@
iwhnm89 Ik heb hier bijna dezelfde setup (1x 3.5kw en 2x 2.5kw op een SCM50). Als je ze alle 3 aanzet op max fan, dan is je huidige uitblaastemperatuur denk ik het maximaal haalbare met deze buiten temperaturen.
Als je de fan stand op auto zet, gaat de airco warmere lucht blazen (wel zachter uiteraard).
Ik gebruik er hier meestal 1 tegelijk, soms een 2e, als ik die erbij aanzet dan daalt de uitblaastemperatuur ook.
Met 1 unit aan op full power gaat de uitblaastemperatuur wel over de 40 heen, maar dit regelt als de boel op temperatuur is altijd terug naar rond de 30-35 gr. (het is natuurlijk ook afhankelijk van de warmtevraag wat die airco doet)
Als de warmte vraag in de ruimtes veel verschilt gaat hij dat ook proberen te 'regelen'. Als het in mijn kantoor warm genoeg is en in de woonkamer niet, dan gaat de temperatuur in de woonkamer schommelen. De airco hobbelt dan eerst zachtjes door om het kantoor stabiel te houden en in de woonkamer zakt de temperatuur iets. Vervolgens gaat hij harder werken, zet de fan op de kantoor unit stil en blaast dan in 5min een flinke bel warmte de woonkamer in om vervolgens weer stabiel te graan draaien en een half uur later weer op repeat.
Ik kan me zo voorstellen dat het regelgedrag met 3 units aan nog lastiger gaat worden.
Met koelen heb je hier veel minder last van overigens
[
Voor 8% gewijzigd door
Nachtapotheker op 20-02-2026 08:25
]