Er is een storing verholpen vorig jaar, dat is geen onderhoud. Daarbij, wil jij aanspraak maken op de garantie van MHI dan moet de installateur van de unit, dus hobby bob, jaarlijks aantoonbaar onderhoud hebben gepleegd.Eric-Peric schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:05:
[...]
Technisch gezien is er wel onderhoud gepleegd door een andere installateur dus.
Dus dat is geen argument voor de originele installateur om zich daarop te beroepen.
Door het stappenplan van MHI na te lopen kom je erg ver. Bekijk anders ook even de handleiding die ik je heb gedeeld. De zelf diagnose van de mhi is relatief sluitend. Hiermee kom je uit op nameten van de compressor fases, sluiting van fase + omhuizing, zekeringen. Condensator problemen zorgen voor hoge aanloop spanning. Dit sluiten ze uit door de motor compleet af te sluiten. Je foutmelding lijkt ook niet op de "current cut" maar wie weet.
Ik heb wel veel vraagtekens bij deze installatie, kunststof leidingen? 6KG binnen een jaar kwijt? Ik weet dat je daar nu niet veel aan hebt maar damn. Dit systeem is zo lek als een zeef... Bijvullen lost het probleem van een lekkende installatie niet op. Indien er smeermiddel ergens uit het systeem is gelopen, zal de compressor dus uiteindelijk vast lopen (rotor lock).
Ik vind het erg zuur voor je. Bij de plaatsing verwacht je dat de "expert" ook daadwerkelijk expert is.