Het MHI L/L warmtepomp/airco topic

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Willempie27 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:38:
Sinds kort draai ik op de MHI-AC-CTRL. Ik vond de ESPhome versie prima en stabiel maar na de laatste update waren er weer een paar entiteiten weg omdat ze een andere naam hadden gekregen en had toch de indruk dat de temperatuursensor niet helemaal lekker liep in de ESPhome versie zoals @jobr ook al aangaf.
Enige verschil is volgens mij dat een setpoint met halve graden in MHI-AC-CTRL beter werkt mits je ENHANCED_RESOLUTION aanzet. Maar als je geen halve graden gebruikt dan zit er volgens mij geen verschil in de werking tussen MHI-AC-CTRL en de esphome versie mbt de externe temp sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
herpideperpi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:56:
[...]

Ik voel me beetje dom. Kan jij een screendumpje droppen met die weekly timer?
Heb Vandebron met best wel verschil dag/nacht. Dan zou ik een kamer ff kunnen laten blazen in laatste stukje nacht of zo. Verder blaast mijn slaapkamer mijn badkamer in. Dus even high fan als ik er niet ben (herrie)
Wat wil je precies zien?
De weekly timer vindt je in de Smart M-Air app.
Hierbij mijn donderdag, vanaf 8:15 afwezig en dus max fanspeed, na 17:00 weer aanwezig, 23:55 liggen we in bed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gK4h7FsqMrRrUUW18uQPSn-8U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Vckr6l9ogwS4jzd250Sdn0c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Frag1le op 25-01-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
Frag1le schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Wat wil je precies zien?
De weekly timer vindt je in de Smart M-Air app.
Hierbij mijn donderdag, vanaf 8:15 afwezig en dus max fanspeed, na 17:00 weer aanwezig, 23:55 liggen we in bed :)

[Afbeelding]
Dat dus. Het is een beetje neefjevandebaas software, vandaar.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:08
Soms als ik de unit probeer aan te zetten door op "on/off" te klikken, verschijnt er alleen "0" in beeld op de afstandsbediening. Na nog twee keer klikken gaat de airco aan en naar fabrieksinstellingen zo lijkt het. Hoe kan dat? De batterijen zitten nog vol genoeg. Het betreft een SRK25ZSX-W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
Heb nu 3 gloednieuwe jongens in mijn flatje. 2 vloer en 1 wand.
-Heel jammer dat de leegstaand pand mode niet bij de vloermodellen getoond wordt. Althans: Ik zie het niet.
-De App syncht niet (denk ik) met Proton VPN aan op Android Samsung phone.
-De app crasht (raarrr, dacht dat die ooit werkte) Zfold 4
-De app is beretraag. Zit nu in buitenlandia en wil vast testen/spelen/aanzetten op afstand.

Test dus nu het wandmodel met "leegstaand pand mode" en vraag (setpoint?)16 graden.
Vloermodel in aanpalende kamer op ventileren om van bleeding te profiteren en dat werkt.
Ben benieuwd hoe het er over paar uur uitziet. (Wel heel leuk spelen allemaal)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFgjWNhWmtOLryd7jO9s2fqeiLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjVgoElQ1r59gNk7zWV537lp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een gedownload plaatje via browser uit Google foto's. Jullie weten dingen: Hoe krijg ik dat kleiner?

[ Voor 42% gewijzigd door herpideperpi op 30-01-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Krijg geen verbinding met de Smart-air app vanuit buitenland. Duurt al een uur.

Kan flink probleem worden.
In geval dat het helemaal niet meer lukt moet ik de stroom onderbreken met mijn Smartthings Z-wave schakelaar.
Is beetje tegen mijn principes om een draaiende airco a.h.w. uit het stopcontact te trekken.

Had laatste keer (vermoedelijk) als oorzaak dat mijn Android Proton VPN aan stond.

lukt het iemand in Nederland?

[ Voor 4% gewijzigd door herpideperpi op 30-01-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

QuattroNL

It is I.

herpideperpi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:48:
Krijg geen verbinding met de Smart-air app vanuit buitenland. Duurt al een uur.

Kan flink probleem worden.
In geval dat het helemaal niet meer lukt moet ik de stroom onderbreken met mijn Smartthings Z-wave schakelaar.
Is beetje tegen mijn principes om een draaiende airco a.h.w. uit het stopcontact te trekken.

Had laatste keer (vermoedelijk) als oorzaak dat mijn Android Proton VPN aan stond.

lukt het iemand in Nederland?
Hier start de app gewoon op en zie ik wat ik moet zien.
Telefoon als eens herstart? ;)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
QuattroNL schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Hier start de app gewoon op en zie ik wat ik moet zien.
Telefoon als eens herstart? ;)
Zo, dat is raar. Yep, herstart. heb zelfs twee telefoons. `Ga eens met de tijdzone instellingen werken.
Hoop niet dat die mij eruit gegooid heeft vanwege verschillende landen. Gisteren werkte het nog.
Heb altijd VPN aanstaan op Nederland, maar werkt dus niet.
vreemde is dat hij wel mijn user en password accepteert.
Als ik van telefoo wissel krijg ik soms "Kan niet aanmelden check naam en password" en dan na paar keer proberen lukt het dus wel. Zie alleen mijn airco's niet.

App gereset, en kan met VPN sowieso niet inloggen. Kan nu (zonder vpn) wel inloggen, maar hij toont geen enkele airco.
Tja, en waar kan ik daar support voor krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door herpideperpi op 30-01-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:29
herpideperpi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Zo, dat is raar. Yep, herstart. heb zelfs twee telefoons. `Ga eens met de tijdzone instellingen werken.
Hoop niet dat die mij eruit gegooid heeft vanwege verschillende landen. Gisteren werkte het nog.
Heb altijd VPN aanstaan op Nederland, maar werkt dus niet.
vreemde is dat hij wel mijn user en password accepteert.
Als ik van telefoo wissel krijg ik soms "Kan niet aanmelden check naam en password" en dan na paar keer proberen lukt het dus wel. Zie alleen mijn airco's niet.

App gereset, en kan met VPN sowieso niet inloggen. Kan nu (zonder vpn) wel inloggen, maar hij toont geen enkele airco.
Tja, en waar kan ik daar support voor krijgen.
Je zit wel op de remote mode? Niet de home mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Je zit wel op de remote mode? Niet de home mode?
Yep. Remote.
Probeerde een kompleet nieuwe restart op een andere phone en kan nu ook niet meer inloggen.
Ik vrees dat ik moet wachten totdat ik weer terug in Nederland ben.
Op de werkende app kreeg ik ineens het inlogscherm en kan ook daar niet inloggen.
Zit in Roemenie... verdacht land voor de Jappen? Paar dagen lang heeft het gewoon gewerkt vanuit Roemenie.
E e n airco staat gewoon te spelen. dus die zal ik tzt maar uitzetten met mijn Z-wave stopcontact.

[ Voor 41% gewijzigd door herpideperpi op 30-01-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43
Heb veel pogingen gedaan om de smart-air App remote te krijgen maar ik krijg nooit een mailtje om mijn email te bevestigen (gmail domein). Is dit iemand recent wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
BigSurf schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:32:
Heb veel pogingen gedaan om de smart-air App remote te krijgen maar ik krijg nooit een mailtje om mijn email te bevestigen (gmail domein). Is dit iemand recent wel gelukt?
Ik probeerde vandaag met Gmail account password te resetten Dan zou die een mail met code sturen. Helaas niets.... Ook niet in spam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Kan het zijn dat het ook al of nog, op een andere telefoon staat? We kunnen hier op 1 telefoon remote hebben en op 1 telefoon de home. Meer kunnen we niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:47:
Kan het zijn dat het ook al of nog, op een andere telefoon staat? We kunnen hier op 1 telefoon remote hebben en op 1 telefoon de home. Meer kunnen we niet activeren.
Ja, dat had ik eerder al gemerkt. Kon wel switchen. Maar dan weg uit andere phone/app.
Wel goeie tip Maar kan nu helemaal niets meer, want kan met geen van beide inloggen.

Vrees dat ik pas wat kan als ik terug in NL ben. Misschien moet ik dan wel een nieuwe account aanmaken. Kom pas 7 feb terug. Bah. Was net zo leuk aan het spelen (=meten).

Vraag, toch nog: Met home stand heb je snellere reactie, of ook die oranje spinner.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
herpideperpi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:22:
[...]

Ja, dat had ik eerder al gemerkt. Kon wel switchen. Maar dan weg uit andere phone/app.
Wel goeie tip Maar kan nu helemaal niets meer, want kan met geen van beide inloggen.

Vrees dat ik pas wat kan als ik terug in NL ben. Misschien moet ik dan wel een nieuwe account aanmaken. Kom pas 7 feb terug. Bah. Was net zo leuk aan het spelen (=meten).

Vraag, toch nog: Met home stand heb je snellere reactie, of ook die oranje spinner.?
Bij mij gaat home extreem traag. Meestal standaard maar 1 van de 2 units oranje. Dan zeker tussen 1 en 5x de verversknop gebruiken voor de andere unit of beide. Bij remote gaat dat hier beter.

Bij beide heb ik geleerd dat aanpassingen prima gaan, mits ik bij elke wijziging even wacht tot het draai-teken weer weg is. Dus niet overhaasten gaat hier uiteindelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Bij mij gaat home extreem traag. Meestal standaard maar 1 van de 2 units oranje. Dan zeker tussen 1 en 5x de verversknop gebruiken voor de andere unit of beide. Bij remote gaat dat hier beter.

Bij beide heb ik geleerd dat aanpassingen prima gaan, mits ik bij elke wijziging even wacht tot het draai-teken weer weg is. Dus niet overhaasten gaat hier uiteindelijk sneller.
Grappig. je zou denken dat lokaal sneller gaat. Hoe werkt die verbinding dan? Als je bijvoorbeeld wifi zonder internet hebt. Werkt die dan nog? Volgens mij komt die dan niet in de Mitsu cloud.
Het blijft allemaal nog primitief. Als je ziet dat de Chromecast/Google TV afstandbediening wel met Bluetooth werkt, wat is dan het probleem?

Apropos. Ik had dus mijn systeem in NL, vanuit Roemenie, prima werkend, met 3 splinternieuwe op 1 lokatie en eentje op de andere. En dan word je wakker om verder te "spelen" en dan maakt die ineens geen verbinding meer. Frusterend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:50
Als je de Smart M Air app wil gebruiken op een tweede telefoon of tablet ben je dan verplicht om een tweede account aan te maken? Ik heb het laatste nog getest maar het resultaat was uiteindelijk dat de app op beide apparaten niet meer werkte en ik een wachtwoord reset moest uitvoeren om weer toegang te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42
glas86 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:35:
Als je de Smart M Air app wil gebruiken op een tweede telefoon of tablet ben je dan verplicht om een tweede account aan te maken? Ik heb het laatste nog getest maar het resultaat was uiteindelijk dat de app op beide apparaten niet meer werkte en ik een wachtwoord reset moest uitvoeren om weer toegang te krijgen.
Yes dat heb ik van mijn installateur gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hee een MHI LL topic! Mooi.
Ik heb er nogal wat technische documentatie op nageslagen maar ik kan werkelijk nergens vinden waar ik bij een SRF25ZS-W vloermodel de WF-RAC moet plaatsen. Alle handleidingen en YT die ik vind gaat over de muurversie.
Moet de kap onder het filter eraf? Vermoed van wel maar om maar nu lukraak schroeven los te gaan draaien is ook wat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
franssie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:27:
Hee een MHI LL topic! Mooi.
Ik heb er nogal wat technische documentatie op nageslagen maar ik kan werkelijk nergens vinden waar ik bij een SRF25ZS-W vloermodel de WF-RAC moet plaatsen. Alle handleidingen en YT die ik vind gaat over de muurversie.
Moet de kap onder het filter eraf? Vermoed van wel maar om maar nu lukraak schroeven los te gaan draaien is ook wat.
Ik heb een MHI-AC-CTRL geplaatst in mijn vloermodel:

Stroom eraf. Kap er idd af. Dan zie je ergens een zwarte behuizing zitten. Die losschroeven/klikken, en met een beetje priegelen krijg je het kabeltje aangesloten op de print. Dezelfde tekst staat bij de aansluiting op de print als op de wandmodellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

TereZz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb een MHI-AC-CTRL geplaatst in mijn vloermodel:

Stroom eraf. Kap er idd af. Dan zie je ergens een zwarte behuizing zitten. Die losschroeven/klikken, en met een beetje priegelen krijg je het kabeltje aangesloten op de print. Dezelfde tekst staat bij de aansluiting op de print als op de wandmodellen.
Je bent me net voor ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dank! Dan ga ik aan de slag. Zal het documenteren met foto's als ik er aan denk, denk niet dat ik de laatste zal zijn met deze vraag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

franssie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:39:
Dank! Dan ga ik aan de slag. Zal het documenteren met foto's als ik er aan denk, denk niet dat ik de laatste zal zijn met deze vraag.
Dat hoeft niet hoor ;)
Hier de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCeL4DqUYe6rhPCAe9zMwKkI1iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d10LTKeKLvkOQ4MJMhzJxCUi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npB6sOdrJOBF8epsVw5g3jckpIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CAucK4wybXOettp8MqH4tnh.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Dank voor de tip. Blijf voortaan bij 1 app.
Nu reset wachtwoord en vragen om uitgiftecode. Wachten op de mail. (If ever)

Edit: ik geef het op. Er komt geen mail. Pfff.

[ Voor 4% gewijzigd door herpideperpi op 30-01-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Ik twijfel
Een 2.5kw of 3,5kw Mitsubishi?
Verwarming is het belangrijkste.

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Hoekwoning 1970 met dubbelglas
Geen muurisolatie.

Is het erg nadelig als ik de te zware 3,5 plaats?
Bij veel berekeningen geeft men 3kw op voor het verwarmen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud888 op 31-01-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Mailadres van support gevonden in Android appstore.

Heb smeekbede verstuurd.

Wellicht kan ik er ooit weer in. Desnoods nieuwe account. Maar krijg nog steeds geen mail terug bij aanmelden.

Remote bedienen is belangrijk voor me. Ben nu 2500 km verwijderd.

Enige optie, in de toekomst, is dan, helaas, een remote stopcontact en dan brute force aan en uit .

Mailadres is:

smartmair@mhi.com Edit: werkt niet. sturen me het bos in.

Duimen jullie mee?

ありがとう

[ Voor 9% gewijzigd door herpideperpi op 31-01-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40
Ruud888 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:52:
Minimumvermogens verschillen vrijwel niks, dus je kan prima die 3,5 pakken.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
herpideperpi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 02:26:
Enige optie, in de toekomst, is dan, helaas, een remote stopcontact en dan brute force aan en uit.
Hoe zo? Je kan er ook nog iets als Sensibo voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
GermanPivo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:09:
[...]

Hoe zo? Je kan er ook nog iets als Sensibo voor gebruiken.
Gaan we dat maar doen.
Maar moet er niet een sensibo voor ieder apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Krijg mail terug uit Japan:
1) For any inquiries, please contact your seller who sold our product to you at first.

2) If it does not help, please contact our representative distributor in your country as follows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
herpideperpi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:36:
[...]

Gaan we dat maar doen.
Maar moet er niet een sensibo voor ieder apparaat?
Jup, maar ze hebben wel vrij regelmatig scherpe aanbiedingen. Dus ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Ik twijfel

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Geen muurisolatie.

ZS of ZSX?
GermanPivo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:04:
[...]

Minimumvermogens verschillen vrijwel niks, dus je kan prima die 3,5 pakken.
De 3.5 is duurder, zonde als je het extra vermogen niet nodig hebt of gaat gebruiken. De 3.5 binnenunit blaast volgens mij iets harder op bepaalde standen, daar zou ik ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Martin7182 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:47:
[...]

ZS of ZSX?

[...]

De 3.5 is duurder, zonde als je het extra vermogen niet nodig hebt of gaat gebruiken.
Mwah, die €100-150 euro is in mijn ogen verwaarloosbaar op de levensduur van zo'n apparaat. Dus als er dan wordt getwijfeld of de 2.5 genoeg vermogen heeft, dan is de meerprijs voor een 3.5 niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:42
herpideperpi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 02:26:
Mailadres van support gevonden in Android appstore.

Heb smeekbede verstuurd.

Wellicht kan ik er ooit weer in. Desnoods nieuwe account. Maar krijg nog steeds geen mail terug bij aanmelden.

Remote bedienen is belangrijk voor me. Ben nu 2500 km verwijderd.

Enige optie, in de toekomst, is dan, helaas, een remote stopcontact en dan brute force aan en uit .

Mailadres is:

smartmair@mhi.com Edit: werkt niet. sturen me het bos in.

Duimen jullie mee?

ありがとう
Of over op Home Assistant / Nabu Casa icm MHI-AC-Ctrl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik twijfel

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Geen muurisolatie.

Is dit je enige bron van verwarming of heb je als back-up ook nog gewone CV?
Wat is je doel, volledig over op L/L verwarming? Of wil je in 95% van de dagen 100% elektrisch kunnen verwarmen en is het prima om ook af en toe bij te stoken met gas?
Hoe warm stoken jullie de woonkamer? 18 of 21 of 23 graden maakt nogal wat uit.

En inderdaad; wat is het prijsverschil? Voor € 100 had ik voor de 3,5kW gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Tehh schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Is dit je enige bron van verwarming of heb je als back-up ook nog gewone CV?
Wat is je doel, volledig over op L/L verwarming? Of wil je in 95% van de dagen 100% elektrisch kunnen verwarmen en is het prima om ook af en toe bij te stoken met gas?
Hoe warm stoken jullie de woonkamer? 18 of 21 of 23 graden maakt nogal wat uit.

En inderdaad; wat is het prijsverschil? Voor € 100 had ik voor de 3,5kW gekozen.
20% CV
80%LL
Alleen in de woonkamer.
Hij moet volledig zelfstandig kunnen verwarmen tot 21graden.

En het bij -5 ook nog redelijk doen en minimaal defrosten.
Dan lijkt 0,5kw extra mij wel beter.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 20:33
Ruud888 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:51:
[...]

20% CV
80%LL
Alleen in de woonkamer.
Hij moet volledig zelfstandig kunnen verwarmen tot 21graden.

En het bij -5 ook nog redelijk doen en minimaal defrosten.
Dan lijkt 0,5kw extra mij wel beter.
Toch?
Ik heb een oud huis en stook 100% L/L.
Woonkamer hoekhuis 33m² met een MHI35ZS
Dan nog een slaap/werkkamer 3 kanten vrij van hout en slecht geïsoleerd op de noordkant van 18m² met een MHI20ZS en die doen het beide met gemak. Het koudste was een nacht in februari van -7.
Ik zou niet een te kleine of een te grote unit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Dat is ook precies de crux, wat is te groot of te klein. @Ruud888 , ik zou in uw geval voor de 3,5 gaan maar om eerlijk te zijn kan ik dat vanaf hier niet goed beoordelen omdat ieder object uniek is en er vele variabelen een rol spelen. Just my2cents.

[ Voor 39% gewijzigd door vdr01 op 31-01-2024 17:55 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik twijfel

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Geen muurisolatie.

Wij hebben een 5kw draaien voor 89m3 ter referentie. Dan zou ik een 3,5kw versie doen voor jouw rechthoek.

Kijk ook even goed op welke plek hij komt te hangen om bijv ook goed de swig/3d auto standen te kunnen inzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 31-01-2024 18:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16
Ik twijfel

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Geen muurisolatie.

Hoekwoning 1970? !00% de 3.5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin7182
Dan denk ik eerder aan een ZSX dan een ZS. Gebaseerd op grotere warmtewisselaar v.d. buitenunit.
Qua vermogen zit er denk ik ook nog een verschil. Een 2.5 ZSX kan ongeveer evenveel warmte genereren als een 3.5 ZS, een 3.5 ZSX nog een beetje meer (zie https://www.eurovent-certification.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Nomind schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Of over op Home Assistant / Nabu Casa icm MHI-AC-Ctrl
Opa is 75 en werkt met SmartThings. Ca 180 devices op 4 lokaties. Heb geen tijd/zin/kennis om met HA te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Helaas de ZXS is boven budget.

Nu nog kiezen .

MHI35ZS SCOP 4.6 880euro

MITSUBISHI SRK35ZS-W SERIE 3.5kW SCOP 4,7 899euro

LG W12EG 3.5kw SCOP 4.0 549euro

Mitsubishi electric MSZ 3.5kw SCOP 5.2 679euro.

Daikin Sensira FTXF35 RXF35 nieuwmodel SCOP 4.3 729euro

[ Voor 18% gewijzigd door Ruud888 op 31-01-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
MHI app,.... slot:
EDIT: Nu duidelijk. Had de app geinitialiseerd, denkend dat alleen data en cache zouden
verdwijnen, maar dan wordt dus de hele acount uit de cloud verwijderd. Kan dan zelfs nieuwe account met zelfde naam aanmaken omdat MHI mij niet meer kent. Pfff niet goed gelezen.
Zou moeten heten: " Verwijder mijn data bij MHI"

Ik maak software in Roemenie. Zo'n app zou me veel klanten kosten.
Enfin, nu wachten tot terug in NL en iedere airco opnieuw installeren.
Geen idee hoe: Op het apparaat, op de Wifi module, knopje indrukken om eigen Wifi te geven etc?
Ben allang blij dat het oplosbaar is.....

De hardware daarentegen is geweldig. Omdat ik er niet meer bij kan, staat een van de 3 in die "leegstaand pand "mode, (setpoint 16) en in de aanpalende kamer eentje met fan only voor de bleeding. En al dagen draait het beest ca 340 watt 24/24 en houdt slaapkamer netjes ca 18 en rest tussen 16 en 14. Alle flatdeuren staan open, datdanweerwel.
Jammer dat de vloermodellen die leegstaand pand mode niet hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door herpideperpi op 01-02-2024 06:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin7182
Dit is het MHI topic, dus alle andere merken vallen af :) In het algemene L/L topic had ik MHI geadviseerd omdat die (denk ik) het beste verwarmt. Kijk niet alleen naar (S)COP maar ook naar b.v. bivalent punt, dan weet je veel beter waar een unit toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:43
Ik twijfel

Rechthoekige woonkamer.
7x3,6x 2,5hoog. 61m3

Geen muurisolatie.

Voor wat het waard is; de 2,5 & 3,5 hebben hetzelfde minimale vermogen, dus pendelen doen ze bij dezelfde warmtevraag. Grote voordeel is dat tijdens de warmtevraag de 3,5 minder belast wordt, dus ook minder zal snel zal dichtvriezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 19:03
En mogelijk kan je eerder toe naar de laagste fanstand als het wat kouder is buiten.
Lijkt me ook niet onbelangrijk als verwarmen het hoofddoel is.

De hele dag met de fan op high gaat je denk ik wel tegenstaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Grutte Pier schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Voor wat het waard is; de 2,5 & 3,5 hebben hetzelfde minimale vermogen, dus pendelen doen ze bij dezelfde warmtevraag. Grote voordeel is dat tijdens de warmtevraag de 3,5 minder belast wordt, dus ook minder zal snel zal dichtvriezen.
Dat betwijfel ik, volgens mij heeft de 3.5 een even grote buitenunit maar kan hij gewoon wat harder draaien. Maar goed, ik heb geen twee units naast elkaar om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
gAzu schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:20:
En mogelijk kan je eerder toe naar de laagste fanstand als het wat kouder is buiten.
Lijkt me ook niet onbelangrijk als verwarmen het hoofddoel is.

De hele dag met de fan op high gaat je denk ik wel tegenstaan...
Als het koud is gebruikt niemand de laagste fanstand. Je hebt dan juist veel vermogen nodig + hogere fanstand. Anders heb je het of koud of een slecht rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grutte Pier
Martin7182 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Dat betwijfel ik, volgens mij heeft de 3.5 een even grote buitenunit maar kan hij gewoon wat harder draaien. Maar goed, ik heb geen twee units naast elkaar om te vergelijken.
Je hebt gelijk, als ik de data sheets naast elkaar leg van de 20/25/35 zie ik geen verschillen in compressor en dimensies. Verklaard hetzelfde minimale vermogen dan ook wel weer.. Dus zou het niet mogelijk zijn om de 20 te hacken en er 35 software in te plaatsen. ? Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Grutte Pier schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:24:
[...]

Je hebt gelijk, als ik de data sheets naast elkaar leg van de 20/25/35 zie ik geen verschillen in compressor en dimensies. Verklaard hetzelfde minimale vermogen dan ook wel weer.. Dus zou het niet mogelijk zijn om de 20 te hacken en er 35 software in te plaatsen. ? Vragen
Ik heb een 2kW en een 3.5kW en de buiten en binnenunit zijn hetzelfde. Maar als ik bijv silent gebruikt staat de 3.5 op 55Hz en de 2.0 op 40Hz ofzo. Ook maakt de buitenunit minder geluid bij de 2.0.
Misschien dat er toch een kleine aanpassing in zit maar veel zat het niet zijn met de geringe meerprijs voor de 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
herpideperpi schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:38:
MHI app,.... slot:

Geen idee hoe: Op het apparaat, op de Wifi module, knopje indrukken om eigen Wifi te geven etc?
Ben allang blij dat het oplosbaar is.....
erwel.

Jammer dat de vloermodellen die leegstaand pand mode niet hebben.
Bij de WF modellen kan je hem via de afstandsbediening in pairing modus zetten.

Ik heb nog 3 WF modules liggen ter overname die leegpand modus hebben. Geen idee of ze ook in de vloermodellen kunnen. Je mag het van mij proberen als het dat een belangrijke optie vind.

Zelf vind ik die app echt waardeloos en zou MHI-AC-CTRL aanbevelen wat een goedkopere optie is maar wel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Bij de WF modellen kan je hem via de afstandsbediening in pairing modus zetten.

Ik heb nog 3 WF modules liggen ter overname die leegpand modus hebben. Geen idee of ze ook in de vloermodellen kunnen. Je mag het van mij proberen als het dat een belangrijke optie vind.

Zelf vind ik die app echt waardeloos en zou MHI-AC-CTRL aanbevelen wat een goedkopere optie is maar wel meer werk.
Helaas vind de ontwikkelaar en @jobr het niet belangrijk genoeg om temperaturen onder de 18 graden in te kunnen stellen dmv de MHI-AC-CTRL. Ook is de leegstandmodus nog niet werkend daarop. Dus dan ben je aangewezen op alternatieve software van MHI-AC-CTRL-Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Met gebruik van een externe temperatuursensor en MHI-AC-CTRL kan je wel lager dan 18 graden gaan, je kunt de temperatuur die je naar airco stuurt manipuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb een 2kW en een 3.5kW en de buiten en binnenunit zijn hetzelfde. Maar als ik bijv silent gebruikt staat de 3.5 op 55Hz en de 2.0 op 40Hz ofzo. Ook maakt de buitenunit minder geluid bij de 2.0.
Misschien dat er toch een kleine aanpassing in zit maar veel zat het niet zijn met de geringe meerprijs voor de 3.5.
Dat bedoel ik. Neem gewoon een unit die het beste bij je past. Niet per se een 3.5 omdat die even laag kan als de 2.5/2.0. Er zijn meer verschillen, zoals compressorsnelheid in stille modus en luchtverplaatsing op verschillende standen. Hier was de 3.5 geen optie vanwege teveel geluid v.d. buitenunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb nog 3 WF modules liggen ter overname die leegpand modus hebben.
De leegpand modus zit niet in de de wifi modules maar in de unit zelf.
Ik heb 3 WF-RAC geïnstalleerd en 2 units hadden de optie, maar de 3e niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Rsport40 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:43:
[...]

De leegpand modus zit niet in de de wifi modules maar in de unit zelf.
Ik heb 3 WF-RAC geïnstalleerd en 2 units hadden de optie, maar de 3e niet.
Weet je dat zeker? Ik heb een ouder model aan de muur hangen waar standaard geen wifi in zit dus zou het kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb een ouder model aan de muur hangen waar standaard geen wifi in zit dus zou het kunnen testen.
Mijn ZSX met productiedatum 2021 (te zien op de sticker aan de rechterzijde van de unit) heeft de leegpand modus niet, maar iemand hier op het forum met een 2022 productiedatum weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Rsport40 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Mijn ZSX met productiedatum 2021 (te zien op de sticker aan de rechterzijde van de unit) heeft de leegpand modus niet, maar iemand hier op het forum met een 2022 productiedatum weer wel.
Met dezelfde module? Wat ik me kon herinneren is dat de 2022 versie de WF is met de module er al in. En die heeft die modus wel omdat het een andere wifi module is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Met dezelfde module? Wat ik me kon herinneren is dat de 2022 versie de WF is met de module er al in. En die heeft die modus wel omdat het een andere wifi module is.
Ja, met dezelfde RAC wifi module..
Boven heb ik 2x de ZS25-W (dus geen F) (productiedatum 2022), en heb hier de RAC module ingebouwd, en deze 2 stuks hebben de leegstand modus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:02
TereZz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Helaas vind de ontwikkelaar en @jobr het niet belangrijk genoeg om temperaturen onder de 18 graden in te kunnen stellen dmv de MHI-AC-CTRL. Ook is de leegstandmodus nog niet werkend daarop. Dus dan ben je aangewezen op alternatieve software van MHI-AC-CTRL-Plus.
Maak een fork, schrijf de functie die je wil hebben erin en bied het aan.het is ten slotte open source

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Rsport40 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:09:
Ja, met dezelfde RAC wifi module..
Boven heb ik 2x de ZS25-W (dus geen F) (productiedatum 2022), en heb hier de RAC module ingebouwd, en deze 2 stuks hebben de leegstand modus wel.
Ik heb ook 2 ZS35-W ac's van 2022 en daar is die modus niet beschikbaar. Ergens in 2022 is dat dus beschikbaar gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
Willempie27 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:07:
Wat ik me kon herinneren is dat de 2022 versie de WF is met de module er al in. En die heeft die modus wel omdat het een andere wifi module is.
Die kwam pas eind 2022, begin 2023 beschikbaar in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
EDIT: Nu duidelijk. Had de app geinitialiseerd, denkend dat alleen data en cache zouden
verdwijnen, maar dan wordt dus de hele acount uit de cloud verwijderd. Kan dan zelfs nieuwe account met zelfde naam aanmaken omdat MHI mij niet meer kent. Pfff niet goed gelezen.
Zou moeten heten: " Verwijder mijn data bij MHI"
Gebeurd ook als je de bedrijfsmodes in de app aanpast naar thuis mode (lokaal).

Als je een AC toevoegt in de APP (modus maakt niet uit) dat wordt er een registratie in de wifi module uitgevoerd. Je kan maximaal 4 registraties actief hebben (kun je zien bij de AC en dan onder options in de app).
Bij wisselen van modus maar ook opnieuw installeren (of initialiseren) app kan het soms zijn dat de registratie achter blijft. Als je dat dus een paar keer doet kun je niet meer de ac registreren/toevoegen. Je kan die registratie in de wifi module resetten door de wifi module te resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Als het goed is hangt de wifi module nog steeds aan de wifi. Je moet als het goed alleen de ac opnieuw laten zoeken in de app en dan toevoegen. Kan alleen vanaf je lokale netwerk.
Dus misschien openvpn activeren op je router zodat je vanaf het internet ook op je lokale netwerk kan komen. Je hebt kans dat je dan remote de ac weer kan toevoegen.

[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 01-02-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
@jobr
Als het goed is hangt de wifi module nog steeds aan de wifi. Je moet als het goed alleen de ac opnieuw laten zoeken in de app en dan toevoegen. Kan alleen vanaf je lokale netwerk.
Dus misschien openvpn activeren op je router zodat je vanaf het internet ook op je lokale netwerk kan komen. Je hebt kans dat je dan remote de ac weer kan toevoegen.

Ik snap. Maar toch alleen ter plekke. Wel goeie hint. Ga dinsdag a,s. proberen. Heb daar Google Mesh dus geen openvpn. Dus door rijtje bestaande WIFI kanalan van MHI. Niks knoppie drukken op WIFI module.
Zie nu inderdaad 4 SMART-M-AIR SSID's op mijn phone staan. Gouden tip!

ondertussen staat die al paar dagen in leegstand mode (alleen slaapkamer, wand model) lekker te pruttelen met 300 Watt. Hoe verder weg de sensor des te laqer de temperatuur. Alleen kantoor staat van bleeding te profiteren met fan only. Eerste dagen was kantoor warmer omdat slaapkamer harder werkte:
Helaas staan er paar sensoren in de luchtstroom. Moet ik nog aanpassen.

https://photos.app.goo.gl/kjS6KgVCYhgbRKzFA
En as we speak:
https://photos.app.goo.gl/2kDYK7Fb8xv9wbUJA

[ Voor 42% gewijzigd door herpideperpi op 02-02-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
jobr schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Die kwam pas eind 2022, begin 2023 beschikbaar in NL.
Jammer dat die AC's van MHI geen firmware update kennen. Zou best wel eens voldoende kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ribruijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Ja, wij hebben 4 verschillende accounts. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Ribruijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Ja, wij hebben 4 verschillende accounts. Werkt prima.
En met dezelfde airco's op iedere account? Is handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ribruijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Jazeker. 4 binnenunits met wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
Draai nu 7 dagen in "afwezig "mode setpoint 16 graden. Grappig om te zien dat die snachts ca 320 verbruikt en overdag 285 a 290. Er is dus een relatie met de buitentemperatuur?

Omdat ik mijn #%$@! Smartapp verkloot heb, kan ik er niet bij. Maar wel goed om te zien. Iedere dag zakt het totaal verbruik: Van 12.50 Kwh eerste dag naar 7.20 nu.
De slaap (wand) staat dus in de afwezig mode en de kamer daarnaast alleen de fan. Maar bleeding neemt af, zie ik aan de temperatuur aldaar.
Op de verst verwijderde plek wordt het niet warmer dan 13.6., waar slaapkamer 18. Logisch. De woonkamer staat helemaal uit en sensor vlak bij de buitenmuur..
De badkamer krijgt alleen warmte door geopende deur en is bijna 16. Veelbelovend als ik echt ga draaien.
Hoeft geen aparte kachel dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMOOZLyvZ6S5fQoCIBcr3EQt5no=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VkOGPdItWQQLrX0GjszNryvP.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door herpideperpi op 05-02-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

herpideperpi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:11:
Draai nu 7 dagen in "afwezig "mode setpoint 16 graden. Grappig om te zien dat die snachts ca 320 verbruikt en overdag 285 a 290. Er is dus een relatie met de buitentemperatuur?

Omdat ik mijn #%$@! Smartapp verkloot heb, kan ik er niet bij. Maar wel goed om te zien. Iedere dag zakt het totaal verbruik: Van 12.50 Kwh eerste dag naar 7.20 nu.
De slaap (wand) staat dus in de afwezig mode en de kamer daarnaast alleen de fan. Maar bleeding neemt af, zie ik aan de temperatuur aldaar.
Op de verst verwijderde plek wordt het niet warmer dan 13.6., waar slaapkamer 18. Logisch. De woonkamer staat helemaal uit en sensor vlak bij de buitenmuur..
De badkamer krijgt alleen warmte door geopende deur en is bijna 16. Veelbelovend als ik echt ga draaien.
Hoeft geen aparte kachel dus.
[Afbeelding]
Das echt iets wat ik mis die 'afwezigheids stand' met de MHI-AC-CTRL erin. De Eco stand moduleert niet consisten terug op mijn ZSX (lijkt dan aanwezigheid te detecteren die er niet is waardoor ie alsnog gewoon naar 18 gaat), dus die 'vast op 16' was wel een uitkomst geweest.

Helaas bleek het vooralsnog niet mogelijk dit in te bouwen in MHi-AC-CTRL :'(
ook de plusmore oplossing (foppen door andere temperatuur door te geven) niet overigens

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Tomba schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Das echt iets wat ik mis die 'afwezigheids stand' met de MHI-AC-CTRL erin. De Eco stand moduleert niet consisten terug op mijn ZSX (lijkt dan aanwezigheid te detecteren die er niet is waardoor ie alsnog gewoon naar 18 gaat), dus die 'vast op 16' was wel een uitkomst geweest.

Helaas bleek het vooralsnog niet mogelijk dit in te bouwen in MHi-AC-CTRL :'(
ook de plusmore oplossing (foppen door andere temperatuur door te geven) niet overigens
Hoezo werkt de plus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Tomba schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:32:
Das echt iets wat ik mis die 'afwezigheids stand' met de MHI-AC-CTRL erin.
Als je ook een externe sensor gebruikt, verhoog je die gewoon met 2 graden en setpoint op 18 graden.

De plusmore versie zou je gewoon het setpoint op 16 graden moeten kunnen zetten (niet zelf getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
herpideperpi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:11:
Tja, lagere buitentemp dan koelt je huis wat meer af dus wat hoger vermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
jobr schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Tja, lagere buitentemp dan koelt je huis wat meer af dus wat hoger vermogen nodig.
En dan nu toch de vraag: Het lagere verbruik overdag komt volgens jou niet door de hogere buitentemperatuur ?( dus hogere COP)? .
Het (lagere verbruik) gebeurt immers vrijwel direkt na zonsopgang. Kamer heeft geen zon overigens.
Dan zou ik zeggen door hogere COP want warmer buiten. dan de dag ervoor
De binnenruimte is toch niet zo snel vn temperatuur veranderd? Mijn sensoren vinden van niet overigens. Ik kom om in die dingen want mijn bedrijf houdt zicht met IOT bezig, dus ik graaf ergens in een mandje en klaar.
Maar ik ben een debiel op dit gebied.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB1cgt74SmtL_L9TWixNQbOyAQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VGaboaZOrygQbVu2hDYOWuae.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN9iSIDDMlH8RfDSqrJ9MLDd4Sw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VZkAYQCknERrI6hd87iTMcRi.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door herpideperpi op 05-02-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:02
herpideperpi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:32:
[...]

En dan nu toch de vraag: Het lagere verbruik overdag komt volgens jou niet door de hogere buitentemperatuur ?( dus hogere COP)? .
Het (lagere verbruik) gebeurt immers vrijwel direkt na zonsopgang. Kamer heeft geen zon overigens.
Dan zou ik zeggen door hogere COP want warmer buiten. dan de dag ervoor
De binnenruimte is toch niet zo snel vn temperatuur veranderd? Mijn sensoren vinden van niet overigens. Ik kom om in die dingen want mijn bedrijf houdt zicht met IOT bezig, dus ik graaf ergens in een mandje en klaar.
Maar ik ben een debiel op dit gebied.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat werkt inderdaad meerdere kanten op, hogere buitentemperatuur dus hogere leiding temperatuur bij hetzelfde compressor vermogen en dus hogere cop, minder leidingverlies, minder afkoeling in de kamer

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
LinuZZ schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Dat werkt inderdaad meerdere kanten op, hogere buitentemperatuur dus hogere leiding temperatuur bij hetzelfde compressor vermogen en dus hogere cop, minder leidingverlies, minder afkoeling in de kamer
Mooi dat ik min of meer verplicht heb getest, omdat ik er vanaf buitenland niet bij kon.
In een week is de massa wel stabiel en wordt de enige factor de buitentemperatuur.
Vanaf vanavond ga ik full time stoken. Ben enorm benieuwd wat ik ga verbruiken.
Gokken ? Max 20 kwh per dag, als alles op 20 graden wordt gehouden? (80 m2)
Werkelijk geen idee. U hoort.

[ Voor 31% gewijzigd door herpideperpi op 06-02-2024 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TereZz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Hoezo werkt de plus niet?
Dat zeg ik nergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jobr schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:51:
[...]

Als je ook een externe sensor gebruikt, verhoog je die gewoon met 2 graden en setpoint op 18 graden.

De plusmore versie zou je gewoon het setpoint op 16 graden moeten kunnen zetten (niet zelf getest).
Ik gebruik een Tasmota temperatuur sensor, dus 'verhoog die gewoon met 2 graden' is dan handwerk ;) (Ik wil geen afhankelijkheden bij zaken als licht en temperatuur ;) )

Ik ben tevreden over de MHI-AC-CTRL buiten dat ik niet lager kan dan 18 graden. Ik heb geen behoefte om de bewezen werkende software te vervangen dus de Plusmore ga ik er ook niet op zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Hoi! Ik heb 4 binnenunits van SRK xx ZS-W. Hier wil ik wifi modules in plaatsen en ik vind 3 verschillende modules:
1. De RAC wifi moduleAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I_43udfCuhx-yDy8fT7zb-bqEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lslJ8L1hEIukDmQpdN3wfxLg.jpg?f=user_large
2. De MHI AM wifi module:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxMv8IUBNgejxfrNtrUYqmbZArw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9brnIkoTnML7Sw2tvQi5LJtP.jpg?f=user_large
3. Een onbekend model:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1SKXxJ65K0BWqJj7TDIoY8KFYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OKzOhXKT9THos7e9J4vdSgRN.jpg?f=user_large

Zou iemand kunnen duiden wat de verschillen zijn? Ik kan model 3 misschien krijgen voor een schappelijkere prijs dan 4x>100 euro uitgeven aan de RAC modules.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Als je iets van home assistant gebruikt kun je beter een MHI-AC-CTRL module kopen (of maken). Dat werkt stukken beter dan dit soort modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Tomba schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:00:
[...]

Ik gebruik een Tasmota temperatuur sensor, dus 'verhoog die gewoon met 2 graden' is dan handwerk ;) (Ik wil geen afhankelijkheden bij zaken als licht en temperatuur ;) )

Ik ben tevreden over de MHI-AC-CTRL buiten dat ik niet lager kan dan 18 graden. Ik heb geen behoefte om de bewezen werkende software te vervangen dus de Plusmore ga ik er ook niet op zetten ;)
Zelf patchen? Een minimale patch is een paar regels toevoegen in de .ino file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:00
Chatslet schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:27:
Als je iets van home assistant gebruikt kun je beter een MHI-AC-CTRL module kopen (of maken). Dat werkt stukken beter dan dit soort modules.
Wij hebben afgelopen jaar 4 units laten plaatsen, en allemaal met de ingebouwde wifi module. Nu sinds een week ook de MHI-AC-CTRL-ESPHome module in de airco in de woonkamer, en dat werkt echt stukken beter (ook omdat ik nu de temperatuur van de thermostaat in de woonkamer naar de airco kan sturen met Home Assistant - nu draait de airco een stuk rustiger / stabieler)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Wellicht een overbodige vraag en vanzelfsprekend maar ik stel hem toch. Vanwege werkzaamheden in ons huis zal een van de airco’s een aantal dagen niet aangesloten zijn op de stroom. Maakt dit nog iets uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
glas86 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:25:
Wellicht een overbodige vraag en vanzelfsprekend maar ik stel hem toch. Vanwege werkzaamheden in ons huis zal een van de airco’s een aantal dagen niet aangesloten zijn op de stroom. Maakt dit nog iets uit?
Voor de airco met deze buitentemperaturen niet. De spullen in de koelkast vinden het minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Maarrrr. Merk ik nu. Wel bij de les blijven. Als ik hetzelfde apparaat op twee phones bedien en een van de twee weg leg z o n d e r de app te sluiten dan krijg je (soms) "another account is..."
Was een beetje in paniek want een airco luisterde niet meer naar mijn app commando. Uitgezet, aangezet. Niks... Met afstandsbediening wel. (gelukkig)
Het apparaat stond de hele tijd omhoog te turen, zoals we kennen van de defrost stand. Maar er knipperde niks.
Maar stond dus open op andere telefoon. Pas laatste keer kreeg ik dit "another"
Iedere dag leer ik weer bij.

Pff. Ben niet stress resistent bij nieuwe spullen.

[ Voor 13% gewijzigd door herpideperpi op 07-02-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
TereZz schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:29:
[...]

Voor de airco met deze buitentemperaturen niet. De spullen in de koelkast vinden het minder leuk.
Dat van de koelkast dat snap ik uiteraard :-). Had het als het een stuk kouder was buiten wel iets uitgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
glas86 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Dat van de koelkast dat snap ik uiteraard :-). Had het als het een stuk kouder was buiten wel iets uitgemaakt?
Sommige buitenunits van warmtepompen verwarmen actief het koelgas als het onder een bepaald buitentemperatuur komt. MHI doet dat geloof ik niet, mijne iig niet. Maar ik kan me voorstellen dat er een andere regeling op zit als het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 21:50
Ik denk dat MHI ook wel iets doet als het echt koud is. Laatst met -8 ging het idle verbruik van rond de 8w naar 30w in de nacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
Kanoet schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:55:
Hoi! Ik heb 4 binnenunits van SRK xx ZS-W. Hier wil ik wifi modules in plaatsen en ik vind 3 verschillende modules:
1. De RAC wifi module[Afbeelding]
2. De MHI AM wifi module:
[Afbeelding]
3. Een onbekend model:
[Afbeelding]

Zou iemand kunnen duiden wat de verschillen zijn? Ik kan model 3 misschien krijgen voor een schappelijkere prijs dan 4x>100 euro uitgeven aan de RAC modules.
Die 3de werkt niet met MHI Smart-M air app maar met https://airconwithme.com/
Die eerste werkt wel met de MHI Smart-M air app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Bedankt @jobr. Ik begrijp dat de MHI smart m app dramatisch is. Zou die airconwithme app beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Kanoet schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:15:
Bedankt @jobr. Ik begrijp dat de MHI smart m app dramatisch is. Zou die airconwithme app beter zijn?
Interessant om uit te zoeken. Mijn wandmodel springt vaak naar 3d auto terwijl lamellen naar rechts nodig is. Het gebeurt me te vaak. Is enorme button maar kan me niet voorstellen dat ik er telkens per ongeluk op gedrukt heb. Het gebeurt me te vaak.

Stook nu vanuit remote locatie toch maar door, om te testen en om de massa op temperatuur te krijgen.

Juist ingestelde "favourites", en daarop drukken ipv spelen met de fan speed button geeft de minste kans op die #@*! ERROR 11102-800.
Maar ik blijf nederig.

Paradoxaal genoeg ben ik wel even blij met temperatuur om het vriespunt om het speelgoed in mindere omstandigheden te bewonderen, maar ook horen.

Edit: airconwithme rating Android 1.7 van de 5 en nauwelijks gebruikers. Laten we maar even links liggen..
https://play.google.com/s...=com.intesis.airconwithme

[ Voor 15% gewijzigd door herpideperpi op 08-02-2024 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
herpideperpi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 02:57:
[...]

Interessant om uit te zoeken. Mijn wandmodel springt vaak naar 3d auto terwijl lamellen naar rechts nodig is. Het gebeurt me te vaak. Is enorme button maar kan me niet voorstellen dat ik er telkens per ongeluk op gedrukt heb. Het gebeurt me te vaak.

Stook nu vanuit remote locatie toch maar door, om te testen en om de massa op temperatuur te krijgen.

Juist ingestelde "favourites", en daarop drukken ipv spelen met de fan speed button geeft de minste kans op die #@*! ERROR 11102-800.
Maar ik blijf nederig.

Paradoxaal genoeg ben ik wel even blij met temperatuur om het vriespunt om het speelgoed in mindere omstandigheden te bewonderen, maar ook horen.

Edit: airconwithme rating Android 1.7 van de 5 en nauwelijks gebruikers. Laten we maar even links liggen..
https://play.google.com/s...=com.intesis.airconwithme
Wanneer de app voor een unit blijft terugspringen naar een andere instelling, dan helpt het hier om de afstandbediening op dezelfde instelling te zetten die ik in de app heb. Geen idee waarom, maar hier helpt het meestal. Vooral wanneer de afstandbediening op 3d auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:05:
[...]

Wanneer de app voor een unit blijft terugspringen naar een andere instelling, dan helpt het hier om de afstandbediening op dezelfde instelling te zetten die ik in de app hdb. Geen idee waarom, maar hier helpt het meestal. Vooral wanneer de afstandbediening op 3d auto staat.
Dank ga het proberen. Het idee dat indrukken ln van favourite button beter zou werken moet ik loslaten. Als enige geeft het wandmodel telkens die error. Wat ik ook doe.
Zelfs uitzetten lukt niet. Dus ik moet er ff naar toe.
As we speak loopt verbruik naar 2800 dus lichte paniek want mijn fibaro stopcontact mag eigenlijk maar max 2500
Edit: Het stopcontact zegt nu 15 watt dus alles zal wel uitstaan... Gelukkig ben ik in het land om met de afstandsbediening het wandmodel te bedienen. (Is min of meer reset?)
Weer edit (pfff, sorry moderator): de app zegt nu dat alle drie uitstaan. Operatie gelukt.

Verbruik viel me tegen afgelopen 24 hr.: 25.74 Kwh. 80 meter flatje de derde dag stoken. Enfin, de toekomst zal het leren.

[ Voor 20% gewijzigd door herpideperpi op 08-02-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
herpideperpi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Dank ga het proberen.het idee dat indrukken ln van favourite button beter zou werken moet ik loslaten. Als enige geeft het wandmodel telkens die error. Wat ik ook doe.
Zelfs uitzetten lukt niet. Dus ik moet er ff naar toe.
As we speak loopt verbruik naar 2800 dus lichte paniek want mijn fibaro stopcontact mag eigenlijk maar max 2500
Vreemd dat uitzetten niet lukt. Hier soms een error bij bijvoorbeeld aan/uitzetten, vooral wanneer instellingen afstandbediening en smart app verschillen, maar doorgaans, wanneer ik rustig stap voor stap doe, gaat het prima. Bij een error helpt een tweede poging hier eigenlijk altijd wel, vooral vanuit de remote modus. Home modus is soms wat weerbarstig hier.

Hier loopt de SCM60Zs-w rustig. Om 8 uur aangezet met binnenunit kamer, kwartier geleden gang erbij geschakeld omdat het verbruik netjes was teruggeschakeld naar 320W. Nu loopt hij op 550W om bij 2 graden buiten de boel binnen verder op temperatuur te brengen. Nog een halve graad te gaan in de woonkamer. Ons verbruik nu na ruim een uur is 0,8 kWh, dus valt weer reuze mee. Zal nog wat oplopen met de defrost die er ongetwijfeld aan gaat komen (luchtvochtigheid 97%).

Jouw verbruik is wel hoog, meestal zijn de startpieken hier heel kort rond de 2300-2500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Sjamo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Vreemd dat uitzetten niet lukt. Hier soms een error bij bijvoorbeeld aan/uitzetten, vooral wanneer instellingen afstandbediening en smart app verschillen, maar doorgaans, wanneer ik rustig stap voor stap doe, gaat het prima. Bij een error helpt een tweede poging hier eigenlijk altijd wel, vooral vanuit de remote modus. Home modus is soms wat weerbarstig hier.

Hier loopt de SCM60Zs-w rustig. Om 8 uur aangezet met binnenunit kamer, kwartier geleden gang erbij geschakeld omdat het verbruik netjes was teruggeschakeld naar 320W. Nu loopt hij op 550W om bij 2 graden buiten de boel binnen verder op temperatuur te brengen. Nog een halve graad te gaan in de woonkamer. Ons verbruik nu na ruim een uur is 0,8 kWh, dus valt weer reuze mee. Zal nog wat oplopen met de defrost die er ongetwijfeld aan gaat komen (luchtvochtigheid 97%).

Jouw verbruik is wel hoog, meestal zijn de startpieken hier heel kort rond de 2300-2500W.
Dank voor de info. Ga het bekijken. Omdat in het hele gebouw de CV is doorgezaagd stookt iedereen COP1 elektrisch. Om die reden is er uiteraard bijna niemand, en mijn flat is dus eigenlijk vrijstaand: Nul stokende buren en zijmuur. Een enorme glaswand van 3x 4 meter aan de voorkant.
Flat ligt aan zee en 50% bewoont hem tijdelijk.

Waarom doorgezaagd? De VVE (minus 1) heeft voor gestemd.milieu he....

Begin nu met alleen de woonkamer op 20 en auto fan. Ga stap voor stap kijken hoe verder.
En what do you know? Hij pruttelt nu rustig met 400 watt verder. Het slaapkamer wandmodel is dus verdacht...

[ Voor 6% gewijzigd door herpideperpi op 08-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
herpideperpi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Verbruik viel me tegen afgelopen 24 hr.: 25.74 Kwh. 80 meter flatje de derde dag stoken. Enfin, de toekomst zal het leren.
Dat is inderdaad wel een stevig verbruik, zeker met de relatief hoge buiten temperaturen van afgelopen dagen.

Met welk vermogen draait de unit nu? Je zou toch verwachten dat de 35 met dit weer een 300-500 watt doet, maar continue +1kW ?

Heb je misschien een ventilatie lek/ centrale afzuiging die je woning leegzuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Grutte Pier schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Dat is inderdaad wel een stevig verbruik, zeker met de relatief hoge buiten temperaturen van afgelopen dagen.

Met welk vermogen draait de unit nu? Je zou toch verwachten dat de 35 met dit weer een 300-500 watt doet, maar continue +1kW ?

Heb je misschien een ventilatie lek/ centrale afzuiging die je woning leegzuigt?
Inderdaad, zo'n verbruik hebben wij met de multisplit, 2/3 units in gebruik eigenlijk alleen bij vorst en met meerdere defrosts.

Gisteren verbruik hier voor 15 uur verwarmen, 1 unit op 18, andere op 19, buiten 0,5 - 7 graden, 6,5 kWh.

Wanneer tot hogere temperatuur verwarmd wordt zal hier het verbruik uiteraard hoger zijn, maar niet zoveel.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel binnenunits daar zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:43

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Zijn er meer mensen die na uitloggen niet meer in de Smart M-air app kunnen komen?
Sinds gisteravond krijg ik telkens de melding "Kan niet aanmelden. Controleer het e-mail adres en het wachtwoord".

Het wachtwoord heb ik uiteindelijk maar opnieuw ingesteld (via beveiligingscode per e-mail).

Maar de foutmelding blijft komen. Ik gebruik de Android app. Anderen hier ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Gasoline1234 op 08-02-2024 10:34 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste