
Herkennen anderen dit gedrag bij Aqara sensoren? Met name koud weer zorgt voor snelle leegraken 2032 batterij, waardoor de sensor gewoonweg compleet pleite is nadien. Ik moet na nieuwe batterij de sensor opnieuw koppelen aan Homey (dus ook historie is weg) :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb me de laatste tijd behoorlijk zitten inlezen in smart home apparatuur. En globaal gezien heb je de optie tussen Google Home, Amazon en Homey. Aangezien mijn vrouw en kinderen er ook mee moeten kunnen werken lijkt Homey mij de fijnste keuze. Ik heb wel een aantal specifieke wensen maar kan niet terugvinden of het mogelijk is, hopelijk heeft hier iemand een antwoord:

1. Kan bij het afspelen van muziek op een externe Google Nest Hub in beeld krijgen album cover, titel track en naam artiest?

2. Kan ik via Homey mijn Plex besturen. Dus kan ik bijvoorbeeld zeggen "hey Homey speel film x af" of "Hey homey ga verder met serie y"?

3. Ondersteund Homey multi room audio? Dus kan ik homey muziek uit Plex laten afspelen dat vervolgens via mijn receiver in de woonkamer afgespeelt wordt en uit de smart speakers op de 1e en 2e etage?

Alvast super bedankt als iemand dit weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) dat kun je beter via nest aan laten sturen
2) Er is een plex app beschikbaar maar weet niet hoe de support op dit moment is
3) Waarom zou Homey dat moetne ondersteunen? ;) Homey stuurt alleen plex aan maar hoe dat die receiver dat doet. Je kunt misschien via homey de receiver aansturen die op multiroom zetten ( kijk even in de appstoren of jou receiver ondersteund word ) en dan plex starten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
Dank voor je snelle reactie.

1. Maar dat wil ik niet. Wil niet de ene keer "Hey Homey" en de andere keer "Hey Google" moeten zeggen. Ik zoek 1 oplossing.

2. Hopelijk iemand anders

3. Ik ging er vanuit dat Homey de bron is van het audio signaal en dat cast naar bijv. een smart speaker of een receiver met ingebouwde chromecast. Dus om de vraag concreter te maken kan hij dat casten naar meerdere end-points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
JoloTweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:53:
1. Maar dat wil ik niet. Wil niet de ene keer "Hey Homey" en de andere keer "Hey Google" moeten zeggen. Ik zoek 1 oplossing.
3. Ik ging er vanuit dat Homey de bron is van het audio signaal en dat cast naar bijv. een smart speaker of een receiver met ingebouwde chromecast. Dus om de vraag concreter te maken kan hij dat casten naar meerdere end-points?
Maak je geen zorgen: Homey doet ongeveer niets met spraak herkenning. Ooit zat het wel in de pen maar dat hebben ze laten varen. Op https://homey.app/nl-nl/ zie je zelfs "Spraakassistenten zijn handig, maar ze hebben hun beperkingen. Door je spraakassistent te verbinden met Homey vergroot je de mogelijkheden."
Daarmee willen ze zeggen: Blijf je eigen spraak-assistent gebruiken en laat die de flows van Homey starten.

Over bron en flow/stream van audio signalen: Dat zou ik zo kort mogelijk houden. Laat homey de bediening doen maar laat de audio apparatuur zelf de routering, flow en sync van de audio doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1. Spraak herkenning bij Homey is al een jaar of 2 de nek omgedraaid
3. nee, Homey stuurt zaken aan maar is zelf geen media speler volgens mij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 14:39
JB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Herkennen anderen dit gedrag bij Aqara sensoren? Met name koud weer zorgt voor snelle leegraken 2032 batterij, waardoor de sensor gewoonweg compleet pleite is nadien. Ik moet na nieuwe batterij de sensor opnieuw koppelen aan Homey (dus ook historie is weg) :(
Balen dat je je historie kwijt bent, maar kou is de vijand van batterijen en accu's. Elektrische auto's hebben ook veel minder bereik bij vrieskou. Ik heb een paar Hue motion sensoren die ook temp geven is dat niks? die zijn geschikt voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jasper1975 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Balen dat je je historie kwijt bent, maar kou is de vijand van batterijen en accu's. Elektrische auto's hebben ook veel minder bereik bij vrieskou. Ik heb een paar Hue motion sensoren die ook temp geven is dat niks? die zijn geschikt voor buiten.
Ik heb ook Hue motion sensor die temp aangeeft, maar die hangt niet op een logisch plek voor goede temp waarden.

Baal gewoon dat de hele sensor pleite gaat, als de batterij leeg raakt :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 14:39
JB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:56:
[...]

Ik heb ook Hue motion sensor die temp aangeeft, maar die hangt niet op een logisch plek voor goede temp waarden.

Baal gewoon dat de hele sensor pleite gaat, als de batterij leeg raakt :/
Wat is een goede plek? Ik heb een Eve weather (in Homekit) maar die geeft nu 12,5 graden aan. Hij hangt nu in de zon.
Heb je wel een een Netatmo weerstation overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jasper1975 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Wat is een goede plek? Ik heb een Eve weather (in Homekit) maar die geeft nu 12,5 graden aan. Hij hangt nu in de zon.
Heb je wel een een Netatmo weerstation overwogen?
Niet in de zon en niet op 2 meter hoog :P

Netatmo weerstation is leuk, maar duur. Ik heb al een regenmeter van Popp, maar een andere temp sensor voor buiten is wellicht een goed idee. Moet ik wel zeker weten dat die dingen (al dan niet via Zigbee) zichzelf niet van de Homey af gooien na een lege batterij...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
Sorry even een hele domme vraag.
Ik heb wat Fibaro Shutters in huis. Deze lagen er al van de oude bewoner. Als ik deze weer aansluit, dan kan Homey ze vinden en kan ik ze op afstand bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoloTweaker
beerse schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Maak je geen zorgen: Homey doet ongeveer niets met spraak herkenning. Ooit zat het wel in de pen maar dat hebben ze laten varen. Op https://homey.app/nl-nl/ zie je zelfs "Spraakassistenten zijn handig, maar ze hebben hun beperkingen. Door je spraakassistent te verbinden met Homey vergroot je de mogelijkheden."
Daarmee willen ze zeggen: Blijf je eigen spraak-assistent gebruiken en laat die de flows van Homey starten.

Over bron en flow/stream van audio signalen: Dat zou ik zo kort mogelijk houden. Laat homey de bediening doen maar laat de audio apparatuur zelf de routering, flow en sync van de audio doen.
Dank. Daarmee vervalt voor mij duidelijk Homey als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:27

DON PAPA

Tweaker-fan

JoloTweaker schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:43:
[...]
Want? Je kan alles (flows) wat je Homey kan laten doen, ook via "Hey Google" laten starten als je dat wilt. Wat zou je dan nog meer willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:28
kx22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:23:
Sorry even een hele domme vraag.
Ik heb wat Fibaro Shutters in huis. Deze lagen er al van de oude bewoner. Als ik deze weer aansluit, dan kan Homey ze vinden en kan ik ze op afstand bedienen?
FIBARO producten zijn Z-Wave, dus je kan ze koppelen aan Homey. Maar je moet wel even goed kijken hoe je ze aansluit en uiteindelijk moet je met parameters waarschijnlijk nog wat finetunen aan op en neer tijden. (er zit een auto kalibratie in, hopelijk werkt die goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-12-2024

Ik gebruik Homey om Sonos aan te sturen met de Sonos app, je kan dan naar verschillende Sonos ruimtes streamen. Ik heb bijvoorbeeld woonkamer en slaapkamer, Sonos in slaapkamer gebruik ik ook als wekker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JoloTweaker schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Waarom precies als ik vragen mag? Het voordeel van Homey is dat het heel veel verschillende technieken ondersteund. En spraakherkenning is leuk maar gebruik je, in mijn ervaring, echt sporadisch.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 00:45

Audione0

Strijdt der titanen

Spraak in samenwerking met Google en Apple werkt goed. Om homey daarvoor te laten liggen…?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Audione0 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:06:
Spraak in samenwerking met Google en Apple werkt goed. Om homey daarvoor te laten liggen…?
Het beste kan je de google en apple (of andere) spraak ontvangers als aparte sensor zien en op basis daarvan de homey je huis en omstreken laten bedienen.

Volgens mij kunnen google, apple en anderen niet het brede assortiment aan andere apparatuur aansturen. Hier in huis, zeker met kerst, best veel klik-aan-klik-uit apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

beerse schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Het beste kan je de google en apple (of andere) spraak ontvangers als aparte sensor zien en op basis daarvan de homey je huis en omstreken laten bedienen.

Volgens mij kunnen google, apple en anderen niet het brede assortiment aan andere apparatuur aansturen. Hier in huis, zeker met kerst, best veel klik-aan-klik-uit apparatuur.
Ik heb hier thuis heel veel apparaten die ik via Apple opdrachten aanstuur, en dat gaat super goed.

Zoals "Hey siri, bioscoop aan" De lichten dimmen langzaam naar uit, beamer en versterker gaan dan aan en naar de juiste HDMI ingang en het projectiescherm gaat dan naar beneden.

Wat ik gedaan heb is de flow in Homey gemaakt en de flow als favoriet ingesteld en via de opdrachten app van apple kun je de favoriete flow in de lijst vinden en vervolgens uit te voeren via Siri. Werk echt heel goed. Zo heb ik tal van opdrachten aangemaakt die allemaal via Siri aan te sturen zijn.

Ik weet verder alleen niet hoe dit met Google werkt. Maar ga ervan uit dat Google dit nog beter voor elkaar heeft, gezien google velen malen verder zijn spraak besturing op orde heeft dat dat appel dit heeft.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02

johanm3

Het kan altijd slechter

Over 8 weekjes oplevering van onze nieuwe woning. Vanaf het begin wil ik direct home automation verwerken in de woning.

Ik heb inmiddels een sh*tload aan hue lampen, smartblinds rolgordijnen, deurbel, sensoren, difusers, rookmelders, etc etc. De homey pro komt hopelijk snel ( eerste levering batch ).

Ben van plan veel filmpjes en reviews te schrijven van de verschillende smarthome oplossingen zodra ik de sleutel krijg.

Ik ben een enthousiasteling mbt alles wat hier mee te maken hebt. Ik vind de informatie die ik nodig heb voornamelijk op tweakers en andere sites. Ik ben een echte consument wat dat betreft. Ik houd het nieuws n de gaten. Ik vervang mijn spullen vaak voor nieuwere versies puur omdat het kan en ik het leuk vind. Ik dompel mij in de specs en maak er een sport van alles over het betreffende product te weten.

Mijn huidige zoektocht is naar smart Dashboard. Ben er inmiddels achter dat dit nog best een dingetje kan worden voor een leek ;)

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
Jfwiet schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:40:
[...]

FIBARO producten zijn Z-Wave, dus je kan ze koppelen aan Homey. Maar je moet wel even goed kijken hoe je ze aansluit en uiteindelijk moet je met parameters waarschijnlijk nog wat finetunen aan op en neer tijden. (er zit een auto kalibratie in, hopelijk werkt die goed).
Maar kan je het ook koppelen zonder Fibaro software?
Want ik heb 2 rollershutters, maar de Home Center van Fibaro heb ik niet.
En die wil ik ook niet kopen, want voor de rest gebruik ik het niet. Vind het nogal veel geld voor 2 rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
KSR schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:50:
[...]

Ja klopt helemaal, ik heb een metaal plaatje aan de dakgoot geschroefd, en daar zit hij aan.
Aan je zinken dakgoot, of de houten ombouw :?
(schroeven in zinken dakgoot vreet je dakgoot op, dat zou ik snel ongedaan maken. -> Galvanische corrosie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 01:09
ybos schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Aan je zinken dakgoot, of de houten ombouw :?
(schroeven in zinken dakgoot vreet je dakgoot op, dat zou ik snel ongedaan maken. -> Galvanische corrosie)
Misschien zijn er verzinkte schroeven gebruikt. En geen staal of rvs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
kx22 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Maar kan je het ook koppelen zonder Fibaro software?
Want ik heb 2 rollershutters, maar de Home Center van Fibaro heb ik niet.
En die wil ik ook niet kopen, want voor de rest gebruik ik het niet. Vind het nogal veel geld voor 2 rolluiken.
Ja, FIBARO producten zijn gecertificeerde Z-Wave producten. Maar je moet ze dus wel koppelen aan een Z-Wave hub zoals de Homey. In je telefoon zit geen Z-Wave antenne :)

De Roller Shutter 3 producten kan je gebruiken met rolgordijnen, jaloezieën, poorten, etc etc etc. En dan ook nog met motoren die 4 of 5 draads zijn. Dus je moet gewoon even goed naar je motor kijken hoe de boel aangesloten moet worden en dan kijken naar de aansluitschema's van FIBARO. Grote kans dat je dus met parameters het type motor en met weer andere parameters het openen en sluiten moet inregelen. Parameters zijn weer Z-Wave eigenschappen en dus via Homey te regelen en niet alleen via een Home Center.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Nou vandaag een mail gehad dat mijn nieuwe Homey 2023 deze week verzonden gaat worden! Ik ben benieuwd!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:28
Your Homey Pro will ship soon. Please verify your address. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 29-04 18:56
Kan de Homey bridge eigenlijk ook met de power/netwerk adapter werken ?

Ik kreeg ook een mail. Ik hoop dat de Pro nog deze week komt :-)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Dit geeft hoop, ik hoop hem volgende week binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 22:33
Ik wil mijn domme elektrische sectionaaldeur 'slim' maken. Dit is in mijn geval alleen mogelijk om de fysieke drukschakelaar af te takken en ook op een andere module aan te sluiten. Omdat ik grotendeels Fibaro gebruik in mijn woning wilde ik ook graag een Fibaro module hiervoor gaan gebruiken.

Ik kan echter er maar niet uit komen welke module ik van Fibaro nodig heb hiervoor. Iemand advies in welke ik het beste kan gebruiken?
En ik vraag me af hoe goed aansluiten zal gaan omdat die draadjes echt extreem kleine diameters hebben. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
rolandmegens schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:31:
Ik wil mijn domme elektrische sectionaaldeur 'slim' maken. Dit is in mijn geval alleen mogelijk om de fysieke drukschakelaar af te takken en ook op een andere module aan te sluiten. Omdat ik grotendeels Fibaro gebruik in mijn woning wilde ik ook graag een Fibaro module hiervoor gaan gebruiken.

Ik kan echter er maar niet uit komen welke module ik van Fibaro nodig heb hiervoor. Iemand advies in welke ik het beste kan gebruiken?
En ik vraag me af hoe goed aansluiten zal gaan omdat die draadjes echt extreem kleine diameters hebben. Iemand ervaring daarmee?
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt:

https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-garagedeur

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet

Waarschijnlijk is de Smart Implant het product wat je zoekt. Goed lezen in het aansluit schema van het brein van de deur. Laatst een vraag beantwoord en daar bleek gewoon een uitgang 24v DC op te zitten en kon je gewoon een contact overbruggen om de deur open en dicht te laten gaan. (de fysieke druk schakelaar zit meestal op de print, de meeste hebben ook optie voor een sleutel contact, binnen en buiten post, etc. en daar gaan ze niet speciaal een andere printplaat voor ontwikkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse

Volgens mij kan je best wel breed inzetten. Zelf heb ik het nog niet gedaan maar ik denk aan de volgende stappen:
- De meeste van die deuren hebben een draadloze afstandsbediening. Misschien is die rechtstreeks vanaf de homey te gebruiken. Zoek op merk en type van de electronica, niet het merk van de roldeur zelf.
- De meeste van die deuren hebben de mogelijkheid van een 'relays' of een drukknopje. Daar zou je zelf een schakelaar bij kunnen zoeken die vanaf de homey bedient kan worden. Met homey zit je niet vast aan fibaro. Let er wel op dat deze knopjes vaak met 5 of 12 volt werken, niet met 230volt zoals een lamp of zo.
- sommige van die deuren hebben uitgebreide mogelijkheden. Zie de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Deze had ik inderdaad gevonden, en wilde het aan gaan sluiten zoals voorbeeld 2. Probleem is echter dat ik dan geen idee heb welke van de Fibaro modules hier het best geschikt voor is.

@Jfwiet Die Smart Implant ziet er voor mij nogal complex uit eerlijk gezegd. Ik zou niet weten hoe ik die precies aan zou moeten sluiten in dit geval.
Ik heb nagevraagd welke aansluit mogelijkheden er zijn, en het zou wel echt moeten volgens die link van Rikadoo, en dan voorbeeld 2. Dus aftakking van de bedrade drukknop.
edit: Of bedoelde je de Smart Module? (https://www.home2link.nl/...t-module-z-wave-plus.html). Deze zou mogelijk wel moeten kunnen inderdaad, als ik de middelste 2 aansluitingen gebruik. Probleem is echter dat ik niet weet wat voor spanning er standaard op zo'n handmatige knop van een garagedeur zit. Zal niet veel zijn ivm die super super kleine draadjes.

@beerse Helaas is de afstandsbediening niet direct te koppelen. Het hoeft ook niet perse fibaro te zijn, maar mijn ervaringen daarmee zijn wel goed en ze hebben zoveel producten dat mijn hoop was dat ze een goede hiervoor zouden hebben. Maar een ander merk is in principe ook goed, zolang hij maar met z-wave kan koppelen aan mijn Homey

[ Voor 14% gewijzigd door rolandmegens op 09-03-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
rolandmegens schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Deze had ik inderdaad gevonden, en wilde het aan gaan sluiten zoals voorbeeld 2. Probleem is echter dat ik dan geen idee heb welke van de Fibaro modules hier het best geschikt voor is.

@Jfwiet Die Smart Implant ziet er voor mij nogal complex uit eerlijk gezegd. Ik zou niet weten hoe ik die precies aan zou moeten sluiten in dit geval.
Ik heb nagevraagd welke aansluit mogelijkheden er zijn, en het zou wel echt moeten volgens die link van Rikadoo, en dan voorbeeld 2. Dus aftakking van de bedrade drukknop.
edit: Of bedoelde je de Smart Module? (https://www.home2link.nl/...t-module-z-wave-plus.html). Deze zou mogelijk wel moeten kunnen inderdaad, als ik de middelste 2 aansluitingen gebruik. Probleem is echter dat ik niet weet wat voor spanning er standaard op zo'n handmatige knop van een garagedeur zit. Zal niet veel zijn ivm die super super kleine draadjes.

@beerse Helaas is de afstandsbediening niet direct te koppelen. Het hoeft ook niet perse fibaro te zijn, maar mijn ervaringen daarmee zijn wel goed en ze hebben zoveel producten dat mijn hoop was dat ze een goede hiervoor zouden hebben. Maar een ander merk is in principe ook goed, zolang hij maar met z-wave kan koppelen aan mijn Homey
toon volledige bericht
De vraag die ik laatst beantwoord heb is meer als voorbeeld 1. De meeste printplaten van van die overhead deuren hebben naast een op en neer drukker vaak ook de mogelijkheid voor nog additionele opties om de deur te openen en sluiten. Er zit dan op de printplaat nog een aantal contacten die je met een puls kan activeren. Waarschijnlijk druk je op de huidige knop ook kort en gaat de deur helemaal open en dicht.

Voordeel van de smart implant is dat deze klein is en werkt op 24v dc, wat de meeste 'industriële' oplossingen ook zijn. Je kan hem dus gewoon in het kastje met de printplaat plaatsen, daar voorzien van voeding en de 2 uitgangen gebruiken voor op en neer. De smart implant heeft een hoop extra's waar je in dit geval geen gebruik van gaat maken. Het formaat is hier het belangrijkste voordeel.

De smart module die je omschrijft werkt trouwens ook op 24v dc. Maar die is een heel stuk groter en is wat moeilijker weg te bouwen.

Voor het beste advies, zoek het type besturing op en zet hier een link naar de installatie handleiding. Dan kan iedereen mee kijken en is het waarschijnlijk zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 29-04 18:56
Homey Pro Early Access
Hi *****,

We know you cannot wait to unbox your new Homey Pro, but please read this first. 👀

To set up the new Homey Pro, you need to install the new Homey app for iOS & Android. It's currently in public beta, and it's easy to get, so go ahead and install it first. You cannot set up the new Homey Pro without it.

Install for iOS
Install for Android

Once that's done, please head over to Homey Pro's status page for known issues, the roadmap & how to report a problem. We will update that page often, so make sure to visit it regularly!

Then finally... enjoy this unique Early Access phase! Thank you a billion for your trust by pre-ordering Homey Pro. Our entire team has worked extremely hard to make every detail truly great, for you to enjoy the next generation of smart home.

And if something isn't so great yet... really do let us know! Your feedback is the only way we can improve Homey Pro for the next wave of happy users, and the next, and the next...

Enjoy your Homey Pro!

— Emile, Founder & Creative Director

P.S. Your tracking info will be sent in a separate e-mail.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Jfwiet schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:55:
[...]

De vraag die ik laatst beantwoord heb is meer als voorbeeld 1. De meeste printplaten van van die overhead deuren hebben naast een op en neer drukker vaak ook de mogelijkheid voor nog additionele opties om de deur te openen en sluiten. Er zit dan op de printplaat nog een aantal contacten die je met een puls kan activeren. Waarschijnlijk druk je op de huidige knop ook kort en gaat de deur helemaal open en dicht.

Voordeel van de smart implant is dat deze klein is en werkt op 24v dc, wat de meeste 'industriële' oplossingen ook zijn. Je kan hem dus gewoon in het kastje met de printplaat plaatsen, daar voorzien van voeding en de 2 uitgangen gebruiken voor op en neer. De smart implant heeft een hoop extra's waar je in dit geval geen gebruik van gaat maken. Het formaat is hier het belangrijkste voordeel.

De smart module die je omschrijft werkt trouwens ook op 24v dc. Maar die is een heel stuk groter en is wat moeilijker weg te bouwen.

Voor het beste advies, zoek het type besturing op en zet hier een link naar de installatie handleiding. Dan kan iedereen mee kijken en is het waarschijnlijk zo opgelost.
toon volledige bericht
Dit is de informatie die ik heb. Het is echt erg karig helaas. Er zijn wel wat extra aansluitingen op de printplaat maar echt duidelijk is het niet.
De verkoper/installateur heeft aangegeven dat de beste manier is om gewoon de manual switch af te takken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_EYCtXQNhW_CgxsyVJzH7FJbEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FV8KhvJW74lhjH0ODE3hLty8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwhiiS-6ZrpGFzgXcNzqW4er4A0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IoWVFlt4fAoKrErIKvk3e9ex.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jfwiet
rolandmegens schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Dit is de informatie die ik heb. Het is echt erg karig helaas. Er zijn wel wat extra aansluitingen op de printplaat maar echt duidelijk is het niet.
De verkoper/installateur heeft aangegeven dat de beste manier is om gewoon de manual switch af te takken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, niet de meest uitgebreide opties. Maar zo te zien kan je inderdaad de schakelaar overbruggen van contact 2 en 3. Ik zou met een multimeter even doormeten of er inderdaad 24v dc staat op dat contact aan de linker kant.

Dan maakt het eigenlijk niet uit of je de smart implant of de smart module gebruikt. De smart implant heeft als voordeel dat deze erg klein is en je hem mogelijk erbij kan stoppen in de behuizing. In zowel de Smart implant als de Smart module kan je trouwens met parameters een automatisch uit instellen. Anders moet je in Homey daar speciaal een flow voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Jfwiet schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Ja, niet de meest uitgebreide opties. Maar zo te zien kan je inderdaad de schakelaar overbruggen van contact 2 en 3. Ik zou met een multimeter even doormeten of er inderdaad 24v dc staat op dat contact aan de linker kant.

Dan maakt het eigenlijk niet uit of je de smart implant of de smart module gebruikt. De smart implant heeft als voordeel dat deze erg klein is en je hem mogelijk erbij kan stoppen in de behuizing. In zowel de Smart implant als de Smart module kan je trouwens met parameters een automatisch uit instellen. Anders moet je in Homey daar speciaal een flow voor maken.
Als ik het goed begrijp voor de smart module is het simpel op blauw/bruin aansluiten, en dan die draden 2 en 3 op de middelste aansluiten.

Maar die smart implant snap ik nog steeds niet eerlijk gezegd, hoe ik die dan aan zou moeten sluiten.
Draden 2 en 3 bovenaan op input en output, maar hoe krijgt hij verder dan zijn stroom voorziening?
Heb de documentatie er van opgezocht maar daar werd het helaas niet duidelijker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
rolandmegens schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Als ik het goed begrijp voor de smart module is het simpel op blauw/bruin aansluiten, en dan die draden 2 en 3 op de middelste aansluiten.

Maar die smart implant snap ik nog steeds niet eerlijk gezegd, hoe ik die dan aan zou moeten sluiten.
Draden 2 en 3 bovenaan op input en output, maar hoe krijgt hij verder dan zijn stroom voorziening?
Heb de documentatie er van opgezocht maar daar werd het helaas niet duidelijker van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyxnXahr4yfqETR7qmkbCk7aKcU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/io0lLYkgtkgsJeeO3lxNISP7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PPUX-M0U2gWkeUN07Jjs0Ms2Po=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SToLZurxMMhxGiIahQnQiUgA.png?f=user_large

Het kan op 2 manieren waarbij het dit schema de mooiste is. Je voorziet de Smart implant van voeding op GND (min) en P (plus). De bestaande schakelaar verbind je aan IN1 en aan de GND. De smart implant kan dan het signaal van de schakelaar afvangen waardoor je altijd weet wanneer de deur geactiveerd zal worden (daar kan je dan ook flows op afstemmen en niet alleen wanneer je via Homey de deur opent).

De Out1 verbind je aan connector 2 en 3 bovenaan de printplaat.

Je moet dan nog wel in de parameters 20 op 2 zetten (puls drukker) en 156 op 1 (0.1 seconde).

Hopelijk kan je hier aan de linker kant voeding 'pikken' van de printplaat, moet je wel even meten of daar ook daadwerkelijk 24V op staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xJ_Ey1WInZpT3jNov_eQFwwAO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qiy33dbg92uJPtMvJnkNNrLE.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mijn nieuwe Homey Pro is zojuist verzonden. Morgen maar meteen aansluiten, want vandaag de oude homey pro verkocht. Dus hopelijk gaat alles goed vanuit de backup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-04 12:56
We expect to ship individual orders, up until order no. #58300, next week. One week later, we expect to ship orders between #58301 and #61981. Newer orders are expected to ship around the beginning of April.
Helaas is mijn 49*** order niet verstuurd nog, toch jammer dat het Athom niet lukt om ook het supply proces goed te beheersen. Nou overleef ik een weekje extra wel, maar toch jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Tweaqer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Helaas is mijn 49*** order niet verstuurd nog, toch jammer dat het Athom niet lukt om ook het supply proces goed te beheersen. Nou overleef ik een weekje extra wel, maar toch jammer.
Ik zou de pro deze week ook gaan krijgen en een mailtje ontvangen dat er een aparte mail zou verschijnen met track and trace. Tot op heden nog niets ontvangen. Jammer indd, maar ik begin aan te wennen🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 11:42
Mister I schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:14:
Mijn nieuwe Homey Pro is zojuist verzonden. Morgen maar meteen aansluiten, want vandaag de oude homey pro verkocht. Dus hopelijk gaat alles goed vanuit de backup :D
Yes ik zou em ook vandaag moeten krijgen (volgens DPD), ben benieuwd hoe je de backup in een keer terug zet bij de nieuwe.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Laatst online: 20:16
Homey pro is hier net binnengekomen.

Tot nu toe aanzetten, app op telefoon updaten en makkelijk verbinden met de pro via Bluetooth . Herkend de backup van de oude en is nu updates aan het installeren.

Geen idee welke apps niet compatibel zijn met de pro, maar daar komen we vanzelf wel achter 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:02
Ben nu in spanning aan het wachten op de levering van de Homey Pro! Ben heel benieuwd hoe stabiel het tot nu toe draait en of al mijn apparaten goed ondersteund worden.

Direct een vraag; ik heb nu Home Assistant i.c.m. mijn Synology NAS en Zigbee2MQTT.

Denken jullie dat het i.c.m. de nieuwe Homey beter is om mijn Hue apparaten direct aan te sluiten op de Homey of op de Hue Bridge die ik ook heb?

Je zou zeggen dat één Zigbee-netwerk het allerbeste is. Ik heb ongeveer 50 Zigbee apparaten, waarvan 10-ish ongeveer vast in het stroom zitten en de rest op batterij.

Dank!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Mundatin Bedoel je dat je de Hue lampen nu via Zigbee2MQTT gebruikt?
Ik raad mensen altijd af om alle Hue lampen direct aan Homey te koppelen, maar gewoon de Hue bridge te blijven gebruiken. Als Homey ooit niet werkt om wat voor reden dan ook, heb je altijd een backup om je verlichting te regelen.

In jouw geval (aanname) maakt het dan weinig uit. Ik zou wel de kinderziektes even afwachten totdat zigbee 100% stabiel werkt. Ik heb nu 40+ zigbee apparaten in huis, en Homey 1 kan er niet mee omgaan, waardoor regelmatig sensoren gewoon stoppen met werken. Ik kan niet wachten tot dadelijk alles "gewoon werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
Eerste ervaring is dat na een restore op de pro een extra reboot nodig is. Veel apparaten (naast zigbee ook wat zwave) moet ik opnieuw gaan koppelen. Heb de oude Homey nog draaien en kan bepaalde fibaro apparaten vanaf beide Homey nu bedienen.

Alle flows zijn niet over gekomen naar de pro, nog even uitzoeken of dat nu zo hoort? Ontbreekt een beetje aan info vanuit athom over migratie instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
Pakket gemist -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-04 20:52
wel een mail gehad dat de homey deze week zo komen maar nog niets hadden jullie wel een mail gehad? dat deze bezorgt ging worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
gebruiker 007 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:57:
wel een mail gehad dat de homey deze week zo komen maar nog niets hadden jullie wel een mail gehad? dat deze bezorgt ging worden
Ja, gisterenavond de mail gehad dat het verstuurd is, vandaag is het bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-04 20:52
canonball schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ja, gisterenavond de mail gehad dat het verstuurd is, vandaag is het bezorgt.
oke dank je wel
dan wacht ik het af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nieuwe Homey Pro geïnstalleerd. Dat ging erg soepel allemaal.
Back-up teruggezet en daarna nog een keer een reboot.
De meeste apparaten zijn allemaal weer netjes bereikbaar en flow werken ook weer goed.

Alleen de Zigbee apparaten van Ikea en Aquara moet ik nog even opnieuw koppelen. Van Ikea gaat zonder problemen. Die Aquara deur raam contact wilt nog niet lukken, maar volgens mij was de batterij daar al bijna van leeg.

Kom er alleen achter dat er nog geen app is voor Neo Coolcam en voor de zonnepanelen (Solar Edge) moet ik even een andere app gaan gebruiken.
Verder is zover ik nu kan zien alles weer 100% in de lucht en werkt het weer goed.

Ben onder de indruk. Ook qua snelheid.
Homey wil alleen nog verbinden via wifi, en nog niet via de Ethernet adapter. Dus daar nog even naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Mister I schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:59:
De meeste apparaten zijn allemaal weer netjes bereikbaar en flow werken ook weer goed.

Alleen de Zigbee apparaten van Ikea en Aquara moet ik nog even opnieuw koppelen. Van Ikea gaat zonder problemen. Die Aquara deur raam contact wilt nog niet lukken, maar volgens mij was de batterij daar al bijna van leeg.

Kom er alleen achter dat er nog geen app is voor Neo Coolcam en voor de zonnepanelen (Solar Edge) moet ik even een andere app gaan gebruiken.
Verder is zover ik nu kan zien alles weer 100% in de lucht en werkt het weer goed.

Homey wil alleen nog verbinden via wifi, en nog niet via de Ethernet adapter. Dus daar nog even naar kijken.
Ja zo'n beetje zelfde hier, ingeprikt (met lan adapter), backup hersteld en werkt! 😀
Als je met wifi had verbonden moet je toch even factory reset weer doen en dan niet met wifi verbinden bij installatie. Zorg ervoor dat kabel goed om zit (ik had em eerst ook verkeerd om): https://support.homey.app...omey-Pro-Ethernet-Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper

Heb je nog iets bijzonders gedaan dat je flows ook meegenomen zijn? Deze zitten standaard toch in de backup? Heb na installatie nog een factory reset gedaan en opnieuw installatie doorlopen met een andere backup. Helaas ook daarna nog steeds geen flows in de nieuwe Homey.

@WeeJeWel Op de Homey Pro — Early Access Status pagina kan je meldingen doen. Na het invullen besefte ik dat ik helemaal geen contact info heb kunnen invullen. Is er nog een verschil tussen een generieke melding of een echte eigen melding?

[ Voor 9% gewijzigd door Firetrooper op 11-03-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Firetrooper schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Heb je nog iets bijzonders gedaan dat je flows ook meegenomen zijn? Deze zitten standaard toch in de backup? Heb na installatie nog een factory reset gedaan en opnieuw installatie doorlopen met een andere backup. Helaas ook daarna nog steeds geen flows in de nieuwe Homey.
Nee hoor, gewoon de back-up terugzetten en de flows waren er meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:36

Solaredge werkt niet meer? 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:36
Benieuwd naar je ervaring! Sta hoger op lijst en verwacht Homey pro pas over maand. Nu nog geen Homey maar wel SolarEdge panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20
Ik had de ethernet adapter niet goed aangesloten.. Dus de nieuwe Homey Pro geconfigureerd via WiFi.

Daarna de meeste zigbee apparaten over gezet, maar na een reboot is zowel WiFi als ethernet verbonden en houd ik de melding; "Zigbee is niet beschikbaar"

Ik ben inmiddels een half uur verder.. Iemand enig idee hoelang het normaal gesproken duurt voordat zigbee weer online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Is er eigelijk een merkbaar verschil tussen WiFi en LAN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Tweaqer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:58:
Van wat ik tot nu toe test wel ja, voelt snappier; instant. Alles wat bekabeld kan zou ik altijd doen, zeker wat met zoveel apparaten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

tcviper schreef op zondag 12 maart 2023 @ 05:58:
[...]

Van wat ik tot nu toe test wel ja,
Maak ons maar lekker. Ik hoop dat ik hem volgende week ook binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
Vraagje, jullie geven aan backup terugzetten op de nieuwe homey. Moet je dan backup abonnement hebben op je oude homey? Of kun je dit aangeven tijdens de installatiewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
undertake schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:57:
Vraagje, jullie geven aan backup terugzetten op de nieuwe homey. Moet je dan backup abonnement hebben op je oude homey? Of kun je dit aangeven tijdens de installatiewizard?
Dat dien je te hebben (dat is op een account) als je em gaat installeren. Anders valt er niks terug te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
  • Laatst online: 02-05 11:05
tcviper schreef op zondag 12 maart 2023 @ 05:58:
[...]

Van wat ik tot nu toe test wel ja, voelt snappier; instant. Alles wat bekabeld kan zou ik altijd doen, zeker wat met zoveel apparaten werkt.
Ik snap niet zo goed waarom dit zo is (daarom heb ik de adapter ook niet besteld).

De flows en andere aansturing gaan toch direct van homey naar het apparaat, Deze gebruikt dan zigbee, wave, wifidirect enz om met devices te communiceren. De modem of router waar je ethernetkabel naartoe gaat heeft hier dan toch niets mee te maken?
Ik snap de uitzondering dat het bij bridges om bv een afstand te overbruggen anders kan zijn. Maar anders snap ik de meerwaarde van ethernet icm Homey niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
VySio schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom dit zo is (daarom heb ik de adapter ook niet besteld).

De flows en andere aansturing gaan toch direct van homey naar het apparaat, Deze gebruikt dan zigbee, wave, wifidirect enz om met devices te communiceren. De modem of router waar je ethernetkabel naartoe gaat heeft hier dan toch niets mee te maken?
Ik snap de uitzondering dat het bij bridges om bv een afstand te overbruggen anders kan zijn. Maar anders snap ik de meerwaarde van ethernet icm Homey niet zo goed.
Een apparaat dat in mijn geval meer dan 100 devices aanstuurt (gaat niet alleen om z-wave en zigbee, gaat ook om veel wifi en cloud dingen zoals duux, sonos, hue, somfy, tuya, daikin, nest, shelly, irobot, audi, netatmo en vele anderen) en constant communiceert heb ik het liefst bekabeld, vandaar.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 12-03-2023 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
Tweaqer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:58:
In het algemeen en volgens mij ook met de homey is het verschil tussen wifi en lan, het verschil tussen draadloos en bedraad: Als er niet te veel andere wifi netwerken zijn en ook niet te veel andere verstoringen dan is wifi praktisch vergelijkbaar met een lan aansluiting. Als je in een druk wifi gebied zit en daar op andere apparaten ook af en toe issues mee hebt, dan is bedraad altijd beter.

Voor zaken die veel netwerk bandbreedte vragen is bekabeld altijd beter dan draadloos. En die streams over wifi kunnen ook andere wifi verbindingen hinderen.

Voor de homey en ook andere thuis-automatisering die via wifi werkt kan een druk/vol wifi netwerk verstorend werken dat er mogelijk berichten worden gemist of dat ze wegens her-transmissie later aan komen.

Een detail voor de oude/bestaande HomeyPro bolletjes is dat ze niet de hardware hebben voor de laatste wifi standaarden (volgens uitvoering: Athom Homey Pro (Early 2019) alleen maar "802.11b, 802.11g, Wi-Fi 4 (802.11n)"). Op software gebied zijn ze voor zover ik weet wel bij.

Nu ik dit tik vraag ik mij af of de nieuwe homey bij het gebruik van een bedraade netwerk aansluiting toch haar wifi gebruikt voor verbinding naar de wifi-apparatuur. Dan kan dat signaal rechtstreeks in plaats van via de wifi-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Laatst online: 02-05 11:05
beerse schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:15:
[...]

Nu ik dit tik vraag ik mij af of de nieuwe homey bij het gebruik van een bedraade netwerk aansluiting toch haar wifi gebruikt voor verbinding naar de wifi-apparatuur. Dan kan dat signaal rechtstreeks in plaats van via de wifi-router.
Dit is onder andere wat ik bedoel. Uiteindelijk moeten de meeste device draadloos bereikt worden. Dus wordt de kabel niet gebruik of is het een extra stap wat je modem weer moet verwerken.

Alleen als je voor het signaal een afstand of muren moet overbruggen dan zie ik meerwaarde voor bekabeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
VySio schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:48:
[...]

Dit is onder andere wat ik bedoel. Uiteindelijk moeten de meeste device draadloos bereikt worden. Dus wordt de kabel niet gebruik of is het een extra stap wat je modem weer moet verwerken.

Alleen als je voor het signaal een afstand of muren moet overbruggen dan zie ik meerwaarde voor bekabeld.
Homey communiceert niet met wifi apparaten via wifi rechtstreeks dat loopt altijd via je router/gateway. Het is geen Wifi Direct 😉 Dat is overigens bij vrijwel alle apparaten zo.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 12-03-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hier heeft via het oude bolletje altijd alles gewerkt over wifi, alle apparaten die via de router lopen worden netjes aangestuurd, ook in anderes ruimte door muren heen. Als wifi gewerkt heeft op het oude bolletje zal het op de nieuwe pro ook gaan werken, ik zie de meerwaarde van een extra lan aansluiting ook niet. Maar er zullen indd scenario's zijn waar dit wellicht handig zal zijn.

Gewoon proberen en als het niet lukt kun je altijd nog zo'n lan verbinding ding erbij kopen. Anders is het leuke up-selling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwantje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 09:46
Ik heb ook de nieuwe Homey Pro 2023 binnen en het instellen is idd erg gemakkelijk. Dit is mijn eerste Homey, maar ik had begrepen dat de Advanced flow editor direct bij de Homey beschikbaar zou zijn. Echter kan ik deze niet vinden. Ik heb op Youtube diverse filmpjes bekeken waar deze editor te vinden zou zijn, maar op die plek zie ik alleen de 'normale flow' editor.

Heeft iemand van jullie de Advanced flow editor beschikbaar op de Homey Pro 2023?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Homey verwerkte bij mij 60 GB per dag, een flinke belasting op het 2.4 GHz netwerk. Met name de communicatie met 2 Hue bridges tikt flink aan. Dus voor mij was een LAN-adapter een eis, en ik ben zeer blij dat deze erbij zit.

@iwantje als je op "nieuwe flow" klikt, krijg je dan geen keuze tussen standaard en advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
iwantje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:01:
Ik heb ook de nieuwe Homey Pro 2023 binnen en het instellen is idd erg gemakkelijk. Dit is mijn eerste Homey, maar ik had begrepen dat de Advanced flow editor direct bij de Homey beschikbaar zou zijn. Echter kan ik deze niet vinden. Ik heb op Youtube diverse filmpjes bekeken waar deze editor te vinden zou zijn, maar op die plek zie ik alleen de 'normale flow' editor.

Heeft iemand van jullie de Advanced flow editor beschikbaar op de Homey Pro 2023?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_MUUCM-ejlBSKkgl7D0dd_Uu-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ufTwDIV6YJeSOeXB63nDR6QE.png?f=user_large

Wel alleen beschikbaar op de PC ( https://my.homey.app/ ), werkt niet op telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwantje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 09:46
Tweaqer schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:18:
[...]

[Afbeelding]

Wel alleen beschikbaar op de PC ( https://my.homey.app/ ), werkt niet op telefoon.
Dank voor de bevestiging. Ik heb nog even gekeken waarom ik dat niet had, maar het lijkt niet te werken op Safari, maar wel op Firefox/Chrome.

Opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 22:45
TKroon schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:12:
Homey verwerkte bij mij 60 GB per dag, een flinke belasting op het 2.4 GHz netwerk. Met name de communicatie met 2 Hue bridges tikt flink aan. Dus voor mij was een LAN-adapter een eis, en ik ben zeer blij dat deze erbij zit.

@iwantje als je op "nieuwe flow" klikt, krijg je dan geen keuze tussen standaard en advanced?
Lan adapter werkt niet bij mij en als hij verbonden is is homey erg traag en wordt de communicatie tussen de hue bridge verbroken zo lijkt het m. Alle lampen onbeschikbaar
Op WiFi werkt het perfect

Overigens na een reboot werkt m’n zigbee niet meer
Zigbee niet beschikbaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbCyD_n9Orxz-RgwAr0QVJBYInk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EqDd3wpbDBz1qbASxBZ66IcD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 23:42
Na de upgrade kwam ik er achter dat de Neo Coolcam App nog niet compatible is met HP23.
Ik weet dat er een test versie is.
Weet iemand of die werkt op de HP23?
Of is er een alternatieve die ik niet gevonden heb in de store?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

blavlaa schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:04:
Na de upgrade kwam ik er achter dat de Neo Coolcam App nog niet compatible is met HP23.
Ik weet dat er een test versie is.
Weet iemand of die werkt op de HP23?
Of is er een alternatieve die ik niet gevonden heb in de store?
Test versie werkt hier perfect 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 23:42
Mister I schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:06:
[...]

Test versie werkt hier perfect 👌
Top bedankt voor de info.
Dan ga ik die komend weekend op mijn HP18 installeren en dan migreren.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Lan adapter werkt niet bij mij en als hij verbonden is is homey erg traag en wordt de communicatie tussen de hue bridge verbroken zo lijkt het m. Alle lampen onbeschikbaar
Op WiFi werkt het perfect

Overigens na een reboot werkt m’n zigbee niet meer
Zigbee niet beschikbaar [Afbeelding]
Diezelfde klacht had ik ook, en juist op wifi. Hoe dat is op de nieuwe Homey kan ik nog niet zeggen, maar ik verwacht vanwege de snelheid van zowel de processor als de netwerkverbinding wel een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TKroon schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:42:
[...]

Diezelfde klacht had ik ook, en juist op wifi. Hoe dat is op de nieuwe Homey kan ik nog niet zeggen, maar ik verwacht vanwege de snelheid van zowel de processor als de netwerkverbinding wel een grote verbetering.
Ik heb de nieuwe honey al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik ook, maar ik kan nog niet zeggen hoe stabiel een app is na 24 uur bedoel ik te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
TKroon schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:12:
Voor de 5ghz band, die in de nieuwe Homey ondersteund wordt, zou het wel minder belastend moeten zijn. Maar LAN heeft natuurlijk nooit echt last van interferentie. Wellicht toch leuk om in de toekomst eens een weekje met en zonder LAN te testen hoe groot het verschil nou echt is in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TKroon schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:13:
[...]

Ik ook, maar ik kan nog niet zeggen hoe stabiel een app is na 24 uur bedoel ik te zeggen ;)
Hoe heb je het voor nu opgelost dat zigbee niet beschikbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Hoe heb je het voor nu opgelost dat zigbee niet beschikbaar is ?
Omdat hier het volledige huis erop draait ga ik eerst even testen. Oude Homey is al niet stabiel, dus ik wil niet alles op een early access homey draaien ;) maar ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Morgen ga ik wat zigbee apparaten testen, en als alles goed werkt volgende week ga ik alles overzetten. De apps die ik gebruik blijken allemaal al goed te werken, dus daar ben ik erg blij mee.

En zigbee is wel beschikbaar, alleen moet ik de apparaten opnieuw koppelen. Dat was ik sowieso van plan, want het huidige zigbee is al verre van stabiel met veel devices.

[ Voor 12% gewijzigd door TKroon op 13-03-2023 10:49 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.