Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 16 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:32
Volgens mij is hij te bestellen, ik kreeg vorige mand alleszins al een offerte mee (in BE). Verwachtte levering begin 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektro Bimmer
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06-10-2023
Vol verwachting was ik op de komst van de nieuwe IX1.
Krijg ik een telefoontje van de dealer dat de auto wordt niet geleverd.
Reden is dat er over het opslag terrein in Duitsland een grote onweersbui met hagel is leeg gestort.
Alle circa 6000 a 7000 auto’s moeten nagekeken worden op eventuele hagelschade.
Zijn er meer mensen op dit forum of die dit forum ook getroffen door dit bericht van zijn of haar dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05 20:58

T3D

Maurice1972 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:56:
Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit verhaal zou vertellen op het forum, maar toch besloten om te doen.

12 juli heb ik mijn ix1 opgehaald bij de dealer en na de formaliteiten en een uitstekende overdracht ben ik naar huis gereden en de eerste indrukken waren niet slecht, echter dichter bij huis (afstand tussen de dealer en mijn huis is ongeveer 10 KM) begon de auto bij het remmen licht te schokken. En dat werd steeds erger bij iedere keer dat ik moest remmen.

Er verscheen elke keer een melding “aandrijving” Doorrijden mogelijk, maar neem contact op met de servicepartner.

Vlak bij mijn huis begon de wagen ook te schokken bij het optrekken en toen ik mijn straat inreed ging de auto over in noodloop en kreeg ik de melding dat ik de auto gelijk aan de kant moest zetten. En daar stond ie dan. 17 KM op te teller en kapot. Dat was het moment dat je toch wel begint te balen. Gelijk maar de dealer gebeld en die waren heel erg verrast en vonden het heel erg en ik moet eerlijk zeggen, ze hebben het uitstekend opgepakt.

De volgende dag netjes op de afgesproken tijd werd de auto opgehaald met de trailer en de verkoper met wie ik constant contact had, heeft met een collega een mooie full options 3 serie touring als vervangende auto gebracht. Zeer uitstekend moet ik zeggen. Ze gaven aan dat ze er ook flink van baalden en dat de auto gelijk nagekeken zou worden.

De volgende dag was de oorzaak gevonden in een (en ik hoop dat ik het goed zeg) kapotte koel ventilatie motor. Echter dit onderdeel is lastig te verkrijgen en ligt in bestelling bij BMW Duitsland en zal naar waarschijnlijkheid 2 week augustus binnenkomen. Omdat het een complexe wagen is en het vol zit met software, zal uitvoerig ge-update en getest moeten worden of het probleem echt is opgelost. En ook hier ben ik de de service manager van Dusseldorp uitstekend te woord gestaan en op de hoogte gebracht van de situatie.

De verwachting zal dan ook zijn dat de auto pas eind augustus klaar is. Maar ik heb liever dat ze er de tijd voor nemen dan dat het afgeraffeld wordt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik volg dit topic sinds ik mijn IX1 heb besteld op 06/04/2023. Mijn auto is geleverd 05/06/2023 echt een super snelle levering waar ik erg blij mee ben. Op 01/07/2023 is ook mijn auto ermee gestopt met 1205KM op de teller! dan Ook mijn auto is tot op heden niet gemaakt door langere lever tijd op onderdelen. Ondertussen rij ik een prachtige BMW I4 als vervangend vervoer waar ik uiteraard blij mee ben al blijft het natuurlijk niet mijn eigen auto! Ik hoop mijn auto eind deze week terug te krijgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4RZwu51GBcOQd_GV55ls7Ylz_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKdRw0ksLCGkKOQJCWS3bvG9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHZE-6I8Id_eso5uqagYlscBnfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwadeeXi2b1Jhdzi8ebA2GPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Zijn er hier mensen die ook verwarmde voorstoelen hebben die niet echt voelbaar warm worden? Ik heb gisteren eens de verwarming aangezet op de voorstoel om dit te testen, maar deze werd pas in de hoogste stand voelbaar warm, maar op het niveau warmte dat je verwacht bij een midden stand.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:38
Hier ook al mensen met een trekhaak storing? Nadat ik de trekhaak heb gebruikt om een vouwwagen naar Oostenrijk te trekken blijft hij bij ingeklapte toestand om de haverklap een storing geven. Dat ik de trekhaak moet controleren. Het lampje in de kofferbak knippert dan ook rood maar aan de trekhaak zelf kan ik niets zien, zit gewoon op z’n plek. Haak in en uit zorgt ervoor dat de storing “opgelost” is maar de dag ernaar weer terug….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05 14:20
T3D schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Ik volg dit topic sinds ik mijn IX1 heb besteld op 06/04/2023. Mijn auto is geleverd 05/06/2023 echt een super snelle levering waar ik erg blij mee ben. Op 01/07/2023 is ook mijn auto ermee gestopt met 1205KM op de teller! dan Ook mijn auto is tot op heden niet gemaakt door langere lever tijd op onderdelen. Ondertussen rij ik een prachtige BMW I4 als vervangend vervoer waar ik uiteraard blij mee ben al blijft het natuurlijk niet mijn eigen auto! Ik hoop mijn auto eind deze week terug te krijgen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook aan het wachten op hetzelfde onderdeel als ik? Ik kreeg namelijk precies dezelfde melding toen de wagen in noodloop ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice1972 op 25-07-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05 20:58

T3D

Maurice1972 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Ook aan het wachten op hetzelfde onderdeel als ik? Ik kreeg namelijk precies dezelfde melding toen de wagen in noodloop ging.
Bij mij geeft een stuk kabelboom van het hoogspanningsgedeelte kortsluiting. Het onderdeel is besteld en komt als het goed is deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-05 12:48
Als ik de berichten lees dan wordt ik een beetje nerveus. Al die storingen. Ik ben dat niet gewend met mijn huidige auto. Mijn auto wordt geleverd begin september. Wat staat mij mogelijk te wachten? Hoe is de kwaliteitscontrole dan bij BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
Als ik de berichten lees dan wordt ik een beetje nerveus. Al die storingen. Ik ben dat niet gewend met mijn huidige auto. Mijn auto wordt geleverd begin september. Wat staat mij mogelijk te wachten? Hoe is de kwaliteitscontrole dan bij BMW? Wordt er te snel geproduceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 19:33
Ik zou nog niet al te zenuwachtig worden.
Het komt wel vaker voor dat er bij sommige auto's iets is.
Belangrijk is te kijken hoeveel problemen er zijn en hoeveel er geen problemen hebben.

Het is nooit leuk als het gebeurd, zolang het maar goed opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:27
Triumph58 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:56:
Als ik de berichten lees dan wordt ik een beetje nerveus. Al die storingen. Ik ben dat niet gewend met mijn huidige auto. Mijn auto wordt geleverd begin september. Wat staat mij mogelijk te wachten? Hoe is de kwaliteitscontrole dan bij BMW?
Ik denk dat het vooral incidentele gebruikers zijn die pech hebben ermee. Over het algemeen lees ik hier veel positieve berichten over de auto an sich. Dus nerveus worden zou ik vooral niet doen.

Zelf heb ik vooral wat "kinderziektes" zou ik ze willen benoemen. Ben daarom ook vooral nog benieuwd of er ergens een meldpunt is bij BMW voor deze kinderziektes? En/of wat de roadmap is voor alle software updates die ze hebben. Daar kan ik nog nergens iets van vinden.

Bij mij is het vooralsnog het volgende -zeer beperkte- lijstje met issues:
  • Verschil resterende accu bij aankomst tussen horizonmeting en overzicht route, het lijkt een afrondingsverschil te zijn, soms zitten ze gelijk, soms zitten ze 1% uit elkaar, maar steevast is de overzicht route lager.
  • CarPlay die iedere keer uitvalt als ik een ondergrondse parkeergarage binnen rijd, ik kan nog niet pinpointen of het bij een specifieke parkeergarage is, of bij algemeen het verliezen van 5G verbinding... ik lees namelijk ook mensen met compleet andere setups die er last van hebben op Reddit. Dus ik vermoed niet dat het BMW gerelateerd is.
  • Spiegels die soms niet goed uitklappen (ze klappen vervolgens wél uit als je +/- 40+ rijdt)
En een lijstje met requests:
  • De bovenste statusbalk van het navigatiescherm (met o.a. je profielfoto, aantal meldingen, etc) mag wat mij betreft ook in beeld blijven bij CarPlay, nu mis ik de aankomsttijd als ik navigeer met de auto, maar carplay op het midden display heb, terwijl ik de kaart tussen de tellers heb. (Al dan niet instelbaar in het menu, ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die juist van de cleane look houden)
  • De laadtijden van de auto mogen gewoon "vast" ingesteld worden, ongeacht van "vertrektijden", ik wil eigenlijk gewoon instellen "laden in tijdslot X tot Y", en niet "morgen vertrek ik om 7u, dus laad tussen X en Y".
  • Een betere equalizer voor de standaard luidspreker setup (de HK heeft iets meer opties begreep ik)
  • "My modes" instellingen zijn érg beperkt, ik zou graag ook een individual mode willen waarin ik kan aangeven onderstel in comfortabel, stuurinrichting normaal, gasresponse sportief, etc

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Laatst online: 11-04 09:34
Hi All,
I'm planning to book the BMW iX1 and have submitted the documents for BMW financing.
anyone has idea/feedback about Bmw financing and how long does it take.

My dealer has suggested that if i can place the order this week., i can expect the car by september 1st week as the cars are planned to go into production in the 2nd week of august.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Bazinga4U schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:51:
Zijn er hier mensen die ook verwarmde voorstoelen hebben die niet echt voelbaar warm worden? Ik heb gisteren eens de verwarming aangezet op de voorstoel om dit te testen, maar deze werd pas in de hoogste stand voelbaar warm, maar op het niveau warmte dat je verwacht bij een midden stand.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?
Vanochtend voor je geprobeerd, en inderdaad alleen met de hoogste stand voel ik hem snel warm worden. Maar voor mij wel oncomfortabel warm. 1 standje lager en dan voel ik helemaal niets meer.

Maar de auto was dan ook wel heerlijk voorverwarmd naar 22,5 graad O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Hennie-M schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Vanochtend voor je geprobeerd, en inderdaad alleen met de hoogste stand voel ik hem snel warm worden. Maar voor mij wel oncomfortabel warm. 1 standje lager en dan voel ik helemaal niets meer.

Zelf logischerwijs nog niet geprobeerd met dit weer :-).
Maar ik zou er ook goed in kunnen komen dat er een bepaalde vorm van thermostaat in zit die de omgeving temperatuur meeneemt in de hoeveelheid energie die er in de verwarming van de stoel wordt gepompt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-05 15:01
26/06 opgeladen tot 90% - app geeft aan 426 km
26/07 opgeladen tot 90% - app geeft aan 369km

Ben in de wagen nog niet gaan kijken wat die aangeeft maar toch een groot verschil.

Verder jammer dat je efficient drive mode niet kan instellen als standaard. Als je het vinkje wil uitzetten bij "personal" dan komt er een melding dat je een andere drive mode moet selecteren maar dat kan je daar niet. (of ik zie het toch niet meteen, iemand die het wel weet?)²

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

Roki schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:39:

Ben in de wagen nog niet gaan kijken wat die aangeeft maar toch een groot verschil.

Verder jammer dat je efficient drive mode niet kan instellen als standaard. Als je het vinkje wil uitzetten bij "personal" dan komt er een melding dat je een andere drive mode moet selecteren maar dat kan je daar niet. (of ik zie het toch niet meteen, iemand die het wel weet?)²
Helaas je kan slechts een beperkt aantal modi kiezen als standaard en ECO zit daar niet bij :(

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien

Inderdaad, dit blijft toch echt een slecht stukje UI/UX.
Geen idee wat ze hier nu verwachten dat je hiermee doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F-Tim
Maar... je kunt wel de hele nuttige Expressive als startup mode zetten... 8)7

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Laatst online: 25-04 21:15
Hennie-M schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Dus eigenlijk hetzelfde als wat ik heb, interessant. Mijn auto moet morgen toch voor reparatie van de automatische airco, dus ik zal het meteen eventjes navragen daar. Bedankt voor het testen in ieder geval!
Stien schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Maar ik zou er ook goed in kunnen komen dat er een bepaalde vorm van thermostaat in zit die de omgeving temperatuur meeneemt in de hoeveelheid energie die er in de verwarming van de stoel wordt gepompt.
Haha ja ik was toch wel stiekem nieuwsgierig ernaar. Dat zou zomaar kunnen inderdaad wat je benoemd.

Ik ben de verwarming van volkswagen gewend, dat werd echt flink warm altijd. Zelfs door de winterjas heen. Maar dat is hier nu zekers niet mogelijk zoals hij nu verwarmd.

Als ik morgen antwoord heb van de dealer kom ik erop terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Stien schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:32:
[...]

staat uw klimaat op automatisch?
ookal staat zetelverwarming op het 'hoogste' dan zal de wagen zelf (in auto mode) kiezen om die aan/uit te schakelen
YouTube: BMW Intelligent Climate Control | BMW How-To

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
Overigens ook nog even gespeeld met Drive Recorder... maar heel eerlijk vind ik die ook echt... een matige gimmick ;)

Opname op auto werkt prima, maar is beperkt tot max 1 min, so far... acceptabel.

Opname op USB-C stick kan, maar je MOET de Drive Recorder app op de voorgrond hebben, als die for-whatever-reason naar de achtergrond gaat (doordat bv een whatsapp binnenkomt waardoor Carplay automatisch naar de voorgrond komt), wordt de opname automatisch gestopt.

Ofwel, je kunt je infotainment beperkt bedienen áls je een rit aan het opnemen bent.

En, als je later de opname terugkijkt is de kwaliteit ook beperkt. Doordat het een fisheye camera is, die op relatief lage kwaliteit opneemt, is het bijvoorbeeld zeer moeilijk om kentekens te lezen in de video. Ik heb serieus 1km achter een auto gereden die 1 rijbaan links van me zat, maar in de opname kon ik met moeite het kenteken ontcijferen.

Voordeel... met opname naar USB stick kun je in ieder geval wel langer opnemen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04 05:42
nish9493 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:52:
Hi All,
I'm planning to book the BMW iX1 and have submitted the documents for BMW financing.

My dealer has suggested that if i can place the order this week., i can expect the car by september 1st week as the cars are planned to go into production in the 2nd week of august.
provide all available info on first contact, try to avoid that they need to request additional info later on, and it will take 1-2 weeks (in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
cd2013 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:40:
[...]

provide all available info on first contact, try to avoid that they need to request additional info later on, and it will take 1-2 weeks (in NL)
Thanks. Have submitted all the requested documents,
Hope to hear from them soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-05 19:38
Plots brandt het groene lampje van lane assist niet meer….als ik deze functie uitschakel krijg ik wel het grijze loge te zien (zoals het hoort). Het systeem werkt wel, want als ik (opzettelijk) een streep op het wegdek voorbij stuur, grijpt het systeem in. En ook de driving assistent werkt prima. Wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Weet iemand toevallig met welke iDrive de BMW's geleverd worden die in augustus gebouwd worden en geleverd worden in september?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
Eppo61 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:03:
Plots brandt het groene lampje van lane assist niet meer….als ik deze functie uitschakel krijg ik wel het grijze loge te zien (zoals het hoort). Het systeem werkt wel, want als ik (opzettelijk) een streep op het wegdek voorbij stuur, grijpt het systeem in. En ook de driving assistent werkt prima. Wie heeft er een tip?
Toevallig een andere Mode geselecteerd per ongeluk? Dat is het enige dat ik me kan voorstellen.

Je kunt het testen door onder op het stuur een andere mode te kiezen in ieder geval, en als ie wel goed stond om eens een ander te kiezen en dan terug te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door F-Tim op 26-07-2023 16:32 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Even nog een andere hele positieve ervaring… wat werkt parkeer assistent voortreffelijk! Echt een mega verbetering tegenover de VW implementatie!

Stoppen, parkeer functie activeren, en hij zet hem snel in één keer perfect neer!

Wat opvalt… hij rijdt echt mega strak op de auto’s voor en achter in het vak. M’n vorige VW moest regelmatig steken, en wilde extra marge voor en achter, en stond ook soms relatief ver van de stoep af. De Bimmert… iedere keer… strak!

M’n vrouw zag het toen ik het uittestte, en zei meteen “dit ga ik ook vaker gebruiken!”.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 02:02
nish9493 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:52:
Hi All,

Belgium or The Netherlands?

If BMW Financial has all the documents required it takes +-2 to 3 days to receive feedback.
From the moment there is feedback or they need additional documents you will receive a mail at the same time as your contactperson in the dealership.

Can go quicker than 2 - 3 days and could take longer too :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
Stancke schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:41:
[...]

Belgium or The Netherlands?

If BMW Financial has all the documents required it takes +-2 to 3 days to receive feedback.
From the moment there is feedback or they need additional documents you will receive a mail at the same time as your contactperson in the dealership.

Can go quicker than 2 - 3 days and could take longer too :9
Hi It's at Netherlands. Submitted the documents on monday evening. The contact person at the dealership mentioned it's a bit busy at the moment so i should know the status by tomorrow.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hennie-M
Gisteren zag ik mijn auto in redelijk mooi zonlicht staan en bedacht ik mij dat ik mijn foto’s nog niet had gedeeld.

Hij is niet gewassen en heeft inmiddels 1500km op de teller staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEGmKDwRMOWof5Ea36bembZ_Fzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXpkZmTy4ACSQLRp801iEYxA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YezITeFNRhF8nbF-MysMg6vfxsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2BqyIDzzoSbGh4YUycBzv1S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ja mooi hoor! xLine toch?

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
Hennie-M schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:04:
Gisteren zag ik mijn auto in redelijk mooi zonlicht staan en bedacht ik mij dat ik mijn foto’s nog niet had gedeeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice Car and color,
Whats the real world range you get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Inderdaad een xLine.
Voor de zekerheid nog ff de optielijst ;)
  • Kleur : Phytonicblau Metallic P0C1M
  • Bekleding : Bekleding Sensatec geperf FKHSW
  • xLine (S07HW)
  • Innovation Pack (S07EW)
  • Toebehoren Dakdraagsysteem, aluminium zijdeglans (twee langsdragers) (S03AT)
  • Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit (S0420)
  • Sportstoelen voor bestuurder en voorpassagier (S0481)
  • Harman Kardon Surround Sound System (S0674)
  • M Hemelbekleiding in Anthrazit (S0775)
  • Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
  • Driving Assistant Plus (S05AT)
  • Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect' (S04KL)
nish9493 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Nice Car and color,
Whats the real world range you get
Durf ik zo niet te zeggen, maar ik rij meestal wel 'sportief' en haal een gemiddelde van 19kWh/100km.
dus ik zou in theorie 330km kunnen rijden op een volle accu. (klimaat op 22,5)
Ik doe dus echt niet mijn best om zuinig te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nish9493
Hennie-M schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Inderdaad een xLine.
Voor de zekerheid nog ff de optielijst ;)
  • Kleur : Phytonicblau Metallic P0C1M
  • Bekleding : Bekleding Sensatec geperf FKHSW
  • xLine (S07HW)
  • Innovation Pack (S07EW)
  • Toebehoren Dakdraagsysteem, aluminium zijdeglans (twee langsdragers) (S03AT)
  • Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit (S0420)
  • Sportstoelen voor bestuurder en voorpassagier (S0481)
  • Harman Kardon Surround Sound System (S0674)
  • M Hemelbekleiding in Anthrazit (S0775)
  • Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
  • Driving Assistant Plus (S05AT)
  • Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect' (S04KL)
[...]

Durf ik zo niet te zeggen, maar ik rij meestal wel 'sportief' en haal een gemiddelde van 19kWh/100km.
dus ik zou in theorie 330km kunnen rijden op een volle accu. (klimaat op 22,5)
Ik doe dus echt niet mijn best om zuinig te rijden.
toon volledige bericht
Thanks for the update. Really good to know.
I just got my loan approved.
Now waiting for the car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 12:21

Range wordt bepaald op basis van je rij historie. Ga maar eens even een paar keer goed los tijdens het rijden en dan zul je zien dat je range nog verder daalt, net als straks over een paar maanden als het weer kouder wordt. Overigens is dit ook hoe de range bepaald wordt bij ice voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:36

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7cYRTgm9ClECi0ySgU9oyO0Deg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgHvoe23d6tuygAVa09DPgYc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5g90jd1tOD7Io7GJBB_UYw9Mc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3KCg0MQh2rd2yjsk2gxZL8f.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vind het gemiddelde verbruik in de rijstatistieken iets representatiever. De voorspelde range is idd zoals de naam al zegt eerder een voorspelling op basis van de laatste rit en kan dus nog veranderen wanneer je plots zuiniger blijkt te rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door MaxDlius op 27-07-2023 13:54 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektro Bimmer
  • Laatst online: 06-10-2023
Goedemiddag allen,

Ik heb een bericht geplaatst waarbij ik mijn IX1 kon verwachten op 19 juli. Echter door hagelschade in Duitsland bij de fabriek is de levering uitgesteld tot nader order aldus de dealer.
Zijn er meer mensen die hetzelfde bericht hebben ontvangen van hun dealer.
Ben erg benieuwd naar reacties van klanten die ook moeten wachten op hun nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mr. Jinx op 28-07-2023 09:22 . Reden: mag weg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
Hennie-M schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De X1 is 1 van de weinige wagens bij BMW die wel eens mooier kan zijn qua exterieur met een xLine dan met een M Sportpakket…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Elektro Bimmer schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:30:
Goedemiddag allen,

Ik heb een bericht geplaatst waarbij ik mijn IX1 kon verwachten op 19 juli. Echter door hagelschade in Duitsland bij de fabriek is de levering uitgesteld tot nader order aldus de dealer.
Zijn er meer mensen die hetzelfde bericht hebben ontvangen van hun dealer.
Ben erg benieuwd naar reacties van klanten die ook moeten wachten op hun nieuwe auto.
Zitten delays in tot 2 à 3 maand op sommige wagens die schade hebben. Al zijn er ook wagens bij die volgens BMW schade hebben en bij de dealer toekomen zonder enige vorm van schade. Beetje koffiedik kijken… voornamelijk transport is probleem nummer 1 in de autosector, daar komen de grootste vertragingen van spijtig genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
Stancke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:04:
[...]

De X1 is 1 van de weinige wagens bij BMW die wel eens mooier kan zijn qua exterieur met een xLine dan met een M Sportpakket…
Ik vind zelfs de basisversie nog het mooist, maar daar zijn geen mooie velgen bij te krijgen. Een optie die bijna net zo duur is als het hele x-line pakket.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Heeft iemand al de laatste kaartupdate Europa gedaan? Ik heb hem uitgevoerd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbVauiv-CaejnEv4vY40rXzPEX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMtTX0PYsSTCtPlkvIHZi4Pj.jpg?f=fotoalbum_large... Maar bij 100% kreeg ik een melding die stelde dat er geen kaartmateriaal is gevonden. Nu blijft de navigatie hangen in 'navigatie opstarten', behalve als ik die usb stick opnieuw invoer. Dan gaat hij weer kaartupdate doen, met dezelfde uitkomst, maar kan ik wel weer navigeren tijdelijk.

Heel onhandig allemaal en vooral ook vervelend want we gaan morgen op vakantie.

Ik ga de update opnieuw op de stick zetten en kijken wat het effect is.

This time of day (21u55) koop je ook nergens meer een 64GB usbc usb stick natuurlijk ;)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Laatst online: 24-04-2024
tim-w schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:54:
Heeft iemand al de laatste kaartupdate Europa gedaan? Ik heb hem uitgevoerd:[Afbeelding]... Maar bij 100% kreeg ik een melding die stelde dat er geen kaartmateriaal is gevonden. Nu blijft de navigatie hangen in 'navigatie opstarten', behalve als ik die usb stick opnieuw invoer. Dan gaat hij weer kaartupdate doen, met dezelfde uitkomst, maar kan ik wel weer navigeren tijdelijk.

Heel onhandig allemaal en vooral ook vervelend want we gaan morgen op vakantie.

Ik ga de update opnieuw op de stick zetten en kijken wat het effect is.

This time of day (21u55) koop je ook nergens meer een 64GB usbc usb stick natuurlijk ;)
Misschien de Idrive resetten door de volumetoets ingedrukt te houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Wat is het verschil tss updaten via usb en de gewone over the air kaartupdates? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:39
MaxDlius schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:58:
Wat is het verschil tss updaten via usb en de gewone over the air kaartupdates? 🤔
Niets want ik heb deze 2023-3 OTA gekregen, ik zag enkel een bericht op het scherm dat 'de navigatie is geüpdatet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

MaxDlius schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:58:
OTA krijg je volgens mij alleen NL.
Rest Europa moet via stick... Had ik ergens gelezen. Ik kan het nu niet terugvinden omdat de site van bmw niet mee werkt.

Overigens is mijn tweede poging om de kaart op stick te zetten wel succesvol gebleken. Toch iets fout gegaan met kopiëren...

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Als je onder connecteddrive services kijkt staat het uitgelegd: je kijkt OTA 4x per jaar een update van een zelf gekozen regio bijvoorbeeld Benelux. Maar de usb update zorgt ervoor dat alle internationale kaarten weer up to date zijn.

Maw usb update kan wel handig zijn als je naar het buitenland gaat ;-)

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
Mijn ervaring is vooral dat kaartupdates (Garmin en TomTom) vlak voor vakantie altijd gedoe is. Gaat het mis dan heb je ‘stress’ om het nog te fixen in de korte tijd die over is. Daarnaast veranderd het Europees groot wegennet nauwelijks significant en op je vakantie adres heb je miss niet de laatste rotonde op je Navi maar verdwalen doe je heus niet. En anders is er altijd nog Google/Apple maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:08:
Weet iemand toevallig met welke iDrive de BMW's geleverd worden die in augustus gebouwd worden en geleverd worden in september?
Zover ik kunnen vinden is het versie 8
Volgens mij worden de auto die geproduceerd worden na november met versie 9 uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
Auto’s die in augustus geproduceerd worden krijgen iDrive 8.5 . Althans dat heb ik gevonden internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioiaBMWix1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-08-2023
Sinds 4 juli rijdt ik nu in mijn nieuwe ix1. Wat een heerlijke auto en bijna net zo zuinig als de Mini Electric die ik hiervoor reed !! Heb er 2 weken woon werk verkeer mee week gedaan en mee naar Italie geweest op vakantie.
Woon werk verkeer 40 km lang op proviniciale weg gemiddeld 80km pu en 35 km snelweg op 110 km cruisen een verbruik van 14,9 KW.
En op vakantie naar Italie waarbij waar mogelijk rond de 120 km p.u , rond de 16 KW verbruik, dus de WLTP range van 440 km is wel degelijk haalbaar als je zuinig rijdt. Ik rijdt dan in de efficient mode (en dan is ie nog rap genoeg hoor!) en altijd in de B one pedal mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL9z-pvV0y04-Rd86zHOY4JAZLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRkgBik2z9DQzB455qIlalsK.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren in de gietende regen en wind had ik plots toch een aanzienlijk hoger verbruik dan anders, waardoor mijn huidige range voorspelling toch wel erg laag aanvoelt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPHB0ZW-dWbRIgcq1agp_F1BRXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juz81CQXopFXKv1UeGbni0zh.jpg?f=fotoalbum_large
Maar goed, onder zo´n weersomstandigheden zal dit bij elke EV wel zo zijn, zeker? Misschien wat vaker rond de 100 rijden ipv 120 in het vervolg 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
MaxDlius schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:55:
[Afbeelding]
Gisteren in de gietende regen en wind had ik plots toch een aanzienlijk hoger verbruik dan anders, waardoor mijn huidige range voorspelling toch wel erg laag aanvoelt...
[Afbeelding]
Maar goed, onder zo´n weersomstandigheden zal dit bij elke EV wel zo zijn, zeker? Misschien wat vaker rond de 100 rijden ipv 120 in het vervolg 😀
Ruitenwissers vol aan, waarschijnlijk ook de airco om de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen en wind tegen. Dat zorgt voor meer verbruik. Met het risico dat ik het nu verkeerd herhaal; omdat een EV veel efficienter is met zijn energie verbruik vallen zaken sneller op. Waarbij een verbrandingsmotor toch al ruim de helft van energie weggooit aan warmteontwikkeling e.d. vallen dit soort zaken minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Laatst online: 04-03-2024
Auto besteld 24/4 zou inmiddels op 27/07 gemaakt moeten zijn. Iemand een idee hoe lang het duurt alvorens deze dan effectief verscheept en geleverd wordt?

Daarnaast heb ik ook de harman & kardon soundsysteem genomen. Hoe is de ervaring hiermee?
Ik rijd momenteel met een mercedes A en ik vind het geluid hiervan echt ondermaats. Vooral de hoge tonen, dus ik kan er enkel maar op vooruit gaan 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Sebi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:13:
Auto besteld 24/4 zou inmiddels op 27/07 gemaakt moeten zijn. Iemand een idee hoe lang het duurt alvorens deze dan effectief verscheept en geleverd wordt?
Hou rekening met 3 welen tot de afleverdatum.
Afhankelijk van de drukte bij je dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
Finally my car is booked.
Have ordered the Xline with travel Package, premium package, and driver assistant,
Promised delivery in the beginning of September.
Now the wait begins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
People who have taken delivery in Netherlands,
do dealers provide the floor mats for the car or do they have to be purchased separately.

Also can you please suggest must to buy add ons during or after delivery for the car
Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Sebi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:13:

Daarnaast heb ik ook de harman & kardon soundsysteem genomen. Hoe is de ervaring hiermee?
Ik rijd momenteel met een mercedes A en ik vind het geluid hiervan echt ondermaats. Vooral de hoge tonen, dus ik kan er enkel maar op vooruit gaan 🤪
EV of PHEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:45
Gisteren bij de dealer geweest en moest even wachten omdat de vervangwagen nog niet beschikbaar was.
Nog even bij de verkoper gepasseerd om eens te informeren en leverdatum blijft op eind oktober staan helaas.
Besteld op 23/2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebi
iX1, EV dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hennie-M
nish9493 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:23:
People who have taken delivery in Netherlands,
do dealers provide the floor mats for the car or do they have to be purchased separately.

Also can you please suggest must to buy add ons during or after delivery for the car
Thanks in advance
Ik heb vloermatten in de auto. Ik weet niet of mijn leasemaatschappij dat afdwingt of standaard bijbesteld.
Dus eigenlijk heb je helemaal niets aan dit antwoord :)
maar misschien kunnen mensen dit plussen als ze dezelfde ervaring hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebi
Hennie-M schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Ik heb vloermatten in de auto. Ik weet niet of mijn leasemaatschappij dat afdwingt of standaard bijbesteld.
Dus eigenlijk heb je helemaal niets aan dit antwoord :)
maar misschien kunnen mensen dit plussen als ze dezelfde ervaring hebben
Vloermatten als in de matten voor en achter? Zit er standaard op. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n9YLFk-M2sBcz-3ARW5KEbxSCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DZPnF1QU4iRfcNw2ZblNiEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:32:
Hier ook een nieuwe BMW rijder en super leuk dat er een BMW iX1 tweakers topic voor is. Volgens mij ben ik de eerste in dit topic die de lak Frozen Pure Grey heeft gekozen. Ik heb proef gereden in de EQA, Q4 en in een BMW X1 Plug-in Hybride maar de keuze was eigenlijk al wel gemaakt door de 4 wiel aandrijving en uiteraard het vermogen van 313PK. Ik verwacht deze week de leverdatum te ontvangen.

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
Levering zonder typeaanduiding
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Zonder exterieur design details
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Vandaag het VIN nummer mogen ontvangen. Officiële leverdatum staat op 12 september. Benieuwd hoe snel het nu gaat 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:28:
[...]

Vandaag het VIN nummer mogen ontvangen. Officiële leverdatum staat op 12 september. Benieuwd hoe snel het nu gaat 🙌
Great if you dont mind which dealer you ordered the car from and is the car already produced or in production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 06-05 15:01
Net contact gehad met de garage, er is een dubbele terugroepactie op mijn IX1 :

"Votre BMW est concernée par deux campagnes de rappel qui consiste à une vérification du bloc optique avant qui pourrait ne pas être aux normes et un remplacement de l arbre de sortie avant côté gauche."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madpatrick
Roki schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:39:
Net contact gehad met de garage, er is een dubbele terugroepactie op mijn IX1 :

"Votre BMW est concernée par deux campagnes de rappel qui consiste à une vérification du bloc optique avant qui pourrait ne pas être aux normes et un remplacement de l arbre de sortie avant côté gauche."
Even vertaald voor de NL-talige

"Uw BMW wordt getroffen door twee terugroepacties die bestaan uit een controle van de voorste verlichtingseenheid, die mogelijk niet aan de normen voldoet, en een vervanging van de voorste uitgaande as aan de linkerkant."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
Ik heb nog niets vernomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 01:08

Royz

Kleurenblind!!

Interessant, als ik op https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html mijn VIN invoer zie ik dat ik ook een terugroepactie heb. Nog niets vernomen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
nish9493 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

Great if you dont mind which dealer you ordered the car from and is the car already produced or in production
Ekris BMW Utrecht. Auto is in productie en kan ook niet meer gewijzigd worden, nieuwe productie slot is augustus met levering in september. Ik heb overigens gisteren contact gehad met BMW en er werd mij verteld dat de leveringen gedaan worden met Idrive 8.0 tot 8.5.

De reden dat ik de versie wou weten komt omdat ik een Iheylinkit Multimedia boxje aanschaf waarmee je het rechterscherm kan gebruiken om Netflix/Videoland te kijken of YouTube clips kan afspelen. Wel zo prettig als je bijvoorbeeld aan het snelladen bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Ekris BMW Utrecht. Auto is in productie en kan ook niet meer gewijzigd worden, nieuwe productie slot is augustus met levering in september. Ik heb overigens gisteren contact gehad met BMW en er werd mij verteld dat de leveringen gedaan worden met Idrive 8.0 tot 8.5.

De reden dat ik de versie wou weten komt omdat ik een Iheylinkit Multimedia boxje aanschaf waarmee je het rechterscherm kan gebruiken om Netflix/Videoland te kijken of YouTube clips kan afspelen. Wel zo prettig als je bijvoorbeeld aan het snelladen bent _/-\o_
thanks
I have booked in van poelgeest naarden and have been told the car will go into production next week and delivery in september too.

Thanks for the update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Royz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:13:
Interessant, als ik op https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html mijn VIN invoer zie ik dat ik ook een terugroepactie heb. Nog niets vernomen.
Ook even handmatiug gecontroleerd, hier heb ik géén terugroepactie op mijn VIN.
Ter info, de productie van mijn exemplaar was afgelopen april/mei.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
nish9493 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

thanks
I have booked in van poelgeest naarden and have been told the car will go into production next week and delivery in september too.

Thanks for the update :)
Waarschijnlijk zit je dan in hetzelfde slot. Ik moet overigens zeggen dat ik het VIN nummer zelf heb opgevraagd, deze heeft BMW niet standaard aangeleverd maar ik had toevallig contact met de dealer en heb er naar gevraagd. Heb jij je VIN nummer al en wat voor configuratie heb je besteld? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 02-08-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk zit je dan in hetzelfde slot. Ik moet overigens zeggen dat ik het VIN nummer zelf heb opgevraagd, deze heeft BMW niet standaard aangeleverd maar ik had toevallig contact met de dealer en heb er naar gevraagd. Heb jij je VIN nummer al en wat voor configuratie heb je besteld? _/-\o_
I do not have the VIN number yet will ask the dealer next week and check it out.
My configuration is as below

It’s a xLine in spacebar silver
With the travel and premium package. Along with memory seats and active lumbar support .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Laatst online: 24-04 09:05
Bijzonder ik zie hier allemaal vroegtijdige/op tijd afleveringen.
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 06-12 waar ik terugkoppeling heb gehad vanuit Alphabet op 19-12 dat hij besteld was met een verwachte levertijd van 07-07.
Nu moest ik toevallig van de week bij de garage zijn omdat mijn I3 weigerde te laden en contact met de verkoper gehad. Is de verwachte levertijd 29-09.

En ik hier iedereen maar blij zie te wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
EdjeCageman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:15:
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 06-12 waar ik terugkoppeling heb gehad vanuit Alphabet op 19-12 dat hij besteld was met een verwachte levertijd van 07-07.
Nu moest ik toevallig van de week bij de garage zijn omdat mijn I3 weigerde te laden en contact met de verkoper gehad. Is de verwachte levertijd 29-09.

I'm not sure how leasing company works.

For my situation, The dealer had ordered some cars which was supposed to go into production this month and he changed the specs of one the car to my specifications.

So i guess its completely upon the dealers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 05-05 18:59

Idem hier in half januari besteld, verwachte levertijd nog steeds eind oktober. Leasemaatschappij ook Alphabet (notabene is Alphabet van BMW groep) maar de levertijd is afgegeven door de dealer (Dubbelsteyn). Bevreemd mij ook dat auto's die veel later zijn besteld eerder worden geleverd. Denk dat er niets aan te doen is maar ik was even hoopvol dat de levering naar voren zou wouden geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
nish9493 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

I'm not sure how leasing company works.

For my situation, The dealer had ordered some cars which was supposed to go into production this month and he changed the specs of one the car to my specifications.

So i guess its completely upon the dealers
I think you are right I think some dealers make production slot reservations in advance based on expectations so they can deliver faster. Other dealers might only perform this reservation when a car is actually sold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior198
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
JP1980 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

Idem hier in half januari besteld, verwachte levertijd nog steeds eind oktober. Leasemaatschappij ook Alphabet (notabene is Alphabet van BMW groep) maar de levertijd is afgegeven door de dealer (Dubbelsteyn). Bevreemd mij ook dat auto's die veel later zijn besteld eerder worden geleverd. Denk dat er niets aan te doen is maar ik was even hoopvol dat de levering naar voren zou wouden geschoven.
Zelfde hier, februari dit jaar besteld, verwachte leverdatum eind december (X1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Er zit een wezenlijk verschil in levertijden tussen een X1 en een iX1
IX1 is tussen 4-6 maanden momenteel en de X1 tot wel 12 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Laatst online: 30-04 12:52

Bwa, hier aug22 besteld en nog niets dus niet iedereen is zo happy :) (25e, belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
madpatrick schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:43:
Betreft een iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
huwiee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:49:
[...]

Bwa, hier aug22 besteld en nog niets dus niet iedereen is zo happy :) (25e, belgie)
Bij welke garage?
Toch niet te snappen hé, als je ziet hoe snel sommigen hun wagen ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door DonDromi op 23-11-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Laatst online: 30-04 12:52
DonDromi schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Bij welke garage? Ik bij Jorssen Zuid.
Toch niet te snappen hé, als je ziet hoe snel sommigen hun wagen ontvangen.
Verstraeten lochristi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
Zoals ik het vernomen had van mijn dealer krijgen ze elk een aantal productie spots binnen bepaalde periodes / zijn er x-aantal spots vrij voor een bepaalde periode.
Zo kon ik zelf kiezen in welke periode ik de levering wou, aan de hand van de beschikbare productieplekken.
In mijn geval: ofwel augustus, ofwel oktober.
September was volledig uitverkocht.

Meer info heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Laatst online: 24-04 09:05
madpatrick schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:43:
Yes sorry, IX1 is het.
Eenmaal gewend aan elektrisch rijden in mijn I3 wil ik niet anders meer.
Same, alleen dan via Renova.
En nee is niks aan te doen natuurlijk, ik heb een werkende auto dat is het belangrijkst.
Verwachting van de verkoper was de 1ste week van Oktober, maar hij heeft laatste week van September gecommuniceerd naar Alphabet. Ach we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunkmeister
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:35
Ik kreeg net bericht van mijn dealer dat mijn iX1 klaar staat om opgehaald te worden (besteld op 15 mei bij Louyet Brussels).

Dit is meer dan een maand vroeger dan gepland. Ik heb echter zeer binnenkort een autovakantie gepland naar Frankrijk (omgeving La Rochelle) en had erop gerekend dat ik dat nog met mijn Passat ging kunnen doen.

Ik heb echter 0 ervaring met elektrisch rijden en opladen en zoek dus snel wat tips om mijn route door Frankrijk voor te bereiden.
Gebruik ik gewoon de ingebouwde navigatie?
Heb ik speciale laadkabels nodig die niet bij de wagen geleverd worden?

Welke apps en laadkaarten voorzie ik best? Ik krijg een laadpas van het werk, maar enkel voor laden in België.

Best telkens opladen tot 100% of is dit niet aan te raden bij lange autoritten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
Drunkmeister schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:42:
Ik kreeg net bericht van mijn dealer dat mijn iX1 klaar staat om opgehaald te worden (besteld op 15 mei bij Louyet Brussels).

Dit is meer dan een maand vroeger dan gepland. Ik heb echter zeer binnenkort een autovakantie gepland naar Frankrijk (omgeving La Rochelle) en had erop gerekend dat ik dat nog met mijn Passat ging kunnen doen.

Ik heb echter 0 ervaring met elektrisch rijden en opladen en zoek dus snel wat tips om mijn route door Frankrijk voor te bereiden.

Welke apps en laadkaarten voorzie ik best? Ik krijg een laadpas van het werk, maar enkel voor laden in België.

Alvast bedankt!
De juiste kabels krijg je bij de auto.
En de ingebouwde navigatie zal redelijk goed werken, mensen hebben goede ervaringen met ABRP als navigatie maar daar zal je dan nog zelf in moeten duiken.
En de meeste informatie zal je toch moeten halen uit een ander topic zoals [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 (regel meerdere passen etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Alvast bedankt!
Jouw laadpas zou normaal gezien overal in Europa moeten werken ondertussen. Onderweg laden boven de 80% is tijdverlies en kan soms langer duren dan van 20 naar 80 en is erg belastend voor de batterij. Avond voor vertrek tot 100% laden aan een gewone laadpaal is wel prima.

De interne app werkt voldoende goed wat betreft laadstops in te plannen rekening houdend met je route. Je kan in de opties ook instellen met hoeveel resterende % je wenst toe te komen aan de laadpaal of op je eindbestemming. De app gaat op die manier jouw batterij ook voorbereiden op het laden, waardoor je sneller aan een hoge laadsnelheid geraakt.

Vermijd te vaak meer dan 100-110u te rijden, kwestie van minder vaak te moeten stoppen om op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Laatst online: 13-02 08:56

Alvast bedankt!
Ik heb de ANWB laadpas, omdat ze bij de ANWB ook aangaven dat deze ook in België, Frankrijk en Duitsland goed te gebruiken is.
Als je aan een normale paal met 11 of 22 kW laadt, kun je tot 100% gaan.
Aan de snellaad palen vanaf 50 tot 400 kW, kun je het beste tot 80% en af en toe tot 90% gaan. Dit omdat het snelladen minder goed is voor de batterij en tot 100% dan slecht is voor de batterij.
Overigens blijkt dat van 10 tot 80% in zo een 25 tot 30 minuten gaat en dat je voor de laatste 20% vaak veel langer moet wachten, omdat de laadsnelheid dan naar beneden gaat.

Voor navigatie naar laadpalen, schijnt er ook een ANWB app te zijn, die goed blijkt te werken.
Ik heb daar echter nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3

Alvast bedankt!
Houdt er even rekening mee dat niet alle laadpassen standaard in het buitenland kunnen laden, en als het wel kan is dit ook niet bij elke paal. Bestel even de druppels bij Shell Recharge en ANWB dan ben je gegarandeerd dat je niet voor jan met de korte achternaam ergens komt te staan. 8) . Stel je kan niet laden met je pas in het buitenland kan je indien het een lease auto is je gemaakte laad kosten declareren bij je werkgever, hier krijg je vaak ongeveer 60% netto van terug

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lager

Alvast bedankt!
Net terug vanuit Oostenrijk met de iX1 en dat is meer dan prima bevallen. Geen last gehad van range angst want in Dld zijn er meer dan voldoende laadpunten. Ervaring dat het wel fijner gaat als je een laadpunt kiest met meer dan slechts een paar laders.
De interne Navi werkt eigenlijk best heel goed, je moet er wel even mee puzzelen voordat het lekker gaat en dat je weet waar je wat ziet. Ik reed in combi met ABRP app, omdat de BMW software geen Tesla chargers weergeeft en die zijn wel super handig omdat die altijd met veel zijn.
Ik heb bij 5-6 verschillende aanbieders geladen en m’n ANWB pas en Tesla app deden het altijd.

Je moet er even aan wennen dat je het efficiëntst met je laadtijd omgaat als je aankomt met een niet al te hoog batterij percentage, want dan laad hij het snelst per tijdseenheid. 900km met aanhanger vanuit Oostenrijk was gister 4x laden met een snelheid op de cruisecontrol van 105 km/h.

Als je de stops een beetje plant met eten verlies je gevoelsmatig ook geen tijd en kun je prima tot 100% laden als je nog niet klaar bent met eten. Krijgt de batterij echt niets van. De snelheid van laden is tussen 90 en 100% zo laag en je rijdt hm gelijk weer leeg. De auto geeft op basis van je gekozen bestemming ook een laadadvies qua tijd om zo efficiënt op bestemming te komen, gaat best ok. Ik koos er wel voor om op basis van het advies nog een paar procent extra te laden, voor het geval je file/regen/wind etc tegen gaat komen of gewoon wat harder wilt gaan rijden.

Maar idd even 2 extra laadpassen en de Tesla app regelen en je kunt gaan. Superchargers hebben vaste kabels, normale AC laders soms, maar anders past altijd de stekker van je BMW.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• madpatrick
Hoi Allemaal

Vandaag dan mijn iX1 mogen ophalen.
Ontzettend blij met de eerste KM's.
Hij is toch weer een stuk mooier dan je in je gedachten had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcGRsm1htBdLqbN1IHohNE11LCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/49VJh4b0JiHuvs1r65akccOs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7P-ZlMxccp8QO9GPZNvOjw7Vg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OeugjVed1zxb31wDlhuNfKlE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lv3DQ-XzU4UJ3RDUdrNHa5qbQ8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WD8Apc6KOC7l0tyq8hfYeBTK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Bij de wagen krijg je normaal gezien (desnoods naar vragen) ook een BMW laadpas die je online even moet activeren (duurt max. 24u voordat de kaart actief is). Volgens de kaart is er op mijn vaakst bezochte buitenlandse bestemmingen altijd wel een lader die met de pas zou moeten werken dus ik hou het bij de kaart van de werkgever voor binnen BE en de BMW pas voor het buitenland. :)
MaxDlius schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Jouw laadpas zou normaal gezien overal in Europa moeten werken ondertussen.
De kans is inderdaad groot dat de kaart ook wel in het buitenland werkt maar bij mijn werkgever (en mogelijk ook bij @Drunkmeister) is de afspraak van enkel in België te tanken/laden. Op papier mogen we met de wagen ook niet naar het buitenland zonder toestemming maar dat moesten we niet te letterlijk nemen.. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 06:38
Lager schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Net terug vanuit Oostenrijk met de iX1 en dat is meer dan prima bevallen. Geen last gehad van range angst want in Dld zijn er meer dan voldoende laadpunten. Ervaring dat het wel fijner gaat als je een laadpunt kiest met meer dan slechts een paar laders.
De interne Navi werkt eigenlijk best heel goed, je moet er wel even mee puzzelen voordat het lekker gaat en dat je weet waar je wat ziet. Ik reed in combi met ABRP app, omdat de BMW software geen Tesla chargers weergeeft en die zijn wel super handig omdat die altijd met veel zijn.
Ik heb bij 5-6 verschillende aanbieders geladen en m’n ANWB pas en Tesla app deden het altijd.

Je moet er even aan wennen dat je het efficiëntst met je laadtijd omgaat als je aankomt met een niet al te hoog batterij percentage, want dan laad hij het snelst per tijdseenheid. 900km met aanhanger vanuit Oostenrijk was gister 4x laden met een snelheid op de cruisecontrol van 105 km/h.

Als je de stops een beetje plant met eten verlies je gevoelsmatig ook geen tijd en kun je prima tot 100% laden als je nog niet klaar bent met eten. Krijgt de batterij echt niets van. De snelheid van laden is tussen 90 en 100% zo laag en je rijdt hm gelijk weer leeg. De auto geeft op basis van je gekozen bestemming ook een laadadvies qua tijd om zo efficiënt op bestemming te komen, gaat best ok. Ik koos er wel voor om op basis van het advies nog een paar procent extra te laden, voor het geval je file/regen/wind etc tegen gaat komen of gewoon wat harder wilt gaan rijden.

Maar idd even 2 extra laadpassen en de Tesla app regelen en je kunt gaan. Superchargers hebben vaste kabels, normale AC laders soms, maar anders past altijd de stekker van je BMW.
toon volledige bericht
Mooi om te horen dat het ook goed bevallen is met de aanhanger. Wat voor type aanhanger heb je? En wat was je gemiddelde verbruik ongeveer? Ik ga dit weekend ook op vakantie richting Genève en zit nog te twijfelen tussen een dakkoffer of aanhanger.

Nog iets anders, sinds iemand mijn auto geleend heeft ligt de life-hammer ineens los in de auto. Heb al overal gekeken maar kon de plek niet vinden waar hij opgehangen zat. Waar zit hij bij jullie in de auto? Kon het ook niet in de handleiding vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

bibi2205 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:31:
[...]

Bij de wagen krijg je normaal gezien (desnoods naar vragen) ook een BMW laadpas die je online even moet activeren (duurt max. 24u voordat de kaart actief is). Volgens de kaart is er op mijn vaakst bezochte buitenlandse bestemmingen altijd wel een lader die met de pas zou moeten werken dus ik hou het bij de kaart van de werkgever voor binnen BE en de BMW pas voor het buitenland. :)
[...]
En ik kreeg er een jaar lang korting bij, op de Ionity snelladers. Zeker niet verkeerd dus om de BMW laadpas te activeren. 8)

Handig is ook dat je dan vanuit de My BMW app ook laadsessies kan starten. Laatst pakte een pak geen passen, kon ik toch laden.

[ Voor 8% gewijzigd door tim-w op 03-08-2023 23:03 ]

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
Frml schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:34:
[...]

Mooi om te horen dat het ook goed bevallen is met de aanhanger. Wat voor type aanhanger heb je? En wat was je gemiddelde verbruik ongeveer? Ik ga dit weekend ook op vakantie richting Genève en zit nog te twijfelen tussen een dakkoffer of aanhanger.

Nog iets anders, sinds iemand mijn auto geleend heeft ligt de life-hammer ineens los in de auto. Heb al overal gekeken maar kon de plek niet vinden waar hij opgehangen zat. Waar zit hij bij jullie in de auto? Kon het ook niet in de handleiding vinden.
Rij met een forse Holtkamper vouwwagen. Verbruik schommelt met 105 km/h op de cruise tussen de 22 kw/100km en 26, afhankelijk van type traject en weersomstandigheden. Heen was 25 graden en strak zonnetje, terug was 19 en stromende regen.

Bij mij zit de life hamer aan de passagierskant van de middenconsole, bij de voeten. Miss heeft iemand hm er per ongeluk af gestoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Laatst online: 13-02 08:56
Frml schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:34:
[...]

Misschien heb je wat aan de info uit dit artikel?

In ieder geval is het voor de Frankrijk-gangers een aardige info, om te weten dat er bij veel laadstations een balk hangt, waardoor je met de caravan er achter, niet bij een laadpaal kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlTfuMNIaiwZPabtTDvm6GFN1yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2x9dE6gLMoUEzzSvOGfb3VD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
Hi Everyone,
Was just wondering what is the actual difference between driving assistant professional and driving assistant plus.

Can driving assistant professional also be purchased later once i have brought the car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebi
nish9493 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:47:
Hi Everyone,
Was just wondering what is the actual difference between driving assistant professional and driving assistant plus.

Can driving assistant professional also be purchased later once i have brought the car
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuk0COLW43drpORuDSs0LbgZ4eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6og5SLNVGbKANwKI3L2dQ9e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:08
Dus het is DA Pack, of DA Pack Plus, of beide, of DA Pack Professional wat zowel de normale als de Plus omvat, maar ook nog meer functies heeft? Dat moet je ook maar even weten... Geef ik hier even door aan mijn collega die naar de iX1 kijkt want dat is goed om te missen.

Er is dus ook alleen de Plus voorbereiding mogelijk, niet voor Professional. Wel apart want dat lijkt alleen software extra te zijn bovenop de twee andere.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1 ... 16 ... 66 Laatste