De SCM40 heeft een maximaal koelvermogen van 6kW. Dat lijkt me echt ruim voldoende, daarmee kan je een heel huis koelen. Dit soort split units hebben draaien namelijk zelden op maximaal vermogen. Ik zou eerder een extra binnenunit toevoegen als je dan toch bezig bent.japie101 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:44:
Ik ben mij aan het oriënteren voor een installatie bij mij thuis voor een moderne rijtjeswoning uit 2007, goed geïsoleerd.
We zijn uitgekomen op de volgende multisplit combinatie:
SCM40ZS-W buitenunit
SRK35ZS-W voor de woonkamer
SRK25ZS-W voor de slaapkamer
Hierbij gaan wij er niet uit vanuit dat beide binnenunits tegelijk worden gebruikt.
Mijn vragen: wat gebeurt er als we toch beide units tegelijk zouden gebruiken?
Is deze combinatie goed op elkaar afgestemd of zouden jullie een andere combinatie overwegen?
Ik merk dat deze multi split qua prijs bijna net zo duur is als 2 x single split, is dit dan nog wel een goede keus?
Een reden om voor 2x single split te gaan is dat deze een lager minimaal koelvermogen hebben waardoor de buitenunits beter in laaglast kunnen draaien: minder pendelen en minder geluid. Dit merk je denk ik vooral als je maar 1 van de 2 units aan hebt staan. Met een multisplit is je buitenunit daarvoor overbemeten.