Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
https://www.ekris.nl/bmw/...=Nieuwsbrief_augustus_bmw

Dat is toch wel aardige zet, is gewoon zo'n 10K lager dan de iX1 die ik destijds heb samengesteld.
Kiest u voor de BMW iX1 Business Edition dan krijgt u:

BMW iX1 eDrive20 uitvoering
Model xLine
18" Lichtmetalen velgen
Keuze uit geselecteerde metallic lakkleuren

[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 05-09-2025 16:39 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:39
Martinusz schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:38:
https://www.ekris.nl/bmw/...=Nieuwsbrief_augustus_bmw

Dat is toch wel aardige zet, is gewoon zo'n 10K lager dan de iX1 die ik destijds heb samengesteld.

[...]
Nette aanbieding en misschien ook wel nodig om te kunnen blijven concurreren met andere merken. Mercedes is met o.a. de EQB ook behoorlijk aan het prijsstunten.
Ik denk dat het een eigen Ekris actie is om van voorraadmodellen af te komen, want ik vind de “business-edition” niet als uitvoering terug in de configurator van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:36
SAABcabrio schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:07:
[...]

Nette aanbieding en misschien ook wel nodig om te kunnen blijven concurreren met andere merken. Mercedes is met o.a. de EQB ook behoorlijk aan het prijsstunten.
Ik denk dat het een eigen Ekris actie is om van voorraadmodellen af te komen, want ik vind de “business-edition” niet als uitvoering terug in de configurator van BMW.
Ekris kan de fiscale waarde van die auto's niet aanpassen. Lijkt wel grijze import oid.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 20:21
GilbertvH schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:50:
[...]

Ik krijg nog met enige regelmaat de melding dat er een raam openstaat terwijl dit niet het geval is. Het lijkt erop dat de BMW app wat kleine bugs heeft.
Ik heb regelmatig voor dat hij plots overschakelt op google auto. En gisteren viel ineens de radio uit. Onder "media" geen radio te bespeuren.
Later op de dag bij een volgende rit kon ik weer wel radio kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:31
PeterCC schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb regelmatig voor dat hij plots overschakelt op google auto. En gisteren viel ineens de radio uit. Onder "media" geen radio te bespeuren.
Later op de dag bij een volgende rit kon ik weer wel radio kiezen.
bij mij was de radio ook opeens niet beschikbaar dit weekend. Na een reset door de volume knop 30 seconden in te houden deed de radio het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 16:20
SAABcabrio schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:55:
[Afbeelding]

Inmiddels een kleine 108.000 km gereden met mijn BMW iX1 xDrive30 van april 2023.
Sinds dinsdagmorgen heb ik een melding “controle van de aandrijflijn”. De melding popte op in de auto, bij het manoeuvreren rond de laadpaal. Ook staat deze melding in de MyBMW app.
Op het dashboard is de melding eind van de dag bij aanvang van de terugreis niet meer teruggekomen en de auto rijdt als vanouds.

Zekerheidshalve op de bonnefooi een bezoekje gebracht aan de BMW-dealer en deze heeft er even naar gekeken. Er zijn zo gauw geen gekke dingen gevonden en de melding is gereset. De auto rijdt gewoon goed en als de melding niet terugkomt is er nu geen reden voor verder onderzoek. Mij staat bij dat ik een soortgelijke melding ooit een keer eerder heb gezien, maar dat was dan heel kortstondig en toen heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken.

In de BMW app blijft de melding echter wel staan. (zie foto)
Is er iemand bekend met deze storing?
Ik heb dit gehad met mijn 25e , na paar dagen viel auto uit terwijl ik aan het rijden was. Alles viel weg (ook servostuur) , kon mij nog aan de kant zetten maar geen vermogen of niets meer.

Achteraf was er iets met de elektromotor en de borstels die vuil waren ofzo ... zeer bizar maar dat was de uitleg die ik kreeg (en ik was niet de enige met die issues blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:39
huwiee schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:10:
[...]

Ik heb dit gehad met mijn 25e , na paar dagen viel auto uit terwijl ik aan het rijden was. Alles viel weg (ook servostuur) , kon mij nog aan de kant zetten maar geen vermogen of niets meer.

Achteraf was er iets met de elektromotor en de borstels die vuil waren ofzo ... zeer bizar maar dat was de uitleg die ik kreeg (en ik was niet de enige met die issues blijkbaar)
Bedankt voor je reactie. Totale uitval van de auto vind ik wel een onzalig vooruitzicht. Hoewel de melding op mijn dashboard nu weg is, zal ik het wel kritisch in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-10 20:21
SAABcabrio schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:09:
[...]

Bedankt voor je reactie. Totale uitval van de auto vind ik wel een onzalig vooruitzicht. Hoewel de melding op mijn dashboard nu weg is, zal ik het wel kritisch in de gaten houden.
Toen ik mijn BMW X1 25e pas twee maanden had, is hij op de autosnelweg twee keer volledig uitgevallen: alles viel stil, schermen helemaal zwart. Gelukkig startte hij vanzelf terug op tijdens het uitrollen en kon ik gewoon verder rijden. Ben ermee naar de dealer gegaan, daar hebben ze een systeemupdate gedaan en sindsdien is het probleem nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Sinds de laatste update verlies mijn HUD af en toe de navigatie instructies en is het leeg.
Wanneer ik via het stuur de modus verander en weer terugzet naar standaardweergave doet alles het weer. Meer mensen hier last van?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:22
Worden de instellingen bij een update niet opgeslagen? Helderheid van het scherm (in de nacht) is weer maximaal gezet, parkeerrem wordt niet meer automatisch aangetrokken en wie weet wat nog meer. Daarnaast nu al 2 keer gehad dat het rechter scherm erg lang bezig was met laden/opstarten en dat Carplay ook dienst weigerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31
@hellboy123 die parkeerrem moet ik ook elke keer opnieuw aanzetten.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:19
Ik merk ook regelmatig dat ik de helderheid van de cockpit 's nachts weer van maximaal terug naar minimaal moet zetten. Waarom is dat überhaupt de standaard? Zitten de meeste mensen graag voor zo'n lichtbak 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 14:01
Ik heb hetzelfde...zeer regelmatig t moeten dimmen van cockpit en display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOni7lS60POjsl19S787JfNmHUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll2UFlS0uRGdBsDGPdazvru6.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hoort de projectie eruit te zien, maar bij mij zitten er "gaten" in, vooral aan de linkerzijde van de logos (aan weerskanten). Ik denk dat het stickertjes wat op de lenzen zit aan het afbrokkelen zijn, ik zit me suf te googlen maar ik kan niks vinden of dit te vervangen is?!

Heeft er iemand het zelfde meegemaakt? of heeft weet hoe dit te fixen is?

[ Voor 81% gewijzigd door fuqua op 12-09-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenK
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-09 17:20
fuqua schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
[Afbeelding]

Zo hoort de projectie eruit te zien, maar bij mij zitten er "gaten" in, vooral aan de linkerzijde van de logos (aan weerskanten). Ik denk dat het stickertjes wat op de lenzen zit aan het afbrokkelen zijn, ik zit me suf te googlen maar ik kan niks vinden of dit te vervangen is?!

Heeft er iemand het zelfde meegemaakt? of heeft weet hoe dit te fixen is?
Wij hadden hetzelfde. BMW heeft het onder garantie mee vervangen tijdens een onderhoud (we hadden het wel laten weten ook). Blijkt waterinsijpeling te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 15:01
IK wilde afgelopen weekend een BMW iX1 configureren op de BMW site, maar merkte dat daar de iX1 niet (meer) te configureren is. Ook kon ik geen enkele andere info vinden over opties en pakketten, zoals dat eerder wel op de BMW of dealersite stond. Ik heb het idee dat er alleen maar bestaande voorraad wordt verkocht. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Een model-upgrade? Of willen ze alleen maar de nieuwe iX3 verKopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Wouter_S schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:20:
IK wilde afgelopen weekend een BMW iX1 configureren op de BMW site, maar merkte dat daar de iX1 niet (meer) te configureren is. Ook kon ik geen enkele andere info vinden over opties en pakketten, zoals dat eerder wel op de BMW of dealersite stond. Ik heb het idee dat er alleen maar bestaande voorraad wordt verkocht. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Een model-upgrade? Of willen ze alleen maar de nieuwe iX3 verKopen?
ik zag op youtube dat er voor volgend jaar een nieuw model aankomt, maar ik betwijfel aan de betrouwbaarheid, maar het zou toch waar kunnen zijn, check youtube op bmw ix1 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
LievenK schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:39:
[...]

Wij hadden hetzelfde. BMW heeft het onder garantie mee vervangen tijdens een onderhoud (we hadden het wel laten weten ook). Blijkt waterinsijpeling te zijn.
weet je toevallig ook hoeveel jaar garante op dit deel van de auto zit? mijn bmw is 2 jaar oud, ik ben benieuwd of het er nog ondervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:21
Wouter_S schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:20:
Dit is wel vaker een probleem met de BMW website. In plaats daarvan google je naar BMW iX1 configureren en krijg je de pagina wel gewoon.

Eind juli heb ik mijn iX1 besteld en was dit probleem er ook al op de website, maar wel gewoon nog een nieuwe kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:48
fuqua schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:49:
[...]

weet je toevallig ook hoeveel jaar garante op dit deel van de auto zit? mijn bmw is 2 jaar oud, ik ben benieuwd of het er nog ondervalt.
Garantie op bmw is 3 jaar, dus dit valt daar ook onder. Je kunt je garantie ook verlengen na de 3 jaar. Je hebt dan eenmalig de keuze uit 1 of 2 jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:22
Vandaag weer iets moois meegemaakt, in een periode van een uur ben ik een paar keer de grens met Duitsland over gegaan en elke keer vloog het beeld bij de grensovergang van carplay(met google Maps) terug naar de standaard navi app. Normaal heb je dan de middelste knop op het scherm om weer terug te gaan naar carplay, maar dat moest deze keer via het app-menu... Vrij irritant en dit heb ik in het verleden niet eerder gehad.
De laatste software update heeft toch wat eigenaardigheden geïntroduceerd bij mij...
(X1 xdrive25e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
hellboy123 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:47:
Vandaag weer iets moois meegemaakt, in een periode van een uur ben ik een paar keer de grens met Duitsland over gegaan en elke keer vloog het beeld bij de grensovergang van carplay(met google Maps) terug naar de standaard navi app. Normaal heb je dan de middelste knop op het scherm om weer terug te gaan naar carplay, maar dat moest deze keer via het app-menu... Vrij irritant en dit heb ik in het verleden niet eerder gehad.
De laatste software update heeft toch wat eigenaardigheden geïntroduceerd bij mij...
(X1 xdrive25e)
Ik heb met Android Auto precies hetzelfde. Klapt er exact op de grens uit, zelfs als het alleen voor audio actief is en niet eens in beeld is, omdat ik op dat moment BMW Maps gebruik, krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden met Android Auto.
Ik ben net terug van een vakantie in Italië en bij iedere grensovergang op de route klapte hij er uit. Bizarre bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Robicide schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:08:
[...]
Ik ben net terug van een vakantie in Italië en bij iedere grensovergang op de route klapte hij er uit. Bizarre bug.
Ik weet niet of dat een bug is. Bij elke grensovergang verander je van provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
Ergernissen:

* radio app staat alrijdnop de lange lijst stations, niet op favorieten. Bij favorieten wordt de huidige zender niet eens gehighlight

* rijinstellingen via de middenconsole app is toch een diepe menu om “snel” iets te wijzigen

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 19:43
Robicide schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:08:
[...]

Ik heb met Android Auto precies hetzelfde. Klapt er exact op de grens uit, zelfs als het alleen voor audio actief is en niet eens in beeld is, omdat ik op dat moment BMW Maps gebruik, krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden met Android Auto.
Ik woon bij de grens en heb dit altijd, maar bij mij komt hij automatisch weer terug na 10 sec als hij weer verbinding maakt

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 15:11
Volgens mij heeft dit te maken met dat het systeem zich afstemt op regelgeving in andere land. Flitser informatie wordt bijvoorbeeld in of uitgeschakeld als dat bij wet niet mag etc. Wel vervelend dat dit niet kan zonder bluetoothconnectie te onderbreken.
(X1 xdrive25e)

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
brecht_vb schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:00:
Ergernissen:

* radio app staat alrijdnop de lange lijst stations, niet op favorieten. Bij favorieten wordt de huidige zender niet eens gehighlight
Eens!

• Robicide
PeterCC schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:29:
[...]

Ik weet niet of dat een bug is. Bij elke grensovergang verander je van provider.
Het is elke keer exact op de grensovergang, als je het pijltje over de grens ziet gaan op de kaart, niet pas op het moment dat mijn telefoon met een andere mast verbindt.

Daarnaast vind ik een switch van provider geen reden voor android auto om te crashen.

• dencoupe
brecht_vb schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:00:
Ergernissen:

* rijinstellingen via de middenconsole app is toch een diepe menu om “snel” iets te wijzigen
Het is maar waar je je aan kan ergeren, soms is het ook gewoon zoals het is en heeft ergeren niet zo heel veel zin.

* radio, niet zo'n last van, hoeveel switch je tussen de zenders het is geen Spotify waar je steeds loopt ze zappen naar het volgende nummer ;)

* rij instellingen, zit goed ingebed in het menu, maar ook daar, hoeveel wil je aanpassen tijdens het rijden en doe je dat constant? als dat eenmaal staat zoals je wilt ga je het toch niet meer aanpassen is mijn ervaring.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 15:11
Klopt, zoals ik al schreef heeft niks te maken met mast maar met systeem zelf dat zich aanpast aan regelgeving ander land.
Robicide schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:57:
[...]

Het is elke keer exact op de grensovergang, als je het pijltje over de grens ziet gaan op de kaart, niet pas op het moment dat mijn telefoon met een andere mast verbindt.

Daarnaast vind ik een switch van provider geen reden voor android auto om te crashen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
(X1 xdrive25e)
Helaas is dit niet van de laatste software, dit speelt al zolang ik de auto heb, echt heel irritant, exact op grensovergangen signaal kwijt, heel soms automatisch weer verbonden, soms ook niet, dan moet je dus bluetooth uitschakelen en weer inschakelen :|

Float like a butterfly, sting like a bee.

• brecht_vb
dencoupe schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:59:
[...]

Het is maar waar je je aan kan ergeren, soms is het ook gewoon zoals het is en heeft ergeren niet zo heel veel zin.

* radio, niet zo'n last van, hoeveel switch je tussen de zenders het is geen Spotify waar je steeds loopt ze zappen naar het volgende nummer ;)

* rij instellingen, zit goed ingebed in het menu, maar ook daar, hoeveel wil je aanpassen tijdens het rijden en doe je dat constant? als dat eenmaal staat zoals je wilt ga je het toch niet meer aanpassen is mijn ervaring.
Ben hier idd aan het dwangneuroten, maar radio heeft al beter gewerkt en hoe kan dit moeilijk zijn om goed te doen.

De rijinstellingen zitten te ver.
Soms rijdt ik vooral
acc + manueel max speed met set
Of
limit + auto max speed

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 17:02
Heeft iemand al IOS 26 i.c.m. Apple CarPlay gebruikt? Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe dat er nu uitziet en of er nieuwe features zijn.

• fuqua
In de myBMW app zit Charging Wallet, daar kun je een dienst toevoegen, maar ik heb hier alleen Duitse laadpassen/aanbieders staan, is dat bij jullie ook zo?

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:12
BMS080 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:59:
Heeft iemand al IOS 26 i.c.m. Apple CarPlay gebruikt? Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe dat er nu uitziet en of er nieuwe features zijn.
Deze geeft een goed overzicht.

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-26-carplay/

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-09 13:39
Goedemorgen allen,

Ik neem een bmw ix1 over van een collega die weggaat. Ben opzich tevreden met de configuratie, behalve die spuuglelijke 17 inch velgen. Kunnen deze eraf gehaald worden of zijn er andere (goedkope) opties om ze wat fraaier te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
hiervandaan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:52:
Goedemorgen allen,

Ik neem een bmw ix1 over van een collega die weggaat. Ben opzich tevreden met de configuratie, behalve die spuuglelijke 17 inch velgen. Kunnen deze eraf gehaald worden of zijn er andere (goedkope) opties om ze wat fraaier te maken?
Ja, koop nieuwe velgen, klaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hiervandaan
HyperBart schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:15:
[...]

Ja, koop nieuwe velgen, klaar?
Wat is dit nou weer voor onvolwassen reactie. Ik stel een normale hulpvraag of er iemand een goed idee heeft voor een goedkope alternatieve oplossing. Ik heb geen zin om 2k aan mijn lease auto te sleutelen.

Ik denk ik leg het even uit voor je, want volgens mij is dat nodig in jouw geval. Dacht dat het niveau hier wat hoger lag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
hiervandaan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:06:
[...]

Wat is dit nou weer voor onvolwassen reactie. Ik stel een normale hulpvraag of er iemand een goed idee heeft voor een goedkope alternatieve oplossing. Ik heb geen zin om 2k aan mijn lease auto te sleutelen.

Ik denk ik leg het even uit voor je, want volgens mij is dat nodig in jouw geval. Dacht dat het niveau hier wat hoger lag
Goedkoop is relatief en voor iedereen anders.
Je hebt niet aangegeven dat je geen 2k wil geven, prima dan kijk je naar deze velgen.
Je hebt eigenlijk ook niet aangegeven dat het een lease auto is. Ik zit namelijk zelf naar een iX1 te kijken particulier/prive dus overnemen is maar even te kijken hoe je dat interpreteert, maar goed...

Ik bepaal je portefeuille niet, meer zelfs: je hebt dat initieel niet aangegeven. Er zijn bij jullie in Nederland mensen gek genoeg om opties achteraf zelf bij te zetten omdat het dan niet in de bijtelling zit. Dus ook daar is het niet zo gek dat ik denk "die wil zelf velgen er op knallen om de doorschuiver van zijn collega wat eigen te maken".
Je vroeg of ze er af gehaald konden worden, mijn antwoord daar op was "ja, nieuwe velgen en klaar".

Eigenlijk wil je dus daar niks van weten en moeten andere opties met behoud van de bestaande velgen uitgediept worden maar dat gaat wat haaks op het feit staan dat je "die velgen spuuglelijk" vindt:
Als die velgen lelijk bevonden worden dan zal je de velgen moeten vervangen of ze mooi gaan vinden :+ . Wat had je dan zelf gedacht? Wil je ze in een andere kleur? Dat kan ook natuurlijk maar dat gaat ook wat kosten :?

Het niveau ligt hier zeker wat hoger, het is hier niet "plemp de vraagbak neer". Ik denk ik leg het ook maar even uit O+

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 18-09-2025 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterCC
Een ervaring van vandaag delen:

Ik ben onderweg met de iX1 en ineens een melding op het centrale scherm: "Het hoogvoltsysteem van uw voertuig heeft een storing. Doorrijden is mogelijk. Laten nakijken door de dichtstbijzijnde servicepartner".
Ik merkte niets aan de auto. Melding gesloten.
Een kwartier later: dezelfde melding. Weer gesloten.

Enkele minuten later, nog niet, krijg ik telefoon. De mens maakte zich bekend, bleek van BMW Assistance, en dat hij belde naar aanleiding van die meldingen. Met de vraag of ik iets vreemds of ongewoons aan de auto merkte. Niets dus. Raadde me aan om toch langs een servicecenter langs te gaan voor controle en zei me dat hij blij was dat ik niet ergens ten velde met pech stond.

Bij mijn vorige wagens moest je in geval van een probleem zelf contact opnemen via de serviceknop. Bij deze neemt BMW zelf contact op. Ik vind dat wel iets geruststellend hebben.

(De melding verder niet meer gehad en later vandaag langsgegaan bij mijn vaste dealer. Die heeft geen nog actieve fout meer gevonden. Alles nagekeken. De meest recente software-updates geïnstalleerd. Alles weer normaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
hiervandaan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:06:
[...]

Doe eens een beetje lief. Ze proberen je alleen maar te helpen.

Wil je goedkoop je 17 inches mooier maken, dan moet je een hele donkere zonnebril opzetten. Dan zie je ze niet meer. Daar kun je namelijk niets mee om die mooier te maken.

De enige oplossing is dus andere velgen en dat kun je zelf zo duur maken als je zelf wilt. Maar hou er ook rekening mee dat de leasemaatschappij geen banden gaat betalen die groter zijn als die 17 inch. Als op de factuur 19 inch banden staan, dan komt deze gewoon jouw kant op. En mocht blijken dat er onder garantie iets aan het onderstel moet gebeuren wat de dealer wijt aan andere niet originele velgen, dan loop je ook nog eens de kans dat die kosten ook voor je eigen rekening komen.

Dus andere velgen word sowieso duurder voor je in de looptijd dat je hem hebt..

Mocht je de banden toch zelf willen betalen of in ieder geval minimaal het verschil in prijs. Dan zou ik op marktplaats of 2dehands kijken naar een mooie (originele) set velgen.

[ Voor 9% gewijzigd door dencoupe op 19-09-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 21:43
Goedemorgen allen,

Ik heb het maar even voor je aan chatgpt gevraagd.
Goede vraag 👍 – de 17" velgen van de BMW iX1 zien er vrij eenvoudig uit, zeker vergeleken met de grotere uitvoeringen. Als je ze fraaier wilt maken zonder meteen nieuwe velgen en banden aan te schaffen, zijn er best wat opties:

Optische verbeteringen

1. Velgringen (alloygators of alu-look ringen)
Beschermen tegen stoeprandschade én geven een contrasterende kleur (zilver, zwart, rood, gunmetal).
Relatief goedkoop en omkeerbaar.

2. Spuitwerk of foliewrap
Je kunt de velgen laten poedercoaten of wrappen in bijvoorbeeld glanzend zwart, antraciet, two-tone of zelfs een mat finish.
Poedercoaten is permanent en professioneel; foliewrap is goedkoper en tijdelijk.

3. Naafdop & ventieldop upgrades
BMW-logo’s in carbon look of zwart-wit i-style in plaats van blauw/wit klassiek.
Ventieldopjes in alu of zwart maken het net wat chiquer.

4. Plastidip (doe-het-zelf)
Goedkope manier om velgen tijdelijk een andere kleur of afwerking te geven.
Je kunt het er later weer aftrekken zonder schade.

5. Detailing / polish
Goed schoonmaken, kleien en beschermen met keramische coating geeft meer diepte en glans.
Vaak zien standaardvelgen er hierdoor al veel frisser uit.

6. Optisch via banden
Bandenzijde zwart maken / bandendressing
Een glanzende of juist satijnen finish op de bandwangen geeft een verzorgde uitstraling.

7. Subtieler alternatief
Covers / wheel trims (soms specifiek voor OEM BMW-velgen beschikbaar) die de spaken optisch wat voller of contrastrijker maken.

👉 Zo kun je dus met relatief lage kosten en zonder vervanging van velgen/banden al een meer premium look krijgen.
Geen idee of het allemaal klopt, en als je leased moet je het weer in oude staat kunnen herstellen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Goedemorgen allen,

Ik neem een bmw ix1 over van een collega die weggaat. Ben op zich tevreden met de configuratie, behalve die spuuglelijke 17 inch velgen. Kunnen deze eraf gehaald worden of zijn er andere (goedkope) opties om ze wat fraaier te maken?
Je bedoelt deze velgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we9shmaJQowzsHVuMT7SKAw5_7o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R2kRWInPtG6PMnV8rZjGFgNo.jpg?f=user_large
Zijn niet de meest fraaie, inderdaad. Ik heb ze ook op mijn iX1. Je went er wel aan en als je met de wagen rijdt dan zie je ze niet, en met andere velgen rijdt de wagen niet beter.

Uiteraard kan je altijd andere velgen aankopen en de originele opslaan tot je de wagen moet inleveren bij einde contract.
Het zou al veel helpen moesten die vlakken tussen de spaken zwart zijn. Ik had verwacht daar al zeker foliekits voor beschikbaar zouden zijn, maar ik heb ze niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
PeterCC schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:17:
[...]

Je bedoelt deze velgen?
[Afbeelding]
Zijn niet de meest fraaie, inderdaad. Ik heb ze ook op mijn iX1. Je went er wel aan en als je met de wagen rijdt dan zie je ze niet, en met andere velgen rijdt de wagen niet beter.

Uiteraard kan je altijd andere velgen aankopen en de originele opslaan tot je de wagen moet inleveren bij einde contract.
Het zou al veel helpen moesten die vlakken tussen de spaken zwart zijn. Ik had verwacht daar al zeker foliekits voor beschikbaar zouden zijn, maar ik heb ze niet kunnen vinden.
Ja, klopt helemaal. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-10 18:49
Wie heeft al banden laten vervangen bij zijn/haar ix1 xdrive 30 en bij welke km.stand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Triumph58 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:05:
Wie heeft al banden laten vervangen bij zijn/haar ix1 xdrive 30 en bij welke km.stand ?
ik heb de mijne laten vervangen met all season banden, ik ben wel de 2de eigenaar, dus ik heb geen idee hoe vaak de vorige eigenaar het gedaan heeft. ik heb ze overigens laten vervangen bij 112k kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:24
Bij 31.000 km de banden voor en achter vervangen door Pirelli’s P zero. Bij KwikFit, die waren 30% goedkoper vergeleken met de BMW dealer.
Achter was nog niet echt nodig geweest, daar had ik nog wel een paar duizend km mee kunnen doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Ik heb de xdrive 30 met 205/65 R17 banden, de smalste banden.
Vorige winter op 26500km heb ik de zomerbanden laten wisselen voor de winterbanden.
De zomerbanden vooraan waren al teveel gesleten en bij de wissel terug naar zomerbanden heeft de bandencentrale vooraan nieuwe banden gemonteerd. Het gaat om een leasewagen.
De oude banden waren Nexen's, de nieuwe zijn Vredestein's. De zomerbanden achteraan, ook Nexen's, hebben nu in totaal een 41000km gedaan en hebben nog een goede 2mm profiel over tot de slijtnokken.
De voorbanden, de Vredestein's, hebben nu 14500km gedaan en hebben ook nog iets van een goede 2mm profiel over. Toch ook al flink gesleten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 08:50
Ik heb op mijn iPhone IOS26.1 draaien. Sinds deze week gaat, na het starten van de auto, de radio tot twee keer toe op mute en automatisch weer aan na een paar seconde. Ook wanneer Flitsmeister een melding geeft is dat heel haperig. Is dit een bekend probleem?

Edit: Opgelost door een update van FM op de telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door GilbertvH op 02-10-2025 08:50 ]

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste