Langzamerhand zeer goede prijzen vind ik voor sommige xtx kaarten. Vergeleken met de vanafprijs van zon 1680 euro voor de 4090 krijg je toch erg veel fps voor je geld nu. Ten opzichte van de rtx 4080 is het een ook een no-brainer (maar dat was het voor mij altijd al).XFlame schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:30:
De Asrock 7900XTX is naar 949 gezakt:
uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB OC
Die phantom gaming trekt dan ook op niet veel als de reviews leest
Sorry, maar wat zeg je?Sjonniebwoi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:56:
Die phantom gaming trekt dan ook op niet veel als de reviews leest
Ik hoop dat de 7800 XT's een beetje richting MSRP zitten, dan zijn ze echt een goede koop. Ook als die bijvoorbeeld 10% beter is dan de 4070, dan zal ik waarschijnlijk wel gaan voor de rx 7800 XT
*knip* offtopic
[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 30-08-2023 18:52 ]
Deze aanbieding is weer terug, ik heb hem besteld. Deed pijn aan de portemonnee maar 100,- cashback en starfield leken me wel interessantrbrt schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:17:
Voor de geinteresseerden in de 7900 XTX met Asus cashback actie: Megekko heeft deze gauw uit hun assortiment verwijdert.. donderdag en vrijdag verkochten ze deze nog.
De gtx1080 mag met pensioen
dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur
Oei, misschien wel een rma model met veel coilwhine.. vond het wel vreemd dat hij opeens voorradig wasSeñor Sjon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:14:
Denk eerder een geannuleerde order
[Afbeelding]
dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur
Toch wel veel animo voor deze 1/500 editie van starfield kennerlijk
https://www.ebay.nl/itm/1...et_ver=artemis&media=COPY
https://www.ebay.nl/itm/1...et_ver=artemis&media=COPY
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Bij mij staat ie op leverbaar bij Megekko momenteel.Sjonniebwoi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:46:
asus is wéér weg, blijf hem missen.
In je mandje zie je een levertijd van 10+ dagen, dus denk dat ze orders verzamelen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is de back to school actie van asus alleen voor de belgen? Of kunnen wij Nederlanders hier okk gebruik van maken? Het zit namelijk op een nl pagina, maar er wordt belgie genoemd? De kortingen van asus maken de videokaarten iig wel aantrekkelijker
Is voor beide landen. Bij deze even de linken:Omniferious schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:55:
Is de back to school actie van asus alleen voor de belgen? Of kunnen wij Nederlanders hier okk gebruik van maken? Het zit namelijk op een nl pagina, maar er wordt belgie genoemd? De kortingen van asus maken de videokaarten iig wel aantrekkelijker
LootBoxSurvivor
Hey, gewoon een klein vraagje.
De nieuwe AMD-kaarten komen de zesde uit, maar weet iemand of dat betekent dat ze in de ochtend online komen, of echt 1 minuut na 5 september 23:59?
Ze zullen wel slecht te krijgen zijn, maar ik wil toch proberen.
De nieuwe AMD-kaarten komen de zesde uit, maar weet iemand of dat betekent dat ze in de ochtend online komen, of echt 1 minuut na 5 september 23:59?
3 uur 'smiddags.LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:02:
Zoals al gezegd is dat in het verleden altijd al 15u geweest.LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:02:
De huidige geruchten zijn ook dat er veel stock zal zijn. AMD is al maanden voorraad aan het opbouwen. Ik verwacht niet dat het binnen 5 minuten uitverkocht is..
LootBoxSurvivor
Thanks, ik ga eens kijken wat ze gaan kosten. Ik vermoed dat hij boven de adviesprijs van 550 gaat liggen, maar wie weet.... Ik ben benieuwd naar de leverbaarheid, ik maak me alleen zorgen dat ik de starfield code ga mislopen omdat dat een beetje op=op is, en de actie al een tijd loopt.Skyline GT-R schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:01:
[...]
Zoals al gezegd is dat in het verleden altijd al 15u geweest.
De huidige geruchten zijn ook dat er veel stock zal zijn. AMD is al maanden voorraad aan het opbouwen. Ik verwacht niet dat het binnen 5 minuten uitverkocht is..
Maar ik wil gewoon gaan kopen, ik heb echt lang gewacht, en nu eindelijk komt een kaart die ik de moeite waard vindt. Bijna een RTX 3070 gekocht, maar ik ga toch liever voor iets meer RAM.
[ Voor 12% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 03-09-2023 14:51 ]
Andere mensen hebben een antwoord gegeven, maar leggen niet uit waarom.LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:02:
De release van GPU's is geen Nederlands feestje, maar iets dat wereldwijd op hetzelfde moment gebeurd. Aangezien de fabrikanten Amerikaans zijn, is dit gebaseerd op de Amerikaanse tijd. Nu heeft Amerika 6 tijdszones, maar Eastern Standard Time (EST) is de dominante tijdszone.
15 uur Nederlandse tijd is 9 uur EST en dus het begin van de werkdag in die tijdszone.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
LootBoxSurvivor
Bedankt voor de uitleg, ik ben hier nooit zo van op de hoogte. De laatste keer dat ik een videokaart kocht was de 1070 en die kocht ik ergens toen deze al langer op de markt was. Natuurlijk had ik de 20-series overgeslagen en toen ik een nieuwe computer wilde bouwen en ging kijken, toen trof ik een nachtmerrie aan.Ludewig schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:22:
[...]
Andere mensen hebben een antwoord gegeven, maar leggen niet uit waarom.
De release van GPU's is geen Nederlands feestje, maar iets dat wereldwijd op hetzelfde moment gebeurd. Aangezien de fabrikanten Amerikaans zijn, is dit gebaseerd op de Amerikaanse tijd. Nu heeft Amerika 6 tijdszones, maar Eastern Standard Time (EST) is de dominante tijdszone.
15 uur Nederlandse tijd is 9 uur EST en dus het begin van de werkdag in die tijdszone.
Maar bedankt voor de uitleg, ik ga er klaar voor zitten, en maar even wat webwinkels vergelijken met elkaar want zal wel even duren voordat de tweakers pricewatch ze allemaal in de database heeft.
Dat snap ik, je zou ook een leuke RX 6800 XT of RX 6900XT kunnen halen voor een vergelijkbare prijs (en prestaties). De RX 6900 XT zal zelfs wat sneller zijn.LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:45:
[...]
Thanks, ik ga eens kijken wat ze gaan kosten. Ik vermoed dat hij boven de adviesprijs van 550 gaat liggen, maar wie weet.... Ik ben benieuwd naar de leverbaarheid, ik maak me alleen zorgen dat ik de starfield code ga mislopen omdat dat een beetje op=op is, en de actie al een tijd loopt.
Maar ik wil gewoon gaan kopen, ik heb echt lang gewacht, en nu eindelijk komt een kaart die ik de moeite waard vindt. Bijna een RTX 3070 gekocht, maar ik ga toch liever voor iets meer RAM.
En daar krijg je vandaag ook al Starfield bij
[ Voor 3% gewijzigd door Skyline GT-R op 03-09-2023 16:16 ]
LootBoxSurvivor
Ik wil vooral een 7800 XT, omdat de kaart wat kleiner lijkt dan de 6800 XT. Ik zou de 6800 XT misschien in mijn case krijgen, maar ik vind het fijner om een kleinere kaart te hebben die rond de 40 wat zuiniger is.Skyline GT-R schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:09:
[...]
Dat snap ik, je zou ook een leuke RX 6800 XT of RX 6900XT kunnen halen voor een vergelijkbare prijs (en prestaties). De RX 6900 XT zal zelfs wat sneller zijn.
De Amerikaanse beurs opent om 15:30 Nederlandse tijd en koersgevoelige informatie wordt in de voorbeurs of nabeurs uitgebracht. 15:00 Nederlandse tijd is half uur voor de Amerikaanse market open waarop hardware review embargo's opgeheven worden.LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:02:
Op basis de reeds aangekondigde kaarten zien die er min of meer even groot uit.. Jammer genoeg..LootBoxSurvivor schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:17:
[...]
Ik wil vooral een 7800 XT, omdat de kaart wat kleiner lijkt dan de 6800 XT. Ik zou de 6800 XT misschien in mijn case krijgen, maar ik vind het fijner om een kleinere kaart te hebben die rond de 40 wat zuiniger is.
En de AMD referentie kaart met maar 2 fans vrees ik dat net niet voldoende koelvermogen heeft..
En op basis van de eerste Starfield testen doet een 6800XT ~60FPS op 1440p Ultra..
[ Voor 7% gewijzigd door Skyline GT-R op 03-09-2023 18:20 ]
Eerste benchmarks voor de 7700XT en 7800XT..
:strip_exif()/f/image/VxJAIcLvlqe2Cm27FDZ1XMjN.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: YouTube: RX 7800 / 7700 XT Benchmark Leak: AMD doesn't need Starfield to Win
(Let op; niet alles wat hij meld op post klopt ook ^^)
:strip_exif()/f/image/VxJAIcLvlqe2Cm27FDZ1XMjN.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: YouTube: RX 7800 / 7700 XT Benchmark Leak: AMD doesn't need Starfield to Win
Hier het zelfde gedaan. deed inderdaad zeer!rbrt schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Deze aanbieding is weer terug, ik heb hem besteld. Deed pijn aan de portemonnee maar 100,- cashback en starfield leken me wel interessant
De gtx1080 mag met pensioen
mijn gtx 1080 gaat nog een 2e leven in als console (1080p) casual gaming machine en daarna wordt die op een pedestal gezet in een vitrine kast.baukie schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:36:
[...]
Hier het zelfde gedaan. deed inderdaad zeer!
Wat een epic kaart was dat.
Gelukkig ben ik niet de enige met dat soort plannen voor zijn 1080tiWolfp4ck schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:02:
[...]
mijn gtx 1080 gaat nog een 2e leven in als console (1080p) casual gaming machine en daarna wordt die op een pedestal gezet in een vitrine kast.
Wat een epic kaart was is dat.
Ben heel benieuwd naar de kaart! toevallig iemand die weet wat je moet hebben om je kaart niet te bottlenecken of dergelijks?Skyline GT-R schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:17:
Eerste benchmarks voor de 7700XT en 7800XT..
[Afbeelding]
Ik heb nu nog een AM4 R5 3600 / 16 GB / B450 bordje.
je kan naar de AM4 5600x gaan of in extremis (maar hoeft niet volgens mij) naar de 5800x3d gaan
Dat hangt natuurlijk ook wat af van je resolutie.. Op 1080p ben je nu eenmaal sneller CPU limited dan op 4k.0daro0 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:55:
[...]
Ben heel benieuwd naar de kaart! toevallig iemand die weet wat je moet hebben om je kaart niet te bottlenecken of dergelijks?
Ik heb nu nog een AM4 R5 3600 / 16 GB / B450 bordje.
Zoals al aangehaald kan die R5 3600 wel voor een bottleneck zorgen. Gelukkig zijn er nog meerdere leuke upgrades die je kan doen op AM4, zoals een R5 5600X, R7 5800X of R7 5800X3D..
Daarnaast kan je 16GB geheugen ook een issue worden. Met de DDR4 prijzen van vandaag is dat een goedkope upgrade naar 32GB DDR4-3600
Ik zou zelf dan voor de 5800X3D gaan. In spellen vaak net zo goed als de 7000-CPU's en vermoedelijk houdt hij z'n waarde heel goed.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Iemend die weet wanneer de reviews van de nieuwe kaart vandaag worden released ?
[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 06-09-2023 10:49 ]
Altijd om 15:00.0daro0 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:45:
Iemend die weet wanneer de reviews van de nieuwe kaart vandaag worden released ?
Ben benieuwd hoe lastig het zal zijn vanmiddag om een kaart te bemachtigen. En uiteraard wat de daadwerkelijke prijzen gaan zijn. Lijkt meen beetje een utopie dat er echt kaarten voor 489 euro (7700xt) en 549 (7800xt) te krijgen gaan zijn.
Wil toch wel graag eerst rustig reviews ed doorlezen voordat ik een keuze ga maken voor een 7700xt of een 7800xt. Blijft toch allemaal weer een bak geld.
Welke het ook wordt, zal iig een leuke upgrade zijn komende vanaf een 5700.
Wil toch wel graag eerst rustig reviews ed doorlezen voordat ik een keuze ga maken voor een 7700xt of een 7800xt. Blijft toch allemaal weer een bak geld.
[ Voor 20% gewijzigd door 3rNsT op 06-09-2023 10:00 ]
Ik zit in hetzelfde schuitje met een RTX2060 6gb ... echt wel tijd voor iets anders nu.[b]3rNsT in "[AMD Radeon RX7000 series] Levertijden & Prijzen"
Ik ga niet voor day one, ik ben nog druk met andere dingen. maar mijn 1660 Super is ook wel aan vervanging toe. dus eerst even alle informatie afwachten en uiteraard zullen er diverse software updates komen.3rNsT schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:56:
Ben benieuwd hoe lastig het zal zijn vanmiddag om een kaart te bemachtigen. En uiteraard wat de daadwerkelijke prijzen gaan zijn. Lijkt meen beetje een utopie dat er echt kaarten voor 489 euro (7700xt) en 549 (7800xt) te krijgen gaan zijn.
Ik denk dat tov de 7700xt de 6750xt bijna even snel zal zijn. En gezien dezelfde 12gb de 6750 de betere keus voor z'n prijs.
Rx 6950xt zal iets duurder maar ook iets sneller zijn dan de 7800xt denk ik.
Dus zoveel zullen ze in eerste instantie niet toevoegen. Mochten prijzen over een aantal maanden lager zijn is het misschien anders.
Edit: de 7700xt is toch nog wat sneller dan ik had verwacht na het zien van de reviews.
Rx 6950xt zal iets duurder maar ook iets sneller zijn dan de 7800xt denk ik.
Dus zoveel zullen ze in eerste instantie niet toevoegen. Mochten prijzen over een aantal maanden lager zijn is het misschien anders.
Edit: de 7700xt is toch nog wat sneller dan ik had verwacht na het zien van de reviews.
[ Voor 11% gewijzigd door meljor op 06-09-2023 15:45 ]
LootBoxSurvivor
Denken jullie dat het gedoe over die AI-boom, bangmakerij is? Dat er binnenkort een tekort is aan videokaarten? Ik denk niet dat het zo'n vaart zou lopen en dat kaarten inderdaad wel goedkoper worden door de maanden heen. Het is immers niet efficiënt om gaming gpu's te gebruiken voor AI.
Ik denk dat de AI-boom ervoor zorgt dat deze bedrijven minder ontwikkelcapaciteit alloceren aan de grafische kant (naar verluid heeft Nvidia al behoorlijk wat ontwikkelaars van het driver-team verplaatst naar de AI-teams) en dat de prijzen relatief hoog blijven.
Het zal vermoedelijk echter niet zorgen voor een gigantische prijsstijging zoals tijdens de mining-boom, omdat de knelpunten in de productie zijn aangepakt en er geen algeheel tekort meer is aan chipfabricagecapaciteit.
Het zal vermoedelijk echter niet zorgen voor een gigantische prijsstijging zoals tijdens de mining-boom, omdat de knelpunten in de productie zijn aangepakt en er geen algeheel tekort meer is aan chipfabricagecapaciteit.
Opzich zijn de prijzen van de 7800XT best redelijk. Bij Megekko hier vanaf 559 euro, vooral als je meetelt dat je er Starfield bij krijgt.
Boris96
LootBoxSurvivor
Jammer dat Megekko wel nog 3.49 verzendkosten rekent. Ik bedoel kom op, maak dat gewoon gratis.Boris96 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:54:
Opzich zijn de prijzen van de 7800XT best redelijk. Bij Megekko hier vanaf 559 euro, vooral als je meetelt dat je er Starfield bij krijgt.
Die PowerColor is ook meteen de beste 7800 XT die je kunt kopen qua prijs/perf., een zeer goede deal lijkt me. BronBoris96 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:54:
Ik heb de 7800 XT besteld. Kom van een 2070 Super.
Ben voor de Gigabyte gegaan omdat die als een van de weinige varianten nog net in mijn kast past.
Ben voor de Gigabyte gegaan omdat die als een van de weinige varianten nog net in mijn kast past.
Ik heb de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition bij Azerty besteld, was de mooiste prijs en altijd ASUS gehad. Maar nu is hij van de site af sinds een half uur en mijn bestelling staat nog steeds op `Wacht op producten`, dus ik hoop niet dat ik nu weken moet wachten
LootBoxSurvivor
Ben toch maar overstag gegaan, met klarna in 3 delen betalen. Dan spreid ik het een beetje uit, over twee keer loon en valt het mee. Bedankt voor die review te delen, ik had een andere reviewer ook al horen zeggen dat de Hellhound het goed deed. YouTube: AMD just Re-released the RX 6800 XT and called it a 7800 XT (review)Dialga schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:56:
[...]
Die PowerColor is ook meteen de beste 7800 XT die je kunt kopen qua prijs/perf., een zeer goede deal lijkt me. Bron
De Amerikanen hebben het erover dat het een slechte kaart is, en ik snap het wel vanuit hun perspectief. De Nederlandse markt is echter veel anders. Een 6800 XT kost nog steeds bijna even veel als een 7800 XT. Ik vermoed dat de 7800 XT waarschijnlijk nog wel wat omlaag gaat, maar ik denk dat deze niet zoveel meer omlaag gaat. Ach ik vind het goed, na zolang wachten eindelijk een kaart.
[ Voor 21% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 06-09-2023 17:37 ]
ik heb dezelfde bij azerty besteld voor 589,- overal anders is hij voor over de 600,-. toen ik hem bestelde stond erbij 2-3 dagen. dus duimen maarThaPegasus schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:28:
Ik heb de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition bij Azerty besteld, was de mooiste prijs en altijd ASUS gehad. Maar nu is hij van de site af sinds een half uur en mijn bestelling staat nog steeds op `Wacht op producten`, dus ik hoop niet dat ik nu weken moet wachten
LootBoxSurvivor
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100013614SquidgyBoy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:28:
[...]
ik heb dezelfde bij azerty besteld voor 589,- overal anders is hij voor over de 600,-. toen ik hem bestelde stond erbij 2-3 dagen. dus duimen maar
650 zelfs bij Alternate.
[ Voor 36% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 07-09-2023 11:38 ]
Je hebt nu een 6800XT gelinked, ik weet niet of dat de bedoeling was? Vooralsnog zie ik nog geen nieuwe 7800XT die onder de vraagprijs vallen. Hopen dat dit wel snel zal gebeurenLootBoxSurvivor schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:43:
[...]
https://www.megekko.nl/pr...0-XT-CORE-16GB-Videokaart
XFX SPEEDSTER MERC 319 gaat al onder de MSRP met 544.
Blijkbaar is de Sapphire Nitro de meest gekochte kaart, maar is wel 70 euro duurder dan MSRP. De Hellhound is 559 en als best geteste kaart uit de test bij Techpowerup gekomen.
De enige webshop die de Nitro 7800XT levert is Proshop en ik zie geen Starfield bundel. Dat is best slecht vergeleken met de andere webshops.
De enige webshop die de Nitro 7800XT levert is Proshop en ik zie geen Starfield bundel. Dat is best slecht vergeleken met de andere webshops.
Is er nog een webshop die de Hellhound verkoopt op dit moment? Ik zie dat hij verdwenen is bij Megekko.Techkeizer schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:21:
Blijkbaar is de Sapphire Nitro de meest gekochte kaart, maar is wel 70 euro duurder dan MSRP. De Hellhound is 559 en als best geteste kaart uit de test bij Techpowerup gekomen.
LootBoxSurvivor
Sorry je had gelijk! Ik had de filter uitstaan toen ik steen. Dacht dat ik de filter nog aanhad.Shiv schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:41:
[...]
Je hebt nu een 6800XT gelinked, ik weet niet of dat de bedoeling was? Vooralsnog zie ik nog geen nieuwe 7800XT die onder de vraagprijs vallen. Hopen dat dit wel snel zal gebeuren
Gelukkig is hij vandaag verstuurd!SquidgyBoy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:28:
[...]
ik heb dezelfde bij azerty besteld voor 589,- overal anders is hij voor over de 600,-. toen ik hem bestelde stond erbij 2-3 dagen. dus duimen maar
ja de mijne is ook verstuurd.ThaPegasus schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:07:
[...]
Gelukkig is hij vandaag verstuurd!Dus ik kan hopelijk morgen aan de gang!
[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 09-09-2023 00:34 ]
Misschien even bij gpu tracker kijken. Blijkbaar was er niet heel veel voorraad in week 1 las ik. Later zal er meer dan genoeg voorraad zijn.HiddenSins schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:47:
[...]
Is er nog een webshop die de Hellhound verkoopt op dit moment? Ik zie dat hij verdwenen is bij Megekko.
De Tuf is helaas ook weer veel te duur. Jammer dat AIB's er bijna 80 euro opgooien, zonde.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Asus de cashback actie zou doortrekken naar deze kaarten maar ze staan niet in de lijstTechkeizer schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:29:
[...]
Misschien even bij gpu tracker kijken. Blijkbaar was er niet heel veel voorraad in week 1 las ik. Later zal er meer dan genoeg voorraad zijn.
De Tuf is helaas ook weer veel te duur. Jammer dat AIB's er bijna 80 euro opgooien, zonde.
Mijne zit al in de PC.ThaPegasus schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:07:
[...]
Gelukkig is hij vandaag verstuurd!Dus ik kan hopelijk morgen aan de gang!
Moet nu helaas werken dus vanavond pas testen.
LootBoxSurvivor
Lekker maat! Ik zou hem vandaag krijgen in de ochtend, maar natuurlijk laat PostNL het afweten. Balen, had de oude NVIDIA Drivers al helemaal verwijderd met Guru3D en alles klaargezet.GaHard schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:59:
[...]
Mijne zit al in de PC.![]()
Moet nu helaas werken dus vanavond pas testen.
Het lijkt erop dat er genoeg stock was, maar veel van de partners waarbij je Starfield krijgt, hebben helemaal niet zoveel kaarten. Megekko had het grootste aanbod, waarom de rest bijna niks heeft, is mij een raadsel.
Ik laat altijd alles naar een PostNL punt brengen. IME het snelst en het minste gezeikLootBoxSurvivor schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:53:
[...]
Lekker maat! Ik zou hem vandaag krijgen in de ochtend, maar natuurlijk laat PostNL het afweten. Balen, had de oude NVIDIA Drivers al helemaal verwijderd met Guru3D en alles klaargezet.
Het lijkt erop dat er genoeg stock was, maar veel van de partners waarbij je Starfield krijgt, hebben helemaal niet zoveel kaarten. Megekko had het grootste aanbod, waarom de rest bijna niks heeft, is mij een raadsel.
Ik heb de Gigabyte versie. Die is net ff korter dan de rest en past daardoor nog net in mijn kast. Die was wel als een van de eerste van Megekko af zag ik dus wss ook niet zo veel stock.
Ben nog op zoek naar een 5800x3d, het liefst tweedehands want vind nieuwprijs eigenlijk net ff te duur. Heb nu nog een R5 3600. Speel ook veel race sims en daar schijnt die 5800x3d wel flinke winst te geven.
[ Voor 7% gewijzigd door GaHard op 07-09-2023 14:18 ]
Megekko heeft nog een xfx rx 7800 xt speedster qick voor €559 mocht iemand nog een goede msrp kaart zoeken.
7800 xt volledig uitverkocht bij Megekko nu. Zie bij Azerty alleen nog de dualfan Asrock Challenger te koop staan.
Iemand een idee wat de MSRP van de Powercolor Hellhound RX 7800 XT is in onze regio?
In de review op TPU stond dat er geen premium is tov de reference card: $499 (dus zou zo'n €557 moeten zijn volgens de EU AMD webshop).
Vandaag is er een review op Kitguru verschenen waar gezegd wordt dat de kaar wél een £40 premium heeft: £520, oftewel zo'n €605.
Geen enorm verschil, maar ook niet niks... In het eerste geval zou ik nog wat wachten tot de kaart aan de normale prijs beschikbaar is.
In de review op TPU stond dat er geen premium is tov de reference card: $499 (dus zou zo'n €557 moeten zijn volgens de EU AMD webshop).
Vandaag is er een review op Kitguru verschenen waar gezegd wordt dat de kaar wél een £40 premium heeft: £520, oftewel zo'n €605.
Geen enorm verschil, maar ook niet niks... In het eerste geval zou ik nog wat wachten tot de kaart aan de normale prijs beschikbaar is.
Wat gebeurd hier zeg? De RX7800XT is gewoon duurder aan het worden vanwege de tekorten. 
Dat is even geleden. Maar ik zou nu gewoon even de kat uit de boom kijken. N32 is een vrij kleine chip die AMD "per ongeluk" in juni al aan het publiek heeft getoond. Er is een goede kans dat N32 al maanden in productie is geweest en er heel wat aan zit te komen. Want het lijkt een winnaar te zijn.
Dat is even geleden. Maar ik zou nu gewoon even de kat uit de boom kijken. N32 is een vrij kleine chip die AMD "per ongeluk" in juni al aan het publiek heeft getoond. Er is een goede kans dat N32 al maanden in productie is geweest en er heel wat aan zit te komen. Want het lijkt een winnaar te zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar zie je dat ze duurder worden? Er schijnen nog flink wat kaarten aan te komen de komende weken, dus echt 'mining' taferelen hoeven we niet te verwachten. De asrock challenger is nog steeds voor de scherpe dealprijs van 559 te krijgen sinds launch....DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:39:
Wat gebeurd hier zeg? De RX7800XT is gewoon duurder aan het worden vanwege de tekorten.
Naar modellen kijken in de Pricewatch en zien dat de lijntjes omhoog gaan.stylezzz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:59:
[...]
Waar zie je dat ze duurder worden? Er schijnen nog flink wat kaarten aan te komen de komende weken, dus echt 'mining' taferelen hoeven we niet te verwachten. De asrock challenger is nog steeds voor de scherpe dealprijs van 559 te krijgen sinds launch....
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ohh... die gemiddelden? Heb je niet zoveel aan, die worden vooral bepaald door wat webshops die alleen distri doorkoppelen + x % op het moment. Ik let vooral op de bekende shops als Megekko, azerty en misschien een proshop. Die houden de prijzen nog strak stabiel.DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:12:
[...]
Naar modellen kijken in de Pricewatch en zien dat de lijntjes omhoog gaan.
LootBoxSurvivor
Ik heb een Hellhound gekocht voor 559 op launchday, bij megekko. Kwam nog 3.50 verzendkosten bij of zo? Maar gewoon normale adviesprijs dus. Prijzen zijn nu een beetje raar, maar ik denk dat nieuwe voorraad moet komen.freeco schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:11:
Iemand een idee wat de MSRP van de Powercolor Hellhound RX 7800 XT is in onze regio?
Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn Hellhound.
[ Voor 14% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 18-09-2023 20:47 ]
OK, thanks, goed om weten. Dan heb ik nog wel wat geduld tot ie weer aan €559 beschikbaar is.LootBoxSurvivor schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:46:
[...]
Ik heb een Hellhound gekocht voor 559 op launchday, bij megekko. Kwam nog 3.50 verzendkosten bij of zo? Maar gewoon normale adviesprijs dus. Prijzen zijn nu een beetje raar, maar ik denk dat nieuwe voorraad moet komen.
Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn Hellhound.
Wellicht zit iedere reseller momenteel zonder stock. De heel positieve review op TPU zal er wel voor wat tussen zitten
Ik heb vorige week maandag even bij Megekko geïnformeerd naar de Hellhound 7800 XT. Daar te horen gekregen dat er over 2 weken weer voorraad is, dus nog een weekje wachten. Over de prijs kon Megekko niets loslaten, dit is afhankelijk van de inkoopprijs. Hopelijk gaan ze niet mee in de woekerprijzen van Amazon-> €742,- deze ochtend.
We gaan het zien.
We gaan het zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Mister Whoopi op 19-09-2023 07:55 ]
Weet je, dit is gewoon een reguliere, succesvolle videokaart launch. Het is weer even geleden. 
Zo gaat het eigenlijk altijd. Er is een eerste voorraad bij launch beschikbaar die vaak is ingevlogen per transportvliegtuig. Die is altijd beperkt en vaak zijn ze ook net iets duurder dan MSRP. Die zijn meestal in de eerste uren verkocht. Daarna volgen meestal nog een paar kleine partijen videokaarten die ook snel verkocht zijn.
Vervolgens een paar weken na launch arriveren vaak de containerschepen pas met enorme voorraad. Dat is het moment dat je een videokaart kan kopen en het moment dat de prijzen meestal stabiliseren of zelfs wat gaan dalen, afhankelijk van hoe goed de videokaarten verkopen.
Ik weet dat er games aan zitten te komen zoals Cyberpunk Phantom Liberty donderdag. Maar als je niet noodzakelijkerwijs nu iets moet kopen, tja ik zou even wachten totdat alles gestabiliseerd is. Dit soort producten worden in enorme volumes geproduceerd. Ze gaan echt wel beschikbaar komen.
Ik zeg dit ook mede voor mensen die overwegen van Nvidia naar AMD over te stappen. Helaas is er nogal een spreiding in kwaliteit van videokaarten tussen verschillende merken. Let op wat je koopt. Zoek rustig reviews op of vraag het in het ervaringen topic welke modellen je kan overwegen.
Zo gaat het eigenlijk altijd. Er is een eerste voorraad bij launch beschikbaar die vaak is ingevlogen per transportvliegtuig. Die is altijd beperkt en vaak zijn ze ook net iets duurder dan MSRP. Die zijn meestal in de eerste uren verkocht. Daarna volgen meestal nog een paar kleine partijen videokaarten die ook snel verkocht zijn.
Vervolgens een paar weken na launch arriveren vaak de containerschepen pas met enorme voorraad. Dat is het moment dat je een videokaart kan kopen en het moment dat de prijzen meestal stabiliseren of zelfs wat gaan dalen, afhankelijk van hoe goed de videokaarten verkopen.
Ik weet dat er games aan zitten te komen zoals Cyberpunk Phantom Liberty donderdag. Maar als je niet noodzakelijkerwijs nu iets moet kopen, tja ik zou even wachten totdat alles gestabiliseerd is. Dit soort producten worden in enorme volumes geproduceerd. Ze gaan echt wel beschikbaar komen.
Ik zeg dit ook mede voor mensen die overwegen van Nvidia naar AMD over te stappen. Helaas is er nogal een spreiding in kwaliteit van videokaarten tussen verschillende merken. Let op wat je koopt. Zoek rustig reviews op of vraag het in het ervaringen topic welke modellen je kan overwegen.
Vooralsnog overweeg ik de Asus RUF 7900 XTX (1.049-100=949), dezelfde als 7900XT (849-80=769) of de Hellhound 7800XT (ca 589). Elke stap 180 euro meer voor kaarten die goed gereviewd worden en stil zijn.
De nVidia kaarten zijn net telkens 100-150 euro duurder voor net wat mindere performance (behalve RT, maar wie gebruikt dat?) en minder VRAM.
De nVidia kaarten zijn net telkens 100-150 euro duurder voor net wat mindere performance (behalve RT, maar wie gebruikt dat?) en minder VRAM.
Wil dus een 7900XT kopen, in hoeverre denken jullie dat je met de cahsback van ASUS nu betere bang for buck hebt dan wachten op een cyber monday bijvoorbeeld?
Excuus, deze moest in een anders topic.
[ Voor 89% gewijzigd door Cowamundo op 20-09-2023 09:53 ]
1) we hebben geen glazen bolMajora schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:01:
Wil dus een 7900XT kopen, in hoeverre denken jullie dat je met de cahsback van ASUS nu betere bang for buck hebt dan wachten op een cyber monday bijvoorbeeld?
2) BF en BM zijn nog 2 maanden weg. Dat is wel heel lang.
Ik neig het meeste naar de Asus, ondanks dat ze last kunnen hebben van mogelijke coil whine en/of pumpout. Het prijsverschil met een Nitro+ is zo groot, dat je zelf wel wat PTM7950 thermal pads in kan laten vliegen.
Maar wel ervaring met afgelopen Cyber Mondays toch? Misschien is mijn google-fu wat roestig, maar ik kan niet zo goed vinden wat voor kortingen er zoal waren destijds - daarom de vraag naar jullie ervaring.
Daarvoor kan je oude BF topics doorbladeren. Dat is elke keer een one-off en heeft weinig zin om daarop te speculeren. In de regel zal dat niet zoveel schelen dat 2 maanden wachten het waard is.
Voor 7900 XT zou ik nu voor de cashback gaan.Majora schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:01:
De Navi 31 overschotten worden als 7900 GRE in China gedumpt. Ze doen niet eens de moeite om de overschotten vanuit China in een container (tegen rock bottom vrachttarieven) naar het buitenland te sturen.
Ik hoop dat die ASUS 7900 XTX bij Megekko op voorraad komt voor 2 oktober
Niet veel. Vorig jaar was het al niet zo bijzonder. Je kunt eerder wat korting op de RX 6000 serie kaarten verwachten.Majora schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:01:
Krijg het idee dat als ie telkens daar langs komt, het weer een teruggestuurde is.umbrellavs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:42:
Ik hoop dat die ASUS 7900 XTX bij Megekko op voorraad komt voor 2 oktober
Eerlijk, ik dacht precies hetzelfde, ik heb inmiddels de nitro+ van Sapphire in de winkel mand, wel 200 euro verschil met de Asus, zuchtSeñor Sjon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 00:16:
[...]
Krijg het idee dat als ie telkens daar langs komt, het weer een teruggestuurde is.
Hij is weer op voorraad bij MegekkoSeñor Sjon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 00:16:
[...]
Krijg het idee dat als ie telkens daar langs komt, het weer een teruggestuurde is.
Alweer weg, dus dat is het product dat door NL reist. 
Bij Azerty hebben ze er 28 zelf en de leverancier heeft er 513. Neem aan dat ze dezelfde leveranciers gebruiken? Het is mij net te duur t.o.v. de XT zo.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qla8jfXNfQi77qUdukhgea88.png?f=user_large)
https://azerty.nl/product...dition-videokaart/5068633
Bij Azerty hebben ze er 28 zelf en de leverancier heeft er 513. Neem aan dat ze dezelfde leveranciers gebruiken? Het is mij net te duur t.o.v. de XT zo.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qla8jfXNfQi77qUdukhgea88.png?f=user_large)
[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 21-09-2023 14:43 ]
en hij staat weer op voorraad,:) ik heb het hun gewoon gevraagd. Die asus cash back geeft bij mij de doorslagSeñor Sjon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:26:
Alweer weg, dus dat is het product dat door NL reist.
[Afbeelding]
Damn van die ASUS 7900XTX gaat dus nog €100 af via ASUS cashback ?
En komt dan net onder de €1000 ?
ja daarom dacht ik beter die xtx van asus halenWiLLoW_TieN schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:22:
Damn van die ASUS 7900XTX gaat dus nog €100 af via ASUS cashback ?
En ook echt een prima kaart. Heb hem zelf sinds een maandje draaien. Koelt goed, goede clocks en mooie kaart. Kon in het begin wel wat coil whine horen, maar is nu veel minder en vrijwel onhoorbaar.umbrellavs schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:29:
[...]
ja daarom dacht ik beter die xtx van asus halen
Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de kaart enorm is. Zelfs in mijn O11 Dynamic Evo is het duidelijk de olifant in de kamer.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
grapjas las xfx, ikke dus (al geëdit)!umbrellavs schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:29:
[...]
ja daarom dacht ik beter die xtx van asus halen
[ Voor 7% gewijzigd door vrankerik op 21-09-2023 20:37 ]
De markt is rot.
Zo'n beetje alle kaarten die ik in de gaten houd (alles vanaf de 6750xt tot aan de 7900xtx) zitten op slot qua prijs. Soms een fluctuatie van een paar tientjes, maar vooral enorm stabiel. Met de komst van de 7700xt en 7800xt had ik grotere wijzigingen bij de 6800 en 6800xt verwacht, maar deze prijsdaling blijft vooralsnog uit.
Ook kamp groen is stabiel. Daar is de 4070 nu zo'n 600, wat hem best een interessante concurrent voor de 7800xt maakt. Minder VRAM en een paar tientjes duurder, maar wel meer features (DLSS) en een fors lager stroomverbruik.
Ik geef probleemloos toe dat AMD mijn favoriet is. 7770, 280x, Vega 64. Laatstgenoemde is aan vervanging toe, want 1440p is nog amper te doen, ook op Medium en lager. Eerste keer in een decennium dat ik nu nVidia overweeg.
Rare tijden.
Zo'n beetje alle kaarten die ik in de gaten houd (alles vanaf de 6750xt tot aan de 7900xtx) zitten op slot qua prijs. Soms een fluctuatie van een paar tientjes, maar vooral enorm stabiel. Met de komst van de 7700xt en 7800xt had ik grotere wijzigingen bij de 6800 en 6800xt verwacht, maar deze prijsdaling blijft vooralsnog uit.
Ook kamp groen is stabiel. Daar is de 4070 nu zo'n 600, wat hem best een interessante concurrent voor de 7800xt maakt. Minder VRAM en een paar tientjes duurder, maar wel meer features (DLSS) en een fors lager stroomverbruik.
Ik geef probleemloos toe dat AMD mijn favoriet is. 7770, 280x, Vega 64. Laatstgenoemde is aan vervanging toe, want 1440p is nog amper te doen, ook op Medium en lager. Eerste keer in een decennium dat ik nu nVidia overweeg.
Rare tijden.
Ik zie dat de asus 7900 XTX weer voor 1049 bij megekko op de site staat. Nog t/m zondag met 100 euro cashback
Kon het niet weerstaan
uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6
uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6
Alles lijkt wel een price hike gedaan te hebben. Geen acties meer (cashback/Starfield) en zelfs de aangeboden kaarten worden weer duurder. Wat is er aan de hand?
Edit:
Asus 7900XT was lang 849-80=769 +game, nu 949
Zelfde als 7900XTX 1029-100=929 +game, nu 1079,-
Edit:
Asus 7900XT was lang 849-80=769 +game, nu 949
Zelfde als 7900XTX 1029-100=929 +game, nu 1079,-
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2023 11:07 ]
Gokje? Prijzen nu even omhoog zodat het straks tijdens Black Friday of iets dergelijks meer een koopje lijkt? Ze mogen nu niet meer de MSRP weergeven maar de echte prijs; iets van de "Meest getoonde prijs".
Ieder jaar het zelfde tochSkyline GT-R schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:04:
Gokje? Prijzen nu even omhoog zodat het straks tijdens Black Friday of iets dergelijks meer een koopje lijkt? Ze mogen nu niet meer de MSRP weergeven maar de echte prijs; iets van de "Meest getoonde prijs".
Zelfde als.de btw weg ermee onzin
de periode tot de volgende generatie is aan het korten. mss ineens wachten tot de volgende generatie.
ook nvidia blijft stabiel qua prijs, in amerika wel prijsverlagingen.
Ik volg de prijzen van 4070ti en 7900XT ook al een tijdje. maar je ziet nu de prijzen allemaal omhoog gaan terwijl inderdaad in US de prijzen juist om laag gaan.
4070Ti voor ruim 900 is nu schijnbaar normaal.
Gevoelsmatig voor mij iets van 250-300 EUR te duur.
Mijn 2070s was 550 4 jaar terug.
Ik wil wel updaten, maar niet voor deze prijzen
4070Ti voor ruim 900 is nu schijnbaar normaal.
Gevoelsmatig voor mij iets van 250-300 EUR te duur.
Mijn 2070s was 550 4 jaar terug.
Ik wil wel updaten, maar niet voor deze prijzen
Volgens de huidige geruchten komt de volgende generatie nvidia RTX 5000 reeks kaarten niet voor 2025 op de markt. Dat is minstens 15 maanden wachten; best nog lang dus. Daarnaast denk ik niet dat je dan plots een RTX 5080 24GB kan halen voor 799EUR. Het is natuurlijk te hopen van wel, maar ik vrees er wat voor jammer genoeg..Sjonniebwoi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:13:
de periode tot de volgende generatie is aan het korten. mss ineens wachten tot de volgende generatie.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Het is geen slowchattopic, post alleen dingen die voor anderen relevant zijn. "De mijne is net verstuurd" is dat alvast niet.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [AMD Radeon RX7000 series] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |