jaren geleden heb ik ooit een esphome met bijbehorend pcb bordje besteld om mijn mhi airco's aan mijn smarthome toe te voegen. Om dat te bewerkstelligen zelfs over gestapt van Domoticz naar HA. Na die overstap weer enige tijd het laten versloffen omdat de leercurve voor mij erg steil is in dit project.
Maar, eureka, ik heb zojuist
esphome versie er op gekregen. Ik heb de 'simple' yaml er op gezet en dit, na verschillende varianten van de file qua netwerksettings oa, werkend gehad in HA.
De eerste werkende variant was niet gelukt in het gasten-netwerk, dat ik voor dergelijke zaken heb aangezet. Daarom heb ik deze in mijn reguliere netwerk geplaatst en dat heeft gewerkt.
Nu wil ik de 'full' yaml er op zetten. En kijken of me dit lukt in het gastennetwerk. Maar dat is me niet gelukt. Zodra ik dit heb gepost maak ik weer een yaml voor het reguliere netwerk Om te kijken of het me weer lukt.
Maar waardoor zou het niet goed gaan met toevoegen aan het gastennetwerk? SSID en password zijn goed, want ik in de netwerklijst van de router zie ik het apparaat.
EDIT: via reguliere netwerk zojuist ook de 'full' yaml werkend gekregen...

wat zou ik verkeerd kunnen doen waardoor het me niet lukt in het gastennetwerk?
[
Voor 9% gewijzigd door
Adam1980 op 19-08-2025 22:08
]