Het MHI L/L warmtepomp/airco topic

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanS
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo allen,

Wij zoeken hulp bij de juiste keuze van de grootte/capaciteit van de binnen- en buitendelen van de MHI airco's in onze woning.

Zie ons eigen topic CorvanS in "L/L warmtepomp airco in alle kamers woning? Ja of nee?"

Kan er iemand ons van deskundig advies voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:32
Sjamo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Waarom zou je het af en toe terug zakken in verbruik omdat de gewenste temperatuur is bereikt willen voorkomen, en zelfs zo ver gaan dat je de doeltemperatuur daarvoor aanpast of zelfs ramen of deuren open zetten om het te voorkomen? Met een hoger verbruik als gevolg?

Misschien past airco niet bij jouw specifieke situatie of wensen, maar ik denk niet dat dat iets zegt over het nut en/of comfort van een airco op zich.
Tuurlijk zal de opzet en dus situatie voor elk anders zijn en ervaren we comfort allemaal anders. De simpliciteit van een slinger aan een thermostaat geven vind ik onderdeel van comfort. Als ik niet 24/7 zou draaien is het soms de vraag of het comfortabel is.

1. Voor mij is de sweetspot echt fanspeed 5, wat na een lange tijd 24/7 draaien toch wordt overruled en de unit terugvalt naar 4. Bij een te lage fanspeed (=<4)krijg ik geen uniforme luchttemperatuur in de ruimte. De airco denkt dat hij Tset heeft bereikt en zal er niks meer aan doen.
2. Vervolgens komt de koude lucht in beweging en detecteert de airco een lagere temperatuur. Die regeert erop met A hogere compressor snelheid B hogere fanspeed 6. wat simpelweg oncomfortabel is.
3. Een externe sensor creëert een onstabiel regelgedrag aangezien de unit een regeling heeft die temperatuur verhoging over tijd wil zien. Hij knalt vervolgens met max vermogen door tot error codes aan toe, met ook het gevolg dat hij de Tset overschiet.
4. Pendelen is in alle opzichten shit; geen warme luchtstroom waardoor gevoelstemperatuur daalt, bij herstart pakt die een hogere fanspeed wat ook de gevoelstemperatuur doet dalen. Ik draai tijdens pendelen een hoger gemiddeld verbruik dan met laagste continue vermogen.

Kijk ik vind het een fantastisch experiment en vind het prachtig om al deze gegevens met regeling te zien maar ik had het zelf anders gedaan, denk aan de Daikin regeling waarbij je max vermogen kan regelen.

Beter geïsoleerde woningen hebben simpelweg minder last van lucht segmentering dus daar zal ons verschil ook voornamelijk uit voortkomen.

* daarbij, ik ben ook gewoon moeilijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
Sjamo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Misschien hangt het ook (gedeeltelijk) af van je wensen, omstandigheden en verwachtingen.

Ik gebruik onze multisplit voor verwarmen en koelen, en geniet van het regelgedrag.

Ik vind het logisch dat de unit in het begin harder draait om snel bijna op temperatuur te komen, en dat het daarna terugzakt in blazen en temperatuur om niet over de doel temperatuur heen te schieten. Ook fijn dat hij dan zo laag draait dat je het verwarmen nauwelijks nog merkt.

Hier checkt de unit met wat extra rondblazen op gezette tijden of de temperatuur nog voldoende is. Zo niet, dan zet hij even een tandje bij. Voor mij allemaal logisch en prettig.

Pendelen, hier vooral af en toe even terug zakken naar een basisverbruik van ongeveer 50W tot hij denkt dat er weer een pufje bij moet, is hier ook gewenst. Het verbruik hiervan ligt lager dan het in de technische gegevens genoemde minimaal opgenomen vermogen. Dus een aangename temperatuur en een minimaal verbruik. Ik zie dat als winst.

Ik lees hier geregeld van mensen die bijna lijken te vechten tegen het regelgedrag van hun airco unit ipv te genieten van de technische snufjes die zitten ingebouwd.

Waarom zou je het af en toe terug zakken in verbruik omdat de gewenste temperatuur is bereikt willen voorkomen, en zelfs zo ver gaan dat je de doeltemperatuur daarvoor aanpast of zelfs ramen of deuren open zetten om het te voorkomen? Met een hoger verbruik als gevolg?

Ik heb juist een hoop geld uitgegeven voor een installatie die het hier perfect op temperatuur houdt met een minimum aan ingrijpen van mijn kant.
Hier geen externe sensors, niet nodig omdat onze unit geschikt is voor onze ruimte. Geen ingewikkelde software om van alles zelf in te stellen terwijl wat de ontwikkelaar heeft bedacht past bij ons.

Misschien past airco niet bij jouw specifieke situatie of wensen, maar ik denk niet dat dat iets zegt over het nut en/of comfort van een airco op zich.
. Ook fijn dat hij dan zo laag draait dat je het verwarmen nauwelijks nog merkt.

Dat is echt toppie. Mijn Gree's in Roemenië doen dat niet. Goed te doen daar, ook in de slaapkamer, maar de totale stilte van mijn HMI's is werkelijk geweldig. Als ik wil opscheppen moet ik de bezoeker naar de airco toeslepen on te bewijzen dat die toch echt aan staat.
Een 10 voor HMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:37:
[...]
Op een andere, nauwelijks geisoleerde flat, zonder stokende beneden uren, zit ik met drie split deze dagen tussen 10 en 12 kwh bij 24/7 . 85m2. Dat werkt opperbest.
De single unit staat meestal max 200 watt. Ik vraag dan 19 als die gaat pendelen zet ik op 20.

Ben helaas weer paar weken weg, want ben benieuwd naar verbruik als buiten nog warmer.

Dat is het nadeel van multi (bij ons) tov single :) Bij 24/7 zouden wij zeker 7,2kWh/24u gebruiken tegenover de 4,8kWh/24u van jou. Wij verwarmen ad hoc en komen daarmee voor februari (ongebruikelijk zacht), op 4kWh/24u. Daarvoor verwarmen we gemiddeld een groot deel van de dag.

Maar dat zal voor veel mensen iets minder comfort geven tov 24/7 verwarmen omdat het hier in de nacht afkoelt tot rond de 17 graden, in februari soms daar onder.

Een voordeel is dat, omdat we veel overdag verwarmen, de kosten voor gebruik hier lager liggen omdat een aardig deel van de gebruikte energie uit onze zonnepanelen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:47
Grutte Pier schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Tuurlijk zal de opzet en dus situatie voor elk anders zijn en ervaren we comfort allemaal anders. De simpliciteit van een slinger aan een thermostaat geven vind ik onderdeel van comfort. Als ik niet 24/7 zou draaien is het soms de vraag of het comfortabel is.

1. Voor mij is de sweetspot echt fanspeed 5, wat na een lange tijd 24/7 draaien toch wordt overruled en de unit terugvalt naar 4. Bij een te lage fanspeed (=<4)krijg ik geen uniforme luchttemperatuur in de ruimte. De airco denkt dat hij Tset heeft bereikt en zal er niks meer aan doen.
2. Vervolgens komt de koude lucht in beweging en detecteert de airco een lagere temperatuur. Die regeert erop met A hogere compressor snelheid B hogere fanspeed 6. wat simpelweg oncomfortabel is.
3. Een externe sensor creëert een onstabiel regelgedrag aangezien de unit een regeling heeft die temperatuur verhoging over tijd wil zien. Hij knalt vervolgens met max vermogen door tot error codes aan toe, met ook het gevolg dat hij de Tset overschiet.
4. Pendelen is in alle opzichten shit; geen warme luchtstroom waardoor gevoelstemperatuur daalt, bij herstart pakt die een hogere fanspeed wat ook de gevoelstemperatuur doet dalen. Ik draai tijdens pendelen een hoger gemiddeld verbruik dan met laagste continue vermogen.

Kijk ik vind het een fantastisch experiment en vind het prachtig om al deze gegevens met regeling te zien maar ik had het zelf anders gedaan, denk aan de Daikin regeling waarbij je max vermogen kan regelen.

Beter geïsoleerde woningen hebben simpelweg minder last van lucht segmentering dus daar zal ons verschil ook voornamelijk uit voortkomen.

* daarbij, ik ben ook gewoon moeilijk
Hier hangt de afstandsbediening nu op de plek van de eerdere thermostaat van de cc-ketel :)
De kamer-unit staat hier op 20, automatische fanspeed, en alles gaat vanzelf. Druk op de knop on en hij start. Wij verwarmen met dit weer maar een gedeelte van de dag omdat meer niet nodig is. Soms zet ik de temperatuur overdag een graad lager.

Wel hebben we een kleine woonkamer. Onze kamer is dus snel op temperatuur, na een uur meestal ook stabiel op temperatuur, draaiend op het aangegeven minimaal opgenomen vermogen (1 unit 320W, 2 units 300W hier).

Wanneer op temperatuur, dan blijft dat over het algemeen ook zo. Het wisselt naar plus of min een tiende graad ongeveer.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Grolsch schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:33:
En ik lees in dit topic dat voor verwarmen 45 graden naar beneden het beste werkt.

Is dit dan de setting "center/down" of de setting "down" in HA :?
Denk er aan dat op de RC je 5 up/down standen hebt. In HA heb je er maar 4 als het goed is (ik heb geen HA). De middelste van 45 graden mist.
Ik gebruik ook altijd de 45 graden stand bij verwarmen. Ik zet de AC altijd aan met de RC dus staat gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribruijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Ik heb wat hulp nodig van de experts. In de woonkamer heb ik een single split 35ZSX unit hangen, zeer tevreden mee. Verder heb ik een SCM41 buitenunit met daarop 2 x een SRK15 en 1 x een SRK20 binnenunit (alle 3 op slaapkamers). Nu wil ik van het gas af (wordt nu alleen nog gebruikt voor SWW) maar het enige risico is het eventueel niet meer kunnen verwarmen van de woonkamer als de 35ZSX iets mankeert. Ook zit ik nog altijd met de koude badkamer, ik dacht in eerste instantie aan een infraroodpaneeltje.

Toen kreeg ik een ingeving: ik zou in de open keuken ook nog een kleine unit kunnen hangen (SRK20), en de badkamer zit daar recht boven… Ook daar zou ik dan nog een kleine SRK15 kunnen hangen. Maar welke buitenunit zou ik dan moeten nemen? Ik kijk naar een SCM30 en een SCM40. Maar wat zijn hierin nu de precieze verschillen? Mocht ik in de keuken een 20 (of 25) ZSX willen hangen, zit ik vast aan een SCM40 (op 30 schijnt geen ZSX te kunnen). Maar als ik zou kiezen voor een SRK20 in de keuken en een SRK15 op de badkamer kan ik beide buitenunits kiezen. Wat is dan het praktische verschil? Is de een zuiniger dan de ander?

Dank!

Edit: nog een beperking: een SRK15 kan alleen op een SCM30 en een ZSX versie kan dus alleen op de SCM40

[ Voor 4% gewijzigd door Ribruijn op 21-02-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
jobr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Denk er aan dat op de RC je 5 up/down standen hebt. In HA heb je er maar 4 als het goed is (ik heb geen HA). De middelste van 45 graden mist.
Ik gebruik ook altijd de 45 graden stand bij verwarmen. Ik zet de AC altijd aan met de RC dus staat gelijk goed.
Ik heb ondertussen de originele MHI wifi ontvanger er weer ingezet.
Het niet lager kunnen instellen dan 18 graden is voor mij echt een "probleem".

Ik ben bezig een garage/mancave aan het bouwen, en die ruimte op 18 graden houd kost +- 1000Watt continu (er staat een raam open in een ander vertrek om het vocht kwijt te raken.

Met temperatuur op 14 graden loopt de airco constant op +- 250Watt, dat is beter in mijn situatie.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Ribruijn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:26:
Ik heb wat hulp nodig van de experts. In de woonkamer heb ik een single split 35ZSX unit hangen, zeer tevreden mee. Verder heb ik een SCM41 buitenunit met daarop 2 x een SRK15 en 1 x een SRK20 binnenunit (alle 3 op slaapkamers). Nu wil ik van het gas af (wordt nu alleen nog gebruikt voor SWW) maar het enige risico is het eventueel niet meer kunnen verwarmen van de woonkamer als de 35ZSX iets mankeert. Ook zit ik nog altijd met de koude badkamer, ik dacht in eerste instantie aan een infraroodpaneeltje.

Toen kreeg ik een ingeving: ik zou in de open keuken ook nog een kleine unit kunnen hangen (SRK20), en de badkamer zit daar recht boven… Ook daar zou ik dan nog een kleine SRK15 kunnen hangen. Maar welke buitenunit zou ik dan moeten nemen? Ik kijk naar een SCM30 en een SCM40. Maar wat zijn hierin nu de precieze verschillen? Mocht ik in de keuken een 20 (of 25) ZSX willen hangen, zit ik vast aan een SCM40 (op 30 schijnt geen ZSX te kunnen). Maar als ik zou kiezen voor een SRK20 in de keuken en een SRK15 op de badkamer kan ik beide buitenunits kiezen. Wat is dan het praktische verschil? Is de een zuiniger dan de ander?

Dank!

Edit: nog een beperking: een SRK15 kan alleen op een SCM30 en een ZSX versie kan dus alleen op de SCM40
My ten cents. Altijd goed nadenken voordat je gas volledig door zaagt. Hoe ziet de elektriciteits voorziening er over x jaar uit? Kan dan ieder huis krijgen wat het wil?
Je betaalt nu voor gas uiteraard per maand wel wat, maar een backup kan goud waard zijn.
#ouderwetse lafaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Grolsch schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:12:
[...]

Ik heb ondertussen de originele MHI wifi ontvanger er weer ingezet.
Het niet lager kunnen instellen dan 18 graden is voor mij echt een "probleem".

Ik ben bezig een garage/mancave aan het bouwen, en die ruimte op 18 graden houd kost +- 1000Watt continu (er staat een raam open in een ander vertrek om het vocht kwijt te raken.

Met temperatuur op 14 graden loopt de airco constant op +- 250Watt, dat is beter in mijn situatie.
Dit lijkt inderdaad de meest gevraagde feature te zijn voor de MHI-AC-CTRL. Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen om de MHI-AC-CTRL-Plus te proberen, en hoop stiekem dat deze optie in de originele code terechtkomt, zonder gebruik van externe sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Een logic analyzer hoeft overigens niet duur te zijn, een Saleae kloon kost op AliExpress nog geen €10.

Wellicht dat @jobr dan via een Teams-sessie kan instrueren en meekijken ofzo, is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Grolsch
https://www.boels.com/nl-...iedroger-80-liter/p/11323
is wel 1500 watt ;)

Met verwarmen op de MHI ontvochtig je niet, je moet juist koelen (en de ruimte met iets anders verwarmen)
Als de binnenunit verdamper temperatuur onder het dauwpunt zit, ontvochtig je.
Heb je nog geen netatmo (met berekend dauwpunt) in de mancave staan?

Zo een bouwdroger is verdamper en condensor in 1.
Verdamper koelt onder dauwpunt en condensor warmt het daarna weer op.
Met een hygrostaat (of Netatmo, slimme stekker en HA en iemand die het programmeert :+ ) kun je de bouwdroger aan en uit schakelen op basis van RV (of zelfs berekend dauwpunt)

Dit gaat nog wat sneller ivm adsorptie techniek (drogere lucht, dauwpunt < +2c), maar heeft afvoer naar buiten nodig. (of droge lucht uitblaas naar binnen)
https://www.boels.com/nl-...tiedroger-compact/p/11367

[ Voor 108% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-02-2024 08:35 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
AUijtdehaag schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:19:
@Grolsch
https://www.boels.com/nl-...iedroger-80-liter/p/11323
is wel 1500 watt ;)

Met verwarmen op de MHI ontvochtig je niet, je moet juist koelen (en de ruimte met iets anders verwarmen)
Als de binnenunit verdamper temperatuur onder het dauwpunt zit, ontvochtig je.
Heb je nog geen netatmo (met berekend dauwpunt) in de mancave staan?

Zo een bouwdroger is verdamper en condensor in 1.
Verdamper koelt onder dauwpunt en condensor warmt het daarna weer op.
Met een hygrostaat (of Netatmo, slimme stekker en HA en iemand die het programmeert :+ ) kun je de bouwdroger aan en uit schakelen op basis van RV (of zelfs berekend dauwpunt)

Dit gaat nog wat sneller ivm adsorptie techniek (drogere lucht, dauwpunt < +2c), maar heeft afvoer naar buiten nodig. (of droge lucht uitblaas naar binnen)
https://www.boels.com/nl-...tiedroger-compact/p/11367
Ik weet dat een bouwdroger harder ontvochtigt, maar mijn aannemer is daar geen fan van. Hij is bang dat dit "te hard" gaat waardoor er scheuren ontstaan.

Een airco kan inderdaad ontvochtigen, maar dan moet ik gaan koelen, en aangezien het buiten al niks te warm is, wordt dat hem ook niet.

Nu verwarm ik mijn schuur een beetje, daardoor komt het vocht uit de stenen vrij, en dat vocht ventileer ik naar buiten door ramen open te zetten.

Dit gaat mooi rustig en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 23:53
Ik heb een MHI SRK50ZSX-WT in de woonkamer hangen en als ik de airco uitzet, dan gaat de onder klep helemaal naar beneden en vervolgens weer naar boven om te sluiten.

Hier gaat dat best wel gepaard met wat gekraak en gezoem (alsof aan het einde de motor nog niet snapt dat hij al op het einde is). Ervaren jullie dat ook met de ZSX binnenunit?

Mijn boven klep stond ook altijd scheef en bleek dat de witte tandwielen niet gelijk stonden aan beide zijden. Deze gelijk gezet en nu staat dat ook recht als deze uitklapt.

[ Voor 20% gewijzigd door Rsport40 op 23-02-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinnoord
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-03 09:20
Rsport40 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:35:
Ik heb een MHI SRK50ZSX-WT in de woonkamer hangen en als ik de airco uitzet, dan gaat de onder klep helemaal naar beneden en vervolgens weer naar boven om te sluiten.

Hier gaat dat best wel gepaard met wat gekraak en gezoem (alsof aan het einde de motor nog niet snapt dat hij al op het einde is). Ervaren jullie dat ook met de ZSX binnenunit?

Mijn boven klep stond ook altijd scheef en bleek dat de witte tandwielen niet gelijk stonden aan beide zijden. Deze gelijk gezet en nu staat dat ook recht als deze uitklapt.
Ik heb in de woonkamer de ZSX25W. Die heeft hetzelfde als je hem uit zet. De motortjes draaien nog door terwijl het einde al is bereikt.

Het andere vreemde vind ik als je de flappen helemaal naar links of helemaal naar rechts zet, dat de luchtstroom echt beperkt wordt. Er komt dan echt veel minder lucht uit (daardoor gebruik ik die stand nooit).
Ze hadden hem zo moeten programmeren dat hij iets minder ver schuin zou gaan, eigenlijk 1 stap daarvoor (alleen gaat dan maar 1 van de 2 rijen flappen naar links of rechts, de andere rij blaast dan rechtdoor. Of heeft iemand dit op de een of andere manier/instelling wel voor elkaar gekregen?
Edit 15-03-2024: Sorry, niet goed gekeken. Met de een na laatste stand, de | \ stand gaan wel beide rijen flappen een beetje naar rechts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ethnvlDEevKVZpnoL3xwE24AC1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WT5Y8lyQOj01yTr4n5pEoRkP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Robinnoord op 15-03-2024 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
Robinnoord schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:42:
Het andere vreemde vind ik als je de flappen helemaal naar links of helemaal naar rechts zet, dat de luchtstroom echt beperkt wordt. Er komt dan echt veel minder lucht uit (daardoor gebruik ik die stand nooit).
Ze hadden hem zo moeten programmeren dat hij iets minder ver schuin zou gaan, eigenlijk 1 stap daarvoor (alleen gaat dan maar 1 van de 2 rijen flappen naar links of rechts, de andere rij blaast dan rechtdoor. Of heeft iemand dit op de een of andere manier/instelling wel voor elkaar gekregen?
Speel eens met de settings dat de unit in een hoek hangt. Dan worden de standen ook iets anders.
(in ieder geval bij mijn ZS)
Misschien helpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Robinnoord schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb in de woonkamer de ZSX25W. Die heeft hetzelfde als je hem uit zet. De motortjes draaien nog door terwijl het einde al is bereikt.

Hier hetzelfde probleem. In de woonkamer (L vorm, airco in korte deel van de L) werkt 1 fan naar rechts en 1 rechtdoor prima. Op zolder met dezelfde instelling blaas ik 1 slaapkamer in, maar als ik sporadisch de kamer daarnaast wil bereiken en ik de instelling ook op 2 flappen naar links zet; komt er nauwelijks lucht uit en dus is verwarmen van die kamer haast onmogelijk.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-03 09:20
jobr schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Speel eens met de settings dat de unit in een hoek hangt. Dan worden de standen ook iets anders.
(in ieder geval bij mijn ZS)
Misschien helpt het.
Klopt wat je zegt, ook bij de ZSX25 bij mij.
Als ik bijvoorbeeld instel dat er links een muur is, dan kan ik met 1 stand allebij de rijen flappen naar rechts van de airco krijgen zonder dat de luchtstroom beperkt wordt.
Weer een andere stand gaat nog verder en er is er 1 dan staan de flappen haast schuin, niet te gebruiken.
Ik gebruik meestal de stand (edit) \ / naar beide buiten kanten blazen om vanuit onderin een L kamer tegen de muur van de L (tegenover bank) te blazen en richting de lange muur naar achteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sPoOH0ZIdOPd11OxhFZZV1uu34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4RiLpIdt70KQ6Odn0MwLfSr.jpg?f=fotoalbum_large

Soms wil ik in de avond liefst alle warmte richting de muur tegenover de bank blazen, dat kan dan inderdaad met die stand alsof er een muur links is van de airco (als je voor de airco staat).
Maar de stand \ / naar beide buitenkanten blazen zit daar dan niet tussen omdat ik dan doe alsof er links een muur is (dus dan zou ik om beide standen afwisselend te kunnen gebruiken steeds de muurinstelling aan moeten passen, dat is niet te doen.
Ook kloppen de standen niet op de AB met de werkelijke stand van de flappen in het apparaat als ik muur links bijvoorbeeld instel.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinnoord op 25-02-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Ff een vraagje.
Ik probeer het typenummer te achterhalen via de foto’s.
Wie kan dit zo zien?
De verkoper zegt dat hij het typenummer niet weet, en dat ze in het magazijn staan.

Dit is de gegeven info van de verkoper.

3.5kw
2019
Nog gevuld
A+++
Verwarmen
299euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AI8w6cXT4ST8zER7e_uVO3BydAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GWnWXz5bNh7woh9AUM0I0Iu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9vnqCk3TLaVFsQPE5D2iWr7wxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djCjr9ac1hKlimVNjlnZvDCr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MP-C0nlNpTvsuleLp2FEdQaXig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlgNeIlWlJA9ouIuMIXzOhJ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud888 op 29-02-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:16
Ruud888 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:00:
Ff een vraagje.
Wie kan dit zo zien?
De verkoper zegt dat hij het typenummer niet weet, en dat ze in het magazijn staan.
Lijkt op deze: https://www.mhi.com/group...single-split/ylylv_series

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 20:33
Ruud888 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:00:
Ff een vraagje.
Wie kan dit zo zien?

Dit is de gegeven info van de verkoper.

3.5kw
2019
Nog gevuld
A+++
299euro

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het modelnummer is volgens mij SRK50CR-S

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ruud888 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 00:11:
[...]
Deze via de link kan niet verwarmen!
Voor zo ver ik kan zien is dit een heel oud model en kun je er inderdaad niet mee verwarmen. Om te verwarmen hebben ze al heel wat jaren de ZS en ZSX series. En al zou je er mee kunnen verwarmen dan zal dat zeker niet A label zijn en die plusjes kun je ook wel weg laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
YouTube: 84. Wat verbruikt een warmtepomp en hoe bevalt deze? Groot warmtepom...

Invullen maarrrrr.
Ik heb helaas nog geen relevante info.

Man is geweldig in Jip en Janneke uitleg.
En ook... Eerlijk. Noemt de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
herpideperpi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 06:38:
YouTube: 84. Wat verbruikt een warmtepomp en hoe bevalt deze? Groot warmtepom...

Invullen maarrrrr.
Ik heb helaas nog geen relevante info.

Man is geweldig in Jip en Janneke uitleg.
En ook... Eerlijk. Noemt de nadelen.
Gezien de vragen zie ik niet hoe die er een duidelijke conclusie uit gaat trekken

"Hoe goed is je isolatie, slecht redelijk of goed" is een zinloze manier van meten. Hell mensen die zich er volledig in verdiepen (zoals op dit forum) vinden het al lastig te bepalen wat "goed" is. 8)7 en de vraag "hoeveel gas verbruik je nog voor hybride" heeft geen optie voor "ik gebruik geen gas voor verwarmen" waardoor mensen waarschijnlijk toch iets gaan kiezen. Dat hoeft niet, maar dat weten veel mensen niet. Dus alles onder 100 is al vervuilde data.

Niet lullig bedoeld, het is inderdaad simpel uitgelegd. Maar dat is niet omdat die zeer veel van de materie afweet en dáárom het simpel kan uitleggen. Dat komt omdat die nauwelijks in de materie lijkt te zitten. Het is gewoon iemand die een wartmepomp heeft gekocht en al doende naar antwoorden zoekt via zijn Youtube comments. Dat is prima, maar zo iemand zou ik geen data-analyse laten doen.

Dat zou ik mezelf ook niet laten doen overigens... En ik heb nog een cursus IP&SS gedaan voor data-analyse. Ik zie hem geen significatie-check doen om te toetsen of zijn conclusies uberhaupt significant genoeg zijn om een conclusie te mogen trekken. En dan ook nog op slechte onderzoeksvragen en antwoorden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Waah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Gezien de vragen zie ik niet hoe die er een duidelijke conclusie uit gaat trekken

"Hoe goed is je isolatie, slecht redelijk of goed" is een zinloze manier van meten. Hell mensen die zich er volledig in verdiepen (zoals op dit forum) vinden het al lastig te bepalen wat "goed" is. 8)7 en de vraag "hoeveel gas verbruik je nog voor hybride" heeft geen optie voor "ik gebruik geen gas voor verwarmen" waardoor mensen waarschijnlijk toch iets gaan kiezen. Dat hoeft niet, maar dat weten veel mensen niet. Dus alles onder 100 is al vervuilde data.

Niet lullig bedoeld, het is inderdaad simpel uitgelegd. Maar dat is niet omdat die zeer veel van de materie afweet en dáárom het simpel kan uitleggen. Dat komt omdat die nauwelijks in de materie lijkt te zitten. Het is gewoon iemand die een wartmepomp heeft gekocht en al doende naar antwoorden zoekt via zijn Youtube comments. Dat is prima, maar zo iemand zou ik geen data-analyse laten doen.

Dat zou ik mezelf ook niet laten doen overigens... En ik heb nog een cursus IP&SS gedaan voor data-analyse. Ik zie hem geen significatie-check doen om te toetsen of zijn conclusies uberhaupt significant genoeg zijn om een conclusie te mogen trekken. En dan ook nog op slechte onderzoeksvragen en antwoorden. O-)
Het is gewoon een enthousiaste lieverd. Die ik veel gebruik om leken (zoals ikzelf) te informeren.
De man wil wel eens weten hoe het zit bij zijn kijkerts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
herpideperpi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Het is gewoon een enthousiaste lieverd. Die ik veel gebruik om leken (zoals ikzelf) informeren.
De man wil wel eens wil weten hoe het zit bij zijn kijkerts.
En dat is ook top hoor. Zoals gezegd: Niet lullig bedoeld.
Maar het wordt problematisch als ze zo'n "onderzoek" gaan gebruiken om conclusies te trekken en aanbevelingen te gaan doen. En dat is toch wat er vaak gebeurd.

Maar verder een prima kanaal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Vandaag in 2 units de MHI Ctrl ESPhome geïnstalleerd en in HA gezet.
Nu heb ik geen mogelijkheid om de richting van de lamellen aan te passen.
Iemand ervaring mee hoe dit toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
yorroy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:42:
Vandaag in 2 units de MHI Ctrl ESPhome geïnstalleerd en in HA gezet.
Nu heb ik geen mogelijkheid om de richting van de lamellen aan te passen.
Iemand ervaring mee hoe dit toe te voegen?
Niet de esphome gebruiken dacht ik... Er is een andere versie en die heeft meer features die vaak pas later naar de esphome versie komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:16
@yorroy Je moet ze even apart toevoegen als entity. Heten 'fan control up down' en 'fan control left right'. Heb ze zelf in een vertical stack onder de climate module gehangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS5b4T0odWn9w_y9ADqvZnE_vZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kO1wD50tB4O0l6Cs4FpUcEUK.png?f=user_large

offtopic:
Ik zie gelijk dat horizontaal/verticaal verkeerd om staan :+

[ Voor 21% gewijzigd door GermanPivo op 02-03-2024 07:55 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
GermanPivo schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:47:
@yorroy Je moet ze even apart toevoegen als entity. Heten 'fan control up down' en 'fan control left right'. Heb ze zelf in een vertical stack onder de climate module gehangen.
[Afbeelding]

offtopic:
Ik zie gelijk dat horizontaal/verticaal verkeerd om staan :+
Gebruik jij ook esphome? Ik zie heel veel entiteiten maar niet deze helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

yorroy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Gebruik jij ook esphome? Ik zie heel veel entiteiten maar niet deze helaas
Ik gebruik ESPHome en de laatste versie geeft alle mogelijkheden van l/r, h/l en 3d.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Jep hier ook.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@yorroy
Hier ook.
https://github.com/fonske...master/mhi-woonkamer.yaml
Waar heb je de print vandaan?

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Via tweaker Slinkos
v&a aangeboden: Mitsubishi Heavy Industries Airco Zelfbouw WiFi controller (M...

Wellicht niet de meest up to date versie.
Ik zit nu al een half uur te zoeken hoe ik deze OTA kan updaten, maar kom er nog niet uit. Iemand die mij op de goede weg kan helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@yorroy
De 4 bestanden kopieren naar de esphome directory in home assistant
MHI-AC-Ctrl-core.cpp
MHI-AC-Ctrl-core.h
mhi_ac_ctrl.h

en hiervan de naam veranderen op 3 plaatsen (bovenin en let op de streepjes)
mhi-woonkamer.yaml

In secrets vul je je eigen wifi gegevens in.
YAML:
1
2
3
# Your Wi-Fi SSID and password
wifi_ssid: "TestWifi"
wifi_password: "TestWifiSecret"

Dan in esphome, doe je install - manual download en dan krijg je een bin file die je OTA kan uploaden.
Of je plugt de esp even aan de usb en upload je hem via https://web.esphome.io/?dashboard_install

Ik weet niet of slinkos de webserver heeft aanstaan, maar ik doe het altijd wel, als ik een printje verstuur
Dan kan je naar http://naamvanjeairco.local en daar OTA doen

[ Voor 37% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-03-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
AUijtdehaag schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:25:
@yorroy
De 4 bestanden kopieren naar de esphome directory in home assistant
MHI-AC-Ctrl-core.cpp
MHI-AC-Ctrl-core.h
mhi_ac_ctrl.h

en hiervan de naam veranderen op 3 plaatsen (bovenin en let op de streepjes)
mhi-woonkamer.yaml

In secrets vul je je eigen wifi gegevens in.
YAML:
1
2
3
# Your Wi-Fi SSID and password
wifi_ssid: "TestWifi"
wifi_password: "TestWifiSecret"

Dan in esphome, doe je install - manual download en dan krijg je een bin file die je OTA kan uploaden.
Of je plugt de esp even aan de usb en upload je hem via https://web.esphome.io/?dashboard_install

Ik weet niet of slinkos de webserver heeft aanstaan, maar ik doe het altijd wel, als ik een printje verstuur
Dan kan je naar http://naamvanjeairco.local en daar OTA doen
Mijn dank is groot! Het werkt als een tierelier.

Dan nog een aanvullende vraag die anderen wellicht ook kunnen beantwoorden.
De interne temperatuur loopt bij mij enorm op als ik even verwarm. Als test even de airco op 24 graden gezet, maar binnen 5 minuten was temperatuur volgens de sensor 26 graden.

Zit de sensor in de Mitsubishi zelf of in de esp?
In het laatste geval moet ik hem wellicht op een andere plek wegwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

yorroy schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Mijn dank is groot! Het werkt als een tierelier.

Dan nog een aanvullende vraag die anderen wellicht ook kunnen beantwoorden.
De interne temperatuur loopt bij mij enorm op als ik even verwarm. Als test even de airco op 24 graden gezet, maar binnen 5 minuten was temperatuur volgens de sensor 26 graden.

Zit de sensor in de Mitsubishi zelf of in de esp?
In het laatste geval moet ik hem wellicht op een andere plek wegwerken
De sensor zit in de airco zelf.
Ik heb externe temp-sensoren in gebruik die via esphome de temp doorgeven aan de unit.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@yorroy
Je zou er een ds18b20 sensor op aan kunnen sluiten.
Of een temperatuur van een snel reagerend device er naar toe kunnen sturen via een home assistent service.
Thijs? in "Het MHI L/L warmtepomp/airco topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herpideperpi
Smartmair app ligt er bij mij uit.
Neefje van de de baas slaapt?
Het is in de middag daaro. Wellicht aan het stoeien met de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
Werkt hier ook niet…..

[ Voor 25% gewijzigd door pjotter1965 op 10-03-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Rustig gevoel dat het niet aan mijn account ligt. Ben gelukkig in de buurt. Als in buitenlandia,dan probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik heb nog mhi-ac-ctrl printjes liggen . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 16:50
herpideperpi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Rustig gevoel dat het niet aan mijn account ligt. Ben gelukkig in de buurt. Als in buitenlandia,dan probleem.
Ik was al druk bezig met het verwijderen en opnieuw installeren van de app. Had beter moeten weten en de volgende keer eerst even hier kijken. :-).

Kwa timer etc werkt de cloud prima. Apparaat ging hier netjes aan vanochtend kwa schema.

[ Voor 10% gewijzigd door glas86 op 10-03-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
glas86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Ik was al druk bezig met het verwijderen en opnieuw installeren van de app. Had beter moeten weten en de volgende keer eerst even hier kijken. :-).

Kwa timer etc werkt de cloud prima. Apparaat ging hier netjes aan vanochtend kwa schema.
Apropos: Als het Android is, dan is "gegevens wissen" voldoende. Wellicht zelfs Cache legen, maar dayt weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No49
  • Registratie: Maart 2021
Goedemorgen,

Bij mij ook problemen. Als ik de airco selecteer komt er een scherm waar ik gebruikersnaam en wachtwoord in moet geven. Dit levert echter een foutmelding op: communicatiefout.
Het advies is afwachten tot het "vanzelf" oplost?
Iemand een idee hoe lang dit gewoonlijk duurt?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinglamyong
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09 18:54
Bij mij ook hetzelfde probleem, ik denk dat er niets anders opzit dan af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Via de Google Home app kan ik wel de AC bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
yinglamyong schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:39:
Bij mij ook hetzelfde probleem, ik denk dat er niets anders opzit dan af te wachten.
Om die reden heb ik er overal Smartthings Z-wave stopcontakten aan hangen. Moet toch iets kunnen doen als ik er niet meer bi kan.
Geen idee of zo bruut uitzetten erg is. Ik neem aan dat ze in voldoende landen komen waar stroom af en toe uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No49
peptalk schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:06:
Via de Google Home app kan ik wel de AC bedienen.
Dank voor de tip.

Ik heb de smart m air app aan Google Home gekoppeld. Is het juist dat de opties beperkt zijn tot instellen van modus en temperatuur, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
No49 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Dank voor de tip.

Ik heb de smart m air app aan Google Home gekoppeld. Is het juist dat de opties beperkt zijn tot instellen van modus en temperatuur, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.
Hoe heb je die eraan gekoppeld? Kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:27

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhOP_o0FKisa5zrBQQQg4TwPrlk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KLWxOkUmB0RpD5Ng1xoTo30H.png?f=user_large
https://twitter.com/i/status/1766451369550950557

[ Voor 65% gewijzigd door vdr01 op 10-03-2024 12:49 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No49
herpideperpi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Hoe heb je die eraan gekoppeld? Kon niks vinden.
In de Home app:
Apparaten --> + toevoegen ---> werkt met Google Home --> Smart M-Air (invullen bij de "loupe")

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
No49 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:16:
[...]

In de Home app:
Apparaten --> + toevoegen ---> werkt met Google Home --> Smart M-Air (invullen bij de "loupe")

Succes.
Dank. Had niet goed gezocht op deze naam. Het werkt. Kan niet veel, maar toch.

[ Voor 13% gewijzigd door herpideperpi op 10-03-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
Zijn er mensen die ondertussen alweer kunnen inloggen op de Smart M Air app? Mij lukt het nog steeds niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
glas86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:52:
Zijn er mensen die ondertussen alweer kunnen inloggen op de Smart M Air app? Mij lukt het nog steeds niet :-)
Ik kan de app weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Sjamo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:08:
[...]

Ik kan de app weer gebruiken.
Helaas nog steeds niet ik krijg een communicatiefout wat ik ook probeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8oIBJ-vhrjLFZHQwni6zt7m7iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qdoi5YuaNUij8bUiKdAfiUJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
glas86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:52:
Hier lukt het ook niet…maar we hebben de afstandsbediening nog 😃

[ Voor 8% gewijzigd door pjotter1965 op 10-03-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Hier werkt het ook niet meer sinds vandaag heel vervelend hopelijk lossen ze het snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Wat een paniek hiero... het zal vanzelf weer opgelost worden. Jullie hebben geen good old remote? Of zoals gesuggereerd via Google Home (gek genoeg) ook te bedienen (of zoals ik via Homey ;)).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
renzo4000 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:55:
Wat een paniek hiero... het zal vanzelf weer opgelost worden. Jullie hebben geen good old remote? Of zoals gesuggereerd via Google Home (gek genoeg) ook te bedienen (of zoals ik via Homey ;)).
Er is geen paniek en ja we hebben allemaal een afstandsbediening. Toch mis ik de app wel en realiseer ik me nu dat ik die app toch wel erg
vaak gebruik en dat het makkelijk is.

Maar ik was in eerste instantie benieuwd of het probleem bij mij lokaal was of bij de cloud van MHI.

Omdat de app ook geen technisch hoogstandje is er verder ook vrijwel niets ontwikkeld wordt op dit vlak ben ik wel erg nieuwsgierig hoelang deze storing gaat duren :-). Ze zijn niet zo snel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 22:41
glas86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Helaas nog steeds niet ik krijg een communicatiefout wat ik ook probeer.

[Afbeelding]
Hier dezelfde fout, wachtwoord reset helpt niet en app opnieuw installeren ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Hier werkt de home modus wel, de remote modus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Laatst online: 03-09 13:12
D0ekoe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Hier dezelfde fout, wachtwoord reset helpt niet en app opnieuw installeren ook niet..
Hier ook sinds vandaag communicatie fout. Op “X`’ zie ik in de hele wereld ook wat mensen met problemen.

Wel heel apart dat MHI niet gewoon ergens een cloud-server status deelt. Nu maar de thuismodus gebruiken dat is opzich ook wel prima alleen dan moet je op je eigen wifi blijven.

Hopen dat hier verbetering in komt.

Coolmark Nederland is de officiële importeur van MHI residentiële airco’s misschien kunnen zij ons verder helpen waar we kunnen kijken hoe lang dit gaat duren.

[ Voor 13% gewijzigd door Erick12345678 op 10-03-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
No49 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Dank voor de tip.

Alvast bedankt.
Graag gedaan. Ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Er zal vandaag wel iemand niet zo lekker op zijn werk komen in japan op de it afdeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Grolsch schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:42:
Er zal vandaag wel iemand niet zo lekker op zijn werk komen in japan op de it afdeling :+
Is daar inmiddels al maandag einde van de werkdag.

Omdat, zoals hierboven blijkt, de output richting de airco's wel werkt, samen met input via Google Home, vrees ik voor een hack.
Dan is de input via de app afgesloten om erger te voorkomen.

Ik gok maar wat, ik geef het toe. Maar in dat geval zullen er wat Bitcoins op de factuur staan. My 10 cts.

Wel raar dat de app van Sjamo wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door herpideperpi op 11-03-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
herpideperpi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Is daar inmiddels al maandag einde van de werkdag.

Omdat, zoals hierboven blijkt, de output richting de airco's wel werkt, samen met input via Google Home, vrees ik voor een hack.
Dan is de input via de app afgesloten om erger te voorkomen.

Ik gok maar wat, ik geef het toe. Maar in dat geval zullen er wat Bitcoins op de factuur staan. My 10 cts.

Wel raar dat de app van Sjamo wel werkt.
Misschien is het wel iets lulligs als een verlopen certificaat o.i.d., dat zie ik daar ook nog wel gebeuren :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Laatst online: 03-09 13:12
Erick12345678 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Coolmark Nederland is de officiële importeur van MHI residentiële airco’s misschien kunnen zij ons verder helpen waar we kunnen kijken hoe lang dit gaat duren.
Inmiddels heeft Coolmark de storing op zijn website vermeld ze houden ons wel netjes op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 12:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
De app werkt weer na een update (Android).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 22:41
Millert schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:55:
De app werkt weer na een update (Android).
Bij mij ook weer kunnen inloggen, communicatiefout is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
D0ekoe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Bij mij ook weer kunnen inloggen, communicatiefout is verdwenen.
Verdraaid. Ook na update weer werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No49
Bij mij lukt het nog steeds niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ze hebben "slechts" een paar "minor corrections" uitgevoerd in de nieuwe app :P

Maar bij mij werkt het ook weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
No49 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:20:
Bij mij lukt het nog steeds niet. 8)7
Android? Iphone? Update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Bij mij lukt het ook niet ( iphone )
Laatste update is van 3 weken geleden. Geen nieuwe update beschikbaar
Laatste update voor Android is van 8 Maart…….dus maar wachten op een IOS update

Werkt ook niet via thuismodus. Krijg dan de melding over maximaal geregistreerde gebruikers.

[ Voor 28% gewijzigd door pjotter1965 op 11-03-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Mijn Google Home zegt dat de airco's offline zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Bij mij werkt het ook weer na een update (Android). Was even mijn inloggegevens kwijt maar ook een wachtwoord herstel ging snel en kreeg snel de uitgiftecode in mijn mail (wat weleens anders is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
pjotter1965 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:59:
Bij mij lukt het ook niet ( iphone )
Laatste update is van 3 weken geleden. Geen nieuwe update beschikbaar
Laatste update voor Android is van 8 Maart…….dus maar wachten op een IOS update

Werkt ook niet via thuismodus. Krijg dan de melding over maximaal geregistreerde gebruikers.
Volgens mij ben je dan nog aangemeld bij een ander apparaat in huis. Je kunt (helaas) niet met het account inloggen/ingelogd zijn op meerdere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No49
herpideperpi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Android? Iphone? Update gedaan?
Android (Samsung).
Toen ik een half uur geleden keek, waren alle apps up-to-date. De laatste update van de Smart M-Air app was van 20 februari.
Enkele minuten geleden stond de update wel klaar en inmiddels werkt het weer als vanouds.

Bij mij geen verandering in Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Zojuist ook beschikbaar voor iOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihjsAOgY9fPfMtzWlRYb3S0k_Io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O0CE14xKhKRIdqmih1b2M0pr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Gelukkig hebben we dan nog de good old remote :+. Overigens werkt Homey ook gewoon lokaal dus meeste kan je gewoon blijven bedienen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bEzgFvnVr3ebvPE6eZEruyzNoo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0VOH5ag7b9yPCVE8wnEvtziV.png?f=fotoalbum_large

Zucht….
Kan na IOS update wel inloggen, maar geen registratie van niet-geregistreerde airconditioner.
Nieuw account aanmaken lukt wel……..
Gebruik de app alleen voor de woonkamer-airco.

[ Voor 4% gewijzigd door pjotter1965 op 11-03-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Nah, we zijn er nog niet. Kan weer niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribruijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Geen problemen hier meer na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Na de update geeft ook de remote modus hier geen enkel probleem meer. De lokale modus werkte sowieso prima.

Ik zag alleen het inlogscherm voor de update. Er na werd er weer automatisch ingelogd zoals altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
pjotter1965 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]

Zucht….
Kan na IOS update wel inloggen, maar geen registratie van niet-geregistreerde airconditioner.
Nieuw account aanmaken lukt wel……..
Gebruik de app alleen voor de woonkamer-airco.
Je kan maximaal 4 registraties doen op je wifi module. Paar keer wisselen tussen home- en remote mode kunnen meerder registraties opleveren als ze op dat moment niet ongedaan kunnen worden gemaakt.
Ik weet niet zeker of je dan deze melding krijgt en in dit in jouw geval ook de oorzaak is.
Je kunt die 4 registraties ongedaan maken door je wifi module te resetten.
In de app kun je zien hoeveel registraties je actief hebt onder options (helemaal onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Is er geen andere manier om registratie te verwijderen dan resetten van de module ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotter1965
jobr schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:42:
[...]

Je kan maximaal 4 registraties doen op je wifi module. Paar keer wisselen tussen home- en remote mode kunnen meerder registraties opleveren als ze op dat moment niet ongedaan kunnen worden gemaakt.
Ik weet niet zeker of je dan deze melding krijgt en in dit in jouw geval ook de oorzaak is.
Je kunt die 4 registraties ongedaan maken door je wifi module te resetten.
In de app kun je zien hoeveel registraties je actief hebt onder options (helemaal onderaan).
Ah, hier kan ik wat mee…..dit zijn er bij mij inderdaad 4.
Resetten en opnieuw aanmelden was wel even een dingetje, maar het is nu gelukt
( niet gelukt via WPS, maar wel handmatig )
Dank 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Horza2011 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:40:
Is er geen andere manier om registratie te verwijderen dan resetten van de module ?
Ja en Nee.
Je kunt een url naar de wifi module sturen voor deleteAccountInfo. Daarmee kun je 1 registratie verwijderen.
Echter heb je daar een accountId voor nodig en die weet je niet als ze door de app zijn aangemaakt.
Zo doet de app dat ook als je o.a. wisselt van mode.
En nee, dat id kun je niet opvragen bij de AC.
Je kunt zo ook een registratie toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door jobr op 12-03-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
jobr schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:09:
[...]

Ja en Nee.
Je kunt een url naar de wifi module sturen voor deleteAccountInfo. Daarmee kun je 1 registratie verwijderen.
Echter heb je daar een accountId voor nodig en die weet je niet als ze door de app zijn aangemaakt.
Zo doet de app dat ook als je o.a. wisselt van mode.
En nee, dat id kun je niet opvragen bij de AC.
Je kunt zo ook een registratie toevoegen.
Ik weet zeker dat het door me iPhone (smart m air app lokaal account )is aangemaakt is er dan een manier om het te verwijderen of heb je hier ook niks aan ? Anders houdt het op denk ik 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

jobr schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:42:
[...]

Ik zie die optie niet, heb je een screenshot?

Goh ik ben scheel. (8>

Maar nu ik er toch ben, ik heb de openhaard functie ingesteld via de afstandsbediening echter stopt de airco toch zodra er een bepaalde temperatuur is bereikt. Dit vind ik echt bloed irritant. Is dit op te lossen?

[ Voor 33% gewijzigd door CPM op 12-03-2024 21:45 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:44
CPM schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:41:
[...]

Goh ik ben scheel. (8>

Maar nu ik er toch ben, ik heb de openhaard functie ingesteld via de afstandsbediening echter stopt de airco toch zodra er een bepaalde temperatuur is bereikt. Dit vind ik echt bloed irritant. Is dit op te lossen?
Jazeker is dat op te lossen. Zet een raam open, blijft hij lekker doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Rijo038 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 04:17:
[...]

Jazeker is dat op te lossen. Zet een raam open, blijft hij lekker doorgaan.
Als je denkt dat dat de oplossing is voor mij dan zit je er naast. En als je probeert grappig te zijn dan is dat misplaatst en reageer dan gewoon niet.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:44
CPM schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:11:
[...]

Als je denkt dat dat de oplossing is voor mij dan zit je er naast. En als je probeert grappig te zijn dan is dat misplaatst en reageer dan gewoon niet.
laat ik het op een andere manier proberen:
het is te warm in je kamer voor de huidige instellingen van de airco en dus stopt deze totdat de temperatuur laag genoeg is om weer aan te gaan.
Als je niet een raam of deur wilt open zetten, moet je de temperatuur van de airco verhogen om te zorgen dat deze door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
CPM schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:41:
[...]

Goh ik ben scheel. (8>

Heeft je airco dat signaal wel ontvangen? (door het bekende piep geluid). Want zodra de openhaard functie is ingeschakeld zal de airco niet stoppen. (Wel met verwarmen dmv de buitenunit, maar de binnenunit / ventilatierol zal blijven gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Rsport40 op 13-03-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Horza2011 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:39:
Ik weet zeker dat het door me iPhone (smart m air app lokaal account )is aangemaakt is er dan een manier om het te verwijderen of heb je hier ook niks aan ? Anders houdt het op denk ik 😟
Nee, want je hebt het id niet welke nodig is om het weer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-09 21:18
Hier doet de app op iOS het ook weer. En waar eerder de samenwerking tussen remote en app lastig was, kan ik nu met de app verder, deze toont de standen die ik met remote had ingesteld. Dat was eerder niet zo (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:51

Side-Kick

Timmy!

artjan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:15:
Hier doet de app op iOS het ook weer. En waar eerder de samenwerking tussen remote en app lastig was, kan ik nu met de app verder, deze toont de standen die ik met remote had ingesteld. Dat was eerder niet zo (?)
In die richting werkte het eerder ook al. Andersom niet.
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste