Het MHI L/L warmtepomp/airco topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25

Gerco-M

mijn tornado res.

Allowee schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:24:
Ongeveer twee weken hittegolf:

- Airco's 50 kWh verbruikt (gemeten met sockets)
- Zonnepanelen 89 kWh opwek
- 32 kWh terug op de meter

Voor een euro per dag is het heerlijk koel (24C/25C) in huis en ook prima geslapen.

Offtopic:
Het is hier geen thuisaccu topic, maar als ik dit zo zie is het niet intressant om de airco's snachts op een thuisaccu te laten draaien
Op de warmste dag vorige week had ik dat in een dag. Hier een vrijstaande villa 300 m2 en dak vol zonnepanelen (16 kwp) en dus ook nog steeds 17 kwh netto teruglevering. 5 binnen units en 3 buitenunits en die draaien op de heetste dagen vrijwel allemaal de hele dag. Om de zolder onder de 25C te houden en de kelder op 18C om daar te kunnen werken. En slaapkamer en begane grond verdiepingen daar tussen in.

Mag nog volledig salderen (oud contract Greenchoice) met energie rekening 0 en 7 cent TLV dus van de energiekosten liggen we niet wakker. Slaapkamer jaar rond 20C dus we slapen fijn ;)

Zit ook te denken aan een thuis accu maar dan wel minimaal 36 kwh. Vorige week zaten we als extreem op 24 kwh net afname hoewel dat meestal max 12-15 kwh is. En dat met ZO-NW panelen. En graag ook wat extra capaciteit voor handel.

Zeer blij met onze MHI SRK / ZSX systemen! Hangt hier al 5 jaar en werkt eigenlijk perfect en heel efficient, zomer en winter. En daarmee van het gas af.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Mijn 11kW accu is voor 0:00 vaak al leeg hoor, Airco slurpt wel door.
Maar ik heb m’n accu ook nog niet op een aparte groep, waardoor deze alleen maar met 800w kan laden.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

pistole

Frutter

Dat is wel zonde @Theetjuh ; 800w is natuurlijk te weinig (zowel om te laden als te ontladen). Is het een plug-in? 11kWh vol- of leegtrekken duurt bijna 14 uur! 7(8)7

Ik heb de afgelopen weken mijn binnenunits (multi-split met 2 binnen) continu draaiend en het bevalt erg goed. Nu twee kamers op west; zou ook slaap- en woonkamer op oost willen koelen maar dat is met plaatsen van buitenunit wat lastiger.

Ik frut, dus ik epibreer

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
@Theetjuh Ik denk dat je accu stuk is, want het duurt 13 uur voordat je dat leeg kan trekken op 800w.

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:44
Hier een mhi zsw 3,5kw in de woonkamer die na 3 jaar in de winter (verwarmen) en af en toe zomer (koelen) heeft gewerkt. Deze begint nu heel irritant op stand fan 1 een tikkende geluid te geven. Bij fan 2 of hoger is het weg. Het geluid komt van de linkerkant van de fanrol. Heb deze al schoongemaakt en rond gedraaid met de hand. Dan hoor ik geen geluid. Heb zo'n gevoel dat ik er WD40 in moet spuiten op de aanhechting van die fanrol, maar online zie ik dat ik dat niet moet doen.

Moet hier echt een monteur voor komen?

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25

Gerco-M

mijn tornado res.

Cardinal schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:14:
@Theetjuh Ik denk dat je accu stuk is, want het duurt 13 uur voordat je dat leeg kan trekken op 800w.
Ik denk dat de accu in de eerste plaats niet vol is (door het trage laden) en daarom al weer snel leeg is. Hoefd niet stuk te zijn.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:46
siveiro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:31:
Hier een mhi zsw 3,5kw in de woonkamer die na 3 jaar in de winter (verwarmen) en af en toe zomer (koelen) heeft gewerkt. Deze begint nu heel irritant op stand fan 1 een tikkende geluid te geven. Bij fan 2 of hoger is het weg. Het zit i. De linkerkant van de fanrol. Heb deze al schoongemaakt en rond gedraaid met de hand. Dan hoor ik geen geluid. Heb zo'n gevoel dat ik er WD40 in moet spuiten op de aanhechting van die fanrol, maar online zie ik dat ik dat niet moet doen.

Misschien eerst de schroefjes ietsje losdraaien. Wij hadden een tik in de klep bij het uitzetten, maar na verloop van tijd was dat weer weg. Misschien dat er ergens iets onder spanning staat.

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:44
Gedaan, maar ik zie nu wat het is. 3 fanrol bladen zijn links gebroken. Hoe dan ?!

[ Voor 4% gewijzigd door siveiro op 29-06-2026 15:49 ]

• Theetjuh
pistole schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:51:
Dat is wel zonde @Theetjuh ; 800w is natuurlijk te weinig (zowel om te laden als te ontladen). Is het een plug-in? 11kWh vol- of leegtrekken duurt bijna 14 uur! 7(8)7

Ik heb de afgelopen weken mijn binnenunits (multi-split met 2 binnen) continu draaiend en het bevalt erg goed. Nu twee kamers op west; zou ook slaap- en woonkamer op oost willen koelen maar dat is met plaatsen van buitenunit wat lastiger.
Klopt, is inderdaad een plug-in, er moet nog een aparte groep voor worden aangelegd, dus dat gaat wel veranderen :)

• Theetjuh
Gerco-M schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat de accu in de eerste plaats niet vol is (door het trage laden) en daarom al weer snel leeg is. Hoefd niet stuk te zijn.
Inderdaad, met maar 800w max heb je een te klein bereik samen met grote slurpers om deze vol te krijgen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
siveiro schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:31:
Hier een mhi zsw 3,5kw in de woonkamer die na 3 jaar in de winter (verwarmen) en af en toe zomer (koelen) heeft gewerkt. Deze begint nu heel irritant op stand fan 1 een tikkende geluid te geven. Bij fan 2 of hoger is het weg. Het geluid komt van de linkerkant van de fanrol. Heb deze al schoongemaakt en rond gedraaid met de hand. Dan hoor ik geen geluid. Heb zo'n gevoel dat ik er WD40 in moet spuiten op de aanhechting van die fanrol, maar online zie ik dat ik dat niet moet doen.

WD40 niet doen, het lager zit een klodder vet in, WD40 lost dat juist op waardoor hij droog gaat lopen.
Lager vervangen (zit links inderdaad) is goed te doen, is alleen vrij prijzig vind ik. Heb je nog garantie? Mijn leverancier heeft onder garantie die onderdelen opgestuurd.

Zie hier voor onderdeelnummers: ThinkPad in "Het MHI L/L warmtepomp/airco topic"
En hier voor video hoe je lager/fanrol eruit haalt: YouTube: 三菱重工空调清洗 Mitsubishi heavy industries aircon service

Misschien is opnieuw invetten van het lager al voldoende.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
Even een beginnersvraag wellicht; kan ik met mijn huidige ZS-W's in combinatie met de destijds aangeschafte WF-RAC Wi-Fi modules een Home Assistant integratie opzetten? Ik wil daar binnenkort mee gaan experimenteren, om de thuis automatiseringen naar een hoger level te tillen. Vooral oren naar zaken als na het koelen automatisch ventileren etc en dat soort handigheidjes.
Ik lees voornamelijk MHI-AC-CTRL en Home Assistant als combinatie in de zoekresultaten, dus vandaar toch even de vraag hier.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
KoningPaulus schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:22:
Even een beginnersvraag wellicht; kan ik met mijn huidige ZS-W's in combinatie met de destijds aangeschafte WF-RAC Wi-Fi modules een Home Assistant integratie opzetten? Ik wil daar binnenkort mee gaan experimenteren, om de thuis automatiseringen naar een hoger level te tillen. Vooral oren naar zaken als na het koelen automatisch ventileren etc en dat soort handigheidjes.
Ik lees voornamelijk MHI-AC-CTRL en Home Assistant als combinatie in de zoekresultaten, dus vandaar toch even de vraag hier.
Ja, er is een mooie integratie.
Helaas, is het enige nadeel dat de WF-RAC wel af en toe off-line kan gaan. Maar om te starten zeker een leuke toevoeging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc6Jh8rCE7tlivIhYGHh0DzEThM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBoKFL6pbwB08l2hf356kbwn.jpg?f=fotoalbum_large

🇳🇱Pijnacker Oost/West

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste