Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-03-2024
Nog een vraagje, ene van de vele 🤪
Ik sta momenteel aan fastned en ik ontvang maar 60kW. Moet ik ergens een instelling in de auto aanpassen? Of is het mogelijk dat fastned niet de beloofde 125kW aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:31

tim-w

TiPisch...

Sebi schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:38:
Ik sta momenteel aan fastned en ik ontvang maar 60kW. Moet ik ergens een instelling in de auto aanpassen? Of is het mogelijk dat fastned niet de beloofde 125kW aankan?
Beide.

Als je via de navi naar een snellader gaat, conditioneert hij de accu voor. Dat kan ook via het auto menu. Doe je dat beide niet, dan laadt hij soms langzamer.

Als de accu voller is dan 60/70%, neemt de snelheid ook zienderogen af.

Tot slot;
Als er 2 auto's aan een snellader staan krijg je allebei de helft (tenzij een van de twee minder dan dat vraagt). 130kW/2 is ook ongeveer 60kW

[ Voor 7% gewijzigd door tim-w op 28-08-2023 20:01 ]

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 19:57
Vraagje voor de iX1 bezitters, welke opties vinden jullie must haves en waarom ?

Mijn voorlopige config met voor mij prio opties , maar ik heb nog budget over:
- metaalkleur
- 19" velgen
- X-line
- HK sound system
- Trekhaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
dmod schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:20:
Vraagje voor de iX1 bezitters, welke opties vinden jullie must haves en waarom ?

- metaalkleur
- 19" velgen
- X-line
- HK sound system
- Trekhaak
Premium pakket is een must wat mij betreft
- Adaptieve LED koplampen
- Ambient light
- Comfort Access
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
- .....

En nog een paar mooie opties

[ Voor 10% gewijzigd door madpatrick op 29-08-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024

- metaalkleur
- 19" velgen
- X-line
- HK sound system
- Trekhaak
Ik denk dat je vraag ook wel geldt voor mensen die een iX1 besteld hebben :)

Ik denk dat must haves echt persoonlijk zijn voor een ieder maar ik zal je mijn must haves delen

1. Voor mij was het allerbelangrijkste de blauwe details van de auto af omdat ik dit persoonlijk gewoon echt niet mooi vind.
2. Glazen panoramadak was voor mij toch echt wel de eerste optie die ik aanvinkte wetende dat het wel impact gaat hebben op het aantal kilometers wat je elektrisch kan rijden maar ik vind dit in de warmere maanden toch echt wel een genot
3. Ik vond de zwarte details waarbij de gril aan de voorzijde zwart is persoonlijk wel een pre om het exterieur te verfijnen. Maar dit is voor iedereen persoonlijk uiteraard.

Ik denk dat deze 3 punten wel echt mijn must haves waren. Alle overige opties zijn meer comfort en afhankelijk van je budget dat je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:43

MaxDlius

Buiten De Zone

- metaalkleur
- 19" velgen
- X-line
- HK sound system
- Trekhaak
Bijkomend op het Premium pakket:

Must haves:
- Dakrails
- Driving Assistance Pack Plus (voor adaptive cruise control)

Nice to haves:
- Anthraciete hemelbekleding (ipv de standaard witte)
- Driving Assistance Pack (voor blind spot monitor)
- Actieve bestuurderszetel (voor lendensteun)
- Verwarmde stuur + stoelen vooraan

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08-2023

EMV

Sebi schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:38:
In zo'n geval altijd de Fastned hulplijn bellen. Die zijn 24*7 beschikbaar en kunnen meekijken.

Op de FAQ pagina van Fastned https://support.fastned.n.../4428932764573-Voertuigen zijn van veel voertuigen de laadcurves te zien. Helaas niet van de iX1 maar wel van de iX3. Het geeft je een idee van wat je kunt verwachten

Behalve de oude witte 50kW laders moeten alle Fastned laders de 130kW kunnen leveren die de iX1 maximaal aan kan. Maar als je boven de 70% State-of-Charge komt is 60kW heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Is er toevallig al iemand met de Pure Frozen Grey lak in deze groep aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 17:48
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:33:
yes, heb hem (25e) in de launch spec besteld Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/p55yxbqbc0cs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Las dat o.a. de X1 de nieuwe politie basis auto gaat worden. https://www.linkedin.com/...bekend-politie-nederland/ mogelijk ook de iX1 voor de elektrische variant (andere aanbesteding). Wel jammer maakt hem toch minder 'uniek' voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Oid schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:16:
Las dat de o.a. X1 de nieuwe politie basis auto gaat worden. https://www.linkedin.com/...bekend-politie-nederland/ mogelijk ook de iX1 voor de elektrische variant (andere aanbesteding). Wel jammer maakt hem toch minder 'uniek' voor mijn gevoel.
Had precies dat zelfde gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-06 18:19
Stien schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:19:
Ik was in eerste instantie ook in verwarring. Maar ik ben blij dat ik de DC 22kw laden niet genomen heb.
Veel palen zijn slechts 11kw en zelfs dat is vaak snel genoeg als je het een beetje bijhoudt.
De 22 kW lader zou ik persoonlijk ook kiezen omdat ik thuis slechts over een één fase Laadpaal beschik (32 A). Op die manier kan ik toch ook laden aan 7.4 kW, waar ik anders zou blijven steken op de helft. Openbaar wordt 22 kW ook zo wat de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
cd2013 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

yes, heb hem (25e) in de launch spec besteld [Afbeelding]
25 augustus 2023 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:28
bartvde1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:03:
[...]

De 22 kW lader zou ik persoonlijk ook kiezen omdat ik thuis slechts over een één fase Laadpaal beschik (32 A). Op die manier kan ik toch ook laden aan 7.4 kW, waar ik anders zou blijven steken op de helft. Openbaar wordt 22 kW ook zo wat de norm.
Hoe zit dat juist? Zelfde situatie hier (1 fase, 32 A); waarom kun je daarmee niet aan 230 V * 32 A = 7.4 kW laden met de 11 kW lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

bartvde1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:03:
[...]
Dit klopt echt niet...Ik heb geen 22kW lader in de wagen steken en kan alsnog op 7.4kW laden thuis op een monofase laadpaal met 32A. De 22kW lader zorgt er alleen maar voor dat je op meerfasige (voornamelijk publieke) laadpalen tot 22kW kan laden ipv 11kW (ten minste als er niemand anders via dezelfde laadpaal tegelijkertijd aan het laden is).

Ik zou de 22kW lader echt enkel maar aanraden in het geval je thuis niet kan laden, maar bvb. wel op het werk op 22kW kan laden of dichtbij huis.

[ Voor 9% gewijzigd door MaxDlius op 30-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:33:
Ja ik heb hem sinds Februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Barts27 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:16:
@JP1980. Ik denk dat 22kw laden voor ons hier handig is omdat wij afhankelijk zijn van openbare laadpalen. We geen eigen oprit. Ik zie wel wat palen bij ons in de buurt die 22kw kunnen laden. Ook in Frankrijk heb ik ze gezien in de dorpen. Op de snelweg natuurlijk snelladen. Het is jammer dat het geen standaard optie is op de iX1, want ik zou het geld ook liever besteden aan andere opties. Sterker nog, ik had liever een drie touring gehad op benzine, maar elektrisch rijden wordt gepusht bij de werkgever met veel hogere leasevergoedingen.
Even een teleurstelling dan aangeven. Bij de meeste openbare laadpalen, waar twee aansluitingen zitten, gaat het laadvermogen van 22 naar 11, indien er twee auto’s aan het laden zijn.
Ik heb zelf ook overwogen om de 22kW aan te schaffen, maar na uitleg van mijn dealer, heb ik daar vanaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Oid schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:16:
Las dat o.a. de X1 de nieuwe politie basis auto gaat worden. https://www.linkedin.com/...bekend-politie-nederland/ mogelijk ook de iX1 voor de elektrische variant (andere aanbesteding). Wel jammer maakt hem toch minder 'uniek' voor mijn gevoel.
Ach, voordat die komt, zitten we al drie jaar verder en dan zie je er toch al teveel in burger uitvoering rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 18:47
MHGroentje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Ach, voordat die komt, zitten we al drie jaar verder en dan zie je er toch al teveel in burger uitvoering rijden.
Precies. Met de stripings en al gaat het denk ik niet eens opvallen als zijnde een X1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Geeft toch juist wat extra waarde aan het voertuig? Als de wagen goed genoeg bevonden is voor de hoge eisen en bijzondere werklast van de politie, dan is dat een mooi compliment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 14:23
Baris schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:14:
...
Hebben Tweakers hier bewust gekozen voor de Driving Assistant Professional en voegt het qua functies veel toe ten opzicht van de Basis en de Plus? :)
Ik heb de Pro, maar ik vind dat er niet écht heftige verschillen zijn met Plus...

Beide ondersteunen Adaptive Cruise Control met een start/stop functie, enige verschil is dat die van de Pro tot 210 gaat, en de Plus tot 180. En... Fun fact... de iX1 gaat maar 180. Dus die kun je feitelijk negeren.

Beide ondersteunen Lane Assist.... met het verschil dat lane assist in de Pro je "in de rijbaan houdt", en óók zou werken bij filerijden, en de Plus je "in het midden van de rijstrook houdt door je te corrigeren". Ik zei tegen m'n dealer "ik wil geen ping-pong lane assist die me continu van links naar rechts op en neer laat gaan", waarop het antwoord was "dan wil je zonder twijfel de Pro versie van driving assist". In hoeverre de Plus versie je ping-pongt kan ik niet beoordelen, maar ik kan wel zeggen dat de Pro me goed in de rijbaan houdt, óók bij bochten, en ook wat vaker links/rechts op de strook trekt als de auto in een andere rijbaan strak op de middenstrook rijdt.

Wat ik wel fijn vind is de Cross-traffic voren warning, zeker als je vaker op plekken komt waarbij je beperkt zicht "om de hoek" hebt en mensen niet netjes rijden... daar kan het iets toevoegen. Heb zelf al een keer op de parkeerplaats bij de Appie er voordeel van gehad omdat ik niet door een Poolse werkbus heen kon kijken, en degene op de parkeerplaats alles behalve stapvoets voorbij vloog ;)

Evasion Assistent heb ik nog niet mogen ervaren, en hoop ik eigenlijk nooit te ervaren, maar het zou werken als zijnde dat de auto zelfstandig kan uitwijken voor grote obstakels op de weg, en ook als je buurman van rijstrook wisselt zonder te zien dat jij in z'n dode hoek zit, dan zou de Pro daar ook op acteren door middel van een uitwijkende beweging.

Lane change assistant... geen idee waar dat bij precies zit, dat staat namelijk nérgens in de prijslijst, maar bij de Pro kan de auto zelf van rijstrook wisselen als je het knipperlicht activeert. Leuke gimmick, zeker relaxed bij lange stukken rijden, maar "nodig", zeker niet.

Heb je voldoende info om zo je besluit te kunnen vormen?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Nee bedoel de 25e Xdrive *(hybride) uitvoering, eind januari 2023 besteld, geschatte levertijd december 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
JP1980 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:07:
Geeft toch juist wat extra waarde aan het voertuig? Als de wagen goed genoeg bevonden is voor de hoge eisen en bijzondere werklast van de politie, dan is dat een mooi compliment.
Dat is waar én zij krijgen misschien ook net iets meer geregeld (vanwege hun ‘status’) bij BMW op basis van bugfixes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
JP1980 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:07:
Ken niet de inhoud van de aanbesteding, maar mijn ervaring over aanbestedingen van de overheid is dat je niet zonder meer kunt aannemen dat als ze winnende partij publiceren dat dan ook de beste partij is. Zou zomaar eens kunnen dat prijs van aanschaf of mogelijkheid van aanpassingen een hele grote factor van belang was waardoor kwaliteit van de auto van relatief ondergeschikt belang was.

Of dat dan extra waarde toevoegt aan de BMW X1??? Heb de afgelopen jaren ook nooit gedacht: ik wil een MB B klasse want daar rijd de politie in of bij een VW golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Dag heren,

Ik heb in het verleden wel eens wat op het forum gelezen of spiegels die niet altijd automatisch naar binnenklappen bij het vergrendelen van de auto.
Daar heeft onze ook last van.
Ook blijft soms de verlichting, het idrive systeem en de radio dan aanstaan terwijl de auto wel vergrendeld is.

Iemand toevallig ook al ervaring met deze storing gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
F-Tim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb de Pro, maar ik vind dat er niet écht heftige verschillen zijn met Plus...

Beide ondersteunen Adaptive Cruise Control met een start/stop functie, enige verschil is dat die van de Pro tot 210 gaat, en de Plus tot 180. En... Fun fact... de iX1 gaat maar 180. Dus die kun je feitelijk negeren.

Beide ondersteunen Lane Assist.... met het verschil dat lane assist in de Pro je "in de rijbaan houdt", en óók zou werken bij filerijden, en de Plus je "in het midden van de rijstrook houdt door je te corrigeren". Ik zei tegen m'n dealer "ik wil geen ping-pong lane assist die me continu van links naar rechts op en neer laat gaan", waarop het antwoord was "dan wil je zonder twijfel de Pro versie van driving assist". In hoeverre de Plus versie je ping-pongt kan ik niet beoordelen, maar ik kan wel zeggen dat de Pro me goed in de rijbaan houdt, óók bij bochten, en ook wat vaker links/rechts op de strook trekt als de auto in een andere rijbaan strak op de middenstrook rijdt.

Wat ik wel fijn vind is de Cross-traffic voren warning, zeker als je vaker op plekken komt waarbij je beperkt zicht "om de hoek" hebt en mensen niet netjes rijden... daar kan het iets toevoegen. Heb zelf al een keer op de parkeerplaats bij de Appie er voordeel van gehad omdat ik niet door een Poolse werkbus heen kon kijken, en degene op de parkeerplaats alles behalve stapvoets voorbij vloog ;)

Evasion Assistent heb ik nog niet mogen ervaren, en hoop ik eigenlijk nooit te ervaren, maar het zou werken als zijnde dat de auto zelfstandig kan uitwijken voor grote obstakels op de weg, en ook als je buurman van rijstrook wisselt zonder te zien dat jij in z'n dode hoek zit, dan zou de Pro daar ook op acteren door middel van een uitwijkende beweging.

Lane change assistant... geen idee waar dat bij precies zit, dat staat namelijk nérgens in de prijslijst, maar bij de Pro kan de auto zelf van rijstrook wisselen als je het knipperlicht activeert. Leuke gimmick, zeker relaxed bij lange stukken rijden, maar "nodig", zeker niet.

Heb je voldoende info om zo je besluit te kunnen vormen?
Ja duidelijk, dankjewel! Toch nog wat verder onderzoek gedaan naar de werking van de 5AU Professional. Ook omdat de dealer niet veel meer kon vertellen over wat nou écht technisch wezenlijk anders was.

De Professional schijnt van fabriek af andere hardware mee te krijgen in de auto's die in later stadium niet of moeilijk te retrofitten is. Op Autoscout gezocht op X1's met Plus en met Professional en er is wel degelijk verschil. Er lijkt iets van een eyetracking camera achter het scherm van de bestuurder te zitten. Mijn vermoeden is dat daarom ook later een upgrade van Plus naar Professional niet mogelijk is.

Ik heb op de BMW pagina een contactformulier ingevuld met dezelfde vraag, en dan met name of in de toekomst bijv. de Highway Assistant functie wordt vrijgegeven (de zgn Self Assisted Driving features, wat in USA wel geactiveerd is).

Antwoord was dat BMW werd gehinherd door wetgeving om deels-autonome functies uit te brengen en dat softwarematig deze beperkingen op de auto's zitten. In technische zin zou het dus moeten werken. In Duitsland worden wel een aantal van deze functies vrijgegeven volgens nieuwsartikelen op het internet: https://nl.hardware.info/...u-en-besturen-met-de-ogen

Verder kon BMW mij (vanzelfsprekend) niet vertellen of en wanneer deze functies voor de X1 worden vrijgegeven.

Lang verhaal kort: ik heb toch het zekere voor het onzekere gekozen om de Basis + Plus om te zetten naar Professional :P. Ik wil best de gok er op wagen om de functies er later bij te krijgen. BMW kennende willen ze het vast wel, al is het een abbonementsvorm. Vooral omdat de functies al reeds bestaan op de X1 in USA. Het is dus wachten op wet- en regelgeving... en voor mij met name op de X1 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar in België zullen we binnenkort veel (i)X1 wagens zien rondrijden:

Populairste bedrijfswagens in België in 2023:
  1. BMW X1 PHEV
  2. VW ID.4 BEV
  3. TESLA Model Y BEV
  4. VOLVO XC40 Recharge BEV
  5. BMW iX1 BEV
  6. BMW 1 Reeks
  7. Audi A3 Sportback PHEV
  8. Audi Q3 Sportback PHEV
  9. Audi A3 Sportback
  10. BMW X1
Bron: https://www.autogids.be/a...jfswagens-2023-arval.html

[ Voor 14% gewijzigd door icecreammm op 30-08-2023 22:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joeriv
  • Laatst online: 13-09-2023
Vorige week mijn ix1 kunnen afhalen met volgende config:

- Saphirschwarz
- 19” dubbelspaak M bicolor
- Leder vernasca schwarz/schwarz
- M sportpakket
- Aanhangwagenkoppeling
- BMW IconicSounds electric
- Premium Pack Pro
- Comfort Pack
- Travel Pack
- M Shadowline hochglanzend

Eerste EV dus ben nog aan het wennen aan het bereikAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH59mzGOph1PO0bO7oM28AOofwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPkje2Feki7tZ5scgWjsYHpf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA4RNh0ggSdvL67BNrP_72uV3ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d45h1K5VHfRZj2BUL89iRfo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJYgAfaYfNbP9dubAW1keXasV-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4k9BPF4tOL4N0WTpMCue50S.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/PGsVLQepyD-2CbZ2gWVCQNE6qFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iZjyeI3YzkEtfcGOgkCiqFrK.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oleZTRsjC0Wx1TMEmQpHcbadFB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZjyeI3YzkEtfcGOgkCiqFrK.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

[ Voor 68% gewijzigd door Joeriv op 30-08-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-06 14:28
YumaDjango schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:10:
Dag heren,

Ik heb in het verleden wel eens wat op het forum gelezen of spiegels die niet altijd automatisch naar binnenklappen bij het vergrendelen van de auto.
Daar heeft onze ook last van.
Ook blijft soms de verlichting, het idrive systeem en de radio dan aanstaan terwijl de auto wel vergrendeld is.

Iemand toevallig ook al ervaring met deze storing gehad?
Ik heb hier afgelopen week toevallig last van gehad (1ste keer dat het ik opmerk).
Enig verschil tov normale dagen, ik had geen sleutel op zak, dus had de auto ontgrendeld en nadien vergrendeld met de "My Bmw" Android app (knopjes in de app).
Meerdere uren later merkte ik dat de voor & achter verlichting nog aan was, waarna ik met mijn sleutel even ontgrendeld / vergrendeld heb en het probleem verholpen was.

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Wat is op dit moment de levertijd van de iX1 in Nederland. Hier thuis kunnen we morgen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
querex schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

Ik heb hier afgelopen week toevallig last van gehad (1ste keer dat het ik opmerk).
Enig verschil tov normale dagen, ik had geen sleutel op zak, dus had de auto ontgrendeld en nadien vergrendeld met de "My Bmw" Android app (knopjes in de app).
Meerdere uren later merkte ik dat de voor & achter verlichting nog aan was, waarna ik met mijn sleutel even ontgrendeld / vergrendeld heb en het probleem verholpen was.
Bedankt voor de reactie.

Daar waren we ook achter gekomen ja.
Echter na 4 dagen achter elkaar dit probleem zowel sochtends als savonds na het automatisch vergrendelen het probleem op te lossen door te ontrgrendelen en te vergrendelen ging me wat te ver.
Auto staat nu al vanaf zaterdag bij de dealer, zal vanmiddag zelf wel bellen als ik nog niks gehoord heb.

Zal t wel even op de hoogte houden hier als er wat gevonden is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
BMW iX1 Xdrive 30 launch edition M-sport vandaag besteld met de volgende configuratie:

1: Space silver metallic
2: M-sport pakket (o.a. Adaptief M Onderstel, 19" wielen (styling 871M) en M alcantara/veganza bekleding/blauw stiksel.
3: Premium pack (o.a. Adaptieve LED koplampen, comfort access, Spiegel opties)
4: Comfort pack (o.a. Harman Kardon)
5: Zonder blauwe exterieur details
6: Dakrailing in aluminium zijdeglans
7: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
8: Laadaansluiting AC snelladen (22 kW)
9: Elektrisch verwarmde voorstoelen
10: Elektrisch verstelbare stoelen
11: Exterior line aluminium satiniert (chroom langs de ramen).

;-) blije kip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoB007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-02-2024
Joeriv schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:50:
Vorige week mijn ix1 kunnen afhalen met volgende config:

- Saphirschwarz
- 19” dubbelspaak M bicolor
- Leder vernasca schwarz/schwarz
- M sportpakket
- Aanhangwagenkoppeling
- BMW IconicSounds electric
- Premium Pack Pro
- Comfort Pack
- Travel Pack
- M Shadowline hochglanzend

Eerste EV dus ben nog aan het wennen aan het bereik[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/PGsVLQepyD-2CbZ2gWVCQNE6qFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iZjyeI3YzkEtfcGOgkCiqFrK.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL
Dit lijkt mij de showroom in Hasselt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 19:57
Navraag gedaan voor de nieuwe iX1 edrive20. Eerste levering blijkbaar voorzien in januari (België).

[ Voor 4% gewijzigd door dmod op 01-09-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 12:29
Barts27 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:32:
BMW iX1 Xdrive 30 launch edition M-sport vandaag besteld met de volgende configuratie:

1: Space silver metallic
2: M-sport pakket (o.a. Adaptief M Onderstel, 19" wielen (styling 871M) en M alcantara/veganza bekleding/blauw stiksel.
3: Premium pack (o.a. Adaptieve LED koplampen, comfort access, Spiegel opties)
4: Comfort pack (o.a. Harman Kardon)
5: Zonder blauwe exterieur details
6: Dakrailing in aluminium zijdeglans
7: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
8: Laadaansluiting AC snelladen (22 kW)
9: Elektrisch verwarmde voorstoelen
10: Elektrisch verstelbare stoelen
11: Exterior line aluminium satiniert (chroom langs de ramen).

;-) blije kip
Wat is de verwachte levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriv
  • Laatst online: 13-09-2023
HugoB007 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:57:
[...]

Klopt >:) moet nog foto's thuis maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
Joeriv schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:46:
[...]

Klopt >:) moet nog foto's thuis maken
Zou je kunnen kijken of je in het handschoenenkastje verlichting hebt? Op verschillende fora lees ik dat er veel aanpassingen zijn gedaan aan X1's met productiedatum na 1 juli 2023. Ook dat M logo's, deurdrempels zijn verdwenen en de blauwe stiksels op de deuren. Het is wel op een franse forum, dus wellicht dat het de NL markt niet treft. https://www.ma-bmw.com/fo...opic.php?t=65595&start=40

[ Voor 7% gewijzigd door Baris op 02-09-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
HugoB007 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:57:
[...]

Haha, dat vermoeden had ik ook en blijkbaar hebben we gelijk. Destijds (dec. ‘22) stond daar de X1, toen we binnenwandelden waren we meteen verkocht echter paste hij niet goed in het leasebudget, dacht ik. Ik kwam initieel voor de 1-serie maar de X1 heeft standaard meer opties dus ben ik toch met een X1 buitengewandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Laatst online: 10-06 23:01
Baris schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:
[...]

Zou je kunnen kijken of je in het handschoenenkastje verlichting hebt? Op verschillende fora lees ik dat er veel aanpassingen zijn gedaan aan X1's met productiedatum na 1 juli 2023. Ook dat M logo's, deurdrempels zijn verdwenen en de blauwe stiksels op de deuren. Het is wel op een franse forum, dus wellicht dat het de NL markt niet treft. https://www.ma-bmw.com/fo...opic.php?t=65595&start=40
In ieder land hebben bepaalde uitvoeringen hun eigen specificaties. Zo wordt in verschillende landen de M uitvoering met 19 inch wielen standaard geleverd, terwijl dat in Nederland met 18 inch velgen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoostJansen
  • Laatst online: 14-12-2023
Baris schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:
[...]

Dit is ook op verschillende Nederlands Facebook pagina's te lezen. Dus wss geldt dit ook voor Nederland. Zie lijst :

De wijziging per 01-07-2023 zijn:

1) Sensatec wordt Veganza
2) Sierlijst Hexacube donker wordt Hexacube licht
3) De deurpins verdwijnen
4) De hoofdsteunen in kunstleder worden stof
5) De M instaplijsten sportpakket voor M-/X-Line vervallen
6) De stiknaad/sierstiksel in de deurpanelen voor en achter vervallen
7) Geen licht in dashboardkastje
8 )Niet helemaal duidelijk: bij weglaten model/type verdwijnen de M badges aan de zijkant.

(Source = Facebook groep BMW X1 fans.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
JoostJansen schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:27:
[...]

Dit is ook op verschillende Nederlands Facebook pagina's te lezen. Dus wss geldt dit ook voor Nederland. Zie lijst :

8 )Niet helemaal duidelijk: bij weglaten model/type verdwijnen de M badges aan de zijkant.

Vond die deurpins al zo ouderwets overkomen, goede keuze om ze weg te laten. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
JoostJansen schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:27:
[...]

Is dit ook voor al eerder bestelde wagens? Het wegvallen van de M instaplijsten vind ik persoonlijk wel triest.
Kan dit zomaar indien dit in de bestelling aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
JPEJ66 schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:07:
[...]

Is dit ook voor al eerder bestelde wagens? Het wegvallen van de M instaplijsten vind ik persoonlijk wel triest.
In de configurator van BMW zie ik geen aanpassingen zoals die hier worden genoemd. Ook in de myBMW app waarin mijn auto wordt getoond die binnenkort wordt geleverd zie ik daarvan niets terug. Mogelijk valt dit in de categorie "heb ik op facebook gelezen" , dus dan is het waar ??????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30
Ik kan bevestigen dat op mijn recent geleverde X1 (met M-pakket) de M instaplijsten er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
Triumph58 schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:42:
[...]

In de configurator van BMW zie ik geen aanpassingen zoals die hier worden genoemd. Ook in de myBMW app waarin mijn auto wordt getoond die binnenkort wordt geleverd zie ik daarvan niets terug. Mogelijk valt dit in de categorie "heb ik op facebook gelezen" , dus dan is het waar ??????
Zoals ik zei is het zowel op de franse fora als ook op amerikaanse BMW fora te lezen. Omdat het van toepassing is op verschillende markten + de bovenstaande reactie is het wel aannemelijk dat het ook de Nederlandse markt mogelijk treft.

EDIT: ik lees wel dat quirinus in Belgie zijn auto heeft aangeschaft.. dus misschien toch weer anders in Belgie dan in NL 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Baris op 04-09-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
JPEJ66 schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:07:
[...]

Zeker treurig. Ik wacht even tot mijn X1 binnen komt. Mochten daar de instaplijsten van ontbreken dan ga ik deze zelf nabestellen voor 68 per stuk. Volgens amerikaanse fora is het onderdeelnummer 51479464399. Deze is voor NL o.a. aan te schaffen via https://bmwshop.ekris.nl/...nummer?search=51479464399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
quirinus schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:53:
Ik kan bevestigen dat op mijn recent geleverde X1 (met M-pakket) de M instaplijsten er niet op zitten.
Heb je wel verlichting in het dashboardkastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-06 13:47
Baris schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:51:
[...]

Zijn die instaplijsten gewoon zelfklevend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30
Baris schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:51:
[...]

Ik moest het even gaan checken want het was me nog niet opgevallen, maar er zit geen verlichting in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP1980
quirinus schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:33:
[...]
Ik moest het even gaan checken want het was me nog niet opgevallen, maar er zit geen verlichting in.
Misschien moet je er een abonnement voor afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
Geert Mo schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:33:
[...]

Zijn die instaplijsten gewoon zelfklevend?
Denk het wel.. zeker weten doe ik niet. Op de plaatjes iig niet te zien. Misschien dat een hardcore BMW fan dit wel weet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvKACPbLkczke6mbebirvTu4pVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AD2nHlDCRVZYk1sAKrfjlBs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
JP1980 schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:09:
[...]

Misschien moet je er een abonnement voor afsluiten.
😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
Heeft iemand de cup holders al vervangen naar het US model (met klemmen)?
Onderdeel nummer: 51-16-9-496-948
Afbeeldingslocatie: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/1848093_x800.webp
Is het een verbetering? Of zijn de klemmen dan weer te straf voor een groter blikje erin te schuiven?

[ Voor 6% gewijzigd door querex op 04-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:31

tim-w

TiPisch...

querex schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:01:
Heeft iemand de cup holders al vervangen naar het US model (met klemmen)?
Onderdeel nummer: 51-16-9-496-948
[Afbeelding]
Is het een verbetering? Of zijn de klemmen dan weer te straf voor een groter blikje erin te schuiven?
https://u11.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2029949 hier is te zien dat er volgens mij genoeg ruimte overblijft. (ff doorscrollen tot de jampot)
Wel een mooie oplossing, jammer dat het zo duur (€100 +) is.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostJansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Verrast voor wat de grill betreft en benieuwd of deze gewijzigd kan worden. Deze is namelijk dezelfde als op de langere chinese ix1.

[ Voor 4% gewijzigd door MaxDlius op 05-09-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Het persbericht spreekt ook van BMW Operating System 9 en start productie november 2023.

Het verbruik lijkt ook flink te dalen door de aanwezigheid van slechts 1 elektromotor. gecombineerd stroomverbruik: 17,2 — 15,4 kWh/100 km volgens WLTP vs xDrive30 (gecombineerd stroomverbruik: 18,1 — 16,8 kWh/100 km volgens WLTP. De 0-100 tijd van 8,6 seconden valt me dan wel net een beetje tegen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Beatman schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:26:
Het persbericht spreekt ook van BMW Operating System 9 en start productie november 2023.

Het verbruik lijkt ook flink te dalen door de aanwezigheid van slechts 1 elektromotor. gecombineerd stroomverbruik: 17,2 — 15,4 kWh/100 km volgens WLTP vs xDrive30 (gecombineerd stroomverbruik: 18,1 — 16,8 kWh/100 km volgens WLTP. De 0-100 tijd van 8,6 seconden valt me dan wel net een beetje tegen.
Stroomverbruik valt nog te zien. Ik vind het alleszins een verwaarloosbaar verschil. Een long range eDrive20e met een grotere accu zou dan wel weer interessanter kunnen zijn.
Mijn verbruiksgemiddelde tot nu toe voor september zit daar overigens ook flink onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crDRgYyCIaM43jJBpqZriobihYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wi5VCEcG0eh23R3RAUlMhemb.jpg?f=fotoalbum_large
Nu ja, paar duizenden euro's goedkoper betekent wel meer optiebudget natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxDlius op 05-09-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:10
Ik gaa een x1 bestellen via mijn werkgever(geen ix1).
Ik heb een vraagje over de ambient lighting, begrijp ik nu goed dat als ik de interieurl8jst upgrade naar eender welke versie de ledstrips(bv de alu van €360) de ledstrips inbegrepen zijn?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostJansen
izzet3838 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:29:
Ik gaa een x1 bestellen via mijn werkgever(geen ix1).
Ik heb een vraagje over de ambient lighting, begrijp ik nu goed dat als ik de interieurl8jst upgrade naar eender welke versie de ledstrips(bv de alu van €360) de ledstrips inbegrepen zijn?
Klopt. Je ziet de (witte) strips ook verschijnen in de configurator.

• H8M3CuzUaintM3
Vraagje aan de iX1 bezitters.

Ik heb een Variocage L+ hondenbench die een diepte heeft van 81cm. Nu weet ik niet de exacte diepte van de kofferbak, weet iemand dit toevallig?

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:29:

Ik heb een Variocage L+ hondenbench die een diepte heeft van 81cm. Nu weet ik niet de exacte diepte van de kofferbak, weet iemand dit toevallig?
Uit mijn hoofd is hij 80cm diep, wij hebben een bench van 73,5 diep.
Ik ben bang dat 81cm diep net niet gaat passen.

Hier foto's van onze bench in de iX1:
hharolds in "Het grote BMW (i)X1 topic"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JMSM
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
Toch ben ik wel verbaasd over een "premium" merk als BMW dat ze zoveel vreemde keuzes maken om maar kosten te besparen.

1. Het weglaten van de Idrive knop.
2. Harman Kardon systeem blijkt helemaal geen Harman Kardon te zijn maar het oude Hifi systeem ☹️.
3. Geen bekleding in de deurpanelen.
4. Geen klemmetjes of rubbers voor de bekerhouders.
5. Achteraf verwijderen van verlichting in dashboardkastje.
6. Achteraf verwijderen van stiknaad en M instaplijsten.
7. Hoofdsteunen die ineens stof worden.
8. Een volledige software update bij een nog te leveren auto is nu al uitgesloten!

Waar Tesla de prijs van een model Y met bijna 12K naar bendeden heeft gebracht gaat BMW op de bovenstaande dingen juist verder met besparen 🤷‍♂️.

[ Voor 4% gewijzigd door JMSM op 07-09-2023 12:58 ]

• H8M3CuzUaintM3
JMSM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:43:
Toch ben ik wel verbaasd over een "premium" merk als BMW dat ze zoveel vreemde keuzes maken om maar kosten te besparen.

1. Het weglaten van de Idrive knop.
2. Harman Kardon systeem blijkt helemaal geen Harman Kardon te zijn maar het oude Hifi systeem ☹️.
3. Geen bekleding in de deurpanelen.
4. Geen klemmetjes of rubbers voor de bekerhouders.
7. Hoofdsteunen die ineens stof worden.
8. Een volledige software update bij een nog te leveren auto is nu al uitgesloten!

Waar Tesla de prijs van een model Y met bijna 12K naar bendeden heeft gebracht gaat BMW op de bovenstaande dingen juist verder met besparen 🤷‍♂️.
Kan je iets meer toelichting geven over deze twee punten, ik kan aankomende dinsdag mijn iX1 ophalen. Hoe bedoel je achteraf, zat dit er bij bouw dan wel in ?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08

Royz

Kleurenblind!!

H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:14:
[...]

Kan je iets meer toelichting geven over deze twee punten, ik kan aankomende dinsdag mijn iX1 ophalen. Hoe bedoel je achteraf, zat dit er bij bouw dan wel in ?
Hij bedoelt met achteraf, modellen die nu geleverd worden. De modellen hiervoor hadden dit bijv standaard, maar is er nu uitgelaten vanwege besparingen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• JMSM
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:14:
[...]

Het hangt dus blijkbaar af vanaf welk moment de auto is gebouwd. De modellen die na juni zijn gemaakt missen blijkbaar deze opties. Ook al zat dit er wel op bij het moment van bestellen.

• H8M3CuzUaintM3
Ik heb net ook contact met BMW Ekris Utrecht gehad en al onderstaande punten kloppen. BMW heeft hier geen enkel contact voor gelegd met de kopers. Mijn BMW iX1 staat momenteel te wachten tot ik hem ophaal en de verkoopadviseur heeft de punten gecontroleerd in mijn gebouwde auto. Punt 1-3-5-6 kloppen. :'( :'(

Dit wordt wel een ding, maandelijkse lease prijs betalen voor iets wat je niet krijgt, fiscale bijtelling betalen voor iets wat je niet krijgt... ik heb echt een brok in m'n keel momenteel en ben echt zwaar teleurgesteld in BMW

[ Voor 11% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 07-09-2023 15:37 ]

• Guido1980
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:04
Vandaag ix1 m sport pro opgehaald. 31 juli besteld, in augustus geproduceerd.
Over de punten:
1) inderdaad veganza, maar zo had ik hem ook reeds besteld in juli. Prima materiaal, zeer blij mee.
Begrijp van andere fora dat dit de opvolger /verbetering is tov sensatec.
4) hoofdsteunen zijn niet van stof maar ook veganza zoals de rest van de stoel
5) inderdaad geen instaplijsten (maar op mijn vorige auto bleven die nooit lang zitten, dus niet zo rouwig om)
6) stiknaden zijn nog steeds aanwezig, zowel voor als achter.
7) geen licht in dashboardkastje inderdaad.
8. m badges zijkant zitten er wel degelijk nog op.

[ Voor 6% gewijzigd door Guido1980 op 07-09-2023 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:29:
Ik heb net ook contact met BMW Ekris Utrecht gehad en al onderstaande punten kloppen. BMW heeft hier geen enkel contact voor gelegd met de kopers. Mijn BMW iX1 staat momenteel te wachten tot ik hem ophaal en de verkoopadviseur heeft de punten gecontroleerd in mijn gebouwde auto. Punt 1-3-5-6 kloppen. :'( :'(

Dit wordt wel een ding, maandelijkse lease prijs betalen voor iets wat je niet krijgt, fiscale bijtelling betalen voor iets wat je niet krijgt... ik heb echt een brok in m'n keel momenteel en ben echt zwaar teleurgesteld in BMW

Als Veganza een upgrade is tov Sensatec dan ga je daar dus niks extra voor betalen. En als ze die kosten dan compenseren door die achterlijke deurpins te verwijderen, geen instap lijst erin te plakken en geen lampje in het dashboard kastje te monteren dan zie ik niet zoveel reden tot klagen. Hoe vaak heb je nu het lampje in je dashboard kastje nodig?

Zulk soort details zijn toch centenwerk in je lease/bijtelling.

Zou straks lekker gaan genieten van een mooie auto. De eventuele teleurstelling nu is heus zo verdwenen als je aan het spelen bent met de 313 pk

• H8M3CuzUaintM3
Guido1980 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:07:
Over de punten:
1) inderdaad veganza, maar zo had ik hem ook reeds besteld in juli. Prima materiaal, zeer blij mee.
5) inderdaad geen instaplijsten (maar op mijn vorige auto bleven die nooit lang zitten, dus niet zo rouwig om)
Ik had precies hetzelfde zoals jij het benoemt. Overigens werd mij verteld dat Veganza hetzelfde is als Sensatec alleen een andere naam, is dit wel helemaal hetzelfde?

Ik mis de instaplijst wel degelijk hoor, vind het er vrij kaal uitzien zonder.

• H8M3CuzUaintM3
Lager schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:42:
[...]

Als Veganza een upgrade is tov Sensatec dan ga je daar dus niks extra voor betalen. En als ze die kosten dan compenseren door die achterlijke deurpins te verwijderen, geen instap lijst erin te plakken en geen lampje in het dashboard kastje te monteren dan zie ik niet zoveel reden tot klagen. Hoe vaak heb je nu het lampje in je dashboard kastje nodig?

Zulk soort details zijn toch centenwerk in je lease/bijtelling.

Zou straks lekker gaan genieten van een mooie auto. De eventuele teleurstelling nu is heus zo verdwenen als je aan het spelen bent met de 313 pk
Je hebt zeker een punt hoor maar is Veganza nou daadwerkelijk een upgrade? Mij werd verteld dat het hetzelfde product is als Sensatec alleen een andere naam?

De instaplijst vind ik wel echt zonde. Maar het gaat mij er voornamelijk om dat zoiets niet gewoon gecommuniceerd wordt met de kopers :) . Bedoel als je een auto van 70K besteld verwacht je toch wel wat service van BMW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
JMSM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:43:
Waar is dat op gebaseerd? Het is misschien niet het beste HK systeem maar het gaat dan ook niet om een i7 of een systeem van € 4k.
Nee er komt een nieuw systeem maar dat gebeurt nu eenmaal af en toe. IOS 8 blijft gewoon updates krijgen.
En hoe denk je dat ze dat hebben gedaan? Parkeersensoren zijn ineens weggelaten, radarsensoren zijn weggelaten, full self driving update wordt al 12 jaar uitgesteld en dan hebben we het nog niet over de stoelbekleding die van vuilniszakken lijkt gemaakt. En er is geen niet-zweten-bekleding optie. Auto's worden goedkoper wanneer op materiaal of uren wordt bezuinigt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Triumph58
Guido1980 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:07:
Over de punten:
Ik heb net de prijslijst van 1 juni vergeleken met die van 1 juli en dan zijn inderdaad de instaplijsten niet meer genoemd in het M-pakket. Ook de Sensatec bekleding is vervangen door Veganza. De instaplijsten zal ik missen, die heb ik altijd op een auto zitten. Als je een auto hebt besteld in een bepaalde configuratie dan verwacht je hem ook zo te ontvangen. Bezuinigen door een lampje niet te plaatsen? Ga wel de instaplijsten eisen bij de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:29:

Wat houden die "deurpins" eigenlijk in? De enige 2 zaken die ik me momenteel kan bedenken dat het zou zijn is, ofwel het pinnetje van het slot, wat absurd zou zijn. Of een soort BMW-embleem (een pin) die ergens op staat en die is eraf gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Nee het is onderdaad dat pinnetje dat uit de deur steekt om van binnenuit de deur op slot te doen. In de configurator is hij nu ook niet meer te zien :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heel apart, dus je kan de auto niet meer van binnenuit dicht doen als je bent ingestapt en niet direct vertrekt?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
Royz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:17:
Heel apart, dus je kan de auto niet meer van binnenuit dicht doen als je bent ingestapt en niet direct vertrekt?
Ergens vermoed ik dat er wel nog een knop zal zijn om de auto te ont-/vergrendelen als je in de auto zit. Meestal zit deze dichtbij de knoppen om de spiegels aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MrSh1V schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:28:
[...]

Ergens vermoed ik dat er wel nog een knop zal zijn om de auto te ont-/vergrendelen als je in de auto zit. Meestal zit deze dichtbij de knoppen om de spiegels aan te passen.
Oh ja, ik zie het. Het zijn nu de knoppen naast de hendel geworden. Volgens mij dezelfde knoppen als waar ik de memory voor mijn stoel instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Die knoppen heb ik ook in combinatie met die deurpins. Dus ik begrijp al helemaal niet waarom die deurpins er in de eerste plaats al bij zaten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
MaxDlius schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:01:
Die knoppen heb ik ook in combinatie met die deurpins. Dus ik begrijp al helemaal niet waarom die deurpins er in de eerste plaats al bij zaten... :D
Alleen optisch zie je dan duidelijk dat de auto op slot zit. Geloof dat ik een dergelijke pin al een jaar of 20 niet meer in een auto heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Ben alleen maar blij als die pins er niet meer op zouden zitten. Mijn vrouw heeft zich lelijk bezeerd door ertegenaan te leunen terwijl ze naar beneden schoten. En ik vind ze er ouderwets uit zien. Deuren gaan toch vanzelf op slot als je gaat rijden en vanzelf weer open als je aan de deurhendel trekt. En als je ze zelf op slot wilt doen is er een knopje voor alles tegelijk dicht.

Gisteren bij de dealer langs geweest om te informeren over de edrive20. Ze gaan me bellen zodra deze te configureren is. Levertijden voor vol elektrisch waren kort omdat BMW daar voorrang aan geeft.

In Belgie is de minderprijs 8.000, Frankrijk 10.000. De verkoper verwachtte in Nederland 5.000 maar ik hoop op wat meer.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 14:14
Did check out the car and the door sills were missing and the dealer quoted 150euros for the same for all the 4 doors.
Triumph58 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:24:
[...]

Ik heb net de prijslijst van 1 juni vergeleken met die van 1 juli en dan zijn inderdaad de instaplijsten niet meer genoemd in het M-pakket. Ook de Sensatec bekleding is vervangen door Veganza. De instaplijsten zal ik missen, die heb ik altijd op een auto zitten. Als je een auto hebt besteld in een bepaalde configuratie dan verwacht je hem ook zo te ontvangen. Bezuinigen door een lampje niet te plaatsen? Ga wel de instaplijsten eisen bij de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostJansen
https://www.theverge.com/...cription-microtransaction

Iemand dit al gehoord/gelezen? Zou dit betekenen dat mensen die alleen premium pack hebben (zonder stoel verwarming als optie), nu toch stoelverwarming hebben zonder een maandelijks abonnement via ConnectedDrive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 21:55
JoostJansen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:13:

Iemand dit al gehoord/gelezen? Zou dit betekenen dat mensen die alleen premium pack hebben (zonder stoel verwarming als optie), nu toch stoelverwarming hebben zonder een maandelijks abonnement via ConnectedDrive?
Direct even gekeken, ik kan het nu inderdaad alleen nog maar als ‘onbeperkt’ aanschaffen, niet meer voor een periode. Helaas dus niet gratis geactiveerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JoostJansen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:13:

Staat nu ook op Bright; https://www.bright.nl/nie...onnected-drive-tesla.html Heb gekeken maar ik moet nog gewoon betalen. Hopelijk krijg ik het nog wel ooit gratis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
H8M3CuzUaintM3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:29:

Op de vloer is deze 89 cm diep en bovenaan onder de hoedenplank 65 cm.
Met de achterbank in een rechtere stand heb je bij de hoedenplank 76 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7htVnU0TyVn6yfi9XLp2RAL8BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFUgYHQTpuyiR5SWpozmwONE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsRwnQ5ECxINNej6q8pBz5oIjb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQb4DA1P7cb3h8xOFB2BvkOE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-W8CkvgGvaMOaLD4mbb3x1xXj18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ko8q49R01PUiRdMPjtUtgUYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcYXVY89Oh0dskWlzZAYeiCdcYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDQTR0n0sjUUxlS7PwZcOWqi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFk4aa74-DoW9qy01ooCZXWPuvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXprcK2zS5SQxqrJ5gZlnbBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yLXwyJwy9urW2KX24u6bOuXwEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hwjUVc5SQfnof6f4O9gJYHS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
MHGroentje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey, ik zie dat je al een kofferbakmat hebt!

Past die van de normale x1 in de ix1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
YumaDjango schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:46:
[...]

Ik heb er ook 1 in mijn iX1. Even Google op dit nummer 51475A50923. Allweather kofferbakmat X1 (U11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
YumaDjango schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:46:
[...]

Ik heb die uit mijn vorige X1 er in gelegd en die past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:19
Ik vind de range maar tegenvallen. Weet iemand of dat aan het huidige weer ligt?

[ Voor 68% gewijzigd door Maurice1972 op 11-09-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lHZENsudku_sO-SrsayETg5Igw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nnDUdk7v2EerCWBOzudt5Ay.jpg?f=fotoalbum_large

Mijne geeft nu deze waarde aan. Maar morgen ga ik daar een 350 km mee rijden (lange rit voor t werk) en als ik terug ben zal die ver leeg zijn. Die 457 km haal ik zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epklep
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09-2024
Maurice1972 schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:15:
[Afbeelding]

Ik vind de range maar tegenvallen. Weet iemand of dat aan het huidige weer ligt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho6zukMfENDmb8UwfOO4kOuEiFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cno57iGv9KvWUsQzNJcE3k9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:07

DJR

Hier 409 vandaag bij 100%

Ik vind de range ook tegenvallen. Rij in normale modus maar met sportief randje. Kost je dus zomaar 100 kilometer aan range. Rij ook op 20 inch.

Leuk ja
Range nee

😉

[ Voor 13% gewijzigd door DJR op 10-09-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:19
Dit is een nette range. Zou graag willen weten waarom er zoveel verschil in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:07

DJR

Maurice1972 schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:40:
[...]

Dit is een nette range. Zou graag willen weten waarom er zoveel verschil in zit.
Rechtervoet - snelwegen/stad verkeer - wielmaat - open dak j/n

In die volgorde denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door DJR op 10-09-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Maurice1972 schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:40:
[...]

De range voorspelling wordt grotendeels bepaald aan de hand van de laatste rit(ten). Als je bvb. net een grotere afstand op met 120km/u gedaan hebt, gaat de volgende voorspelling lager zijn. Moest het zijn dat je dan toch zuinig rijdt, dan past de voorspelde range zich naarmate de rit verder aan.

Ik vind 368 wel idd behoorlijk laag...Best ook eens naar je gemiddelde verbruik kijken in de app en hoe dat zich verhoudt naar de community toe. Ik rij bijna standaard altijd op efficient met ac op zwak en 17inch velgen en mijn gemiddelde verbruik voor september ligt bvb. op 13kwh/100km.

Wat mijn voorspelde range betreft heeft die op 100% de voorbije 6000km altijd tussen 390 en 520km gezeten. Ik had liever ook wat meer range gehad, maar moet wel worden gezegd dat het voor een wat 'kleinere' batterij te hebben toch best wel een zuinige wagen is (zeker voor een awd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
MHGroentje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx voor je moeite met het meten. Zie wel dat je een X1 hebt en volgens mij is de kofferbak van de iX1 iets kleiner volgens mij? Ik kan de auto dinsdag ochtend ophalen en dan zien we het wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Bij het achteruit rijden, daalt mijn rechtse spiegel sinds 2 dagen telkens naar beneden, voorheen nooit.

Waarschijnlijk is dit een automatisatie om de weg rand beter in uw zicht te brengen.
Echter is dit redelijk vervelend als er geen weg rand is :D waardoor je met 2 vd 3 spiegels achteruit moet rijden.

Wat gebruikt de (i)X1 om te bepalen of hij de spiegel laat dalen bij het achteruit rijden?
Kan ik deze functie ergens deactiveren? Ik krijg momenteel niets gevonden, waarschijnlijk kijk ik er over.
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
querex schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:41:
Bij het achteruit rijden, daalt mijn rechtse spiegel sinds 2 dagen telkens naar beneden, voorheen nooit.

Waarschijnlijk is dit een automatisatie om de weg rand beter in uw zicht te brengen.
Echter is dit redelijk vervelend als er geen weg rand is :D waardoor je met 2 vd 3 spiegels achteruit moet rijden.

Wat gebruikt de (i)X1 om te bepalen of hij de spiegel laat dalen bij het achteruit rijden?
Kan ik deze functie ergens deactiveren? Ik krijg momenteel niets gevonden, waarschijnlijk kijk ik er over.
Bedankt!
Waarschijnlijk staat de schakelaar van het instellen van de buitenspiegels naar links (of naar rechts). Als je deze de andere kant op schuift dan draait je spiegel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
M_G_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:07:
[...]
Waarschijnlijk staat de schakelaar van het instellen van de buitenspiegels naar links (of naar rechts). Als je deze de andere kant op schuift dan draait je spiegel niet meer.
Aha! Dat kan wel eens ja 8)7
Ik kijk het na en pas het aan, heel hard bedankt!
Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste