Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik zou die kabel zeker meenemen, want vermoedelijk heb je die nodig om bij AC-laders te laden rondom je vakantie-adres. Alleen voor de heen- en terugreis sta je vermoedelijk alleen aan snelladers (zou ik doen in ieder geval) dus kan je eigen laadkabel lekker blijven liggen onderin de kofferruimte...Martinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:40:
[...]
3 maanden gratis
Binnenkort voor het eerst op vakantie met de elektrische iX1 naar Frankrijk, nu ligt er natuurlijk een mooie laadkabel achterin de kofferbak, nemen jullie deze wel gewoon mee? Ik zou hem dan sowieso in de dakkoffer doen, want in de kofferbak komen allemaal koffers etc dus die laadkabel krijg je er dan nooit uit zonder alle koffers eruit te halen(gaat dus alleen om heen en terugreis)
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
3 fase aansluiting? Die is altijd minimum 3.7 kWhMartinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:
[...]
Toch nog een klein vervolg, indien ik nu de snelheid wil beperken, dus op 6A zet in de app, gaat ie nu niet 'langzamer' dan 4 kWu, eerst dus niet sneller, nu niet langzamer
Wat @jim_dhondt zegt, maar sommige 3 fase palen kan je beperken tot 1 fase. Dan is de minimale snelheid ongeveer 1400 watt. Maar dat moet je dus op de paal regelen, kan alleen als het je eigen laadpaal is.Martinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:
[...]
Toch nog een klein vervolg, indien ik nu de snelheid wil beperken, dus op 6A zet in de app, gaat ie nu niet 'langzamer' dan 4 kWu, eerst dus niet sneller, nu niet langzamer
jim_dhondt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:29:
[...]
3 fase aansluiting? Die is altijd minimum 3.7 kWh
Oh goeie geen idee, zijn nieuwe palen bij het werk, heb nog niet ergens anders geprobeerd (thuis laadpaal komt nog), weet dat ik in het verleden bij andere paal wel kon beperken inderdaad.JP1980 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:41:
[...]
Wat @jim_dhondt zegt, maar sommige 3 fase palen kan je beperken tot 1 fase. Dan is de minimale snelheid ongeveer 1400 watt. Maar dat moet je dus op de paal regelen, kan alleen als het je eigen laadpaal is.
Float like a butterfly, sting like a bee.
6A op 3 fasen is 4kWh.Martinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:
[...]
Doe ik ook.Ugchel schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:39:
[...]
Ik zou die kabel zeker meenemen, want vermoedelijk heb je die nodig om bij AC-laders te laden rondom je vakantie-adres. Alleen voor de heen- en terugreis sta je vermoedelijk alleen aan snelladers (zou ik doen in ieder geval) dus kan je eigen laadkabel lekker blijven liggen onderin de kofferruimte...
De laadkabel ligt onder de koffervloer. Onderweg gebruik ik alleen snelladers en heb ik die laadkabel niet nodig maar in geval van nood kan die kabel van pas komen.
Moet je ff googelen op "Frunk ix1" . Heb m zelf nog niet gekocht maar dat kan handig zijn voor een laadkabelMartinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:40:
[...]
3 maanden gratis
Binnenkort voor het eerst op vakantie met de elektrische iX1 naar Frankrijk, nu ligt er natuurlijk een mooie laadkabel achterin de kofferbak, nemen jullie deze wel gewoon mee? Ik zou hem dan sowieso in de dakkoffer doen, want in de kofferbak komen allemaal koffers etc dus die laadkabel krijg je er dan nooit uit zonder alle koffers eruit te halen(gaat dus alleen om heen en terugreis)
Altijd meenemen, maar onderweg gebruik je alleen maar Fastchargers. Die zijn er overigens ook genoeg bij een Carrefour bijvoorbeeld. Ik verblijf momenteel in Frankrijk en ik heb op locatie nog niet hoeven te laden dus de kabel ligt nog steeds onder de koffervloerMartinusz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:40:
[...]
3 maanden gratis
Begrijp ik. Ik ben uiteindelijk voor een Mercedes CLA 250+ Launch Edition in het rood gegaan. Fantastische auto waar de leasemaatschappij een mooie deal voor had. Kon Tesla vanwege Musk toch echt niet over m’n hart verkrijgen. Ik zal het topic niet verder spammen met offtopic berichten trouwens, excuus!PeterCC schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:49:
Het zijn zoals al eerder aangegeven gewoon verschillende wagens met een ander doelpubliek en voor een ander gebruik bedoeld.
Een Model 3 gelijkt meer op een i4 qua type auto, dan op een iX1.
Tesla maakt vreemde sprongen qua prijsbeleid en dat wordt niet gesmaakt door de leasemaatschappijen.
Ik ben het voor mijzelf nog niet nagegaan, maar mijn zoon kan al geen Tesla meer kiezen moest hij nu een nieuwe leasewagen moeten kiezen. Tesla is er uit gesmeten.
Als.Teska niet kan, dan kan BMW zeker niet gezien het verleden....PeterCC schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:49:
Het zijn zoals al eerder aangegeven gewoon verschillende wagens met een ander doelpubliek en voor een ander gebruik bedoeld.
Een Model 3 gelijkt meer op een i4 qua type auto, dan op een iX1.
Tesla maakt vreemde sprongen qua prijsbeleid en dat wordt niet gesmaakt door de leasemaatschappijen.
Ik ben het voor mijzelf nog niet nagegaan, maar mijn zoon kan al geen Tesla meer kiezen moest hij nu een nieuwe leasewagen moeten kiezen. Tesla is er uit gesmeten.
Met gestrekt been.
Die CLA full electric zou een schot in de roos zijn. Ik las over levertermijnen van meer dan een jaar.JPtjeeNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:51:
[...]
Begrijp ik. Ik ben uiteindelijk voor een Mercedes CLA 250+ Launch Edition in het rood gegaan. Fantastische auto waar de leasemaatschappij een mooie deal voor had. Kon Tesla vanwege Musk toch echt niet over m’n hart verkrijgen. Ik zal het topic niet verder spammen met offtopic berichten trouwens, excuus!
Wanneer zal de jouwe worden geleverd?
Dan kun je niet bij alle DC stations terecht
PeterCC schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Die CLA full electric zou een schot in de roos zijn. Ik las over levertermijnen van meer dan een jaar.
Absoluut. Ik heb een slot gekregen voor november, max december. Maar dit gaat om de launch edition he. Daar kun je alleen de kleur en wel/geen trekhaak aanvinken.PeterCC schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Die CLA full electric zou een schot in de roos zijn. Ik las over levertermijnen van meer dan een jaar.
Ja eens. Alleen schijnt de Mercedes navigatie daar ook rekening mee te houden.ptheborg schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:28:
Dit zou wel belemmerend zijn bij lange ritten: Gelijkstroomlaadsysteem (DC-laden uitsluitend in 800 V) [SA-693]
Dan kun je niet bij alle DC stations terecht
[...]
Dat was ook min of meer het argument van de Tesla verkoper, maar mijn inziens gaat die niet echt meer op. Tesla praten we over de huidige CEO.Artbij schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:21:
[...]
Als.Teska niet kan, dan kan BMW zeker niet gezien het verleden....
Na het loskoppelen van de snellader was de hoogvoltagesysteem melding al verdwenen, maar deze voor aandrijving stond er wel nog. Hierbij stond wel dat er nog gereden kon worden. Toen de auto eens uitgeschakeld en opnieuw gestart en geen enkele foutboodschap kwam terug.
Uiteraard geen vertrouwen meer in dat laadpunt, dus we zijn toen vertrokken. Onderweg geen problemen meer en zoals normaal kunnen laden bij de laatste laadstop. In de app bij de berichten had ik per meldingen ook een bericht gehad, deze van het hoogvoltage systeem is veranderd naar status 'opgelost', bij de andere staat nog steeds dat er service nodig is. Echter bij de voertuigstatus is alles in orde, en staat het eerstvolgend onderhoud terug op januari 2026..
Onze vaste BMW dealer is uiteraard net met jaarlijkse vakantie en is dus niet te bereiken.. Kan dit een week wachten of zouden we beter toch rondbellen naar andere dealers?
Als je niets abnormaals of ongewoons meer merkt lijkt het me niet zo dringend en zou ik me er geen zorgen over maken.DonPr0n schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:05:
Ik rijd sinds 2 jaar zeer gelukkig rond met een ix1 xdrive30. We zijn net terug van onze 2de zomervakantie ermee richting Zuid-Frankrijk en nu hebben we toch iets zeer vreemd voor gehad. Tijdens het snelladen aan onze voorlaatste laadplek klapte deze er opeens uit aan 74%. Op het scherm verscheen de melding 'Storing laadpunt, controleer de aansluiting'. Meteen werd deze gevolgd door de meldingen 'Storing hoogvoltagesysteem' en 'Storing aandrijving'.
Na het loskoppelen van de snellader was de hoogvoltagesysteem melding al verdwenen, maar deze voor aandrijving stond er wel nog. Hierbij stond wel dat er nog gereden kon worden. Toen de auto eens uitgeschakeld en opnieuw gestart en geen enkele foutboodschap kwam terug.
Uiteraard geen vertrouwen meer in dat laadpunt, dus we zijn toen vertrokken. Onderweg geen problemen meer en zoals normaal kunnen laden bij de laatste laadstop. In de app bij de berichten had ik per meldingen ook een bericht gehad, deze van het hoogvoltage systeem is veranderd naar status 'opgelost', bij de andere staat nog steeds dat er service nodig is. Echter bij de voertuigstatus is alles in orde, en staat het eerstvolgend onderhoud terug op januari 2026..
Onze vaste BMW dealer is uiteraard net met jaarlijkse vakantie en is dus niet te bereiken.. Kan dit een week wachten of zouden we beter toch rondbellen naar andere dealers?
Maak je je wel zorgen dan kan je inderdaad contact opnemen met een andere BMW dealer.
Als ik dan 10% degradatie en 15% winter-verlies meereken (lijkt me reeel), dan ga ik zo'n 260 aan werkelijke snelweg kilometers over houden in de winter, dat is voor mij niet wenselijk. Ga toch een hybride overwegen
10% degradatie is wel veel na 80k. Dat zou normaalgesproken niet moeten. Hybride heeft z'n eigen nadelen, zoals altijd moeten laden en veel complexere techniek. Ik rijd regelmatig op de limiet van mijn accu, maar zou niet anders willen. Als ik het net (niet) ga halen dan schroef ik mijn snelheid iets naar beneden en de range schiet omhoog. Tussen 130 en 100km/u zit wel 30% verschil in rijbereik. Ach en als het moet een keer snelladen is niet zo erg.200286005 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:53:
Inmiddels een uitgebreide proefrit gemaakt met de iX1 (e-20, met 20"), erg leuke auto! 210km aan snelweg gereden, waarvan alles rond de 100-125. Bij de start gaf het scherm 386km aan in efficiency modus, bij terugkomst was daar nog 135km van over. Dit is voor nu ruim voldoende, alleen ben ik bij de Tesla gewend dat er (na pak en beet 80.000km) toch zo'n 10% weg gaat. Daarbij komt dat dit natuurlijk ideaal weer is, en de winter nog moet komen.
Als ik dan 10% degradatie en 15% winter-verlies meereken (lijkt me reeel), dan ga ik zo'n 260 aan werkelijke snelweg kilometers over houden in de winter, dat is voor mij niet wenselijk. Ga toch een hybride overwegen
Een goede 300km op snelweg in de winter aan 120-140km/h is een reële schatting. Met mijn iX1 xdrive30.200286005 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:53:
(...)Als ik dan 10% degradatie en 15% winter-verlies meereken (lijkt me reeel), dan ga ik zo'n 260 aan werkelijke snelweg kilometers over houden in de winter, dat is voor mij niet wenselijk. Ga toch een hybride overwegen
Ik had er mijn twijfels over, ik kom van diesels met 1000km autonomie, maar ik heb ondervonden en ervaren dat die beperkte autonomie van een EV in de praktijk eigenlijk geen probleem is. Of nu niet meer is omdat er ondertussen zoveel laadpalen en snelladers zijn bijgekomen.
Belangrijk is of je thuis aan een eigen laadpaal kan laden.
Is dat het geval dan heb je bij dagelijks gebruik nooit een probleem met autonomie, tenzij je dagelijks 300km of meer rijdt.
En voor langere ritten geeft de BMW nav prima aan waar je onderweg moet laden. Dat laden is normaal nooit langer dan een kwartier - 20 minuten. Doe je echt een lange rit, 1000km of langer, dan komen die laadbeurten goed overeen met de pauzes die je sowieso best neemt op lange trajecten.
Zoals JP1980 al aangeeft is de aandrijftechniek van een zuivere EV heel eenvoudig. Niet alleen eenvoudig maar ook heel betrouwbaar en vereist nauwelijks onderhoud.
Mijn wagen moet eens om de 2 jaar binnen voor onderhoud ongeacht de km-stand. Dat is dan om de remvloeistof te vervangen. Dat moet elke 2 jaar gebeuren.
Verder moet je enkel op de banden letten, die door het hogere gewicht en het hoge motorvermogen wel sneller slijten. De remmen slijten dan weer minder snel omdat je bij normaal gebruik zelden de echte remmen gebruikt maar vertraagt op de motor door regeneratie.
Ik heb er nu een 45000km mee gedaan en ik heb me er eigenlijk ondertussen wel helemaal mee verzoend. Al moet ik toegeven dat ik als ik met mijn vrouw haar X1 diesel rij het motorgezoem op de achtergrond en het koppelen en schakelen wel mis. Dat is dan het enige nadeel van een EV: het rijdt ik weet niet hoe makkelijk en is krachtig enzovoort, maar er zit geen leven in.
Ik heb hetzelfde gehad (en van paal wisselen loste toen niets op, het is dus een probleem in de auto tenzij het alle palen waren op die locatie). Uiteindelijk dus verder gereden en ondertussen vertelde Google dat als je driemaal gaat laden zonder storing de melding vanzelf verdwijnt en dat deed ze ook (ben er dus ook nooit mee naar de garage geweest en verder op verlof ook geen problemen meer gehad).DonPr0n schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:05:
Tijdens het snelladen aan onze voorlaatste laadplek klapte deze er opeens uit aan 74%. Op het scherm verscheen de melding 'Storing laadpunt, controleer de aansluiting'. Meteen werd deze gevolgd door de meldingen 'Storing hoogvoltagesysteem' en 'Storing aandrijving'.
PS. Dit was ergens in the middle of nowhere in Duitsland in het holst van de nacht tijdens het weekend... en dat nadat m'n iX3 twee weken voordien de geest had gegeven met ongeveer dezelfde foutmelding (en uiteindelijk een maand in de garage heeft gestaan)... je kan je dus wel voorstellen welke paniek aanval ik toen kreeg.
Klopt het nog steeds dat het bij de PHEV niet uit te schakelen is? Ik krijg het in ieder geval niet gevonden in de instellingen.
Aanvullend: hebben jullie nog tips voor een goede (rubberen) kofferbakmat waarbij de bergruimte van de kabel ook nog goed te bereiken is?
[ Voor 13% gewijzigd door hellboy123 op 16-07-2025 19:23 ]
Kan je niet schakelen naar standje B ipv D?hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:21:
Ik rij nu een tijdje rond met de xdrive25e en stoor me echt aan het adaptief regenereren. Op het ene moment zakt de snelheid amper als je het gas los laat en de andere keer gaat hij aardig in de ankers, prettig bij rotondes maar compleet irritant als je netjes wilt anticiperen op de snelweg door je gas los te laten.
Klopt het nog steeds dat het bij de PHEV niet uit te schakelen is? Ik krijg het in ieder geval niet gevonden in de instellingen.
Aanvullend: hebben jullie nog tips voor een goede (rubberen) kofferbakmat waarbij de bergruimte van de kabel ook nog goed te bereiken is?
Ik heb de all weather mat van BMW zelf erbij gekregen, bevalt erg goed en geeft genoeg mee om in het kabelbergvak te komenhellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:21:
op amazon vindt je meerdere opties, ik heb er zelf geen, dus ik kan je niets over de kwaliteit zeggen.hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:21:
Ik rij nu een tijdje rond met de xdrive25e en stoor me echt aan het adaptief regenereren. Op het ene moment zakt de snelheid amper als je het gas los laat en de andere keer gaat hij aardig in de ankers, prettig bij rotondes maar compleet irritant als je netjes wilt anticiperen op de snelweg door je gas los te laten.
https://www.amazon.nl/s?k...Caps%2C108&ref=nb_sb_noss
Ik herken jouw klacht helemaal.hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:21:
(...)
Mijn iX1 stond bij aflevering ook op adaptief regenereren ingesteld. De wagen deed geen 2 keer hetzelfde bij gas lossen. Totaal onvoorspelbaar. Uiterst irritant.
Bij mijn wagen kan ik regeneratie instellen als vast met 3 instellingen: licht, wat krachtiger of nog krachtiger, of adaptief.
Ik heb met die andere 3 instellingen geëxperimenteerd en ik vond dat de lichtste vaste instelling voor mij tot het meest natuurlijke en voorspelbare gedrag leidt. Sindsdien staat hij altijd in die instelling.
Stel je in met die middelste knop naast het schakelhendeltje, die knop met dat icoontje van een auto die boven een afgrond lijkt te hangen, en dan de keuzeknop op het scherm voor aandrijvingsinstellingen en daar de bovenste keuze in het menu en daar kan je je keuze qua regeneratie maken.
Top, die had ik ook al op het oog, die gaat besteld worden.Robicide schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:36:
[...]
Ik heb de all weather mat van BMW zelf erbij gekregen, bevalt erg goed en geeft genoeg mee om in het kabelbergvak te komen
BMW i3’s bij ons in onderhoud maakt géén verschil bla bla bla. Na 12 maand toch het advies opgevolgd zoals op BMW site tot 80% behalve bij een enkele lange rit en toch tot 100% opgeladen.
Het verschil is behoorlijk groot! Range 2024 ca 310 Range 2025 335
Range vanaf april tot vandaag 366km omgerekend naar 100%
Wat zijn jullie ervaringen
Misschien heb ik een beroerte ofzo, maar ik begrijp echt niet wat je aan het goochelen bent met cijfers en wat die moeten zeggen?Dutchfoxx schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
Een jaar lang opgeladen tot 100% bij elke oplading, min of meer op advies van Manager Verkoop,
BMW i3’s bij ons in onderhoud maakt géén verschil bla bla bla. Na 12 maand toch het advies opgevolgd zoals op BMW site tot 80% behalve bij een enkele lange rit en toch tot 100% opgeladen.
Ligt echt aan jou. Compleet duidelijk verhaal.Ugchel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:59:
[...]
Misschien heb ik een beroerte ofzo, maar ik begrijp echt niet wat je aan het goochelen bent met cijfers en wat die moeten zeggen?
Met gestrekt been.
Met gestrekt been.
Kan je je post eens herschrijven aub want ik kan er niet aan uit wat je nu wil zeggen.Dutchfoxx schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
Een jaar lang opgeladen tot 100% bij elke oplading, min of meer op advies van Manager Verkoop,
Bij de i3 ontbreekt in de BMW app en in-car de mogelijkheid om een instelling van laden tot 80% te kiezen. De batterij van onze 120Ah i3 heeft dan ook een netto capaciteit van 37.9 kWh, terwijl deze 42.2 kWh groot is. Met 11% overcapaciteit leidt laden tot 100%/37,9 kWh tot minder dan bij de iX1. We hebben vorig jaar een i3 uit de lease gekocht, die na 5 jaar en 59k km nog een 97 op een schaal van 100 scoorde in een test van Aviloo.Dutchfoxx schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
@Dutchfoxx, ik begrijp dat je range in jouw perceptie is toegenomen nu je maar tot 80% laadt. Daarbij extrapoleer je de range die je nu ziet bij 80% door naar 100%. Ik zie dat nooit iemand doen (innovatief dus), maar dat betekent dan dat de auto bij leegrijden vanaf 80% efficiënter is dan bij leegrijden vanaf 100%. Geen idee of dat klopt, maar dat staat los van degradatie van de batterij. Laden tot 80% vertraagt het proces van degradatie van de batterij, ten opzichte van laden tot 100%, maar het proces van degradatie blijft en de range neemt altijd af.
NB: onze lease-iX1 laden we altijd tot 80%, behalve bij overnight-charging tijdens een vakantiereis
Ik kan nog niet eens twee ranges na elkaar vergelijken en jij doet dat voor een gans jaar met de conclusie erbij dat je nu 25km meer range hebt... dat lijkt me zeer straf.Dutchfoxx schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
Gedurende het jaar (ik laad steeds tot aan 100%, meestal aan een tempo van 1.4 kWh) zie ik bij mij zelden ranges meer dan 350 km... echter dit weekend ben ik terug gekomen uit Italie en heb ik 481 km gereden (100%->7% wat neerkomt op een potentieel van 517km) terwijl bij de start wederom een range van een goeie 300km zichtbaar was.
Gewoon maar om aan te geven dat aangegeven ranges gewoon waardeloos zijn.
PS. Ik rij met een iX3 maar ik betwijfel of er enig verschil is met een iX1.
Ranges vergelijken is alleen mogelijk als je exact dezelfde rit heel vaak doet met exact dezelfde omstandigheden. In de praktijk bestaat dit niet. 25 km verschil heb je al met een klein beetje tegenwind.r2504 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:11:
[...]
Ik kan nog niet eens twee ranges na elkaar vergelijken en jij doet dat voor een gans jaar met de conclusie erbij dat je nu 25km meer range hebt... dat lijkt me zeer straf.
Gedurende het jaar (ik laad steeds tot aan 100%, meestal aan een tempo van 1.4 kWh) zie ik bij mij zelden ranges meer dan 350 km... echter dit weekend ben ik terug gekomen uit Italie en heb ik 481 km gereden (100%->7% wat neerkomt op een potentieel van 517km) terwijl bij de start wederom een range van een goeie 300km zichtbaar was.
Wat ik begrepen heb is dat je de auto prima 100% kan laden maar niet te lang laten staan met 100%. Dus als je met vakantie gaat en de auto blijft thuis, dan niet vol.
Batterij management system worden ook steeds beter net als accu's. Wat vorig jaar waar was, kan allang weer achterhaald zijn. Issues rondom electrisch rijden uit het verleden blijven lang in ons geheugen zitten.
En toch is de range toegenomen… Ook al extrapoleer ik de range. Feit blijft dat het aantal gereden km’s gedeeld door het totaal der ladingen tot 80% en de KwH’s die daar bij horen is toegenomen.Frij5fd schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:24:
[...]
Bij de i3 ontbreekt in de BMW app en in-car de mogelijkheid om een instelling van laden tot 80% te kiezen. De batterij van onze 120Ah i3 heeft dan ook een netto capaciteit van 37.9 kWh, terwijl deze 42.2 kWh groot is. Met 11% overcapaciteit leidt laden tot 100%/37,9 kWh tot minder dan bij de iX1. We hebben vorig jaar een i3 uit de lease gekocht, die na 5 jaar en 59k km nog een 97 op een schaal van 100 scoorde in een test van Aviloo.
@Dutchfoxx, ik begrijp dat je range in jouw perceptie is toegenomen nu je maar tot 80% laadt. Daarbij extrapoleer je de range die je nu ziet bij 80% door naar 100%. Ik zie dat nooit iemand doen (innovatief dus), maar dat betekent dan dat de auto bij leegrijden vanaf 80% efficiënter is dan bij leegrijden vanaf 100%. Geen idee of dat klopt, maar dat staat los van degradatie van de batterij. Laden tot 80% vertraagt het proces van degradatie van de batterij, ten opzichte van laden tot 100%, maar het proces van degradatie blijft en de range neemt altijd af.
NB: onze lease-iX1 laden we altijd tot 80%, behalve bij overnight-charging tijdens een vakantiereis
Het moet op een of andere manier te maken hebben met het laden tot 80%. In mijn situatie liegen de cijfers niet….
De ix3 is wat zwaarder en iets minder stroomlijn, dit zal wat uitmaken op het verbruik kWh per 100kmr2504 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:11:
[...]
Ik kan nog niet eens twee ranges na elkaar vergelijken en jij doet dat voor een gans jaar met de conclusie erbij dat je nu 25km meer range hebt... dat lijkt me zeer straf.
Toevallig vandaag dezelfde melding gehad! Daarbij ook iets in de richting van: Motor ook niet afzetten want kan daarna niet meer gestart worden.Artbij schreef op maandag 21 juli 2025 @ 23:19:
Heb in maart mijn xdrive 25e opgehaald. Nu al een keer of 6 de melding gehad dat er iets niet goed is met de aandrijflijn. Auto heeft een dag bij de dealer gestaan maar die kunnen niets vinden..... Binnenkort met de caravan naar Zuid Frankrijk. Hopen dat dat goed gaat.
Gelukkig verdween de melding ook weer en heb ik daarna nog meerdere ritten kunnen maken.
Andere mensen ervaring met deze melding?
Vandaag voor de 4x voorgehad. Kan dan enkel elektrisch rijden. Motor gaat niet aan. Als ik terug de auto uitschakel en start lukt het. Tijdens het rijden onmogelijk op de motor over te schakelen. Vooral gevaarlijk bij weinig elektrische range op de snelweg.hellboy123 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:13:
[...]
Toevallig vandaag dezelfde melding gehad! Daarbij ook iets in de richting van: Motor ook niet afzetten want kan daarna niet meer gestart worden.
Gelukkig verdween de melding ook weer en heb ik daarna nog meerdere ritten kunnen maken.
BMW road assistance gaf mee de auto binnen te brengen. Geen idee of het toeval was maar kreeg dan telefoon van mijn dealer dat meldingen ontving over de aandrijflijn van mijn wagen en dat ze controle moeten doen. We zullen zien wat het resultaat is. Slechte spark plugs/batterij, misschien iets meer aan de hand? Hoorde ook bij rem en terug gas een vreemd geluid wat ik voordien niet had (denk ik).
Tot die tijd dus een vervangwagen. Op dat vlak netjes en snel geregeld.
Mijn meldingen zijn hetzelfde, morgen auto nog een keer naar de dealer voor controle.Elazz schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:52:
[...]
Vandaag voor de 4x voorgehad. Kan dan enkel elektrisch rijden. Motor gaat niet aan. Als ik terug de auto uitschakel en start lukt het. Tijdens het rijden onmogelijk op de motor over te schakelen. Vooral gevaarlijk bij weinig elektrische range op de snelweg.
BMW road assistance gaf mee de auto binnen te brengen. Geen idee of het toeval was maar kreeg dan telefoon van mijn dealer dat meldingen ontving over de aandrijflijn van mijn wagen en dat ze controle moeten doen. We zullen zien wat het resultaat is. Slechte spark plugs/batterij, misschien iets meer aan de hand? Hoorde ook bij rem en terug gas een vreemd geluid wat ik voordien niet had (denk ik).
Tot die tijd dus een vervangwagen. Op dat vlak netjes en snel geregeld.
Welk geluid hoorde jij?
Met gestrekt been.
Ik hoor 2 verschillende geluiden maar weet niet of dat met elkaar te maken heeft.Artbij schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:21:
[...]
Mijn meldingen zijn hetzelfde, morgen auto nog een keer naar de dealer voor controle.
Welk geluid hoorde jij?
Eén is precies een dof zuigend geluid als als ik tijdens het elektrisch rijden gas loslaat. Valt op bij lage snelheden maar weet niet of dat normaal is.
De ander is precies iets dat loszit of rammelt. Geen scherpe tonen maar ik voel het precies wel. Dit is volgensmij bij het remmen wanneer die overgaat van benzine, terug naar elektromotor.
Het kan ook tussen de oren zitten maar vond het vreemd. Heb het ook aan BMW doorgegeven. Als ik een update heb laat ik het weten.
Ik heb mijn X1 30e nu bijna 4 weken. De dag dat ik de auto ophaalde bij de dealer had ik direct deze melding. Daarna niet meer terug gezien gelukkig.hellboy123 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:13:
[...]
Toevallig vandaag dezelfde melding gehad! Daarbij ook iets in de richting van: Motor ook niet afzetten want kan daarna niet meer gestart worden.
Inderdaad met iets in de trant van Storing aandrijflijn, motor niet afzetten want kan daarna niet meer gestart worden.
Eerste de beste parkeerplaats auto uitgezet, en paar minuten gewacht. Auto startte gewoon, geen probleem.
[ Voor 26% gewijzigd door Powder Toastman op 23-07-2025 15:35 ]
Hebben meer mensen hier ook last van ?
Vorige week moest ik na een update van de app op de iPhone weer opnieuw inloggen in de app. Heb je de laatste update? Anders misschien even handmatig weer uit- en weer inloggen?edebee schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:26:
sinds vrijdag 25-7 worden mijn ritten niet meer geregistreerd in de BMW app ( betreft een BMW x1 van 1-11-2022). Het betreft een Iphone 16 pro max met ios 18.5 ( de laatste). Ik heb het mediagedeelte reeds een reset gegeven met de 30sec volume knop indrukken meer geen oplossing helaas . Bij gegevensbeveiliging staan alle diensten incl analyse aangevinkt.
In totaal een goede 3500km gereden.
Vergeleken met vorig jaar was er een duidelijk verschil bij de laadplaatsen. Stond ik daar vorig jaar elke keer ongeveer alleen dan was dat dit jaar helemaal niet meer het geval.
Meestal was er nog wel ergens net een plekje vrij, maar op twee locaties stond ik nummer 1 aan te schuiven en op een tweede locatie nummer 3. Op die laatste plaats hebben we wel dik een uur verloren met wachten tot ik de wagen kon aansluiten. Verder rijden tot de volgende laadplaats was telkens geen optie. Het batterijniveau was daarvoor te laag om het risico te nemen.
Zojuist uit en ingelogd bij de app, helaas geen ritten meer na vrijdag in de app. Kan wel de remote functie bedienen voor opnames en bestemmingen naar de auto sturen.hellboy123 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:30:
[...]
Vorige week moest ik na een update van de app op de iPhone weer opnieuw inloggen in de app. Heb je de laatste update? Anders misschien even handmatig weer uit- en weer inloggen?
Ik ben ook zo'n twee weken terug uit Italie maar totaal geen probleem... overal (al heb ik maar tweemaal moeten laden) was er nog plek. Deze keer zijn we ook overdag gereden dus ik vermoed dat het dan zelfs minder evident is.PeterCC schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:07:
Vergeleken met vorig jaar was er een duidelijk verschil bij de laadplaatsen. Stond ik daar vorig jaar elke keer ongeveer alleen dan was dat dit jaar helemaal niet meer het geval.
Heb je specifieke exploitanten aangegeven? Mijn ervaring met specifiek willen laden bij IONITY is hetzelfde, ik heb bedacht dat ik voor een volgende wat langere reis in ieder geval ook een abo neem bij tesla, of ik ga gewoon helemaal gebruik maken van wat bmw allemaal adviseert onderweg (dus geen geprefereerde exploitanten opgeven). Zeker als ik de stations van IONITY zie heb ik er een hard hoofd in als het echt druk wordt, met die vier tot acht laadpunten per locatie blijft dat behelpen vrees ik.PeterCC schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:07:
edebee schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:26:
sinds vrijdag 25-7 worden mijn ritten niet meer geregistreerd in de BMW app ( betreft een BMW x1 van 1-11-2022). Het betreft een Iphone 16 pro max met ios 18.5 ( de laatste). Ik heb het mediagedeelte reeds een reset gegeven met de 30sec volume knop indrukken meer geen oplossing helaas . Bij gegevensbeveiliging staan alle diensten incl analyse aangevinkt.
heeft helaas ook niet geholpen. de BMW klantenservice heeft een ticket aan gemaakt voor de specialisten is Duitsland.ptheborg schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:05:
Heb hier ook last van gehad een tijd geleden. Weet niet of het hier door komt maar ik heb de gps locatie voorziening voor de MyBMW app van while using app naar always veranderd. Sindsdien geen issue meer.
[...]
Waar je ook op moet letten is dat je profiel juist is geselecteerd in de auto. Anders wordt de rit geregistreerd onder guest of een ander profiel.
edebee schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:10:
[...]
heeft helaas ook niet geholpen. de BMW klantenservice heeft een ticket aan gemaakt voor de specialisten is Duitsland.
Ik moet laden die ondersteund worden door de werkgever (Luminus netwerk)... als ik zo naar de laatste kijk dan was dit Aral, Neogy, Citywatt en EWE. Nu heb ik met m'n laadpas niet altijd laders op de autosnelweg, soms is het eraf en meteen terug erop.Ugchel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:55:
[...]
Heb je specifieke exploitanten aangegeven? Mijn ervaring met specifiek willen laden bij IONITY is hetzelfde, ik heb bedacht dat ik voor een volgende wat langere reis in ieder geval ook een abo neem ...
Rechtsboven je messages openklikken op iDrive.Benny1978 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:23:
Vandaag verscheen een driehoekje met een uitroepteken (zie foto). Iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen? [Afbeelding]
Ik heb geen specifieke exploitanten opgegeven. Ik rij met de BMW NAV en met een Shell-Recharge-kaart.Ugchel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:55:
[...]
Heb je specifieke exploitanten aangegeven? Mijn ervaring met specifiek willen laden bij IONITY is hetzelfde, ik heb bedacht dat ik voor een volgende wat langere reis in ieder geval ook een abo neem bij tesla, of ik ga gewoon helemaal gebruik maken van wat bmw allemaal adviseert onderweg (dus geen geprefereerde exploitanten opgeven). Zeker als ik de stations van IONITY zie heb ik er een hard hoofd in als het echt druk wordt, met die vier tot acht laadpunten per locatie blijft dat behelpen vrees ik.
Gaat bijna altijd probleemloos. Tot nu heb ik nog maar 1 aanbieder getroffen die de Shell-kaart niet accepteert.
Dat was op de terugreis in Zwitserland: HPC/AC GOFAST in Coldrerio. Dus dacht ik dan maar door te rijden tot de volgende laadplaats. Dat was Gottardo-Sud, maar spijtig genoeg dezelfde aanbieder. Daar heb ik voor het eerst moeten laden met mijn creditkaart.
Voor de mensen die deze zomer nog langs daar passeren:
- Gottardo-Nord: IONITY -> werkt probleemloos met de Shell-kaart
- Gottardo-Sud: GOFAST -> gaat bij mij alleen met creditkaart
Best is om beide laadplaatsen te vermijden, want het aantal laadpunten is er beperkt en vele mensen willen daar toch laden om zeker te zijn dat ze niet stilvallen in de San-Gottardo-tunnel. Best een gezellige boel daar in Gottardo-Sud, onder vooral Nederlanders en Belgen, maar toch dik een uur verloren met aanschuiven tot het onze beurt was.
De eerste keer wou de NAV niet opstarten. Dat opstartclipje bleef maar draaien. De wagen uitzetten en terug opstarten hielp niet. Uiteindelijk dan maar de 30sec reset met de volumeknop toegepast, en dat werkte: alles was weer normaal.
De tweede keer begon de stem ineens de weg te wijzen (staat altijd uit) en zag ik enkel het beginscherm zonder info over de route. Gestopt en de 30sec reset toegepast, en dat werkte opnieuw. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.
De standaardmaat in 18” voor deze wagens is 225/55R18.
Deze banden/velgen zijn te breed om sneeuwkettingen op te leggen, er is te weinig plaats in de wielkast, de wielen kunnen niet meer draaien of er zal schade aan de wagen ontstaan.
Wel pech voor mij…
https://www.sneeuwketting...2%2B&tyresize=225%2F55-18
Bedankt...toch vreemd dat men bij BMW andere info geeft...PeterCC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:06:
Het kan dat klassieke kettingen niet kunnen maar daar zijn zeker oplossingen voor.
https://www.sneeuwketting...2%2B&tyresize=225%2F55-18
[ Voor 91% gewijzigd door hopiconjo op 30-07-2025 14:50 ]
:strip_exif()/f/image/jIndFzEwwjCRDY0PbgkXihEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
.
Ondertussen is de camera en de airco ook uitgevallen
Dealer gebeld maar momenteel geen plaats om langs te komen
[ Voor 12% gewijzigd door Benny1978 op 04-08-2025 14:32 ]
Nee, de info van BMW is correct... traditionele kettingen kunnen niet omdat er te weinig ruimte is.Wekke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:33:
[...]
Bedankt...toch vreemd dat men bij BMW andere info geeft...
Je hebt dus "loopvlakkettingen" nodig... deze liggen enkel op de band en niet rond de band (dat is namelijk het probleem, er is geen plaats tussen de binnenkant van je band en de auto). Ondertussen zijn er blijkbaar ook kettingen met een kleine binnenspeling al weet ik niet hoe veilig dit is.
Benny1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:02:
Ik krijg ongeveer een week onderstaande meldingen. Nog iemand al last van gehad ?[Afbeelding]
Lukt jammer genoeg niet.ptheborg schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:23:
Soortgelijke meldingen kreeg ik verholpen door alle sensoren schoon te maken en het systeem soft te resetten. Volume knop ingedrukt houden totdat systeem herstart.
[...]
Cruise control en lane assist werken niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door Frij5fd op 04-08-2025 11:14 ]
Frij5fd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:13:
Ik heb nu op vakantie onverwacht deze melding: "Bestuurdersassistentie beperkt, afstandsregeling". Reset van het iDrive-systeem gedaan met 30 seconden indrukken volumetoets, maar dat verhelpt het probleem niet.
Cruise control en lane assist werken niet meer
Tevergeefs net een laadsessie bijeen snellader gestart (geen van de 3 laadkaarten werkten). Maar de foutmelding is weg.ptheborg schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:29:
Bij mij hielp dit alleen in combinatie met eerst het schoonmaken van de alle sensoren met name de radar in de grill.
[...]
Eerder al radar en camera's schoongemaakt, maar dat hielp niet.
NB: vanmorgen had ik op het park waar we zitten ook tevergeefs een laadsessie gestart en daarna begon de foutmelding. Waarschijnlijk zit er iets in de electronica iets even niet goed
Uiteindelijk bleek ik er mechanisch niets aan de hand met de wagen. Er was een software bug in een bepaalde build waardoor de overschakeling van elektrisch naar brandstof niet altijd werkte, en dus een probleem met de aandrijflijn. Een update die door de dealer uitgevoerd kon worden het probleem verholpen. Sindsdien zelf vaak proberen te triggeren maar alles blijft soepel switchen de afgelopen 2 weken.Elazz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:09:
[...]
Ik hoor 2 verschillende geluiden maar weet niet of dat met elkaar te maken heeft.
Eén is precies een dof zuigend geluid als als ik tijdens het elektrisch rijden gas loslaat. Valt op bij lage snelheden maar weet niet of dat normaal is.
De ander is precies iets dat loszit of rammelt. Geen scherpe tonen maar ik voel het precies wel. Dit is volgensmij bij het remmen wanneer die overgaat van benzine, terug naar elektromotor.
Het kan ook tussen de oren zitten maar vond het vreemd. Heb het ook aan BMW doorgegeven. Als ik een update heb laat ik het weten.
Indien je de opties hebt bij bestuurders assistent en dan parkeren, noordremfunctie actieve pdc uitzetten. Noodremingreep achter en extra noodremingreep zijkant uitzetten. Zou niet moeten maar al voorgehad dat hij toch in het flitsend rood de meldingen gaf in de carwash terwijl ik erdoor ging.RaPMaN schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:19:
Ik heb sinds een aantal weken een iX1. Als je door de carwash wil gaan ermee, moet je dan iets van veiligheidssystemen uitschakelen? Of is het voldoende van auto hold, auto ruitenwissers uit te zetten en N stand en dan niets specifiek te doen betreffende de veiligheidssystemen? Ik zou namelijk willen vermijden dat de wagen ineens stopt als hij op de band staat. Thx!
[ Voor 8% gewijzigd door jim_dhondt op 07-08-2025 07:44 ]
Ik denk dat ik je begrijp en herken het ook wel; vanuit D is het een lichte duw (volgens mij naar voren) waardoor hij in N komt. Als je gewoon normaal duwt komt hij in zijn R. Zou niet verwachten maar heeft, volgens mij, echt te maken met hoeveel druk je de knop naar voren drukt. Vergt beetje oefening maar daarna nooit probleem gehadRobicide schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:59:
Hoe zet je de iX1 uberhaupt in N? Als ik vanuit D de knop naar voren druk gaat hij direct naar R, en vanuit R wil hij alleen direct in D?
Exact dit. Een "zacht" tikje krijg je hem in N.hopiconjo schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:04:
[...]
Ik denk dat ik je begrijp en herken het ook wel; vanuit D is het een lichte duw (volgens mij naar voren) waardoor hij in N komt. Als je gewoon normaal duwt komt hij in zijn R. Zou niet verwachten maar heeft, volgens mij, echt te maken met hoeveel druk je de knop naar voren drukt. Vergt beetje oefening maar daarna nooit probleem gehad
Plots geen leven meer in de wagen ...Benny1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:02:
Ik krijg ongeveer een week onderstaande meldingen. Nog iemand al last van gehad ?[Afbeelding]
.
Ondertussen is de camera en de airco ook uitgevallen
Dealer gebeld maar momenteel geen plaats om langs te komen
Staat nu bij de dealer maar kunnen het probleem niet oplossen. Hoofdkantoor is ingeschakeld.
Waar heb jij die harde opstaande rand? Ik heb de sportstoelen en ervaar dit niet...Pexow schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:17:
Ik zoek een nieuwe auto en loop vast op de stoelen. In mijn vorige BMW F20 met sportstoelen zat ik perfect. Nu proefgereden in een iX1, maar de stoel is te smal door een harde opstaande rand in het zitvlak. Alles is verstelbaar, maar ik krijg het niet goed. Dealer zegt dat alle stoelen dit hebben, ook de standaardstoelen. Iemand hier ervaring mee?
Nu zijn we druk met het uitzoeken van een laadpaal maar we zien door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie ons wat helpen.
Onze installateur biedt de ratio solar en de Easee charge up aan. Uiteindelijk zal het elkaar qua mogelijkheden allemaal niet veel ontlopen. Thuis hebben wij een 3 fase aansluiting maar de X1 25e laadt kan max 1 fase laden. Als er ervaringen zijn met deze laders hoor ik het graag!
Ik herken die harde rand idd ook niet. Merk wel dat de stoelverlenging bij mij nogal afhankelijk is van hoe ik zelf zit, daar zit aan het eind van het vaste deel van de stoel wel een wat hardere rand die soms wat druk geeft.GilbertvH schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:32:
[...]
Waar heb jij die harde opstaande rand? Ik heb de sportstoelen en ervaar dit niet...
Is trouwens gelukt om 'm in N te zetten, was inderdaad een kwestie van minder lomp doordouwen
Ik heb van de week weer opnieuw premium genomen omdat ik die Spotify app toch fijner vind dan de Carplay Spotify app. Hier loop ik alleen tegen een probleem aan: ik kan met geen mogelijkheid de premium Spotify app meer openen. Hij blijft constant aangeven dat ik hier premium voor nodig heb, terwijl ik dat wel heb.
Is iemand hier ook ooit tegenaan gelopen en is er een oplossing? Ik kan ook nergens vinden waar ik die app kan deinstalleren...
Voor de (spotify) app heb je bmw digital premium nodig. De trial is 3 maanden gratis digital premium bij een nieuwe bmw id. dus je premium gaat niet om je Spotify abbo maar je bmw abonnement.berries schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:55:
Ik heb een vraag, wellicht kan iemand mij helpen. Via BMW premium had ik de Spotify app uit de appstore geïnstalleerd. Dit liep af en toen heb ik een poosje geen premium gebruikt. De Spotify app kon ik toen dus ook niet meer gebruiken.
Ik heb van de week weer opnieuw premium genomen omdat ik die Spotify app toch fijner vind dan de Carplay Spotify app. Hier loop ik alleen tegen een probleem aan: ik kan met geen mogelijkheid de premium Spotify app meer openen. Hij blijft constant aangeven dat ik hier premium voor nodig heb, terwijl ik dat wel heb.
Is iemand hier ook ooit tegenaan gelopen en is er een oplossing? Ik kan ook nergens vinden waar ik die app kan deinstalleren...
Na nog een keer lezen heb je wel bmw premium. Dan heb ik geen idee
[ Voor 5% gewijzigd door plag op 10-08-2025 10:32 ]
Oke, verkeerde termen. Ik heb digital premium dus weer genomen na het aflopen. Probleem blijft hetzelfde.plag schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
Voor de (spotify) app heb je bmw digital premium nodig. De trial is 3 maanden gratis digital premium bij een nieuwe bmw id. dus je premium gaat niet om je Spotify abbo maar je bmw abonnement.
Na nog een keer lezen heb je wel bmw premium. Dan heb ik geen idee
Heb je de app al verwijderd en opnieuw er op gezet?berries schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
Oke, verkeerde termen. Ik heb digital premium dus weer genomen na het aflopen. Probleem blijft hetzelfde.
Anders even het systeem een herstart geven. +/- 30sec je volume scrollwiel bij armsteun inhouden.
Hoe verwijder ik de app? Dat kan ik namelijk nergens vinden.pliesie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:11:
[...]
Heb je de app al verwijderd en opnieuw er op gezet?
Anders even het systeem een herstart geven. +/- 30sec je volume scrollwiel bij armsteun inhouden.
Volumeknop 30 seconden heb ik reeds geprobeerd: geen resultaat.
To remove an app from a BMW with Operating System 9, you'll need to access the BMW ConnectedDrive Store, navigate to the "Manage" section, and then the "Apps" tab. From there, locate the app you want to remove, and use the three dots next to it to find the option to delete itberries schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:50:
[...]
Hoe verwijder ik de app? Dat kan ik namelijk nergens vinden.
Volumeknop 30 seconden heb ik reeds geprobeerd: geen resultaat.
Het vreemde is dus ook dat die Spotify app hier helemaal niet tussenstaat. Ik kan hem vanuit hier dus niet verwijderen.pliesie schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:31:
[...]
To remove an app from a BMW with Operating System 9, you'll need to access the BMW ConnectedDrive Store, navigate to the "Manage" section, and then the "Apps" tab. From there, locate the app you want to remove, and use the three dots next to it to find the option to delete it
Ik heb een Easee en ben altijd zeer enthousiast. Ik heb alleen een EV dus zalm toch voor een PHEV anders zijn. Ik denk dat je voor de "goedkoopste" moet gaan.Sabbas-nl schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:12:
Eind augustus krijgen wij onze nieuwe BMW X1 25e. Heel erg content mee en we hebben geluk met de levertijd, in totaal iets van 5 weken.
Nu zijn we druk met het uitzoeken van een laadpaal maar we zien door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie ons wat helpen.
Onze installateur biedt de ratio solar en de Easee charge up aan. Uiteindelijk zal het elkaar qua mogelijkheden allemaal niet veel ontlopen. Thuis hebben wij een 3 fase aansluiting maar de X1 25e laadt kan max 1 fase laden. Als er ervaringen zijn met deze laders hoor ik het graag!
ehhhh..HOI
Dank voor jouw reactie. Goed om te lezen dat je positief bent over de Easee. De installateur adviseert ook Easee, met name om de eenvoud van de montage. Goedkoopste of de duurste maakt niet uit, zolang het maar aan onze eisen/verwachtingen voldoet en gebruiksvriendelijk is.krizzziz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:03:
[...]
Ik heb een Easee en ben altijd zeer enthousiast. Ik heb alleen een EV dus zalm toch voor een PHEV anders zijn. Ik denk dat je voor de "goedkoopste" moet gaan.
Ik heb de wagen nu een paar weken en was de mindere geluidskwaliteit intussen wel gewend. Maar na een week rondrijden in de Skoda Octavia van een vriend tijdens een roadtrip, merkte ik het verschil meteen toen ik weer in mijn eigen auto stapte. In de Skoda klonk het geluid duidelijk beter, terwijl die auto nauwelijks opties had.
Deze iX1 (bedrijfswagen) heb ik overgenomen van iemand anders, dus de HK-optie kiezen was helaas geen mogelijkheid.
Ik houd me ook warm aanbevolen voor wat tips, ik heb helaas ook de standaard speakers en deze klinken inderdaad niet echt denderend.michownz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:49:
Iemand een idee hoe ik de standaard speakers in mijn iX1 wat beter kan laten klinken? Ik vind ze namelijk behoorlijk dof.
Ik heb de wagen nu een paar weken en was de mindere geluidskwaliteit intussen wel gewend. Maar na een week rondrijden in de Skoda Octavia van een vriend tijdens een roadtrip, merkte ik het verschil meteen toen ik weer in mijn eigen auto stapte. In de Skoda klonk het geluid duidelijk beter, terwijl die auto nauwelijks opties had.
Deze iX1 (bedrijfswagen) heb ik overgenomen van iemand anders, dus de HK-optie kiezen was helaas geen mogelijkheid.
Wij hebben de BMW laadpaal. Paar jaar geleden bij de Duitse dealer voor €5xx nog wat aangeschaft.Sabbas-nl schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:12:
Eind augustus krijgen wij onze nieuwe BMW X1 25e. Heel erg content mee en we hebben geluk met de levertijd, in totaal iets van 5 weken.
Kan tot 11kW. De X1 doet max 6.7kWh.