Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 17 ... 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-03-2024
Jiriki schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:52:
Dus het is DA Pack, of DA Pack Plus, of beide, of DA Pack Professional wat zowel de normale als de Plus omvat, maar ook nog meer functies heeft? Dat moet je ook maar even weten... Geef ik hier even door aan mijn collega die naar de iX1 kijkt want dat is goed om te missen.

Er is dus ook alleen de Plus voorbereiding mogelijk, niet voor Professional. Wel apart want dat lijkt alleen software extra te zijn bovenop de twee andere.
Er zijn wel wat meer aparte dingen bij bmw dat ik ontdekt heb.
Snap nog altijd niet dat in een auto van +/- 60.000 euro de elektrisch inklapbare spiegels er niet inzitten.
Daarnaast begrijp ik ook in geen honderd jaar dat
Je moet bijbetalen voor elektrisch laden van een gsm.. er zijn er nog zo’n aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 09:58
Sebi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Er zijn wel wat meer aparte dingen bij bmw dat ik ontdekt heb.
Snap nog altijd niet dat in een auto van +/- 60.000 euro de elektrisch inklapbare spiegels er niet inzitten.
Daarnaast begrijp ik ook in geen honderd jaar dat
Je moet bijbetalen voor elektrisch laden van een gsm.. er zijn er nog zo’n aantal.
Mee eens, ik snap niet waarom de opties allemaal zo onduidelijk is. Zelfs de verkopers konden me niet exact uitleggen wat nu het verschil was tussen de verschillende driving assistance modules. Het is een enorm gezoek om alle opties te krijgen die ik zou willen. Ik denk dat het voor sommige leuk is, maar niet mijn ding. Ik heb liever de Tesla of Polestar aanpak - gewoon een paar verschillende uitvoeringen en thats it. Lijkt me ook goedkoper in de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Gisteren van gsm moeten wisselen (zelfde type) en nu zie ik mijn waze instructies niet meer op het instrumentenscherm.

*Op instrumentenscherm heb ik de individuele waarden staan, hier bovenaan had ik (1line) de eerstvolgende rij-instructie staan.
*android-auto met waze (via googlemaps heb ik nog wel rij-instructies)

Mis ik mogelijks ergens een instelling/permission voor waze?
Nog mensen die dit issue hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Dat driving pack professional komt met extra functies vanwege het hebben van 360 camera rondom de auto.
Dit is dus nooit een voorbereiding. Het moet er af fabriek inzitten.

Zelf heb ik enkel de DA plus voor de adaptive CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 16:26
technoslet schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:37:
Dat driving pack professional komt met extra functies vanwege het hebben van 360 camera rondom de auto.
Dit is dus nooit een voorbereiding. Het moet er af fabriek inzitten.

Zelf heb ik enkel de DA plus voor de adaptive CC.
Is dat dan een ander systeem als wat je krijgt bij parking assistant plus waar je ook 360 beeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Laatst online: 11-04 09:34
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk zit je dan in hetzelfde slot. Ik moet overigens zeggen dat ik het VIN nummer zelf heb opgevraagd, deze heeft BMW niet standaard aangeleverd maar ik had toevallig contact met de dealer en heb er naar gevraagd. Heb jij je VIN nummer al en wat voor configuratie heb je besteld? _/-\o_
I just got my vin number today i think we will get the delivery at the same time. May i know what is the configurations you have ordered.

Also what accessories are you planning to do after picking up the car.

I'm planning to get the ceramic coating done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:53
Zijn vin nummers al beschikbaar voor productie van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
nish9493 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

I just got my vin number today i think we will get the delivery at the same time. May i know what is the configurations you have ordered.

Also what accessories are you planning to do after picking up the car.

I'm planning to get the ceramic coating done.
Kijk even naar mijn laatste post op 1 augustus 17:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
Triumph58 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:41:
Zijn vin nummers al beschikbaar voor productie van de auto?
So once the car goes into production line the dealer gets the VIN number and you can request the dealer for VIN number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLint
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:18
Met iPhone12 kan ik enkel Apple Maps op instrumentenscherm én HUD krijgen.
Wel moet ik dan eerst Apple Maps route berekenen en daarna eventueel ook nog Waze. Doe ik het omgekeerd verschijnt Apple Maps niet meer in HUD en instrumentenpaneel.
Iemand die er in geslaagd is Waze in instrumentenpaneel en HUD te krijgen met een iPhone?
jasonv schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:41:
Gisteren van gsm moeten wisselen (zelfde type) en nu zie ik mijn waze instructies niet meer op het instrumentenscherm.

*Op instrumentenscherm heb ik de individuele waarden staan, hier bovenaan had ik (1line) de eerstvolgende rij-instructie staan.
*android-auto met waze (via googlemaps heb ik nog wel rij-instructies)

Mis ik mogelijks ergens een instelling/permission voor waze?
Nog mensen die dit issue hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektro Bimmer
  • Laatst online: 06-10-2023
Gefeliciteerd met de levering begin augustus. Mijn auto stond voor levering 20 september. Helaas is de levering verplaatst naar medio september. Als reden geeft de dealer dat er op het terrein bij BMW de auto’s zijn beschadigd door hagel. Vreemd dat er nu wel leveringen plaats vinden volgens een aantal forumleden/bezoekers. Het lijkt of ik de enigste ben met dit bericht. Begin te twijfelen aan de info van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Laatst online: 17:53
Elektro Bimmer schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:07:
Gefeliciteerd met de levering begin augustus. Mijn auto stond voor levering 20 september. Helaas is de levering verplaatst naar medio september. Als reden geeft de dealer dat er op het terrein bij BMW de auto’s zijn beschadigd door hagel. Vreemd dat er nu wel leveringen plaats vinden volgens een aantal forumleden/bezoekers. Het lijkt of ik de enigste ben met dit bericht. Begin te twijfelen aan de info van de dealer.
Dus je krijgt je auto nu eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-04 21:24
Heeft iemand ervaring met het draadloos oplaadpunt in de BMW
Normaal is mijn telefoon wel redelijk bijgeladen als ik een kabel gebruikte in mijn vorige auto, maar nu laad hij amper iets bij.
En dan gebruik ìk niet eens de functies van mijn telefoon met Apple Carplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 11:31
madpatrick schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:46:
Heeft iemand ervaring met het draadloos oplaadpunt in de BMW
Normaal is mijn telefoon wel redelijk bijgeladen als ik een kabel gebruikte in mijn vorige auto, maar nu laad hij amper iets bij.
En dan gebuikt niet eens de functies van mijn telefoon met Apple Carplay
De iQ lader van de BMW X1 is maar 5W, beetje gemiste kans dat ze geen iQ van 25W of meer hebben voorzien in een auto anno 2023 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
querex schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

De iQ lader van de BMW X1 is maar 5W, beetje gemiste kans dat ze geen iQ van 25W of meer hebben voorzien in een auto anno 2023 8)7
Aha. Bedankt voor de info.
Minimaal 15w had ik wel verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:07
Elektro Bimmer schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:07:
Er zijn zeker wel meer mensen die in dit topic gemeld hebben dat er vertragingen zijn ivm de hagelschade.
En ik vermoed dat in het algemene BMW of i4 topic ook wel mensen zijn die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
querex schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Nu ben ik ook wel nieuwsgierig. Je hebt het over de X1. Hoeveel W laadt hij in de iX1, kan dit ook niet ergens op internet terugvinden. Anders maar bekabeld laden als het echt nodig is?

Bekabeld laden in m’n huidige Mercedes A200 gaat wel altijd lekker snel.

Anyone? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 05-08-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Dan hoef ik niet meer zo te balen dat ik (onbewust) het draadloos opladen niet besteld heb.
Ik laad nu dus via kabel, maar ook dat gaat niet super snel.
Sterker nog mijn telefoon (IOS) raakt regelmatig oververhit en stopt met laden. Ik vermoed dat dit aan het draadloos Apple CarPlay ligt.
Kan je dat niet ergens uitschakelen, als ik toch de kabel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Als het goed is moet het laadgedeelte de telefoon ook koelen wat voorkomt dat de telefoon in een veiligheidsmodus terecht komt en daardoor tijdelijk alleen basisfuncties heeft. Dit overkwam mij met de huur x1 in de VS. Android auto kan functioneert dan niet meer. Maar 5w is wel erg weinig inderdaad als je met android auto navigeert vermoed ik dat er al meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektro Bimmer
  • Laatst online: 06-10-2023
Hennie-M schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

Er zijn zeker wel meer mensen die in dit topic gemeld hebben dat er vertragingen zijn ivm de hagelschade.
En ik vermoed dat in het algemene BMW of i4 topic ook wel mensen zijn die er last van hebben.
Ik had een foutje geschreven in de levering. Zou afgelopen juli zijn, per ongeluk geschreven in september. September wordt nu de levering ivm de hagelschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Stien schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:17:
Dan hoef ik niet meer zo te balen dat ik (onbewust) het draadloos opladen niet besteld heb.
Ik laad nu dus via kabel, maar ook dat gaat niet super snel.
Sterker nog mijn telefoon (IOS) raakt regelmatig oververhit en stopt met laden. Ik vermoed dat dit aan het draadloos Apple CarPlay ligt.
Kan je dat niet ergens uitschakelen, als ik toch de kabel gebruik?
Als je de kabel inplugt zal waarschijnlijk het draadloze uitgeschakeld worden.
In mijn vorige auto had ik geen draadloze verbinding en enkel met kabel en daar werd de telefoon ook warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngrum
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-01 23:41
Ik sta op het punt om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik twijfel tussen de iX1 en de i4 GC. Ik heb momenteel een mooie diesel 3 reeks, waardoor ik wel op vlak van looks een grote voorkeur heb voor de i4. De reden dat ik toch twijfel is dat ik alle opties op de iX1 kan nemen die ik maar wil en dat ik heel beperkt ben bij de i4.

iX1 edrive20:
Opties:

Premium Pack Pro
Comforttoegang
Spiegelpakket
Automatisch dimmende binnenspiegel
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Parking Assistant Pack Plus
Head-Up Display
Opbergvak voor Wireless Charging
BMW Live Cockpit Navigation
Professional
Zonnewerend glas achteraan
Sportzetels vooraan
Verwarmde zetels vooraan
Driving Assistant Pack Professional
Harman-Kardon sound system
ZKS Veiligheidskit

BMW i4 eDrive35 Gran Coupé:
Opties:

Active Cruise Control met Stop&Go functie
Veiligheidskit

Zoals je kan zien is de lijst met opties belachelijk veel groter bij de iX1.

Ik hecht vooral heel veel waarde aan adaptieve cruise en lane assist. Maar die lane assist kan ik blijkbaar zelfs niet nemen bij de i4 zonder het driving assist pack professional. Maar zoals ik zei is het uiterlijk van de i4 zo veel meer mijn ding. Misschien dat de liefde voor het design van de iX1 nog wat moet groeien natuurlijk.

Ik zit dus een beetje met twijfels.

Daarnaast heb ik ook nog opties voor een polestar 2, Volvo C40, Mercedes EQA of Audi Q4 e-tron.

[ Voor 54% gewijzigd door Ngrum op 06-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ngrum schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:41:
Ik sta op het punt om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik twijfel tussen de iX1 en de i4 GC. Ik heb momenteel een mooie diesel 3 reeks, waardoor ik wel op vlak van looks een grote voorkeur heb voor de i4. De reden dat ik toch twijfel is dat ik alle opties op de iX1 kan nemen die ik maar wil en dat ik heel beperkt ben bij de i4.

iX1 edrive20:
Opties:

Premium Pack Pro
Comforttoegang
Spiegelpakket
Automatisch dimmende binnenspiegel
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Parking Assistant Pack Plus
Head-Up Display
Opbergvak voor Wireless Charging
BMW Live Cockpit Navigation
Professional
Zonnewerend glas achteraan
Sportzetels vooraan
Verwarmde zetels vooraan
Driving Assistant Pack Professional
Harman-Kardon sound system
ZKS Veiligheidskit

BMW i4 eDrive35 Gran Coupé:
Opties:

Active Cruise Control met Stop&Go functie
Veiligheidskit

Zoals je kan zien is de lijst met opties belachelijk veel groter bij de iX1.

Ik hecht vooral heel veel waarde aan adaptieve cruise en lane assist. Maar die lane assist kan ik blijkbaar zelfs niet nemen bij de i4 zonder het driving assist pack professional. Maar zoals ik zei is het uiterlijk van de i4 zo veel meer mijn ding. Misschien dat de liefde voor het design van de iX1 nog wat moet groeien natuurlijk.

Ik zit dus een beetje met twijfels.

Daarnaast heb ik ook nog opties voor een polestar 2, Volvo C40, Mercedes EQA of Audi Q4 e-tron.
Ik zou persoonlijk altijd voor comfort gaan, dus hoe meer opties hoe beter. Ik zou nooit een auto kiezen met weinig opties dan wordt je echt jaloers op al je collega's met vol opties :'( . Persoonlijk vielen voor mij de Polestar 2, Volvo C40 al direct af, ik heb zelf proefgereden in de EQA, Q4 en de iX1. Puur vanwege 4 wiel aangedreven en 313pk wint iX1 het al van de EQA en Q4. Hoe vaker ik de EQA zie, hoe minder mooi ik hem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
H8M3CuzUaintM3 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Ik zou persoonlijk altijd voor comfort gaan, dus hoe meer opties hoe beter. Ik zou nooit een auto kiezen met weinig opties dan wordt je echt jaloers op al je collega's met vol opties :'( . Persoonlijk vielen voor mij de Polestar 2, Volvo C40 al direct af, ik heb zelf proefgereden in de EQA, Q4 en de iX1. Puur vanwege 4 wiel aangedreven en 313pk wint iX1 het al van de EQA en Q4. Hoe vaker ik de EQA zie, hoe minder mooi ik hem vind.
Het gaat over de iX1 edrive20 zie ik. Geen 4x4 en geen 313pk, voor de rest wel dezelfde als de edrive30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Sebi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Het gaat over de iX1 edrive20 zie ik. Geen 4x4 en geen 313pk, voor de rest wel dezelfde als de edrive30.
Je hebt gelijk _/-\o_ . Zie dat de 20 eDrive20 204PK heeft. Verder blijft mijn antwoord wel overeind, zou altijd voor comfort kiezen. Maar goed als je een auto niet mooi genoeg vind... Bij ons rijden er ook een aantal in de i4 en ik moet zeggen dat ik het wel een dikke wagen vind, maar niet praktisch met een hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngrum
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen hond of kinderen, dus op dat vlak is een i4 geen probleem. Maar ik heb echt wel een voorkeur voor comfort and technologische snufjes. Ook met mijn huidige 3 reeks gebruik ik bijna altijd de adaptieve cruise in combinatie met lane control, harman kardon geluidssysteem enzovoort.

Het zal uiteindelijk een persoonlijke beslissing zijn, maar vanwege de twijfels waardeer ik al jullie opmerkingen. Dus laat zeker maar komen als je nog iets te melden hebt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Ngrum op 06-08-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-04 17:21

MaxDlius

Buiten De Zone

Ngrum schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:56:
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen hond of kinderen, dus op dat vlak is een i4 geen probleem. Maar ik heb echt wel een voorkeur voor comfort and technologische snufjes. Ook met mijn huidige 3 reeks gebruik ik bijna altijd de adaptieve cruise in combinatie met lane control, harman kardon geluidssysteem enzovoort.

Het zal uiteindelijk een persoonlijke beslissing zijn, maar vanwege de twijfels waardeer ik al jullie opmerkingen. Dus laat zeker maar komen als je nog iets te melden hebt ;)
Waarom geen Polestar 2 dan? Lijkt mij het perfecte compromis tussen de iX1 en i4. Zou budgetgewijs ook mogelijk moeten zijn om daar alle opties voor te nemen, denk ik? Na de recente facelift en wijzigingen naar achterwielaandrijving ipv voorwielaandrijving rijdt hij blijkbaar nog leuker en aanzienlijk verder met een voorspelde range boven de 600km. En als je geen kinderen of hond hebt, zou ik eigenlijk niet snappen waarom je nog voor een iX1 zou gaan ;)

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngrum
MaxDlius schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Waarom geen Polestar 2 dan? Lijkt mij het perfecte compromis tussen de iX1 en i4. Zou budgetgewijs ook mogelijk moeten zijn om daar alle opties voor te nemen, denk ik? Na de recente facelift en wijzigingen naar achterwielaandrijving ipv voorwielaandrijving rijdt hij blijkbaar nog leuker en aanzienlijk verder met een voorspelde range boven de 600km. En als je geen kinderen of hond hebt, zou ik eigenlijk niet snappen waarom je nog voor een iX1 zou gaan ;)
Daar heb ik deze namiddag een testrit voor gepland :D Dat is 1 van de weinige auto’s uit de lijst die ik nog niet ben gaan bekijken, omdat je naar zo een experience center moet en niet bij Volvo terecht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:15
Afgelopen week met de auto 'op vakantie' geweest naar de Ardennen (regio Namur). Wat positief was dat ik met dakkoffer en volgeladen auto nog steeds erg prettig heb kunnen rijden en mijn verbruik me ook heel erg is meegevallen (19.4kWh per 100km).
Waar ik vooral nog aan moet wennen:
- Elektrisch rijden en beschikbaarheid laadpunten in bepaalde regio's (met name dus Ardennen).
- Wat ik vooral heel jammer vind (maar dat is in alle apps/auto's zo volgens mij) dat je geen verschil ziet tussen werkelijke publieke laadpalen of laadpalen bij een bedrijf/particulier.
Iemand daar nog tips voor?

Daarnaast, een paar vragen n.a.v. wat zaken die me toch wat storen:
- Is het iemand al gelukt om de standaard startmodus op efficient te zetten? Ik krijg de 'persoonlijke modus' niet uitgeschakeld omdat hij dan aangeeft dat je eerst een andere als standaard modus moet instellen (maar dat lukt me dan weer niet).

- Kan je ergens regelen dat het geluid van Apple carplay (met name flitsmeister) minder overheersend de media/radio overstemt (nu gaat media helemaal uit voor die stem uit je speakers ramt)?
- Daarnaast, is er ergens een mogelijkheid als je flitsmeister aan hebt in carplay dat je wel de meldingen fysiek in beeld krijgt? Nu hoor ik alleen de meldingen maar zie ik niet de werkelijke melding.
Ik wil graag weten hoeveel meter het nog is tot de flitskast namelijk ;)

Iemand nog verder handige tips qua rijgemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 12:32
Ngrum schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:41:
Ik sta op het punt om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik twijfel tussen de iX1 en de i4 GC.
...
Hier even mijn mening, aangezien in mijn shortlist ook een groot aantal van deze voorkwam.

Polestar 2, zou een serieuze optie zijn geweest, ik vind de Polestar 2 gewoon echt een gave bak om te zien qua styling. Maar... voor mij was de beperkte kofferbak en ruimte met twee achterwaartse kijkende kinderzitjes de grote dealbreaker.

C40, ook een serieuze optie, maar met levertijden van 12-15 maanden (op het moment van mijn besteldatum, en ervaring van diverse collega's), viel die heel snel af. Ik wilde niet meer dan een jaar wachten op een auto 8)7 Nog los van dat ik de kofferruimte érg mager vind in de C40. Die 2 opties hebben me wél doen kijken naar een XC40 als alternatief die beide problemen oploste, maar die helemaal niet interessant was financieel t.o.v. de iX1.

De EQA.... tsja, smaken verschillen, maar als ik die van een afstandje zie rijden, dan vind ik het net een anonieme chinese EV met de achterlichten. Zal van binnen vast hele prettige auto zijn, maar van buiten ziet het er inspiratieloos uit.

Q4, een hele mooie auto... maar wat wordt die snel onevenredig asociaal duur. Vooral als je bedenkt dat de accupacks hetzelfde is in de 40/45/50 linie, en er enkel een verschil zit in één of twee motoren... en het dus tussen de 45 en de 50 een kwestie is van software die je prestaties beperkt. Pure hebberige geldklopperij. En dat in combinatie met dat de snelste Q4 het qua prestaties aflegt tegen een iX1.... met een prijsverschil van 10K+... ik ben niet eens naar de showroom geweest kan ik zeggen. :X

Verder sluit ik me aan bij wat al gezegd is, vooral de keuze maken in wat jij belangrijk vindt. Comfort, gadgets, looks, opbergruimte... allemaal persoonlijke voorkeuren.

Wanna play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngrum
F-Tim schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Hier even mijn mening, aangezien in mijn shortlist ook een groot aantal van deze voorkwam.

Polestar 2, zou een serieuze optie zijn geweest, ik vind de Polestar 2 gewoon echt een gave bak om te zien qua styling. Maar... voor mij was de beperkte kofferbak en ruimte met twee achterwaartse kijkende kinderzitjes de grote dealbreaker.

C40, ook een serieuze optie, maar met levertijden van 12-15 maanden (op het moment van mijn besteldatum, en ervaring van diverse collega's), viel die heel snel af. Ik wilde niet meer dan een jaar wachten op een auto 8)7 Nog los van dat ik de kofferruimte érg mager vind in de C40. Die 2 opties hebben me wél doen kijken naar een XC40 als alternatief die beide problemen oploste, maar die helemaal niet interessant was financieel t.o.v. de iX1.

De EQA.... tsja, smaken verschillen, maar als ik die van een afstandje zie rijden, dan vind ik het net een anonieme chinese EV met de achterlichten. Zal van binnen vast hele prettige auto zijn, maar van buiten ziet het er inspiratieloos uit.

Q4, een hele mooie auto... maar wat wordt die snel onevenredig asociaal duur. Vooral als je bedenkt dat de accupacks hetzelfde is in de 40/45/50 linie, en er enkel een verschil zit in één of twee motoren... en het dus tussen de 45 en de 50 een kwestie is van software die je prestaties beperkt. Pure hebberige geldklopperij. En dat in combinatie met dat de snelste Q4 het qua prestaties aflegt tegen een iX1.... met een prijsverschil van 10K+... ik ben niet eens naar de showroom geweest kan ik zeggen. :X

Verder sluit ik me aan bij wat al gezegd is, vooral de keuze maken in wat jij belangrijk vindt. Comfort, gadgets, looks, opbergruimte... allemaal persoonlijke voorkeuren.
Ik kom net terug van de testrit met de polestar 2. Wat een mooi en comfortabele wagen! Ik ben er zonder te hoge verwachtingen naartoe gegaan en ben helemaal overtuigd terug thuis gekomen.

Ook staan bijna alle opties die ik extra moest toevoegen aan de iX1 er standaard op. En met mijn budget zou in hun plus pakket wel moeten kunnen nemen.

Nu is het gewoon even afwachten op de ‘echte’ offerte waar ook de kortingen die met mijn bedrijf zijn afgesproken inzitten. Als dat dus goed meevalt heb ik mijn keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
De Polestar 2 stond ook op mijn lijst, uiteindelijk was de leaseprijs gelijk aan die van een i4 met vergelijkbare opties. En dan was mijn keuze gemaakt, die vind ik mooier en fijner rijden. De fiscale waarde is wel hoger dus de kosten zijn onderaan de streep wel iets hoger maar dat is het me waard.

Edit: het milieuaspect speelde bij mij ook mee, Europese auto zo schoon mogelijk gemaakt vs. gemaakt in China en op de boot hierheen. Maar dat zal niet iedereen belangrijk vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jiriki op 07-08-2023 19:14 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngrum
Jiriki schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:12:
De Polestar 2 stond ook op mijn lijst, uiteindelijk was de leaseprijs gelijk aan die van een i4 met vergelijkbare opties. En dan was mijn keuze gemaakt, die vind ik mooier en fijner rijden. De fiscale waarde is wel hoger dus de kosten zijn onderaan de streep wel iets hoger maar dat is het me waard.

Edit: het milieuaspect speelde bij mij ook mee, Europese auto zo schoon mogelijk gemaakt vs. gemaakt in China en op de boot hierheen. Maar dat zal niet iedereen belangrijk vinden.
Ik kwam op een prijs uit die goedkoper was dan de iX1 voor standard range, full option met plus pakket en pilot pakket, 19” velgen en standaard kleur.

De i4 kwam een pak duurder uit voor mij zonder al deze opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngrum op 07-08-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 09:17

tim-w

TiPisch...

Misschien weet iemand dat: onze velg is beschadigd. Het zijn kleine krassen dus ik wil dit zelf herstellen met een lakstift. Bmw (Ekris webshop) verkoopt velgen lakstiften, maar ik weet de kleur niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkTt1143zboUOhiaBrXi3zK-r-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56EFnfMeaAQ838z3RqQ3TRL5.jpg?f=fotoalbum_large

En de beschadiging zit op het metaalkleurige deel. Ik kom deze sets in de Ekris webshop tegen. Welke zou ik moeten kiezen?

BMW Velgen Lakstiften Set Grijs (A80-Ferricgrey Metallic)

BMW Velgen Lakstiftenset Zilver (144-Silver Metallic)

BMW Velgen Lakstiftenset Zilver (A44-Reflexsilver Metallic)

BMW Velgen Lakstiften Set Zilver (B20-Decorsilver Metallic)

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
tim-w schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:38:
Misschien weet iemand dat: onze velg is beschadigd. Het zijn kleine krassen dus ik wil dit zelf herstellen met een lakstift. Bmw (Ekris webshop) verkoopt velgen lakstiften, maar ik weet de kleur niet.

[Afbeelding]

En de beschadiging zit op het metaalkleurige deel. Ik kom deze sets in de Ekris webshop tegen. Welke zou ik moeten kiezen?

BMW Velgen Lakstiften Set Grijs (A80-Ferricgrey Metallic)

BMW Velgen Lakstiftenset Zilver (144-Silver Metallic)

BMW Velgen Lakstiftenset Zilver (A44-Reflexsilver Metallic)

BMW Velgen Lakstiften Set Zilver (B20-Decorsilver Metallic)
Het metaalkleurige deel is volgens mij niet gelakt in een kleur? Het metaal kleurige is volgens mij gemaakt met een diamond cut, en daarmee volgens mij enkel met blanke lak afgelakt. De lakstiften zijn volgens mij voor de inlays en/of de geverfde binnenkanten van de velg?

Ik denk dat je het beste eens aan de slag kunt met een Dremel, perfect zul je het er niet mee krijgen, maar wel een stuk onzichtbaarder. Heb dit in het verleden ook ooit gedaan op andere diamond cut velgen en dat was een 90% verbetering.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje op YouTube of dit filmpje als je er wat meer werk in wil steken. Er zullen vast meer/betere methoden zijn, maar zoiets als dit zou ik zelf overwegen.

Wanna play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnyH
  • Laatst online: 11:15
Google eens naar "de velgendokter", hij zal je zeker kunnen helpen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Bedankt voor de tips!

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Ekris BMW Utrecht. Auto is in productie en kan ook niet meer gewijzigd worden, nieuwe productie slot is augustus met levering in september. Ik heb overigens gisteren contact gehad met BMW en er werd mij verteld dat de leveringen gedaan worden met Idrive 8.0 tot 8.5.

De reden dat ik de versie wou weten komt omdat ik een Iheylinkit Multimedia boxje aanschaf waarmee je het rechterscherm kan gebruiken om Netflix/Videoland te kijken of YouTube clips kan afspelen. Wel zo prettig als je bijvoorbeeld aan het snelladen bent _/-\o_
Hi any place where we can track the current status of the Car other than calling the dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
nish9493 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Hi any place where we can track the current status of the Car other than calling the dealer
Nope... de dealer is de enige optie die je hebt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:17

DJR

Quick Question: ik wil graag dat de knop op het stuur voor het bladeren door mijn radio favorieten bewaard blijft. Iedere keer als ik wil wegrijden moet ik nu eerst de favorieten selecteren voordat ik kan bladeren.

Iemand gevonden om dit standaard in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind dat ook irritant, ik heb een snelkoppeling gemaakt van mijn radio favorieten maar dan moet je alsnog aan de slag met het scherm

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
DJR schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:41:
Quick Question: ik wil graag dat de knop op het stuur voor het bladeren door mijn radio favorieten bewaard blijft. Iedere keer als ik wil wegrijden moet ik nu eerst de favorieten selecteren voordat ik kan bladeren.

Bij mij varieert dit. Normaliter gebruik ik altijd het lijstje met opgeslagen zenders. Dan staat hij soms ook via het stuur op de 'opgeslagen zenders', maar dit is niet altijd. Soms krijg ik de hele waslijst weer, ik heb er nog niet de vinger op kunnen leggen waar dit aan ligt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
nish9493 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Nee helaas niet. Misschien wel leuk om te zien als je je VIN nummer hebt welke opties erop gaan komen

https://bimmer.work/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Nee helaas niet. Misschien wel leuk om te zien als je je VIN nummer hebt welke opties erop gaan komen

https://bimmer.work/
Thanks a lot quite informative,

May i know what is this option
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPkcdr2HI7oSwkJrFHCm2a_2wAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9XO2RVvhFWvTnt5wXdi9DNSR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:14
H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

In principe toch gewoon de opties die je besteld hebt. Daar zouden geen verrassingen moeten zijn nu de auto wat langer op de markt is.

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-04 11:36
DJR schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:41:

Idem
Als je van spotify naar radio gaat kom je ook de ene keer in de lijst met favoriete radiozenders terecht en de andere keer kom je op de algemene pagina met alle radiozenders, heel irritant.
Bovendien makkelijk op te lossen in een update volgens mij maar blijkbaar rijden de mensen die de software ontwikkelen niet met een Ix1 of gebruiken ze de radio/spotify niet >:)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 21:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader staat op het punt een nieuwe X1 25e te kopen. Gister even rondje mee gereden (rijdt prima overigens!). paar zaken die ik me afvraag.
Wat is de functie van het grote laadblok (optie 4T3). Vooral bedoeld om 220v mee te laden volgens mij? Je kunt er ook nog andere aansluitkabels bij krijgen volgens de dealer waarmee je er 11kWh mee kunt laden? (3 fase) . Uiteindelijk zit er gewoon een gelijkrichter in als ik het goed begrijp?
Als je 3 fase wilt laden kun je veel beter een laadpaal plaatsen lijkt mij?

Over die laadpaal: kun je in de auto zelf bepalen wanneer hij gaat opladen? Idee van mij vader is om hem te laden op het moment dat de panelen energie opwekken. Dit soort slimme sturingen zul je wel niet vanuit de auto zelf kunnen regelen denk ik?

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• jasonv
Tortelli schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:44:
Mijn vader staat op het punt een nieuwe X1 25e te kopen. Gister even rondje mee gereden (rijdt prima overigens!). paar zaken die ik me afvraag.
Wat is de functie van het grote laadblok (optie 4T3). Vooral bedoeld om 220v mee te laden volgens mij? Je kunt er ook nog andere aansluitkabels bij krijgen volgens de dealer waarmee je er 11kWh mee kunt laden? (3 fase) . Uiteindelijk zit er gewoon een gelijkrichter in als ik het goed begrijp?
Als je 3 fase wilt laden kun je veel beter een laadpaal plaatsen lijkt mij?

Over die laadpaal: kun je in de auto zelf bepalen wanneer hij gaat opladen? Idee van mij vader is om hem te laden op het moment dat de panelen energie opwekken. Dit soort slimme sturingen zul je wel niet vanuit de auto zelf kunnen regelen denk ik?
dat is de Flexible Fast Charger? de granny charger voor het stopcontact.. maar je kan die ook (ander aansluitkabel) aansluiten op bvb 3fase
https://shop.bmw.be/nl/pr...lexible-fast-charger-nl-1 (en dus ong. even snel als een laadpaal)

ivm zelf bepalen wanneer opladen... dat kan je via de auto.. zelf kiezen starten om x uur.
Dit is wel niet hetzelfde als slimme sturing ;) dat zijn vaak duurdere laadpalen (en die moet een manier hebben om info te krijgen ivm verbruik/opwekking)

add:
maar je spreekt van de hybride?
die heeft maar 14kw bruikbaar... dus als je die volledig leeg trekt dan heb je die met de standaard oplader
(10A a 230v= 2.3kwh) op 6u aan het stopcontact geladen..
Als je dat dan op zonne-energie wil.. dan steek je die gewoon overdag in?
worstcase dat die moet vertrekken, dan rij je op benzine?
ik zou geen geld bij uitgeven aan die laadpaal

[ Voor 12% gewijzigd door jasonv op 10-08-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Tortelli schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:44:Over die laadpaal: kun je in de auto zelf bepalen wanneer hij gaat opladen? Idee van mij vader is om hem te laden op het moment dat de panelen energie opwekken. Dit soort slimme sturingen zul je wel niet vanuit de auto zelf kunnen regelen denk ik?
Via de app van de wagen kan je enkel laadpercentages, tijden van opladen, laadvermogen e.d. aanpassen. Als je bijvoorbeeld wilt dat er rekening wordt gehouden met zonnepanelen en verbruik van andere huishoudtoestellen om te vermijden dat bijvoorbeeld de zekering springt, moet je die dingen regelen via de laadpaal en de app van de laadpaal zelf.

Ik kan op mijn Smappee bijvoorbeeld instellen dat de laadpaal enkel aanslaat bij overproductie van de zonnepanelen. En via dezelfde app kan ik ook bepalen hoeveel % stroom ik vde laadpaal wil toekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04 15:31
Lager schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

In principe toch gewoon de opties die je besteld hebt. Daar zouden geen verrassingen moeten zijn nu de auto wat langer op de markt is.
Tenzij er fouten gemaakt zijn. Zo ontdekte ik met deze tool dat er lederen zetels in zaten terwijl er Sensatec Schwarz besteld werd. Een aangename verrassing in dit geval ;) .

• Sebi
quirinus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Tenzij er fouten gemaakt zijn. Zo ontdekte ik met deze tool dat er lederen zetels in zaten terwijl er Sensatec Schwarz besteld werd. Een aangename verrassing in dit geval ;) .
Nope geen fouten gemaakt. Sensatec wordt al een tijdje niet meer opgenomen. Is sowieso nu allemaal Veganza . Is ook een kunstleder, maar zou betere kwaliteit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04 15:31
Sebi schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

Nope geen fouten gemaakt. Sensatec wordt al een tijdje niet meer opgenomen. Is sowieso nu allemaal Veganza . Is ook een kunstleder, maar zou betere kwaliteit moeten zijn.
Het is wel degelijk Leder Vernasca Schwarz, stond ook zo op de eindfactuur. Het is met Sensatec te willen aanpassen in Veganza door BMW op de bestelbon dat ze een fout hebben gemaakt, of dat is allezins de uitleg die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 19:57
iX1 xdrive30 vs edrive20

Is mijn dilemma voor mijn volgende bedrijfswagen. Beide zitten goed qua budget alleen kan ik natuurlijk meer opties kiezen bij de edrive20.
Er is weinig of niets bekend over de edrive20.
Iemand enig idee of de range substantieel groter zal zijn ?
Ook andere interessante info is welkom.
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:07
dmod schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:07:
iX1 xdrive30 vs edrive20

Is mijn dilemma voor mijn volgende bedrijfswagen. Beide zitten goed qua budget alleen kan ik natuurlijk meer opties kiezen bij de edrive20.
Er is weinig of niets bekend over de edrive20.
Iemand enig idee of de range substantieel groter zal zijn ?
Ook andere interessante info is welkom.
Tnx.
Ik heb maar 1 auto en zou geen kleinere range willen dan de X30. Vanuit Oss naar Maastricht kan prima zonder te laden onderweg. (290km) Dat zou met een lading van 100% prima moeten lukken in de zomer, en in de winter is het nog maar afwachten.

Dus wat is voor jou een realistische uitspatting, en voldoet de range van de x30 daarvoor ruim? Dan zou je een E20 kunnen overwegen. Maar als je nu 1x per 2 maanden bijvoorbeeld een concertje wil bekijken en daarvoor MOET laden, dan ga je je snel ergeren aan de keuze van de kleine accu.
(TL:DR; ik weet niet wat een realistische range van een e20 zal zijn.)

edit: My bad, ik dacht dat de e20 een kleiner accupakket had.

[ Voor 3% gewijzigd door Hennie-M op 11-08-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
is toch dezelfde wagen/batterij? enkel maar 1 wielenas power ipv xdrive (op 2 assen)?

range zou ook quasi hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
De i4 M50 tegenover de eDrive 40 scheelt iets van 10% range dacht ik? Bij een xD30 tegenover een eD20 zou ik hetzelfde verwachten, meer efficiëntie door het ontbreken van een tweede motor dus minder gewicht en lagere drag.

Edit: oke, bijna 15%. WLTP zou je dan op ongeveer 500km komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jiriki op 11-08-2023 11:58 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Ik zou idd ook verwachten dat door het ontbreken van de 2de motor en het mindere gewicht de range van de eDrive20 groter gaat worden (accu is dezelfde).
Ik neig dus naar deze nieuwe versie, of zijn er argumenten om toch zeker te kiezen voor de xDrive30 ?

[ Voor 3% gewijzigd door dmod op 11-08-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland54
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2024
Info uit een offerte voor een edrive20: WLTP 456km
Verschil is dus klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ik dacht dat de duo motor juist zorgt voor meer regeneratie. Dat verschil zal je misschien minder snel in de WLTP terugzien omdat dit erg rijstijl afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Bij onze leasemaatschappij is de range van de xD30 439 kilometer, van de eD20 is deze 440. Blijkt te zijn omdat ze verwachten dat deze hoger is maar er nog geen officiële opgave van is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Jiriki schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:32:
Bij onze leasemaatschappij is de range van de xD30 439 kilometer, van de eD20 is deze 440. Blijkt te zijn omdat ze verwachten dat deze hoger is maar er nog geen officiële opgave van is :D
Is een beetje het probleem, ik moet een keuze maken maar over deze versie is zeer weinig info beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Wat is zo kan vinden, is dat het een voorwielaandrijver zou zijn. Dat snap ik aan de ene kant met de doelgroep ook de oudere mensen, huisvrouwen en noem maar op. Maar wel jammer voor de mensen die er wel mee willen bochtjes rijden.

Hoewel de i4 dan misschien de logischer keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 21:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

jasonv schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

dat is de Flexible Fast Charger? de granny charger voor het stopcontact.. maar je kan die ook (ander aansluitkabel) aansluiten op bvb 3fase
https://shop.bmw.be/nl/pr...lexible-fast-charger-nl-1 (en dus ong. even snel als een laadpaal)

ivm zelf bepalen wanneer opladen... dat kan je via de auto.. zelf kiezen starten om x uur.
Dit is wel niet hetzelfde als slimme sturing ;) dat zijn vaak duurdere laadpalen (en die moet een manier hebben om info te krijgen ivm verbruik/opwekking)

add:
maar je spreekt van de hybride?
die heeft maar 14kw bruikbaar... dus als je die volledig leeg trekt dan heb je die met de standaard oplader
(10A a 230v= 2.3kwh) op 6u aan het stopcontact geladen..
Als je dat dan op zonne-energie wil.. dan steek je die gewoon overdag in?
worstcase dat die moet vertrekken, dan rij je op benzine?
ik zou geen geld bij uitgeven aan die laadpaal
Helder! Functioneel kan de fast charger alles wat nodig is. Voornaamste reden om een echte paal te nemen is eventueel energiemeting (zakelijke auto) of slimme laadtrucs. Vraag me eerlijk gezegd ook af hoe relevant dit verder is. Laadtijdstip eventueel bepalen en de rest niet te druk om maken.

Wat je al aangeef, laden op 230v is feitelijk prima in 99% van de gevallen. Enige nadeel is dat het laden op 1 fase qua rendement vaak vrij matig gaat. Bij 3 fases is het omvormen een stuk eenvoudiger.
MaxDlius schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Ik kan op mijn Smappee bijvoorbeeld instellen dat de laadpaal enkel aanslaat bij overproductie van de zonnepanelen. En via dezelfde app kan ik ook bepalen hoeveel % stroom ik vde laadpaal wil toekennen.
Als indicatie, wat kost zo'n Smappee paal ongeveer? Voornaamste reden om een paal te plaatsen is om op de toekomst voorbereid te zijn eventueel.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 11-08-2023 15:59 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Tortelli schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:56:
Als indicatie, wat kost zo'n Smappee paal ongeveer? Voornaamste reden om een paal te plaatsen is om op de toekomst voorbereid te zijn eventueel.
De laadpaald zelf werd hier door de werkgever verzorgd, maar ik denk dat je voor een standaardinstallatie toch al iets boven de €2000 zit. Ik heb bijvoorbeeld 70m kabel moeten trekken van ons huis door de tuin om de garage te bereiken, dus dat kwam dan weer aanzienlijk duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Jiriki schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:34:
Wat is zo kan vinden, is dat het een voorwielaandrijver zou zijn. Dat snap ik aan de ene kant met de doelgroep ook de oudere mensen, huisvrouwen en noem maar op. Maar wel jammer voor de mensen die er wel mee willen bochtjes rijden.

Hoewel de i4 dan misschien de logischer keuze is.
Mercedes eqb bekeken? 500km range en als je full options neemt ca 65k€...
Niet mijn keuze omdat ik het model niet mooi vind, maar qua ruimte wel echt top.

Skoda Enyaq iv80 kan je ook helemaal volladen met opties voor €62k ofzo.
Dan rijd je geen bmw, maar wel een prima ev met heel veel ruimte.

Gewoon maar wat tips ;)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

MaxDlius schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 07:53:
[...]

De laadpaald zelf werd hier door de werkgever verzorgd, maar ik denk dat je voor een standaardinstallatie toch al iets boven de €2000 zit. Ik heb bijvoorbeeld 70m kabel moeten trekken van ons huis door de tuin om de garage te bereiken, dus dat kwam dan weer aanzienlijk duurder uit.
Ik heb toen zelf een wallbox gekocht (go-e charger) met 3fase stekker en zelf 3 fase aansluiting aangelegd voor en achter het huis. Laadkabel van 15m erbij gekocht. Nu kan ik rondom het huis overal laden.

Maar de kabels naar de laadpaal waren inderdaad ook niet goedkoop. Je hebt nou eenmaal flink wat koper nodig voor al die stroom.

Als je wilt verrekenen met de werkgever is een kWh meter in de meterkast waarachter alleen de laadpaal hangt ook een optie hè, dat hoeft niet altijd per se door de laadpaal gefaciliteerd te worden.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Weet iemand waar ik de handleiding van de iX1 kan downloaden?
Ik had het een keer gevonden en daar moest je dan je VIN-nummer invoeren om de te downloaden.
Die had ik toen helaas nog niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.

[ Voor 115% gewijzigd door Mr. Jinx op 23-10-2023 22:37 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
tim-w schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:25:
[...]
Mercedes eqb bekeken? 500km range en als je full options neemt ca 65k€...
Niet mijn keuze omdat ik het model niet mooi vind, maar qua ruimte wel echt top.

Skoda Enyaq iv80 kan je ook helemaal volladen met opties voor €62k ofzo.
Dan rijd je geen bmw, maar wel een prima ev met heel veel ruimte.

Gewoon maar wat tips ;)
Eqb viel hier af, vanwege de looks sowieso. De B klasse is voor Bejaarden bij Mercedes, dat is wel duidelijk. En ik rijd nu een A klasse, een van de slechtste auto's die ik ooit heb gereden en dat zijn er een paar.

De Skoda is nog niet gek, van de VW merken hebben zij wel het meeste van het platform gemaakt vind ik zelf. Viel toch af uiteindelijk om de software en de rijeigenschappen maar geen gekke keuze.

Uiteindelijk is mijn collega voor de iX1 gegaan en ik zelf voor de i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Mr. Jinx schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:56:
Zijn er hier mensen die zelf een dashcam in de X1 hebben geplaatst?
Ik weet dat er ook iets van dashcam functionaliteit in de BMW zit, maar dat was niet echt bruikbaar. Leek meer een gimmick.

Ik kwam deze dashcam tegen en was benieuwd of iemand dit systeem kende:
https://fitcamx.com/produ...or-bmw-x1-and-ix1u11-2023

Het ziet er geniaal uit. Je vervangt als het ware de kap onder de achteruitkijkspiegel en het maakt gebruik van de voeding van de regensensor. Dus je hoeft geen kabels door je hele auto te trekken richting accu.

[Afbeelding]
Deze kende ik niet. Lijkt me inderdaad wel een hele mooie. Zelf heb ik nog een Viofo liggen maar er nog niet ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Om te voorkomen dat ik veel geld uitgeef voor een matige ervaring: Heeft iemand al ervaring met de comfort access met een UWB compatible mobiele telefoon?

Ik overweeg een compatible telefoon aan te schaffen, maar die zijn best prijzig met meer dan 500 euro. Ben een light user wat betreft telefoons dus een premium model zou behalve de UWB voor mij overkill zijn.

Lijkt mij op zich prettig om een item minder in mijn broekzakken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solbean
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
JP1980 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:00:
Om te voorkomen dat ik veel geld uitgeef voor een matige ervaring: Heeft iemand al ervaring met de comfort access met een UWB compatible mobiele telefoon?

Ik overweeg een compatible telefoon aan te schaffen, maar die zijn best prijzig met meer dan 500 euro. Ben een light user wat betreft telefoons dus een premium model zou behalve de UWB voor mij overkill zijn.

Ik dacht zelf de comfort access te gebruiken met telefoon en had me dan een Samsung Galaxy S23+ aangeschaft. Blijkt dat je met Samsung telefoons Samsung wallet moet gebruiken ipv Google Wallet. En in Benelux werkt Samsung Wallet gewoon niet. Ook is de comfort access met UWB niet zo praktisch als gewoon de sleutel. Met de sleutel wandel je naar/weg van de auto en de auto gaat automatisch los/vast. Het is meer een gimmick, dan echt een functionaliteit imo.

Het werkt wel met een Google pixel of een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Solbean schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Ik dacht zelf de comfort access te gebruiken met telefoon en had me dan een Samsung Galaxy S23+ aangeschaft. Blijkt dat je met Samsung telefoons Samsung wallet moet gebruiken ipv Google Wallet. En in Benelux werkt Samsung Wallet gewoon niet. Ook is de comfort access met UWB niet zo praktisch als gewoon de sleutel. Met de sleutel wandel je naar/weg van de auto en de auto gaat automatisch los/vast. Het is meer een gimmick, dan echt een functionaliteit imo.

Het werkt wel met een Google pixel of een iPhone.
Thanks. Met UWB als je wegloopt van de auto dan gaat hij niet automatisch op slot? Automatisch openen vind ik niet zoveel toevoegen je moet toch de deurklink vastpakken. Was sowieso van plan dan een pixel 6 pro te nemen want die is nog enigszins betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
madpatrick schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:55:
Ik had het een keer gevonden en daar moest je dan je VIN-nummer invoeren om de te downloaden.
Gevonden !

Via een omgweg op de amerikaanse BMW site gevonden
Op basis van je VIN nummer en taal kun je alle informatie vinden van je auto

https://www.bmwusa.com/owners-manuals.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 00:39
Goedemiddag iedereen!

Sinds vorige maand ook een bestelling gedaan voor de bmw ix1 met sportpackage en nog wat andere pakketten.

Hierbij heb ik 2 vragen;

1: Ik zag op een youtube filmpje dat je met het sportpackage ook half stoffen (half leder) stoelen kan bestellen alleen zie ik nergens terug hoe deze optie heet. Weet iemand dit?

2 ik heb een productieplaats voor oktober gekregen maar is het misschien slimmer om te wachten tot november zodat ik ook nieuwe idrive 9.0 infotainment systeem erin krijg?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Ik heb alle pagina’s meegelezen en heel fijn dat iedereen elkaar hier op de hoogte houdt van alle do’s and dont’s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:14
[quote]Lastpak010 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:53:
Goedemiddag iedereen!

Sinds vorige maand ook een bestelling gedaan voor de bmw ix1 met sportpackage en nog wat andere pakketten.

Hierbij heb ik 2 vragen;

1: Ik zag op een youtube filmpje dat je met het sportpackage ook half stoffen (half leder) stoelen kan bestellen alleen zie ik nergens terug hoe deze optie heet. Weet iemand dit?

Ik denk dat je doelt op de standaard bekleding van het M-Sport pakket. Dit is geen extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 00:39
Ik dacht dat de standaard volledig leder was. Dit klopt niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:14
Lastpak010 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:10:
Ik dacht dat de standaard volledig leder was. Dit klopt niet?
In Nederland iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:06
madpatrick schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:43:
[...]

Gevonden !

Via een omgweg op de amerikaanse BMW site gevonden
Op basis van je VIN nummer en taal kun je alle informatie vinden van je auto

https://www.bmwusa.com/owners-manuals.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:06
madpatrick schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:55:
https://adobeacrobat.app.link/getApp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:27
Belgie ook niet :)
X-Line heeft wel standaard kunstleder en M-Sport heeft standaard alcantara/kunstleder, als je kunstleder wil dan moet je ook nog bijbetalen (dit was in het begin gratis) .

Voor echt leder moet je bij elke pack bijbetalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F-Tim
JP1980 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:00:

Zelf een iPhone 14 Pro hier, en daarbij werkt de UWB sleutel éxact hetzelfde als de normale sleutel. Ofwel... aan komen lopen en de spiegels klappen open en de auto ontgrendelt, weglopen en de auto sluit weer incl inklappen van de spiegels. De digitale sleutel is ook gewoon gekoppeld aan mijn profiel, dus het maakt daarbij niet uit of ik de gewone sleutel óf de iPhone gebruik als sleutel, al mijn settings zijn "van mij". Ik heb de sleutel zelfs vanuit de Apple wallet gedeeld met mijn vrouw, en haar telefoon logt gewoon in op haar profiel ondanks dat ik de sleutel gewoon gedeeld heb. En bij instappen kun je de telefoon gewoon in je zak houden, en hoeft dan niet op een speciale plek te liggen.

Ofwel, op een iPhone werken UWB en BMW ontzettend goed samen

Te goed zelfs ;) want het bereik van mijn iPhone was significant beter dan de gewone autosleutel, waardoor iedere keer als ik in de keuken stond, de auto op de oprit continu ontgrendelde en weer vergrendelde.

En, waardoor ik een paar keer in de auto stapte en hij de telefoon van mijn vrouw herkend had als digitale sleutel als zij nét eerder bij de auto was. Zelfde probleem wat je zou hebben als je de 2de autosleutel ook in de auto hebt, dan weet de BMW niet welke sleutel van de bestuurder is en dus welk profiel geladen moet worden.

Heb daarom zelf ook "passieve toegang" uitgezet van de iPhone sleutel, en nu moet ik dus (als ik met de iphone als sleutel wil rijden) hem handmatig even activeren/ontgrendelen via de wallet.

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
Lastpak010 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:53:
Goedemiddag iedereen!

Hierbij heb ik 2 vragen;

2 ik heb een productieplaats voor oktober gekregen maar is het misschien slimmer om te wachten tot november zodat ik ook nieuwe idrive 9.0 infotainment systeem erin krijg?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Ik heb alle pagina’s meegelezen en heel fijn dat iedereen elkaar hier op de hoogte houdt van alle do’s and dont’s :)
Zijn de "stoffen" stoelen niet gewoon de standaard stoelen bij het M-pakket? Je hebt nl. maar één keuze voor stof dan. Alle andere stoelen zijn (kunst-)leder.

Dan zouden het de alcantara stoelen worden met blauwe accent stiksels in het interieur.

edit:
Spuit 11 hier... anderen waren me al voor..

V.w.b. iDrive 9... ik zou zeggen, als het een privé auto is dan zou je nog kunnen overwegen om te wachten (wellicht dat het bij verkoop dan meer opbrengt? Al zou ik dan eerder wachten vanwege de jaarovergang naar 24 met het op kenteken zetten), als het een leasebak is, dan zou ik hem gewoon bestellen, iDrive 8 werkt ook gewoon prima. En ik heb ook genoeg verhalen gezien/gehoord van Android Auto (waar iDrive 9 op gebaseerd is) in de Polestar en XC40 van collega's dat het ook niet altijd vlekkeloos werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door F-Tim op 14-08-2023 10:15 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
??
Wat is de bedoeling exact met deze link.
PDF's lezen lukt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
F-Tim schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Zelf een iPhone 14 Pro hier, en daarbij werkt de UWB sleutel éxact hetzelfde als de normale sleutel. Ofwel... aan komen lopen en de spiegels klappen open en de auto ontgrendeld, weglopen en de auto sluit weer incl inklappen van de spiegels. De digitale sleutel is ook gewoon gekoppeld aan mijn profiel, dus het maakt daarbij niet uit of ik de gewone sleutel óf de iPhone gebruik als sleutel, al mijn settings zijn "van mij". Ik heb de sleutel zelfs vanuit de Apple wallet gedeeld met mijn vrouw, en haar telefoon logt gewoon in op haar profiel ondanks dat ik de sleutel gewoon gedeeld heb. En bij instappen kun je de telefoon gewoon in je zak houden, en hoeft dan niet op een speciale plek te liggen.

Ofwel, op een iPhone werken UWB en BMW ontzettend goed samen

Te goed zelfs ;) want het bereik van mijn iPhone was significant beter dan de gewone autosleutel, waardoor iedere keer als ik in de keuken stond, de auto op de oprit continu ontgrendelde en weer vergrendelde.

En, waardoor ik een paar keer in de auto stapte en hij de telefoon van mijn vrouw herkend had als digitale sleutel als zij nét eerder bij de auto was. Zelfde probleem wat je zou hebben als je de 2de autosleutel ook in de auto hebt, dan weet de BMW niet welke sleutel van de bestuurder is en dus welk profiel geladen moet worden.

Heb daarom zelf ook "passieve toegang" uitgezet van de iPhone sleutel, en nu moet ik dus (als ik met de iphone als sleutel wil rijden) hem handmatig even activeren/ontgrendelen via de wallet.
Top info, bedankt! Ga geen Iphone aanschaffen maar verwacht dat met een google pixel het toch hetzelfde werkt. Mooi om te weten dat de passieve toegang uitgezet kan worden maar vergrendeling dan wel onafhankelijk werkt. Heb de auto op de oprit vlak bij mijn huis en wil inderdaad niet dat deze zomaar ongemerkt open gaat als je met de telefoon door het huis loopt. En bovendien je moet de deur toch vastpakken dus ik snap de toegevoegde waarde niet precies. Toch maar in de buidel tasten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
JP1980 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Top info, bedankt! Ga geen Iphone aanschaffen maar verwacht dat met een google pixel het toch hetzelfde werkt. Mooi om te weten dat de passieve toegang uitgezet kan worden maar vergrendeling dan wel onafhankelijk werkt. Heb de auto op de oprit vlak bij mijn huis en wil inderdaad niet dat deze zomaar ongemerkt open gaat als je met de telefoon door het huis loopt. En bovendien je moet de deur toch vastpakken dus ik snap de toegevoegde waarde niet precies. Toch maar in de buidel tasten denk ik.
in iOS kun je passieve toegang dus uitzetten, geen garantie dat dat ook met Android kan. Dat zou je in de Google Wallet moeten kunnen zien. De toegang zit nl. in het OS, niet in de BMW app.

Je hoeft nl. de deur niet vast te pakken met UWB, gewoon in de buurt van de auto zijn, hij ontgrendelt zelf, en iedereen kan hem dan open maken (zo ook dus mijn kids bv, die dus geen sleutel of telefoon meedragen :+)

Wanna play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9loSB3yg3Oh3xscRVqsT_RMG0R4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Xhxiwc9QWrlGkV0qEadxUjtm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hQR-Lux4zBntsvsPI4ql27M24w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yvvQakZ7VSugeCipHxq5pVVz.png?f=fotoalbum_tile

Ff 2 screenshots van de bmw sleutel in Google wallet

Ik moet zeggen dat ik zelf de telefoon wel erg dicht bij de auto moet houden om hem zonder autosleutel te ontgrendelen.

[ Voor 7% gewijzigd door tim-w op 14-08-2023 15:38 ]

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nish9493
Just got an update from my dealer that the BMW is built and is waiting for the transport to the netherlands.

And delivery time in 1st week of netherlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
Hier afgelopen vrijdag en zaterdag (opgeknipt in 2 dagen) de rit met de ix1 naar Italië gemaakt (gardameer). Met 100% lading thuis weg gegaan, dag 1 2x geladen (moest ook wel met stops voor de kids) en dag 2 even zo. Nergens hoeven wachten op een (snel)laadplek. Fijne reisauto en ik was blij dat ik vooraf het 3 maand proefabo ‘driving assistant plus’ had aangezet. Die ga ik tzt ook wel aanschaffen.

Quick edit: gemiddelde verbruik met dakkoffer én volle auto op de std 18” m pakket wielen op 2.8 bar voor en 3.2 achter was 17.5/18kWh/100km. Heel netjes al zeg ik zelf. En daar zitten ook veel stukken 110/120km/u bij.

Maar! Elke keer bij/na het wegrijden na het snelladen een melding ‘storing aandrijving, doorrijden mogelijk. Door servicepartner laten nakijken’. Deze verdween dan na enkele kilometers wel weer vanzelf.

Daarnaast na 15 min langzaamrijdend/ stil te hebben gestaan in de welbekende gotthard file bovenstaande melding spontaan, en enkele minuten daarna ook een melding dat de ’verwarming/koelen’ tijdelijk is uitgeschakeld ivm lage accuspanning of een andere oorzaak. Dit bleef actief totdat we de file weer uit waren (gelukkig totaal maar ong 45 min). Toen de auto weer een beetje snelheid had gingen beide meldingen weg en kwam de airco weer tot leven. Heel warm was het niet met 26 graden buitentemp en de airco op 21… vervelend uiteraard wel voor de familie in de auto… het klinkt mij als overhittingsissues, iets wat je toch niet mag verwachten bij een auto als deze met nog geen 11000 op de klok.

Laatstgenoemde issue is ook te reproduceren door de auto aan de (thuis/ 11kW) lader te hangen en dan klimatiseren te starten. Geheid de melding dat verwarmen/verkoelen is uitgeschakeld.

Als kers op de taart deed gisteren het rechter (infotainment) scherm het ook niet nadat ik de auto op de camping van de lader haalde. Een reset middels volumeknop 30sec indrukken mocht niet baten. De auto 15/20 min met rust laten wel gelukkig.

Een afspraak bij de dealer na thuiskomst is iig gemaakt…

Klinken bovenstaande issues iemand bekend?

[ Voor 5% gewijzigd door TFDev op 15-08-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 11:31
Ik heb een Oneplus 9 pro (hoofdbestuurder)
Mijn vrouw heeft een iPhone 13 mini

Nu merk ik dat de X1 digital key plus ondersteunt met de iPhone 13 mini, mijn Oneplus 9 pro niet.
Digital key plus is blijkbaar enkel in te stellen als hoofd profiel in de My BMW app.

Is er een nadeel om mijn vrouw (iPhone) naar hoofd profiel te switchen, en ik mijn eigen downgrade tot 2de profiel?
Het enige dat ik me kan inbeelden is dat enkel het hoofd profiel kan beslissen welke bijrijders toegang hebben tot de wagen?
Andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
nish9493 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:50:
Just got an update from my dealer that the BMW is built and is waiting for the transport to the netherlands.

And delivery time in 1st week of netherlands :)
Klinkt goed. Aangezien wij waarschijnlijk hetzelfde slot hebben zal ik morgen eens informeren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
TFDev schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:23:
Hier afgelopen vrijdag en zaterdag (opgeknipt in 2 dagen) de rit met de ix1 naar Italië gemaakt (gardameer). Met 100% lading thuis weg gegaan, dag 1 2x geladen (moest ook wel met stops voor de kids) en dag 2 even zo. Nergens hoeven wachten op een (snel)laadplek. Fijne reisauto en ik was blij dat ik vooraf het 3 maand proefabo ‘driving assistant plus’ had aangezet. Die ga ik tzt ook wel aanschaffen.

Quick edit: gemiddelde verbruik met dakkoffer én volle auto op de std 18” m pakket wielen op 2.8 bar voor en 3.2 achter was 17.5/18kWh/100km. Heel netjes al zeg ik zelf. En daar zitten ook veel stukken 110/120km/u bij.

Maar! Elke keer bij/na het wegrijden na het snelladen een melding ‘storing aandrijving, doorrijden mogelijk. Door servicepartner laten nakijken’. Deze verdween dan na enkele kilometers wel weer vanzelf.

Daarnaast na 15 min langzaamrijdend/ stil te hebben gestaan in de welbekende gotthard file bovenstaande melding spontaan, en enkele minuten daarna ook een melding dat de ’verwarming/koelen’ tijdelijk is uitgeschakeld ivm lage accuspanning of een andere oorzaak. Dit bleef actief totdat we de file weer uit waren (gelukkig totaal maar ong 45 min). Toen de auto weer een beetje snelheid had gingen beide meldingen weg en kwam de airco weer tot leven. Heel warm was het niet met 26 graden buitentemp en de airco op 21… vervelend uiteraard wel voor de familie in de auto… het klinkt mij als overhittingsissues, iets wat je toch niet mag verwachten bij een auto als deze met nog geen 11000 op de klok.

Laatstgenoemde issue is ook te reproduceren door de auto aan de (thuis/ 11kW) lader te hangen en dan klimatiseren te starten. Geheid de melding dat verwarmen/verkoelen is uitgeschakeld.

Als kers op de taart deed gisteren het rechter (infotainment) scherm het ook niet nadat ik de auto op de camping van de lader haalde. Een reset middels volumeknop 30sec indrukken mocht niet baten. De auto 15/20 min met rust laten wel gelukkig.

Een afspraak bij de dealer na thuiskomst is iig gemaakt…

Klinken bovenstaande issues iemand bekend?
Wij komen ook net terug van een reis naar het Gardameer alleen via de Brennerpas. Verbruik lag iets hoger, 19.7 kWh/100km, zonder dakkoffer,19” wielen (2,4 bar), 5 volwassen en een volle achterbak en snelheid zo’n 130km/h. De problemen van de verwarming/koeling en de lage accuspanning heb ik gelukkig niet mogen ervaren en we hebben de airco de gehele reis aan gehad. Ook reproduceren van jou foutmelding tijdens het laden lukt me niet. Het lijkt wel of je accu niet goed is of het meten van de spanning hiervan niet juist gaat. Ben benieuwd wat de oorzaak is.
Het zwarte infoscherm heb ik tweemaal mogen ervaren , maar loste zich binnen 30 sec vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Weet iemand hoe het ventilatiesysteem werkt
Ik heb hem op automatisch staan en dan kan je een paar settings kiezen, extra zwak, zwak, matig,... enz
Het lijkt wel een soort vast stand die hij dan blaast.
Ik ben in andere autos gewenst dat naar mate de ingestelde temperatuur bereikt wordt hij zachter gaat blazen (automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

madpatrick schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:15:
Weet iemand hoe het ventilatiesysteem werkt
Ik heb hem op automatisch staan en dan kan je een paar settings kiezen, extra zwak, zwak, matig,... enz
Het lijkt wel een soort vast stand die hij dan blaast.
Ik ben in andere autos gewenst dat naar mate de ingestelde temperatuur bereikt wordt hij zachter gaat blazen (automatisch)
Dat doet deze ook. Als de gewenste temperatuur dicht ligt bij de werkelijke temperatuur gaat hij zachter blazen in de Auto-Stand.
Je kan daarnaast ook nog soort van halve stand instellen door 'dynamisch' te veranderen in 'neutraal'.

Ook de eco stand zorgt dat hij zachter blaast.

De auto-stand heeft ook invloed op de stoelverwarming. Die gaat in de auto-stand niet altijd aan, tenzij je maximaal instelt. Dat is wederom afhankelijk van temperatuur verschil tussen gewenst en werkelijk.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Klinkt goed. Aangezien wij waarschijnlijk hetzelfde slot hebben zal ik morgen eens informeren d:)b
Any update on the delivery date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-08-2023
Heeft iemand enig idee hoe je de pijlweergave kunt inschakelen in je navigatie?

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:14
Yavas schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:08:
Heeft iemand enig idee hoe je de pijlweergave kunt inschakelen in je navigatie?
Op welk scherm, een evt HUD, achter je stuur of op het navigatie scherm?

Voor een HUD en voor achter je stuur kun je de Lay-out van het scherm aanpassen middels een knopje op je stuur aan de rechterkant met een soort van “tussen haakjes” symbooltje.

Voor je hoofdscherm weet ik het niet precies, ik heb augmented reality en dan doet hij dat al automatisch, kan me niet herinneren dat ik dat specifiek heb aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KksF6lYC6zeR9WWgR2xTVI671nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1g7vf7vvJxojaheS7ck0knNp.jpg?f=fotoalbum_largeIk zie het wel op de HUD dat ik x aantal km verderop naar links of rechts moet. Ik zou het wel fijn binden als ik dat ook op de hoofdscherm zie.

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
tim-w schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Dat doet deze ook. Als de gewenste temperatuur dicht ligt bij de werkelijke temperatuur gaat hij zachter blazen in de Auto-Stand.
Je kan daarnaast ook nog soort van halve stand instellen door 'dynamisch' te veranderen in 'neutraal'.

Ook de eco stand zorgt dat hij zachter blaast.

De auto-stand heeft ook invloed op de stoelverwarming. Die gaat in de auto-stand niet altijd aan, tenzij je maximaal instelt. Dat is wederom afhankelijk van temperatuur verschil tussen gewenst en werkelijk.
Dat is interessant, ik was pas bij de dealer hiervoor. Bij mij blaast hij in automatische stand altijd dezelfde snelheid ondanks dat hij de gewenste temperatuur bereikt. De dealer gaf toen eerst aan dat dit niet hoorde, maar nadat hij een dagje daar gestaan heeft bleek het toch het normale gedrag te zijn voor de blazer dat je hem zelf harder of zachter moet zetten in automatische stand. Vind dit zelf een beetje vreemd gezien er dus feitelijk dan niet gek veel verschil meer zit tussen automatische en niet automatische airco.

Ben zelf ook gewend van mijn 3 serie F30 en mini cooper F56 dat deze volledig zelf de snelheid ook regelen. Dus wanneer de auto net opstart dat hij hard gaat blazen om op temperatuur te komen en dit dan vanzelf minder wordt wanneer hij de temperatuur bereikt.

Is het trouwens bij jullie ook zo dat er tussen extra zwak en zwak een best groot verschil zit tussen de hoorbaarheid van de ventilatie ten opzichte van de andere standen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Bazinga4U schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Dat is interessant, ik was pas bij de dealer hiervoor. Bij mij blaast hij in automatische stand altijd dezelfde snelheid ondanks dat hij de gewenste temperatuur bereikt. De dealer gaf toen eerst aan dat dit niet hoorde, maar nadat hij een dagje daar gestaan heeft bleek het toch het normale gedrag te zijn voor de blazer dat je hem zelf harder of zachter moet zetten in automatische stand. Vind dit zelf een beetje vreemd gezien er dus feitelijk dan niet gek veel verschil meer zit tussen automatische en niet automatische airco.

Ben zelf ook gewend van mijn 3 serie F30 en mini cooper F56 dat deze volledig zelf de snelheid ook regelen. Dus wanneer de auto net opstart dat hij hard gaat blazen om op temperatuur te komen en dit dan vanzelf minder wordt wanneer hij de temperatuur bereikt.
Getest: toch echt heeft het verschil werkelijke en gewenste temperatuur wel effect op de aanjager snelheid. Maar natuurlijk je opgegeven voorkeur ook.
Is het trouwens bij jullie ook zo dat er tussen extra zwak en zwak een best groot verschil zit tussen de hoorbaarheid van de ventilatie ten opzichte van de andere standen?
Klopt. Ik zet hem vaak op extra zwak + dynamisch als een soort tussenstand tussen zwak en extra zwak.

But Seriously...

Pagina: 1 ... 17 ... 65 Laatste