Weet iemand hoe ik (wat geavanceerde) filter kan maken om bepaalde spam berichten helemaal niet meer te zien (dus preventief geblokkeerd worden en niet eens in de spam komen)?
Al jaren dat ik Protonmail gebruik vrijwel nooit spam. Echt maar 1-2 berichten per maand. Onlangs een bestelling via Bol.com gedaan, daarbij kocht ik dus bij een derde partij, en sindsdien
per dag ca 30 spam mails. Ik baal daar ontzettend van. Ondanks ze keurig in de spam komen, kan ik daar gewoon niet tegen om dat iedere dag weer 30-40 spam berichten te zien staan. Dus ik zoek een mogelijkheid om dit preventief te blokkeren, dat het dus überhaupt al niet eens in de spam komt. Ik wil het gewoon niet zien.
De e-mailadressen waar ze vandaag komen hebben dezelfde opbouw. Om een paar adressen te noemen:
code:
1
2
3
4
5
| infoKiYP@news.agoralumiere.org
infoVibJ@news.mairie-chalamont.org
infoQOrL@news.criticalthinking.org
infooaJY@news.arimc-ra.org
infoyUdn@news.econ4.org |
Opbouw is dus
infoxxxx
@news.xxxx.
org, of korter info*@news.*.org
In de standaard filters van Proton kan ik niet blokkeren. Maar Protonmail heeft ook nog geavanceerdere filters, te weten
Sieve filter. Daar zit ik nu een beetje doorheen te spitten, maar ik zie alleen dat ik of alles voor de @ kan blokkeren, of alles na de @ .
Zie paragraaf
Performing tests on headers. Eigenlijk wil ik dus een regel / filter maken die alles met
info*@news.*.org volledig blokkeert / niet doorlaat, ook niet in de spam.
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?