Voor wie een WP wil en te weinig warmte afgifte in de ruimtes heeft.
Gedacht aan Jaga convectoren ? Overdenk dat beter nog minimaal een paar keer. Jaga convectoren hebben een "grote tankwagen" nodig voor de aanvoer van warm water. Alleen voor HEET water mag de tank wat kleiner zijn.
Hier een "gedateerde" plaatstalen paneelradiator vervangen, Afmetingen 30 x280 cm, 3 plaats en halfrond, geplaatst in 1967 door Feenstra verwarming, destijds genaamd Ringverwarming.
Vervangen door een Jaga 35 x 120 cm convector.
Dat ding bestaat uit een paar zwart gelakte buizen - slimme Belgen -
met een groot aantal flinterdunne lamellen. Verder te voorzien van een H-blok en wat losse panelen Met wat haken en ogen plak je die panelen aan 2 blikkerige zijplaten die het bloeltje bij elkaar moeten houden.
Vanwege puur parallelle verbindingen zakt dat boeltje ook zo maar in elkaar, dus wees voorzichtig.
Warmte afgifte ? Dat is te zeggen .... L/uur x Ta
Tsja, de WP produceert 1700L per uur, de temp is 38*
Na een defrost is de Jaga 19* net als de te lage kamertemperatuur.
Een vloerverwarmen duurt 3 dagen, een Jaga 3 sec.
De vloer blijft 2 dagen warm, de Jaga 2 tellen.
Wat wil je ook, een paar dunne buisjes met lauw water en een aantal veel te dunne lamellen die wel snel reageren maar zo dun zijn dat de warmte atomen eerst onder het strijkijzer moeten voor ze in de lamellen passen.
De bak met fans - levertijd 17 weken - zal er dus ook moeten komen.
Dan komt het financiele plaatje dus op iets van E 750,-
Ongeveer 1 hele Euro per calorie die vervolgens tegenwoordig ook zo ongeveer per stuk moeten worden afgerekend.
De confrontatie is hard. Liever een T33 met veel staal en veel water.
Is anti-pendel en blijft na 1 x opwarmen lang op temperatuur.
Ik ben nu dus de trotse en gelukkige bezitter van 1 Jaga.
Hij krijgt zeker geen broertje of zusje.
Ik heb mij mentaal laten steriliseren. Wat een brakke installatie.
Dus WP adepten, weest op uw hoede.
Gedacht aan Jaga convectoren ? Overdenk dat beter nog minimaal een paar keer. Jaga convectoren hebben een "grote tankwagen" nodig voor de aanvoer van warm water. Alleen voor HEET water mag de tank wat kleiner zijn.
Hier een "gedateerde" plaatstalen paneelradiator vervangen, Afmetingen 30 x280 cm, 3 plaats en halfrond, geplaatst in 1967 door Feenstra verwarming, destijds genaamd Ringverwarming.
Vervangen door een Jaga 35 x 120 cm convector.
Dat ding bestaat uit een paar zwart gelakte buizen - slimme Belgen -
met een groot aantal flinterdunne lamellen. Verder te voorzien van een H-blok en wat losse panelen Met wat haken en ogen plak je die panelen aan 2 blikkerige zijplaten die het bloeltje bij elkaar moeten houden.
Vanwege puur parallelle verbindingen zakt dat boeltje ook zo maar in elkaar, dus wees voorzichtig.
Warmte afgifte ? Dat is te zeggen .... L/uur x Ta
Tsja, de WP produceert 1700L per uur, de temp is 38*
Na een defrost is de Jaga 19* net als de te lage kamertemperatuur.
Een vloerverwarmen duurt 3 dagen, een Jaga 3 sec.
De vloer blijft 2 dagen warm, de Jaga 2 tellen.
Wat wil je ook, een paar dunne buisjes met lauw water en een aantal veel te dunne lamellen die wel snel reageren maar zo dun zijn dat de warmte atomen eerst onder het strijkijzer moeten voor ze in de lamellen passen.
De bak met fans - levertijd 17 weken - zal er dus ook moeten komen.
Dan komt het financiele plaatje dus op iets van E 750,-
Ongeveer 1 hele Euro per calorie die vervolgens tegenwoordig ook zo ongeveer per stuk moeten worden afgerekend.
De confrontatie is hard. Liever een T33 met veel staal en veel water.
Is anti-pendel en blijft na 1 x opwarmen lang op temperatuur.
Ik ben nu dus de trotse en gelukkige bezitter van 1 Jaga.
Hij krijgt zeker geen broertje of zusje.
Ik heb mij mentaal laten steriliseren. Wat een brakke installatie.
Dus WP adepten, weest op uw hoede.