Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste
Acties:

• Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-01 14:18
Tijgertje schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:06:
Is het mogelijk om de adaptieve cruise control permanent naar gewone cruise control om te zetten? Als ik deze in het menu uitzet dan staat adaptief bij de volgende rit gewoon weer aan.
Nee, permanent is volgens mij niet mogelijk. Je kan wel een snelkoppeling maken, waardoor het iets sneller gaat om de CC om te zetten.

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-01 19:36
Ugchel schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:36:
[...]

Mijn jaargemiddelde van 2025 met ook een edrive 20 (wel op 17") over 39797km is 16.1 kWh/100km. Geen idee hoeveel onzuiniger 18" is, maar kan me niet voorstellen dat jouw verbruik niet beter wordt :)

(Ter referentie, in december heb ik 3983km gereden met gemiddeld 16,5kWh/100km.)
Volgens de BMW site zou een edrive20 op 17" wielen gemiddeld 15.5kWh/100km moeten halen. Jouw gemiddelde van 16.1kWh/100km komt dicht in de buurt.

Hetzelfde model op 18" wielen 15.8, dus die 18" wielen kosten een 2% hoger verbruik. Veel is dat niet en gaat wellicht verloren in de natuurlijke variatie bepaald door omstandigheden.

Die 15.5 is wel in normverbruik 1.5kWh/100km zuiniger dan de xdrive30 met dezelfde 17" wielen zoals ik er één heb.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat ik in mijn app kijk en dat het rechter voorraam een klein stukje openstaat. Hebben meer mensen dit weleens gehad?
Vermoed niet via de sleutel, aangezien dan beide ramen naar beneden zouden moeten gaan, maar is nu al paar keer voorgekomen dat alleen rechtsvoor klein stukje open staat :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Martinusz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:42:
Ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat ik in mijn app kijk en dat het rechter voorraam een klein stukje openstaat. Hebben meer mensen dit weleens gehad?
Vermoed niet via de sleutel, aangezien dan beide ramen naar beneden zouden moeten gaan, maar is nu al paar keer voorgekomen dat alleen rechtsvoor klein stukje open staat :?
Mijn ervaring is dat je bij het uitstappen (of mijn gezin en ik moeten dat blijkbaar heel debiel doen) makkelijk het knopje van het raam iets indrukt/aanraakt, waardoor het raam een klein stukje open gaat. Dat het vanzelf/magisch open gaat heb ik nog niet meegemaakt.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:12
Martinusz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:42:
heb ik ook wel eens idd denk dat ik per ongeluk bij het uitstappen het knopje raak.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Ja daar zat ik ook aan te denken, en daar kon ik 1x mee verklaren, maar de tweede keer is de auto niet van z'n plek geweest :P ik hou het even in de gaten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
Radiofreak schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:35:
[...]

Ik neem aan dat dit een cynische opmerking is, want hier is de tts slechter geworden. Laan wordt uitgesproken als lan, straat als strat en A28 wordt met korte a uitgesproken etc.
Onze iX1 is dankzij de laatste update ook een stuk minder taalvaardig geworden. Bijzonder, dat BMW dit voor elkaar krijgt. Of moeten wij in Nederland nog een instelling aanpassen?

• SunnieNL
  • Laatst online: 14:06
Vandaag te horen gekregen dat mijn bestelde bmw pas rond 20 april geleverd mag worden. Had de stille hoop dat ze hem eerder mochten leveren dan einde huidige lease contract gezien ik nog maar 5000 moet naar de 120k en ik dat normaal in 1,5 maand wel red (door de sneeuw wat later nu).
Maar zo te horen kunnen ze dan wel de Navi stem nog ff fixen voor die tijd :)

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
Vandaag Tussen Brussel en Antwerpen gereden met ix1 edrive20 in stevig regenweer.

Linkerbaanvak met ACC 120 (zoals een paar anderen). Wat wel opvalt is dat de ACC de klassieke afstand tot de voorligger houdt, geen extra afstand omwille van stevig regenweer.

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01 10:04
Frij5fd schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:31:
[...]

Onze iX1 is dankzij de laatste update ook een stuk minder taalvaardig geworden. Bijzonder, dat BMW dit voor elkaar krijgt. Of moeten wij in Nederland nog een instelling aanpassen?
Ik kan helemaal geen gesproken aanwijzingen inschakelen in de navigatie, wat best wel een gemis is als je ergens naartoe gaat waar je niet bekend bent. Eerst kon ik nog de truc gebruiken om het in te schakelen via de stembesturing, maar die route is sinds de laatste update ook niet meer mogelijk.

Iemand nog tips om de gesproken aanwijzingen aan de praat (sic!) te krijgen?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
HeleBoel schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:57:
[...]

Ik kan helemaal geen gesproken aanwijzingen inschakelen in de navigatie, wat best wel een gemis is als je ergens naartoe gaat waar je niet bekend bent. Eerst kon ik nog de truc gebruiken om het in te schakelen via de stembesturing, maar die route is sinds de laatste update ook niet meer mogelijk.

Die zijn toch gewoon in de instellingen aan en uit te zetten? Tikje op het scherm tijdens het navigeren, tandwieltje en dan gesproken instructies of iets dergelijks aanzetten?

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
HeleBoel schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:57:
[...]

Gesproken aanwijzingen werkt bin onze iX1 ook niet meer. Ik heb nog niet naar oplossingen gezocht

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

brecht_vb schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:15:
Vandaag Tussen Brussel en Antwerpen gereden met ix1 edrive20 in stevig regenweer.

Linkerbaanvak met ACC 120 (zoals een paar anderen). Wat wel opvalt is dat de ACC de klassieke afstand tot de voorligger houdt, geen extra afstand omwille van stevig regenweer.
Wellicht dat nog enig inzicht van de bestuurder verwacht wordt?

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
Ugchel schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:10:
[...]

Wellicht dat nog enig inzicht van de bestuurder verwacht wordt?
Als het koud is wordt de zetelverwarming automatisch aangezet, er is een automatische ruitenwisser (naargelang intensiteit regen), maar de ACC aanpassen is dan teveel gevraagd?

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

brecht_vb schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:51:
[...]

Als het koud is wordt de zetelverwarming automatisch aangezet, er is een automatische ruitenwisser (naargelang intensiteit regen), maar de ACC aanpassen is dan teveel gevraagd?
Als ze veilig en objectief kunnen vaststellen wat ‘slecht zicht of ‘slechte omstandigheden’ zijn, wie weet. Maar je verbaasd afvragen waarom die auto toch niet meer tussenafstand laat, terwijl je zelf uiteindelijk toch ook moet nadenken is wel typisch.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
Martinusz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:42:
Ja daar zat ik ook aan te denken, en daar kon ik 1x mee verklaren, maar de tweede keer is de auto niet van z'n plek geweest :P ik hou het even in de gaten.
Ik heb het nu ineens met het rechter achterraam. Heel klein stukje open. Niemand heeft achterin gezeten gisteren.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:04
Tijgertje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:26:
[...]

Ik heb het nu ineens met het rechter achterraam. Heel klein stukje open. Niemand heeft achterin gezeten gisteren.
Ik had het gisteravond. Beide voorramen volgens de app open. Niet ver genoeg om een kier te hebben maar wel iets naar beneden. Bij mijn weten heb ik er niet aan gezeten.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:39
Opmerkelijk die ramen. Ik heb nog niet gehad dat de app zegt dat ze open staan maar als ik soms instap en trek even alle 4 raam knopjes omhoog (voor de zekerheid met deze kou) dan hoor ik aan het geluid dat sommige een heel klein beetje dichtgaan…

• HeleBoel
hellboy123 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:46:
[...]

Die zijn toch gewoon in de instellingen aan en uit te zetten? Tikje op het scherm tijdens het navigeren, tandwieltje en dan gesproken instructies of iets dergelijks aanzetten?
Die setting is "disabled" (of "greyed out") zoals developers dat zeggen. Er staat iets van een melding dat de taalinstellingen aangepast moeten worden, maar dat gaat dan om de taalinstellingen van de navigatie en waar je die kunt instellen heb ik nog niet gevonden.

(De taalinstellingen van de navigatie en de taalinstellingen van de interface zijn blijkbaar twee verschillende dingen. Het aanpassen van de taalinstellingen van de interface helpt in ieder geval niet.)

• HeleBoel
Ugchel schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:36:
[...]

Als ze veilig en objectief kunnen vaststellen wat ‘slecht zicht of ‘slechte omstandigheden’ zijn, wie weet. Maar je verbaasd afvragen waarom die auto toch niet meer tussenafstand laat, terwijl je zelf uiteindelijk toch ook moet nadenken is wel typisch.
Voor zover ik weet werkt de ACC niet met 'zicht' maar met iets van een radar of iets dergelijks. En die heeft natuurlijk geen last van "slecht zicht". Maar ik ben het met je eens dat de afstand wat groter mag zijn bij regen, in verband met een langere remweg op nat wegdek.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
Robicide schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Ik had het gisteravond. Beide voorramen volgens de app open. Niet ver genoeg om een kier te hebben maar wel iets naar beneden. Bij mijn weten heb ik er niet aan gezeten.
Ja exact dit, was maar een heel klein stukje. Had nog geregend en gesneeuwd en gelukkig nog droog.

Heel apart dit, zal het de komende dagen wat meer in de gaten houden.

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-01 13:28
Sinds de laatste update is de stem van het navigatiesysteem onduidelijk geworden. Laan wordt lan, straat strat ,…de N-wegen zeer onduidelijk…iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Wekke op 10-01-2026 13:28 ]

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste