Wat krijgt de Tweaker in zijn kerstpakket/kerstgeschenk? Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

macnerd

No Apples please :-)

Dit jaar een lekker broodje van zo'n plaatselijke broodjeszaak, daarnaast een bol.com bon van 75,- en een flesje wijn voor mijn vriendin (ik drink zelf niet en dat weet m'n baas). Dikke prima.

Minimaal 75% (maar meestal 90+%) van de inhoud van voedselpakketten die ik in het verleden heb gekregen was niet aan mij besteed... Ik was dus blij dat er dit jaar werd gevraagd wat ik wilde: een pakket of een cadeaubon. Geen moeilijke keuze dus.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 17:24
Wij mochten voor 50 punten een aantal uitgestalde producten uitzoeken. Zaten leuke spullen tussen en je hield ook echt geen punten over, alles had een goede "prijs".

Verder uiteraard een kerstfeest op kantoor waarbij aanhang mee mocht. En uiteraard niet te vergeten 3k bruto.

Ik prijs mij heel gelukkig met mijn werkgever

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Goed gevuld Jumbo krat vol boodschappen en 250 euro netto. Mij hoor je niet klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Kleine doos (vergeleken met de dozen van jaren geleden) met standaard kerstpakket eten en een VVV bon van €50. En van een klant een siliconen bakvorm in de vorm van een zonnebloem. Lekker eten en nuttige dingen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Paar flessen wijn van leveranciers een fles cognac van onderaannemer, kerstbrood van een tegelzetter en een envelop met 100 euro van de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:38
Twee reguliere puzzels, een metalen puzzel en een escape room spel. Van die laatste twee wordt ik zelf blij, en de normale puzzels gaan naar mijn moeder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8oQmURrfsc2lqjz2DsXx1819v8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2VlENijDrqbDqenwB8qnneCp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:57
Chris.nl schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:52:

Vorige werkgever/zorg branche was de 8% eindejaarsuitkering (en wat lullige kieseengeschenk punten) toch meer qua waarde, maar minder qua kerstgeschenk gevoel. Appels met peren.
Hier ook zorg, die 8% is onderdeel van het salaris dat toevallig in december uitbetaald wordt waardoor de waardering van de werkgever niet blijkt uit deze uitkering. Niet geven is niet mogelijk.
Geen geschenk dus, maar uitgesteld loon >:)

[ Voor 10% gewijzigd door miles op 26-12-2023 20:55 ]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

*schop*

Nog bijzondere vangsten dit jaar? Is arbeidend Nederland (en België) buitengewoon blij of toch teleurgesteld?

Voor mij het laatste: defensie kiest wederom voor een tintelingen cadeaubon :') Ik ga 'm weggooien, na het debakel van voorgaande jaren heb ik besloten dat het de moeite niet eens waard is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-04 15:16
Een BOL.com bon van rond de €35,-

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:53
ik mag zelf iets kiezen a 25 euro bij Persoonlijke Noot
Begint wel hetzelfde te worden elk jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Bobbo90 op 12-12-2024 09:19 ]

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-04 11:25
50 punten uit te geven aan wat je wilt, gekozen voor een Etos cadeaukaart en maar luiers en kunstvoeding voor de 7 weken oude dreumes besteld:+

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 17:23

Agent47

I always close my contracts.

Wij krijgen van die punten die je kan inleveren. De pakketten met eten stelt niks voor. Bestel wel weer wat voor de vrouw en ik vind het prima.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 14:37
nst6ldr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:08:

*schop*

Nog bijzondere vangsten dit jaar? Is arbeidend Nederland (en België) buitengewoon blij of toch teleurgesteld?

Voor mij het laatste: defensie kiest wederom voor een tintelingen cadeaubon :') Ik ga 'm weggooien, na het debakel van voorgaande jaren heb ik besloten dat het de moeite niet eens waard is.
Hallo collega :)F
Weggooien?! Debacle? Hoe dan.
Ik heb 'm gewoon ingewisseld voor bol.com tegoed, en dat ga ik dit jaar weer doen.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Pat911 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb 'm gewoon ingewisseld voor bol.com tegoed, en dat ga ik dit jaar weer doen.
Dit verwacht ik ook weer te doen. Bol bon is zo besteld en die komt wel een keer op.

Het bedrag wordt wel steeds kariger, daar zit duidelijk geen inflatiecorrectie op. Maargoed, gratis geld ofzo.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik krijg van mijn werkgever een tech advent kalender en van de opdrachtgever waar ik zit weer iets van een rollade (mocht zelf kiezen voor varken, rund of iets vega) met wat andere zaken erbij (nog geen idee wat)

Beide wel weer leuke verrassingen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

*schop*

Welk debakel? Ze hebben prima pakketten, vorig jaar bier van gehaald, dikke kans dat ik dat nu ook ga doen.

Ik zag 'm al in de PostNL app dus als het goed is komt ie vandaag binnen.

I have stability. The ability to stab.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pat911 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:01:
[...]

Bijna ieder jaar heb ik met hun slechte klantenservice te maken als ik er een bon van maak, heb zelfs een keer voor lul gestaan bij een hotelreceptie met een bon die op magische wijze al verbruikt was.

Ik ben daar niet de enige in overigens: https://nl.trustpilot.com/review/www.tintelingen.nl

[ Voor 11% gewijzigd door nst6ldr op 12-12-2024 09:19 ]

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:29
Vaak een grote doos met de typische kerstmeuk. Met daarbij een Scania product cadeau (zoals een bluetooth speaker o.i.d.) vaak wel aardig. Met het bijbehorende feest bij het ophalen, de kerstlunch volgende week en uit eten met de hele club in de eerste week van het jaar met aanhang altijd leuk georganiseerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 16:56

Fanta

FordPerformance™️

Waarschijnlijk weer een VVV kaartje van €35. Van mij mogen ze hem houden, die kaartjes zitten meestal een jaar ongebruikt in mijn portemonnee en uiteindelijk maak ik er een BOL.com kaart van en koop ik er iets nuttigs van wat ik anders ook wel gekocht zou hebben. Ik vond die ouderwetse dozen met meuk veel leuker, ook al flikkerde je daar ook meestal de helft van weg..

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 08:00
nst6ldr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:18:
[...] (...) heb zelfs een keer voor lul gestaan bij een hotelreceptie met een bon die op magische wijze al verbruikt was. (...)
Stiekem was mevrouw nst6ldr al op die bon naar dat hotel geweest :+

Zoals elk jaar krijg ik een niet voor inflatie gecorrigeerde cadeaubon van 70 euro die je in moet wisselen voor bonnen waar je wel iets aan hebt. Nou ja, het gaat om het idee zal ik maar zeggen.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Fanta schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:24:
Waarschijnlijk weer een VVV kaartje van €35. Van mij mogen ze hem houden, die kaartjes zitten meestal een jaar ongebruikt in mijn portemonnee en uiteindelijk maak ik er een BOL.com kaart van en koop ik er iets nuttigs van wat ik anders ook wel gekocht zou hebben. Ik vond die ouderwetse dozen met meuk veel leuker, ook al flikkerde je daar ook meestal de helft van weg..
Je reactie is zo herkenbaar en ook tegenstrijdig. :)
Uiteindelijk is zo'n cadeaubon nuttiger, want je kan er iets mee kopen wat je echt nodig hebt. Maar misschien is het idee van een kerstpakket/cadeau juist wel dat het niet altijd praktisch/nuttig hoeft te zijn.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30

Metalfreak

Hoije woh!

Dit jaar was het een 50 euro tegoedbon waarmee je uitjes of lunches in de provincie kon kopen, maar ja, als single vind ik dat niet heel erg geweldig. We konden ook wijn- of bierpakketten bestellen, maar die moet je dan wel op gaan halen bij de plek waar ze gemaakt worden, dus het kan zijn dat je hiervoor naar de uithoek van de provincie moet gaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

Herman

FP ProMod
'We' krijgen er allemaal € 5 extra bij:
Een kerstpakket kost dit jaar gemiddeld ruim 50 euro. Vorig jaar lag dat nog rond de 45 euro.

https://www.businessinsid...aardering-van-werknemers/
*O*

(Gemiddeld, dan :P)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Pat911
Bundin schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:06:
[...]

Dit verwacht ik ook weer te doen. Bol bon is zo besteld en die komt wel een keer op.

Het bedrag wordt wel steeds kariger, daar zit duidelijk geen inflatiecorrectie op. Maargoed, gratis geld ofzo.
Vorig jaar een bon van 35, nu van 50 euro. Is toch aardig gecorrigeerd.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:35
Wij krijgen jaarlijkse kerstpakket deze krijgen wij volgende week. Wij krijgen de jaarlijks dinner een buffet volgende week op werk. Een bonus zeer waarschijnlijk altijd laatste moment bij ons.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
Wij hebben morgen een mini kerstmarktje op locatie waarbij personeel in groepjes door de kerstmarkt kan lopen en hun cadeautjes kunnen uitkiezen. ik denk ergens tussen 50-75 euro aan waarde. Geen idee wat we kunnen verwachten, maar mijn vrouw in de zorg krijgt meestal een bon t.w.v 25-30 euro met puntensysteem.

Dat je überhaupt iets krijgt is voor mij al voldoende. Verwachting is niks/laag en alles is mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

*schop*

Geef het dan aan een goed doel ofzo...

• Unknown Alien
  • Laatst online: 24-04 12:27
Aerkhanite schreef op zondag 18 december 2022 @ 03:55:
Titel zegt het al, en ik vind het altijd interessant om van vrienden en kennissen te horen wat zij krijgen van hun werkgever. Het zegt (denk ik) vaak veel hoeveel moeite een bedrijf in gift stopt.

***members only***

En ja, het is maar een gift (en niet verplicht), dus ook al is klagen zo leuk, wees niet te zuur :P .
Elke medewerker die klaagt, verdient geen kerstpakket!!! 8)

Hier krijg je de keus uit 3 verschillende pakketten en je krijgt een envelop met € erin.
Ik heb gekozen voor een chocolade pakket <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:55
Bij ons zoals bij velen een code voor zo’n platform waar je t.w.v. +/- €60 dingen kan uitkiezen, ik kies er dan altijd voor om het te doneren aan een goed doel.

Naast dit kerstcadeau krijgen we namelijk ook onze bonus, een etentje met het team en daar nog een persoonlijke attentie van onze teamlead.

Dat is altijd ontzettend sympathiek en wordt ook voor iedereen door hem persoonlijk uitgezocht.

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:04

ThePsycho

Biertje?

Wij hebben 'm afgelopen week gehad. Een best prima rolkoffer (niet eens klein) tot de nok gevuld met chips, chocola, noten, saus, snoep, chocomel, een wijntje en wat losse snacks/hapjes. Al met al maar een paar dingen die we allebei niet lekker vonden en weggeven.

Voorgaande jaren was het iets minder gevuld en niet in een koffer, maar dan met ~€100 VVV bon er bij.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 14:01

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter

*schop*

Is het iets overheids-eigen om voor de Tinteling te gaan ofzo? Ik heb er ook wéér één, en ik werk op een hogeschool. Ik zet het gewoon weer om naar een Bol.com bon ofzo.

Ik wachtte op mijn Tinteling om het topic te schoppen :P .
VantageR schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:15:
[...]

Je reactie is zo herkenbaar en ook tegenstrijdig. :)
Uiteindelijk is zo'n cadeaubon nuttiger, want je kan er iets mee kopen wat je echt nodig hebt. Maar misschien is het idee van een kerstpakket/cadeau juist wel dat het niet altijd praktisch/nuttig hoeft te zijn.
Om mezelf te quoten uit de TS: Een kerstpakket (ook al is die gewoon ingekocht) voelt voor mij vaak toch nét alsof er iets meer moeite is gedaan.
Gaat meer om het gevoel dan de nuttigheid iig.

[ Voor 30% gewijzigd door Aerkhanite op 13-12-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 22:12

Thompson

Beeromaniac

De laatste jaren was het altijd de keuze tussen een standaard meuk kerstpakket of een bol.com bon van 50 euro. Vorig jaar werd dat opgeleukt door tijdens het uitdelen een kraampje met verse oliebollen, soep etc.
En dit jaar maken ze er een heuse "kerstmarkt" van waar je dan zelf een cadeau mag uitzoeken.

Ik hoop dat de bol.com bon nog gewoon tot de mogelijkheden behoort...

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30

Metalfreak

Hoije woh!

Thompson schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:24:
De laatste jaren was het altijd de keuze tussen een standaard meuk kerstpakket of een bol.com bon van 50 euro. Vorig jaar werd dat opgeleukt door tijdens het uitdelen een kraampje met verse oliebollen, soep etc.
En dit jaar maken ze er een heuse "kerstmarkt" van waar je dan zelf een cadeau mag uitzoeken.

Ik hoop dat de bol.com bon nog gewoon tot de mogelijkheden behoort...
Zo'n kerstmarkt heb ik ook wel eens gehad, vond ik juist erg leuk aangepakt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
500 Zweedse kroon, ongeveer 45 euro, aan bonnen. Meer mag niet van de Zweedse belastingdienst, anders wordt het gezien als persoonlijk voordeel en moet je er belasting over betalen.

En als Zweedse inwoner ga ik de bon inleveren bij… Ikea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Twinkelingen bon was dit jaar 50 euro. Shop was aardig uitgebreid met meer opties en kadobonnen, heb 'm gelijk opgeboekt aan een bierpakket en 10 euro aan Gall tegoed. :+ Ben benieuwd of er een AA flyer bijgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Laatst online: 28-04 23:27
Wij kregen een hele grote doos. Daarin zat 1 laag foodartikelen (fles wijn, 2 flessen paix dieu tripel, verder wat kaas en chips enzo) met daaronder een grote doos. Wat zou er in zitten? Een zwarte zak? Wat zit daar dan weer in? Een in drieën vouwbare sjoelbak. Met het logo van het bedrijf gelaserd op de sjoelstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 17:40
Ik werk voor een overheidsinstantie (in het buitenland) en heb hier nog nooit een kerstpakket gehad. Wel een leuk doosje chocola van de manager met een handgeschreven berichtje. Is prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

SmurfLink schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:52:
Twinkelingen bon was dit jaar 50 euro. Shop was aardig uitgebreid met meer opties en kadobonnen, heb 'm gelijk opgeboekt aan een bierpakket en 10 euro aan Gall tegoed. :+ Ben benieuwd of er een AA flyer bijgeleverd wordt.
Ik zou in vervolg kijken of je dat bedrag in z'n geheel in Gall & Gall tegoed kan omzetten en daar zo'n bierpakket van samenstellen. Grote kans dat van 10% tot 50% goedkoper uit bent. De Tintelingen winkel rekent echt idiote marges. Heb ooit het reguliere kerstpakket van hun genomen in het verleden, die kwam dus van de Sligro en werd voor meer dan 50% duurder verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik weet nog niet wat het wordt, het is wel aangekondigd dat er binnenkort wat met de post komt. Ik vermoed iets soortgelijks als alle voorgaande jaren zijnde een VVV Bon. Wat de waarde zal zijn geen idee, jaren terug was het een keer maar iets van 25 of 35 euro, afgelopen jaar/jaren meen ik 100 euro. Verwacht in ieder geval dat het weer een VVV bon wordt en vind dat persoonlijk ook veruit het prettigste, die dingen kun je overal inwisselen en je kunt helemaal zelf kiezen wat je ermee doet.

Bij vorige werkgevers ook allerhande verschillende vormen van kerstpakketten gehad, van meer traditionele kerstpakketten bestaande uit een mand met wijnen, bieren, hapjes enzovoorts, tot aan van die geweldige (ahum) dingen waar je op een specifieke website wat mocht uitkiezen, 1 groot ding of 2 kleine die allemaal een bepaalde waarde zouden moeten hebben. Dan mocht je zogenaamd 50 of 75 euro besteden, maar de waarde is van die items was totaal overdreven; een dertien in een dozijn zakmes wat dan 40 euro waard moest zijn, iets wat je tegenwoordig voor 5 euro op Aliexpress koopt. En op zo'n websites bestaat 95% van het spul wat ze aanbieden uit dingen die je niet nodig hebt, tenzij je misschien als jong persoon net je eerste huis koopt c.q. voor het eerst op jezelf gaat wonen (allerhande huis/tuin/keuken gerei).

Nee, een VVV bon kan dan misschien als saai/onpersoonlijk gezien worden, ik prefereer dat toch boven dit soort fratsen, alhoewel een leuk ouderwets/traditioneel kerstpakket ook wel leuk is. Alleen moet je dan wel een goede partij vinden die die dingen maakt/aanlevert zodat er ook echt iets leuks/lekkers/speciaals in zit, en niet van die dingen als een blik erwten/wortelen en een zak popcorn van de Lidl/Appie.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:12:
Verwacht in ieder geval dat het weer een VVV bon wordt en vind dat persoonlijk ook veruit het prettigste, die dingen kun je overal inwisselen en je kunt helemaal zelf kiezen wat je ermee doet.
Wij zijn juist een paar jaar geleden van die dingen overgestapt op cash omdat je ze vooral niet kon inleveren waar je wilde. De laatste keren dat ik een VVV-bon kreeg heb ik die besteed om bij de Primera een bon te kopen waar ik wel iets aan had.

Zelf ben ik wel benieuwd dit jaar. Nieuwe eigenaren van het bedrijf sinds een dikke maand, dus ik heb nog geen idee wat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56
zacht schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:19:
[...]

Wij zijn juist een paar jaar geleden van die dingen overgestapt op cash omdat je ze vooral niet kon inleveren waar je wilde. De laatste keren dat ik een VVV-bon kreeg heb ik die besteed om bij de Primera een bon te kopen waar ik wel iets aan had.

Zelf ben ik wel benieuwd dit jaar. Nieuwe eigenaren van het bedrijf sinds een dikke maand, dus ik heb nog geen idee wat ik krijg.
Hetgeen wat ik eigenlijk altijd doe is het direct 1 op 1 omwisselen voor een Bol.com bon. Ik bestel daar toch regelmatig, je kon er vroeger ook met de papieren VVV bonnen betalen maar niet meer met de plastic kaartjes. Volgens mij heb ik het vorig jaar meteen omgewisseld en bij Bol.com een zooitje kattengrit en luiers besteld, hadden we toch nodig.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:59
Zojuist binnen gekregen van mijn werkgever.

Een volledig geautomatiseerde email met een code. Deze heeft een waarde van 25 euro en kan je omwisselen naar cadeau kaarten van de werkgever zelf, of bijlappen voor een oudejaarslot / uit eten bij loetje.

Ook hier is de inflatie nog niet meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:26
Haha ik kan wel lachen om post hierboven over dat de inflatie niet is meegenomen.

Misschien juist wel, door inflatie passen verhogingen aan uitgaven van kerstcadeaus niet zo goed in de begroting.

Bij ons is het elk jaar schraler geworden. Overheidsinstantie. Afgelopen twee jaar al niks meer ontvangen en verwacht dit jaar ook niks. Ik snap dat het geld ergens vandaan moet komen en dus bepaalde potjes ervoor moeten wijken.. maar vind niks krijgen wel erg schraal. Gaat om de waardering ;) Die 25 euro kan ik echt wel zelf ophoesten, maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 16-12-2024 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
Nieuwe werkgever, nieuw kerstpakket. Flink feest inclusief 'kerstmarkt' waar je voor zo'n 120 euro aan vanalles uit kan geven. Van Rituals tot bordspellen tot drank tot staatsloten en cadeaubonnen.

Nog nooit zoiets meegemaakt, het kán dus wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

Blokker_1999

Full steam ahead

Ach, wees blij dat je iets krijgt zou ik zeggen. Wij krijgen dit jaar niets en het lijkt er ook op dat onze collectieve bonus ook niet gehaald gaat worden dit jaar :(

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-04 14:54
Een waardebon van 25€ die je mag uitgeven aan voorgeselecteerde meuk dat na 2 x gebruiken kapot is
Oud overheidsbedrijf met te veel managementlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 14:31

fub

Het eerste jaar dat ik bij mijn huidige Amerikaanse werkgever werkte hadden we nog een soort webwinkel met wat dingen waar we budget voor hadden. Maar vorig jaar niks, en ik denk dat we dit jaar ook niks gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43

Roozzz

Plus ultra

Soortgelijk aan vorig jaar: een bon voor een giftshop of een donatie aan het rode kruis of aan ons eigen goede doelenfonds. Gedoneerd.
Roozzz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:41:
Ik snap de keuze voor een bon, maar een warm gevoel krijg ik er niet van.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:07
Overheidsorganisatie: Een inlog bij een cadeauwinkel waar je op basis van punten allemaal troep kunt uitkiezen van bedenkelijke kwaliteit (lees importmeuk uit China). Gelukkig was een cadeaubon bij de bol.com en decathlon ook mogelijk. Met zo'n cadeaubon ben ik wel content aangezien daarmee wel wat nuttigs aangeschaft kan worden.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:14
Ik heb een aantal dagen geleden een kaart in de brievenbus ontvangen met een linkje naar een tegoedbon of giftshop o.i.d.
Ik zal intussen maar eens kijken wat er achter dat linkje schuilgaat...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 10:28
Blokker_1999 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:42:
Ach, wees blij dat je iets krijgt zou ik zeggen. Wij krijgen dit jaar niets en het lijkt er ook op dat onze collectieve bonus ook niet gehaald gaat worden dit jaar :(
De Blokker doet het sowieso niet zo best :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
speedrock schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:42:
Overheidsorganisatie: Een inlog bij een cadeauwinkel waar je op basis van punten allemaal troep kunt uitkiezen van bedenkelijke kwaliteit (lees importmeuk uit China). Gelukkig was een cadeaubon bij de bol.com en decathlon ook mogelijk. Met zo'n cadeaubon ben ik wel content aangezien daarmee wel wat nuttigs aangeschaft kan worden.
Dus ook de tinteling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 16-12-2024 14:56 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-04 20:02
Hmm, ik kan geen bol.com cadeaubon vinden op Tintelingen. Of verschilt dat misschien per werkgever? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 07:50
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
PigRush schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:22:
[...]

Hmm, ik kan geen bol.com cadeaubon vinden op Tintelingen. Of verschilt dat misschien per werkgever? :P
Je werkgever kan idd filteren. Je hebt als het goed is een kopje coupons, daaronder Bol, Douglas, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Laatst online: 28-04 20:02
Aerkhanite schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:26:
[...]

Je werkgever kan idd filteren. Je hebt als het goed is een kopje coupons, daaronder Bol, Douglas, etc.
Apart dat bol.com eruit gefilterd is dan.
Kan wel meuk kopen bij Fonq, Zalando, Coolblue en Webshop (waar weer meerdere winkels onder vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunderfield
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 08:49
Na jaren lang cadeaubonnen van 60-100 euro te ontvangen van de baas hebben we dit jaar na het kerstdiner niets ontvangen.
Het zal me benieuwen of we die deze week achteraf nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 10:49
Grote telco corporate in Duitsland: geen kerspakket, zoals vrijwel nergens in Duitsland. Is volgens mij best wel een Nederlands dingetje (of?).

Wel een kerstdiner dat op team/afdelingsniveau wordt georganiseerd en betaald.

Waren twee weken geleden uiteten en aansluitend nog in een kroeg. Prima zo!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sinds ik in Belgie woon krijg ik geen kerstpakket meer. Wel net een winstuitkering gekregen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:06
Helaas geen bonus, maar wel een royaal aantal kerstpakketten van onszelf en van verschillende leveranciers. Daarmee kom ik thuis mooi de kerstdagen door met verschillende hapjes, drankjes, snacks en noem maar op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:07
Is dat het bedrijf wat erachter zit? Volgens mij was de naam van de website iets van sterrencadeau?

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Laatst online: 29-04 13:45
Keuze tussen verschillende (zelf samengestelde pakketen), van ongeveer €50,- in waarde
Optie 1 & 2: Pakket van 2 spellen
Optie 3 & 4: Lego model auto's
Optie 5: rituals pakekt
Optie 6: een rugzak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:49

krietjur

Where am I?

Hier wordt het kerstpakket morgen uitgereikt. We hadden (zoals elk jaar) de keuze:
- bol.com cadeaubon
- traditioneel kerstpakket, zelf samengesteld en ingepakt door het bedrijf
- gift aan vooraf bekend gemaakt goed doel

Ik ga altijd voor het traditionele pakket. Nog geen idee wat er dit jaar in zit, maar zitten elk jaar wel lekkere en bruikbare dingen in.

Daarnaast krijgen we nog 60 euro netto (vroeger contant in een envelopje, tegenwoordig tegelijk met het salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 20:46

basvn

Breezand - NHN

Dit jaar een cadeaubon van €150 van Bol.com gekregen.

Afgelopen jaren hebben we een bonus ontvangen.
2023: €500,-
2022: €1000,-
2021: €500,-

Geen kerstpakket want daar zit toch vaak spul in wat je niet gaat gebruiken.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 07:54
Afgelopen jaren,
Leatherman multitool
Kamado bbq
Serano beenham en messenset
Applewatch
1st gen ipad

Dit moois vaak aangevuld met bonus op salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Marcelvdsteen schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:23:
Afgelopen jaren,
Leatherman multitool
Kamado bbq
Serano beenham en messenset
Applewatch
1st gen ipad

Dit moois vaak aangevuld met bonus op salaris
Dat zijn niet de minste dingen, wauw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 03:12
Ik hoor van mijn zoon dat die "even naar Apeldoorn" moet rijden voor zijn pakket. Hoe verzinnen ze het. Wij komen onder de rook van Leeuwarden vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Overheid, VVV bon in de mail.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
Geen kerstpakket voor mij. Amerikaans bedrijf.

Ik wil zo'n doos. Met rare dingen die je nooit zou kopen. En een vergiet. Of een spatel.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 16-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Laatst online: 22:36
Een pannenkoekenset...

Grapje ik werk niet bij het UMC :+
Gelukkig een cadeaubon gekregen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:46
Hier wordt het wel een feestweek.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 18:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Bij ons dit jaar een 'duurzaam' kerstpakket, en ik vond hem teleurstellend. Nog meer dan anders had ik het idee dat alleen de incourante smaken van dingen werden meegeleverd. Het enige dat ik niet heb weggegooid is een biertje, maar ik drink thuis eigenlijk helemaal nooit dus de vraag is of die ooit opgedronken gaat worden. Heb nog even overwogen de witte wijn (:r - ik snap echt niet dat zoiets in een kerstpakket komt) weg te geven, maar het was een te klein flesje om mee aan te komen dus die heb ik ook door de gootsteen gespoeld. Allemaal erg zonde dus, maar weinig plastic dus yay duurzaam! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

*schop*

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door True op 16-12-2024 21:42 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 12:25
Ik werk voor het eerst in 6 jaar in NL met kerst. Of eigenlijk ik sta onder contract in NL tijdens kerst. Na vrijdag heb ik vakantie tot het nieuwe jaar.

Maar niks gehoord over een kerstpakket, kreeg wel een eindejaars bonus, maar die staat gewoon in m'n contract.

Het is een groot NL bedrijf dus zou toch wel verwachten dat ze er aan doen. We wachten het af deze week.

[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 16-12-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een 'echt' kerstpakket: doos met meuk, alleen choco-kerstballen als eten (gelukkig ..), een kruik, twee led kaarsen, twee kandelaren, een muts met ingebouwde minispeakertjes ter hoogte van je oren en bluetooth, flesje wijn, van die vage geur stokjes.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik weet eerlijk gezegd niet waar het geld heen gaat, maar alleen al om te voorkomen dat Tintelingen het bedrag krijgt zou ik alles omzetten naar een bon van een webwinkel (geen fysieke winkel of dienst als hotelovernachting of diner - veel te veel gekloot en gaat ontzettend vaak fout).

Niet slecht bij voelen, daar ergens denkt er nog iemand je. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Richh schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:28:
Nieuwe werkgever, nieuw kerstpakket. Flink feest inclusief 'kerstmarkt' waar je voor zo'n 120 euro aan vanalles uit kan geven. Van Rituals tot bordspellen tot drank tot staatsloten en cadeaubonnen.

Nog nooit zoiets meegemaakt, het kán dus wel :)
Weet je ook direct waar de marge zit. :+

Hier overigens de keuze gehad voor:
1. Een goed doel
2. Een bol.com-cadeaukaart van 50 euro
3. Een trainingspak met bedrukking van onze organisatie (Een ziekenhuis)

Ik twijfelde tussen 3 en 2, uiteindelijk toch maar voor 2 gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinez- op 17-12-2024 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
(Rijks)overheid hier, zal dit jaar waarschijnlijk weer een VVV-bon van €100 worden.

Wel grappig, heb bij drie verschillende ministeries gewerkt, en alle drie gaven ze andere bedragen (€50/€75 en €100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:58
Ieny schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:42:
Ik hoor van mijn zoon dat die "even naar Apeldoorn" moet rijden voor zijn pakket. Hoe verzinnen ze het. Wij komen onder de rook van Leeuwarden vandaan.
Hij werkt in de grote zwarte toren?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 30-04 10:23

Boost9898

www.brambenik.nl

Vorig jaar kregen we een setje kleding (oversized trui, pet, sokken en pins) met het logo van het bedrijf erop... Ik ben heel benieuwd wat er dit jaar uit de hoge hoed komt.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 05:00
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als strekking 'bedankt voor je inzet' na.
Doe er dan tenminste iets meer moeite voor denk ik dan. Dit was gewoon naar de Makro site gaan, pakketje van x euro aankruisen en dat maal 200 ofzo.

Ben toch al aan het vertrekken dus maakt me verder niet zoveel uit maar niet leuk voor de collega's. Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou we hebben weer een nieuwe kekke hipstersite waar we 4 punten mogen uitgeven. Ik zie Hitster erop staan voor 2 punten, die kost 25 euro dus dan klopt het rond de 50 euro ook wel.

Helaas is het echt alleen maar troep waar ik in ieder geval niets aan heb... :') Rituals pakketten van de niet bekende geurlijnen, precies die je niet wilt met geurstokjes of andere meuk, tassen, drinkfles of lunchbak, handdoeken in een meh zandkleur, flessen wijn, een veel te kleine powerbank, het is het allemaal precies niet.
Stond Champagne bij, nou oke kan ik die meenemen naar Oud & Nieuw.. Helaas, dit product is uitverkocht. :')

Denk dat ik maar een boompje voor in de voortuin ga halen.. dit is ook wel een mooi afscheid van m'n werkgever, geheel in stijl. :+ Groeit er tenminste nog wat moois uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wobcat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:33:
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als <knip>
Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.
Juist van een familiebedrijf verwacht je in ieder geval dat ze iets lokaals doen. Zal toch vast wel een landwinkel of een familieslijterij of zo zitten.
200 werknemers is dan wel best weer flink, maar dan is een Makro-pakketje (hoe goed die ook kunnen zijn) wel erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motty
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb bij mijn laatste werkgever vaak hele leuke pakketten ontvangen met gave gadgets erin. Voorafgaand aan de leuke pakketten is het voorgekomen medewerkers enkel een kalender met bedrijfslogo ontvingen. Medewerkers hebben er met veel onvrede op gereageerd, wat er dus toe heeft geleid dat de vervolgpakketten ontzettend leuk waren.

Dit jaar zal ik mijzelf een pakket moeten schenken. Ben nu al benieuwd wat erin zit ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 22:12

Thompson

Beeromaniac

Metalfreak schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:02:
[...]

Zo'n kerstmarkt heb ik ook wel eens gehad, vond ik juist erg leuk aangepakt.
Hij was verrassend goed. Een grote vrachtwagen trailer ingericht als kerstwinkel.
Met zowaar dus ook wat prima keus. Fles whisky, fles wijn en zak drop rijker.

Collega's o.a. staafmixer, wokpan, decoratieve schalen, stijltang, kaasplank, port, etc. etc. Echt veel keus en zeker niet alleen maar goedkope merkloze meuk.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:34
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als strekking 'bedankt voor je inzet' na.
Doe er dan tenminste iets meer moeite voor denk ik dan. Dit was gewoon naar de Makro site gaan, pakketje van x euro aankruisen en dat maal 200 ofzo.

Ben toch al aan het vertrekken dus maakt me verder niet zoveel uit maar niet leuk voor de collega's. Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.
Goh, lijkt erop dat wij over hetzelfde familiebedrijf hebben dan. Ook een kerstpakket dat lijkt te bestaan uit wat er nog over was. Geen thema of een persoonlijke boodschap. :+
Mijn vrouw kreeg daarentegen wel een kerstpakket met een specifiek thema, dan heb je er nog iets aan.
Ach wel, de plaatselijke toko voor mensen die het niet zo breed hebben zullen er wel blij mee zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 16:20
Net het kerstpakket in ontvangst mogen nemen. Het klassieke pakket met allerlei lekkers, prima hoeveelheid. Wel jammer dat ik van het eten 60% niet mag i.v.m. een noten/pinda allergie d:)b Bijzonder voor een bedrijf dat "aandacht" als een van zijn vier kernwaarden heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Vind zoiets altijd zo zonde. Persoonlijk vind ik het dan een betere optie om het bedrag, dat besteed is aan de pakketten, te doneren aan een goed doel dan uit te geven aan sfeerloze meuk waar geen moeite voor gedaan is.

Ondankbaar mag je het noemen, ik noem het eerder realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 22:34
Hier helaas ook geen persoonlijke touch - een flesje cava (met alcohol of zonder alcohol) ter waarde van 10 euro, de organisatie heeft besloten om de rest van het kerstbudget aan een goed doel te schenken (wordt geen bedrag genoemd).

Van mij hoeft een kerstpakket qua waarde echt niet veel te zijn, maar een beetje waardering naar de medewerkers toe zou fijn zijn. Dat is wat mij betreft een fles ter waarde van 10 euro zeker niet..

Schenkingen aan goede doelen is een goed iets, maar daar wordt voornamelijk het bedrijf beter van omdat ze dit weer kunnen gebruiken als branding/marketing strategie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 22:30

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Persoonlijk blijft een doos met lekkers voor mij toch hét kerstpakket. Zat bij deze werkgever (de laatste jaren) wel goed, maar sinds dit jaar kregen we een envelop met een kaartje met logincode voor WowCadeau waar je een en ander uit kon kiezen.

Waarde ligt rond de 35,- als ik zie wat voor Bol/Wehkamp cadeaubon ik er ook mee kon 'kopen'.

Uiteindelijk gewoon de doos met lekkers uitgezocht :)

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:06
Gynnad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:46:
Hier helaas ook geen persoonlijke touch - een flesje cava (met alcohol of zonder alcohol) ter waarde van 10 euro, de organisatie heeft besloten om de rest van het kerstbudget aan een goed doel te schenken (wordt geen bedrag genoemd).

Van mij hoeft een kerstpakket qua waarde echt niet veel te zijn, maar een beetje waardering naar de medewerkers toe zou fijn zijn. Dat is wat mij betreft een fles ter waarde van 10 euro zeker niet..

Schenkingen aan goede doelen is een goed iets, maar daar wordt voornamelijk het bedrijf beter van omdat ze dit weer kunnen gebruiken als branding/marketing strategie.
De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt? Ik snap niet dat er zoveel heisa om gemaakt kan worden. Het is toch leuk dat je iets krijgt? Het had ook niks hoeven zijn en een 'bedankt en fijne feestdagen' op weg naar huis.

Ik ontvang liever een flesje cava / wijn of een generiek kerstpakket van de Makro dan helemaal niks. Laat toch zien dat een werkgever er iig nog een beetje aan denkt.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 22:34
SgtElPotato schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:03:
[...]

De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt? Ik snap niet dat er zoveel heisa om gemaakt kan worden. Het is toch leuk dat je iets krijgt? Het had ook niks hoeven zijn en een 'bedankt en fijne feestdagen' op weg naar huis.

Ik ontvang liever een flesje cava / wijn of een generiek kerstpakket van de Makro dan helemaal niks. Laat toch zien dat een werkgever er iig nog een beetje aan denkt.
Ik snap ook zeker dat het lastig is om een goed kerstpakket te geven, maar laat ons gewoon even lekker klagen ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik zou een ietwat persoonlijke mail van de commandant hoger waarderen dan die kutbon van Tintelingen eerlijk gezegd. Krijg alleen maar stress van dat ding en je gaat er met €50,- ook niet echt op vooruit ofzo.

Morgen komt de kerstvideo van mindef uit, die vind ik altijd wel leuk. Als ze die op een leuke USB stick of DVD zouden zetten en dat naar het personeel doen met een hapje naar keuze dan zou ik dat veel hoger waarderen dan die gare webwinkel waar je €15,- betaald voor iets wat €3,- bij de Blokker of Albert Heijn kost - waardoor je toch wel bij waardebonnen voor andere winkels uitkomt (als dat dan lukt).

Ik lees hier ook over kleine kerstmarktjes met penningen, met een warm drankje erbij klinkt dat best wel gezellig eigenlijk. Hier in Den Helder heeft DMI van de collimatietoren een grote kerstboom gemaakt, ook erg mooi en iedereen is daar terecht trots op.

Kortom, ik vind het belangrijker dat de werkgever iets leuks doet voor het personeel dan de daadwerkelijke financiële waarde van zo'n kerstpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Ik heb een cadeaubon van Ultimate Gift gekregen: nu ga ik jullie vertellen, waarom ik hier een hekel aan heb. Het hele jaar werk ik tegen minimumloon en dan zou kunnen zeggen? Ja leuk een cadeaubon van € 50 en een kerstviering, die meer als verplichting voelt?

Maar ik heb een kindje dood aan cadeaubonnen: want aangezien de webwinkels er niet tussen zit, waar ik graag bestel? Blijf ik altijd met die cadeaubonnen zitten, zelfs wanneer ik ze inwissel voor de Efteling. Blijk ik dan een abbonement op Bobbejaanland te nemen....

Naja ik heb dadelijk 2x € 50 voor de Efteling, dus misschien gaan wij er toch van naar de Efteling.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt?
Nee, salaris is geen waardering, dat is een onderhandeling die je met je werkgever contractueel zo hebt afgesproken; jij doet 40u werk, en daar staat een maandsalaris tegenover. Niets meer, niets minder.
Waardering gaat dieper dan een eerlijke betaling voor arbeid.

EDIT:
Waardering is dat stukje extra dat buiten alle vastgelegde overeenkomsten valt; vanuit de werkgever dus een kerstpakket (dat ook nog eens belasting aftrekbaar is), net zoals het een waardering náár de werkgever is als een medewerker eens een uurtje langer doorgaat, tijdens privetijd werk-whatsappjes bekijkt/beantwoordt, meedoet aan (de organisatie van) bedrijfsinitiatieven etc. En vooral vanuit de medewerker gebeurt die waardering naar de werkgever op frequente schaal, wat andersom heel vaak niet zo is.

[ Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 18-12-2024 13:58 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 30-04 15:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik werk bij een gemeente, dus geen enorm duur pakket, maar gewoon een leuk pakketje met een kaartje van de burgemeester erbij.

Ik heb een leuk Hollands pakket gekregen, met stroopwafels, koekjes, chips en een delftsblauw koeltasje, ben er blij mee :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Knul schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:48:
(Rijks)overheid hier, zal dit jaar waarschijnlijk weer een VVV-bon van €100 worden.

Wel grappig, heb bij drie verschillende ministeries gewerkt, en alle drie gaven ze andere bedragen (€50/€75 en €100).
Drie Ministeries, 3x verschillend beleid, op zich niet vreemd toch?

Overigens is en bon van 100 euro best veel voor een overheidsinstantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 18-12-2024 14:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Vrouwlief helpt af en toe iemand bij een bedrijf. Kreeg ze een kerstpakket met een fles wijn en een doosje bonbons. Voor mij kreeg ze ook wat mee, een fles drank, die 2 keer zoveel waard is als de rest. Raar, want ik doe daar niets, en nu voel ik me rottig voor m'n vrouw....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste