Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 19:32
Robicide schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:08:
[...]

Klinkt alsof je telefoon een soort battery saving modus aanzet dan, aangezien de X1 geen bedraad android auto/carplay heeft. Usb poorten zijn power only.

Of het is placebo :+
Dit geldt alleen voor de 2025-modellen (auto’s geproduceerd vanaf de zomer van 2024), waarbij USB enkel nog voor stroom is. Bij mijn auto ondersteunt USB nog wel datatransfer. Ik kan zonder problemen een USB-stick of telefoon aansluiten en mijn mp3’s afspelen. :) (X1-25e van 04/24)

Ik veronderstel dat de meeste mensen de icoontjes wel kennen, maar moest je er toch nog niet op gelet hebben: als je bij de USB-poorten in je auto de onderstaande icoontjes ziet, dan ondersteunen deze datatransfer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi0F7zkRMDp03d_mY1m6vpuVrcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTfHO2DYwQ28AbxfKM4F3HgY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Jordys19 op 11-02-2026 22:34 ]

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03 09:39
Sinds de update van gisteren klopt bij mij het weergegeven percentage accu en actieradius niet. Tot 100% geladen, gaf vanochtend 77% met 255km aan. Na een km of 20 rijden nog steeds hetzelfde.

Iemand anders dit ook?

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:26
Ik heb de update nog niet geïnstalleerd, en als ik dit zo lees denk ik dat ik dat nog maar even niet doe. En mijn ritten worden ook niet meer getoond in de app.

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:03
Tijgertje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 06:46:
Sinds de update van gisteren klopt bij mij het weergegeven percentage accu en actieradius niet. Tot 100% geladen, gaf vanochtend 77% met 255km aan. Na een km of 20 rijden nog steeds hetzelfde.

Iemand anders dit ook?
Ik denk dat je soms wat kilometers "wint" gewoon door het weer (het wordt warmer).

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:17
Tijgertje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 06:46:

Iemand anders dit ook?
Herken ik niet. Ik ervaar geen enkele verandering. Had beetje gehoopt dat straatnamen weer normaal zouden worden.

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 22:25
brecht_vb schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:31:
@demuuk dat zelf sturen is niet meer dan een lane assist, hij gaat geen 90 graden bocht nemen aan een kruispunt.
Nee echt wel meer dan lane assist. Hij stuurt echt zelf en reageert niet alleen als je te dicht op de lijn komt. Redelijk scherpe bochten op bijv. op- en afritten pakt de DA Plus ook gewoon.

Eens dat het systeem geen 90 graden bocht bij kruispunt doet, maar volgens mij doet DA Pro dat ook niet? Heb daarmee proefgereden en dat deed de auto volgens mij niet hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door demuuk op 13-02-2026 00:13 ]

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03 09:39
brecht_vb schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat je soms wat kilometers "wint" gewoon door het weer (het wordt warmer).
Nee het percentage was ook gewoon niet goed. Had de auto tot 100% geladen en ik start hem en hij geeft 77% aan. Vervolgens rijd ik 24km met 5.5kWh verbruikt en kom aan met 77%. Daarna nog eens een stuk gereden, en bleef vreemd genoeg hangen op die 77%.

Nu weer op geladen tot 100% en weer gereden en nu klopt het weer. Gelukkig van korte duur.

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-02 20:02
HeleBoel schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:10:
(...)
En mijn ritten worden ook niet meer getoond in de app.
Dat probleem heb ik ook al een tijdje.
In de app wordt aangegeven hoe je dat terug kan activeren, heb ik al minstens een keer of vijf gedaan, maar zonder resultaat.
Ik heb besloten om ermee even langs de dealer te gaan.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-03 21:26
PeterCC schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:49:
[...]

In de app wordt aangegeven hoe je dat terug kan activeren, heb ik al minstens een keer of vijf gedaan, maar zonder resultaat.
Ik had dat ook, even de BMW app gegevens en cache gewist. Opnieuw ingelogt, geactiveerd en toen werkte het wel.

Met gestrekt been.

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
Artbij schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Ik had dat ook, even de BMW app gegevens en cache gewist. Opnieuw ingelogt, geactiveerd en toen werkte het wel.
Bij mij heeft dat niet gewerkt, de ritstatistieken worden niet bijgewerkt. Kan het te maken hebben met het feit dat er een software update klaarstaat? Op de een of andere manier komt die ook niet in de auto terecht, ondanks het feit dat ik al een aantal behoorlijk lange ritten gemaakt heb.
PeterCC schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:49:
[...]

Waar wordt in de app aangegeven hoe je dat terug kan activeren? Ik zoek me een hoedje, maar ik kan het nergens vinden?

• PeterCC
HeleBoel schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:30:
[...]
Waar wordt in de app aangegeven hoe je dat terug kan activeren? Ik zoek me een hoedje, maar ik kan het nergens vinden?
Als je de BMW app opstart kan je naar beneden scrollen tot je "mijn ritten" tegenkomt. Daar verschijnt na korte tijd een boodschap "om de ritgegevens weer te geven is een activering vereist", en daaronder vind je een knop "activeren". Klik op die link en dan vind je hoe te activeren. Bij mij werkt dat niet.

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:42
demuuk schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 00:10:
[...]

Nee echt wel meer dan lane assist. Hij stuurt echt zelf en reageert niet alleen als je te dicht op de lijn komt. Redelijk scherpe bochten op bijv. op- en afritten pakt de DA Plus ook gewoon.

Eens dat het systeem geen 90 graden bocht bij kruispunt doet, maar volgens mij doet DA Pro dat ook niet? Heb daarmee proefgereden en dat deed de auto volgens mij niet hoor.
Wij hebben DA professional en die neemt inderdaad geen 90 graden bochten zelf, wel enigszins scherpe bogen.

De update heeft het taalprobleem niet opgelost. N217 de afgelopen paar dagen meerdere keren gereden met navigatie aan en de uitspraak ervan is beschamend slecht |:(

Edit: ik begrijp uit een forumbericht elders dat dit door een update kan komen (het is inderdaad na de voorlaatste update begonnen). Een reset van het infotainmentsysteem zou moeten helpen. Ook lees ik dat "het talen pakket (Nederlands/ Belgisch) met de vriendelijke damesstem opnieuw downloaden en installeren" kan helpen, maar die optie zou ik niet weten te vinden bij OS9

[ Voor 19% gewijzigd door Frij5fd op 15-02-2026 21:41 ]

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-03 19:37
Ik heb dit een aantal keer voorbij zien komen, maar nu had ik het ook opeens: de app gaf aan het het rechter raam open stond. Het ging om een piepklein stukje, maar toch... Heel vreemd.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09
Wilde vandaag de dealer bellen wanneer mijn IX1 in productie zou gaan, maar de dealer was mij net voor :)

1ste week januari besteld, gaat nu bijna in productie. Productiecode is aangepast en daarmee krijg ik ook de versie van na 1 maart met grotere range (en nieuw bmw logo). Dealer verwacht hem week 18 binnen te krijgen en precies einde van die week ga ik op vakantie. Dus ze denken dat hij pas na mijn vakantie wordt geleverd ivm rijklaarmaken.

Moet ik wel weer kijken hoe dat weer gaat met mijn huidige lease auto die eigenlijk de 24 april eruit gaat. Want die heb ik dan nog 2-3 weken langer nodig.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:04
SunnieNL schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:22:
Moet ik wel weer kijken hoe dat weer gaat met mijn huidige lease auto die eigenlijk de 24 april eruit gaat. Want die heb ik dan nog 2-3 weken langer nodig.
Gewoon even de leasemaatschappij uitleggen dat de nieuwe wagen er nog niet is, maar verwacht wordt op die datum en dan is het meestal geen probleem.
Zeker als je bij dezelfde leasemaatschappij blijft is het nooit een probleem.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:43
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:55:
[...]

Gewoon even de leasemaatschappij uitleggen dat de nieuwe wagen er nog niet is, maar verwacht wordt op die datum en dan is het meestal geen probleem.
Zeker als je bij dezelfde leasemaatschappij blijft is het nooit een probleem.
Met een belletje naar je accountmanager is al gauw meer mogelijk. Ik mocht mijn vorige auto formeel ook niet bij de BMW dealer achterlaten omdat ik van leasemij veranderde, maar na een telefoongesprek van nog geen 5 min was dat geen enkel probleem meer.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:13
Southern Sun schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:14:
Kom hier ook maar eens meelezen. Door wisseling van werkgever "krijg" ik nu een iX1 xDrive 30 van 2 jaar geleden, meteen mijn eerste EV. Helaas zit er geen drivers assistant pakket op dus even wennen weer aangezien ik altijd de auto netjes tussen de lijnen liet kleuren op de snelweg i.c.m. adaptive cruise. Kan merken dat ik daar wat luier van ben geworden. Verder wel redelijk positieve eerste indruk in elk geval. Had 'm zelf denk ik niet gekozen op basis van de haalbare range, maar verder rijdt ie prima het had slechter gekund :).
Inmiddels wel aardig kunnen wennen aan de auto en het elektrisch rijden. Kan merken dat het wel een andere (prijs)klasse is dan de Toyota Corolla waar ik uit kwam. Toch mis ik de ACC/Laneassist wel enorm die hier niet op zit. Duurde even voor ik doorhad dat de BMW adaptieve recuperatie had die op radar werkt, maar dat is het dan ook. Onlangs met een andere iX1 naar oost Duitsland gereden, daaruit kon ik concluderen dat ik toch een vibratie in het stuur heb die er niet hoort te zijn + scheefstaand stuur. Verder vielen me de 2 laadstops van 30 min alles mee. Even wat eten, drinken en ouwhoeren en het we konden weer door. Mocht ik echter weer een keer zelf een auto kunnen uitzoeken ga ik toch echt wel zoeken op meer range en sneller laden (en ACC/LKA).

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 19-02-2026 17:24 ]

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 22:25
Southern Sun schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:21:
[...]
Toch mis ik de ACC/Laneassist wel enorm die hier niet op zit.
Heb je gecheckt of dit kan worden geactiveerd? Kan via de connected drive store indien voorbereiding aanwezig is.

[ Voor 4% gewijzigd door demuuk op 21-02-2026 01:02 ]

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03 13:52
kx22 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:48:
De BMW i3 van mijn vrouw is bijna ten einde (afgeschreven/kapot).
Welk type, jaar en hoeveel kkm?

Wij hebben een i3 rex 60Ah 2015 met 191kkm en een i3 120Ah 2023 met 68kkm. De rex heeft wat bekende kinderziektes en komt wat minder ver dan toen de strik er net af was, maar we genieten er nog bijna dagelijks van (en altijd elektrisch buiten het automatische onderhoud van de rex). Ze staan buiten en laden altijd tot 100% want beperking instellen niet mogelijk op de i3.

Ik denk dat we beide auto's oprijden, en dat ze 20 jaar / 300kkm wel halen. i3 = Beste BMW ooit gemaakt.

We kijken nu naar een caravantrekker en overwegen een iX1 erbij, vandaar dat ik dit topic volg.

• ookhoi
fuqua schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:06:
en over specifieke plekken gesproken, ik rij regelmatig een vaste route in duitsland en op 2 plekken op mijn route gaat mijn auto radio ineens wat harder.
Wellicht springt ie van DAB+ naar FM vanwege geen bereik.

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 22:17
Ik zoek een nieuwe leasauto en kom uit een Tesla Model Y. Nu past er een BMW iX1 Pure Edition binnen budget. Deze uitvoering heeft geen sportstoelen / M stoelen. Wel de optie "Actieve stoelen voor bestuurder en voorpassagier"

Alle modellen in de showroom hebben wel sportstoelen. Ekris heeft slechts 1 auto in NL staan met de "gewone" stoelen zeggen ze. Beetje lastig dus om te ervaren hoe de stoelen gaan zitten, terwijl ik er toch vele uren in ga doorbrengen. Iemand ervaring met beide stoelen en de verschillen?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 22:15
Ik heb zelf de normale stoelen en heb een tijdje een leenauto gehad met sportstoelen. De sportstoelen zijn harder en de rugleuning is meer gevormd, ik ben wat breder in de rug en schouders, dan vind ik de sportstoelen te “strak” zitten op lange ritten. Ik ben dus blij met de gewone stoelen, ik zou je zeker aanraden om eventueel bij andere dealers even na te vragen of ze een auto met gewone stoelen hebben staan.

• SunnieNL
Vond bij mijn testrit in december de sportstoelen niet super zitten. Ze drukten mij wat samen, was het gevoel.
Story Waardenburg had in de showroom ook alleen maar sportstoelen, maar ze hadden in de voorraad nog een auto met normale stoelen. Die vond ik gelijk stuk fijner zitten (en was gelijk praktisch om de stof eens te zien).
Uiteindelijk voor de normale stoelen gekozen met de grijze stoffen bekleding omdat ik het idee had dat die in een witte auto met het standaard dashboard wel mooi uitkomen. (over 2,5 maand weet ik het zeker)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:17
Wij hebben een Xline met de sportstoelen. Bewust voor gekozen vanwege de extra ondersteuning bij de benen en net wat steviger wat mijn “slechte” rug goed ondersteund. Daarnaast wilde wij het lichtere oyster interieur met donkere hemel en dat was alleen mogelijk met de sportstoelen.

Een collega van mij had pas een BMW als leenauto en daar zaten de standaard stoelen in. Hij vond die toch beter zitten vanwege zijn bouw.

Geen van beide zullen slecht zijn, maar het is vooral een persoonlijke voorkeur (en soms budget kwestie).

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-03 21:26
hellboy123 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:18:
Ik heb zelf de normale stoelen en heb een tijdje een leenauto gehad met sportstoelen. De sportstoelen zijn harder en de rugleuning is meer gevormd, ik ben wat breder in de rug en schouders, dan vind ik de sportstoelen te “strak” zitten op lange ritten. Ik ben dus blij met de gewone stoelen, ik zou je zeker aanraden om eventueel bij andere dealers even na te vragen of ze een auto met gewone stoelen hebben staan.
Volgens mij heb je 3 soorten stoelen. M sportstoelen, sport stoelen en gewone stoelen. Denk dat jij het over de M sportstoelen hebt. Die zijn inderdaad wat harder en smaller. De gewone sportstoelen niet.

Met gestrekt been.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een proefrit gemaakt met de normale stoelen en ben uiteindelijk voor de niet-M sportstoelen gegaan na nog wat proefzitten in de showroom. Vond de normale stoelen niet ondersteunend en verstelbaar genoeg, en de M stoelen een tandje te hard.

Ik moet soms nog wel wat verzitten in de sportstoelen voor ik goed zit, omdat de wangen van het zitvlak vrij stevig zijn, waar je in de gewone stoelen wat makkelijker meteen goed zit.

• JoKoIx1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23-02 18:30
Ik heb nu voor de 2e keer een probleem met de locatie van mijn auto. Ik heb de auto sinds september 2025, maar zou hiervoor nu al voor de 2e x een bezoek aan de dealer moeten brengen. Op het moment dat ik de navigatie open (zowel CarPlay als navigatie van de auto zelf) krijgt deze een afwijking en denkt dat auto dat ik 1,5 km verderop rijd. Ik heb systeem al eens een reset gegeven door de volumeregelaar 30 seconden in te houden, maar helaas was dat niet de oplossing. Voor mijn gevoel is dit ontstaan sinds de laatste update van 2 weken geleden. Hebben meer mensen hier last van en wellicht zelf een oplossing gevonden? Anders zit er niets anders op dan toch een afspraak maken bij de dealer…

• SunnieNL
Dat het met carplay ook gebeurd maakt het wel vreemd. Want de navigatie in carplay maakt gebruik van de GPS van je telefoon en niet die van de auto.

• JoKoIx1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23-02 18:30
SunnieNL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:03:
Dat het met carplay ook gebeurd maakt het wel vreemd. Want de navigatie in carplay maakt gebruik van de GPS van je telefoon en niet die van de auto.
Hier had ik ook navraag voor gedaan bij de dealer. Het schijnt dat je gps van de auto wordt gebruikt op het moment dat je met CarPlay navigeert. Je telefoon wordt dan overruled. Als ik op mijn telefoon naar de locatie kijk, staat die wel goed.

• ookhoi
Wat waren voor jullie - naast uiterlijk - redenen om een iX1 te kiezen boven de Countryman?

De Countryman is van binnen niet mijn smaak maar de AWD-versies van BMW en Mini schelen in de basis volgens ev-database ruim 14k euro. Ofwel ruim 31% meer voor de BMW (59.874) ten opzichte van de Mini (45.490).

[ Voor 8% gewijzigd door ookhoi op 22-02-2026 18:16 . Reden: fix ev-database url ]

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
ookhoi schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:06:
Wat waren voor jullie - naast uiterlijk - redenen om een iX1 te kiezen boven de Countryman?

De Countryman is van binnen niet mijn smaak maar de AWD-versies van BMW en Mini schelen in de basis volgens ev-database ruim 14k euro. Ofwel ruim 31% meer voor de BMW (59.874) ten opzichte van de Mini (45.490).
In de Autoweek Vergelijker zijn de voornaamste verschillen de inhoud van de bagageruimte. 30 liter in het voordeel van de iX1. Daarnaast is zowel voor als achter de BMW van binnen ongeveer 10 cm breder. Dat merk je wel, denk ik.
Prijsverschil is inderdaad best fors voor verder redelijk vergelijkbare auto’s met wel een totaal verschillend design.
Ik heb de iX1 30 inmiddels 3 jaar, maar zou bij vervanging met de kennis van nu de Countryman best in overweging willen nemen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 23:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4shJv_ZwaYwVVdj15MiE14H_pBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mwuPvWhmsWJQqsCCNpa4XVK.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 100.000km staan erop

• PeterCC
HeleBoel schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:30:
[...]
Activeren van de functie op de aangegeven wijze wou bij mij maar niet lukken, "mijn ritten" werkte intussen al weken niet meer.

Tot gisteren. Ik vertrok thuis en de nav wou maar niet opstarten, bleef maar hangen in dat opstartclipje.
Na een paar km de auto aan de kant gezet en de bekende 30 seconden truc toegepast.

De nav startte weer netjes op, alles OK, en toen ik later op de dag even de lading van de batterij wou checken bleek "mijn ritten" terug actief. En is nu nog altijd actief.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
PeterCC schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:19:
[...]

Activeren van de functie op de aangegeven wijze wou bij mij maar niet lukken, "mijn ritten" werkte intussen al weken niet meer.

Tot gisteren. Ik vertrok thuis en de nav wou maar niet opstarten, bleef maar hangen in dat opstartclipje.
Na een paar km de auto aan de kant gezet en de bekende 30 seconden truc toegepast.

De nav startte weer netjes op, alles OK, en toen ik later op de dag even de lading van de batterij wou checken bleek "mijn ritten" terug actief. En is nu nog altijd actief.
Zouden ze dan toch Windows gebruiken op de achtergrond? :+

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 19:32
Heb jij of iemand anders misschien enig idee wat die “felle” blauwe lijn helemaal rechts betekent?
Ik dacht eerst dat het te maken had met het opladen van de batterij, maar soms verschijnt die niet wanneer ik rem, en dan weer wel wanneer ik gewoon uitbol. Op bepaalde stukken en bij een bepaalde snelheid komt die ook weer tevoorschijn. Misschien zoek ik verkeerd, maar ik kan nergens duidelijke informatie vinden over wat dit precies betekent.

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik heb een probleem met Android Auto sinds een week of twee. Het scherm blijft staan op telefoon verbinden met auto en timed dan out na ~20 seconden. Bluetooth is verbonden. En het scherm van WiFi direct lijkt opent op mijn telefoon als Android Auto probeert te verbinden. Het gaan om een OnePlus 13 en ik kan momenteel geen ander toestel testen.

- Telefoon ontkoppeld en opnieuw verbonden (beide kanten)
- Telefoon netwerkinstellingen gereset
- idrive herstart door het inhouden van de volumeknop
- Android auto gedowngrade en opnieuw geupgrade

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik de bmw systeemherstel probeer en/of de dealer bel?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• SunnieNL
ThisGuy schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:26:

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik de bmw systeemherstel probeer en/of de dealer bel?
Ik heb mijn iX1 nog niet, maar ik zou zeker voordat je een systeemherstel doet nog testen met een andere Android Telefoon. Er is vast wel iemand in je omgeving die er een heeft die even mee wilt testen? (collega, buren, vrienden)

• Ferry34
  • Laatst online: 03-03 23:58
Ik heb een probleem met Android Auto sinds een week of twee. Het scherm blijft staan op telefoon verbinden met auto en timed dan out na ~20 seconden. Bluetooth is verbonden. En het scherm van WiFi direct lijkt opent op mijn telefoon als Android Auto probeert te verbinden. Het gaan om een OnePlus 13 en ik kan momenteel geen ander toestel testen.

Sta je niet toevallig dichtbij je huis zodat je telefoon aan de thuis wifi zit?

En test een andere telefoon... Er is toch wel iemand die even in jouw auto wil stappen zoals de buurman en dan kijken of het op dien telefoon kan.

Als die het ook niet doet dan weet je dat het aan de auto ligt

• PeterCC
PeterCC schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:19:
[...]
Nu vandaag ligt "mijn ritten" er weer uit. Heeft 3 dagen normaal gewerkt.

• GilbertvH
  • Laatst online: 04-03 14:24
Ik vind dat toch bijzonder dat er zoveel mensen last hebben van een niet werkende app-functie als 'Mijn ritten' terwijl het hier echt probleemloos blijft werken. Het is dan niet dat er een bepaalde dienst uit ligt waar iedereen last van heeft

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-03 11:58
SunnieNL schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:22: Productiecode is aangepast en daarmee krijg ik ook de versie van na 1 maart met grotere range (en nieuw bmw logo).
Ik heb de bevestiging van het bestelproces van mijn iX1 op 23 januari gehad! De status is sinds 16 februari 'Productie wordt voorbereid' en de verwachtte aankomstweek is week 12. Zie zojuist dat er een chasisnummer bekend is. Ik ben zelf niet bekend met de grotere range (en nieuw bmw logo) zoals jij zegt, kan je me daar wat meer over vertellen?

[ Voor 30% gewijzigd door Tijnio op 27-02-2026 16:29 ]

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tijnio schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:48:
[...]

Ik ben zelf niet bekend met de grotere range (en nieuw bmw logo) zoals jij zegt, kan je me daar wat meer over vertellen?
Hogere range (ongeveer +40km)
Ander embleem; bijna niet te zien maar is wat minder chroom

https://www.press.bmwgrou...s-spring-2026?language=en

• Frij5fd
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat de uitspraak van straatnamen weer correct is. Elke lange klinker werd kort uitgesproken, waardoor het soms amper verstaanbaar was. Het begon na een update. Een gewone reset van het multimedia systeem hielp niet. Wat ik nu deed:
1. In systeeminstellingen taal op Engels zetten
2. Reset
3. Taal weer terug op Nederlands terugzetten
4. Reset

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Bedankt voor het meedenken. Inmiddels is het opgelost, dus mocht iemand anders hier nog iets aan hebben:

Een andere telefoon toonde hetzelfde gedrag. Ik heb de systeeminstellingen van de BMW hersteld, vervolgens werkte Android Auto weer naar behoren. Het scheelt dat veel van de instellingen en voorkeuren in je BMW account zitten opgeslagen, dus de schade qua verloren instellingen viel gelukkig mee.
Ik vermoed dat het probleem in de WiFi Direct zat, ik zie dat deze nu weer verbindt en dat is het enige verschil t.o.v. voor de reset.

[ Voor 10% gewijzigd door ThisGuy op 01-03-2026 23:10 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Darkorez
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07:32
Ik lees al een tijdje mee op het forum, omdat ikzelf een BMW IX1 edrive 20 in bestelling heb via werkgever die ik normaal gezien deze maand in gebruik kan nemen. Eerste keer electrisch, 1e keer BMW.
Ik kreeg van de dealer het VIN nummer doorgestuurd zodat ik deze al kon koppelen in de BMW app. Zo heb ik dus al toegang tot de info van mijn nieuwe wagen. Naast de fotogalerij is nu ook de uitrusting zichtbaar. Mijn vraag is of deze steeds overeenstemt met de effectieve uitrusting van de bestelde wagen? Reden : hierop staan meer opties vermeld dan wat ik in bestelling lopen heb. Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-03 21:41
Darkorez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:48:
Ik lees al een tijdje mee op het forum, omdat ikzelf een BMW IX1 edrive 20 in bestelling heb via werkgever die ik normaal gezien deze maand in gebruik kan nemen. Eerste keer electrisch, 1e keer BMW.
Ik kreeg van de dealer het VIN nummer doorgestuurd zodat ik deze al kon koppelen in de BMW app. Zo heb ik dus al toegang tot de info van mijn nieuwe wagen. Naast de fotogalerij is nu ook de uitrusting zichtbaar. Mijn vraag is of deze steeds overeenstemt met de effectieve uitrusting van de bestelde wagen? Reden : hierop staan meer opties vermeld dan wat ik in bestelling lopen heb. Alvast bedankt voor jullie reacties.
weet niet of het bij nog te leveren auto's werkt, maar met een export uit BMW Cardata kan je ook de uitrusting codes vinden en op die manier kijken of je dingen mist of extra hebt :)

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-03 19:37
Hoezo dingen extra hebt? Komt het wel eens voor dat je auto met meer opties geleverd wordt dan er besteld is?

• Darkorez
Dankjewel voor de tip. Maar ik kan mijn BMW (nog) niet terugvinden in Cardata. Dus export uit Cardata nog niet mogelijk denk ik. Vroeg me af of bij de BMW rijders de uitrusting in de app onder "uitrusting en configuratie" overeenkomt met wat er op hun auto aanwezig is.

• Darkorez
berries schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:00:
Hoezo dingen extra hebt? Komt het wel eens voor dat je auto met meer opties geleverd wordt dan er besteld is?
Nog nooit meegemaakt bij mijn andere leasewagens, maar als ik mijn uitrusting bekijk op de bmw app bevat die 2 opties meer dan wat er besteld werd... Dus ja ik ben erg benieuwd.

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 15:49
Darkorez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:10:
[...]

Nog nooit meegemaakt bij mijn andere leasewagens, maar als ik mijn uitrusting bekijk op de bmw app bevat die 2 opties meer dan wat er besteld werd... Dus ja ik ben erg benieuwd.
Ik heb het één keer meegemaakt bij de aflevering van mijn lease-auto: de verkoper had een fout gemaakt en een uitgebreid multimediasysteem besteld dat niet in de offerte stond. Ze waren er achter gekomen toen de auto al op kenteken stond en klaar was voor aflevering aan mij. Ze wilden dat ik ging bijbetalen en anders wilden ze niet afleveren. Dan zouden ze wel opnieuw bestellen. Was trouwens niet bij BMW maar bij een Citroen-dealer die niet meer bestaat. Ik wilde de auto graag hebben vóór mijn zomervakantie, de lease-maatschappij werkte niet echt mee, dus ik heb uiteindelijk wel iets betaald alhoewel de dealer heel zwak stond met dit verhaal.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:35
Darkorez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:10:
[...]

Welke opties gaat het om? Als je ineens 21 inch velgen krijgt en 19 inch besteld hebt is het fout. Misschien zijn de opties standaard geworden of ze zitten inmiddels in een pakket.

• Darkorez
Gaat om trekhaak en DA. Enige pakket dat op bestelbon staat is Premium pakket want het gaat om een Pure versie.

• SunnieNL
Darkorez schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:33:
Gaat om trekhaak en DA. Enige pakket dat op bestelbon staat is Premium pakket want het gaat om een Pure versie.
Is DA niet verplicht tegenwoordig in de EU? Die bevat immers de basis lane assist en de speed limit herkenning. Zonder die functie kan die niet gaan piepen als je te hard rijdt

[ Voor 8% gewijzigd door SunnieNL op 02-03-2026 19:17 ]

• Darkorez
SunnieNL schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Is DA niet verplicht tegenwoordig in de EU? Die bevat immers de basis lane assist en de speed limit herkenning. Zonder die functie kan die niet gaan piepen als je te hard rijdt
Dan zou Driving Assistant Pack op elke verkochte BMW standaard zitten en dus geen 620€ extra moeten kosten toch?
Dan zou elke BMW Blind Spot Warning en Rear Traffic Alert standaard zitten hebben, gezien die ook deel uitmaken van DA pakket. Zou er wel heel erg tevreden mee zijn want zit op mijn
huidige wagen en ik vind dat dit eigenlijk standaard zou moeten zijn....

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-03 10:27
berries schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:00:
Toch wel.
In 2023 mijn IX1 besteld met kunstleer en echt leer gekregen :)

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:25
Dit weekend greep de Driver Assistance Professional in met zijdelingse botsing preventie. Op snelweg: Ik schoof baan naar rechts en auto op baan rechts ervan zag mij niet in z’n dode hoek en kwam dus ook de baan op waar ik op aan het invoegen was. DA pro zag dit eerder dan ikzelf en greep volledig in met een flinke correctie naar links zodat ik weer op rijstrook terugkwam waar ik vanaf kwam, veilig. Investering ervan denk ik wel terugverdiend hiermee.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 19:46

woutur

Klauwtjes uit!

Driver Assistance Plus met cruise control op adaptive is nog steeds ruk. Op de terugweg van Oostenrijk naar NL viel hij telkens uit bij motregen, met bijbehorende irritante meldingen om de 10 seconden. Ik heb de radar een paar keer gepoetst maar het hielp niet veel. En laatst in Nederland precies hetzelfde. De auto moet binnenkort voor een beurt, ik zal het even aangeven maar ik ben bang dat er niet veel aan te doen is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:03
@woutur bij mij begeeft hij het de laatste tijd ook snel. Veel sneller dan vroeger, volgens mij hebben software updates hier iets mee te maken.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03 13:40

bij mij werkte het om de BMW app te deinstalleren en opnieuw te installeren

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 15:49
Frij5fd schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:34:
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat de uitspraak van straatnamen weer correct is. Elke lange klinker werd kort uitgesproken, waardoor het soms amper verstaanbaar was. Het begon na een update. Een gewone reset van het multimedia systeem hielp niet. Wat ik nu deed:
1. In systeeminstellingen taal op Engels zetten
2. Reset
3. Taal weer terug op Nederlands terugzetten
4. Reset
Dank voor het delen! Ik het dit geprobeerd, maar zonder resultaat :-( . Wat bedoel je precies met 'Reset'? De volumeknop 5 sec ingedrukt houden? En maakt het dan nog uit of de auto aan of uit staat?

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Wouter_S schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Dank voor het delen! Ik het dit geprobeerd, maar zonder resultaat :-( . Wat bedoel je precies met 'Reset'? De volumeknop 5 sec ingedrukt houden? En maakt het dan nog uit of de auto aan of uit staat?
Reset is volume knop bij armsteun 30 seconden inhouden. Dan herstart hij de systemen.

• Frij5fd
Wouter_S schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Helaas is het effect maar tijdelijk. Nu worden alle lange klinkers van straatnamen en plaatsnamen weer kort gemaakt. Wat overigens wel bijzonder is, is dat andere onderdelen van de navigatie-aanwijzingen wel in goed Nederlands gegeven worden. Het betreft alleen de namen van wegen en plaatsen
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste