Ik heb zitten zoeken maar word niet veel wijzer, Wat is nou het echte verschil tussen een zs serie en de zsx met Hyper inverter?
de 2.5kw zs :
Model binnendeel (SRK) 25ZS-W(T)(

Model buitendeel (SRC) 25ZS-W
Gegevens bij koelen Koel capaciteit (kW) 2,0 (0,9~3,1)
Temperatuurbereik koelen -15° C/+46° C
E.E.R./C.O.P. 4,03/4,32
Energielabel A+++
Jaarlijks energieverbruik (kW/uur) 103
Gegevens bij verwarmen Verwarmingscapaciteit (kW) 3,2 (0,9~4,5)
Verwarmingscapaciteit -10° (kW) 3,0
Temperatuurbereik verwarmen -20°C/+24°C
S.E.E.R./S.C.O.P. 8,5/4,7
Energielabel A++
Jaarlijks energieverbruik (kW/uur) 103/804
de zsx 2.5
Model binnendeel (SRK) 25ZSX-W(T)(

Model buitendeel (SRC) 25ZSX-W
Gegevens bij koelen Koel capaciteit (kW) 2,5 (0,9~3,87)
Temperatuurbereik koelen -15° C/+46° C
E.E.R./C.O.P. 5,68/5,42
Energielabel A+++
Jaarlijks energieverbruik (kW/uur) 85
Gegevens bij verwarmen
Verwarmingscapaciteit (kW) 3,2 (0,8~6,0)
Verwarmingscapaciteit -10° (kW) 3,0
Temperatuurbereik verwarmen -20°C/+24°C
S.E.E.R./S.C.O.P. 10,3/5,2
Energielabel A+++
Jaarlijks energieverbruik (kW/uur) 808
Als je die 2 units vergelijkt kan de zsx veel meer verwarmen, max van 6.0kw bij de ZSX ten opzichte van de 4.5 bij de gewone ZS variant.
nou had ik gelezen dat de ZSX een grotere warmte wisselaar heeft, en dus daarmee meer vermogen heeft.
betekent dit dan ook dat de uitstromende verwarmde lucht hoger is qua temperatuur.
Ik heb verder weinig gevonden wat uitlegt wat de verschillen zijn, de prijs is uiteindelijk een stuk forser van de ZSX versie. en de buitenunit is stiller.
ik wil hem gebruiken voor koelen in de zomer, maar voornamelijk voor verwarmen in de vroege herfst en midden/eind lente. en dan de donkere maanden en de koudste maanden dus dec jan en feb een pelletkachel. aangezien de zonnepanelen dan nauwlijks wat doen is daar in die 3 maanden weinig winst te behalen, en vind ik (met de haier 7kw ervaring van nu) een airco niet warm genoeg. maar dit kan liggen aan de Haier uiteindelijk omdat hij vrij zwaar is en dus veel lucht verplaatst tocht het altijd wat.
wat zijn nu de wezenlijke verschillen in manier van verwarmen, is dat gewoon simpelweg een grotere warmtewisselaar icm met meer luchtverplaatsing, daar zit namelijk wel een relatief groot verschil in.
weet iemand hier meer van?