Wat krijgt de Tweaker in zijn kerstpakket/kerstgeschenk? Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 09:33
(jarig!)
Keuze tussen verschillende (zelf samengestelde pakketen), van ongeveer €50,- in waarde
Optie 1 & 2: Pakket van 2 spellen
Optie 3 & 4: Lego model auto's
Optie 5: rituals pakekt
Optie 6: een rugzak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

krietjur

Where am I?

Hier wordt het kerstpakket morgen uitgereikt. We hadden (zoals elk jaar) de keuze:
- bol.com cadeaubon
- traditioneel kerstpakket, zelf samengesteld en ingepakt door het bedrijf
- gift aan vooraf bekend gemaakt goed doel

Ik ga altijd voor het traditionele pakket. Nog geen idee wat er dit jaar in zit, maar zitten elk jaar wel lekkere en bruikbare dingen in.

Daarnaast krijgen we nog 60 euro netto (vroeger contant in een envelopje, tegenwoordig tegelijk met het salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Dit jaar een cadeaubon van €150 van Bol.com gekregen.

Afgelopen jaren hebben we een bonus ontvangen.
2023: €500,-
2022: €1000,-
2021: €500,-

Geen kerstpakket want daar zit toch vaak spul in wat je niet gaat gebruiken.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:41
Afgelopen jaren,
Leatherman multitool
Kamado bbq
Serano beenham en messenset
Applewatch
1st gen ipad

Dit moois vaak aangevuld met bonus op salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Marcelvdsteen schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:23:
Afgelopen jaren,
Leatherman multitool
Kamado bbq
Serano beenham en messenset
Applewatch
1st gen ipad

Dit moois vaak aangevuld met bonus op salaris
Dat zijn niet de minste dingen, wauw :o

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:07
Ik hoor van mijn zoon dat die "even naar Apeldoorn" moet rijden voor zijn pakket. Hoe verzinnen ze het. Wij komen onder de rook van Leeuwarden vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Overheid, VVV bon in de mail.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34
Geen kerstpakket voor mij. Amerikaans bedrijf.

Ik wil zo'n doos. Met rare dingen die je nooit zou kopen. En een vergiet. Of een spatel.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 16-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:17
Een pannenkoekenset...

Grapje ik werk niet bij het UMC :+
Gelukkig een cadeaubon gekregen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Hier wordt het wel een feestweek.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:08

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Bij ons dit jaar een 'duurzaam' kerstpakket, en ik vond hem teleurstellend. Nog meer dan anders had ik het idee dat alleen de incourante smaken van dingen werden meegeleverd. Het enige dat ik niet heb weggegooid is een biertje, maar ik drink thuis eigenlijk helemaal nooit dus de vraag is of die ooit opgedronken gaat worden. Heb nog even overwogen de witte wijn (:r - ik snap echt niet dat zoiets in een kerstpakket komt) weg te geven, maar het was een te klein flesje om mee aan te komen dus die heb ik ook door de gootsteen gespoeld. Allemaal erg zonde dus, maar weinig plastic dus yay duurzaam! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

nst6ldr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:08:

*schop*

Nog bijzondere vangsten dit jaar? Is arbeidend Nederland (en België) buitengewoon blij of toch teleurgesteld?

Voor mij het laatste: defensie kiest wederom voor een tintelingen cadeaubon :') Ik ga 'm weggooien, na het debakel van voorgaande jaren heb ik besloten dat het de moeite niet eens waard is.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door True op 16-12-2024 21:42 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:29
Ik werk voor het eerst in 6 jaar in NL met kerst. Of eigenlijk ik sta onder contract in NL tijdens kerst. Na vrijdag heb ik vakantie tot het nieuwe jaar.

Maar niks gehoord over een kerstpakket, kreeg wel een eindejaars bonus, maar die staat gewoon in m'n contract.

Het is een groot NL bedrijf dus zou toch wel verwachten dat ze er aan doen. We wachten het af deze week.

[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 16-12-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een 'echt' kerstpakket: doos met meuk, alleen choco-kerstballen als eten (gelukkig ..), een kruik, twee led kaarsen, twee kandelaren, een muts met ingebouwde minispeakertjes ter hoogte van je oren en bluetooth, flesje wijn, van die vage geur stokjes.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik weet eerlijk gezegd niet waar het geld heen gaat, maar alleen al om te voorkomen dat Tintelingen het bedrag krijgt zou ik alles omzetten naar een bon van een webwinkel (geen fysieke winkel of dienst als hotelovernachting of diner - veel te veel gekloot en gaat ontzettend vaak fout).

Niet slecht bij voelen, daar ergens denkt er nog iemand je. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Richh schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:28:
Nieuwe werkgever, nieuw kerstpakket. Flink feest inclusief 'kerstmarkt' waar je voor zo'n 120 euro aan vanalles uit kan geven. Van Rituals tot bordspellen tot drank tot staatsloten en cadeaubonnen.

Nog nooit zoiets meegemaakt, het kán dus wel :)
Weet je ook direct waar de marge zit. :+

Hier overigens de keuze gehad voor:
1. Een goed doel
2. Een bol.com-cadeaukaart van 50 euro
3. Een trainingspak met bedrukking van onze organisatie (Een ziekenhuis)

Ik twijfelde tussen 3 en 2, uiteindelijk toch maar voor 2 gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinez- op 17-12-2024 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
(Rijks)overheid hier, zal dit jaar waarschijnlijk weer een VVV-bon van €100 worden.

Wel grappig, heb bij drie verschillende ministeries gewerkt, en alle drie gaven ze andere bedragen (€50/€75 en €100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:48
Ieny schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:42:
Ik hoor van mijn zoon dat die "even naar Apeldoorn" moet rijden voor zijn pakket. Hoe verzinnen ze het. Wij komen onder de rook van Leeuwarden vandaan.
Hij werkt in de grote zwarte toren?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 14:47

Boost9898

www.brambenik.nl

Vorig jaar kregen we een setje kleding (oversized trui, pet, sokken en pins) met het logo van het bedrijf erop... Ik ben heel benieuwd wat er dit jaar uit de hoge hoed komt.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:56
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als strekking 'bedankt voor je inzet' na.
Doe er dan tenminste iets meer moeite voor denk ik dan. Dit was gewoon naar de Makro site gaan, pakketje van x euro aankruisen en dat maal 200 ofzo.

Ben toch al aan het vertrekken dus maakt me verder niet zoveel uit maar niet leuk voor de collega's. Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou we hebben weer een nieuwe kekke hipstersite waar we 4 punten mogen uitgeven. Ik zie Hitster erop staan voor 2 punten, die kost 25 euro dus dan klopt het rond de 50 euro ook wel.

Helaas is het echt alleen maar troep waar ik in ieder geval niets aan heb... :') Rituals pakketten van de niet bekende geurlijnen, precies die je niet wilt met geurstokjes of andere meuk, tassen, drinkfles of lunchbak, handdoeken in een meh zandkleur, flessen wijn, een veel te kleine powerbank, het is het allemaal precies niet.
Stond Champagne bij, nou oke kan ik die meenemen naar Oud & Nieuw.. Helaas, dit product is uitverkocht. :')

Denk dat ik maar een boompje voor in de voortuin ga halen.. dit is ook wel een mooi afscheid van m'n werkgever, geheel in stijl. :+ Groeit er tenminste nog wat moois uit.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 21:00
Wobcat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:33:
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als <knip>
Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.
Juist van een familiebedrijf verwacht je in ieder geval dat ze iets lokaals doen. Zal toch vast wel een landwinkel of een familieslijterij of zo zitten.
200 werknemers is dan wel best weer flink, maar dan is een Makro-pakketje (hoe goed die ook kunnen zijn) wel erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motty
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb bij mijn laatste werkgever vaak hele leuke pakketten ontvangen met gave gadgets erin. Voorafgaand aan de leuke pakketten is het voorgekomen medewerkers enkel een kalender met bedrijfslogo ontvingen. Medewerkers hebben er met veel onvrede op gereageerd, wat er dus toe heeft geleid dat de vervolgpakketten ontzettend leuk waren.

Dit jaar zal ik mijzelf een pakket moeten schenken. Ben nu al benieuwd wat erin zit ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:42

Thompson

Beeromaniac

Metalfreak schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:02:
[...]

Zo'n kerstmarkt heb ik ook wel eens gehad, vond ik juist erg leuk aangepakt.
Hij was verrassend goed. Een grote vrachtwagen trailer ingericht als kerstwinkel.
Met zowaar dus ook wat prima keus. Fles whisky, fles wijn en zak drop rijker.

Collega's o.a. staafmixer, wokpan, decoratieve schalen, stijltang, kaasplank, port, etc. etc. Echt veel keus en zeker niet alleen maar goedkope merkloze meuk.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:27
Van mijn werkgever een generiek kerstpakket gekregen. Totaal geen persoonlijke touch, op een kaartje met als strekking 'bedankt voor je inzet' na.
Doe er dan tenminste iets meer moeite voor denk ik dan. Dit was gewoon naar de Makro site gaan, pakketje van x euro aankruisen en dat maal 200 ofzo.

Ben toch al aan het vertrekken dus maakt me verder niet zoveel uit maar niet leuk voor de collega's. Is ook nog eens een zogenaamd familiebedrijf.
Goh, lijkt erop dat wij over hetzelfde familiebedrijf hebben dan. Ook een kerstpakket dat lijkt te bestaan uit wat er nog over was. Geen thema of een persoonlijke boodschap. :+
Mijn vrouw kreeg daarentegen wel een kerstpakket met een specifiek thema, dan heb je er nog iets aan.
Ach wel, de plaatselijke toko voor mensen die het niet zo breed hebben zullen er wel blij mee zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 15:02
Net het kerstpakket in ontvangst mogen nemen. Het klassieke pakket met allerlei lekkers, prima hoeveelheid. Wel jammer dat ik van het eten 60% niet mag i.v.m. een noten/pinda allergie d:)b Bijzonder voor een bedrijf dat "aandacht" als een van zijn vier kernwaarden heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Vind zoiets altijd zo zonde. Persoonlijk vind ik het dan een betere optie om het bedrag, dat besteed is aan de pakketten, te doneren aan een goed doel dan uit te geven aan sfeerloze meuk waar geen moeite voor gedaan is.

Ondankbaar mag je het noemen, ik noem het eerder realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
Hier helaas ook geen persoonlijke touch - een flesje cava (met alcohol of zonder alcohol) ter waarde van 10 euro, de organisatie heeft besloten om de rest van het kerstbudget aan een goed doel te schenken (wordt geen bedrag genoemd).

Van mij hoeft een kerstpakket qua waarde echt niet veel te zijn, maar een beetje waardering naar de medewerkers toe zou fijn zijn. Dat is wat mij betreft een fles ter waarde van 10 euro zeker niet..

Schenkingen aan goede doelen is een goed iets, maar daar wordt voornamelijk het bedrijf beter van omdat ze dit weer kunnen gebruiken als branding/marketing strategie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 23:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Persoonlijk blijft een doos met lekkers voor mij toch hét kerstpakket. Zat bij deze werkgever (de laatste jaren) wel goed, maar sinds dit jaar kregen we een envelop met een kaartje met logincode voor WowCadeau waar je een en ander uit kon kiezen.

Waarde ligt rond de 35,- als ik zie wat voor Bol/Wehkamp cadeaubon ik er ook mee kon 'kopen'.

Uiteindelijk gewoon de doos met lekkers uitgezocht :)

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
Gynnad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:46:
Hier helaas ook geen persoonlijke touch - een flesje cava (met alcohol of zonder alcohol) ter waarde van 10 euro, de organisatie heeft besloten om de rest van het kerstbudget aan een goed doel te schenken (wordt geen bedrag genoemd).

Van mij hoeft een kerstpakket qua waarde echt niet veel te zijn, maar een beetje waardering naar de medewerkers toe zou fijn zijn. Dat is wat mij betreft een fles ter waarde van 10 euro zeker niet..

Schenkingen aan goede doelen is een goed iets, maar daar wordt voornamelijk het bedrijf beter van omdat ze dit weer kunnen gebruiken als branding/marketing strategie.
De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt? Ik snap niet dat er zoveel heisa om gemaakt kan worden. Het is toch leuk dat je iets krijgt? Het had ook niks hoeven zijn en een 'bedankt en fijne feestdagen' op weg naar huis.

Ik ontvang liever een flesje cava / wijn of een generiek kerstpakket van de Makro dan helemaal niks. Laat toch zien dat een werkgever er iig nog een beetje aan denkt.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
SgtElPotato schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:03:
[...]

De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt? Ik snap niet dat er zoveel heisa om gemaakt kan worden. Het is toch leuk dat je iets krijgt? Het had ook niks hoeven zijn en een 'bedankt en fijne feestdagen' op weg naar huis.

Ik ontvang liever een flesje cava / wijn of een generiek kerstpakket van de Makro dan helemaal niks. Laat toch zien dat een werkgever er iig nog een beetje aan denkt.
Ik snap ook zeker dat het lastig is om een goed kerstpakket te geven, maar laat ons gewoon even lekker klagen ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik zou een ietwat persoonlijke mail van de commandant hoger waarderen dan die kutbon van Tintelingen eerlijk gezegd. Krijg alleen maar stress van dat ding en je gaat er met €50,- ook niet echt op vooruit ofzo.

Morgen komt de kerstvideo van mindef uit, die vind ik altijd wel leuk. Als ze die op een leuke USB stick of DVD zouden zetten en dat naar het personeel doen met een hapje naar keuze dan zou ik dat veel hoger waarderen dan die gare webwinkel waar je €15,- betaald voor iets wat €3,- bij de Blokker of Albert Heijn kost - waardoor je toch wel bij waardebonnen voor andere winkels uitkomt (als dat dan lukt).

Ik lees hier ook over kleine kerstmarktjes met penningen, met een warm drankje erbij klinkt dat best wel gezellig eigenlijk. Hier in Den Helder heeft DMI van de collimatietoren een grote kerstboom gemaakt, ook erg mooi en iedereen is daar terecht trots op.

Kortom, ik vind het belangrijker dat de werkgever iets leuks doet voor het personeel dan de daadwerkelijke financiële waarde van zo'n kerstpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Ik heb een cadeaubon van Ultimate Gift gekregen: nu ga ik jullie vertellen, waarom ik hier een hekel aan heb. Het hele jaar werk ik tegen minimumloon en dan zou kunnen zeggen? Ja leuk een cadeaubon van € 50 en een kerstviering, die meer als verplichting voelt?

Maar ik heb een kindje dood aan cadeaubonnen: want aangezien de webwinkels er niet tussen zit, waar ik graag bestel? Blijf ik altijd met die cadeaubonnen zitten, zelfs wanneer ik ze inwissel voor de Efteling. Blijk ik dan een abbonement op Bobbejaanland te nemen....

Naja ik heb dadelijk 2x € 50 voor de Efteling, dus misschien gaan wij er toch van naar de Efteling.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

De waardering is dat je iedere maand je salaris krijgt?
Nee, salaris is geen waardering, dat is een onderhandeling die je met je werkgever contractueel zo hebt afgesproken; jij doet 40u werk, en daar staat een maandsalaris tegenover. Niets meer, niets minder.
Waardering gaat dieper dan een eerlijke betaling voor arbeid.

EDIT:
Waardering is dat stukje extra dat buiten alle vastgelegde overeenkomsten valt; vanuit de werkgever dus een kerstpakket (dat ook nog eens belasting aftrekbaar is), net zoals het een waardering náár de werkgever is als een medewerker eens een uurtje langer doorgaat, tijdens privetijd werk-whatsappjes bekijkt/beantwoordt, meedoet aan (de organisatie van) bedrijfsinitiatieven etc. En vooral vanuit de medewerker gebeurt die waardering naar de werkgever op frequente schaal, wat andersom heel vaak niet zo is.

[ Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 18-12-2024 13:58 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik werk bij een gemeente, dus geen enorm duur pakket, maar gewoon een leuk pakketje met een kaartje van de burgemeester erbij.

Ik heb een leuk Hollands pakket gekregen, met stroopwafels, koekjes, chips en een delftsblauw koeltasje, ben er blij mee :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Knul schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:48:
(Rijks)overheid hier, zal dit jaar waarschijnlijk weer een VVV-bon van €100 worden.

Wel grappig, heb bij drie verschillende ministeries gewerkt, en alle drie gaven ze andere bedragen (€50/€75 en €100).
Drie Ministeries, 3x verschillend beleid, op zich niet vreemd toch?

Overigens is en bon van 100 euro best veel voor een overheidsinstantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 18-12-2024 14:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Vrouwlief helpt af en toe iemand bij een bedrijf. Kreeg ze een kerstpakket met een fles wijn en een doosje bonbons. Voor mij kreeg ze ook wat mee, een fles drank, die 2 keer zoveel waard is als de rest. Raar, want ik doe daar niets, en nu voel ik me rottig voor m'n vrouw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Slasher schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:30:
[...]

Drie Ministeries, 3x verschillend beleid, op zich niet vreemd toch?

Overigens is en bon van 100 euro best veel voor een overheidsinstantie.
Met het tweede ben ik eens, daar kan je daadwerkelijk nog iets mee.

Het beloningsbeleid is gelijk tussen alle Rijksorganisaties, dus dat vind ik wel een bijzondere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wij krijgen al een paar jaar een code voor zo'n online shop waar je voor 35 euro of zo over het algemeen kansloze zut kunt kopen. Ik vind zelf een old skool kerstpakket wel veel leuker om te krijgen in vergelijking met een envelop met het bedrijfslogo er op. Gelukkig sturen relaties vaak nog wel zo'n pakket en de eerste is vandaag binnengekomen. Echt een superleuk pakket, beetje campfire/oudoor thema en eigenlijk alles komt wel van pas vroeg of laat. En alcoholvrij!

edit: Er zit, behalve marshmallows, zelfs een fucking single use campfire van hout en houtskool bij *O*

[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 18-12-2024 19:00 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:00
Hier ook een bon van 50€ in te wisselen bij van alles en nog wat (en gelukkig ook bol.com). Met enig heimwee denk ik terug naar de periode als kind dat mijn vader thuis kwam met een grote doos met lekkernijen, toch een echte verrassing.

Personeelsvereniging deed er dit jaar wel een doosjes met koek, chocolade enz bij, wordt gewaardeerd. Anderzijds snap ik het wel, met een breed palet aan werknemers kan je het onmogelijk naar ieders zin maken (eco, alcoholvrij, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
Knul schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:48:

Ook hier Rijksoverheid. Bij mij ging de bon vorig jaar zonder aanvullende mededeling van 100 naar 50. Ik kijk een gegeven paard niet in de bek, maar was toch even gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tja, als je teleurgesteld bent omdat er geen alcohol in je kerstpakket zit heb je wat zelfonderzoek te doen lijkt me. Ik lust best een biertje of wijntje. Maar een pakket zonder dat ben ik net zo blij mee. En de wijn in een pakket is ook nog eens zelden van enige kwaliteit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
@evilution - ik las dat alcoholvrij alsof het juist een wens was van mensen die geen alcohol drinken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

evilution schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:05:
[...]

Tja, als je teleurgesteld bent omdat er geen alcohol in je kerstpakket zit heb je wat zelfonderzoek te doen lijkt me. Ik lust best een biertje of wijntje. Maar een pakket zonder dat ben ik net zo blij mee. En de wijn in een pakket is ook nog eens zelden van enige kwaliteit.
Waarom meteen weer zo'n waardeoordeel?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:09
Een mooie bol.com bon weer dit jaar. Blij mee. Zo'n doos die gelijk de container in gaat heb je ook niks aan. De meerderheid denkt er hier zo over, want we mochten kiezen en de keuze was duidelijk van iedereen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:11
Ik weet dat je niet mag klagen voor iets dat je gratis krijgt. Dit jaar een voucher van € 50, maar kan alleen ingeruild worden op bepaalde kleine geselecteerde duurzame merken (Dutch made, sociaal geproduceerd etc.). Helaas zit er voor mij niets tussen. Dure armbandjes van kraaltjes voor € 30, 1 paar wollensokken voor € 30 etc. Ik geef mijn cadeaukaart dit jaar weg aan iemand. Beetje dure hipster winkels. Die duurzaamheid voelt voor mij meer als een soort business model en vraag me tevens af welke schakel hier echt goed aan verdiend.

Alle jaren daarvoor kon je zelf kiezen middels Tinteling. Soms in combinatie met een goddelijk pakket van een lokale traiteur.

Verder ook geen persoonlijke touch, een PDFje met de voucher en pin in de zakelijke e-mail. Wel lekker duurzaam! :+

[ Voor 38% gewijzigd door Cheezborger op 19-12-2024 15:30 ]

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:29
Nog 1 dag te gaan en niks binnen. Directeur van m'n afdeling zei dat er een onpersoonlijke mail aankomt met een code te besteden bij het bedrijf zelf. Lekkere binding met het personeel;)

Dan heeft m'n vrouw het beter voor elkaar, die had een dikke lunch met na afloop voor iedereen een kerstpakket met eten en drinken plus een vvv bon van €50 euro. En daar bovenop een brief met een mededeling dat er een gratificatie wordt uitgekeerd.

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:41
Doos van de rituals. Beter iets dan niets maar niet erg persoonlijk.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 10:56
Zoals elk jaar een gezellige kerstlunch, uitgebreid kerstpakket met eten wat we ook echt lekker vinden en 2000 euro bonus.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:00
Voorheen kregen we een Sterkado (zo'n bon die je kan inruilen voor een andere bon, of iets van hun webwinkel). Maar dat vond men soms wat onpersoonlijk.

Vorig jaar werd door directie besloten dat het bedrag volledig aan het goede doel werd geschonken. Doordat het eenzijdig werd besloten, was daar nogal veel om te doen.

Dus omdat ze toch niet iedereen blij konden maken, is dit jaar besloten om maar helemaal niets te geven.
Weet je weer hoe je wordt gewaardeerd.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
Beide werkgevers (van mij en vrouw) waren weer zeer inventief. Bij de ene een cadeaubon en bij de andere een VVV-bon.

Prima verder hoor, maar weinig inspiratief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 15:22
Hier gewoon een ouderwets kerstpakket met een begeleidende brief.
Kerststol, rollade, grote fles speciaalbier enzovoorts.. allemaal lokaal gekocht (bij eigen klanten).
Dikke prima!

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 09:19
Hier dit jaar vanuit de opdrachtgever een tinteling ontvangen. Ik ben daar toch altijd wel blij mee. Is natuurlijk persoonlijk. Ik kies bijna altijd voor een tegoed bij een andere winkel want daar doe ik binnen het jaar toch altijd wel aankopen.
Voor mij hoeft het kertgeschenk niet persoonlijk te zijn. Het is een extraatje vanuit het bedrijf en ik begrijp echt wel dat persoonlijk maken best veel werk is.
9 van de 10 keer komt 'het persoonlijk maken' namelijk op het bordje van een ander persoon dan de manager/baas in kwestie en die heeft er vervolgens de handen vol aan (niet leuk).. dus hoe persoonlijk is het echt?
Het feit dat het bedrijf al iets doet vind ik altijd al een prima gedachte.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:59
Hier nog niks binnen. Werk bij een internationaal bedrijf wat de afgelopen jaren wel de woke kant is opgegaan. Vorig jaar viel mij op dat de code voor een onzin website net voor oud en nieuw op de mat viel. Dacht toen dat iemand liep te slapen, maar nu ik er zo over nadenk, lijkt het bewust. Denk dat kerst niet inclusief genoeg is, en niet door iedereen wordt gevierd en dus het daarna wordt bezorgd. Dit voelt niet helemaal lekker bij mij eigenlijk, het gaat om een cadeau voor de feestdagen, nu proberen ze actief kerst uit te sluiten. Heeft hier iemand anders ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11
Kelvern schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:35:
Hier nog niks binnen. Werk bij een internationaal bedrijf wat de afgelopen jaren wel de woke kant is opgegaan. Vorig jaar viel mij op dat de code voor een onzin website net voor oud en nieuw op de mat viel. Dacht toen dat iemand liep te slapen, maar nu ik er zo over nadenk, lijkt het bewust. Denk dat kerst niet inclusief genoeg is, en niet door iedereen wordt gevierd en dus het daarna wordt bezorgd. Dit voelt niet helemaal lekker bij mij eigenlijk, het gaat om een cadeau voor de feestdagen, nu proberen ze actief kerst uit te sluiten. Heeft hier iemand anders ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar zou me er ook niet te druk om maken persoonlijk. Dan komt die iets later, ook geen ramp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier als semi-ambtenaar in het VO, het gebruikelijke (net zoals voorgaande jaren):

Een handgeschreven nieuwjaarskaartje met een persoonlijk bericht van de directeur. En daar staat idd iets heel specifieks op. Da's dan wel weer leuk & aardig.
Plus, voor iedereen, een 50€ Primera cadeaubon. Die kun je zelf omzetten naar zowat alle andere cadeaubonnen. Vorig jaar 'm uiteindelijk gebruikt voor 50€ tegoed bij Amazon.

Additioneel kwam er nog een ander leuk bericht deze week; een nieuwe CAO VO.
Effectief ruim 200€/mnd bruto erbij vanaf 1 januari. En nog wat andere (hopelijk) werkdrukverlagende verbeteringen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Op dit moment nog niks, maar gezien m'n werkgever/branche verwacht ik dat er aan het einde van de werkdag wel een stapel snaaipakketten klaar staan om mee naar huis genomen te worden.

Kunnen we het vanavond iig met de collega's lekker over hebben bij het kerstdiner. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:19:
[...]

Wij zijn juist een paar jaar geleden van die dingen overgestapt op cash omdat je ze vooral niet kon inleveren waar je wilde. De laatste keren dat ik een VVV-bon kreeg heb ik die besteed om bij de Primera een bon te kopen waar ik wel iets aan had.

Zelf ben ik wel benieuwd dit jaar. Nieuwe eigenaren van het bedrijf sinds een dikke maand, dus ik heb nog geen idee wat ik krijg.
Terug bij af :P . Van de nieuwe eigenaren: een VVV-cadeaukaart van 100 euro, een mini-fles wijn, zoutrotsjes en een elfje om in de Kerstboom te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 13:34
XFlame schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:24:
Voorheen kregen we een Sterkado (zo'n bon die je kan inruilen voor een andere bon, of iets van hun webwinkel). Maar dat vond men soms wat onpersoonlijk.

Vorig jaar werd door directie besloten dat het bedrag volledig aan het goede doel werd geschonken. Doordat het eenzijdig werd besloten, was daar nogal veel om te doen.

Dus omdat ze toch niet iedereen blij konden maken, is dit jaar besloten om maar helemaal niets te geven.
Weet je weer hoe je wordt gewaardeerd.
Damn.. :/

Hier dit jaar enigszins karig. Werk bij een logistiek dienstverlener en vaak kregen we van onze relaties allemaal relatiegeschenken. Aangezien ik op kantoor werk heb ik vaak contact met verschillende bedrijven maar de mensen in de loods niet. Om het eerlijk te maken kreeg iedereen dan een lootje en werden alle geschenken verdeeld onder het personeel.

Dit jaar gaat onze vestiging sluiten en dat is direct te zien in de relatiegeschenken. Ik heb er welgeteld 0 gezien. Ik snap ze ook wel, maar goed, wel beetje jammer.

Persoonlijk krijgen we allemaal van onze werkgever een Bol.com kaart van €75,-. Geen kaartje erbij oid, maar dat doet me niet enorm veel. Ik vind die tegoedbon erg fijn en die kan ik altijd gebruiken. Heb dat liever dan een doos vol met goedkope troep en reclame van de postcodeloterij :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:54:
[...]

Terug bij af :P . Van de nieuwe eigenaren: een VVV-cadeaukaart van 100 euro, een mini-fles wijn, zoutrotsjes en een elfje om in de Kerstboom te hangen.
Ik kwam er laatst achter dat je die VVV bon bij IKEA kan omzetten in een IKEA kadobon. Wellicht ook wat voor jou. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:43:
[...]

Ik kwam er laatst achter dat je die VVV bon bij IKEA kan omzetten in een IKEA kadobon. Wellicht ook wat voor jou. :+
Thnx, dat ontdekte ik vanmorgen ook, dat gaat hem inderdaad worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 14:44
Een doos, met wat eten, een mini bluetooth speaker, een rugzak, een fles rode wijn en een koffiemok.
Een mooi moment om een werkeloze vriendin blij te maken met een pakket.

Tip voor degenen die hun kerstpakket niets vinden en neigen het weg te gooien... doneer het aan een lokale voedselbank. Die kunnen vaak de spullen goed gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door segil op 20-12-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zo, extern pakket 2 is binnen :P. 2 flesjes wijn van max €10-15 /st. 3,6/5 op Vivino. Not great, not terrible.

Er komt nog wat aan van een andere relatie en dat was het dan weer voor dit jaar. Goed voornemen voor komend jaar: mijn relatiemanagement verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door evilution op 20-12-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:21
Ik zie best vaak wijn/bier voorkomen in kerstpakketten. Ik begreep dat dat tegenwoordig redelijk een faux pas is, zeker aangezien het percentage alcoholisten is gestegen sinds de pandemie. Toevallig heb ik dit van een paar klanten gehoord, maar dat zijn vooral startups en bedrijven uit de verzekeringswereld, dus niet heel representatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Of het een faux pas is weet ik niet. Vroeger was er op mijn vader de zaak ook al iemand die principieel geen alcohol wilde vanuit zijn (christelijk) geloof. Omdat we de pakketten zelf maakten konden we daar rekening mee houden en kreeg die een alternatief. Er is zeker een leuk pakket te maken zonder alcohol. Het pakket wat ik eerder kreeg weet ik dat er over is nagedacht wat de mensen in hun netwerk leuk zouden vinden.

Wel wordt er misschien tegenwoordig vaker over nagedacht. Er zijn tegenwoordig denk ik wel meer mensen die liever geen alcohol krijgen om uiteenlopende redenen. Ik vind dat je daar in ieder geval als werkgever rekening mee moet houden. Als je netwerk wat groter is, is wat alcohol krijgen bijna niet te voorkomen.

Op de kansloze zut website van m'n werkgever heb ik net als vorig jaar maar een plaid besteld. Daar heb je er nooit genoeg van met de huidige energieprijzen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 23:57
Wij hebben best veel moslims bij ons werken en toch zat er een fles limoncello en wijn in het pakket dit jaar, en daarbij ook nog Spaanse ham. Ik was wel tevreden, maar je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Voor het eerst in jaren echt tevreden over alle vreterij in het pakket :)
Daarom vind ik zo'n markt met zelf uitzoeken ook erg goed bedacht.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

fonsoy schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:08:
Wij hebben best veel moslims bij ons werken en toch zat er een fles limoncello en wijn in het pakket dit jaar, en daarbij ook nog Spaanse ham. Ik was wel tevreden, maar je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Voor het eerst in jaren echt tevreden over alle vreterij in het pakket :)
Daarom vind ik zo'n markt met zelf uitzoeken ook erg goed bedacht.
Ja, dat bedoel ik dus met als werkgever rekening mee houden. Als er "best veel moslims" werken, is alcohol en varkensvlees misschien niet de meest handige keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

Je hebt als organisatie wel redelijk een bord voor je kop als je weet dat er veel moslims bij je werken en je ze afscheept met ham en alcohol... :/

Hier een tegoed van 35€, te besteden via Blink. Uiteindelijk het bedrag ingeruild voor een cadeaukaart die ik daar weer in kon ruilen voor een bol. cadeaubon :+

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 20-12-2024 19:32 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ben ik zelf de werkgever. Wij doen altijd voor ons team bol.com bonnen maar wilde dit jaar eens weer traditioneel een kerstpakket vol lekkers doen. Vond het stiekem ook nog wel spannend, ook als je kijkt hoe er hier vaak op gereageerd wordt. We bedoelen het goed maar het is moeilijk iedereen het altijd naar de zin te maken. Aan de andere kant, wie het kleine niet eert is het grote niet weert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 23:09

Hupske

AFCA

Geinig topic. Ik zie hier leuke en minder leuke dingen voorbij komen.

Bij ons is het de laatste jaren niet heel best (al ligt het eraan hoe je ernaar kijkt).

Members only:

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

evilution schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:28:
[...]

Ja, dat bedoel ik dus met als werkgever rekening mee houden. Als er "best veel moslims" werken, is alcohol en varkensvlees misschien niet de meest handige keus.
Dan geven ze de producten die ze niet lusten / mogen toch weg? Doe ik ook hoor met bepaalde dingen.
In mijn kerstpakket zat er naast alcoholvrije wijn (druivensap) ook een fles gewone wijn. Ik drink weinig tot geen alcohol, dus heb er een collega mee blijf gemaakt.

Je kan het nooit voor iedereen 100% goed doen. So be it ;) Bij ons (gemeente) kan je trouwens kiezen tussen een pakket of een VVV-bon.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:13
Hier hebben we jaarlijks een kerstdiner met alle collega’s. Dit jaar vrij luxe, als ik de menukaart bekijk alleen het eten al ruim 80 euro pp.

Kerstpakket proberen ze altijd producten bij klanten in te kopen. Dit jaar een pakket van een koffiezaak uit Limburg met twee pakken koffiebonen, twee pakken losse thee, thee-ei, chocolade kransjes, fudge, kopje/schotel, doppinda’s. Daarnaast nog een fles bubbels en rode wijn en nog een vd valk bon twv 50 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 13:36
Handgeschreven kerstkaart met persoonlijke touch.
Persoonlijke brief over inzet, ontwikkeling, waardering.
Rituals pakket.
€70 cadeaubon.
Op en top verzorgd kerstborrel met aanhang.
Na afloop nog wat flessen drank mee.

Al met al niets om te klagen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
evilution schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:05:
[...]

Zo, meteen even een oordeel, terwijl er geen woord teleurstelling staat...

Erger nog, volgens mij bedoelt ie juist dat het lastig rekening houden is met iedereen omdat een deel juist alcoholvrij wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Hier boekenbon van 35 euro... Ontdekking van vandaag, bol accepteert boekenbonnen alleen voor boeken en e-books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

Van klant A een Tintelingbon van 50, voor AliExpress, Sweex en Inventum-meuk, maar gelukkig ook gewoon 1-op-1 door te sluizen is naar een cadeaubon bij gerenommeerde webwinkels.

Klant b idem, maar dan 30,-.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 11:08
Een bol.com bon van €35, -. En de rest van het bedrijf nog een bonus van een paar K, welke ik niet kreeg omdat ik per 31-12 uit dienst ga na 5 jaar. Weet je toch weer dat je de goede beslissing gemaakt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Members only:

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 21:17
Ik heb zoals elk jaar weer een yourgift/vvv bon van 70 euro ontvangen. Alleen dit jaar nog geen idee wat ik daamee ga doen. Gelukkig wel overal voor te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:44:
Hier boekenbon van 35 euro... Ontdekking van vandaag, bol accepteert boekenbonnen alleen voor boeken en e-books
Tip van vandaag - boekenbon is vaak ook in te leveren bij een lokale boekhandel en ook daar kun je meestal laten bezorgen (veel boekhandels zijn aangesloten bij Libris. Zelfde aanbod, zelfde prijs (aanbiedingen daargelaten) vanwege de vaste boekenprijs. Sterker nog, waar je ook een boek koopt, het komt uit hetzelfde boekenmagazijn in Nederland. En een lokale boekhandel vind ik toch leuker in het straatbeeld dan weer een lege winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 13:36
Brammos85 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:04:
Een bol.com bon van €35, -. En de rest van het bedrijf nog een bonus van een paar K, welke ik niet kreeg omdat ik per 31-12 uit dienst ga na 5 jaar. Weet je toch weer dat je de goede beslissing gemaakt hebt.
En dat mag?
Bonus is toch een beloning voor dat jaar waarin je gewerkt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Pat911 schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:47:
[...]

Tip van vandaag - boekenbon is vaak ook in te leveren bij een lokale boekhandel en ook daar kun je meestal laten bezorgen (veel boekhandels zijn aangesloten bij Libris. Zelfde aanbod, zelfde prijs (aanbiedingen daargelaten) vanwege de vaste boekenprijs. Sterker nog, waar je ook een boek koopt, het komt uit hetzelfde boekenmagazijn in Nederland. En een lokale boekhandel vind ik toch leuker in het straatbeeld dan weer een lege winkel.
Ik probeerde juist geen boek te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 12:53
42erik schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:44:
Dat is toch logisch dat deze enkel daarover te gebruiken is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hupske schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:17:

Bij ons is het de laatste jaren niet heel best (al ligt het eraan hoe je ernaar kijkt).
Als dit al niet heel best is dan is de jaren ervoor de lat wil heel erg hoog gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:41:
[...]

En dat mag?
Dat zal ongetwijfeld mogen want is redelijk standaard volgens mij. Bij ons was het zelfs1 april (wanneer uitgekeerd wordt) nog in dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier naast standaard kerstfeest voor alle medewerkers plus aanhang een Leatherman en flinke hoeveelheid bonbons.
Werk bij een werkgever die goed voor zijn mensen is en waar de directie zelf ook van een feestje houdt. En dat dat dan over de belastingvrije ruimte heen gaat, dat is dan maar zo.

* The Eagle blij met zijn werkgever :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 23:06

Meller

Much to learn, you still have

Hier een cadeaubon.nl bon van 100,- gekregen, die intussen al omgezet is in bol.com tegoed. Altijd handig.

Mijn zoon, werkt bij Dominos, krijgt alleen een handgeschreven kaartje.... Schandalig, betalen minimum jeugdloon en dan niet eens een kleinigheidje ter waardering.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
NeutraleTeun schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:41:
[...]

En dat mag?
Laten we het er op houden dat het een goede bevestiging is waarom ik weg ga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Roos79 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:42:
[...]

Dat is toch logisch dat deze enkel daarover te gebruiken is dan.
Je spell checker maakt het wat lastig te begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 20:06
Bij werkgever 1 een traditioneel pakket, gelukkig met eterij wat je ook daadwerkelijk opeet.

Bij werkgever 2 ook een traditioneel pakket, maar die ze zelf samenstellen met producten uit de regio. Betekent dat je vlees krijgt van de slager, een suikerbrood van de lokale bakker etc. Daarnaast een persoonlijk en goedgevuld kerstkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja ik hier
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Nu was ik vanmorgen op het ad.nl aan het lezen en kwam het volgende tegen
“Een pollepel en een ovenwant bij Jumbo, een kerstbal uit eigen assortiment voor medewerkers van Zeeman: bij de kerstpakketten die worden uitgedeeld kijkt een deel van werkend Nederland weer lelijk op zijn neus. Grote winkelconcerns pakken met kerst steeds kariger uit, ziet vakbond FNV.”

Ik ga er nu een beetje vanuit dat er iemand bij de FNV punten wil scoren en het hele land wil gaan plat leggen met een landelijke staking voor een beter kerst pakket

De werknemmer in dit land heeft het zwaar,ik denk dat we toch toe moeten naar een werkweek van 24 uur voor het zelfde salaris al 40 uur,2 papa dagen per week zodat er nog maar 8 uur gewerkt hoeft te worden, en natuurlijk 2 ballenbakken per werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Ja ik hier schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:43:
Nu was ik vanmorgen op het ad.nl aan het lezen en kwam het volgende tegen
“Een pollepel en een ovenwant bij Jumbo, een kerstbal uit eigen assortiment voor medewerkers van Zeeman: bij de kerstpakketten die worden uitgedeeld kijkt een deel van werkend Nederland weer lelijk op zijn neus. Grote winkelconcerns pakken met kerst steeds kariger uit, ziet vakbond FNV.”

Ik ga er nu een beetje vanuit dat er iemand bij de FNV punten wil scoren en het hele land wil gaan plat leggen met een landelijke staking voor een beter kerst pakket

De werknemmer in dit land heeft het zwaar,ik denk dat we toch toe moeten naar een werkweek van 24 uur voor het zelfde salaris al 40 uur,2 papa dagen per week zodat er nog maar 8 uur gewerkt hoeft te worden, en natuurlijk 2 ballenbakken per werknemer
Het Jumbo pakket was net als vorige jaren een rijk gevuld boodschappenpakket, met dit jaar inderdaad een pollepel en ovenwant erbij. Winkelmedewerkers kregen ook een bon voor 10% korting voor hunzelf en familie, te besteden op een speciale koopavond (vorige week woensdag). Geen idee of dat voor distributiemedewerkers waar het artikel het over heeft anders is though. Als die alleen de pollepel en ovenwant kregen dan is dat inderdaad wel karig...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Brammos85 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:04:
Als die (mogelijke) bonus in je contract staat vermeld, zou ik er eens naar laten kijken door een jurist (rechtsbijstandverzekering?). Ik kreeg zelfs, na uitspraak van een kantonrechter, nog een bonus terwijl ik per 30 november al vertrokken was bij een bedrijf. Mijn werkgever wilde in eerste instantie ook niet betalen, maar moest dit toen wel. Als je meer details wil, dan moet je maar een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 11:40
Als we het dan toch over "slimme" lifehacks hebben, dan is het eigenlijk slim om altijd per 2-1-2025 uit dienst te gaan (dus laatste werkdag 1-1-2025). Dan zou je alsnog recht hebben op de bonus + je krijgt nog 1/30e deel van je salaris uitbetaald. Je bent wettelijk vrij dus je hoeft toch niet op 1-1 komen opdagen.

(verhaal gaat natuurlijk niet op als je in ploegendienst werkt of onregelmatig moet werken tijdens feestdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de nodige versnaperingen, welke eigenlijk kwa keuze best Oké zijn. niet de eeuwige paté enzo ;-)
de nodige voordeelbonnen van van alles en nog wat... (waarvan 1tje ook nog weer gebruikt, een tot €250 korting.. mgoed onder de streep 138)
en nog een kleine bonus, (vrij klein bedrijf..)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
Pat911 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:12:
[...]

Als die (mogelijke) bonus in je contract staat vermeld, zou ik er eens naar laten kijken door een jurist (rechtsbijstandverzekering?). Ik kreeg zelfs, na uitspraak van een kantonrechter, nog een bonus terwijl ik per 30 november al vertrokken was bij een bedrijf. Mijn werkgever wilde in eerste instantie ook niet betalen, maar moest dit toen wel. Als je meer details wil, dan moet je maar een pm sturen.
Thanks, maar bonus staat niet in contract. Kwestie van man een man, woord een woord, maar dan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Brammos85 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:56:
[...]

Thanks, maar bonus staat niet in contract. Kwestie van man een man, woord een woord, maar dan dus niet.
Jammer. Maar het is inderdaad wel je werkgever die zich erg laat kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Naast kerstbuffet met het team en mooie speech van de directeur, een traditioneel pakket en een diner cadeaubon van € 100.
Niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:35

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Brammos85 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:56:
[...]

Mondelinge overeenkomsten zijn nog steeds is volkomen rechtsgeldig als contract. Je kan altijd proberen, als het je niet te veel geld/moeite kost, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 05-01-2025 09:53 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste