Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
De regeling is niet heel merkbaar verschil.
Ik ben gewend dat bij een automatische stand dat hij hard begint en dan naar langzaam gaat en dan bijna niet meer hoor.
Bij de iX1 is dit niet het geval. Ik merk niets dat de dan een stuk langzamer gaat draaien.
Zal toch ook eens naar de dealer gaan hiernee

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-06 18:54
Op dit forum lees ik allerlei problemen en probleempjes, die ik totaal niet herken in mijn huidige auto. Begin mij steeds meer af te vragen of ik wel een goed keus heb gemaakt door een IX1 te bestellen. Wie stelt mij gerust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06 22:42
Triumph58 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:49:
Op dit forum lees ik allerlei problemen en probleempjes, die ik totaal niet herken in mijn huidige auto. Begin mij steeds meer af te vragen of ik wel een goed keus heb gemaakt door een IX1 te bestellen. Wie stelt mij gerust?
Ik weet niet of ik in mijn eentje alle twijfels weg kan nemen.
Sinds begin april van dit jaar heb ik zo’n 16.000 km met mijn iX1 gereden. Een X-line met schuifdak, trekhaak en 20inch wielen. Daarvan ca. 4.000 km voor vakantie in Italië. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden. Het is mijn eerste EV en ik ben positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:31

tim-w

TiPisch...

Ik ben ook heel tevreden. Wel heel af en toe een glitch, maar stelt veelal niets voor.

But Seriously...

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:59
querex schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:46:
Ik heb een Oneplus 9 pro (hoofdbestuurder)
Mijn vrouw heeft een iPhone 13 mini

Nu merk ik dat de X1 digital key plus ondersteunt met de iPhone 13 mini, mijn Oneplus 9 pro niet.
Digital key plus is blijkbaar enkel in te stellen als hoofd profiel in de My BMW app.

Is er een nadeel om mijn vrouw (iPhone) naar hoofd profiel te switchen, en ik mijn eigen downgrade tot 2de profiel?
Het enige dat ik me kan inbeelden is dat enkel het hoofd profiel kan beslissen welke bijrijders toegang hebben tot de wagen?
Andere?
Niemand ervaring met digital key plus + hoofd profiel? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-06 21:52
Triumph58 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:49:
Hier 10k km en ook niet iets heel ergs. Een storing met de trekhaak maar die loste zichzelf weer op en verder niets.

Vergeet niet dat als iemand een storing heeft hij/zij het dan hier gelijk meld. Aan de andere kant post niemand hier dat hij weer 1.000km heerlijk heeft gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Dat van de blower is idd een bekende eigenschap. Op youtube is er een zweed die de auto zeer vroeg had en diverse filmpjes gemaakt heeft daarover.
Zelf vind ik het niet bijzonder hinderlijk/onhandig.

Sinds begin april heb ik er 21k km opzitten. En enkel 1 maal de bluetooth connectie met een gedisconnecte telefoon niet kunnen herstellen. Na ff de reset gedaan te hebben (30 sec volumeknop middenconsule ingedrukt houden) was de connectie direct hersteld. Vermoedelijk de Bluetooth chip die even bleef hangen ofzo.
Verder geen vreemde zaken meegemaakt nog. Qua prestaties dik tevreden.
Enige wat ik mis is opbergruimte middenconsole. Zwevend is leuk, maar gemiste kans. De ruimte eronder is nutteloos.

De digital key op iphone heb ik niet geïnstalleerd en is een bewuste keuze daar ik mijn prive toestel bij klanten vaak in de auto achterlaat. En als dat een sleutel is… niet echt handig.

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Dus als ik het goed begrijp zit er geen climate controle maar gewoon een ouderwetse airco in de Ix1?

• tim-w

tim-w

TiPisch...

YumaDjango schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:51:
Dus als ik het goed begrijp zit er geen climate controle maar gewoon een ouderwetse airco in de Ix1?
Nee dat klopt echt niet. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar die kan ik hier niet posten.

Je hebt gewoon een climate control, maar wel met enige extra settings om het gedrag ervan te beïnvloeden.

Ik vind het eigenlijk best wel goed, als je eenmaal door hebt hoe het werkt.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Tim-w bedankt voor je reactie.

Staat dat filmpje van je ergens online waar ik dat eventueel vinden kan?

Mijn vrouw heeft de Ix1 nu een maand of 3 ikzelf rij er niet vaak in waardoor ik er niet achter kom

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Heb hem maar ff op youtube gezet.
YouTube: BMW iX1 climate control

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 19:57
Iemand een idee hoeveel verschil in rijbereik je hebt met 18" of 19" wielen ?

[ Voor 5% gewijzigd door dmod op 18-08-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-06 08:09
Bij mij werkt ineens de Spotify via de wagen niet meer. (Dus niet de spotify via gsm naar de wagen maar de directe spotify in de wagen)

Edit: kan je ergens uw infotainment scherm uitschakelen zodat deze opnieuw vanaf begin opstart?
Ik krijg als ik de spotify app open de melding “word geladen” maar er gebeurd niets.

[ Voor 40% gewijzigd door Roki op 18-08-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Thanks Wim! Duidelijk filmpje, ik zal vanavond even in de bmw kruipen om het in te stellen 🤝🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Bedankt! Direct aangepast ☺️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SAABcabrio
In de Autoweek van deze week staat een vooraankondiging voor volgende week, waarin de Volvo C40 Recharge de strijd aan gaat met de BMW iX1.
Zelf heb ik voor de BMW iX1 gekozen in verband met het schuif-/kanteldak, een optie die niet bij alle alternatieve auto’s aangeboden wordt.
Na 16.000 km nog steeds erg blij met mijn keuze. Daarnaast vind ik het gewoon een erg mooie auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c44ZGu2X-eSUqOb1VZnxo3MhhgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUW4GU17LiFbC0pHktG3eYgc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

dmod schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:37:
Iemand een idee hoeveel verschil in rijbereik je hebt met 18" of 19" wielen ?
In de configurator op bmw.nl kan je de verschillen (WLTP) zien. In de praktijk is het misschien anders...

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
nish9493 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

Any update on the delivery date
Ja de auto is geproduceerd en staat in Born. Ik kan hem 12 september ophalen. Auto is er al eerder maar mijn huidige leaseauto contract loopt tot 13 september.

12 september zal ik foto’s posten *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 14:14
H8M3CuzUaintM3 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Ja de auto is geproduceerd en staat in Born. Ik kan hem 12 september ophalen. Auto is er al eerder maar mijn huidige leaseauto contract loopt tot 13 september.

Congrats.
will let you know once i get my delivery date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 16:27
H8M3CuzUaintM3 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Goed om te weten dat het hele aflevercircus ook ongeveer een maand duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Dit doet hij dus helaas niet bij mij, ik zal hiermee langs de dealer gaan, hopelijk kunnen ze het makkelijk verhelpen. Toevallig sprak ik ook iemand van de week die ook een iX1 had, toen kwam dit ter sprake ook en die persoon gaf ook aan dat haar airco dus wel de snelheid uit zichzelf aanpast met temperatuur wijzigingen.

Thanks voor het filmpje in iedergeval, kan ik dus duidelijk het verschil aantonen bij de dealer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YumaDjango
Hierbij wat foto’s van mn vrouw dr auto trouwens, altijd leuk om wat foto’s te zien natuurlijk!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ_eeFCbiMnTJiU5-hvVcr53J5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/867bCGRg1e7N9poMV35tg7wM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HARYAyO3dQwR26BJpf5dVPN27JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHN700cfxMgJIECEmGnRk4Hw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZNZx6Y5ht2lBF6z7Sh3A2KVzr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNrBJGnAF8m170k6LYCCLmEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
Roki schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:55:
Bij mij werkt ineens de Spotify via de wagen niet meer. (Dus niet de spotify via gsm naar de wagen maar de directe spotify in de wagen)

Edit: kan je ergens uw infotainment scherm uitschakelen zodat deze opnieuw vanaf begin opstart?
Ik krijg als ik de spotify app open de melding “word geladen” maar er gebeurd niets.
Als je 30 seconden de volume draai knop ingedrukt houd reset je het idrive systeem.

Mischien kan je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorty85
  • Laatst online: 12-06-2024
Mooi man! Heb bijna dezelfde buitenkant als jouw vrouw. Dat portimao blue staat hem goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
YumaDjango schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:07:
[...]

Als je 30 seconden de volume draai knop ingedrukt houd reset je het idrive systeem.

Mischien kan je hier iets mee?
Bedankt! Werkt opnieuw na uw trukje. (En ik ben geen instellingen kwijt voor de mensen die er zouden aan twijfelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roki
Yavas schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]Ik zie het wel op de HUD dat ik x aantal km verderop naar links of rechts moet. Ik zou het wel fijn binden als ik dat ook op de hoofdscherm zie.
Dit is helaas niet mogelijk vrees ik. Ik heb er ook al naar gezocht maar die extra aanduiding zie je enkel op het instrumentenpaneel achter het stuur. Beetje jammer want op het hoofdschema is meer dan voldoende plaats itt instrumentenpaneel.

Enige mogelijkheid is volgens mij om het extra pakket te nemen met virtuele navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Roki schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Dit is helaas niet mogelijk vrees ik. Ik heb er ook al naar gezocht maar die extra aanduiding zie je enkel op het instrumentenpaneel achter het stuur. Beetje jammer want op het hoofdschema is meer dan voldoende plaats itt instrumentenpaneel.

Enige mogelijkheid is volgens mij om het extra pakket te nemen met virtuele navigatie.
Ik heb het pakket met virtuele navigatie, maar dan zie je dat ook niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dmod
Shorty85 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:10:
Mooi man! Heb bijna dezelfde buitenkant als jouw vrouw.
Ik weet niet of dit een compliment is voor zijn vrouw 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Hebben jullie trouwens een oplossing voor de wax wat maar onder uit de deuren blijft lopen?
Een dag na de auto te hebben gewassen loopt het alweer over de dorpels heen…. 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
YumaDjango schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:28:
Hebben jullie trouwens een oplossing voor de wax wat maar onder uit de deuren blijft lopen?
+1 ook hier strepen onder de deuren.
In combinatie met mijn zwarte kleur valt het heel hard op 🫤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
YumaDjango schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:28:
Volgens mij is dat geen wax maar gewoon vuil wat door de regen een spoor achter laat. Ik ben bang dat dat gewoon het ontwerp van de auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
Stien schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Volgens mij is dat geen wax maar gewoon vuil wat door de regen een spoor achter laat. Ik ben bang dat dat gewoon het ontwerp van de auto is.
Ik weet niet exact wat het is, maar het is wel vettig en vooral zichtbaar op de skirts tussen voor- en achterdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:28
Hier een witte, met exact hetzelfde. Is zeker wel wax. Komt uit de portieren. De hoekjes zijn open en het was/regenwater kan er via daar weer uit lopen en neemt steeds weer wax mee. Idd we vervelend. Vuil hecht zich beter aan wax dus altijd zwarte strepen op de dorpels…

Die wax is volgens mij bedoeld ter bescherming van de deur van binnenuit (roesten ect) dus vraag me af of er echt wat tegen te doen is…

[ Voor 20% gewijzigd door TFDev op 20-08-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:26
TFDev schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:14:
Hier een witte, met exact hetzelfde. Is zeker wel wax. Komt uit de portieren. De hoekjes zijn open en het was/regenwater kan er via daar weer uit lopen en neemt steeds weer wax mee. Idd we vervelend. Vuil hecht zich beter aan wax dus altijd zwarte strepen op de dorpels…

Die wax is volgens mij bedoeld ter bescherming van de deur van binnenuit (roesten ect) dus vraag me af of er echt wat tegen te doen is…
BMW gebruikt verzinkt metaal…dus is al bescherm tegen roest. Wax is daarvoor niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
wildcheese schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

BMW gebruikt verzinkt metaal…dus is al bescherm tegen roest. Wax is daarvoor niet nodig.
Volgens mij is het paraffine, tegen het roesten…
Maakt ook niet uit wat t is zou alleen fijn zijn als het niet druipt 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43
Wellicht ook ter aanvulling, zodra je de temperatuur verhoogt of verlaagt, dan zie je die animatie bewegen over de blauw/rode lijn. Hoe verder die uitslaat naar buiten toe, hoe harder het systeem moet werken. Naarmate de actuele temperatuur dichterbij jouw temperatuur komt zie je de animatie dan ook minder ver uitslaan (ook zichtbaar in het filmpje als de temperatuur wordt bijgesteld).

Zo kun je dus ook snel optisch zien of de wagen intensief bezig is met het klimaat of niet.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
F-Tim schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Wellicht ook ter aanvulling, zodra je de temperatuur verhoogt of verlaagt, dan zie je die animatie bewegen over de blauw/rode lijn. Hoe verder die uitslaat naar buiten toe, hoe harder het systeem moet werken. Naarmate de actuele temperatuur dichterbij jouw temperatuur komt zie je de animatie dan ook minder ver uitslaan (ook zichtbaar in het filmpje als de temperatuur wordt bijgesteld).

Zo kun je dus ook snel optisch zien of de wagen intensief bezig is met het klimaat of niet.
Klopt. Enkel de regeling is echt minimaal.
Het lijkt er op dat de keuze standen een min/max hebben qua fan snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43
madpatrick schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Klopt. Enkel de regeling is echt minimaal.
Het lijkt er op dat de keuze standen een min/max hebben qua fan snelheid
Met de max ben ik het wel eens, maar de min twijfel ik over? Volgens mij doet mijn exemplaar bij een "op temperatuur auto" nauwelijks nog blazen?

Ik zal eens testen later deze week of als ie "op temperatuur" en dus ook stil is.... of ie dan gaat varieren qua snelheid als ik hem dan verhoog van instelling.

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

F-Tim schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Met de max ben ik het wel eens, maar de min twijfel ik over? Volgens mij doet mijn exemplaar bij een "op temperatuur auto" nauwelijks nog blazen?

Ik zal eens testen later deze week of als ie "op temperatuur" en dus ook stil is.... of ie dan gaat varieren qua snelheid als ik hem dan verhoog van instelling.
In de 'dynamische' instelling doet hij dat. Anders niet.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
nish9493 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Congrats.
will let you know once i get my delivery date
Af haal datum al bekend? ;-) hier 12 september 08:00. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Af haal datum al bekend? ;-) hier 12 september 08:00. _/-\o_
My car is expected to arrive by end of this week. They sales advisor asked me to chose anydate after 5th Sep.
I have suggested his 11th of sepetmber yet to hear back from him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
tim-w schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:21:
[...]
In de 'dynamische' instelling doet hij dat. Anders niet.
Hij gaat ook dan niet echt veel lager blazen. Althans niet bij mij
Ik moet ook dan echt de stand op Zwak of lager zetten wil het beetje lager zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 09:22
Hier uiteindelijk een productiedata verkregen. Laatste week van september en levering begin oktober.
Besteld augustus, 14maand wachten (25e belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
huwiee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:10:
Hier uiteindelijk een productiedata verkregen. Laatste week van september en levering begin oktober.
Besteld augustus, 14maand wachten (25e belgie)
Bij welke garage heb je besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

madpatrick schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Hij gaat ook dan niet echt veel lager blazen. Althans niet bij mij
Ik moet ook dan echt de stand op Zwak of lager zetten wil het beetje lager zijn.
Klopt bij mij staat hij meestal op zwak.
De standen daarboven vind ik totaal overbodig, behalve 'max ac'.
Had het wel fijn gevonden als er nog een paar opties tussen 'zwak' en 'extra zwak' zouden zijn.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Nog eens navraag gedaan bij mjin dealer ifv leveringsdatum, leveringsdatum blijft ongewijzigd (Belgie).

X1 Xdrive 30e besteld 12/2022, levering blijft 01/2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
JPEJ66 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:21:
Nog eens navraag gedaan bij mjin dealer ifv leveringsdatum, leveringsdatum blijft ongewijzigd (Belgie).

De ervaring leert wel dat elektrische auto's tegenwoordig voorrang krijgen voor het bouwen tov benzine wagens. Hoe gaan de uitleveringen in Belgie voor de iX1 dan, enige idee bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 09:07

Besteld 06/2023 hier, levering 08/2024. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:45

MaxDlius

Buiten De Zone

H8M3CuzUaintM3 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
De ervaring leert wel dat elektrische auto's tegenwoordig voorrang krijgen voor het bouwen tov benzine wagens. Hoe gaan de uitleveringen in Belgie voor de iX1 dan, enige idee bij?
Mijn iX1 op 03/02/23 besteld en geleverd op 05/05/23 bij Jorssen Zuid.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Ix1 gaat echt snel tegenwoordig.

X1 25e PHEV eind april besteld 2023 en verwachtte levering vanuit leasemij is half december 2023.

Dealer kon nog geen concrete info geven over leveringsdatum...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Nog iemand hier spijt van het niet hebben van een bepaalde optie?

Ik baal bijvoorbeeld toch een beetje voor wat de kwaliteit van de standaard geluidsinstallatie betreft. Ik kan dat zodanig niet aanhoren dat er vaak gewoon helemaal geen muziek aanstaat of enkel zeer zachte klassieke muziek.

Of zitten er mensen die voldoende hebben zitten spelen met de instellingen om daar nog iets redelijks van te maken?

Budget was op, maar nu vraag ik mij toch vaak af of ik niet eerder voor de harman/kardon had moeten gaan in plaats van verwarmde stoelen vooraan en verwarmd stuurwiel...

• dmod
MaxDlius schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:29:

Ik baal bijvoorbeeld toch een beetje voor wat de kwaliteit van de standaard geluidsinstallatie betreft. Ik kan dat zodanig niet aanhoren dat er vaak gewoon helemaal geen muziek aanstaat of enkel zeer zachte klassieke muziek.

Of zitten er mensen die voldoende hebben zitten spelen met de instellingen om daar nog iets redelijks van te maken?

Budget was op, maar nu vraag ik mij toch vaak af of ik niet eerder voor de harman/kardon had moeten gaan in plaats van verwarmde stoelen vooraan en verwarmd stuurwiel...
Sowieso, upgrade geluidsinstallatie staat bij mij altijd als eerste op de optielijst. Ik zit vaak voor lange ritten in de auto en top audio is voor mij absolute prio.
Verwarmde stoelen en stuurwiel, wanneer en vooral hoe vaak heb je dat echt nodig ?? Nutteloze optie, maar ieder z'n ding.

• querex
Ook hier spijt van geen geluid upgrade...
En bruin kunst leder interieur ipv zwart had ook mooier geweest (heb toen in de eerste weken op een X1 prototype mijn bestelling gemaakt, die had enkel zwarte zetels)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik heb de Harman Kardon en ik moet zeggen dat ik daarvan ook nog niet echt onder de indruk ben. D bas is goed maar de helderheid en diepte zou veel beter kunnen. De extra 1000 die dat kostte had ik meer kwaliteit voor verwacht.

Om jullie een beetje een hart onder de riem te steken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door tim-w op 24-08-2023 09:13 ]

But Seriously...

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 14:16
Ik vond de Harman Kardon (in testwagen) ook niet spectaculair beter dan de standaard installatie, dus ik heb het op de standaard gehouden. Nu ik er al even mee rij vind ik het eigenlijk nog mee vallen. Ik zet de bass en treble beetje omhoog en balans meer naar de achterkant. Als ik er iets van zeg tegen passagiers is die hun reactie meestal "dat klinkt toch prima??" :')

Verwarmd stuurwiel snapte ik vroeger ook het nut niet van maar eens je het gehad hebt wil je niet meer zonder.

• SAABcabrio
Ik heb een X-line in spacezilver, gecombineerd met alu raamomlijsting en dakrail, uitgebreid met travelpack (schuifdak), trekhaak, 20 inch wielen en een aluminium kleurige strip op het dashboard (ipv pianozwart). Het enige dat ik achteraf wel had willen hebben zijn de automatisch inklapbare buitenspiegels, maar volgens mij is dit alleen als onderdeel van een pakket leverbaar.
Grote vraag is nog wel of mijn achterklep met een zwaai onder de achterbumper opengaat. Ik heb dit met regelmaat uitgeprobeerd, maar ik heb hem nog nooit zien openen.

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Voor mij persoonlijk is dat toch wel het niet hebben van een metallic lak. Mijn leasebudget was op door de opties die ik gekozen had, dus toen maar voor unilak zwart gegaan. De lak is echter zeer zacht en kwam al met de nodige waskrassen toen hij afgeleverd werd. 1 ding is zeker, de BMW unilak is niet meer zoals vroeger.

In het gevolg staat metallic lak ook in de must have opties naast goede stoelen en een goede geluidsinstallatie.

Verder wel jammer dat toen ik de auto bestelde niet duidelijk zichtbaar was in de configurator wanneer je de "uitgebreide sfeerverlichting" kreeg. Dat is dus blijkbaar alleen wanneer je de interieurlijst upgrade. Al vind ik de "standaard" sfeerverlichting ook erg mooi.

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

dmod schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:52:
[...]
Sowieso, upgrade geluidsinstallatie staat bij mij altijd als eerste op de optielijst. Ik zit vaak voor lange ritten in de auto en top audio is voor mij absolute prio.
Verwarmde stoelen en stuurwiel, wanneer en vooral hoe vaak heb je dat echt nodig ?? Nutteloze optie, maar ieder z'n ding.
Ik heb die genomen omdat het in de winter veel efficiënter is om via stuur en stoel te verwarmen dan via de standaard verwarming. Maar nu twijfel ik toch of dat zo veel verschil maakt aangezien er standaard een warmtepomp op zit. Ach ja...😁

Maar allez, als ik zo lees dat het hk geluid niet bepaald beter is, maakt het dat wat minder erg precies 😊

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 09:22
MaxDlius schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Ik heb die genomen omdat het in de winter veel efficiënter is om via stuur en stoel te verwarmen dan via de standaard verwarming. Maar nu twijfel ik toch of dat zo veel verschil maakt aangezien er standaard een warmtepomp op zit. Ach ja...😁

Maar allez, als ik zo lees dat het hk geluid niet bepaald beter is, maakt het dat wat minder erg precies 😊
Is het ook niet zo dat je de wagen kan voorverwarmen via de app? Dan is zetelverwarming en stuur niet echt meer nodig? Tenzij je het vergeet voor te verwarmen uiteraard :)

• nish9493

I missed adding the headup display and the 360 degree camera. But by the time i decided to add it the car was already in production

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024

Hier ook een X1 Xdrive 30e in bestelling staan.
Bestelling geplaatst in okt 2022. Levering staat (nog steeds) op eind okt 2023.
Meerschman Zottegem - België

Uit de berichtgevingen op dit forum, is het duidelijk dat de IX1 een veel korte levertermijn heeft |:(

• Triumph58
Geluidsinstallatie is iets heel persoonlijkst. De een houdt van meer bas, de ander van meer hoog. Wat ik zo links en rechts in reviews heb gelezen is de HK wel een aanzienlijke verbetering. Het is maar welke referentie je aanhoudt. Zelf heb ik gekozen voor het HK systeem, heb het alleen nog via YT filmpjes gehoord. Toen vond ik het wel aardig klinken. Half september hoop ik het zelf te kunnen horen in mijn nieuwe auto.

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Een jaar of 10 geleden had ik een BMW 1 (F20), met standaard geluidsinstallatie. Dat was echt om te wenen en was slechter dan in de ford focus die ik daarvoor had.
Bij bmw vink ik de soundupgrade als 1e aan in de optielijst. Bij mijn vorige bmw X1 (F48) ook de soundupgrade gekozen. Toen had je nog de optie voor een 'gewone upgrade' en en bijkomende upgrade naar HK.
Ik had (wegens beperkingen in het leasebudget) de gewone upgrade genomen. Een kleine verbetering tov de standaard, maar ook geen hoogvlieger.
Bij de huidige (I)X1 is enkel upgrade naar HK mogelijk, doch is deze minder duur dan voorheen.
Heb deze opnieuw aangevinkt bij mijn lopende bestelling.
Ben benieuwd wat het gaat geven, maar de verwachting liggen niet zo hoog.

Ooit eens bij een rondje shoppen in een bmw-garage de geluidsinstallatie (HK) van een bmw 3 reeks open gedraaid. Dat was wel dik in orde hoor!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Collega van mij rijdt een 320e met HK. Die is echt vele malen beter dan de iX1 HK.
De Focal in mij vorige lease wagen, Peugeot 508, was ook stukken beter dan de HK in de iX1.
Desondanks voor mij net aan prima. Maar premium sound upgrade is voor mij ook een van de eerste opties die ik aanvink op de lijst.

Enige spijt dat ik heb is de maat velgen, de 19inch M velgen vind ik verreweg het mooiste die aangeboden worden onder deze auto (dus mooier dan de 20 inch).
Heb voor de 22 kw boordlader gekozen (die al meerdere malen bij klanten van pas gekomen is)
Maar aan t einde van het budget moet je altijd keuzes maken. In mijn geval, metallic lak, 19 inch of 22kw lader.
Ben trouwens dik tevreden met de Alpine White kleur.

• cloudt
  • Laatst online: 10-09-2023

Je kunt de huidige speakers laten vervangen door zwaardere modellen + zwaardere versterker. Maar dat kost al gauw €1200+. Met instellingen wijzigen ga je niet ver komen

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 23:11
Om de ballon te doorprikken, HK in de X1 is niets meer dan hifi met afdekplaatje op van HK spijtig genoeg dus verwacht er niet teveel van.

(Kost ook als optie minder dan HK bij de vorige X1 dus je zal minder betalen, maar krijgt er ook minder voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
Stancke schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:51:
Om de ballon te doorprikken, HK in de X1 is niets meer dan hifi met afdekplaatje op van HK spijtig genoeg dus verwacht er niet teveel van.

(Kost ook als optie minder dan HK bij de vorige X1 dus je zal minder betalen, maar krijgt er ook minder voor)
Dit vind ik een vreemde reactie, die ik graag gestaafd zou willen zien met bewijzen. Waar haal je dit vandaan?.
Zeshonderd plus euro betalen voor alleen afdekplaatjes? Lijkt mij BMW onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
Is het niet zo dat dezelfde speakers gebruikt worden bij HK en standaard, maar dat de HK optie meer speakers heeft?
Ik vind mijn standaard speakers al goed klinken en kan me niet herinneren dat de HK speakers in de test-wagen zoveel beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 23:11
Triumph58 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Dit vind ik een vreemde reactie, die ik graag gestaafd zou willen zien met bewijzen. Waar haal je dit vandaan?.
Zeshonderd plus euro betalen voor alleen afdekplaatjes? Lijkt mij BMW onwaardig.
Productopleiding bij de lancering van X1 voor dealers. H/K is gewoon hifi met afdekplaatjes van H/K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Stancke schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Productopleiding bij de lancering van X1 voor dealers. H/K is gewoon hifi met afdekplaatjes van H/K.
Als het geen HK systeem is maar slechts een afdekplaatje, dan krijg je gewoon niet wat je besteld. Of bedoel je dat het standaardsysteem ook gewoon een HK systeem is met een standaard afdekplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 07:43
JP1980 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Als het geen HK systeem is maar slechts een afdekplaatje, dan krijg je gewoon niet wat je besteld. Of bedoel je dat het standaardsysteem ook gewoon een HK systeem is met een standaard afdekplaatje?
Dat, of misschien is er een ander verschil tussen standaard en HK terwijl wel dezelfde speakers gebruikt worden; bijvoorbeeld een andere versterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
In de configurator staat het volgende over het systeem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cfOaDHiC7e-sjEnxKgEeGGrag8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7DZbMrIS7LtlpMwchD5FycQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Laatst online: 04-03-2024
Vandaag iX1 in ontvangst genomen. Prachtige wagen!

Echter na enkele keer rijden zie ik dat de auto automatisch inlogt op het gastprofiel. Als ik de switch probeer te maken naar mijn profiel lukt me dat niet …
Ik kijk in de app en de auto is verdwenen.

Nu heb ik mezelf nog eens proberen in te loggen met mn email en wachtwoord in de auto zelf en mn profiel is terug, maar staat hij er 2x in.
Ik geraak niet meer op het hoofdprofiel en krijg deze ook niet meer verwijderd …
Reset van 30sec hielp niet. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
SAABcabrio schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Ik weet niet exact wat het is, maar het is wel vettig en vooral zichtbaar op de skirts tussen voor- en achterdeur.
Ik denk dat ik inmiddels weet waar die vettigheid vandaan komt. Het is waarschijnlijk smeermiddel uit de scharnieren van de deuren.
Het smeermiddel vermengd met vuil loopt tijdens regenachtig tussen de deurportieren uit.
Overigens veeg je het na een wasbeurt eenvoudig met een zachte microvezel doek weg.
Niet boenen met een borstel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
2 weken geleden de volgende configuratie besteld (privé aanschaf)

BMW X1 xDrive30e M Sportpakket Pro
Kleur Storm Bay
19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) in Midnight Grey
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau

Innovation Pack
  • Draadloos oplaadstation
  • Adaptieve LED koplampen
  • BMW Live Cockpit Professional
  • High-beam assistant
  • Automatische dimmende binnenspiegel
  • Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
  • Parking Assistant Plus
  • Comfort Access
  • Elektrisch verwarmde voorstoelen
  • BMW Head-Up Display
  • Voorbereiding stuurwiel verwarming
  • Driving Assistant Plus
Comfort Pack
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Actiefstoelen voor
  • Harman-Kardon sound system
Travel Pack
  • Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
  • Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
  • Glazen panoramadak
Bandenspannings -weergavesysteem
Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
BMW IconicSounds Electric
Driving Assistant
DAB-tuner
TeleServices
Intelligent Emergency Call
BMW Connected Pack Professional
Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel
Verlengde Garantie - 3 jaar
Bandenspannings -weergavesysteem
Gevarendriehoek en verbanddoos
Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
Laadkabel (Mode 3, 22kW)
Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2)

Alleen afwachten hoe lang de levering zal duren :-( Voor nu is levering geschat op augustus 2024. We zaten nog te twijfelen tussen de Driving Assistant Plus (5AT) en de Driving Assistant Professional (5AU). Uiteindelijk toch de Driving Assistant (5AS) gekozen in combinatie met de Driving Assistant Plus (5AT). Hiermee krijgen we de voordelen van de Plus en ook de dodehoeksensor uit 5AS (snap nog steeds niet waarom 5AS geen onderdeel is van 5AT). Scheelt niet veel, maar toch goedkoper dan de Professional :).

Hebben Tweakers hier bewust gekozen voor de Driving Assistant Professional en voegt het qua functies veel toe ten opzicht van de Basis en de Plus? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariaburcht
  • Laatst online: 07-12-2023
Hoi allemaal, ook ik heb mijn ix1 besteld. Helaas mocht ik niet hoger dan 18”. Hieronder de config:

iX1A 230kW 67kWh XDrive30
BMW Individual Frozen Pure Grey
Bekleding Leder Vernasca Zwart
Innovation pack
Comfort pack
Travel pack
M sportpakket
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grau
Driving Assistant Professional
Levering zonder typeaanduiding
Weglaten BMW Blau exterieur details
Interieurlijsten Schwarz hoogglans (S04AT)
M Adaptief onderstel (S02VF)
M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line (S03MC)
M Hoogglans Shadow Line (S0760)
Interieurcamera (S04NR)
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (S0302)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
Stuurwielrand verwarmd (S0248)
AC snelladen (S04U6)

Meer mensen die Frozen Pure Grey hebben gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Sebi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:41:
Vandaag iX1 in ontvangst genomen. Prachtige wagen!

Echter na enkele keer rijden zie ik dat de auto automatisch inlogt op het gastprofiel. Als ik de switch probeer te maken naar mijn profiel lukt me dat niet …
Ik kijk in de app en de auto is verdwenen.

Nu heb ik mezelf nog eens proberen in te loggen met mn email en wachtwoord in de auto zelf en mn profiel is terug, maar staat hij er 2x in.
Ik geraak niet meer op het hoofdprofiel en krijg deze ook niet meer verwijderd …
Reset van 30sec hielp niet. Iemand ervaring?
Ik heb mijn MyBMW app moeten verwijderen en opnieuw installeren. Bij zat de oorzaak in een oud profiel van mijn vorige BMW X1 PHEV. Deze blokkeerde een nieuwe profiel.
Daarna heb ik in de nieuwe iX1 alle profielen verwijderd en via mijn MyBMW app, mijzelf aangemeld. Nooit meer problemen gehad. Ik heb de auto vanaf 6 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 29-04 09:48
Mariaburcht schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:10:
Hoi allemaal, ook ik heb mijn ix1 besteld. Helaas mocht ik niet hoger dan 18”. Hieronder de config:

iX1A 230kW 67kWh XDrive30
BMW Individual Frozen Pure Grey
Bekleding Leder Vernasca Zwart
Innovation pack
Comfort pack
Travel pack
M sportpakket
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 938 M) in Bicolor Midnight Grau
Driving Assistant Professional
Weglaten BMW Blau exterieur details
Interieurlijsten Schwarz hoogglans (S04AT)
M Adaptief onderstel (S02VF)
M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line (S03MC)
M Hoogglans Shadow Line (S0760)
Interieurcamera (S04NR)
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (S0302)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
Stuurwielrand verwarmd (S0248)
AC snelladen (S04U6)

Meer mensen die Frozen Pure Grey hebben gekozen?
Had de kleur bijna ook zelf genomen, echt prachtig, maar naar onderhoud toe had ik een beetje schrik… dus dan maar voor space silver gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 29-04 09:48
Hier een X1 25e besteld, m pakket, premium pack pro, travel pack en comfort pack en 19 inch velgen. Kleur space silver.
Eind juni besteld, levering ten vroegste september 2024… Is een pure gok van de bmw garage want ze hebben nog geen zicht op productieslots voor 2024. Het zou zelfs begin 2025 kunnen worden… :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi allemaal.

Wij zijn hier thuis ook bezig met een iX1 in de lease. Het wordt zo goed als zeker de M-sport versie met 19" wielen in space silver en alcantara/veganza bekleding met blauw stiksel.

Verder:
-Premium pack
- chrome langs de ramen en chromen dakrails
- elektrische verstelling stoel bestuurder
- stoelverwarming
- zonder exterieur design details (kan volgens mij ook niet samen gaan met m-sport pakket)
- 22 Kw laad capaciteit (lijkt mij toch wel handig om te hebben op de auto)
- donkere ramen achterportieren en achterruit
- Trekhaak elektrische wegklapbare kogel

We wilden de opties een beetje binnen de perken houden gezien de prijzen en samen met de standaard uitrusting is dit voor ons goed in balans. Waar ik wel nog aan twijfel is de Harmon & Kardon hifi. Hoe goed is de standaard Hifi in de iX1 en hoeveel speakers heb je dan en is dat vergelijkbaar met de BMW 1 serie (m-sport)? Ik heb ook in een 3 touring gereden met optionele hifi systeem (meerprijs 400 euro) en dat vond ik prima aangezien harmon & kardon in de 3 serie 960 extra kost.
Ik hoor het graag.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariaburcht
Shadowrunnerbmw schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:19:
Hier een X1 25e besteld, m pakket, premium pack pro, travel pack en comfort pack en 19 inch velgen. Kleur space silver.
Eind juni besteld, levering ten vroegste september 2024… Is een pure gok van de bmw garage want ze hebben nog geen zicht op productieslots voor 2024. Het zou zelfs begin 2025 kunnen worden… :-)
Wat een verschil. BMW dealer zegt dat als ik voor 1 september bestel, de auto (Ix1) voor januari 2024 zal worden afgeleverd.

Ik was ook geschrokken van de onderhoudsvoorschriften van de matte lak (Frozen Pure Grey), maar toen ik er wat uren tijd in had gestopt, bleek het wel mee te vallen. De swirls bij een autowasstraat met glanzende metallic lak is ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudt
  • Laatst online: 10-09-2023

Dat is gewoon niet waar. Ik heb voor de HK optie gekozen. Het geluid is vol, diep, dynamisch en vooral helder. De subs onder de stoelen voel je. Ik vind het de 500 meer dan waard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP1980
Barts27 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:07:
- 22 Kw laad capaciteit (lijkt mij toch wel handig om te hebben op de auto)
Waarom lijkt je dat handig?
- Thuis ga je op 11kw laden tenzij je een zwaardere aansluiting neemt (kost geld).
- Bij de snelweg ga je DC laden, wat veel sneller is en standaard ondersteunt.
- Alleen in de steden schijnen wel 22kw laders te zijn, en wellicht sommige bedrijven. Maar hoe vaak sta je daar in de praktijk en heb je die snelheid dan nodig?

Die 1000 euro zou ik in mijn zak houden of uitgeven aan een andere leuke optie.

Doorzoek dit topic maar eens op '22kw' er is al meer over gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 27-08-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
cloudt schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Dat is gewoon niet waar. Ik heb voor de HK optie gekozen. Het geluid is vol, diep, dynamisch en vooral helder. De subs onder de stoelen voel je. Ik vind het de 500 meer dan waard
Ik denk dat de bewoording verkeerd is. Het feit is wel dat. Het systeemvermogen van de HK set in de U11 gelijk is aan het systeemvermogen van de HiFi upgrade van het voorgaande model. De oude HK upgrade had meer vermogen en dat klopt wel. Hoorbaar is het verschil ook. Ik heb nu ook de HK upgrade en het is absoluut een verbetering t.o.v de standaard audio maar het is een minder grote stap dan hij het vorige model tussen standaard en HK. Effectief kopen ze denk ik alle varianten bij HK/JBL alleen de een is zwaarder dan de ander met dito prijs. Dat het nu slechts het vermogen van de vorige HiFi upgrade is zal vast een marge optimalisatie betreffen bij BMW. Whatever ze het HK systeem mogen noemen. T.o.v. de standaard audio gewoon de moeite waard en als je meer wil dan ben je zoals altijd al was op de aftermarket aangewezen. Er zij. Genoeg (pasklare) zwaardere oplossingen in de markt. Het is maar net wat je er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariaburcht
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:32:
Hier ook een nieuwe BMW rijder en super leuk dat er een BMW iX1 tweakers topic voor is. Volgens mij ben ik de eerste in dit topic die de lak Frozen Pure Grey heeft gekozen. Ik heb proef gereden in de EQA, Q4 en in een BMW X1 Plug-in Hybride maar de keuze was eigenlijk al wel gemaakt door de 4 wiel aandrijving en uiteraard het vermogen van 313PK. Ik verwacht deze week de leverdatum te ontvangen.

Zie hieronder mijn configuratie, benieuwd wat jullie er van vinden

Kleur en bekleding
C5A Frozen Pure Grey
KGNL Alcantara Sensatec Schwarz

Standaard opties
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem 2VF M Adaptief onderstel
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 478 Isofix bevestiging passagierstoel voor 4T3 Flexible Fast Charger 2.0 (Mode 2) 4U9 Akoestische waarschuwing voor
voetgangers 548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant 654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief
6C4 Connected Pack Professional II
6WC Widescreen Display
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming

Opties
M Sportpakket
Comfort Pack
Premium Pack
Travel Pack
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Instrumententafel Luxury
M Sportstuurwiel
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Sport exterieurpakket
M Sport Intereurpakket
Zonder exterieur design details
Laadkabel (Mode 3, 11kW)
Stuurwielrand Verwarmd
Comfort Access
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Automatische dimmende binnenspiegel
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
High-beam assistant
Driving Assistant Plus
Draadloos laden
Actief stoel voor bestuurder
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Glazen panoramadak
Bagagevangnet
Extra getint glas achter
M Hoogglans
Shadow Line met uitgebreide omvang
AG intern

[Afbeelding]
Hele mooie config !! ben je er blij mee? Hoe bevalt de frozen grey ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
@JP1980. Ik denk dat 22kw laden voor ons hier handig is omdat wij afhankelijk zijn van openbare laadpalen. We geen eigen oprit. Ik zie wel wat palen bij ons in de buurt die 22kw kunnen laden. Ook in Frankrijk heb ik ze gezien in de dorpen. Op de snelweg natuurlijk snelladen. Het is jammer dat het geen standaard optie is op de iX1, want ik zou het geld ook liever besteden aan andere opties. Sterker nog, ik had liever een drie touring gehad op benzine, maar elektrisch rijden wordt gepusht bij de werkgever met veel hogere leasevergoedingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Barts27 op 27-08-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik was in eerste instantie ook in verwarring. Maar ik ben blij dat ik de DC 22kw laden niet genomen heb.
Veel palen zijn slechts 11kw en zelfs dat is vaak snel genoeg als je het een beetje bijhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph58
Mariaburcht schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Wat een verschil. BMW dealer zegt dat als ik voor 1 september bestel, de auto (Ix1) voor januari 2024 zal worden afgeleverd.

Ik was ook geschrokken van de onderhoudsvoorschriften van de matte lak (Frozen Pure Grey), maar toen ik er wat uren tijd in had gestopt, bleek het wel mee te vallen. De swirls bij een autowasstraat met glanzende metallic lak is ook aanwezig.
Misschien overbodig, maar ik heb een motorfiets gehad met matte lak en deze onderhouden met petzoldts producten, speciaal voor matte lak. Was ik zeer tevreden over
https://www.petzoldts.de/...ttlackpflege-c-1_148.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Barts27 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:16:
@JP1980. Ik denk dat 22kw laden voor ons hier handig is omdat wij afhankelijk zijn van openbare laadpalen. We geen eigen oprit. Ik zie wel wat palen bij ons in de buurt die 22kw kunnen laden. Ook in Frankrijk heb ik ze gezien in de dorpen. Op de snelweg natuurlijk snelladen. Het is jammer dat het geen standaard optie is op de iX1, want ik zou het geld ook liever besteden aan andere opties. Sterker nog, ik had liever een drie touring gehad op benzine, maar elektrisch rijden wordt gepusht bij de werkgever met veel hogere leasevergoedingen.
Als de paal die toevallig bij je in de buurt staat 22kw kan, dan snap ik het enigszins. Maar dan nog moet je je afvragen hoe vaak je die snelheid echt nodig hebt. Met 11kw laad je nog steeds elk uur 50km bij. Voor de meeste mensen is dat in 99% van de gevallen goed genoeg om de volgende rit uit te rijden. En voor die 1% pak je een keer een snellader onderweg. Voor bepaalde beroepsgroepen zou het handig kunnen zijn als je vertegenwoordiger bent en je moet naar 4 klanten per dag door het hele land. Dan is 22kw laden bij de klant wel lekker als je er max 2 uur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Is het niet zo dat de meeste palen welke überhaupt al 22kw doen, dat alleen op enkele feed kunnen (niet beide tegelijk)? Dus gedeeld heb je sowieso 11kw..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
[@JP1980] Goede punten. Ik zal er nog eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebi
  • Laatst online: 04-03-2024
Welke gps gebruiken jullie op je ix1? Ik ben geen grote fan van de standaard gps.
Waze & google maps doen volgens mij geen EV planning, waarbij ze optimale laadsessies plannen.
Bij ARBP mis ik wat features + de batterij info is ook niet 100% accuraat. Zo had ik nog 97% daarstraks volgens mn bmw en gaf abrp aan dat ik nog maar 77% had.

Dus nog alternatieven? Of zie ik dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-06 21:52
Sebi schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:57:
Welke gps gebruiken jullie op je ix1? Ik ben geen grote fan van de standaard gps.
Waze & google maps doen volgens mij geen EV planning, waarbij ze optimale laadsessies plannen.
Bij ARBP mis ik wat features + de batterij info is ook niet 100% accuraat. Zo had ik nog 97% daarstraks volgens mn bmw en gaf abrp aan dat ik nog maar 77% had.
Ik vind de BMW Navi prima en gebruik Google
maps op mn telefoon. EV planning doet Google niet aan maar heb je in Nld niet echt nodig lijkt me, je struikelt bijna over de FastNed/tesla chargers. Voor vakantie heb ik nu ABRP gebruikt en dat beviel prima, ook met vouwwagen erachter best accuraat qua SoC, maar voor dagelijks gebruik niet zo heel fijn en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik vind de bmw navigatie uitstekend!
Vergeet alleen niet om de kaart met USB te updaten als je buiten nld gaat. Niet alle landen zitten in de over-the-air updates ;)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solbean
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Volgens het versienummer beschik ik over de meest recente versie van het BMW navigatiesysteem. Echter, tijdens het rijden merk ik dat het systeem op veel locaties de verkeerde snelheidslimiet weergeeft. Bijvoorbeeld: waar de limiet eerst 70 km/u was, is deze nu aangepast naar 50 km/u, maar mijn BMW houdt de oude limiet aan. Waze geeft deze snelheidsbeperkingen wel correct weer en update meestal zelfs de dag zelf nog nadat de snelheid is veranderd. Dit heb ik recent nog gezien in de buurt.

Wat me hieraan stoort is dat de automatische snelheidslimit gebasseerd op de verkeersborden herkenning hierdoor echt niet goed werkt. Zou een update via USB dit probleem verhelpen? Het lijkt alsof mijn huidige systeem is gebaseerd op een verouderde versie van het Belgische wegennet, althans wat betreft snelheidsaanduidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik denk niet dat een USB update dan helpt. Je eigen land (en omringend enkele) worden gewoon volledig Over-the-air geupdatet.

Dat is natuurlijk nooit hetzelfde als een google maps of waze dienst die dagelijks kan bijwerken.

Ik zie in NL ook wel wat afwijkingen met die snelheden. Daarom gebruik ik de instelling dat ik met 'set' de gevonden limiet kan accepteren (bij de adaptive cruise) zodat hij niet onnodig in de ankers gaat hier en daar. De verkeersbordherkenning werkt wel goed, ik kan me voorstellen dat dat dus ook erg afhankelijk is van de bebording op de locaties waar je vaak rijd.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 02:42

Royz

Kleurenblind!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Mariaburcht schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Hele mooie config !! ben je er blij mee? Hoe bevalt de frozen grey ?
Thnx! Ik kan hem dinsdag over 2 weken ophalen. De auto staat al in Nederland maar mijn huidige auto zit nog in contract tot 12 september :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Voor de mensen die de iX1 al in het bezit hebben. Ik las dat er een ingebouwde dashcam in zit.

Werkt deze alleen tijdens het rijden of is het ook mogelijk dat deze opneemt als de auto geparkeerd staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Sebi schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:57:

Voor kortere afstanden waarbij ik weet niet onderweg te moeten laden: Waze.
Wanneer ik gewoon even wil cruisen op wat onverharde wegen en snelwegen wil vermijden: Google Maps.
Langere afstanden: BMW navigatie.

Ik kan ook bevestigen dat met USB kaart updaten voor Duitsland niet nodig is. Net over de grens gereden en meteen over the air kaartupdate gekregen daar.

[ Voor 6% gewijzigd door MaxDlius op 28-08-2023 13:53 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste