Het MHI L/L warmtepomp/airco topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:16
Dat hebben ze wel, maar dan vast aan de muur: https://mhiae.com/controllers/
En ik vermoed dat bijna geen enkele installateur die werk aan huizen verricht doet deze ook daadwerkelijk monteert.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
ThinkPad schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:23:
Het is ook vreemd dat een A-merk zoals MHI standaard geen mogelijkheid heeft voor externe
temperatuurmeting, terwijl een goedkope AUX of Midea ofzo vaak via de afstandsbediening een 'follow me' optie heeft, waarbij de afstandsbediening periodiek een temperatuurmeting naar de binnenunit verstuurt.
Wat aux en Midea doen is ook geen holy grail hoor.
Deze infrarood afstandsbediening oplossingen sturen de temperatuur niet vaak en alleen in hele graden celsius.
Alsnog gaat de ruimte temperatuur alle kanten op.
Caelorum schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:27:
En ik vermoed dat bijna geen enkele installateur die werk aan huizen verricht doet deze ook daadwerkelijk monteert.
Gebeurt wel, eergisteren nog een installateur hierover gesproken. Alleen als je dan kijkt naar het kostenplaatje.. dat is al snel de helft van wat een binnenunit al kost. Totaal onrealistisch en dan krijg je er een jaren 90 bediening bij(al is die nieuwe al iets beter, maar daar hebben ze weer een vreemde keuze gemaakt dat hij door middel van bluetooth communiceert met een app?!).

ClimateControl - Smarthome integratie voor je airco --- ClimaCompass - vergelijk airco specs en vind de goedkoopste leverancier --- Trapwijzer - fietsen vergelijk

• Snoekie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:47
ThinkPad schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:58:
Verwarmen kan er ook perfect mee, scheelt een hoop gas. Zou er wel een ClimaControl: Slimme besturing voor airco's in zetten met externe sensor, dan regelt hij een stuk beter met verwarmen.
Werkt deze voor zowel met en zonder standaard wifi? Ik heb er nu 1 zonder op de 1e verdieping en binnekort 1 met wifi op begane grond. Ik kan het niet duidelijk vinden op die site.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Snoekie schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:47:
[...]

Werkt deze voor zowel met en zonder standaard wifi? Ik heb er nu 1 zonder op de 1e verdieping en binnekort 1 met wifi op begane grond. Ik kan het niet duidelijk vinden op die site.
Klopt helemaal! Als je al een wifi module hebt dan kan je dat blijven gebruiken.

ClimateControl - Smarthome integratie voor je airco --- ClimaCompass - vergelijk airco specs en vind de goedkoopste leverancier --- Trapwijzer - fietsen vergelijk

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:36
Caelorum schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:27:
Ik heb die inderdaad alleen gezien bij een vriendin van me in haar kapperszaak. Maar dat is dan ook een weggewerkt kanaalmodel.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste