Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste
Acties:

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07
De airco maakt inderdaad een flinke herrie, toen ik de auto op ging halen was het eerste wat de verkoper deed de airco op de 1 na zachtste stand zetten. Maar als ik het zo lees is dit dus niet vreemd.
@HeleBoel het duf worden bij 22°C komt mij ook bekend voor, met dan nog steeds het gekke dat de lucht uit de uitstoomopeningen in het dashboard weer vrij koud is. Ik zal er maar aan moeten wennen dat ik een extra laagje aan moet trekken als ik langere tijd in de auto zit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door hellboy123 op 07-12-2025 11:09 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
Stand 1 is de enige die je niet hoort.
Ik heb m meestal op 22 links 21 rechts staan, airco uit.
Ik zit 9 uur per dag in de BMW, zonder jas aan.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Na 10 jaar volvo (v40 en V60) stap ik over naar BMW. Lease van de V60 loopt in maart af. De V60 vind ik als single veel te groot en de draaicirkel van het ding is gigantisch, maar had geen keuze 5 jaar geleden.

Na een testrit met de volvo ex40, cupra tavascan, BMW ix1 en Kia EV6 ging het tussen de volvo en bmw. Beiden eigenlijk optie af (geen M Line). Lease prijzen waren echter vrijwel gelijk en dan had ik bij de bmw toch iets meer luxe.
Levertijd weet ik nog niet, maar vermoed dat ze mij sowieso laten wachten tot maart.

Dit is de config zoals besteld:
Ix1 eDrive 20
Alpineweis
18" LM sterspaak
Verwarmd stuur
Iconicsounds
Raamomlijsting M zwart hoogglans shadowline
Innovation pack
Driving assistant pro
Parking assistant pro
Comfort pack
Travel pack
Rest is standaard, incl luxe kentekenplaten

Wordt met opladen wel een ding. De vve is er deels uit in de garage, maar de prijs om mee te doen is veel te hoog. Heb daar niet 10k voor over die ze vragen (speciaal systeem dat rekening houdt met alle auto's en hoe laat ze weer weg moeten om perfect te balanceren. Gaat om nogal wat parkeerplekken als iedereen een paal zou willen) . De openbare laadpalen zitten wat verder weg buiten de parkeervergunningzone (500m lopen). Degenen in de openbare garage zijn bijna altijd kapot of bezet. Maar lopen is goed voor de stappenteller. In ergste geval kan ik laden bij het snellaadplein net voor ik de stad inrij of bij vd Valk bij de Tesla snelladers. Beiden zo'n 5km van mijn huis in de gorkumse binnenstad. Werkgever heeft dat al goedgekeurd. De keuze om voor elektrisch te gaan komt omdat mijn werkgever vanaf 2028 alleen EV gaat toestaan, dit is door de OR bedongen toen ze eigenlijk de lease auto's helemaal wilden afschaffen. Ik wil dat punt gewoon al voor zijn en als OR lid het goede voorbeeld geven. EV krijgt daarnaast 100 euro meer lease budget.
In maart wel gelijk de vuurdoop. Van gorinchem naar Arnhem en daarna naar schevingen en 's avonds terug. Dat wordt dus ergens een tussenstop plannen. Maar dat zien we rond die tijd wel. Normaal rij ik niet zo veel op 1 dag. Hij moest 2 dagen op en neer naar Amsterdam kunnen van mij op 1 lading en dat is makkelijk haalbaar naar mijn idee.

Proefrit was interessant.. Ik had een ix1 zonder adaptive cruise control gekregen, en dat hadden ze niet aangegeven. Vroeg me tijdens rijden af wanneer die zou stoppen met dichter naar de voorligger rijden :) vering was even wennen. Alle auto's hebben dezelfde route gereden en als je de volvo gewend ben voel je wel meer van de weg in de bmw. De boost functie was wel lekker. Plus van de bmw tov volvo was ook de android aansluiting. Die is bij volvo nog steeds bekabeld en dat heb ik als minpunt bestempeld. Ook het volvo android auto systeem voelt toch als oudbollig tov bmw os9.

Enfin, nu afwachten tot de levering.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:36
SunnieNL schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:28:
"toen ze eigenlijk de lease auto's helemaal wilden afschaffen"
Dus ze willen eerst de lease auto afschaffen, maar uiteindelijk maar 100 euro erbij gedaan om elektrisch te leasen? Dat is een verhaal met vreemde wendingen.

Los daarvan denk ik niet dat een werkgever een dergelijke significante secundaire arbeidsvoorwaarde zomaar kan schrappen.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
JP1980 schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:42:
[...]

Dus ze willen eerst de lease auto afschaffen, maar uiteindelijk maar 100 euro erbij gedaan om elektrisch te leasen? Dat is een verhaal met vreemde wendingen.

Los daarvan denk ik niet dat een werkgever een dergelijke significante secundaire arbeidsvoorwaarde zomaar kan schrappen.
Beetje off-topic hier. Maar nee, die 100 euro extra zat al in de lease policy omdat volledig elektrisch vaak wat duurdere auto's zijn. Het zomaar schrappen was ook inderdaad niet wettelijk mogelijk. Daarom heeft de OR ook ingegrepen. Gaat ook maar om 1/10 van de medewerkers in NL die dit nog hebben vanuit verleden, de rest zit op mobiliteitsbudget daar waar de functie het toelaat, maar dat dekt natuurlijk alleen zakelijke km's. OR heeft als alternatief volledig elektrisch vanaf 2028 bedongen voor de mensen met lease auto in contract, met oog op toekomstige regels en voordeel werkgever. Dat zorgt toch voor het bewegen naar zero emissie (doel werkgever) en dat de lease auto's behouden konden worden zonder naar de rechtbank te gaan.
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste