Frag1le schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:31:
[...]
Uit je verhaal dacht ik op te maken dat je keuken verder weg was, gezien het temperatuurs verschil.
Helaas kan ik niet van iedereen onthouden wat hun situatie is
Ik heb hier een vergelijkbare situatie, dus ook de binnenunit halverwege de ruimte, tegenover open trappengat en aan de muur grenzend met de buren (die helaas heel veel weg zijn in de winter), en laat deze oscilerend L/R naar beneden blazen.
Bij afwezigheid en 's nachts dus met 1 graden verlaging en max fanspeed.
Dat heeft het volgende opgeleverd vorig stookseizoen:
Frag1le in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2"
@Frag1le Yes, door die post was ik aardig geïnspireerd om hier hetzelfde te gaan proberen. We gaan het zien. Ik heb de unit nu steady op fan stand 2 & 22 setpoint en alles lijkt stabiel te blijven. Het proces er naar toe is nog een beetje hobbelig maar daar kom ik wel uit.Sjamo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:37:
[...]
Wanneer je snel veel warmte in de ruimte wil brengen om bijvoorbeeld een aantal graden te overbruggen, kan je ook de optie "hi" gebruiken (zelfde knop als eco). Dit zorgt er voor dat er 15 minuten op volle kracht verwarmt wordt ongeacht de ingestelde temperatuur.
Met dit weer lokt deze stand vrij snel een defrost uit natuurlijk. Daarom goed om het zoveel mogelijk net na een defrost te doen.
@Sjamo Goede tip! eens uitzoeken of die modus te automatiseren valt dmv de app / home assistant integratie. Dan zou ik in de ochtend net voor het opstaan boost modus aan kunnen zetten.
Weet iemand overigens tot hoe ver auto fan speed terug moduleert? Ik heb het idee dat (kwa geluid) auto fan speed rond stand 3 blijft steken en nooit helemaal terug gaat naar 1 of 2.