Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
krizzziz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Ik heb een Easee en ben altijd zeer enthousiast. Ik heb alleen een EV dus zalm toch voor een PHEV anders zijn. Ik denk dat je voor de "goedkoopste" moet gaan.
Goedkoop is dure koop zegt men vaak... al heeft Alfen wel een "premium" naam (al is maar de vraag of dat in de realiteit ook zo is) en daar betaal je vaak voor. Ik zou zeker (als Tweaker) kijken naar de support vanuit evcc dan weet je alvast of het een "moeilijke" fabrikant is of niet (ben namelijk geen fan van fabrikanten die alles dicht timmeren).

Qua montage zie ik niet echt in wat het verschil kan zijn... is toch steeds met enkele vijzen tegen de muur (of op een paal) te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 00:06
Pexow schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:17:
Ik zoek een nieuwe auto en loop vast op de stoelen. In mijn vorige BMW F20 met sportstoelen zat ik perfect. Nu proefgereden in een iX1, maar de stoel is te smal door een harde opstaande rand in het zitvlak. Alles is verstelbaar, maar ik krijg het niet goed. Dealer zegt dat alle stoelen dit hebben, ook de standaardstoelen. Iemand hier ervaring mee?
Het is inderdaad heel vervelend, die harde rand van de sportstoelen. Tijdens de proefrit is het mij niet opgevallen, maar na twee jaar ellendig zitten heb ik de beslissing genomen om zo snel mogelijk de iX1 in te ruilen. Ben er vorig jaar al mee bij de dealer geweest voor inruil maar € 30.000 afschrijving naar 1 jaar was wat gortig. Wacht nu op de nieuwe iX3 die eind dit jaar zou moeten gaan verschijnen. Hopelijk zitten die stoelen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Eppo61 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Het is inderdaad heel vervelend, die harde rand van de sportstoelen. Tijdens de proefrit is het mij niet opgevallen, maar na twee jaar ellendig zitten heb ik de beslissing genomen om zo snel mogelijk de iX1 in te ruilen. Ben er vorig jaar al mee bij de dealer geweest voor inruil maar € 30.000 afschrijving naar 1 jaar was wat gortig. Wacht nu op de nieuwe iX3 die eind dit jaar zou moeten gaan verschijnen. Hopelijk zitten die stoelen beter.
Ik heb de sportstoelen (gelukkig, om meerdere redenen) niet, maar uit interesse: wat zegt de dealer van die klacht? Is dit nu eenmaal hoe die stoelen gemaakt zijn en heb jij/hebben jullie pech met lichaamsbouw dat het niet lekker zit? Of is het een fout in jullie specifieke stoelen ofzo dan?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:09
Sabbas-nl schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Dank voor jouw reactie. Goed om te lezen dat je positief bent over de Easee. De installateur adviseert ook Easee, met name om de eenvoud van de montage. Goedkoopste of de duurste maakt niet uit, zolang het maar aan onze eisen/verwachtingen voldoet en gebruiksvriendelijk is.
Hier ook een Easee. Over 8 weken sleutel van nieuwe huis en dan komt er weer een Easee aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
r2504 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:29:
[...]

Goedkoop is dure koop zegt men vaak... al heeft Alfen wel een "premium" naam (al is maar de vraag of dat in de realiteit ook zo is) en daar betaal je vaak voor. Ik zou zeker (als Tweaker) kijken naar de support vanuit evcc dan weet je alvast of het een "moeilijke" fabrikant is of niet (ben namelijk geen fan van fabrikanten die alles dicht timmeren).

Qua montage zie ik niet echt in wat het verschil kan zijn... is toch steeds met enkele vijzen tegen de muur (of op een paal) te monteren.
Alfen is failliet, maar ik snap je punt. Wel leuk dat je EVCC noemt. Ik maak daar met de Easee paal enorm veel gebruik van. Werkt zeer goed!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
krizzziz schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Alfen is failliet, maar ik snap je punt. Wel leuk dat je EVCC noemt. Ik maak daar met de Easee paal enorm veel gebruik van. Werkt zeer goed!
How how how :')
Alfen is niet failliet, er is een bepaalde afdeling die een redelijke impact heeft op de cijfers maar Alfen wordt nog heel vaak als paal voor de leaserijder gezet net omdat ze zo betrouwbaar en als vloot te beheren zijn. Komt nog eens bij dat als je ze zelf installeert ze heel veel technische functies zoals mA regeling hebben wat heel goed werkt met zonneladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
HyperBart schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

How how how :')
Alfen is niet failliet, er is een bepaalde afdeling die een redelijke impact heeft op de cijfers maar Alfen wordt nog heel vaak als paal voor de leaserijder gezet net omdat ze zo betrouwbaar en als vloot te beheren zijn. Komt nog eens bij dat als je ze zelf installeert ze heel veel technische functies zoals mA regeling hebben wat heel goed werkt met zonneladen
Ik zat fout, EVbox is natuurlijk failliet :) en niet Alfen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
Mr.Joker schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:36:
[...]

Wij hebben de BMW laadpaal. Paar jaar geleden bij de Duitse dealer voor €5xx nog wat aangeschaft.

Kan tot 11kW. De X1 doet max 6.7kWh.
De X1 doet 11kW. Sinds een paar jaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 02:24
Artbij schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

De X1 doet 11kW. Sinds een paar jaar.
Dan heeft mijn X1 25e uit 2023 pech denk ik...

Doet toch echt max 6.7kW of 7.4kW :-( Geen 11kWh in ieder geval. (betreft hier wel een hybride)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Joker op 13-08-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:03
Ugchel schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb de sportstoelen (gelukkig, om meerdere redenen) niet, maar uit interesse: wat zegt de dealer van die klacht? Is dit nu eenmaal hoe die stoelen gemaakt zijn en heb jij/hebben jullie pech met lichaamsbouw dat het niet lekker zit? Of is het een fout in jullie specifieke stoelen ofzo dan?
Ik heb geen pech met mijn lichaamsbouw, integendeel. Maar met mijn 1,93 meter en iets bredere postuur dan gemiddeld loop ik zo nu en dan tegen ruimteproblemen aan. BMW was voor mij altijd een merk dat juist ruimer is dan gemiddeld voor de bestuurder.

Ik kan het niet precies verklaren, maar het lijkt een combinatie te zijn dat de stoel in de laagste stand niet alleen zakt, maar ook iets naar achteren kantelt. Hierdoor komt de voorkant van de stoel wat omhoog en drukt de zijkant van het zitvlak in de achterkant van mijn bovenbeen. Heel irritant, het kan zijn dat elektrische stoelen het probleem oplossen. Die gaan namelijk omhoog en naar beneden zonder dat de stoel ook kantelt, maar ik ga geen auto van 62k leasen waarbij ik niet zeker weet of ik fatsoenlijk kant zitten. De iX1 is dus van de shortlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 23:35
Pexow schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:41:
[...]

Ik heb geen pech met mijn lichaamsbouw, integendeel. Maar met mijn 1,93 meter en iets bredere postuur dan gemiddeld loop ik zo nu en dan tegen ruimteproblemen aan. BMW was voor mij altijd een merk dat juist ruimer is dan gemiddeld voor de bestuurder.

Ik kan het niet precies verklaren, maar het lijkt een combinatie te zijn dat de stoel in de laagste stand niet alleen zakt, maar ook iets naar achteren kantelt. Hierdoor komt de voorkant van de stoel wat omhoog en drukt de zijkant van het zitvlak in de achterkant van mijn bovenbeen. Heel irritant, het kan zijn dat elektrische stoelen het probleem oplossen. Die gaan namelijk omhoog en naar beneden zonder dat de stoel ook kantelt, maar ik ga geen auto van 62k leasen waarbij ik niet zeker weet of ik fatsoenlijk kant zitten. De iX1 is dus van de shortlist
Kun je geen proefrit aanvragen en daarbij om de elektrisch verstelbare stoelen vragen? Dan weet je het wel zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-09 19:54
Ik krijg van mijn nieuwe werkgever een gebruikte ix1 30 aangeboden. Auto komt uit januari 2024 en heeft een groene kleur en een catalogusprijs van 58.950.

Is er een manier om er achter te komen om welke versie het gaat of welke extra’s het heeft? Ik begrijp dat ik het aan de werkgever kan vragen maar dat doe ik liever niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
hiervandaan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 06:51:
Ik krijg van mijn nieuwe werkgever een gebruikte ix1 30 aangeboden. Auto komt uit januari 2024 en heeft een groene kleur en een catalogusprijs van 58.950.

Is er een manier om er achter te komen om welke versie het gaat of welke extra’s het heeft? Ik begrijp dat ik het aan de werkgever kan vragen maar dat doe ik liever niet
Als je het kenteken hebt kun je het bij de dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
pliesie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:01:
[...]

Als je het kenteken hebt kun je het bij de dealer vragen.
Yes die heb ik. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:08

Als het dan de Cape York Green is heb je alvast een TOP kleur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

ik heb een ix1 20 xline, trekhaak, DA Plus en sportzetels, en die was catalogusprijs 60k. Dus ik denk dat die ix1 30 dicht bij basisuitvoering gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
brecht_vb schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

ik heb een ix1 20 xline, trekhaak, DA Plus en sportzetels, en die was catalogusprijs 60k. Dus ik denk dat die ix1 30 dicht bij basisuitvoering gaat zijn.
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik kan alleen geen catalogus prijzen vinden van halverwege 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
Geert Mo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Als het dan de Cape York Green is heb je alvast een TOP kleur ;)
In de e-mail stond een donker groen metallic kleur dus ik ga er niet vanuit, alhoewel die kleur heel gaaf is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
hiervandaan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

In de e-mail stond een donker groen metallic kleur dus ik ga er niet vanuit, alhoewel die kleur heel gaaf is!
Dan heb je Sanremo Grün, die is nog veel mooier dan Cape York :*)

Zeldzamer ook trouwens, want sinds een maandje of 2 is die kleur op de (i)X1 niet meer te bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Robicide op 15-08-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 12:33
Mr.Joker schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Dan heeft mijn X1 25e uit 2023 pech denk ik...

Doet toch echt max 6.7kW of 7.4kW :-( Geen 11kWh in ieder geval. (betreft hier wel een hybride)
Volgens mij doet hij maar 7,2 kw maar dat is toch snel genoeg lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:16
hiervandaan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik kan alleen geen catalogus prijzen vinden van halverwege 2023.
Ik heb een basic iX1 xdrive 30 van begin 2024.
De enige opties die ik heb zijn de lederen zetels en de metallic lak.
De offerte werd opgemaakt begin 2023 voor een bedrag van 49500€ zonder BTW (in België).

De wagen is basic maar ik vind hem prima. Ben er erg tevreden over.
Rijdt uitstekend en erg comfortabel, en met welke opties ook denk ik niet dat dat er beter op zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ferry34 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Volgens mij doet hij maar 7,2 kw maar dat is toch snel genoeg lijkt mij?
Klopt, maar een andere tweaker beweerde dat hij 11kWh deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Mr.Joker schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:39:
[...]

Klopt, maar een andere tweaker beweerde dat hij 11kWh deed.
Doet hij ook :).

https://www.bmw.nl/nl/mod...html/bmw-x1-xdrive25e.bmw

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Vreemd, want ik heb dat nergens werkend gekregen, thuis niet, terwijl ik wel 3 fasen heb, maar ook niet bij publieke laadpalen.

Is dit vanaf een bepaald bouwjaar geïmplementeerd of is de informatie op de website verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Mr.Joker schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Vreemd, want ik heb dat nergens werkend gekregen, thuis niet, terwijl ik wel 3 fasen heb, maar ook niet bij publieke laadpalen.

Is dit vanaf een bepaald bouwjaar geïmplementeerd of is de informatie op de website verkeerd?
Is niet vanaf de introductie inderdaad. De mijne is van dit jaar en die doet gewoon 11kw.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Artbij schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:37:
[...]

Is niet vanaf de introductie inderdaad. De mijne is van dit jaar en die doet gewoon 11kw.
Vreemd, hier staat weer 7.4 https://www.bmw.cc/en/all..._source=chatgpt.com#tab-0

We hebben het beiden over de plug-in hybride versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 20:45
Mr.Joker schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Vreemd, hier staat weer 7.4 https://www.bmw.cc/en/all..._source=chatgpt.com#tab-0

Misschien ligt het aan het land waar BMW levert. In het VK kent men nauwelijks 3 fase in woonhuizen, maar die ene fase die ze wel hebben is vaak 32 ampère. Dus zij kunnen met 1 fase even snel laden als wij - normaalgesproken - met 2 fases van 16A. Echter als je een 3 fase boordlader hebt die maar 16a aankan dan zal je in het VK heel langzaam laden, maar heb je een 1 fase boordlader van 32A dan laad je hier in NL weer heel langzaam. Dus kan zijn dat BMW besloten heeft om 2 type boordladers te ontwikkelen, een 3 fase 16A en een 1 fase 32A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
.

[ Voor 99% gewijzigd door Artbij op 16-08-2025 16:51 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
Mr.Joker schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Het is geïntroduceerd bij de update van maart 2025: https://www.van-poelgeest...luxe-standaarduitrusting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Mysterie opgelost :P Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinL1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 12:44
Goedemiddag,

Ik heb sinds eind april de iX1 edrive20. Nu zit er echter een hoge piep in de aandrijving vanaf een km of 80 per uur. Deze is voornamelijk bij 100 km/u goed te horen als bestuurder en bijrijder.
Naar de dealer geweest en laten onderzoeken... lang verhaal kort: ze geven aan dat het in alle iX1 edrive 20 wagens zit. Met andere woorden, leer er mee leven. Dat bent ik uiteraard niet van plan dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit euvel.

Vanaf een km of 130 p/u is het rijgeluid zodanig dat je de piep niet meer hoort maar 103 op de adaptieve cruise is zeer storend. Net of ze een helm op je hoofd proberen te persen.

Overigens is ook hard optrekken en afremmen is goed te horen bij die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
MartinL1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:32:
Goedemiddag,

Ik heb sinds eind april de iX1 edrive20. Nu zit er echter een hoge piep in de aandrijving vanaf een km of 80 per uur. Deze is voornamelijk bij 100 km/u goed te horen als bestuurder en bijrijder.
Naar de dealer geweest en laten onderzoeken... lang verhaal kort: ze geven aan dat het in alle iX1 edrive 20 wagens zit. Met andere woorden, leer er mee leven. Dat bent ik uiteraard niet van plan dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit euvel.

Vanaf een km of 130 p/u is het rijgeluid zodanig dat je de piep niet meer hoort maar 103 op de adaptieve cruise is zeer storend. Net of ze een helm op je hoofd proberen te persen.

iX1 eDrive 20 rijder hier. Geloof me, dit is niet standaard bij al deze modellen. Ik zou even langs een andere dealer rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:14
GilbertvH schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

iX1 eDrive 20 rijder hier. Geloof me, dit is niet standaard bij al deze modellen. Ik zou even langs een andere dealer rijden
precies, ik heb er ook geen last van (wagen geleverd in oktober 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinL1984
De dealer (Hedin) heeft, volgens eigen zeggen, meerdere auto's getest en zelfs enkelen teruggeroepen en bij allemaal de piep geconstanteerd.
Ik heb zelf tijdelijk in een andere iX1 gereden (aircopomp was kapot) en daar zat de piep ook in.

Ik ben bijna geneigd om je te vragen een rondje in jouw auto te rijden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:27
MartinL1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

De dealer (Hedin) heeft, volgens eigen zeggen, meerdere auto's getest en zelfs enkelen teruggeroepen en bij allemaal de piep geconstanteerd.
Ik heb zelf tijdelijk in een andere iX1 gereden (aircopomp was kapot) en daar zat de piep ook in.

Zelf geen last van een piep tijdens het rijden. Hetgeen je kan horen is de regeneratie. Zodra je je gas los laat in de B stand, dan kan je een piep/fluit waarnemen.

Vorige week teruggekomen uit Zuid Frankrijk en vanaf Luxemburg zonder geluid van de radio gereden, bewuste keuze trouwens. Geen enkele piep gehoord behalve het iets fluitende bij regeneratief remmen. En dat is een geluidje waar je echt op moet letten anders valt het niet op.

Trouwens, heerlijke reisauto de iX1. Was onze eerste verre trip na een keertje Disneyland paar maandjes terug. Ongeveer 1000 km vanaf huis moeten rijden tot aan de vakantie bestemming en voor het eerst met een EV. De rust, comfort was erg prettig. Totaal geen last van laadfiles of stress onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
Wij hebben er 45 rijden in ons bedrijf en niemand heeft een piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
MartinL1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

Hedin is dan ook een generieke dealer, geen BMW specialist. Ik zou zeggen ga 'ns bij een BMW dealer langs.

Hier ook geen last van piepen of suizen tijdens het rijden, afgezien van wat windgeruis rond de spiegel bij snelheden boven de 110 of flinke tegenwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Buiten bandenruis en windgeruis hoor ik in mijn iX1 xdrive30 totaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:08
Ook bij onze iX1 eDrive 20 geen piep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
MartinL1984 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:32:
Goedemiddag,

Zit je bij Hedin Dordrecht?
Ik heb al 2 jaar lijkt het dezelfde klachten. Ik zou het niet omschrijven als een piep maar een constant hoogfrequent geluid. Ik heb de ix130.

Nou hebben echt alle ix1'en dit geluid. Heb meerdere getest. Maar bij alle anderen is dat geluid bijna onhoorbaar. En de meesten zal het niet opvallen, maar als je de frequentie weet hoor je het wel lichtjes.

Bij mij is bij ongeveer 106km de toon het hardst. Begint bij ongeveer 90km/u. Stopt bij 120km/u. Maar alleen op vlak terrein, een brug op of afrijden met 106 dan verwijnt het geluid ook.

Het slechte nieuws: Hedin lost het niet op. Het 'goede' nieuws, het geluid lijkt bij mij wat weg te slijten bij 100km/u. Nu is hij net onder de 100 wat harder en bij 112. Alsof het wegslijt bij snelheden die je vaak rijd.

Hedin heeft de front motor en de inverter al vervangen. Ook andere banden geprobeerd. Ook met kleden geprobeerd het geluid wat te isoleren. Helpt allemaal niks. Kan niet zeggen dat ze niks hebben geprobeerd, maar op een gegeven moment was het ook bot leer er maar meer leven.

Ik heb het overigens opgegeven ook omdat het geluid iets minder is als in het begin. Over 2 jaar weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:53
JP1980 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:03:
[...]
Nou hebben echt alle ix1'en dit geluid. Heb meerdere getest. Maar bij alle anderen is dat geluid bijna onhoorbaar. En de meesten zal het niet opvallen, maar als je de frequentie weet hoor je het wel lichtjes.
[...]
iX1 30 hier; heb het geluid ook, maar nauwelijks storend zo zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
[...]

Ik heb al 2 jaar lijkt het dezelfde klachten. Ik zou het niet omschrijven als een piep maar een constant hoogfrequent geluid. Ik heb de ix130.

Bij mij is bij ongeveer 106km de toon het hardst. Begint bij ongeveer 90km/u. Stopt bij 120km/u. Maar alleen op vlak terrein, een brug op of afrijden met 106 dan verwijnt het geluid ook.

Het slechte nieuws: Hedin lost het niet op. Het 'goede' nieuws, het geluid lijkt bij mij wat weg te slijten bij 100km/u. Nu is hij net onder de 100 wat harder en bij 112. Alsof het wegslijt bij snelheden die je vaak rijd.

Hedin heeft de front motor en de inverter al vervangen. Ook andere banden geprobeerd. Ook met kleden geprobeerd het geluid wat te isoleren. Helpt allemaal niks. Kan niet zeggen dat ze niks hebben geprobeerd, maar op een gegeven moment was het ook bot leer er maar meer leven.

Ik heb het overigens opgegeven ook omdat het geluid iets minder is als in het begin. Over 2 jaar weer een nieuwe.
Wel apart dat je alle iX1's op dezelfde hoop gooit terwijl er hier meerdere mensen aangeven dat zij de piep niet hebben, waaronder Ferry34 met 45 stuks. Het is hier gewoon niet aanwezig. Punt.

Mijn tip: Rijd naar een échte BMW dealer (ik heb goede ervaring met Story) en laat het daar controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24
GilbertvH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:24:
[...]

Wel apart dat je alle iX1's op dezelfde hoop gooit terwijl er hier meerdere mensen aangeven dat zij de piep niet hebben, waaronder Ferry34 met 45 stuks. Het is hier gewoon niet aanwezig. Punt.

Mijn tip: Rijd naar een échte BMW dealer (ik heb goede ervaring met Story) en laat het daar controleren.
Kan ook zijn dat die piep er is op bepaalde frequentie waar sommigen gevoeliger voor zijn dan anderen. Ben zelf stokdoof maar kan me voorstellen dat sommigen gevoeliger zijn voor bepaalde frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
hopiconjo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:09:
[...]

Kan ook zijn dat die piep er is op bepaalde frequentie waar sommigen gevoeliger voor zijn dan de anderen. Ben zelf stokdoof maar kan me voorstellen dat sommigen gevoeliger zijn voor bepaalde frequenties
Dat begrijp ik, maar Ferry34 heeft in hun bedrijf 45 iX1's. Zullen ook alle 45 berijders stokdoof zijn voor deze frequentie? Het is goed om elkaar te challengen hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
GilbertvH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:24:
[...]

Geloof mij, als je weet waar je naar moet luisteren onder welke omstandigheden, en je gehoor is verder goed. Dan hoor je het. Ik heb inmiddels in 4 verschillende ix1'en gereden waaronder ook een 20. Ze hebben het allemaal. Alleen niet storend behalve dan die van mij. Ik geloof ook wel dat verder niemand het hoort want als je niet weet waarnaar je moet luisteren dan hoor je het waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Vandaag iets heel vreemd meegemaakt met de IX1 30.
Was +- 70 aan het rijden toen ik ineens van zelf begon uit te bollen. Gas geven had geen effect en auto bleef vertragen.
Uiteindelijk laat ik gas helemaal los en geef terug gas en op dat moment een goed hoor en voelbare knots onder de auto en toen begon hij terug op te trekken.
Geen foutmeldingen en nadien ook niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Met het risico dat de conclusie is dat ik gewoon niet kan rijden, maar zijn er meer mensen die de (standaard) velgen erg kwetsbaar vinden voor beschadiging? Ik heb inmiddels heel wat auto’s achter de rug en in mijn herinnering stak de band vaak iets uit ten opzichte van de velg. Nog nooit velgen beschadigd in het verleden. Nu heb ik inmiddels in een jaar twee velgen beschadigd (eentje met automatisch inparkeren, wat blijkbaar geen rekening houdt met de stoeprand en eentje waarvan ik het ontstaan niet weet). Het lijkt alsof de standaard velg iets uitsteekt tov de band bij de ix1.

Mijn leermoment is dus goed/beter uitkijken maar omdat het me met vorige auto’s nooit overkomen is vroeg ik me af of meer mensen dit herkennen?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
JP1980 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:39:
[...]

Geloof mij, als je weet waar je naar moet luisteren onder welke omstandigheden, en je gehoor is verder goed. Dan hoor je het. Ik heb inmiddels in 4 verschillende ix1'en gereden waaronder ook een 20. Ze hebben het allemaal. Alleen niet storend behalve dan die van mij. Ik geloof ook wel dat verder niemand het hoort want als je niet weet waarnaar je moet luisteren dan hoor je het waarschijnlijk ook niet.
Ik ben zelf gevoelig voor piep geluiden zoals coil whine bij laptops/computers en heb zelf nog niets gemerkt bij mijn iX1 xDrive30.
Mogelijks heb jij een uitzonderlijk goed gehoor. Sowieso maakt de transformator een hele hoge pieptoon bij omzetten van DC naar AC, maar dat zou boven het menselijk gehoor moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
icecreammm schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:34:
[...]

Ik ben zelf gevoelig voor piep geluiden zoals coil whine bij laptops/computers en heb zelf nog niets gemerkt bij mijn iX1 xDrive30.
Mogelijks heb jij een uitzonderlijk goed gehoor. Sowieso maakt de transformator een hele hoge pieptoon bij omzetten van DC naar AC, maar dat zou boven het menselijk gehoor moeten zijn.
Ik hoor wel veel, maar in mijn auto hoort iedereen het wel. Inderdaad was de inverter de hoofdverdachte, maar die is al eens vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door JP1980 op 20-08-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-09 22:17
Frij5fd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:13:
Ik heb nu op vakantie onverwacht deze melding: "Bestuurdersassistentie beperkt, afstandsregeling". Reset van het iDrive-systeem gedaan met 30 seconden indrukken volumetoets, maar dat verhelpt het probleem niet.
Cruise control en lane assist werken niet meer
Ook al gehad. Bleek dat de binnenkant van de voorruit aan de binnenspiegel vuil / aangedampt was (en daar zit de camera voor de aansturing van deze zaken)

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:22
Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen. En je kunt er niets aan doen. Garage moet spiegelkap verwijderen en dan de ruit schoonmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterCC
Ugchel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:01:
Met het risico dat de conclusie is dat ik gewoon niet kan rijden, maar zijn er meer mensen die de (standaard) velgen erg kwetsbaar vinden voor beschadiging? Ik heb inmiddels heel wat auto’s achter de rug en in mijn herinnering stak de band vaak iets uit ten opzichte van de velg. Nog nooit velgen beschadigd in het verleden. Nu heb ik inmiddels in een jaar twee velgen beschadigd (eentje met automatisch inparkeren, wat blijkbaar geen rekening houdt met de stoeprand en eentje waarvan ik het ontstaan niet weet). Het lijkt alsof de standaard velg iets uitsteekt tov de band bij de ix1.

Mijn leermoment is dus goed/beter uitkijken maar omdat het me met vorige auto’s nooit overkomen is vroeg ik me af of meer mensen dit herkennen?
Ik heb ook de standaardvelgen en ik heb voorlopig nog geen schade opgelopen (na 50k km), maar het klopt wel dat de banden op mijn wagen ook nauwelijks uitsteken tov de velg.

Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met de banden dan met de velg. Op mijn iX1 liggen vooraan Vredesteins en achteraan Nexens. Op mijn vrouw haar X1, vorig model, liggen Pirelli's en die steken heel duidelijk een pak meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Ik heb met de standaard velgen ook al schade, na nog maar een paar maanden 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Een toevoeging:
Het gaat, denk ik, gewoon over de breedte van de band.
Op mijn iX1 liggen 205 banden, op de X1 van mijn vrouw 225mm. Die laatste hebben een breder loopvlak en steken dus meer uit tov de velg dan de smallere 205 banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
https://www.thingiverse.com/thing:7125743 Wij hebben een BMW-origineel net achter de achterstoelen. Deze zakt echter door en kan niet goed strak gespannen worden. Helaas zit aan de bovenkant van het net een wat breder ondoorzichtig gedeelte. Daardoor kon ik door de achteruitkijkspiegel net niet het verkeer wat verder weg achter mij was zien.

De quick fix is een 3d printje wat het net wat omhoog duwt. Niet heel fancy, maar wel effectief. Via bijgaande link is het ontwerp te downloaden en is er wat toelichting voor het printen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Nu online
Heeft hier iemand zijn center console (de hardware) vervangen?

of is er een hardware 3d print om die flanken af te dekken met een luik ofzoiets? De middenconsole is een ramp puntje bij paaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:14
Vraag; heeft iemand hier ervaring met de standaard M sportstoelen in de iX1 zonder de 'actieve' en/of elektrisch verstelbare stoelen? Ik ben erg benieuwd naar het zitcomfort zowel op korte als de wat langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchfoxx
  • Laatst online: 10-09 20:30
Erwin-NL schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:13:
Vraag; heeft iemand hier ervaring met de standaard M sportstoelen in de iX1 zonder de 'actieve' en/of elektrisch verstelbare stoelen? Ik ben erg benieuwd naar het zitcomfort zowel op korte als de wat langere ritten.
Nee dat niet, bedenk wel dat je de zitpositie zeer nauwkeurig kunt vastleggen en evt aanpassen. Tegelijkertijd 2 memorystanden. Altijd handig voor mede huisgenoot. Stoelen blijven verder hetzelfde natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
Erwin-NL schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:13:
Ik heb wel actieve stoelen voor net meer steun in de rug en de “massage”. Elektrisch verstelbaar niet, ging ergens mis in de bestelling bij de lease maar geaccepteerd. De lengte van mijn vrouw en mezelf scheelt niet veel. Het is klikje naar voren of achteren en het zit goed.

Verder genoeg in te stellen, volgens mij gelijk aan de elektrisch verstelbare stoel behalve dat je die misschien net iets nauwkeuriger kan instellen. Ik heb er in ieder geval geen last van dat ik het niet heb. De zitverlenger voor je benen is volgens mij bij beide handmatig. Net als het stuur dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Frij5fd schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:15:
https://www.thingiverse.com/thing:7125743 Wij hebben een BMW-origineel net achter de achterstoelen. Deze zakt echter door en kan niet goed strak gespannen worden. Helaas zit aan de bovenkant van het net een wat breder ondoorzichtig gedeelte. Daardoor kon ik door de achteruitkijkspiegel net niet het verkeer wat verder weg achter mij was zien.

De quick fix is een 3d printje wat het net wat omhoog duwt. Niet heel fancy, maar wel effectief. Via bijgaande link is het ontwerp te downloaden en is er wat toelichting voor het printen bij
Dat net is waardeloos tegen de hond, die kan er overheen en aan twee kanten langs.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Artbij schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:04:
[...]

Dat net is waardeloos tegen de hond, die kan er overheen en aan twee kanten langs.
Klopt. Toch hangt onze hond sinds we dat net hebben niet meer over de achterbank heen 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinL1984
[...]

Exact dit heb ik dus ook qua snelheid en hoge toon.
Afgelopen vrijdag bij de leverende dealer geweest (Ekris Utrecht) en de business manager heeft met mij meegereden en hoort het geluid ook duidelijk. Hij heeft vele tientallen iX1 wagens uitgeleverd en gaf aan dat ik de eerste ben die met dit issue bij hem komt (na wat escalatie). Zijn reactie: dat hoort niet en hij kan zich ook niet voorstellen dat het een "producteigenschap" is (laffe term om iets wat niet hoort maar ze niet gaan (kunnen) oplossen simpel af te poeieren).

1 oktober wordt de wagen opgehaald (ik woon in Middelburg) en dan wordt de wagen op 2 oktober door een hoog voltage specialist onderzocht. Deze specialisten zitten nogal volgepland vandaar dat ik ff moet wachten.

Dat lang niet iedereen hier er last van heeft stemt mij hoopvol maar hopelijk geen ijdele hoop. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
MartinL1984 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Exact dit heb ik dus ook qua snelheid en hoge toon.
Afgelopen vrijdag bij de leverende dealer geweest (Ekris Utrecht) en de business manager heeft met mij meegereden en hoort het geluid ook duidelijk. Hij heeft vele tientallen iX1 wagens uitgeleverd en gaf aan dat ik de eerste ben die met dit issue bij hem komt (na wat escalatie). Zijn reactie: dat hoort niet en hij kan zich ook niet voorstellen dat het een "producteigenschap" is (laffe term om iets wat niet hoort maar ze niet gaan (kunnen) oplossen simpel af te poeieren).

1 oktober wordt de wagen opgehaald (ik woon in Middelburg) en dan wordt de wagen op 2 oktober door een hoog voltage specialist onderzocht. Deze specialisten zitten nogal volgepland vandaar dat ik ff moet wachten.

Dat lang niet iedereen hier er last van heeft stemt mij hoopvol maar hopelijk geen ijdele hoop. 8)7
Fijn dat ze even doorpakken. Bij mij werd eerst ook wel erkend dat het niet normaal was. Totdat ze het probleem niet konden oplossen. Er is veel aan mijn auto gedaan maar Hedin is erg slordig en slecht in communicatie zodat voor mij ook niet meer duidelijk is wat er wel en niet is geprobeerd. Maar ze hebben het zeker niet over een hoog voltage specialist gehad. Welke specialist er wel bij is geweest, geen idee.

Mocht er voor jou een oplossing komen, dan hoor ik graag wat dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Mijn telefoon heeft vandaag een update voor de auto binnengehaald. In de app lijk ik nergens release notes terug te kunnen vinden, staan deze wel ergens anders? Ik ben altijd vrij voorzichtig met dit soort updates op het moment dat ik nergens last van heb…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plag
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:28
hellboy123 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:29:
Mijn telefoon heeft vandaag een update voor de auto binnengehaald. In de app lijk ik nergens release notes terug te kunnen vinden, staan deze wel ergens anders? Ik ben altijd vrij voorzichtig met dit soort updates op het moment dat ik nergens last van heb…
Hierbij een screenshot vanuit de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/susx6WxNxuf-BDgtfUjujKUwbg8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fPJaMb9RYma2pWoFCEuRG49p.png?f=fotoalbum_large

Bij mijn staat het onderaan de pagina na de download “nieuwe features en verbeteringen”. Staan de hierboven items ook uitgelegd

[ Voor 8% gewijzigd door plag op 26-08-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:24
Misschien handig om even te melden welke SW-versie je aangeboden krijgt en in welke auto (iX of X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Goed dat er serieus onderzoek naar wordt gedaan martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
plag schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:34:
[...]

Hierbij een screenshot vanuit de app
[Afbeelding]

Bij mijn staat het onderaan de pagina na de download “nieuwe features en verbeteringen”. Staan de hierboven items ook uitgelegd
Top, helemaal over heen gekeken.
Gert456 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:38:
Misschien handig om even te melden welke SW-versie je aangeboden krijgt en in welke auto (iX of X).
Betreft de X (plug-in), softwareversie is mij onbekend en heb het nog niet geinstalleerd. Dit stond er wel tijdens het downloaden geloof ik, maar daar heb ik geen screenshot van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-09 21:09
Volgende week vertrekken wij voor onze vakantie naar Zuid-Frankrijk (in de buurt van Toulouse).
We maken, ook ivm. 2 dochters (3 jaar en 7 maanden) een tussenstop bij Orleans.

Iemand nog tips vwb. reizen met de iX1? BMW navigatie gebruiken en gewoon lekker gaan touren (stoppen doen we sowieso elke +/- 2 uur voor de kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berries
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-09 21:51
Sincere1983 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:39:
Volgende week vertrekken wij voor onze vakantie naar Zuid-Frankrijk (in de buurt van Toulouse).

Iemand nog tips vwb. reizen met de iX1? BMW navigatie gebruiken en gewoon lekker gaan touren (stoppen doen we sowieso elke +/- 2 uur voor de kinderen).
Ik ben een paar weken geleden ook naar Zuid-Frankrijk gereden en ook een tussenstop gemaakt in de omgeving van Orleans. Ik had in het begin de BMW navigatie aan om de laadpunten te bepalen, maar kwam er gaande weg achter dat dat helemaal niet nodig is. Langs de route die je, hoogstwaarschijnlijk, gaat rijden zijn er laadpalen in overvloed.
Ook wij stopte om de 2/3 uur vanwege de kids en daardoor gewoon overal lekker doorgereden.

Het was de eerste keer zover met een elektrische auto, maar dat is helemaal prima gegaan :)

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vandaag de update geïnstalleerd. Vlekkeloos verlopen. Wel plots een klik geluidje bij het scherm aanraken. Gelukkig weer uit kunnen zetten.

Wij zijn een paar weken terug in zuid Frankrijk geweest.

Tip: geniet van de vakantie.

De reis is een onderdeel van de vakantie. De BMW geeft het allemaal aan wanneer er geladen moet worden en in Frankrijk is er ruim plek om te laden. Wij zaten midden in het hoogseizoen en geen enkele laadstress/file ervaren.

Ionity is trouwens erg goedkoop in combinatie met de BMW pas.

Fijne vakantie!

[ Voor 8% gewijzigd door Pannekoek81 op 27-08-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Herkenbaar profiel.
Frankrijk nergens zorgen over maken. Luxe voor EV rijders, massa's DC laders.
Route inkloppen in je navigatie en rijden tot 3%, dan heb je nog net genoeg om er af te rijden als het ergens misloopt.
Lekker snel laden tot rond de 80% en dan weer vertrekken.
Stops van 18 à 30 min max normaal dan.

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-09 21:09
Dank jullie wel ! Hebben er zin in in ieder geval.

Ander vraagje; Hebben jullie er ook vaak last van dat als je radio luistert de icoontjes van de radiozenders niet zichtbaar zijn (maar alleen een muzieknoot of iets)?
Stoor me daar namelijk mateloos aan. En weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Overigens vind ik ook dat de informatie van de radiozender heel slecht update (bijv. welk liedje er speelt etc.).

[ Voor 15% gewijzigd door Sincere1983 op 28-08-2025 10:22 ]

• brecht_vb
  • Nu online
@Sincere1983 een tijd geleden ook een maand ofzo last van gehad. Na een update was dat weg, en niet meer teruggezien.

BMW software op auto vind ik een beetje ondermaats soms.

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik ga binnenkort een BMW iX1 xDrive30 overnemen (bouwjaar 2023) die inmiddels al 112.000 km op de teller heeft. Ik maak me daarom wat zorgen over de staat van de batterij. Om meer zekerheid te krijgen wil ik bij een BMW-dealer een ISTA/SOH-rapport laten uitdraaien.

Weet iemand wat zo’n rapport ongeveer kost, of heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
fuqua schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:28:
Ik ga binnenkort een BMW iX1 xDrive30 overnemen (bouwjaar 2023) die inmiddels al 112.000 km op de teller heeft. Ik maak me daarom wat zorgen over de staat van de batterij. Om meer zekerheid te krijgen wil ik bij een BMW-dealer een ISTA/SOH-rapport laten uitdraaien.

Weet iemand wat zo’n rapport ongeveer kost, of heeft iemand hier al ervaring mee?
Bij de Mini SE van mijn vrouw (import auto) heb ik het bij Ekris laten doen. En daar aangegeven dat ik hem in onderhoud doe. Dat zou +/-150 euro kosten. Was dan een complete na loop actie inc accu check. Ze hebben daarbij een paar garantie punten gevonden welke in de periode daarna gewoon opgelost zijn en van dit geheel heb ik geen rekening gehad. Top Services...
Als je de dealer belt kunnen ze je de prijs aangeven. Zijn standaard prijzen.

Veel plezier met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
Sincere1983 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:22:
(Dank jullie wel ! Hebben er zin in in ieder geval.

Ander vraagje; Hebben jullie er ook vaak last van dat als je radio luistert de icoontjes van de radiozenders niet zichtbaar zijn (maar alleen een muzieknoot of iets)?
Stoor me daar namelijk mateloos aan. En weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Overigens vind ik ook dat de informatie van de radiozender heel slecht update (bijv. welk liedje er speelt etc.).
Herken ik niet. Werkt prima bij mij en heeft nooit gehaperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterCC
fuqua schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:28:

Je kan dat doen maar ik zou die kost niet maken.
Bouwjaar 2023 en 112.000km op de teller, niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ga jullie weer verlaten. Mijn 2023 IX1 met 16k km en heul veul opties gaat de verkoop in…

Jullie nog allemaal veel plezier met je IX1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 11:44
16km!? Dat is wel heel weinig, bevalt hij niet?
Willianv schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:25:
Ik ga jullie weer verlaten. Mijn 2023 IX1 met 16k km en heul veul opties gaat de verkoop in…

Jullie nog allemaal veel plezier met je IX1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31
ptheborg schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:34:

[...]
16k -> 16.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
Ah zag de k over het hoofd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
Sinds de laatste update 07/2025.36 is de carplay connectiviteit juist slechter bij mij ipv verbeterd, iets wat BMW claimt in de release notes. Daarnaast viel me op dat sommige songs via Apple Music zachter klinken dan voorheen. Ik vermoed dat Dolby Atmos voor deze songs actief is sinds deze update. Hiervoor had alles zelfde volume. Denk dat de oplossing is Dolby Atmos altijd uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
1 van de punten die mij na de update is opgevallen is dat de route aanwijzingen van google maps nu ook zichtbaar zijn in het linker scherm. De kaart zelf is helaas nog steeds niet zichtbaar op dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
ptheborg schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:34:

[...]
Ik heb het m-sportpakket met de elektrisch verstelbare sportstoelen. Maar ik vind deze niet fijn, zijn mij te had maar vooral te krap. Krijg er gewoon last van mijn rug van.

Ik heb ook nog een X5 45e, doorgaans is het elektrisch bereik voor het rondje om de kerk voldoende.

Vandaar dat de IX1 weg mag, er zal best wel weer een keer iets anders voor in de plaats komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hellboy123 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:48:
1 van de punten die mij na de update is opgevallen is dat de route aanwijzingen van google maps nu ook zichtbaar zijn in het linker scherm. De kaart zelf is helaas nog steeds niet zichtbaar op dat scherm.
Met Android auto? Die is bij mij wel zichtbaar, ook in de HUD.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

hellboy123 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:48:
Volgens mij was dat al zo, en ook bijvoorbeeld met Waze.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Weet iemand hier of de audiointerface iets van volumenormalisering doet? Ik heb regelmatig muziek aan staan waar best wat dynamiek in zit (groot contrast tussen harde en zachte stukken) en ik merk zeker bij een plotselinge overgang van zacht naar hard, het volume een fractie van een seconde later ineens een stuk terugzakt. Op m'n telefoon (waar de muziek via wireless AA/Spotify vandaan komt) staan dergelijke instellingen allemaal uit.

Ik kan onder de geluidsinstellingen niks vinden, het ligt in ieder geval niet aan de instelling voor snelheidsgerelateerd volume. Gaat overigens om de Harman Kardon set.

[ Voor 3% gewijzigd door Robicide op 01-09-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
afgelopen weekend 3x een probleem gehad met de BMW navigatie:
1x wil de navigatie me over een fietspad sturen
1x over een zandpad
1x over een prive weg, waarbij de navigatie zelf aan geeft dat het een weg is voor beperkt verkeer

vaker zie ik dat de navigatie niet de meest logische route neemt

al met al niet erg onder de indruk, kan ik zelf iets doen om de kwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Nu online
@stijnec1 heb soms ook wel fratsen voor.

In eenwelbepaalde belgische stad, ben ik op de ring, waar compleet rond gereden kan worden, maar ik zou even diep de stad in moeten, om dan terug op de ring aan te komen.

Doet hij elke keer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Artbij schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Met Android auto? Die is bij mij wel zichtbaar, ook in de HUD.
Oeps vergeten, Carplay.
woutur schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:32:
[...]

Volgens mij was dat al zo, en ook bijvoorbeeld met Waze.
Een aantal apps deden dit inderdaad, apple maps ook inclusief de kaartweergave. TomTom GO doet dan weer helemaal niets. Die kaarten zijn voor mij onovertroffen, maar ontwikkeling lijkt er niet meer in te zitten helaas.
brecht_vb schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:12:
@stijnec1 heb soms ook wel fratsen voor.

In eenwelbepaalde belgische stad, ben ik op de ring, waar compleet rond gereden kan worden, maar ik zou even diep de stad in moeten, om dan terug op de ring aan te komen.

Doet hij elke keer opnieuw.
Die BMW kaarten maakt af en toe hele rare keuzes inderdaad, als ik bij mij de woonwijk in rijdt wilt hij dat ik persé via "de andere kant" naar mijn huis rijdt via een compleet onlogische route en blijft dit ook continu aangeven totdat ik al bijna voor mijn deur sta via de snelste route.

[ Voor 35% gewijzigd door hellboy123 op 01-09-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
stijnec1 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:46:
afgelopen weekend 3x een probleem gehad met de BMW navigatie:
1x wil de navigatie me over een fietspad sturen
1x over een zandpad
1x over een prive weg, waarbij de navigatie zelf aan geeft dat het een weg is voor beperkt verkeer

vaker zie ik dat de navigatie niet de meest logische route neemt

al met al niet erg onder de indruk, kan ik zelf iets doen om de kwaliteit te verbeteren?
Ik heb dit ook. Maar heb hetzelfde ook met bijvoorbeeld Waze.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Geert Mo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:50:
Vandaag iets heel vreemd meegemaakt met de IX1 30.
Was +- 70 aan het rijden toen ik ineens van zelf begon uit te bollen. Gas geven had geen effect en auto bleef vertragen.
Uiteindelijk laat ik gas helemaal los en geef terug gas en op dat moment een goed hoor en voelbare knots onder de auto en toen begon hij terug op te trekken.
Geen foutmeldingen en nadien ook niet meer gehad.
Vandaag moest de IX1 binnen voor eerste onderhoud.
Aangegeven wat ik 2 weken terug heb meegemaakt en voor medewerker aan het onthaal absoluut onbekend iets.
Benieuwd of ze zo meteen iets weten te zeggen.
Trouwens een nieuwe 3 reeks touring benzine meegekregen en meteen duidelijk dat ik echt niet meer terug wil naar zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Geert Mo schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:03:
[...]

Vandaag moest de IX1 binnen voor eerste onderhoud.
Aangegeven wat ik 2 weken terug heb meegemaakt en voor medewerker aan het onthaal absoluut onbekend iets.
Benieuwd of ze zo meteen iets weten te zeggen.
Trouwens een nieuwe 3 reeks touring benzine meegekregen en meteen duidelijk dat ik echt niet meer terug wil naar zoiets :)
Helaas geen oorzaak gevonden.
Is toch een beetje een dubbel gevoel.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Geert Mo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:50:
[...]

Helaas geen oorzaak gevonden.
Is toch een beetje een dubbel gevoel.
Gezien het tegenwoordig rijdende computers zijn, zou je toch verwachten dat ze het konden uitlezen en daaruit opmaken of het een storing was of dat er meer aan de hand is.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Tijntjuh.eu schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:41:
[...]

Gezien het tegenwoordig rijdende computers zijn, zou je toch verwachten dat ze het konden uitlezen en daaruit opmaken of het een storing was of dat er meer aan de hand is.
Dat klopt, maar dan moet het wel gelogd worden. Mijn iX1 ging soms spontaan uit, ook op de snelweg. Nooit een melding van gevonden omdat het niet werd gelogd.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• pliesie
Royz schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:34:
[...]

Dat klopt, maar dan moet het wel gelogd worden. Mijn iX1 ging soms spontaan uit, ook op de snelweg. Nooit een melding van gevonden omdat het niet werd gelogd.
ff in debug modus laten zetten.. NAS inbouwen en syslog er bij. Misschien nog een stukje netflow.
Sorry kon het niet laten.

• Geert Mo
Tijntjuh.eu schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:41:
[...]

Dat zou ik ook denken.
Als ze dan zeggen het zal misschien iets mechanisch geweest zijn dan ben ik er helemaal niet gerust mee rin.
Was echt een luide en voelbare knots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttWALyVpYzsRCsR1AhroD3x06eQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7zYBzKSqizzgPCGnvgtEIt3V.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels een kleine 108.000 km gereden met mijn BMW iX1 xDrive30 van april 2023.
Sinds dinsdagmorgen heb ik een melding “controle van de aandrijflijn”. De melding popte op in de auto, bij het manoeuvreren rond de laadpaal. Ook staat deze melding in de MyBMW app.
Op het dashboard is de melding eind van de dag bij aanvang van de terugreis niet meer teruggekomen en de auto rijdt als vanouds.

Zekerheidshalve op de bonnefooi een bezoekje gebracht aan de BMW-dealer en deze heeft er even naar gekeken. Er zijn zo gauw geen gekke dingen gevonden en de melding is gereset. De auto rijdt gewoon goed en als de melding niet terugkomt is er nu geen reden voor verder onderzoek. Mij staat bij dat ik een soortgelijke melding ooit een keer eerder heb gezien, maar dat was dan heel kortstondig en toen heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken.

In de BMW app blijft de melding echter wel staan. (zie foto)
Is er iemand bekend met deze storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
SAABcabrio schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:55:
[Afbeelding]

Inmiddels een kleine 108.000 km gereden met mijn BMW iX1 xDrive30 van april 2023.
Sinds dinsdagmorgen heb ik een melding “controle van de aandrijflijn”. De melding popte op in de auto, bij het manoeuvreren rond de laadpaal. Ook staat deze melding in de MyBMW app.
Op het dashboard is de melding eind van de dag bij aanvang van de terugreis niet meer teruggekomen en de auto rijdt als vanouds.

Zekerheidshalve op de bonnefooi een bezoekje gebracht aan de BMW-dealer en deze heeft er even naar gekeken. Er zijn zo gauw geen gekke dingen gevonden en de melding is gereset. De auto rijdt gewoon goed en als de melding niet terugkomt is er nu geen reden voor verder onderzoek. Mij staat bij dat ik een soortgelijke melding ooit een keer eerder heb gezien, maar dat was dan heel kortstondig en toen heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken.

In de BMW app blijft de melding echter wel staan. (zie foto)
Is er iemand bekend met deze storing?
Ik krijg nog met enige regelmaat de melding dat er een raam openstaat terwijl dit niet het geval is. Het lijkt erop dat de BMW app wat kleine bugs heeft.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste